26 Септември, 2018 17:22 9 444 8

• мозък-
  • университет джон хопкинс-
  • гени-
  • протеин

Давайки МДМА на октоподи, учените открили, че тези създания имат древна система за съобщения, която е залегнала дълбоко и в социалното поведение с хората

Учени дадоха екстази на октоподи и откриха нещо невероятно (ВИДЕО) - 1
Снимки: shutterstock

Октоподите са умни, дори твърде умни. Те отварят буркани, крадат риба и раци от сложните капани на рибарите и дори се поздравяват едни други, когато се срещнат.

Въпреки че си взаимодействат, те обикновено са асоциални и темпераментни, с уникални модели на поведение, които често ни изумяват. Примери за това са октоподът Ото, който причини затъмнение в германски аквариум и Инки, който изведнъж изчезна от аквариум в Нова Зеландия. Тези създания се учат чрез опит и наблюдение, създават трайни спомени с помощта на стотиците милиони неврони, разположени във всяко едно от пипалата им и свързани с централната им нервна система, много подобна, но и многократно по-сложна от тази, която създават човешките мозъчни връзки.

Учени дадоха екстази на октоподи и откриха нещо невероятно (ВИДЕО)

Тези древни морски създания винаги са изумявали учените, които продължават да се опитват да разберат еволюционните модели и интелекта им. Именно това накарало екип от учени от Университета по медицина Джон Хопкинс да дадат екстази на октопод.

Резултатите от своите наблюдения учените публикуваха наскоро в специализираното издание Current Biology.

Учени дадоха екстази на октоподи и откриха нещо невероятно (ВИДЕО)

"Въпреки че октоподите изглеждат като създания, дошли от далечния космос, те всъщност не са толкова различни от нас", казва Гюл Дьолен, невролог от Университета по медицина Джон Хопкинс, който е един от ръководителите на проучването.

Учени дадоха екстази на октоподи и откриха нещо невероятно (ВИДЕО)

Невролозите открили, че хората и октоподите имат ген за протеин, който свързва серотонина с мозъчните клетки.

Тъй като екстазито въздейства на серотонина, а този протеин контролира настроенията, д-р Дьолен бил любопитен да провери, как наркотикът би се отразил на пословично свенливите и интровертни октоподи.

Учените наблюдавали дали и до каква степен октоподите ще започнат да предпочитат компанията на събратята си или на играчка, когато са под въздействието на МДМА.

Учени дадоха екстази на октоподи и откриха нещо невероятно (ВИДЕО)

Трезвите октоподи се държали резервирано и предпочитали компанията на женски октопод, но не и на играчката. Под въздействието на екстази обаче, те ставали много страстни, започвали да прегръщат преградата и да показват части от тялото си, които обикновено крият. Някои ставали много игриви, отдали се на акробатика или прегръщали устройството, подаващо въздух.

Учените отбелязват, че хората реагират на екстази по същия начин — стават по-любвеобилни.

• 1 коки

сега е ред на учените да се нашмъркат и да ходят да играят с октоподите

Май-май и те са рътнали малко мдма преди да им дойде тази уникална идея. Поздрави за Станчо, Чаво и Милан, който си мисли само за едно нещо по цял ден.
  • 3 Аз Варна

На скара е перфектен,също така и мариновани бейби октоподчета.
  • 4 Тост

Е какви учени са това... С наркоманско мислене!Какво им донесе тоя невероятен и от огромно значение експеримент?Разбраха, че ако дадеш наркотик на октопода и той се.... надрусва!Е@ем ти и учените...

• 5 Тупан

До коментар #4 от "Тост":

Учените с ,,наркоманско,, мислене са задминали умствените ти способности с векове

• 6 Тост

До коментар #5 от "Тупан":

Не е добре мисленето ти моето момче, но докато отричаш проблема ще остане.Потърси адекватно лечение!

• 7 Пръцко