8 632 19

Мръсните тайни на ол инклузива

19 неща, които туристите едва ли искат да разберат за своята мечтана почивка, а хотелиерите упорито крият

Мръсните тайни на ол инклузива
Снимки: shutterstock

Хотелите, които предлагат услугата "Ол инклузив" са много популярни сред туристите от доста време насам. Но има много тайни за тях, които трябва да знаете, за да сте подготвени. Тези неща могат да се случат и на най-опитните пътешественици.

Не е толкова просто да получите маси, пълни с храна, красиви и удобни плажове и различни забавления за деца и възрастни.

Затова вижте кои са нещата, които трябва да знаете за хотелите ол инклузив. Те ще ви помогнат да направите правилния избор, когато се подготвяте за почивка.

1. Декоративно нарязаните плодове и зеленчуци са трик, свързан с апетита – масите често са украсени с нарязани дини, тикви, краставици и репички. Но издълбаването им не е само изкуство, а е специално насочено към гостите.

Според готвач, който работи в хотел, те правят три пъти повече изрязани плодове и зеленчуци, отколкото реално да готвят. Всички тези храни се слагат в началото на масата, за да привлекат вниманието. По този начин гостите дори не забелязват, че ядат по-малко, отколкото когато този плод го няма в менюто.

2. Шведската маса оказва влияние на цената – хотелите ол инклузив са разделени в три категории – стандартен ол инклузив, среден ол инклузив и висок ол инклузив. Струва ни се, че ако хотелите са оценени със звезди, тази система не е нужна.

Но всъщност, всяка категория има свои изисквания, които помагат на туристите да направят по-добър избор. Освен това разделението позволява на хотелите да увеличат цените, ако бюфетът получи добра оценка от критиците.

Ако мястото не отговаря на минимума от изисквания, може да изгуби статута си на ол инклузив.

3. Много хотели икономисват от храна – масите в хотелите са отрупани със зеленчуци и плодови салати. Също често има възможност за поръчване на красиво нарязани плодове в стаята.

Но доста често става дума за много евтини продукти, изтеглени от щандовете на складове и магазини. Агенциите по безопасност често правят проверки, които показват, че някои хотели купуват само храни с изтекъл срок на годност.

4. Морската храна може да се окаже от консерва – хората, които обичат морска храна, трябва да знаят за този похват на готвачите в хотелите. В много случаи те използват консервирана храна, която се накисва в бира няколко часа преди да бъде сервирана. Така постигат илюзията, че е прясна.

5. Може да ви сервират месо от акула вместо пъстърва – това се прави, когато дори оценителите на храна не могат да различат един вид риба от друг. Вместо да получите сьомга или пъстърва, ви сервират месо от акула, което е много по-евтино и лесно да се намери.

Готвачите умишлено варят месото в солена вода, за да размият вкуса.

6. Може да не споменат ремонтите – хотелите обикновено не информират гостите си, че текат някакви ремонти. И когато те пристигнат, може да получат неприятна изненада. За да избегнете такава ситуация, трябва да се обадите в хотела предварително или да накарате туроператора си да го направи.

7. Намаленията може да са заради рязка промяна на времето – много често хотелите пускат много изгодни оферти в сезона, когато имат проблеми с времето.

Съществува т.нар. „огнен пръстен“, който включва държавите, в които най-често има земетресения и вулкани, като Индонезия, Филипините, Япония и Австралия. Във всички тези страни има кризисни центрове, които информират министерствата на туризма за приближаващи бедствия.

8. Трансферът с автобус може да отнеме доста време – ако хотелът, който сте избрали, предлага безплатен трансфер от летището и обратно, трябва да попитате за повече подробности. Проблемът е, че понякога автобусът откарва туристи до различни хотели по пътя си.

Така че едно пътуване, което се очаква да отнеме 30 минути, може да се удължи до няколко часа, защото някои от пътниците могат да пристигнат със закъснение.

9. Забавленията за деца може да са доста скъпи – често в рекламите си хотелите обявяват развлекателни програми за деца и обявяват, че имат бавачки и аниматори. Проблемът е, че рядко предупреждават родителите, че за това се плаща допълнително.

Изключително скъпо е да занимаваш едно дето цял ден. понякога единствената безплатна услуга е посещение в аквапарк, всичко друго се плаща.

10. Бакшишите не са само знак на добра воля – разпространеният обичай за даване на бакшиш на служителите, били те портиери или бармани, не е просто една хубава традиция. Всъщност на персонала рядко се плаща добре, така че някой лев повече може да се окаже огромна разлика в обслужването.

11. Водните забавления може да са доста скъпи – профилите на хотелите в социалните мрежи са пълни с вълнуващи снимки на щастливи туристи, които карат лодки, водни ски и сърф. Тези дейности изглежда, че са безплатни.

В действителност, обаче, тези забавления са много скъпи, особено ако ви трябва и инструктор. Например средно 1 час може да ви струва между 50 и 200 долара.

12. Плуването в морето може да бъде забранено – след като сте харесали прекрасните снимки от плажа на уебсайта на хотела, който сте избрали, се поинтересувайте предварително дали всъщност на гостите им е позволено да се къпят там.

Обикновено качеството на водата в курортите се проверява всяка година и плажовете се отбелязват със специални сини флагове, ако водата е добра, и черни – ако не е така.

Последното се случва често, тъй като туристите оставят много боклук на плажа. Във всеки случай трябва предварително да разберете статуса на плажа, на който ще ходите.13. Излежаването на плажа може да бъде много скъпо – много хотели ол инклузив добавят допълнителна такса за ползване на шезлонги, чадъри и други плажни аксесоари.

Много е вероятно да ви се наложи да харчите по около 20 долара на ден за престой на плажа.

14. Опознаването на местната култура може да не ви е по джоба – без значение колко гостоприемни са различните страни към туристите, може да не успеете да се потопите в местната атмосфера по време на ваканцията си.
Проблемът е там, че хотелите правят всичко възможно да задържат гостите на своя територия. Затова няма нищо изненадващо в това, че цените за обиколките с водач са нелепо високи за повечето гости, които могат да ползват само това, което хотелът им предлага.

15. Икономисват от електричеството в стаята – когато се настаните, проверете регулатора на хладилника. Често храните се развалят, защото хладилникът е настроен да работи с минимални сили. Така се спестява електричество, но храните и напитките остават топли.

16. По-добре да не лягате върху оправени легла – когато се настаните в стаята, махнете покривката от леглото и я сложете настрана. Не можете да си представите колко хора преди вас са лежали на нея.
Никога не лягайте върху оправено легло, защото покривката просто се слага върху чистите чаршафи се пере едва веднъж месечно, а в някои хотели – на 6 месеца.

17. Мръсни чаши – чашите в ресторантите и стаите изглеждат чисти. Но преди да ви настанят, вероятно само са ги забърсали и сложили обратно на мястото им. Затова преди да ги ползвате ги мийте както трябва.

18. Дезинфекцията в стаите не унищожава насекомите – дори и най-луксозните хотели имат този проблем. Вредителите могат да се появят след последния гост и да се настанят в нечий багаж. Този неудобен факт никога не се съобщава на никого, за да се спаси репутацията на мястото.
Ако тези неприятни насекоми вече са се настанили в хотела, е много трудно да бъдат премахнати. Те се крият в меката мебел, одеялата и възглавниците много бързо.
И макар че много хотели имат процедури по дезинфекция, не ги прилагат много често, защото да оставят всички стаи празни им струва купища пари.

19. Ако си направите директна поръчка, може да изгубите стаята си – хотелите се стараят да получат колкото е възможно повече директни поръчки, защото в този случай не трябва да плащат такса за всеки клиент.
Но понякога, когато пристигне голяма група туристи и хотелът няма достатъчно свободни стаи, директните поръчки страдат най-много. Разбира се, в този случай хотелът ще предпочете да отмени директната резервация, която е само една стая, отколкото да върне цяла група.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 15 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Миризлив пор

    17 27 Отговор
    Ако мислите че ако плащате 2-на цена на нашето черноморие само за нощувка отделно по торба пари за храна и плаж спрямо ол-инклузива в Гърция и Турция за по-добро обслужване жестоко се лъжете.
  • 2 Хотелиера

    25 30 Отговор
    За 2€ на хранене на ол инклуьив токова аконви изнася! Иначе отивате в Лидъл пъкните нагажника с вакум кренвирши и отивате в Greece на 50° Юли, Август, Септември на палатка за 1 седмица 150лв за 4ма и ползвате общо WC.

    Коментиран от #3, #13

  • 3 Петя

    42 2 Отговор

    До коментар #2 от "Хотелиера":

    Беше ми домъчняло за теб. Само ти можеш да си такъв източник на мъдрост - чак конкурираш Тиквата. Сладури сте!

    Коментиран от #4

  • 4 Бесен Язовец

    24 4 Отговор

    До коментар #3 от "Петя":

    Те българите в Гърция ядът само млечни прасенца с лимонче по японска рецепта от Окинава!
  • 5 Изстрадал

    55 11 Отговор
    НИКОГА ВЕЧЕ В БЪЛГАРИЯ!!! Храната може да я видите в кашони от МЕТРО с "АРО" и ако видите етикетите ще разберете, че преди 10 дена е изтекъл срока, но вместо за утилизация я ползват за шведските маси, защото е купена с 70-80% намаление. Ако не се подрискате от мръсната вода с отходи ще го направите от развалена храна с майонеза, за да замажат вкуса! Масажистките всъщност са сервитьорки, маникюристки, камериерки, рецепционистки, чистачки и понякога боядисват огради ако ШЕФА каже! Заплатата по договор е минимална и ако му "кефнат" на ШЕФА, МОЖЕ И ДА Я ПОЛУЧАТ!!! Охранителя е и пиколо и водопроводчик и спасител на басейна, а ако има повечко записани, става и масажист и сервитьор и т.н. Важното е да цоца ШЕФА! Сещате ли се за оня клоун с еврейските туристки- Джеки Чан от Слънчака ?! Такива са всички управители- сложени като митничари по кръвна линия и все на някой роднина! Това ни е туризма- алчни и некадърни смотаняци с кинти и закрила, а после се оплаквайте от тяхното безхаберие щом сте решили да им дадете парите си! НИКОГА ВЕЧЕ В БГ НА ПОЧИВКА!!
  • 6 Лекар БГ

    38 4 Отговор
    Какво ми е дал,като ценоразпис мой близък,зареждащ"ол инклузив"БГ 4-5 звезди хотели на морето.Приблизително-краве сирене-2.50 лв.за кг.Наденица-3 лв./кг.Кренвирши-2.00 /кг.Кюфте от сурова кайма-0.20 лв./бр.Кебапче-0.18 лв./бр. Кашкавал-4.00 лв/кг.Цените са с ДДС. Смятайте за какво"качество"иде реч.

    Коментиран от #7, #8, #9


  • 7 Хотелиера

    10 23 Отговор

    До коментар #6 от "Лекар БГ":

    Еееееее оди пий един швепс и пак се върни да фантазираш! Забрави да кажеш, че тенекията сирене я купуват за 2,50!??
  • 8 Jeep

    28 6 Отговор

    До коментар #6 от "Лекар БГ":

    Абсолютно верен ценоразпис ти е дал. Ако хотелът е по-голям, може и още малко да се свалят цените. Качеството разбира се е "превъзходно". Вярно, че в кашкавала и сиенето няма и грам мляко, вероятно в каймата има неща, които е трябвало да заминат в екарисажа, но това са подробности.
  • 9 пациент

    26 6 Отговор

    До коментар #6 от "Лекар БГ":

    затова - качвам се на Голфа, с пълен багажник от тате и мама - картофи, домати, чушки, лук, праскови, диня, 2 сварени кокошки, прясно сирене, замразена кайма, пушени джоланчета, 2 каси бира - и айде на Фанари на бунгалата. Хотелиерите бягат след мен с оферти от Китен и Приморско, но никога няма да стъпя там.
  • 10 Просто забравете че в бг има море

    20 12 Отговор
    Турция е истината
  • 11 МП4

    37 5 Отговор
    По-голяма смрад от ол инклузива няма, дори тези хотели с по 5* тук в БГ не отговарят и на 3. Сервират ти едни и същи неща 5 дни в седмицата, разликата е там че ако имаш пил филенца на обяд на скара , вечерта са направени с тях яхния с грах и т.н. Най-малкото че подобни хотели събират по 100 000 туриста и мизерията и шума са обилно-нечовешки. Да не дава Господ да се къпите в басейните им, 200 човека за 3 часа си топят миризливите крака и жълтия слип и ти се радваш че се чипкаш и от време на време гълташ хлорната вода, която не е сменяна 1 месец. Имате ли пари ходете в чужбина на ол инклузив, ама не такъв посредствен. В елитните хотели ви сервират сутрин хайвер и прошуто а в БЪЛГАРИЯ 5* сутрин ви сервират чаи с кашкавал Родопа и питки от била. Варианта тук е норм хотел най-много с включена закуска , супермаркета ти е на 200м със студена и топла кухня и си пазаруваш ако си богат пицариите и механите са твой, но да платиш близо 4000лв с двете деца и жената да отидеш 5 дни на ол инклузив и да ядеш пиле с ориз, скумрия на скара Снежанка и пържени картофки, трябва много да си изплискал. В чужбина има истински ол инклузив и ядеш паламуд, тел стек, талиатели, 10 вида салати и около 5 вида сладкиши и плодове, и много др качествено направени ордьоври. Ол инклузива в България е л***о.
  • 12 Доста тъпа статия

    8 5 Отговор
    До колкото разбрах, само в Ол инклузив хотелите правят ремонти, в другите не. Отново само там може да влоши времето и т.н.

    Коментиран от #14

  • 13 Мили дебили

    15 3 Отговор

    До коментар #2 от "Хотелиера":

    Научи се да пишеш и тогава давай акъл!
  • 14 Робот

    20 2 Отговор

    До коментар #12 от "Доста тъпа статия":

    Статията е предназначена за същества, току що кацнали на Земята! Особено ми хареса предупреждението за вулканите! Там олинклузива е особено опасен!
  • 15 JPower

    24 8 Отговор
    Ол инклуза е за простите селтаци- пишман тарикати и за прасета, разбиращи, че почивката е цял ден да плюскаш и кибичиш на басейна. Такива са влюбени в туркия!!! В България, разкладката за възрастен е около 8 лв. Изхранване на ден!!! До ония палячо, селтакхотилиера и други осмиващи Гърция. В Гърция, цените в магазините на храната е по-еФтина и с много по-добро качество. Изобщо няма смисъл да носиш храна от България!!! Единствено, алкохола и цигарите са два пъти по скъпи!!! В ресторантаите им всичко е много по-добре от България, а за обслужване да не говорим. С кеф да им оставяш пари на маляките..!!!

    Коментиран от #17

  • 16 Радо

    6 3 Отговор
    Ефтиното сий ефтино!!!....да идеш ф брацка Турция на олинклузив, да се снимаш с жената пред басейса с едно раки и да се прайте на почиващи в една ефтина/тъпа почивна станция, както им казваха навремето по соц-а...а сега олинклузив!!!

    Коментиран от #18

  • 17 Туриста с хладилната чанта

    7 1 Отговор

    До коментар #15 от "JPower":

    Абселютно съм съгласен с тебе, само дето алкохола си е на почти нашенски цени ( в магазините де, не говоря за барове и заведения), но за това пък е мноооого по-качествен от лимитираните серии на цар Кировата изба, от които освен да ослепееш или да онемееш друго няма да направиш.А за кухнята или гостоприемството на комшиите даже няма да отварям дума. Дори и сега съм на Лефкада, на лов за калмари и октоподи..прекрасно е- няма тълпите от лятото, с хората се опознахме и почти всеки ни кани да ни почерпи в кафенията или мезедополията....а Хотелиера може да го дуга сополив...под вода или над-това вече си е негов избор. А ол-инклузива е като демокрацията-дъвка за плебса, дето си мисли че нещо зависи от него. И много се кефя на ол-инклузистите в БГ, когато ми се случи по ''невнимание'' да съм ден -два на Лай...морието през лятото...гледаш, семейство се разхожда по плажа...весело...доволно ..и маркирано с едни такива неща,дето висят я на ръцете, я на шията и указващи принадлежност към някоя шведска маса, дето им сервират кюфтета от премлени карначета от миналата седмица, сирене от щастливи, добре издоени палми, мин.вод.от 15л/литъра или супа тел.( пак добре, че не е бодлива). А деликатесните колбаси от премлени човки, пера и нокти са си направо върха на кулинарното изкуство....Така се печели, пичуи, и се купуват ''Бентлита'' и ''Мазератита''...а Бг плебса си живее все така безметежно и щастливо, обгрижван от Хотелиерчета, Ресторантьорчета и тем подобни омашляци.
  • 18 Стои си на бегето

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "Радо":

    Дето от бетон слънце се не види а сега и с нова промоция за 2020😂😂😂😂и вода нема да има
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.