1 749 7

Галактика може да промени представите ни за Вселената

Възрастта на новооткритата галактика е 12.5 милиарда година

Галактика може да промени представите ни за Вселената
Снимка: shutterstock

Учени са открили галактика, която се намира на 12,5 милиарда светлинни години от нас. На практика това означава, че това което виждаме се е случило преди 12,5 милиарда години. Възрастта ѝ озадачава учените - според сегашните теории не може да има толкова стари галактики.

Новооткритата галактика е наречена DLA0817g, но прякорът, който ѝ е даден е "Вълчият диск" или "Диска на вълка". Тя се е появила, когато Вселената е била на едва 1/10 от сегашната си възраст. Масата ѝ е 72 милиарда пъти по-голяма от тази на нашето Слънце.

Учените са учудени от нейната структура, защото макар и да е било възможно да има ранни галактики, те биха били твърде горещи, за да имат ясна форма или постоянна посока на въртене. Възможно обяснение за това би била тъмната материя.

Учените смятат, че ще открият още доста галактики, подобни на DLA0817g. За сега тя е най-старата откривана от човечеството галактика. Нови методи в изследванията и наблюденията може да променят това. Заради откритието учените ще трябва да преразгледат някои от по-ранните си модели за еволюцията на Вселената.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Този коментар е премахнат от модератор

• 2 Многознайко

Нищо не разбрах - много сожно :))
  • 3 РЪМПЕЗИ

НАЙ-ТРУДНОТО ЗА ОСЪЗНАВАНЕ ОТ ЧОВЕКА ...КАКВО ЗНАЧИ БЕЗКРАЙНОСТ...НИЕ СМЕ МЪНИЧКИ МРАВЧИЦИ В ЦЯЛАТА ГАЛАКТИКА...
  • 4 Peci kupona

В последно време, като прочета някъде "Учени са открили" и с голямо недоверие побелявам, изтръпвам, настръхвам, ставам леден, и т.н.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор

• 6 Този коментар е премахнат от модератор

• 7 Този коментар е премахнат от модератор

Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.