29 Декември, 2020 14:59 6 447 44

• неандерталски ген-
  • гени-
  • неандерталци-
  • коронавирус

Специфичен протеин играе роля в реакцията на организма към вируси

Неандерталски ген осигурява защита срещу COVID-19 - 1
Снимка: shutterstock

Специфична форма на протеин, предадена от неандерталците, предпазва от тежко протичане на COVID-19, съобщават международните информационни агенции, позовавайки се на канадско изследване, публикувано в електронната библиотека medRxiv.

Лекарствата, които повишават нивата на въпросния протеин, могат евентуално да помогнат за лечение на заболяването, според авторите му от Еврейската многопрофилна болница и университета "Макгил" в Монреал.

Протеинът, наречен OAS1, играе роля в реакцията на организма към вируси. Хората с по-високи нива на свързаната с неандерталците форма на OAS1 са по-неподатливи на COVID-19. В случай че се заразят, те са изложени на по-нисък риск от хоспитализация, интубация и смърт, отбелязват изследователите.

"Тази защитна форма на OAS1 присъства при африканците на юг от Сахара, но се губи, когато предците на съвременните европейци мигрират от Африка. След това е въведена отново в европейското население чрез чифтосване с неандерталците, живели преди повече от 40 000", обяснява съавторът на изследването Брент Ричардс.

Предишно проучване свърза група гени, наследени от неандерталците, с вероятността от развитие на по-тежка форма на COVID-19 и повишен риск от хоспитализация, припомня агенцията.

"Тези открития са допълнително свидетелство за ролята на неандерталското потекло в протичането на COVID-19", казва Ричардс.

• 1 Аноним

Има лоджик

• 2 Врачка

Това оправдава ли по някакъв начин искуственият произход на КОВИД19 ?
  • 3 big

Сега остава да хукнем да търсим неандерталци, като кръвната плазма или ремдесевира или някоя друга щуротия в търсенето на илач.

• 4 Весел пор

А аз се чудя що неандерталския бг народ не боледува...

• 5 пройчо

Начи Бою нЕма нужда а са вакси!...100%тов неандерталец ,без елементи на кроманьонец !!....Коста ,чу ле ,ве ?!!
  • 6 БОКО Е

До коментар #1 от "Аноним":

ДОКАЗАТЕЛСТВОТО.КАРА ГО ЛЕКО И ИМА АКЪЛ НА ПИТЕКАНТРОП
  • 7 Неандерталец

Пушим много трева и короната не може да мине през рецептора що е запушен с thc ,)

• 9 адаша

Малко съм объркан от статията. Не мога да схвана- оня неандерталец от Банкя ще се гътне ли скоро или не...?

• 11 ддд

аидее само сини венци ще останат
  • 12 неандерталец

Неандерталците са имали по голям череп от хомо сапиенс,били са по силни и по умни.в един прекрасен момент "боговете" решават че са заплаха и ненужни и ги избиват почти всички,слагайки на тяхно място видът хомо сапиенс произведен в лаборатория.

• 15 Алфа Ромео

Живота ни вече е само КОВИД-19, почти нищо друго няма и други болести няма, позор, а се биха в гърдите по цял свят, вдигаха лозунги, обединена европа, заедно можем всичко, колко сме напреднали технически, медицински и прочие глупости...

• 17 ЧОЧАВАТА

Българските гени по интелектоално развитие са преди неандерталците!
  • 18 Хихи

До коментар #4 от "Весел пор":

А Мангъров го е изкарал безсимптомно...😂😷

• 20 Големината на черепа

До коментар #12 от "неандерталец":

не е критерий за интелигентност. Иначе носорогът (а и всяко животно с по-голям череп от човешкия) би трябвало да е по-умен от човека. 😉

• 22 чиста проба

Е Бацито тогава как лепна Короната , значи и било цирк , той е саде неандерталщина.
  • 23 А името на лабораторията,

До коментар #12 от "неандерталец":

произвеждаща хомо сапиенс, знаеш ли го?😆

• 25 Аз40

Затова Боко го мина леко!
  • 26 Затова

В съвременния човек има неандерталски гени - дали 2-3 или 5% ,но има. Кроманьонецът е имал по-съвършенни кремъчни оръжия,докато неандерталските са били от по-лошо обработен камък. Повечето неандерталци са избити,но е имало и доброзорно кръстосване. Боко е хибрид от такова кръстосване и затова изкара леко грипчето.
  • 27 Реалиста

Ето това обяснява защо нашите политици, министри и депутати не са разболяха.Е някой се опитаха да ни излъжат че са разболели и са се излекували, но сега хванахме, както и подозирахме не са се разболели.Стана ясно генът на неандерталското им потекло, ги пази.И сега като си помисля, боже колко много неандерталци сме си имали и все на високи отговорни постове.
  • 28 nirvana

И неандерталците са северомакедонци, да не забравяме
  • 29 Иииии последно??.

По- тежко или по- леко протичане??? Предишната статия е обратна на тази.
  • 30 Дедо

Неандерталци,пикантропи,кроманьонци и подобни са били само комунистите,използували са оръдия на труда и са станали хора! Всички останали сме създадени по Божйи образ и подобие,от пръст сме и в пръст ще се превърнем,а тях ще ги претопят и ще се превърнат в стомана.
  • 31 Дедо

• 32 един от стадото

До коментар #20 от "Големината на черепа":

големината на черепа и стойката на индивида са първи показатели за антрополозите следящи развитието на човека. За сравнение правят и въглероден анализ. И воала, оказва се, че неандерталеца е по- стар, но не и по- първобитен от втората му версия, кроманьонеца. Реално векове съществуват заедно, по- стария и агресивен род дори успява да предаде гени на по- новия експеримент.. И тука ''Боговете сигурно полудяват''. Унищожават като от ряз неандерталеца. На тях им трябват роби, не някой извън матрицата. После слагат свои наместници да командват стадото тук на земята, та до сега..
  • 33 tmv

Бат Бойко е от Хан Крумовите българи,кръстоска от прабългари хуни кумани и печенеги!!
    Той и така си призна че има мургав тен по рождение по бащина линия,и не е ходил на море!!

• 34 един от стадото

До коментар #33 от "tmv":

печенеги. Шопите са бивши такива. Заселени са по тези места за вярна служба и да пазят западните граници

• 35 Ццц

Преди време и пак във Факти други учени пък бяха открили, че неандреталския ген ти гарантирал тежко изкарване. Тогава болен беше премиерът и пак имаше шеги свързани с приликата му с този изчезнол вид.
  • 36 Калоян

До коментар #34 от "един от стадото":

Кумани също са заселени в шопско.
  • 37 АнатенаНаНереза

Чак сега разбрах,защо Сашо Нереза от СДС-то нищо не го лови - нито Закон,нито Морал,нито куршум,нито Чума.
  • 38 не трябва да се срамуваш от предцитеСи милеНО

!!!!!!!!!!!!!¡!!!!!!

• 39 Бе вие двамата

До коментар #38 от "не трябва да се срамуваш от предцитеСи милеНО":

Как се казвате???

• 40 Питам

До коментар #39 от "Бе вие двамата":

сериозНО
  • 41 Хич не ти трябва

До коментар #3 от "big":

Да хукваш на никъде, ей къде е Банкя, питека е неандерталец, биеш му една дълбока сонда и тва е
  • 42 ABCD

Ясно. Вирусът е ответен удар на неандерталците. Геноцид над противника след десетки хиляди години.
  • 43 любопитен

Явно в канадската тайга все още се намират неандерталци , които са донори на този протеин за изследване ...........друго прави впечатление - Cлeд тoвa e въвeдeнa oтнoвo в eврoпeйcкoтo нaceлeниe чрeз чифтocвaнe c нeaндeртaлцитe, живeли прeди пoвeчe oт 40 000" ..........този „изследовател“ пише за чифтосване с ЕВРОПЕЙЦИ , а ние знаем с доказани факти , че преди 40 000 г. на континентът наречен ЕВРОПА , не е имало човешко присъствие ! Освен това „ЧИФТОСВАНЕ“ между неандерталци и човеци е невъзможна !!!! Човешкият индивид се е появил около 30 000 г. по-късно ! Освен ако не е съществувала „машина на времето “
  • 44 Компира

Правилно. Да сте чули за болни в Кения, Конго, Алжир или др. африканци?