3 020 2

Ето как да потиснем глада за сладко

Ако все ви влече към продуктите, пълни със захар, погледнете този списък с полезни съвети

Ето как да потиснем глада за сладко
Снимка: Shutterstock

Първите слънчеви лъчи ни напомнят за горещото лято, синьото море и новия бански костюм, който искаме да облечем и в който да изглеждаме добре. Готово ли е тялото ни, или образът в огледалото горчиво ни напомня за разточителното хранене, мързеливите вечери с вино и книга в ръка и безкрайните часове пред компютъра? Навярно считате, че е време да възстановите формата си и да подготвите фигурата си за леките дрехи и плажния сезон. Една от храните, които трябва да изключите от менюто си, за да се радвате на стройна фигура, са сладките вкусотии.

Защо сладките храни са вредни?

Сладките храни са пълни не само със захар, но и с оцветители, консерванти, куп ненужни съставки и празни калории. Те не само вредят на фигурата ви, но застрашават и здравето ви. Намаленият прием на захар подобрява здравословното състояние, увеличава енергията, подмладява кожата, подобрява храносмилането, води до намаляване на теглото и свързаните с него заболявания. Подобряват се и паметта, както и качеството на съня.

Влюбете се – в човек, в природата, в спорт, в ново хоби или в самите себе си. Апетитът ни към сладки храни не е случаен. Той е отговорът на биологични реакции, зараждащи се в центровете на мозъка, отговарящи за емоциите и удоволствието. Сладките храни и особено шоколадът увеличават синтеза на хормона на щастието и ни кара да се усмихваме. Същото прави и любовта. Гладът за сладко от емоционална гледна точка е глад за щастие. Той е израз на пристрастяването към еуфорията, която усещате, след като изядете голям шоколад. Важно е да намерите нови поводи за щастие – хоби, любим човек, спорт, приятели, които да ви донесат онези така търсени и желани емоции и да съумеете да устоите на сладкото изкушение.

Набавете си всички необходими витамини и минерали

Гладът за сладко често подсказва, че ви липсват определени витамини и минерали. Най-често това са магнезият и хромът. Липсата на достатъчно хром в организма е честа причина за неконтролируем глад и преяждане с храни, вредни за обиколната на талията и за здравето ви. Хромът регулира нивата на кръвната захар в тялото и така потиска апетита за сладко.

Запасете се с плодове и храни с подсладители

Ако желанието ви да изядете нещо сладко е по-силно от вас, то изберете плод или десерт с подсладител. Макар че също имат калории и влияят на фигурата ви, те са много по-здравословен избор и по-малко застрашаващи килограмите. Внимавайте с гликемичния индекс при избора на плод. Бананът не е добър вариант, ябълката е.

Освободете се от стреса

Стресът е враг на добрия сън, на кожата и на фигурата. Той ви кара да преяждате с вредна храна и да се успокоявате с големи количества шоколад. Спортувайте, почивайте пълноценно, практикувайте йога. Всичко това ще ви помогне да се освободите от стреса и да държите апетита си под контрол.

Дръжте нивата на кръвната захар стабилни

Консумацията на белтъчини и полезни мазнини държи кръвната захар под контрол, а това е начин да избегнете резките спадове и гладът към сладко.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 3 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 провинциалист

    9 1 Отговор
    "Освободете се от стреса" Преди пандемията не следях новини и стрес нямаше...
  • 2 Най сетне го намерих...!

    6 0 Отговор
    КЪФ стрес...... може би от тежкото минало, пък и настояще, не съвсем,, розово,..!

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.