През зимата всички допускаме една и съща грешка с климатика. И в резултат на това плащаме не само по-висока сметка за ток, но и не сме доволни от работата на уреда. Оказва се, че всички допускаме тази грешка, тъй като дори не си правим труда да прочетем инструкциите за употреба, дадени от производителя, пише actualno.com.
Дори и базовите модели климатици разполагат с опцията за определяне посоката на въздушната струя - нагоре, надолу или встрани. Обикновено настройваме струята нагоре, особено ако климатикът е монтиран над леглото, бюрото, дивана или масата. Просто искаме да избегнем директния контакт с въздушната струя. Но това е огромна грешка.
Температурата на въздуха в горната част на помещението е най-висока. Насочвайки топлата струя на климатика нагоре, температурата там става още по-висока. В резултат на това, въздухът в долната част на помещението става още по-хладен и подът у дома остава студен.
Експертите са категорични, че въздушната струя на климатика винаги трябва да е насочена надолу. По този начин уредът ще работи по-ефективно, ще консумира по-малко електроенергия и подът няма да е студен.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Наску диаманда
Коментиран от #35
08:38 18.10.2021
2 Голям Слон
Коментиран от #18, #52, #61
08:38 18.10.2021
3 Ххахахха
Коментиран от #69
08:38 18.10.2021
4 Винкело
Коментиран от #54
08:39 18.10.2021
5 Султан
Коментиран от #40
08:39 18.10.2021
6 123
Коментиран от #20
08:41 18.10.2021
7 Мазньо
08:42 18.10.2021
8 To sho
08:42 18.10.2021
9 мда
08:54 18.10.2021
10 Потурко
08:55 18.10.2021
11 ттт
Коментиран от #28
09:00 18.10.2021
12 Най-добре
09:05 18.10.2021
13 Лост
09:12 18.10.2021
14 БАЙ Х@Й‼
09:15 18.10.2021
15 Отдавна съм се отказал...!
Коментиран от #16, #71
09:28 18.10.2021
16 6583
До коментар #15 от "Отдавна съм се отказал...!":
И сутринта преди да е съмнало като се събудиш със замръзнал нос и трябва да ставаш да мъкнеш дърва пак ли ти е кеф? Или викаш ти си пиян още от виното и ти пищят ушите, та студът ти е последния проблемКоментиран от #25
09:38 18.10.2021
17 Черната печка Перник
09:41 18.10.2021
18 Алекс
До коментар #2 от "Голям Слон":
Защото тежи? :)10:00 18.10.2021
19 Брей
Коментиран от #21
10:04 18.10.2021
20 Жалко, много жалко
До коментар #6 от "123":
За турбини говори, а елементарна физика не знае...Коментиран от #48
10:07 18.10.2021
21 Голям Слон
До коментар #19 от "Брей":
Климатикът е една обикновена термопомпа. Чудесно изобретение с редица предимства и много недостатъци. Предпочитам на климатици да се охлаждам, а да се топля с парно. Къде е по-топло и по-студено в стая с климатизатор знае човек, който има елементарна обща култура по физика. Ако си имаш понятие и от анатомия и кое как работи в човешкото тяло, ще знаеш защо кламитиците не са добър вариант за отопление специално. Единственият плюс за мен е, че в помещение с климатик обикновено няма мухъл. Има и изключения, разбира се :-)Коментиран от #32
10:20 18.10.2021
22 куку руку ку
Който не вярва да държи климатика един месец насочен надолу и един месец насочен нагоре и да си види разликата в сметките за тока. Ами няма да има, стига месеците да са сходни температурно.
Коментиран от #23
10:54 18.10.2021
23 Голям Слон
До коментар #22 от "куку руку ку":
Опитът ти няма как да бъде коректно проведен. Най-малкото, защото броят на дните всеки месец е различен :-) Температурата също. Това, което казваш, може да се направи единствено и само в лабораторни условия. Всичко друго прилича на засичане на разход на гориво по стрелки, левове, километри, карти таро и хвърляне на кокалчета. Топлият въздух трябва да се подава ниско долу, защото той така или иначе ще се издигне на високо - физика от 6 клас. Когато блъскаш горещ въздух високо горе, не че няма да е топло и долу, но разликата в температурата ще е достатъчно голяма, за да се усеща хладно на краката. И това няма защо да се отрича - глупаво е. Циркулацията е хубаво нещо :-)) Само че колкото по-бързо въртиш въздуха, толкова повече се настива и усещането за топлина се губи. Неслучайно най-топло е в онези помещения, в които има парно. Т.е., същата онази циркулация, но с много по-ниска скорост. Няма шумове, няма "циркулация" на прахоляк, косми и буби.11:28 18.10.2021
24 ФизикаЕдна
11:48 18.10.2021
25 Хе,хе...!
До коментар #16 от "6583":
Преди лягане слагам дебело дърво,притварям жалузите и до сутринта огъня къкри съвсем леко, в стаята е топло и сутринта има жар...!Дървата са на сухо и удобно място,във вътрешно помещение...!Само посягам и хоп ново дръвце в печката...!А пепелта от дърва е две шепи за деня...!Всеки си решава сам...!Отказах се от тъпият климатик...Коментиран от #26, #31, #59
12:46 18.10.2021
26 И един ден…
До коментар #25 от "Хе,хе...!":
Мощна доза СО в белите дробове.13:33 18.10.2021
27 qwerty
13:45 18.10.2021
28 брей
До коментар #11 от "ттт":
мога да ти кажа, че точно под климатика се спи най-спокойно и струята изобщо не те бие както ако спиш срещу климатика !Коментиран от #30
13:49 18.10.2021
29 gан
14:26 18.10.2021
30 ттт
До коментар #28 от "брей":
Ааа, това зависи от климатика. Моите си духат право надолу. Те са Мбиши, не пиша името да не им правя реклама. Не е проблем, да насоча струята надругаде, но както вече написаха в статията, противопоказно е.14:46 18.10.2021
31 dsсса
До коментар #25 от "Хе,хе...!":
При днешните цени на дървата ще ти е по-изгодно директно да гориш пачки. То собственикът на най-известното чекмедже, затова ги беше събрал - знаел е, че зимата пак ще дойде.14:50 18.10.2021
32 dsсса
До коментар #21 от "Голям Слон":
Бих се съгласил с тебе, ако не ставаше дума за България.Коментиран от #43
14:53 18.10.2021
33 Бай Клим
15:18 18.10.2021
34 Дума
Статията нещо не е наред.
Коментиран от #37
15:28 18.10.2021
35 СъсеТката
До коментар #1 от "Наску диаманда":
Наску, научи правописа, моля те! Що са диаманД си? А ако искаш съсеТ да ти плаща сметката, и тук не си уцелил. ........... Иначе коментара ти си го бива!Коментиран от #42, #44
15:39 18.10.2021
36 Електра
15:44 18.10.2021
37 ттт
До коментар #34 от "Дума":
Ще бъде така, но ако ти самият живееш на нивото на датчика на климатика. Аз го включвам с идеята да бъде топло на мене, какво му е на датчика много много не ме интересува.15:55 18.10.2021
38 гост
Коментиран от #45
15:59 18.10.2021
39 Вирус
16:18 18.10.2021
40 Грульо
До коментар #5 от "Султан":
Подовете се се топлят от съседите - основен закон от физиката. :D Нямате си идея кви прости чавета има. Имам съсед, дето климатика му работи денонощно и целогодишно и не може да се стопли в 10 квадрата стая, а под входната врата има ралък и не се сеща да залепи една летва и гумени ивици на касата. А бачка в строителството. :D16:21 18.10.2021
41 име
цирка тепърва започва, сега аз ще се смея защото когато ви се говори вие се смеете че било конспирация.
16:39 18.10.2021
42 Гост
До коментар #35 от "СъсеТката":
Диаманд Диамандиев е16:44 18.10.2021
43 Голям Слон
До коментар #32 от "dsсса":
Че какво й е на Българията в случая? Миналата зима не съм имал сметка по-висока от 220 лева за парно. Топля 5 стаи все пак. Сестра ми се изгърмяха за някакви мегамодерни подови климатици по 5.000 лева, за които им се кълняха, че сметките драстично ще паднат. И какво? 390 лева ток за примерно същата квадратура, като моята (5 квадрата по-малък апартамент). А климатиците са два. Т.е. останалите стаи познай каква температура е. Тъй че, всичко е една голяма заблуда с тия климатици. Поне в моите очи.Коментиран от #81, #85
16:56 18.10.2021
44 Съсетке имам 4 клас
До коментар #35 от "СъсеТката":
съседа, го,, издървах,, у нужника...муфтакис джамакис рибакис, това ли имаш предвид.... не е мойто аз...!16:58 18.10.2021
45 Препоръка!
До коментар #38 от "гост":
Намали филмите...!Само небивалици и конспирации в главата ти...16:59 18.10.2021
46 Рен
17:29 18.10.2021
47 ЗНАМ
17:39 18.10.2021
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 ТОЧКАТА
18:44 18.10.2021
50 tato
Това е като евтината кака на околовръстното и по-скъпата в хотела. Народът явно предпочита евтина лилава кака.
Коментиран от #57, #68
19:13 18.10.2021
51 Алчна мутра БЪЛГАРОУБИЕЦ
19:35 18.10.2021
52 От чужбина
До коментар #2 от "Голям Слон":
Това дето му викаш "климатик" трябва да ти студи въздуха през лятото. Студения въздух е по-тежък и сам ще тръгне на долу. Така на практика ще се охлажда цялото помещение. Когато обаче трябва да грее е добре да е в долната част на помещението, но няма как да го местиш зиме и лете.Коментиран от #56
20:15 18.10.2021
53 От чужбина
20:27 18.10.2021
54 App ЛешСъм
До коментар #4 от "Винкело":
Хаха,добре казано.Бих добавил и че се търсят видеа в Ютюб,как се сменя крушка,или как се работи с отверка,без да се наръгаш.20:46 18.10.2021
55 Тесла
21:14 18.10.2021
56 Голям Слон
До коментар #52 от "От чужбина":
И аз какво казах? :-) Същото! Чети мненията надолу. Не зная откъде "климатик" е навлезнало в българия език. В Русията някога "климатизатор" наричаха уредите за охлаждане. В англоезичния свят си е air conditioner без оглед на това дали топли или охлажда :-) Няма значение. Винаги много се забавлявам, когато някой започне да боре физиката. Нямам теб предвид.21:15 18.10.2021
57 Термодинамика
До коментар #50 от "tato":
Глупости. Климатик в режим отопление всъщност е по ефективен от проста печка защото не само превръща електроенергията която харчи в топлина, но в процеса дърпа топлина от вън на вътре в помещението. На това му викат режим "топлинна помпа" но това е над умственото ниво на ганьовците. Климатик обаче не може да топли достатъчно ако навън е много студено.Коментиран от #58, #63, #70
21:22 18.10.2021
58 копи пейст
До коментар #57 от "Термодинамика":
Климатикът предоставя благоприятна среда за размножаване на бактерии, гъбички и много други микроорганизми. Високата влажност в изпарителя им дава такава възможност. Всички необходими условия са налични: влажност, тъмнина и топлина. Когато целият този разсадник започне да мирише лошо, замърсяването на климатика е отишло вече твърде далече и опасните причинители на болести, предизвикващи раздразнение на дихателните пътища, очите и слъзните канали, вече са запълнили вътрешността на климатика.Даже ако неприятната миризма все още не Ви пречи, това не значи, че микроорганизмите, предизвикващи болести и алергии, не се размножават вътре в климатика с удивителна скорост. Освен това климатикът не развива своята оптимална мощност, скоростта на охлаждане на въздуха постепенно се понижава, микроклиматът в помещението се влошава.
При всяко включване на климатика, Вие разпределяте равномерно бактериите, натрупани по времето на неговото бездействие, из цялото помещение, подлежащо на климатизиране. Така Вие още повече увеличавате вече съществуващия риск от възникване на болести и алергии.
Коментиран от #60, #73
21:52 18.10.2021
59 Беню
До коментар #25 от "Хе,хе...!":
Ако живееш на място с ниски температури и без вятър е така. все пак за отопление е най добре парно.Котлите навън за да не дишаш въглероден двуокис.22:24 18.10.2021
60 Климатизатор
До коментар #58 от "копи пейст":
Аз да ти кажа, че климатик се чисти поне един път в годината основно /от оторизиран сервиз/ а филтрите на вътрешното тяло всеки месец от собственика. Ако помещението е силно замърсено трябва да се почиства по-често. Въпросът опира до пари, но това е начинът да няма развитие на микроорганизми и бактерии.Коментиран от #77, #80
23:12 18.10.2021
61 Климатизатор
До коментар #2 от "Голям Слон":
Радиаторите на парното се монтират долу и винаги под прозореца, защото няма принудителна вентилация а издигане на топлия въздух според закона на физиката. При климатика имаме вентилиране на въздуха който се засмуква от турбината през горната част на вътрешното тяло, затопля се и излиза през елерона / или дъската/ който го насочва в определената от теб посока. Там се намира и датчика за температурата и затова се монтира в горната част на стаята, но не плътно до тавана. Датчика определя колко време да се подава топлина, след като я постигне само вентилира въздуха и както казват клиентите...тоя духа студено и не топли. Затова е важен монтажа. Климатика е за пролетно-есенния сезон а парното за зимата.Коментиран от #62
23:33 18.10.2021
62 От чужбина
До коментар #61 от "Климатизатор":
Това за радиаторите е така в България и е добре защото не се получава конденз и мухъл, но повишената температура около прозореца води до повишени топлинни загуби. Из Англия радиаторите се поставят ... на всякъде. Това често води до появата на мухъл под прозорците на по-старите къщи. Като цяло ако вътре в стаята се появява мухъл то това обикновено е конденз и е най-студената страна или ъгъл на сградата.00:33 19.10.2021
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 От чужбина
И така, трябва ви само един висок, вертикален радиатор от пода до тавана, с повече на брой тръби. Целта е да има обем ... над 100литра вода. Долната част е постоянно свързана към мрежата с вода под налягане. От горе е изхода който отива и влиза в електрическия бойлер за банята. Пред радиатора, ексцентрично се намира дърварската печка. Когато печката гори ще топли и помещението и радиатора който в този случай се явява акумулатор на топлина. Разположен е ексцентрично за да не прегрее, защото ще се появи вътрешна естествена циркулация в самия радиатор и така част от топлината ще се разсейва. Ако искате да ползвате банята то бойлера ще се запълва не със студена вода /през зимата около 6-8 градуса/, а с вече топла вода и така почти няма нужда да включва ел.нагревателите. Ползвате евтината топла вода. През нощта когато печката угасне този радиатор е акумулирал топлина и ще проодължи да я отдава, да грее, за това е нужно да е с голям обем. Така на сутринта няма да е много студено. През лятото печката не гори, но ползвате банята всеки ден. Студената вода ще мине първо през този, същия радиатор и ще охлажда стаята, температурата и тогава е около 18-20 градуса и самата вода ще се подгрее леко до 22-23гр. Така ще се спести малко от електричеството за бойлера, а в стаята ще е малко по-хладно. Системата не е най-ефективната, но е изклю
Коментиран от #72
01:00 19.10.2021
65 В е л и к и я
01:30 19.10.2021
66 asdf
5 x 0.6 = 3 kw/h дневна x 0.237 стотинки = 71 ст разход на ден
9 x 0.35= 3.15 kw/h нощтна x 0.133 стотинки = 42 ст разход на нощ
= 1.13 лв разход на денонощие (не работи през цялото време) x 30 дни = 34 лв. месечно за стая 22 квадрата. Това е за един от най-студените градове в БГ... За целодневно отопляване разходите няма да са двойни а по-скоро 1.5 пъти повече, защото вече ще е
01:47 19.10.2021
67 asdf
Няма хамалогия с цепене и прибиране на дърва, редовно мъкнене на кофи от мазата (1 път даже вкъщи влезе мишка скрита в кофата), дишане на пушеци, чистене на комини, замърсяване на въздуха със сажди и т.н.
P. S. Има мн модели, които са сертифицирани за работа до -25 градуса.
01:57 19.10.2021
68 Тина
До коментар #50 от "tato":
Аз също топля с климатик сега и ми е ок е не е като с парно но пък ни чистя ни слагам дърва07:01 19.10.2021
69 Гошо
До коментар #3 от "Ххахахха":
Даже повече Особено ако следваш инструкциите в Белгия ,въобще да не включваш климатика08:21 19.10.2021
70 tato
До коментар #57 от "Термодинамика":
Все едно слущам продавач в магазин който иска да си продае стоката.Ти дори не си ме разбрал какво се опитвам да кажа - "НЕЕФЕКТИВЕН от гледна точка на това как тялото възприема топлината от него".
Нека те светна:
08:26 19.10.2021
71 Дървар
До коментар #15 от "Отдавна съм се отказал...!":
А през лятото на кана студена бира и печката на 6?А зимата и пепелта от печката и пушека дишаме с теб барабар!09:09 19.10.2021
72 Читател
До коментар #64 от "От чужбина":
А през лятото не се ли получава конденз по този топлообменник? Студена повърност + значително по-топъл въздух около него...Коментиран от #76
09:49 19.10.2021
73 Читател
До коментар #58 от "копи пейст":
Това е валидно САМО когато климатикът се използва за охлаждане. Тогава вътрешното тяло кондензира и има влага в него. Ако се използва за отопление - няма влага, защото вътрешното тяло е топло. Вътрешният топлообменник се нагрява до около 50 градуса. При режим "топлене" - кондензира външното тяло. Така че ... можеш да се топлиш с климатик без излишни истерии :) Да - има си недостатък - създава "течение"... И да - оплоението на дърва си има своите предимства - най-вече това, че имаш топлинен източник с мощност 6-7-8 и повече киловата. Но отоплението на дърва в градска среда е супер-егоистично - осмърдяваш на пушек околоните сгради, всичко простряно на терасите започва да смърди на пушек. Има и идиоти, които не горят дърва а въглища... че и разни боклуци. Е, правят го през нощта, защото "не се вижда". Но се усеща много добре...10:01 19.10.2021
74 Paxnas
10:19 19.10.2021
75 Теню смока
Коментиран от #79
10:30 19.10.2021
76 От чужбина
До коментар #72 от "Читател":
Това е само идея. Знам за този конденз, но температурната разлика ще е малка и вероятно ако се появи ще е незначителен или ще е в повече при повишена влажност и интензивно ползване на банята. Доброто на системата е, че е изключително проста и не изисква никаква поддръжка.Коментиран от #78
10:30 19.10.2021
77 Голям Слон
До коментар #60 от "Климатизатор":
Защо? Ако не е от оторизиран сервиз почистването, няма да работят ли? Пехливаните от "оторизираните" сервизи идват с две фъшкалки: обезмаслител и вода и започва едно фъшкане и плакнене - ум да ти зайде. Това го правят по две причини: или все още не са открили топлата вода, или просто набиват цената. Трябва все пак да се види, че стоиш 1-2 часа под вътрешното тяло и "профилактираш". Тази процедура си я правя сам. Към двете фъшкалки добавям и четка за зъби :-) И после "хей ръчички, хей ги две". Вътрешните пити винагии ми блестят. Филтрите ги почиствам най-много веднъж на месец през летния сезон. Зимата не се ползват. Отвън нищо не чистя. Честно казано нямам нито време, нито желание да го правя.10:46 19.10.2021
78 Читател
До коментар #76 от "От чужбина":
Едно вътрешно тяло на климатик, ползва фреон, охладен до около 6-7 градуса и кондензът е значителен - т.е. необходимо е да има дренаж, за да го отведе. Студената вода, която постъпва в жилищата ни е с температура около 15-17 градуса през лятото. Това е добра температура за охлаждане. Но си мисля, че кондензът пак ще е значителен - напълни чаша с вода и я остави на стайна температура. Ако температурата на въздуха е над 30 градуса - определено чашата ще кондензира. Ако е под 30 градуса... едва ли имаш нужда от охлаждане през лятото... Идеята действително е проста. Но някак не виждам ползите от нея през лятото.... А и щом не си я реализирал... съвсем се губи.Коментиран от #89, #91
10:59 19.10.2021
79 dsсса
До коментар #75 от "Теню смока":
Баце, климатикът по никакъв начин не отменя ракията и киселото зеле. Да разчиташ, че печката, парното или климатикът ще утрепят вирусите е наивно. Всяка вечер трябва да се дезинфексираш с 40 градусов спирт, иначе лпошо!11:12 19.10.2021
80 ттт
До коментар #60 от "Климатизатор":
Почти всичко написано е вярно. Филтрите в зависимост от помещението се чистят един или два пъти на месец. Основно почистване - веднъж годишно. Но да викаш сервиз за нещо, което можеш да направиш и сам не е добра идея. Ако не си богаташ, можеш да икономисаш пари, като го почистиш сам. Ако си си надвил на харча, не е добра идея да пускаш непознати да ти оглеждат дома. Чистенето е лесно - сваляш филтрите, измиваш ги, слагаш на прахосмукачката малката четка с дългите косми, почистваш ламелите. След това напръскваш със спрей за климатици. Не прекаляваш с пръскането, за да не потече и да ти изцапа стената. Пет минути на климатик са напълно достатъчни. Ако имаш водоструйка може през лятото да си измиеш с гореща вода външното тяло и един-два дена да не включваш климатика. Но на моите климатици външните тела не съм ги чистил никога, вече 12 години ми служат вярно. Тогава внасяха нови на 100 волта, параметрите им са каквито са на новите на 220 волта днес.Коментиран от #82
11:33 19.10.2021
81 АСА
До коментар #43 от "Голям Слон":
Интересно! Имам четири хиперинвертора от марка известна и с производството на леки коли. Ползвам ги всяка зима на 22 градуса от 2009-та година насам (тогава ги сложих), за ток винаги съм плащал под 200 лева на месец. Бойлерът ми е достатъчно голям, затоплям му водата само на нощна електроенергия, имам много добри дограма и топлоиззолация. За да направи сестра ти сметка 390 лева с климатици, би трябвало да използва от онези преносимите. Но на тях рекламата им е "Топли като вентилатор, бръмчи като трактор, харчи като електрожен". А да, бях на парно, последния месец преди да го фалират (още не ни отопляваха) ми поискаха 200 лева за два кубика гореща вода! Това е истина, става дума за Казанлък. Масово хората не си платихме тази сметка, някои ги съдиха, аз минах между капките. После собственикът на ТЕЦ-а (Николай Банев) реши да го фалира и продаде за скрап. Това е едната от двете най-големи услиги, направени ми от някого.Коментиран от #83
11:46 19.10.2021
82 Голям Слон
До коментар #80 от "ттт":
Няма да потече нищо :-) Този конденз от вътрешната пита къде отива? Нали изтича някак навън? Като видиш как, няма да имаш терзания за течовете по стената. А протича от вътрешното тяло тогава, когато дренажът е запушен. Като си чистиш питата с Meglio, запушвания няма да имаш. Но е доста агресивен препарат, така че трябват бързи ръце. И задължително климатик, работещ на минимална температура. 16 градуса на повечето машини...11:49 19.10.2021
83 Голям Слон
До коментар #81 от "АСА":
Климатиците им са хубави, но колите им не струват :-))))) На сестра ми започват с ДАЙ :-))) Толкова им е сметката. Няма защо да лъжа. Двата климатика им излезнаха около 11.500 лева. Не зная след колко години смятат да си избият инвестицията. Входът им е топлофициран, но всички капацитет там избухаха значителни суми за вентилатори и парно не искат да имат. А ние във входа явно сме балами. Спряхме си само топлата вода, защото тя наистина беше непосилно скъпа: около 35 лева за кубик. Но с парното е рахат. Ако на някой от нас му стане студено в преходните сезони - пуска климатиците. Признавам си, моите са стари, но и за момента нямат нужда от смята. Някога преди 15 години аз на свой ред изгърмях едни 7-8 хиляди лева за три бройки, но и парите тогава друго струваха. Както и да е. Работят, проблеми не правят. Доволен съм. Един ден и да се наложи смяна, ще слагам нещо бюджетно. Просто не смятам, че на моето ползване въобще може и трябва да си мечтая за избиване на инвестицията.11:54 19.10.2021
84 Симеон Димитров
Коментиран от #86
12:44 19.10.2021
85 Б. М.
До коментар #43 от "Голям Слон":
Да вееее, то заради това, Топлофикация е с 200 милиона дълг. Сега Фандъкова рИве да го плащаме всички ние. Ами НЕ, не съм съгласен! Който ползва - плаща!!!12:52 19.10.2021
86 Читател
До коментар #84 от "Симеон Димитров":
Имат... ама е пълен таш@к това... не разчитай на него.Коментиран от #88
13:06 19.10.2021
87 Бочко
19:48 19.10.2021
88 Фуджи Електрик@
До коментар #86 от "Читател":
Имам три такива,сметка август - 89лв,септември - 68лв,октомври -38 лв !Чакам да видя сега ноември как ще е ,но и 100 да е пак ще е ок !Климатиците са японски ,с името на най-известната им планина.23:40 19.10.2021
89 От чужбина
До коментар #78 от "Читател":
Ами ето ти друга идейка за слънчев панел помощник на климатика за ОТОПЛЕНИЕ само. Целта е до външното тяло на климатика да се подаде въздух с по-висока темперарура от тази на околния въздух.И така панела представлява отворен, проточен тип. Примерно една дървена рамка, от едната и страна има шпертплат, а от другата стъкло. Шпертплата от вътрешната страна се боядисва в черно. Рамката е отворена от долу за да влиза въздух. В шпертплата от зад, в горната страна има голям отвор през който подгретия въздух ще излиза. Този въздух трябва да се насочи към тялото на климатика. Климатика може сам да го засмуква. Така когато има слънце до тялото на климатика ще достига въздух с малко по-висока темпратура откокото е околната температура. Въздуха може да се "придвижи" и по някакъв въздуховод от онези гъвкавите тръби... Понеже температурата на въздуха е променлива на практика нас ни интересува мощноста която пада на определена площ. Тази слънчева мощност е от порядъка на 1000 Вата/квадрат. Така ако направите панел от около 2 кв.м ще може да "помогнете" на климатика с поне 1 кВт ако панела има КПД 50%. Трябва да се отбележи, че тук става въпрос за малка температурна разлика и КПДто на панела може да е значително по-високо. Понеже климатика се включва и изключва според зададената вътрешна температура, а подаването на подгрят въздух спира почти веднага когато слънцето бъде закрито от облак, то за това може панела да бъде покрит от вътре с някаква черна/тъмна керамика. Тя щеКоментиран от #90
02:08 20.10.2021
90 От чужбина
До коментар #89 от "От чужбина":
Вътрешното покритие от някаква черна керамика ще играе ролята на топлинен акумулатор за няколко минути когато слънцето е закрито от облак./Това е сравнително често при ветровито време и разкъсана облачност./ Също така когато климатика се изключи сам защото е достигнал зададената вътрешна темперарура, керамиката в панела ще може да акумулира някаква топлина при следващото му вкючване. Подобен панел практически може да бъде направен от почти подръчни материали. Задължително е единствено панела да бъде премахнат или НЕсвързан с климатика през лятото, защото ще затрудява охлаждането и така ще пречи.02:22 20.10.2021
91 От чужбина
До коментар #78 от "Читател":
Ами всеки сам да помисли дали може да е реализира за себе си според условията които има и колко е готов или може да отдели.Ето ти тогава още една вече рализирана идея. Соларни фотоволтаици, произвеждат електричество. Не ти трябват нито акумулатори нито инвертори, те само оскъпяват системата. Връзваш директно фотоволтаиците към един допълнителен нагревател в бойлера. Нагревателя е изчислен и произведен предварително според фотоволтаиците. Оригиналните нагреватели на бойлера си остават за да ги ползваш когато няма слънце. Електрически двете системи /нагреватели/ изобщо не са свързани.
02:30 20.10.2021
92 Не разбирам много
22:46 21.10.2021