Държавата се кани да удари търговците на автомобили втора употреба. И клиентите им. Щяла да предприеме мерки, които да направят вноса неизгоден. Поне според екоминистъра Нено Димов. Той настоява за въвеждането на механизми, които да ограничат, дори да спрат вноса на стари коли над определена възраст, неотговарящи на "определени евростандарти".
Причината - имаме присъда от ЕС за постоянно превишаване на нормите на замърсяване на въздуха с фини прахови частици. И били необходими спешни мерки. На чиновническия прицел попадат и пунктовете за технически прегледи. "Ако пуснат кола, която не отговаря на условията, да им се отнема лицензът и то веднага", призовава Димов. Трябвало да се потърси наказателна отговорност и за фирмите, които сваляли кагализаторите на колите и дори открито се рекламирали като такива.
Кой не би искал да кара нов автомобил? Кой не въздиша, когато мине покрай лъскаво представителство на чужда марка. Или с безпомощно възхищение потъва в телевизионна реклама на "звяр", който никога няма да има. Защо не ударят вносителите на стоки, които убиват българския производител? Ние коли не правим. Да направят неизгоден вноса на плодове и зеленчуци. Или на замразено месо от миналия век. Минава ли им през ума, защо има толкова много салони за коли втора употреба, а луксозните представителствата през повечето време са пусти като провинциални музеи.
Защо никнат като печурки магазините за дрехи втора употреба, наричани сиромашките МОЛ-ове. Чиновниците не желаят да приемат очевидното. Хората нямат пари. Статистика не се яде. Най-евтината нова кола от телевизионните реклами е една годишна средна заплата. В най-добрия случай. И то ако е вярно, че тя вече минавала 1000 лв. Само че кой у нас получава възнаграждението си в средна заплата.
А решение има. И не е необходимо да се стига до крайности. Вместо за нов автомобил да се плаща в пъти по-висок данък, отколкото за стар, да бъде обратното. Дал си в пъти повече пари за нова кола - нека данъкът ти е по-малък. Това може и да не обърне тотално тенденцията, но би довело до някаква регулация. В противен случай, язък за асфалта, дето се лее, щом няма кой да бръмчи по него.
Министър Димов, електромобилите и летящите коли ще се наложат по-бързо, отколкото си представяме. Еволюция и естествен подбор има и при автомобилите. Нека не насилваме ситуацията. Точно в сиромашка България някак не върви. Между другото, щом сме осъдени, имате ли кураж да ударите тези, които се отопляват на твърдо гориво и въздухът около домовете им е канцерогенен. Те са хиляди пъти повече от търговците на автомобили. Няма нужда да отговаряте.
Коментари
Коментиран от #129
Коментиран от #27, #168, #285
Коментиран от #7
Коментиран от #222
До коментар #3 от "ИВО":
Тоя Димов кара служебна кола, заплатата ми е 10 пъти средната и го боли швепса за хората, той е над тези неща. Някой трябва да ги приземи тия хора, те не живеят в нашата държава! Има двойни стандарти, все говорим за Европа на две скорости, пък не виждаме, че точно в България сме на ДВЕ СКОРОСТИ, има богати "политици" лобиращи за мафията и огоромен брой държавни служители, администрация, все синекурни длъжности с огромни заплати и със служебни нови коли, тия хора в един момент не знаят на кой свят са, губят връзка с действителността. Ще се вдигнем заедно с джамбазите, аз съм готов да ги подкрепя! Не си ли търсим правата всички ще се ГАВРЯТ с нас!Коментиран от #17, #18
Коментиран от #103
Коментиран от #20
До коментар #12 от "гост":
Кво качество търсиш и ти бе, в стара кола? Да не си луд. Как ще разпознаеш, качествената кола от не-качествената, това е дърта кола. Най-много да се въведе изискване за наличието на катализатор! Колите след 2000 са Евро 2! Много са с Евро 3. Това, че една кола е втора употреба не я прави негодна, технически може да се направи, КАТО НОВА КОЛА, стига да има катализатор. 99% от колите след 2000г, отговарят на изискванията, защото идват от Западна Европа! Цялата история е да се ВЗЕМАТ едни пари за НИЩО, като имат зор, да затегнат още повече мерките при Прегледите и ако колата не отговаря на еко-нормите да я спират от движение, до следващото явяване, НО НЕ те направо започват с облагане на вноса, на джамбазите, разбираш ли, къде им е болката, не им дреме за еко-нормите, а искат ПАРИ, искат да бъркат на хората в джобовете! Еко-такси, данъци, данъци...., данъчна държава, само кражба, нищо друго.Коментиран от #29
До коментар #12 от "гост":
ТИ НЕ СЕ ОБАЖДАЙ ЧЕ СИ МНОГО УМЕНКоментиран от #299
До коментар #16 от "МИСЛЕЩ":
Скачаме всички, много хора, карат втора употреба! Писна ми да ми бъркат в джоба, а насреща едно голямо, НИЩО! Ще има масови протести, тоя път няма да мине номера.Коментиран от #70
Коментиран от #36, #38, #99, #108, #159
Коментиран от #49
До коментар #2 от "фау ве":
България не е производител на коли а вносител. Ако държавата започне да стимулира(финансово) ще й струва повече от колкото да я осъдят за мръсен въздух. Друг е въпроса че сума ти пари губим заради заболявания именно заради мръсния въздух... Тиквеници продължаваме да си избираме -тиквеници дето слушат само разни лобисти.До коментар #17 от "фау ве":
Качествена кола е тази, която отговаря на реални изисквания за отработени газове и е в техническа изправност. Нека да е на 20г., нямам нищо против, но тогава трябва да си има катализатор, егр и всичко необходимо за пречистване, ако е по-нова и дпф да си има. Сега стандартната практика е да се изрязва и затапва всичко подобно, за да е по-безпроблемна, причина, поради която е изхвърлена от Запада и попада тук, където никой не го интересува. Министъра е в правилната посока. Смешно е за стара кола да се плащат 15лв данък, а за 7г. с еконорми 250лв, а за чисто нова с евро 6 750лв. Данъците трябва да се обърнат и който иска да кара стара кола да си плаща 300-500лв годишен данък, а новата да е с 30-50лв първите 3-5г. Това трябва да се разбере, а не само да се плюе и после в онкоцентъра да се чудиш защо е толкова пълно.Коментиран от #33, #76, #77
Коментиран от #87
До коментар #29 от "гост":
Напълно съм съгласен с теб, но ВИЖ, какво иска министъра!? Логично е да затегнат ПРЕГЛЕДИТЕ, примерно да заложат еко-норма Евро 2 и ако не отговаряш на изискванията да те връщат от преглед, за да си оправиш проблема, но те искат да УДАРЯТ с нови такси ВНОСА, без значение дали колата отговаря или не! Пример: Моята кола е на 17 години, но е на практика НОВА, катализатора ми е в пълна изправност, емисиите са ми в норма и имам Евро 2, цялата картерна вентилация ми е чисто нова, нова ламбда сонда и много други нови ОЕМ части, запалителна система, двигастел и горивна система перфектни, при прегледа ми казаха, че по отношение на емисиите, колата ми е перфектна! Вместо да затегнат изискванията и да заложат определени параметри, те започват с НАЛОЗИТЕ, защото само за това ги бива, да облагат с данъци, за това говоря иначе си напълно прав и така трябва да бъде!Коментиран от #39
До коментар #24 от "гостенче":
Да допълня няколко факта . В повечето западни страни , особено в градовете е МАСОВО явление хора със заплати от 2-3000 евро , че и повече да карат ЕЖЕДНЕВНО велосипеди ! И това е точно заради данъци и такси за паркиране , а не защото не могат да си купят НОВА кола . В близките Румъния и Унгария и Хърватска има мито което за коли над 5 години изравнява цената им с нов автомобил , а доходите не са много различни от българските . И накрая само да отбележа , въпросът е не защо сега ще има ограничения , а защо досега нямаше и кой спечели от това , дали хората или "джамбазите" , завлекли стотици хиляди с истински боклуци "нов внос"До коментар #24 от "гостенче":
Амтомобилът е необходимост, а не екстра. И да те информирам, че има много хора с образование, които не могат да си позволят да притежават нова кола. Това е положението в територията България. Ниски доходи и тотален геноцид над българите. Обществения транспорт е под всякаква критика. Неефективен и скъп. Като изказваш мнение - ползвай си го ти. Изкаването ти е като онази приказка, която я набиваха като мантра в главите на хората в началото на 90-те години за Рокфелер и ябълката и как така забогатял. Дръ, дрън за наивните. Истивата е една: над 90% от хората са бедни, независимо от образованието. Те и да искат не могат да си позволят нова кола. А оня тупан димув, първо да помисли как да подобри материалното състояние на народа. Тогава всеки ще предпочете новото пред старото. Всички управляващи до сега, без изключение трябва да минат на социална, минимална пенсия, на свободен наем да живеят (до края на дните си) и тогава да се насладят на това, което са сътворили. За мен тоя димов е предтъпник.Коментиран от #122
До коментар #34 от "Грую":
Прав си, адшче! На 100% съм съгласен!Коментиран от #47
Коментиран от #52, #67
До коментар #42 от "Стига де":
Ами нали за това говорим бе, брачед. Проблемът е, че действията не са в правилната посока, а са свързани само с РЕКЕТИРАНЕ по някакъв предлог, екологичен в случая. Щом търсят еко ефекта е нормално да наложиш изисквания за всички автомобили, точно, когато се извършват прегледите и ако не отговарят на еко-нормите да ги СПИРАТ от движение!!!! Ако си отрязал катализатора, ако тровиш и замърсяваш да те спират, но те не искат това, искат да облагат ВНОСА. Верно, че има много боклук, който се внася, но срещу някаква инвестиция, колата може да стане слънце. Има и много по запазени и поддържани коли с катализатори, ДПФ филтри, с ЕГР-и, които си идват с еко-нормите и напълно отговарят на изискванията, Евро 2, 3, 4, 5. Къв е проблема да се карат втора упореба автомобили, ако си отговарят на изискванията?До коментар #26 от "georgi":
Решението не е терминал 2, а бити депутати!До коментар #44 от "Читател":
Нали за това говорим. Като минеш на преглед с газовата уредба ще си Евро 3 например и няма да плащаш много данък. Но този, който мине с изрязан кат, дпф и егр и надвишава нормите, ще бъде спиран от движение. Вие за първи път ли чувате вариант да ти спрат колата от движение, да не може да минеш преглед заради отработени газове? Това е действителността от десетки години в развитите страни, а у нас няма и помен от това. Сега като има стъпки в тази посока и се плюе стабилно. До хората е, ако те си го бяха поискали по-рано, със сигурност щеше да стане промяна, но всеки иска да минава със левчета за старото и си трае.Коментиран от #54
До коментар #52 от "гост":
Да, ама те искат да обложат с данъци вноса на коли втора употреба, не да си свършат работата и да проверяват колите и да ги спират от движение, ако не са в норми. И определено колите не са най-големият замърсител, но се предполага, че щом си си позволил автомобил имаш заделен лев, който мутренската държава иска да ти вземе. Прав е колегата от Русе, има още много примери за заводи, които изхвърлят отрови във въздуха и си плащат на контролните органи, корпуцията е по силна.Коментиран от #61
Коментиран от #102, #124, #256
Коментиран от #75
До коментар #54 от "фау ве":
Половината от колите, които идват от Швейцария и Германия са с със свалена регистрация защото не отговарят на евростандартите. Има един закон, който трябва да се промени и нещата ще се случат. Не може да караш нова кола с евро 6 стандарт и да плащаш 750лв данък а същата 20 годишна с евро 2 200 лв. Някак си хората нямат стимул да купуват по нови коли. Защо да давам 750лв като мога да давам 200 и няма да имам никакви ядове.Коментиран от #65
Коментиран от #248
До коментар #61 от "МДам":
Защото господинчо, ако не си разбрал , тоя данък не е ЕКО такса а е точно същия данък ,който плащаш ако имаш 45кв жилище или 200 кв жилище. Демек като имаш да дадеш 30 000 лв за кола , ще дадеш 700 лв за данък. Нещо неясно?Коментиран от #81
До коментар #44 от "Читател":
Това с каква завист сте го писали , колега , направо не е за вярване. Автомобила по същество си е механичен уред подлежащ на износване , което от своя страна води до чести технически неизправностти. Тук не говорим за серийни дефекти или планирана смяна на даден компонент , а за "спонтанни малфункции". Зора ни с данъците произлиза от гледна точка на безопастност , не от екологична гледна точка - самия аз не съм "еко" , но ми е страшно добре да карам с разход 5л. / 100 км. и да знам , че няма да ми се налага да посещавам сервиза непланирано , докато вашите АГУ системи , монтирани от квартални механични гении , биха могли по всяко едно време да причинят неимоверна щета както на вас така и на други. Всичко си има практично решение - например да се лепне стар "рециклиран" двигател на ново шаси и каросерия в регламентираните нормативни стандарти и да се пуснат "нови" автомобили в посилни за масата цени. Не е нормално в примерно семейство с 3 члена да има по автомобил за всеки на обща стойност под 1/3 от нов бюджетен автомобил и същевременно - обща възраст съразмерима с тази на най-възрастния член на семейството. Не е нормално и в чужбина да е лукс притежанието на личен автомобил , а у нас да е по реда си. Това отричане от публичния транспорт пък води до нисък доход на този сектор , съответно е и причина темпа му на модернизиране да е толкова нисък. Главно проблемите произлизат от следния вкоренен в българското самосъзнание манталитет : "защо пък на съседа да муКоментиран от #72
До коментар #21 от "гост":
На запад колата е била екстра през 30 те години и затова Хитлер е създал фолксваген, та да могат повече хора да имат кола, а иначе подкрепям твърдението, че щом взимаш 500 лв. не си за кола.Коментиран от #85
До коментар #67 от "Заблудения":
Усещам ,че караш трактор, демек нафтова печка, демек заради теб кашлям сутрин. Ако си мислиш ,че статистически колите с газ са причинили повече мизерии от тея с нафта, много се лъжеш. Мизериите с газ стават от хора ,които спокойно и без газ биха направили подобна простотия. Къде пък в чужбина колата е лукс? В Америка всяко семмейство има поне по 2 коли... Карай си новия трактор и не се прави на разбирач,щото една стара поддържана кола е в пъти по-здрава от твоя съвременен таралясник.До коментар #57 от "Реалист":
Сиреч в България заможни хора няма? Или те са зад държавни управници , или мафиоти? Човек , който се крепи цял живот на заплата , не е рискувал веднъж в живота си и може единствено да плюе успелите хора пак може да си позволи нов автомобил - дори наскоро рекламираха малък Ford , базов модел , с 7 лв. месечна вноска. Вместо да се дадат 4000 лв. за E46 3er на 350 хил. км могат да се дадат за първоначална вноска. Ама после пък всички ще знаят , че не караш своя любим "премиум бранд" и ще ти засегнат гордостта ... :/Коментиран от #83, #132
До коментар #29 от "гост":
Абе що ръсиш глупости като не разбираш? Всички нови коли в БГ се продават със сертификат N1 и имат 10-15лв. данък! И то коли 200-300 коня! Само тук има идиотията задължителна гражданска, дори и ако колата не се шофира. Вземете за пример Германия - имат дневна гражданска, правиш я, свършваш си работата и колата отново в гаража, тук за кола шофирана 2-3 пъти годишно искат годишна гражданска. В Германия старите коли не само, че нямат високи данъци, ами имат нула евро данък, водят се олд или йънгтаймери. И отново само тук имаме гражданска на мпс, навсякъде застраховката е персонална за шофьора, а не за колата. В центъра на големите градове и без това не може да се кара и паркира, затова колите там може и да са излишни. Но какво става с човека от провинцията, на който отскоро са спрели влака, рейсът е 1 път на ден и автомобилът му е жизненонеобходим? Знаете ли колко хора в провинцията разчитет на споделените пътувания като единствен превоз? И какво да правят те - да ходят в големия град и да карат колела? И после умните глави ревът защо цели области се обезлюдяват...Коментиран от #104
Коментиран от #82, #86, #96
До коментар #66 от "Любител":
Ти нали си много грамотен, за това пред и слагаш запетайка.До коментар #78 от "Гост":
Много точно казано.До коментар #75 от "Заблудения":
Много реклами гледаш, къде го тоя нов хавтомобил за 7 лв? На ден по бива, ама и пак не е така, а и не е само вноската за автомобила, факт е, че цените на всички стоки са на европейско ниво и заплати дори 2 пъти над средната не ти позволяват да изплащаш нов автомобил. Като цяло новите автомобили не са по джоба на средния българин, а това, че си успял с частен бизнес да изкарваш повече пари не те прави по различен от останалите, нали твоите пари идват от тези същите, които нямат собствен бизнес, за да имаш ти. Нека да има заможни хора, но и по малко заможните са също хора, не мислиш ли?Коментиран от #97
До коментар #71 от "Държавата е мафия":
Тая газ водороден преокис я изкарахте , че след малко ме съмнява и кислород да не й предпишете като краен продукт на горене. Газта е смес от по-нискомолекулни въглеводородни съединения спрямо масовите бензин и дизел ; поради ниската си енергийност е подложена на насищане посредством високо налягане с цел сгъстяване ; именно това налягане създава проблеми в безопастността на преноса и използването на природен газ и съответните горивни уредби. Истината е следната - медията не показва работническата класа в чужбина , затова сте на мнение , че всичко е цветя и рози там. В Германия едно семейство разполага с 5 хил. евро , примерно - повечето хора нямат възможност да си купят жилище - живеят под наем : - 1500 до 2000 евро за този наем ; храната , алкохола и цигарите са много по-скъпи : -1000 до 1500 евро за тях , включвайки и другите им есенциални нужди средното германско семейство ще остане с по 1000 евро месечни спестявания , което за там - е малко. Класите са класи където и да си.До коментар #78 от "Гост":
Контрол и пак контрол и спиране от движение, това е положението, като дими и пуши, като трови, да го спират, проблема е с контрола, който липсва. Колко години не могат да озаптят циганите примерно, които масово карат без книжки, изтърбушени коли, тотален скраб и не само циганите, държавата не може да се пребори или не иска, иска само да папа от готовите пари. Взимат им книжките и пак се качват, има хора с по 30-40 акта, пак си карат и не плащат нищо.До коментар #30 от "me be re":
Със 200-300 евро заплата - си има градски транспорт. За какво ти е кола като нямаш пари за дрехи?!?Коментиран от #128
Коментиран от #133
Коментиран от #107
До коментар #78 от "Гост":
ЕЙ ТРОЛ КОГО ЛЪЖЕШ БЕ? КАТО СИ КУПИЛ НОВИЧКИЯ И ЧИСТИЧЪК АВТОМОБИЛ ЩО НЕ ГО КАРАШ, АМИ ПИШЕШ КОМЕНТАРИ В 11,30 В РАБОТЕН ДЕН? АМАН ОТ БЕЗДЕЛНИЦИ С НАДОМНА РАБОТА ПО 1 СТОТИНКА НА БУКВА!!!До коментар #83 от "фау ве":
Прав си и - да - грешката е моя. Не вярвам да съм твърдял , че са "по-малко" хора , напротив. Моя грижа е безопастността , не екологичността - подържан стар автомобил не е пагубен за въпросната безопастност , но съдейки по личния ми опит : булшинството стари автомобили дори при наличие на неизправност се карат докато не "опре ножа до кокала". Иначе ако трябва да съм честен - ретро автомобилите са точно по мой вкус , но да притежавам такъв ми е "излишна гъзария" , пресмятайки подръжката и практичността му. Решението за средностатистическия българин според мен лежи в обществения транспорт и легализирането на системи за споделено пътуване като Uber например.Коментиран от #100
Коментиран от #105
До коментар #24 от "гостенче":
Тя приказката е: "Учи Баба, та да не работиш." И вярно е така. Учиш като идиот и после работа йок. Виж, за тъпанарите не е така. Те са гарантирани за доходи. После и по едно висШу и купуваме. На кого му трябва учил? Ами че той може и да мисли, а това е опасно. Селектирай тъпаци и това е. Като им бутнеш кинти и те доволни и мачкат останалите. Като ги смачкаш и те чинно стават по-ниски от тревата. Е, с тази отрицателна селекция, до тук сме я докарали. Такива се ни "политиците". Такива са ни и "бизнесмените". Нормалните бягат в ужас или потъват в дълбока депресия. По-силните психически, от останалите тук, са във вътрешна емиграция. За изминалите години, толкова сме свикнали с разделението и спасяването по единично, че не можем да се съберем, даже основни права да си защитим. Лошото е, че продължаваме да се "качим" на елементарни кукички.До коментар #97 от "Заблудения":
Общественият транспорт в прованса е ужас, да не говорим за влаковете, каква смрад са, автобуси има толкова нарядко и е такава мизерия, че е истинско мъчение да пътуваш, в последно време извън всякакви правила с пускат дори и бусове, тип маршрутки по трасета от около 300 км, така, че с тази организация на транспорта едва ли ще я докараме до нещо свястно. Ако имаш семейство и багаж, което явно нямаш, щеше да знаеш, че споделеното пътуване е невъзможно и звучи смешно. :) 21 век сме бе колега, как без кола!? По скоро трябва да се стумилира потребеленито на нови коли с облекчения. В Германия преди години държавата изкупуваше за 5000 евро стари коли, това е субсидия, и тук това не е лоша идея, защо все трябва да ни дерат, малко ли данъци плащаме!?Коментиран от #115
До коментар #14 от "Бат Асен":
Тромава е каруцата дето караш селянино. Толко си се и качвал на електромобил. Цената им е много висока за България. Това е проблема.Коментиран от #162
До коментар #76 от "Ачо":
Не знам кое ти се струва евтино. Застраховката там се определя по различен начин и ако отговаряш на критерии може да ти е евтина от сорта на 150евро, но може и да ти е 1500евро. Има коли с различни регистрации (Zulassung се нарича) като кемпери, олдтаймери и йънгтаймери, тестови коли или номера за една седмица/месец. Но реално е доста скъпо като събереш всички разходи ти трябват от 500 до 1000евро на година за нормална кола на човек без катастрофи и със стаж. Явно не си наясно, понеже съм бил там и съм се занимавал с това. В България е много евтино да купиш, плащаш данъци и такси за употреба на кола. Но това не е реалността. На моето село има 4 пъти влак на ден и още толкова автобус, не знам къде живееш, но всеки сам си избира къде да е.До коментар #98 от "Гост":
И какво става обикновено? На катаджията не му се занимава, трябва да попълва формуляри, ама компютрите не са им в мрежа, ама нета се сринал, служителката в отпуск и т.н., българска реалност и какво става всъщност? Полицая ще предпочете да вземе 20 лв от водача на димящия коптор и всичко са доволни, бързо и лесно! В пунктовете за прегледи съм минавал и без прегледа за емисии, един път беше пълна имитация, има камери уж, но не им работеше сензора, струвало пари ми каза пича, отделно се правиха уж, че гледат колата отдолу, за пред камерите и това е. Има и съвестни сервизи, последният път ми направиха много добър и обстоен преглед, което е от полза за моята сигурност, разбира се.До коментар #94 от "Корковата тапа":
И ас сьм за евростандарти и норми като тяхните, например: в германия, да речем холандия , белгия няма винетки.В много от европейските дьржави нее задьлжително издаването на касов бон , а в някой дори да имаш касов апарат.Знам и много такика европейски норми кадето не ги вьвежкат в бг. Защо . Нали се се мерим?До коментар #24 от "гостенче":
А БЕ ЕЙ УМНЬО Я СЕ СКРИЙ ОТ ДУПКАТА ОТ КОЯТО СИ ИЗПЪЛЗЯЛ БЕ. КАКВО СА ТИ ВИНОВНИ ХОРАТА КОЙ УЧИЛ КОЙ НЕ. ТИ, КАКВО ИСКАШ САМ ЛИ ДА СИ СИ НА УЛИЦАТА И НИКОЙ ДА НЕ ТИ ПРЕЧИ ? КАТО ИСКАШ ДА СИ САМ ВЪРВИ СИ НА СЕЛО, ОТ КЪДЕТО СИ СЕ ДОВЛЯКЪЛ. ОТИДЕ В ГРАДА И ТИ ПОРАСНА РАБОТАТА. ХОРАТА ЗАПОЧНАХА ДА ТИ ПРЕЧАТ ПО УЛИЦИТЕ, ЗАЩОТО ТИ СИ НАЙ ВАЖНИЯ. КУПУЛ СИ НОВА ДАЧИЯ И ВЕЧЕ МНОГО ВЪРВЕЖЕН СТАНА. И АЗ КАКТО ЕДИН ДРУГ ОТ ИЗКАЗАЛИТЕ СЕ СЪМ НА МНЕНИЕ, ЧЕ Е ПО ДОБРЕ ДА КАРАМ ПРЕМИУМ КЛАС АВТОМОБИЛ ОТКОЛКОТО НОВА ПЛАСТМАСОВА ТРИЦИЛИНДРОВА ТРОТИНЕТКА. АРЕ ЦИБА ОТ ТУКА.Коментиран от #113
До коментар #108 от "ДИЗЕЛ":
Аз съм дошъл в София в м.дите на пра дядо си още преди 100 години. А ти моето момче си класически пример за ПРОСТ СЕЛЯНИН, който незнае какво означава думата ЕКОЛОГИЯ!!! Може би ще я проумееш някой ден като недай си боже въздуха който дишаме всички даде отражение и в твоето семейство. Тогава пак отиди и си купи Х5 3.0Д за 10 000лв. Заради такива като тебе кдето нямат 5 кинта в джоба ама иначе много знаят да оценят кое е пласмасяк и ко е луксозно и съответно имат и претенции да се намират в луксозноте сме на тоя хал. А за твое сведение аз съм дал пари за малко употребяван автомобил от средно-висок клас, който НЕ ОТДЕЛЯ ВРЕДНИ ЕМИСИИ.Коментиран от #127, #202
До коментар #100 от "фау ве":
То и сега има субсидии в западните държави, но там имат и производство. А ние от лакомия не можахме и един свестен инвеститор да приемем. Не се лъжете с техническите пунктове. Пак ще има далавера просто ще плащате и под масата някаква сума. Прекалено много са пунктовете за да може всичките да се следят дали проверяват както трябва. За тях е по важно там за 30 мин да ти вземат едни бързи 50лв и да влиза следващият.Коментиран от #120
До коментар #117 от "антон":
Ти с каруца не заслужаваш да се возиш!До коментар #38 от "Петко":
Напротив! Автомобила е екстра, която всеки трябва да пресметне дали може да си позволи спрямо последващите разходи. Екстра е защото като бях малък сме нямали автомобил и пак сме си вършили всичко. Днес всеки се е качил в някакъв строшляк за да прекоси цяла София по линията на трамвая да речем. Разглезени и капризни сме до неузнаваемост и то БЕЗ НИКАКВО ПОКРИТИЕ. Неможе да си купиш кола и след 3 месеца като дойде зимата да пребиеш някой на пътя защото си нямал пари за зимни гуми. И да кажеш "ами като сме бедни няма да имаме пари за гуми". ТОВА Е СЕЛЯНЩИНАТА!!! Не е важно колко време си се влачил по университетите и колко стриктно си изсофлирал пред преподавателя това което си прочел за да напише 6 и да вземеш диплома. Важното е какво си научил и до колко си способен да го приложиш. Гарантирам че всеки един безработен вишист неможе да прилага това което е учил и в практиката е абсолютен темерут и некадърник!!!!!!! НЯМА НИЩО СЛУЧАЙНО!!!!До коментар #55 от "мадафакаДонкеле":
14k не е кола. Дачията като и сложиш поне климатик и още едно две нещица отива на 20 хиляди. За безопасността в нея спрямо 5 годишна кола за 10 000 не коментирамДо коментар #113 от "гостенче":
БОЛИ МЕ ФАРА ЗА ТЕБ. ИЗЧЕЗВАЙ. ТИ СИ НИКОЙ, ЗА ДА ОПРЕДЕЛЯШ МОЯ НАЧИН НА ЖИВОТ, КАКТО И ТОВА, КАКВО ЩЕ КАРАМ. ЗА ТВОЕ СВЕДЕНИЕ КАРАМ ДИЗЕЛОВ АВТОМОБИЛ 2009 Г. КОЙТО ЕСТЕСТВЕНО НЕ Е НОВ, НО ЕЖЕГОДНО ХОДЯ НА ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД С ВСЧКИТЕ МУ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ЗАМЪРСИТЕЛИ И ГАЗОВИ АНАЛИЗАТОРИ И КАКВО ЛИ ОЩЕ НЕ И МОГА ДА ТИ КАЖА, ЧЕ Е В ПЪТИ В ПО-ДОБРО ТЕХНИЧЕСКО СЪСТОЯНИЕ И В НОРМИТЕ ЗА БЕЗОПАСНОСТ И БЕЗВРЕДНОСТ ОТКОЛКОТО ТРИЦИЛИНДРОВ ТАРАЛЯСНИК НА 2-3 ГОДИНИ В ПЪТИ ПО АМОРТИЗИРАН И ИЗДУХАН. ТАКА, ЧЕ НЕ СЕ ХВАЩАЙ В СТАРИТЕ АВТОМОБИЛИ, ЗАЩОТО ОТ ТЯХ ИМА В МНОГО ПО-ДОБРО ТЕХНИЧЕСКО И ЕКО СЪСТОЯНИЕ ОТКОЛКОТО НЯКОЙ ОТ НОВИТЕ. ЗАБРАВИХ ДА СПОМЕНА, ЧЕ СЪМ СЪС СВАЛЕН КАТАЛИЗАТОР И ПАК Е В НОРМИТЕ ЗА ЕКОЛОГИЯ ТАКА, ЧЕ САМ СИ НАПРАВИ ИЗВОДИ И СТИГА СИ ПИСАЛ ГЛУПОСТИ ЗА НОВИТЕ ТА НОВИТЕ АВТОМОБИЛИ, ЗАЩОТО МЕ НАВЕЖДАШ НА МИСЪЛТА, ЧЕ СИ ЕДИН ОТ ТЕЗИ, КОИТО ЛОБИРАТ ЗА ЗАКУПУВАНЕ НА НОВИ АВТОМОБИЛИ.Коментиран от #136, #147
До коментар #87 от "Корковата тапа":
Никой няма право да лишава бедният човек от правото му да се придвижва с автомобил или да го дискриминира на тема бедност!Човек се е трудил и е успял да си купи стар автомобил и ходи на работа примерно с него за да е сигурно,че няма да закъснее ако ходи с нередвония пълен с всякаква сган градски транспорт.Проблем са ви бедните хора в тази държава ли уважаеми представители на буржуазията?!Коментиран от #152
До коментар #1 от "Гост":
Много точно наистина, особено пък за данъка и печките!Коментиран от #199
До коментар #75 от "Заблудения":
7 лева на ден+7000 лева първоначална+7000 лева остатачна+застраховки в посочена от тях фирма/поне двойни/+ безбожно скъпо облужване и ремонти при тях. И какво излиза....за двуврата Фиеста/ Клио/ Поло.....за 5 години 30 000+ лева!!!!!До коментар #89 от "Иво":
Много си прав! Моят автомобил е ЕВРО 4, но е 115 кс и данъка е 140 лв. Същият модел, но по–стар с 90 кс и ЕВРО2 плаща 30 леваКоментиран от #145
До коментар #127 от "ДИЗЕЛ":
Като чета това което пишеш, и ти ме навеждаш на една мисъл, даже на две. Едната е че държавата няма да оправи в близките 100г. заради ....... като теб. А другата няма да я казвам за да запазя благоприличие. Може би държавите, като първа ЕКО мярка спират дизеловите двигатели защото не ги разбират нещата. Т там нямат такиве инженери като теб да им обяснят как 8 годишен дизеляк без катализатор с е в ЕКО нормите и новите са по-зле. Както и да е..... жалко за тази красива земя която имаме, щом по нея се разхождат подобни.Коментиран от #141, #146
До коментар #140 от "сойкаПРИСМЕХУЛКА":
Сойче, абе, четирите милиона коли са само в София, по последни данни.Коментиран от #230
До коментар #135 от "ПРОЧЕТИ":
И народа като излезе по улиците заради изммите със сметките за ток на ЕРПтата какво стана? Шествия, протести, знамена, скандиране и накрая АБСОЛЮТНО никакъв резутат. Ама никакъв. Нито ЕРП бе осъдено, върнало надписването, нито каквото и да е доказателство бе изложено, а сметките бяха двойни. Политиците се изреждаха да обясняват, че поради празниците сме били вкъщи и сме харчили много ток, ами аз си работя от вкъщи и разходите са ми константни с изключение на надписаните сметки от ЕРП, за което така си и остана в миналото и сега никой не се сеща за тази измама. Както и с КТБ, както и с ТЕЦовете, както и с Белене, както и с многобройни други неща. И да има протести е все тая, политиците се пазят и търпят стоически.До коментар #140 от "сойкаПРИСМЕХУЛКА":
А искаш ли и цените да ти направят като на запад? Или само заплатата? И там не тока е евтин, а дървата са скъпи. А данъците какви са... В Бг повечето искат всичко да им е евтино или безплатно и държавата да им дава всичко на готово. Данъци да не плащат, глоби да не плащат, а само да щракат с пръсти. Ами такъв комунизъм никъде няма.Коментиран от #151
До коментар #127 от "ДИЗЕЛ":
Пич тебе трябва да те забранят със закон. В коя точно дупка са ти мерили вредните емисий? Без катализатор няма дизел, който да влезне в която и да е норма. И да в един момент други ще ти определят съдбата я психиятър я прокурор. Бутнал си нали, няма как да не бутнеш по евтинко да минеш - така на тънкана? Питам щото и аз дизел карам и като е без катализатора и ей така на майтап замерих и гледам 4 пъти над нормата а тя еффтина кола Волво 2012. И повето гледам като тебе мислят, "ко ше е днес" а завра что будем делать никого не му дреме? И автора на статията на коя авто къща е на хранилка - "дупнишкото поле на раздрънкания таралясник"? Бива бива евтин популизъм ама тва на нищо не прилича един "факт" да си казал? Това да не е нещо жълт труд или "сподели.нет", а гледам статото верва и се пали на кво се пали и то не знае...Сякаш със закон са приели да му вземат насила колата. После вика задръстено било "баси" тоя трафик. Викам да ходим и дирекно съдържанието на кофите за смет да купуваме от Deutchland тука балъци колко щеш ше купуват.Коментиран от #182
Коментиран от #154
До коментар #146 от "Прост народ слаба държава":
Какво им обясняваш, то това нещо данъци, икономика, БВП - държавта ги прай нарочно зле тия неща. Щото нищо не е свързано. Ти ми давай 10000 ойро заплата ама данъците да са ми 8%, че 10% ми се виждат много. А па ония бонаци британците 50% плащат (ХА ХА). Искам болници и пътища кат на запад обаче, ама нека държавата да ги плаща, че мойте 35лв на месец ги давам за цигари...Това че всеки втори жител е с кола в БГ-то то няма значение тъппите германици от всеки 4 двама имат кола не може то така!Коментиран от #257
До коментар #128 от "Джудж":
Никой никого не лишава от правото му да има автомобил. Просто като нямаш пари за кола не караш кола. Колата е удобство, за което се заплаща. Като нямаш пари да си позволиш това удобство ще мислиш други варианти. Като не можеш да си позволиш кола не означава че си дискриминран.До коментар #148 от "ИСТИНАТА":
Категорично не съм съгласен: 1. Автомобилът в днешно време не е никакъв лукс, а абсолютна необходимост. 2. Не само колите замърсяват. Повече замърсяват индустриалните машини (автобуси, камиони, селскостопанска техника), за които никой не говори, ТЕЦ, други предприятия, идиотите, които живеят в София и се топлят с твърдо гориво. 3. Много коли на 5 години замърсяват повече от коли на 10 -12 години например, зависи от експлоатацията и подръжката. Сиреч всичко опира до контрола. 4. Като кажеш на шефа или да ти повиши заплатата или да затваря той сигурно ще те послуша, защото ще види колко си умен. 5. Фразата, че без революция нямало развитие е достатъчно показателна, за това колко багаж имаш в главата си и няма нужда да се коментира.Коментиран от #250
Коментиран от #166
До коментар #24 от "гостенче":
За 30 хиляди ще си купиш чисто нов но от нисък клас не среден и премиум на 8-10 години.Среден на 5-6До коментар #103 от "KPETEHA":
Аз освен Tesla друг електромобил който те е тромав не знам.Ти си един който не е виждал кола отдавнаКоментиран от #167
До коментар #158 от "причината":
Не нормално ! Горивата в Бг са боклук -подобия на горива!! Затова колите тука пушат и смърдят и замърсяват! А скапани горива плюс посредствена подръжка е замърсения въздух! А малоумниците дето се изказват за катализаторите моля да спрат да се изказват!!защото когато се махат еко боклуците на дадена кола задължително минава на ремап на горивните таблици тоест грамотно чипосване защото горивните смеси са регулирани така че да участват върнати газове маслени пари и тем подобни и при махане на еко глупостите колата няма да е в нормите ! Затова се минава през чипосване задължително но това не е без пари нали??!!До коментар #162 от "Бат Асен":
Nissan Leaf, since 2010 Citroen C-Zero, since 2010 Smart Electric Drive, since 2011 Renault Kangoo ZE, since 2011 Tesla S, since 2012 Renault Zoe, since 2013 Ford Focus Electric, since 2013 BYD E6, since 2013 BMW i3, since 2013 VW E-Golf, since 2014 Mercedes B-Klasse Electric Drive, since 2014 Citroen Berlingo Electric, since 2014 Kia Soul EV, since 2015 Hyundai Ionic Electric, since 2016 Opel Ampera-e, 2017 Не че нещо ама така за справка кои са нетромавите ел автомобили (на 2 клика за сравката в нета), ма карай си ти премиум класа. Те и каретите на времето са били премиум спрямо колите, нищо че са били луксозни каруци...До коментар #2 от "фау ве":
Ейййй един път да няма какво да допълня...или да напсувам някой. Евала ЧОВЕККоментиран от #174, #179, #183, #184
До коментар #173 от "Георги":
Братчедите карат почти само бангии за които ти говориш .... За тях ще важат ли същите мерки ? Щото те най-много гласуваха за сегашните ? Ако важат съм съгласен ! Да , ама не ...... нали бе братчед .....Коментиран от #185
До коментар #147 от "Сонда в":
И, какво като караш Волво 2012 г. ? Това трябваше да ме впечатли ли? Ми изобщо даже не ми правиш впечатление. А брътвежите, които си избълвал ти и онзи другия "умник гостенчето" във форума си ги запазете за себе си. Аз твърдя, че дизелака ми е в перфектно състояние от където и да го погледнеш. И да без катализатор е и не надвишава екологичните норми, без да "бутам" пари по техническите пунктове. Нито се имам нито се познавам с техниците. Умишлено не назовавам марката на автомобила си, за да не възникват спорове. А вие двамата "капацитети" си бръщолевете глупостите на воля не ми пречите.Коментиран от #269
До коментар #173 от "Георги":
Що не ходиш да се переш ти гостенина и още няколко души къде пишете глупости по отношение на дизелите! Съгласен съм да трябва да има контрол защото също мразя пушещи бараки такива трябва да бъдат спирани и заставяни да оправят двигателите си. Недейте да поставяте всички под общ знаменател има и други хора като мен който знаят как да си подържат колите била тя дизел или бензин!! Мойта кола е без еко глупости ия подържам на високо ниво без да правя компромис за качествени масла филтри и други консумативи и е със сигурност във нормите!но за съжаление не всички мислят и действат като мен!!До коментар #173 от "Георги":
Гост-стар автомобил-тъпо изказване,вероятно парите ги имате от мафиотски действия.До коментар #181 от "Подкрепям":
Това с гумите не го споменавай че и там е една драма и един рев. Отивам за НОВИ гуми втора ръка само на 8 години. Има още хляб в тяхДо коментар #191 от "НА МИНИСТЪРА МАЙКАТА":
В тоя ред на мисли си мислех че след 2 дена е парада на п...тата в София, да му пожелаем на "Министъра" (а не на жена му) да го уважат поне по веднъж ;)Коментиран от #194
До коментар #193 от "hmhmhm":
Върви им обяснявай на комплексираните неграмотници пишещи по долу където лаят за чудните им нови коли,който са точно до гаранция зададено заводски и са до там!!Коментиран от #200
До коментар #130 от "Някой":
Каква Швеция, каква Холандия бре Ганьо ? Намери с кои да се сравняваш. Тук е балканския полуостров - най бедната част от Европа. Така е било така и ще бъде. Каква екология, какви канцерогени ти се въртят в главата- НА КОИ ОТ УПРАВЛЯВАЩИТЕ МУ ДРЕМЕ ЗА ТЕБЕ ЗА МЕНЕ И ЗА ЕКОЛОГИЯТА? Идеята на ЧЕРВЕНИТЕ ПИРАТИ е проста като Българина: 1. СПИРАМЕ СТАРИТЕ АВТОМОБИЛИ. 2. ГАНЬО СИ КУПУВА НОВО ПОДОБИЕ НА МПС ОТ НАШИТЕ МАГАЗИНИ естествено на лизинг ОТ НАШЕТЕ БАНКИ защото вече сме го направили клошар и няма 2лв.в джоба. И ТАКА СТАВАШ ОЩЕ ПО-ГОЛЯМ "РОБОКОП" и следващите 5 години блъскаш като идиот да им изплащаш Дачията, Шкодата или там какъвто боклук си взел. А пък други хора мислят, че е по-добре да карат 15 годишни Мерцедеси, БМВ-та , АУДИ-та , защото и след още 15 години ще са ПО-КОЛИ от новите тоалетни дето червените пирати искат да ви пробутат.Коментиран от #234
До коментар #195 от "Иван":
ТОЧНО ЗА ТОВА НЯМАШ ! следващия моляДо коментар #113 от "гостенче":
Жал ми е за тебе брато, какви глупости си принуден да пишеш за 20-30лв. на ден. Намери си по-читава работаКоментиран от #204, #209, #229, #255
До коментар #203 от "Решение":
нито една от точките, които си предложил не е решение. дори не е замазване на проблема. просто е поредното създаване или вменяване на отговорности на различни институции с цен облагодетелсването им. единственото решени е забрана на внос на коли с над 10г възраст. по-натам може и да се намали на над 5г. така ще се внасят само нови коли и ще си се карат и поддържат тук. това автоматично ще намали процента стари коли. ще се внасят такива, точно преди да станат на 10г - от там - който иска да си ги поддържа и кара. който има 20 годишна - продава я или тук или навън... евентуален проблем могат да са само луксозните стари коли - т.н "акционерски". повечето от тях така или иначе не се карат.... та само това е изключението, за което други държави са измислили решение.Коментиран от #211
До коментар #203 от "Решение":
Бих те поправил нека строго са отнесат към мърлячите който не си подържат колите както трябва и бълват отзад а те не са малко да им се даде срок да си оправят двигателите! А хайде да бе изказваш за катализаторите защото тука тия боклуци горива тия еко боклуци се затлачват и задръстват !! Доказано!! А като се разкарат и се регулират нещата в електронния блок тя си спазва без тях нормите не казвам че е идеално но със сигурност ги спазва отколкото с тях затлачени вече!!Коментиран от #236
До коментар #204 от "лалала":
Добре, а какво ще правиме със съществуващите стари и димящи коли ? То нека ги забранят, но защо да не си внесеш автомобил, който е на 11 години, тоест 2006 г. тогава не са ли били евро 4. И също така, ако си ходил по Европейски държави ще видиш, че не всички карат коли до 10г. Но това не означава, че са трошки и не стават за нищо. По начина, който казвам след време ще се изчиснят нещата и сами ще се регулира автомобилният парк вБГ. Не става да кажеш на бедния Българин, че от утре му забраняваш без това и онова, не можеш да шофираш. При положение, че до сега никой не ти е правил проблем, ако си махнеш катализатори и др. неща. Няма глоби или спиране от движение.Коментиран от #215
До коментар #214 от "Belov":
Да точно така качествена истинска подръжка и катализатори който не се съсипват и разпадат и не осакатяват двигателя със времето!!Коментиран от #223
Коментиран от #225, #226
До коментар #5 от "Бай Тошо":
Байчо, ако спрат тировете, знаеш ли колко десетилетия на зад ще се върнем? Като икономика, която и без друго не е цъфнала и вързала. Това първо. И второ, по какво на бас, че на десет камиона поне 7-8 са от евр. 4 нагоре, относно вредните емисии и твърдите частици, а на десет дизелови автомобила дали има и два?!Коментиран от #254
До коментар #215 от "МАК":
А вечна батерия не искаш ли да ти изобретят??? Катализаторите действат на базата на химична реакция и се изхабяват с времето. Редно е да се заменят както всички останали консумативи. А накладките в твоята кола и те ли са вечни а????Коментиран от #227
До коментар #218 от "gosta":
Гледай си работата. Стига с тия нови боклуци!! Карайте си ги и си вярвайте! Предпочитам немска кола до 98 ма отколкото боклук от 2005 примерно! Съжалявам! Качеството и здравинатс са в пъти за по старите коли отколкото пластмасовите щайги за който искат по 40000 лева.никога няма да им ги дам нищи че може и да ги имам! Ще си карам голфа на 20 години ще си го подържам истински аз защото знам какво слагам на колата си харчи си ми 3,7 /100 извън града и не повече от 5 /100 градско без екобоклуците не пуши и дими като повечето бараки по пътя!! Аз съм за да се внасят по стари коли и съм съгласен да се подържат по определени изискванияза да са в норми ако не да аи му я спират докато не я оправи това е! Недей да дрънкаш , че новите кенефи са по добри Ами не са !!!не мисля че само аз мисля така !!До коментар #218 от "gosta":
О,к ама в твоя сервиз дизел от бензин не разграничавате май?! По германци от германците! Германеца признава бензинов автомобил, производство след 1997 год. с изрядно катализаторно устройство за еко-годен, а дизел минимум евр. 4! Вие направо... министъра ряпа да яде!До коментар #223 от "Неграмотен":
Неграмотен да няма вечни неща далеч съм от тази мисъл но има направени по ново поколение катализатори наречени хай флоу катализатори които са в пъти по дълъг живот от класическите керсмични боклуци който след 150000 км е риск да се оставят защото последствията бъркат в джоба!!Коментиран от #231
До коментар #203 от "Решение":
А може ли гратисен период за да си сменя заминалите накладки или изгорелите крушки на мигачите. Абе какви са тея глупости има норма за изправност на автомобила , покриваш караш непокриваш гориш.До коментар #144 от "Прост народ слаба държава":
Ми те и минимум половината от новите коли в магазините не отговарят на Евро изискванията в момента. Дачия,Шкода.Пежо.Опел,Форд...и тн. нямат нищо общо със колите продавани в Западно европейските страни. Та незнам дали немците няма да ти бракуват новата шкодичка ако им я покажеш. 3552До коментар #227 от "МАК":
ХАХАХАХАХАХ започна да се осъзнаваш, еми прогреса върви напред така че вземи си една 7ца и си свиркай с уста стига ги стиска тези пари, за под земята ли ги пазиш?Коментиран от #237
До коментар #199 от "До хората ЗОМБИ":
Колега много си далеч от истината! Честно. Нито един 15-20 год. средно експлоатиран автомобил няма шанс срещу чисто нова дачия и шкода на база сигурност и без аварийност, т. е. толкова любимия на японските фенове лаф - надеждност! Нито един! Особено в първото десетилетие на новият автомобил. Както искаш ме разбирай, но ако не си неграмотен или дечко, ако не си болен от премиум-болест, никога не си имал възможност да го установиш лично, или от чиста снобарщина, и комплекси не го признаваш!Коментиран от #235, #242, #252
До коментар #234 от "Алфата":
Това за безаварийиността на дачия или шкода натъпкана със електроника ги разправяй на китайците в Илиянци!!До коментар #209 от "МАК":
Да забранят вноса на автомобили преди 2000г Данък такса за АГУ и метанови уредби да е по нисък,а дизеловите да е двойно.ГТП да е както в Германия и Швейцария,ако има нередност да се спира автомобила до отстраняването му и т н.Коментиран от #238
До коментар #231 от "Неграмотен":
много електроника бре бил съм на тест драйв не ми допадна аи със тез скапани адаптивни съединители направи ме отказаха изобще да ги погледна!! Просто след време ще си конверсирам 3ката на електро задвижване и това е! Надявам се да се появят свестни фирми затова!!До коментар #236 от "Госпожицата.":
вие откъде се пръкнахте разбирачка!!напротив АГУ та като тези в Бг в германия са забранени освен фабричните от заводите! Двойни данъци за такива като вас дето халхабер си нямате понятие от качествена подръжка!Хайде у ляво!бас държа че си подържаш колата посредствено!!Коментиран от #240
До коментар #238 от "МАК":
Личи си че хич не си наясно с АГУ в западните държави. Там са си позволени отвсякъде дори и не фабричните. Просто си плащаш едни 5 000 евро за една такава, а не като в България 1200 лвКоментиран от #245
До коментар #234 от "Алфата":
Готов съм където и когато кажеш да го проверим. Един челняк с по 80км. Аз ще бъда с Е39 или А6 не с S класа А8 или 7 ца, за да не е супер брутално. Ще извикаме и някоя медия да го документира за да престанете да се заблуждавате ,че самопреместващите се ковчези са сигурни и безопасни ”автомобили п.п Ще се блъскаме в каквото избереш ти, в дърво ,стена , еди в друг. Ще пробваме и екстремно спиране, и завой с висока скорост. Аз ще бъда с една кола Вие трябва да сте трима с три коли. Сериозен човек съм , даже може да се сприателиме ако някои от вас отцелеят.Коментиран от #296
До коментар #240 от "jumper":
Ако не е фабрична от завода хич недей да ми обясняваш! Знам колко е евтино на Газ и как повечето с това вмешателство стават гробници със неравномерно работещи мотори пушещи разни цветове отзад и смърди гадно съжалявам!!! Тюв няма да минеш с сложена АГУ подобно в Бг освен фабричните!! Дай да не спориме затова няма смисъл карам и бензинова кола НИкога няма да види АГУ защото не е проектирана затова от завода. Ако искам да се отърва може да се прежаля но няма да стане това!!!До коментар #63 от "Любител":
Карам Мерцедес Е280 23 -годишен,автомат....имам и Хонда Акорд -2.4 автомат-2008 год,слушам си REVOX , на 30 години компонент с винил.....убеди ме ,че новото е по-качествено?Коментиран от #249, #259
До коментар #248 от "босе":
Не мисля ,че ще те разберат какво им казваш!!!До коментар #154 от "filo":
Те затва тука всички ти ръкопляскат, поне сте на един акъл. Да сте чели история да знаете, че човечеството се развива на революционен принцип, ама не... Колата била необходимост, другите нямали багаж... Да ти кажа ли колко багаж трябва да правиш заключение за някого по 1 изречение? Сам шсе сетишДо коментар #234 от "Алфата":
Извинявай, ама ти нищо не каза, че даже се изложи. Извини се, моля те. Следиш ли изобщо автомобилният свят или това са някакви твои размисли. Точно преди няколко дни гледах ревю на Dacia Sandero, понеже се води най-евтината кола в европа (базовия модел). Че е нова - нова е, ама за защити не може и да говорим. Няма ABS, няма ESP имаш единствено airbags и тва е. Не казвам, че е лоша кола за парите си, ама за същите пари може да вземеш по-висок клас автомобил с повече защитни системи.До коментар #222 от "СтарТИРаджия":
Абе димят си доволно, колкото и евро стандарти да има дизеловия мотор си е дизелов, нафтичка си гори и се усеща отровата, всеки ден съм по пътищата и добре си ги знам тия "екологични" машини, но си прав за бизнеса че ще обеднеем още без тия тирове, затова ще траем няма какДо коментар #203 от "Решение":
вместо тол такси и да се пълнят гърлата на наши фирмички дето ги събират..решението е едно..такса в горивото...караш повече ..плащаш повече..имаш джип и харчи 20 л..данъка се удържа от горивото..няма тол такси..няма наши фирмички да ги събират..няма винетки... просто и коректно..всеки избира каква кола да кара..До коментар #55 от "мадафакаДонкеле":
като дойдеш дами изработиш заплатата тогава ще ми правиш сметка на парите какво давам за цигариДо коментар #151 от "Прости са да":
Слушай ве, с твойте данъци 50% икономики и другите простотии,..................... Я ми дай за пример един чужденец да е дошъл в БГ да работи, да взима добра заплата, да си плаща нашите данъци, да си плаща квартира, храна и др разходи иииии.................ДА СПЕСТЯВА ПРИЛИЧНИ СУМИ ПАРИ????????????? Такъв няма, а обратните примери за българи в други държави са мноооооооооооооого!!!!!!! Извода какъв е?????? Ади моля ти са да престанеш да ядеш л..н@Коментиран от #260
До коментар #248 от "босе":
Къде ще сравняваш съвременната мултимедиина система и звук с тази от преди 20 години, много си заблуден. Ама те сигурно и западняците са заблудени защото си предпочитат новото и всички по заможни хора и те само ти си най-най.До коментар #258 от "Инженер":
Никой май не хваща тънката уловка. В България 80% от колите са стари. За тях данъците са ниски от по 15 до 100 лв. Парите в държавата не достигат и това е просто нов начин за вземане на пари. Има много стари коли значи ще вдигнем данъка на старите колиДо коментар #265 от "Гест":
Ти си бил голям специалист няма що, много ясно че за оптимално горене отношението въздух/гориво е едно и също. Разликата е че старите коли горят 10/100 а новите 5/100, разликата е че старите нямат или имат стар катализатор(все едно нямат) а на новите имат работещ.Коментиран от #270
До коментар #265 от "Гест":
ХАХА абсолютна простотия, значи дизела замърсява а бензина пуска от ауспуха етерични масла. А ЦО2 а с глобалното затопляне какво стана??? Ако ще се спира нещо това трябва да е ДВГто. Въпроса е че това е нещо като задължителното гласуване, дай ми нещо по-добро и аз ще го пожелая а не ми казвай да ям само грейпфрут защото с ябълката ще отида в ада.Коментиран от #273
До коментар #182 от "ДИЗЕЛ":
Швеция е страната с най високите еко стандарти и производител на волво и очевидно не схващаш. Щом този автомобил не може без катализатор (пак дизел) как твоя е в норма ама акъл нямаш да го схванеш. Явно техниците са сложили от страни на колата - сондата или въопще не работи (щото такива териакти като тебе бол). Хората искат да земат поне едни 30лв за преглед(що да си по терикат от тях), че като те гледат къв образ си, са разбрали, че ако ти кажат нещо на въпреки ше одиш другаде ама нема го оправиш. Както на времето правеха техническите прегледи "по документи" така и това ще премине. Сам се излагаш с глупостите си няма нужда друг да пише нещо за да го покаже... Убеден съм, че колата ти оставя облак дим и то това е желан ефект...Коментиран от #284
До коментар #266 от "Антиспециалист":
Не говоря за колко ти гори колата, но щом повдигна темата - Golf GTE Plug-In Hybrid 1.4 TSI 1.5л/100 204 к.с. на лизинг :)До коментар #267 от "Херовим":
старите дизели без катализатори замърсяват... има нови дизели като 308 2017, която влезе в новото Евро 6Коментиран от #277
До коментар #276 от "Гост":
Точно това трябва да се направи... няма второ мнение по въпроса. Ако искат да наложат промяна, трябва да ни помогнат :)Коментиран от #281
Коментиран от #283
До коментар #279 от "Шафьор":
Вземах 2600 лева чисто, докато си бях в България и нямах възможност за нова кола, а ти как с 2000 ще си позволиш - не знам. Тричленно семейство.До коментар #280 от "Никадо":
Никадо.Погледни кои по точно карат нови и скъпи коли.Далавераджии и пишман бизнесмени.Коментиран от #288
До коментар #269 от "Кой кат тебе бе":
Оставя облак в празната ти глава! Като не знаеш кво се прави кола на която са махнати екоглупостите не се ОБаждай!много са тука като тебе неграмотни! Хайде у ляво!До коментар #2 от "фау ве":
Абсолютно си прав.Коментиран от #297
До коментар #283 от "Нандо":
..което съставлява един огроомен процент от трудоспособното население на рОдината. :)Коментиран от #295
До коментар #294 от "Лекар":
Докторе, разбирам те, но примерно ето ти моя случай, а ти кажи какво да правя! Българин, образован, три деца, ипотечен кредит, сравнително добра работа, опитахме да се топлим една зима на климатици, като комшията отгоре избяга от България (разбирай неотопляем апартамент) а този отдолу е пенсионер, който живее (и съответно отоплява) само в една стая. Въперки изолацията сметките ни само за електричество надхвърляха 300лв без да е истински топло, а в банята се влизаше на прибежки. Айде сега ми кажи като месеца ти започва с минус 600 лева, дали няма да минеш на дърва и да караш стара кола (въпреки че колата е на газ и от нея замърсяването е минимално)? С парите от две сметки за електричество на дърва изкарвам цялата зима. И на мен с тока ми е по-лесно, но...До коментар #243 от "бай село":
по-драстичните мерки може да се вземат за по-големите градове,където замърсяването е най-проблемно и се усещаДо коментар #287 от "пешо":
Абсолютно точно, и тея градинки ги пълнят та прелива пръст вътре, като завали и всичко е на асвалта във вид на кал и когато изсъхне прах. Да не говорим колко дупки има и колко не асфалтирани улици. Там е проблема и всичко се знае .................... ама нали трябва да се усучат пари от данъциДо коментар #19 от "Гого":
Гого, определено не си прав, брат'чед! Не всичко у нас е втора ръка! Погледни правителството, политическите партии, парламента - всичките те могат само да мечтаят следващите 20 години ДА СТАНАТ втора ръка! Сега са много надолу в класацията!