Някои германски градове ограничават движението на дизелови автомобили. Франция и Великобритания пък забраняват дизеловите и бензиновите коли от 2040. Нека не се заблуждаваме: и електроавтомобилите няма да решат проблема.
Това се казва в коментар от Якоб Бьоме за „Дойче веле“.
Не ми ги хвалете тези негодници - производителите на автомобили! Откакто се знае, че този бранш - който в Германия дори е наричан образцов - си е направил таен картел, срещу автомобилните концерни от Волфсбург, Щутгарт и Мюнхен се изсипват тонове помия. Което е напълно разбираемо, след като аферата с манипулираните дизелови двигатели подкопа сериозно доверието в производителите на автомобили.
Самите автомобилни фирми си мълчат. Което също е разбираемо, тъй като разследването за договорки все още е в самото начало, а и за тях важи презумпцията, че са невинни до доказване на противното. И второ: всяка грешна дума може да причини щети за милиони. Затова е по-вероятно по темата в бъдеще да се изказват само юристите.
А дали е така?
В същото време противниците на автомобилите и на двигателите с вътрешно горене празнуват: те предусещат края на своя враг - бълващата отрови в атмосферата задвижваща система за автомобили, работеща с изкопаеми горива. Така ли е обаче?
Всичко това много напомня за трудния енергиен обрат, който струва милиарди и не може да бъде осъществен без щедри държавни субсидии. Това обаче не пречи на германските производители на слънчеви панели да фалират един след друг. Никой от нас не желае в двора си ветрогенератори, нито пък е склонен близо до имота му да минава магистрален електропровод за високо напрежение. Така е и с двигателя с вътрешно горене: въпросът е същият, както и при енергийния обрат: откъде ще дойдат необходимото електричество и топлоенергия, след като бъдат закрити всички конвенционални електроцентрали?
Електроавтомобилите не са решението
При автомобилите въпросът звучи така: с какво ще се придвижваме, ако бъдат забранени двигателите с вътрешно горене? Разбира се, че с електроавтомобили, гласи прибързаният отговор. Но точно тук е заровен ключът: никой засега не знае, дали електрическите автомобили ще се окажат годни да изпълнят тази мисия. Защото екологичните ползи от тях засега са много спорни: така например можете да карате една Е-класа на "Мерцедес" цели 8 години, преди да достигнете нивата на замърсяване на околната среда както при една електрическа "Тесла". Ако един конвенционален двигател с вътрешно горене изразходва под 6 литра бензин, според днешните стандарти той не замърсява околната среда повече, отколкото една малка градска кола "Тесла". Една от причините за това е тежащата около един тон батерия на електроавтомобилите.
Милиони електрически автомобили означава също и милиони батерии. Това от своя страна означава, че ще са ни необходими редки суровини като литий и най-вече кобалт, които се вграждат в батериите. А откъде идва кобалтът? Основно от Конго - една разтърсвана от гражданска война и проядена от корупцията страна. Още по-лошо дори: в добива на кобалт в Конго са заети основно деца. А без кобалт от Конго няма да излезе нищо от прекрасните планове за електромобилност.
При производството на батерии се отделят отровни вещества и фини прахови частици, както и тонове въглероден двуокис. А когато им свърши животът на всички тези милиони и милиони батерии, те трябва да бъдат адекватно съхранявани или рециклирани, иначе се превръщат в специален отпадък.
Електрифицирайте аутобаните!
А може би електрическите автомобили представляват само временно (преходно) решение. Нищо чудно технологията на бъдещето да се нарича горивна клетка. Може би. Само дето никой не знае това точно - нито един автомобилен корифей, нито някой шеф на автомобилен концерн може да гарантира това. Никой все още не знае отговора на този въпрос.
Решението на проблема може да се окаже на съвсем друго място - повече трамваи и омнибуси в градовете. А защо да не помислим например за това да електрифицираме аутобаните, а тировете и пътническите автобуси, оборудвани с електродвигатели, да вземат електричество от контактната мрежа над аутобаните? Още повече, че тази технология е измислена отдавна.
Проблемът се заключава в следното: като гледаме колко дилетантски Германия се опитва да извърши енергийния обрат, губим надежда, че е възможно да бъде осъществен и още един обрат - по отношение на мобилността. Дори бих казал че е абсолютно невъзможно, докато лошите момчета от автомобилната мафия продължават да имат думата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 буден гражданин
08:23 29.07.2017
2 пешо
08:31 29.07.2017
3 Александър
Коментиран от #12
08:34 29.07.2017
4 Марадона
Коментиран от #41
08:43 29.07.2017
5 Много си тъп, Саше
А след 7- 8г когато тия милиони батерий от по 1тон сдадат багажа ? Кой ще ги съхранява и как ще се опази околната среда? Отделно с тия скапани електромобили едва се прави пробег от 200- 300км с едно зареждане. Смешно е. Колко ток от енергийната система ще изразходи една батерия за да направи автомобила на който е монтирана 300 000км ? Откъде ще дойде тоя ток ? От луната ли?
Същата конспирация е и идеята за глобалното затопляне.Някой печели от това . На планетата от милиарди години се редуват цикли на затопляне и охлаждане на атмосферата .
Всичко е промиване на мозъци за да имат някой кръгове от обществото огромни печалби.
Двигателя с вътрешно горене ще се ползва поне още 100г.
Бъдещето е в метана или водорода.
Коментиран от #8
08:48 29.07.2017
6 Morgoth
Мизерията от батериите пък се изнася зад граница в държави от третия свят. Цинично е разбира се, но загрижения за околната среда европеец ще си затвори очите, когато неговите градове "зеленеят".
И накрая - когато една технология стане масова подобренията не закъсняват. Батериите са не само мръсни, но скъпи, нискоефективни и изключително бавни в зареждането си. Инвестициите в тази област вече са факт и е въпрос само на време да дойде нещо ново, което може и да се окаже по-чисто.
Коментиран от #42
08:52 29.07.2017
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Иван
До коментар #5 от "Много си тъп, Саше":
Дали си прав в коментарът си не знам.Животът ще покаже.Само да те поправя- пише се батерии,не батерий!Батерия-ед.ч.,батерии-мн.ч.Коментиран от #9, #14
10:08 29.07.2017
9 Много си тъп Саше
До коментар #8 от "Иван":
Да те поправя и аз, ремонтна бригадо! Пише се "в коментарА си", не "в коментарЪТ си"...Коментиран от #10
10:14 29.07.2017
10 Иван
До коментар #9 от "Много си тъп Саше":
„Коментарът“-когато пишеш за нещо първи път в текста.„Коментара“-всеки следващ път.Човек може да направи грешка при писане,нормално е.Но когато я повтори или потрети значи грешно е научил и запомнил нещо.Коментиран от #11
10:27 29.07.2017
11 ргргф
До коментар #10 от "Иван":
Да бе да, откъде го измисли това правило?Казано с думи прости, когато думата в текста може да се замести с ТОЙ се пише пълен член, когато се замества с НЕГО се пише кратък член.
10:37 29.07.2017
12 гост
До коментар #3 от "Александър":
Автомобилите с водородни клетки не са това което ви идва на ума! Те не горят водород а извършват химична реакция от която се произвежда ток, който от своя страна зарежда батерията. Тоест те са един вид усложнени електромобили.Освен това водородът не се намира в чист вид в природата а трябва да се произведе от природен газ или вода(много по-скъпото). Трябва също така да се съхранява при много високо налягане, което налага използването на бутилка от карбон например.
С други думи взимаш всички проблеми на чистият електромобил и му добавяш още повече!
Коментиран от #22
10:52 29.07.2017
13 Ловеца на поршета
Ние, истинските мъже караме само на бензин.
Коментиран от #17
11:15 29.07.2017
14 Много си тъп, Саше
До коментар #8 от "Иван":
Благодаря за забележката , прав си , но всички грешим . Важно е да се учим от грешките.Ти научили нещо от твоите??
Коментиран от #15
11:28 29.07.2017
15 Иван
До коментар #14 от "Много си тъп, Саше":
Да, научавам нещо ново всеки ден.Никой не е безгрешен.11:35 29.07.2017
16 Кичка
11:38 29.07.2017
17 Иван
До коментар #13 от "Ловеца на поршета":
Аз да имам Тесла S ,пък ти си мисли каквото искаш за мене.Коментиран от #21
11:46 29.07.2017
18 onlyhonda
12:02 29.07.2017
19 кирил
Коментиран от #23, #35, #43
12:15 29.07.2017
20 начо
Коментиран от #44
12:20 29.07.2017
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 ............!!!!
До коментар #12 от "гост":
Много ама много много грешиш.Водородьт се впрьсква директно в двигателя.Преди да говориш малко се заинтересувай какво е това водород и от кога вече се използва при ДВГ.Коментиран от #26, #32
13:11 29.07.2017
23 Бай Шиле
До коментар #19 от "кирил":
Те и дървата и въглищата са от миналия век ама колко " селяни" ги ползват още?Най големия замърсител са тежката промишленост и тежкотоварен транспорт (самолети , камиони , автобуси ,земекопни машини) и металургия.
Защо не забранят първо тях ако толкова им пука за екологията.
Нима отоплението на твърдо гориво е екологично? Пълна забрана за отоплението на дърва и въглища. Колко милиони дървета се отсичат за да може да си топлите г.зовете вие "еколозите". Това са дробовете на земята, които се изсичат без никакъв контрол и никой не си мърда пръста. Само ДВГ са им в главите. Промити мозъци, прости.
Стига с тия глупости . Един бензин със заводско газово отделя като емисии единствено H2O.
Коментиран от #27, #53
13:35 29.07.2017
24 Иван
До коментар #21 от ".........":
Прати жена си или прятелката си и пак ще си говорим кой какъв е.13:37 29.07.2017
25 ник
13:49 29.07.2017
26 гост
До коментар #22 от "............!!!!":
Прочети за Toyota Mirai13:52 29.07.2017
27 Пазарен Либерализатор
До коментар #23 от "Бай Шиле":
Аз. Аз ползвам дърва, като селянин. Сега нацепих една букова цепеница да разпалва дървените въглища в барбекюто. След като този процес приключи и се образува равномерна жар почвам да отделям вредни частици в атмосферата. Никога няма да мина на скара на ток! Маринованият бекон обича да се пече на дърва!13:52 29.07.2017
28 Марио
14:10 29.07.2017
29 Христо С
14:58 29.07.2017
30 Бесекур
колите с ДВГ това е факт.Само да минеш транзит през
центъра на Лондон с кола ще коства на всеки близо 30
паунда,и затова той е с по чист въздух и от Витоша.
Алтернатива освен електромобили и велосипеди може да
се търси и в рикшите.Примерно правиш престъпление,като
кражба или побой-дърпаш една година рикша по софийски-
те улици,така хем м...лите ще са ангажирани с труд а не
само от скука да правят деца хем и градовете чисти.
15:22 29.07.2017
31 миро
Коментиран от #33, #34
16:43 29.07.2017
32 Гадина
До коментар #22 от "............!!!!":
Много си далеч от истината братчед, както и онези дето са набили плюсовете на глупостите ти. Между водородна клетка и бълбукатор разликата е както между Ямбол и Стамбул.16:58 29.07.2017
33 кирил
До коментар #31 от "миро":
нашата марица изток 2 работи със себестойност 37-38 долара за мегават без да се отчитат белодробните и ракови заболявания в района.на кого му пука в софия,че там някакви си туземци по раднево-гълъбово мрат рано.ще си браним тецовете като национално отговорна политика,нищо че светът се развива.17:08 29.07.2017
34 мсимов
До коментар #31 от "миро":
цените вече стават конкурентни.при тесла за 3 години от 100 000 долара за модел 1, сега модел 3 е 35 000 долара,а след още 2-3 години ....17:13 29.07.2017
35 Гост
До коментар #19 от "кирил":
Поредния непросветен, който се напъва да покаже незнания!Да, ДВГ е от миналия век, а ел. двигателя от кой век е, след като е по-стар с 50 години от ДВГ?
Защо не четете бре хора, а се излагате да пишете глупости?
С тези забрани, нищо няма да се реши след някое десетилетие ще видим какво ще стане.
18:02 29.07.2017
36 На Бай Шиле Шамар съм аз
Коментиран от #37
18:51 29.07.2017
37 И другата буза на Бай Шиле
До коментар #36 от "На Бай Шиле Шамар съм аз":
В грешка си "шамаре" отоплявам се на климатици и маслени радиЯтори. А незнам откъде идва енергията за радиЯтора ,немам толкоз мозък ама си плащам зимата по 200лв ток и ми е чисто и свежо у дома докато си пия ракийката. И у кошарата Коча Чочо е на чисто .Я нема да ти плащам тока на тебе . Ти като си отворен вземи се хвани на работа да си плащаш тока. Искам чист въздух за децата си .Знаеш ли какъв ужас е като задимят комините на всички без значение дали в града или на село ,които се отопляват като тебе на дърва и въглища. Няма въздух за дишане вече.
Аман от простотия .
20:33 29.07.2017
38 Гост
21:47 29.07.2017
39 Plovdiv
23:51 29.07.2017
40 Антонн
Основно най-големите замърсители са,заводи,твърдо гориво,камиони и тн.
За огромни мегаполиси колите маже да са фактор,макар и малък.
За България примерно,каквато и да е бракма няма да замърси фатално.
На фон на стари автобуси и камиони,бабата на дърва и въглища е капка в морето.
Дори 50% от автомобилите да са електрички,няма да има коренна промяна.
00:32 30.07.2017
41 Дедо Мраз
До коментар #4 от "Марадона":
Ахахаххахаха, Марадона пак се е надрусал...08:57 30.07.2017
42 Иво
До коментар #6 от "Morgoth":
Е хубава работа бе, извън града не живеят хора може да е теза само на човек, който никога не е напускал пределите на БГ. И какво като не живеят хора, защо териториите извън града да се превръщат в подобие на промплощадките на АЕЦ Чернобил?!?Коментиран от #60
09:02 30.07.2017
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Сигурен ли си
До коментар #20 от "начо":
А ти имаш ли си представа колко време е нужно да се зареди такава мощна батерия с има-няма 1/2-1 м2 фотоволтаици. Има подобна технология, но тя е САМО за подаване на точец към клима вентилатора в купето на електромобила, за да не се разрежда основната батерия.09:11 30.07.2017
45 някой
Коментиран от #46
11:18 30.07.2017
46 Мартин
До коментар #45 от "някой":
Какви са тези кондензатори бе момче, имаш ли представа за какво говориш въобще? Поне наричай нещата с истинските им имена. Говориш за супер-кондензатори. А те са големи по обем и съхраняват удивително малко енергия, много по-малко отколкото съизмерима по големина батерия, независимо от производствената и технология. Така че определено няма да има автореволюция на основа на супер кондензатори. За това говори и липсата на изливане на пари в доработки по въпроса - просто няма изгледи за постигане на резултати. Единственото преимущество на супер-кондензаторите пред всичките сортове батерии е почти пренебрежимото им вътрешно съпротивлени, което им позволява скоростно да предоствят много силни пикови токове - само дето за много кратко време.14:02 30.07.2017
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Jason Button
14:36 30.07.2017
49 Домакин
До коментар #47 от "гост":
Ти си източник на дезинформация, също като коня. Един от тези, които нямат търпение да се похвалят пред всички с незнанието си. Специалисти по нищо, не знаят как се пише "батерии", но типично по бай ганьовски не признават авторитети. И си мислят, че знаят всичко за света по-добре дори от специалистите в съответните области, никога не признавайки, че може би грешат. Наричай черното бяло, не забравяй да се наредиш заедно с останалите овце на опашка за новия айфон, издигай Тесла в култ и се клани на своя "месия" Илън Мъск. Ние пък си запазваме правото да ти се смеем на постовете. Ти си гост, но от некания тип - най-добре си иди!Коментиран от #51, #54, #55
14:47 30.07.2017
50 Гост
15:01 30.07.2017
51 гост
До коментар #49 от "Домакин":
Истината боли , нали , особено когато разчиташ на лековерността на публиката да я "информираш" пристрастно . Ако тоя "специалист" ти е надеждата да спре електромобилите , моите съболезнования .15:18 30.07.2017
52 Бай унуй
15:56 30.07.2017
53 айнщайн
До коментар #23 от "Бай Шиле":
БОЖЕ, боже! Бай ШИЛЕ, ти някога чувал ли си за ГОРЕНЕ?! Няма горене, при което се отдела САМО вода! Винаги се отделя въглероден двуокис и окис, защото при горенето се ОКИСЛЯВА ВЪГЛЕРОДА! А точно във СО2 е проблема. Проблемът е и и отделената топлина, която също загрява атмосферата, пич!Коментиран от #56
17:42 30.07.2017
54 гост
До коментар #49 от "Домакин":
Между другото никога не съм имал айфон и нямам никакво желание да имам занапред , защото това е "огледалото" на "немските премиуми" при смартфоните , прехвален и силно надценен . По месии също не си падам , ако ти смяташ Мъск за такъв , явно ти е направил такова впечатление , кой съм аз да те разубеждавам , хахахах . А относно петрола и електромобилите , преживей го най-после , дори кумирите ти от "стогодишните" си признаха , че четвъртата индустриална революция е вход и единственото което могат да направят е да се борят да не паднат зад борда , преди две или три години тука спореше , че електромобилите никога няма да станат масови , сега вече 2/3 от ЕС обявиха , че до 15-тина години ще са задължителни , как ти се струва , май си зле с прогнозите !Коментиран от #57, #58, #74
17:48 30.07.2017
55 гост
До коментар #49 от "Домакин":
Също така не виждам никаква разлика в това дали административно се налагат електромобили или стандарти за емисии , както през последните години бяха наложени стандартите от Евро 1 до Евро 6 и предстоящия 7 . Това е същото като антимонополните закони , вкарващи в пътя самозабравили се производители готови още 200-300 г да тровят и рекетират парично клиентите си заради собствените си печалби . "Специалисти" отдавна признали официално , че имат специални отдели занимаващи се само с "програмирано остаряване на продукта" са се загрижили за "заблудата" от електромобилите ! Ами изчакайте да се провалят , бе господа ! Ама не ви стиска , щото знаете , че няма да стане , а вие ще сте история тогава .18:03 30.07.2017
56 Гост
До коментар #53 от "айнщайн":
Ти да не си Едуард Айнщайн - психично болния му син?От кога атмосферата се загрява от въглеродния двуокис и горенето?
Интересно къде си бил в часовете по физика за 6-ти клас, та си пропуснал да научиш, че атмосферата се загрява от земната повърхност, която се загрява от слънцето, като всичко това става чрез конвекция.
18:27 30.07.2017
57 Гост
До коментар #54 от "гост":
Нещо пак се пообърка. Аз все още твърдя, че електромобилите няма да станат масови, но ти явно не може да проумееш, че има доста хора, които мислят като мен и разбират, че всичко е една голяма лъжа! Та в тази връзка, не ме бъркай с други никове, защото аз си пиша само с този, но има и други пишещи с него - все пак всеки решава с какъв ник да пише тук.Пък нали беше казал, че електричките ще станат масови до 5 години - май ти си по-зле с прогнозите, а?!
18:32 30.07.2017
58 Домакин
До коментар #54 от "гост":
Не вярвал ма Deutsche Welle. Не вярвал на този или онзи учен. А на кого вярваш? На планета пайнер, биг брадър и водещите в радио вероника ли? Искам само да те питам от кое село си и какво пушиш? Каквото и да е, явно успява да ти сложи розови очила. Дай малко насам. Или това, или не можеш да осмисляш това, което четеш. То е ясно, че нямаш техническа грамотност, но въпреки това "разбираш" от всичко. Това, че си прочел няколко статии, не те прави специалист. В този свят нищо не е 2+2=4. Всичко е компромиси. Електромобилите на батерии имат някои предимства. Но ти пропускаш да забележиш, че имат и сериозни недостатъци. Виждам, че ти е трудно да осъзнаеш факта, че производството на електромобили силно замърсява околната среда (за тока им на тези електромобили не говорим откъде идва) и те стават зелени след много, ама много сериозен пробег. Или че батериите са изобретение на 150 години и оттогава единствения силно ефективен метод, който сме открили за сериозно увеличаване на капацитета им, е да ги паралелизираме. И това докато теглото и габаритите им нарастнат до библейски размери и колата се превърне в носорог. Или че същото това тегло разваля поведението на пътя и ги прави прекалено скъпи за производство.Коментиран от #61
18:47 30.07.2017
59 Шест на сто
19:37 30.07.2017
60 Morgoth
До коментар #42 от "Иво":
Като цяло мизерията се разпределя еднакво навсякъде, но за това трябва време. А при липса на вятър за дълго се концентрира около източника. В случая се получава отровен градски смог. Това е което ще се избегне с електрическите автомобили. А за тези извън големия град, както и за животните значение няма - при тях ще дойде една и съща мизерия, но вече разредена.И между другото най-вероятно съм пътувал много повече и на много повече места извън България от теб ;-)
23:52 30.07.2017
61 гост
До коментар #58 от "Домакин":
Искаш ли да чукнеш в чичко гугъл (да не нервираме МОДЕРАТОРА) и да видиш колко "велики" учени и още по-велики организации години наред убеждаваха целокупното човечество , че пушенето е абсолютно безвредно и даже едва ли не лекува един куп болести , а после едни други "велики" учени и организации също години наред твърдяха , че оловото в бензина също е безвредно и едва ли не "подобрява настроението" , щото почнаха да се доказват куп случаи на лудост вследствие отравяне с олово ? И някой съмнява ли се КОЙ "финансираше" съвсем "независимите" им разработки?Коментиран от #63
02:05 31.07.2017
62 гост
08:08 31.07.2017
63 Домакин
До коментар #61 от "гост":
Да не сменяме темата. Не говорим за медицина. Модераторът ще ни изтърпи малко. Но все пак да кажа - знаем, че човешкото тяло е "малко" по-сложно устроено от най-съвременната ни техника и още не сме изучили напълно негативните ефекти от излагането му на такива и онакива химикали, електромагнитни полета в различни честотни диапазони, някои радиоизотопи и т.н. Още по-сложно става заради факта, че хората не реагират по един и същ начин на дадено въздействие - доказано имаме точно 4 групи пациенти. Като изключим опитите на нацистите в Аушвиц и Бухенвалд преди ~70 години, реално никой не би си и помислил да заключи човек в газова камера и да го обгази с въздух с високо съдържание на оловни частици. И после да му направи дисекция и да търси поражения, нали така? Тогава как с точност да предскажем как различните концентрации биха се отразили на здравето ни? Плъхове, примати? Те не са точно хора. Пример - тестовете с плъхове покават, че плъховете получават нищо повече от леко зачервяване на дихателните пътища при NOx концентрации от по 3-4000 мг/м2. Тогава ние за какво се впечатляваме от тези 40 мг/м2, заради които сме тръгнали да забраняваме ДВГ? А даже в сградите и офисите разрешеното ниво е до 950 мг/м2 и никой не изглежда притеснен от подобни концентрации?09:55 31.07.2017
64 Алабала
10:03 31.07.2017
65 олио
Изгарянето на олиото не намалява мощността на двигагеля , не вдига разхода и е екологично. Липсват сажди NO, N02, тежки метали и олово
Олиото се добива лесно и не е вредно за околната среда . Освен това може и всяко домакинство, което има дизелов автомобил да си ползва мазнината от пържените картофки за колата.
В белите страни вече с леки модификации се използват растителни масла и при ноните поколения двигатели с директно впръскване common rail.
Какви батерии какви 5лв.
Екологичния двигател на бъдещето е дизеловия на олио.
Коментиран от #66
16:05 31.07.2017
66 гост
До коментар #65 от "олио":
А случайно да ти мина през акъла ( какво смело предположение) какво ще означава това ? При примерно 1 000 000 автомобила , а в България са над 3 млн , и среден пробег 15 000 км със 7л/100 км става една хубава цифричка от 1 050 000 ТОНА (не кг) олио !!! При положение , че цялото производство на България възлиза на 1 500 000 тона слънчоглед от който се получават едва 525 000 тона олио ! Демек цялата реколта на България не стига и за половината от нужното за 1000000 коли ,да не говорим за повече и напълно забравяш за използване за храна ! Как ти се струва , а ?Коментиран от #67
18:05 31.07.2017
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 гост
До коментар #67 от "олио":
Поне да се беше напънал да прочетеш , че до две три години изобщо ще забранят използване на храни като царевица , слънчоглед , соя , рапица и т. н. за производство на горива , още "велики" идеи да имаш ?Коментиран от #70
21:05 31.07.2017
70 фют
До коментар #69 от "гост":
Пич , голяма трагедия си. :)Коментиран от #71
21:55 31.07.2017
71 гост
До коментар #70 от "фют":
Ето ти мнението на"чистия дизел" за бъдещето на ДВГ , надявам се поне на тях "вярваш" ?!В опит да излязат от ситуацията и да се дистанцират от дизела германските автоконцерни пренасочват инвестиции към развитие на електрическата мобилност. След като Mercedes обяви такива инвестиции, според германския Handelsblatt сега и Audi прави опит да пренасочи около 10 милиарда Евро от инвестициите в разработка на ДВГ системи, за да финансира с тези пари развитието на своята електромобилна програма.
http://www.ecars.bg/blogs/2143-audi-rezhe-investii-dvg-12-miliarda-elektromobili
Коментиран от #72
11:33 01.08.2017
72 алф
До коментар #71 от "гост":
Пич стига си поствал едни и същи коментари в различните статии.Ти си пълен папагал. COPY - PASTE и накакви опити да размишляваш ама нещо не ти се отдава ,защото не си си го написал някъде ,за да си го paste- неш.
Факт е ,че се мъчат да наложат електромобилите на всяка цена като още не са много ясни мотивите им. Прави се уж за екология.
Тук има огромно преплитане на интереси за милиарди и билиони и трилиони евро. Икономиките на цели държави ще рухнат при прехода към електромобилите. Екологията е много съмнителна в случая. В природата се отделят достатъчно вредни емисии дали от изригване на вулкани дали от други "дейности", които не са дело на човека. Вземи и прочети историята на планетата и ще разбереш, че всичко е един кръговрат в природата. Имало е големи периоди от време на затопляне и охлаждане на планетата. Редували са се ледникови епохи с периоди на страшни температурни аномалии и засушавания в които температурите на Земята са били по- високи и от днешните. Пак ли човека е бил виновен? Хайде стига глупости. Колелото се върти приноса на човека за затоплянето на планетата го има ,но на фона на другите " двигатели" в природата е пренебрежимо малък.
Земята ще се затопли ,но това ще стане със или без електромобилите и фалшивата екология
Всяко живо същество отделя CO2 през целия си жизнен цикъл. Дай да изтрепем всичко на земята, за да можем да намалим CO2. Как ти се струва?
Другия път като ти се допърди стискай халката да не изпуснеш екологията.
01:41 02.08.2017
73 перо
22:28 04.08.2017
74 МАК
До коментар #54 от "гост":
Ей не се спря да замърсяваш коментарите със твойто тъпо мислене далече от реалността!! Не ми се прави на специалист по гсм и щот не си такъв!! Айфона е и ще бъде мерцедеса на гсм ите лисицата като не стигнала гроздето казала че е кисело!! Аз съм със Айфон 5S от почти 3 години не си спомням да е забил редовно като има тпдейти се правят и няма ядове за разлика от Бозоид телефоните-съжалявам!!хайде махай се и спри да замърсяваш коментарите със твойто идитско мислене!!23:53 06.08.2017