Last news in Fakti

29 Юли, 2017 08:01 18 244 74

Голямата заблуда за електромобилите

  • електромобили-
  • коли-
  • автомобили-
  • камиони

В същото време противниците на автомобилите и на двигателите с вътрешно горене празнуват

Голямата заблуда за електромобилите - 1
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Някои германски градове ограничават движението на дизелови автомобили. Франция и Великобритания пък забраняват дизеловите и бензиновите коли от 2040. Нека не се заблуждаваме: и електроавтомобилите няма да решат проблема.

Това се казва в коментар от Якоб Бьоме за „Дойче веле“.

Не ми ги хвалете тези негодници - производителите на автомобили! Откакто се знае, че този бранш - който в Германия дори е наричан образцов - си е направил таен картел, срещу автомобилните концерни от Волфсбург, Щутгарт и Мюнхен се изсипват тонове помия. Което е напълно разбираемо, след като аферата с манипулираните дизелови двигатели подкопа сериозно доверието в производителите на автомобили.

Самите автомобилни фирми си мълчат. Което също е разбираемо, тъй като разследването за договорки все още е в самото начало, а и за тях важи презумпцията, че са невинни до доказване на противното. И второ: всяка грешна дума може да причини щети за милиони. Затова е по-вероятно по темата в бъдеще да се изказват само юристите.

А дали е така?

В същото време противниците на автомобилите и на двигателите с вътрешно горене празнуват: те предусещат края на своя враг - бълващата отрови в атмосферата задвижваща система за автомобили, работеща с изкопаеми горива. Така ли е обаче?

Всичко това много напомня за трудния енергиен обрат, който струва милиарди и не може да бъде осъществен без щедри държавни субсидии. Това обаче не пречи на германските производители на слънчеви панели да фалират един след друг. Никой от нас не желае в двора си ветрогенератори, нито пък е склонен близо до имота му да минава магистрален електропровод за високо напрежение. Така е и с двигателя с вътрешно горене: въпросът е същият, както и при енергийния обрат: откъде ще дойдат необходимото електричество и топлоенергия, след като бъдат закрити всички конвенционални електроцентрали?

Електроавтомобилите не са решението

При автомобилите въпросът звучи така: с какво ще се придвижваме, ако бъдат забранени двигателите с вътрешно горене? Разбира се, че с електроавтомобили, гласи прибързаният отговор. Но точно тук е заровен ключът: никой засега не знае, дали електрическите автомобили ще се окажат годни да изпълнят тази мисия. Защото екологичните ползи от тях засега са много спорни: така например можете да карате една Е-класа на "Мерцедес" цели 8 години, преди да достигнете нивата на замърсяване на околната среда както при една електрическа "Тесла". Ако един конвенционален двигател с вътрешно горене изразходва под 6 литра бензин, според днешните стандарти той не замърсява околната среда повече, отколкото една малка градска кола "Тесла". Една от причините за това е тежащата около един тон батерия на електроавтомобилите.

Милиони електрически автомобили означава също и милиони батерии. Това от своя страна означава, че ще са ни необходими редки суровини като литий и най-вече кобалт, които се вграждат в батериите. А откъде идва кобалтът? Основно от Конго - една разтърсвана от гражданска война и проядена от корупцията страна. Още по-лошо дори: в добива на кобалт в Конго са заети основно деца. А без кобалт от Конго няма да излезе нищо от прекрасните планове за електромобилност.

При производството на батерии се отделят отровни вещества и фини прахови частици, както и тонове въглероден двуокис. А когато им свърши животът на всички тези милиони и милиони батерии, те трябва да бъдат адекватно съхранявани или рециклирани, иначе се превръщат в специален отпадък.

Електрифицирайте аутобаните!

А може би електрическите автомобили представляват само временно (преходно) решение. Нищо чудно технологията на бъдещето да се нарича горивна клетка. Може би. Само дето никой не знае това точно - нито един автомобилен корифей, нито някой шеф на автомобилен концерн може да гарантира това. Никой все още не знае отговора на този въпрос.

Решението на проблема може да се окаже на съвсем друго място - повече трамваи и омнибуси в градовете. А защо да не помислим например за това да електрифицираме аутобаните, а тировете и пътническите автобуси, оборудвани с електродвигатели, да вземат електричество от контактната мрежа над аутобаните? Още повече, че тази технология е измислена отдавна.

Проблемът се заключава в следното: като гледаме колко дилетантски Германия се опитва да извърши енергийния обрат, губим надежда, че е възможно да бъде осъществен и още един обрат - по отношение на мобилността. Дори бих казал че е абсолютно невъзможно, докато лошите момчета от автомобилната мафия продължават да имат думата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 буден гражданин

    10 14 Отговор
    пръв!
  • 2 пешо

    22 67 Отговор
    ала бала малко глупости сме написали четете айде. това за батериите най-ме разсмя. един тон тежали и били от кобалт - хората сега точно батериите разработват и вече има нови технологии за батерии.
  • 3 Александър

    86 15 Отговор
    Много вярна статия! При всички случаи електромобилите не са решение, по скоро водородния двигател, който е на същия принцип като бензиновия и дизеловия!

    Коментиран от #12

  • 4 Марадона

    39 57 Отговор
    Алооо ..... след 2-3 години ще има батерии по 40-50кг които ще могат да задвижват двутонка, петрола трябваше да се разкара още преди 10 години, и ако не беше Буш младши целият автопарк на запада щеше да е елекрически

    Коментиран от #41

  • 5 Много си тъп, Саше

    73 24 Отговор
    Вярна е статията . Някой печели от тая помия, която се бълва постоянно срещу двигателите с вътрешно горене. Нищо екологично няма в тия електромобили. Трябва огромен ресурс за производството на батерий. Производствения процес ще генерира не малко отровни и вредни химикали и после какво? Тепърва ще се търси начин как да ги " изхрани" енергийната система.
    А след 7- 8г когато тия милиони батерий от по 1тон сдадат багажа ? Кой ще ги съхранява и как ще се опази околната среда? Отделно с тия скапани електромобили едва се прави пробег от 200- 300км с едно зареждане. Смешно е. Колко ток от енергийната система ще изразходи една батерия за да направи автомобила на който е монтирана 300 000км ? Откъде ще дойде тоя ток ? От луната ли?
    Същата конспирация е и идеята за глобалното затопляне.Някой печели от това . На планетата от милиарди години се редуват цикли на затопляне и охлаждане на атмосферата .
    Всичко е промиване на мозъци за да имат някой кръгове от обществото огромни печалби.
    Двигателя с вътрешно горене ще се ползва поне още 100г.
    Бъдещето е в метана или водорода.

    Коментиран от #8

  • 6 Morgoth

    52 14 Отговор
    Електромобилите може да не са чисти, но изнасят мръсотията от производството на ток извън града и така тя не се съсредоточава там където хората живеят.
    Мизерията от батериите пък се изнася зад граница в държави от третия свят. Цинично е разбира се, но загрижения за околната среда европеец ще си затвори очите, когато неговите градове "зеленеят".
    И накрая - когато една технология стане масова подобренията не закъсняват. Батериите са не само мръсни, но скъпи, нискоефективни и изключително бавни в зареждането си. Инвестициите в тази област вече са факт и е въпрос само на време да дойде нещо ново, което може и да се окаже по-чисто.

    Коментиран от #42

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Иван

    16 8 Отговор

    До коментар #5 от "Много си тъп, Саше":

    Дали си прав в коментарът си не знам.Животът ще покаже.Само да те поправя- пише се батерии,не батерий!Батерия-ед.ч.,батерии-мн.ч.

    Коментиран от #9, #14

  • 9 Много си тъп Саше

    10 5 Отговор

    До коментар #8 от "Иван":

    Да те поправя и аз, ремонтна бригадо! Пише се "в коментарА си", не "в коментарЪТ си"...

    Коментиран от #10

  • 10 Иван

    6 13 Отговор

    До коментар #9 от "Много си тъп Саше":

    „Коментарът“-когато пишеш за нещо първи път в текста.„Коментара“-всеки следващ път.Човек може да направи грешка при писане,нормално е.Но когато я повтори или потрети значи грешно е научил и запомнил нещо.

    Коментиран от #11

  • 11 ргргф

    16 2 Отговор

    До коментар #10 от "Иван":

    Да бе да, откъде го измисли това правило?
    Казано с думи прости, когато думата в текста може да се замести с ТОЙ се пише пълен член, когато се замества с НЕГО се пише кратък член.
  • 12 гост

    14 5 Отговор

    До коментар #3 от "Александър":

    Автомобилите с водородни клетки не са това което ви идва на ума! Те не горят водород а извършват химична реакция от която се произвежда ток, който от своя страна зарежда батерията. Тоест те са един вид усложнени електромобили.
    Освен това водородът не се намира в чист вид в природата а трябва да се произведе от природен газ или вода(много по-скъпото). Трябва също така да се съхранява при много високо налягане, което налага използването на бутилка от карбон например.
    С други думи взимаш всички проблеми на чистият електромобил и му добавяш още повече!

    Коментиран от #22

  • 13 Ловеца на поршета

    20 18 Отговор
    Електромобилите са за мъжете с по нежни души!
    Ние, истинските мъже караме само на бензин.

    Коментиран от #17

  • 14 Много си тъп, Саше

    7 3 Отговор

    До коментар #8 от "Иван":

    Благодаря за забележката , прав си , но всички грешим . Важно е да се учим от грешките.Ти научи
    ли нещо от твоите??

    Коментиран от #15

  • 15 Иван

    10 2 Отговор

    До коментар #14 от "Много си тъп, Саше":

    Да, научавам нещо ново всеки ден.Никой не е безгрешен.
  • 16 Кичка

    14 6 Отговор
    Та нали за да се произведе електричество за тези кошщници еса нужи ТЕЦ ове а те също съсипват атмосферата!
  • 17 Иван

    8 12 Отговор

    До коментар #13 от "Ловеца на поршета":

    Аз да имам Тесла S ,пък ти си мисли каквото искаш за мене.

    Коментиран от #21

  • 18 onlyhonda

    18 4 Отговор
    не мога да разбера цялата тази еуфория, това писане, раздуване на проблема. толкова е просто за момента решението, ако някой наистина го интересува и му пука за околната среда и не е всичко мръсни игри и подливане на вода решението е тук и е много безболезнено за момента. за дизелите добре нека още от утре кажат стоп няма да се произвеждат, а бензиновите коли да минат на газ с някакъв срок и това е. новите бензинови двигатели да са с фабрична газ и готово. НО на никого не му пука. а и говорим за ГАЗ, а тя идва от Русия!!!! ето ти първия препъни камък. интереси, санкции и други глупости. на никого не му дреме за екологията всичко е ала бала!!!за момента няма нужда да се напъват и произвеждат милиони скъпи батерии които ще сдадат багажа за 4 5 години.
  • 19 кирил

    8 17 Отговор
    батериите стават все по усъвършенствани в изключително бързи темпове.няма по лесен и евтин за поддръжка автомобил от електрото.цените падат.100 км се минават с 3- 4 лева.двигателите с вътрешно горене са от миналия век

    Коментиран от #23, #35, #43

  • 20 начо

    10 7 Отговор
    вече се правят опити и с зареждане от фотоволтаично покритие на автомобила. през лятото и светлата част от денонощието тези коли ще могат се самозареждат.разбира се това за нас е като далеч във бъдещето,за други,като калифорния не е толкова далече.там строят магистрали с фотоволтаични панели и покритие от закалено стъкло.

    Коментиран от #44

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 ............!!!!

    5 7 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Много ама много много грешиш.Водородьт се впрьсква директно в двигателя.Преди да говориш малко се заинтересувай какво е това водород и от кога вече се използва при ДВГ.

    Коментиран от #26, #32

  • 23 Бай Шиле

    13 6 Отговор

    До коментар #19 от "кирил":

    Те и дървата и въглищата са от миналия век ама колко " селяни" ги ползват още?
    Най големия замърсител са тежката промишленост и тежкотоварен транспорт (самолети , камиони , автобуси ,земекопни машини) и металургия.
    Защо не забранят първо тях ако толкова им пука за екологията.
    Нима отоплението на твърдо гориво е екологично? Пълна забрана за отоплението на дърва и въглища. Колко милиони дървета се отсичат за да може да си топлите г.зовете вие "еколозите". Това са дробовете на земята, които се изсичат без никакъв контрол и никой не си мърда пръста. Само ДВГ са им в главите. Промити мозъци, прости.
    Стига с тия глупости . Един бензин със заводско газово отделя като емисии единствено H2O.

    Коментиран от #27, #53

  • 24 Иван

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от ".........":

    Прати жена си или прятелката си и пак ще си говорим кой какъв е.
  • 25 ник

    2 3 Отговор
    Брат му лъже, не може да си в блока на Галеви и да не ги познаваш още малко
  • 26 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #22 от "............!!!!":

    Прочети за Toyota Mirai
  • 27 Пазарен Либерализатор

    17 5 Отговор

    До коментар #23 от "Бай Шиле":

    Аз. Аз ползвам дърва, като селянин. Сега нацепих една букова цепеница да разпалва дървените въглища в барбекюто. След като този процес приключи и се образува равномерна жар почвам да отделям вредни частици в атмосферата. Никога няма да мина на скара на ток! Маринованият бекон обича да се пече на дърва!
  • 28 Марио

    14 11 Отговор
    Електромобилите са боклук и ще си остават бокулк.Просто не са практични !!!
  • 29 Христо С

    23 9 Отговор
    Производството на ВСЯКА нова ДВГ или електрическа или каквато и да е кола изхвърля във въздуха да речем, грубо казано "средно" 20-30 тона въглероден двуокис !!! Количество което се отделя за (пак грубо казано) 200 000 - 300 000 км . или доста над средния експлоатационен период на нова кола. Т.Е. За мен решението е: забрана на автомобилите в градовете - само обществен и велосипеден транспорт. За междуградски превози или сафарита в пустоща или провинцията - коли под наем и обществен транспорт (за ентусиастите и велосипеда става) - Въпрос на Организация не на технологии ! Като цяло проблема е в консуматорското мислене на потребителите а и на производителите.
  • 30 Бесекур

    14 5 Отговор
    Градовете може да станат по-чисти само ако се премахнат
    колите с ДВГ това е факт.Само да минеш транзит през
    центъра на Лондон с кола ще коства на всеки близо 30
    паунда,и затова той е с по чист въздух и от Витоша.
    Алтернатива освен електромобили и велосипеди може да
    се търси и в рикшите.Примерно правиш престъпление,като
    кражба или побой-дърпаш една година рикша по софийски-
    те улици,така хем м...лите ще са ангажирани с труд а не
    само от скука да правят деца хем и градовете чисти.
  • 31 миро

    9 6 Отговор
    естествено,ще има такива статии.инвестираните пари в производствени линии,сервизно обслужване,моторни масла и др при двг са огромни.пазят си бизнеса.станат ли елекромобилите на конкурентни цени,това ще е началото на края на печките.пример ще дам с соларните станции.в чили постигнаха цена 29 долара за мегават.тец и газ елцентрали стават неконкурентни.в шотландия и дания същото стана от ветрогенераторите

    Коментиран от #33, #34

  • 32 Гадина

    10 0 Отговор

    До коментар #22 от "............!!!!":

    Много си далеч от истината братчед, както и онези дето са набили плюсовете на глупостите ти. Между водородна клетка и бълбукатор разликата е както между Ямбол и Стамбул.
  • 33 кирил

    10 2 Отговор

    До коментар #31 от "миро":

    нашата марица изток 2 работи със себестойност 37-38 долара за мегават без да се отчитат белодробните и ракови заболявания в района.на кого му пука в софия,че там някакви си туземци по раднево-гълъбово мрат рано.ще си браним тецовете като национално отговорна политика,нищо че светът се развива.
  • 34 мсимов

    5 4 Отговор

    До коментар #31 от "миро":

    цените вече стават конкурентни.при тесла за 3 години от 100 000 долара за модел 1, сега модел 3 е 35 000 долара,а след още 2-3 години ....
  • 35 Гост

    13 0 Отговор

    До коментар #19 от "кирил":

    Поредния непросветен, който се напъва да покаже незнания!
    Да, ДВГ е от миналия век, а ел. двигателя от кой век е, след като е по-стар с 50 години от ДВГ?
    Защо не четете бре хора, а се излагате да пишете глупости?

    С тези забрани, нищо няма да се реши след някое десетилетие ще видим какво ще стане.
  • 36 На Бай Шиле Шамар съм аз

    7 7 Отговор
    Бай Шиле аз се отоплявам със дърва и въглища като си толкова отворен плащай ми тока и ще си говорим за екология.Най вероятно си на централно парно и хич не знаеш как се добива енергията която идва до радияторите и колко се губи там. Твоята мисъл е неясна!

    Коментиран от #37

  • 37 И другата буза на Бай Шиле

    5 7 Отговор

    До коментар #36 от "На Бай Шиле Шамар съм аз":

    В грешка си "шамаре" отоплявам се на климатици и маслени радиЯтори. А незнам откъде идва енергията за радиЯтора ,немам толкоз мозък ама си плащам зимата по 200лв ток и ми е чисто и свежо у дома докато си пия ракийката. И у кошарата Коча Чочо е на чисто .
    Я нема да ти плащам тока на тебе . Ти като си отворен вземи се хвани на работа да си плащаш тока. Искам чист въздух за децата си .Знаеш ли какъв ужас е като задимят комините на всички без значение дали в града или на село ,които се отопляват като тебе на дърва и въглища. Няма въздух за дишане вече.
    Аман от простотия .
  • 38 Гост

    15 2 Отговор
    Статията е напълно вярна! Никой не си задава въпроса къде ще отидат милионите тонове батерии от настоящите смартфони,таблети и т.н!? Всак година милиони,милиарди устройства излизат от употреба и се заместват с нови,а батерийте къде се рециклират и това не е ли вредно за природата!? Като прибавим към тях и огромните количества от колите ще стане нещо страшно! Една батерия със всичките суровини в себе си също не е по-зелена от останалите горива и вредни емисии!Да не ми пишат хора,които си нямат и на идея какво има в една батерия и от какво се прави! Щяла да стане 50 кила....Сто милиона по 50 кила пак е страшно число!Какво остава за целия свят.... И от къде по дяволите ще можем да произвеждаме многократно повече енергия без атомни централи!? Да не сте забравили Фукушима и Чернобил!? Монетата винаги има две страни! Съгласен съм,че дизелът е мръсно гориво и трябва да бъде ограничен,но това със всички ДВГ ми идва нагласено! Някой прави мръсен PR.....
  • 39 Plovdiv

    9 2 Отговор
    Тия на запад съвсем изтрещяха... Първо тръгнаха да приемат всичките човешки боклуци от Африка и Близкия изток. Сега ще забраняват ДВГ... Утре дявол знае какво още ще измислят. Това са абсолютно луди хора и ако същите ще са тези, които да ни казват кое е добро и кое лошо, по-добре оня с дръпнатите очички да хвърля една бомбичка тук и да ни спаси от подобен кошмар...
  • 40 Антонн

    5 2 Отговор
    Всички се занимават с пълни глупости,колите са проблем.
    Основно най-големите замърсители са,заводи,твърдо гориво,камиони и тн.
    За огромни мегаполиси колите маже да са фактор,макар и малък.
    За България примерно,каквато и да е бракма няма да замърси фатално.
    На фон на стари автобуси и камиони,бабата на дърва и въглища е капка в морето.
    Дори 50% от автомобилите да са електрички,няма да има коренна промяна.
  • 41 Дедо Мраз

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "Марадона":

    Ахахаххахаха, Марадона пак се е надрусал...
  • 42 Иво

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Morgoth":

    Е хубава работа бе, извън града не живеят хора може да е теза само на човек, който никога не е напускал пределите на БГ. И какво като не живеят хора, защо териториите извън града да се превръщат в подобие на промплощадките на АЕЦ Чернобил?!?

    Коментиран от #60

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Сигурен ли си

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "начо":

    А ти имаш ли си представа колко време е нужно да се зареди такава мощна батерия с има-няма 1/2-1 м2 фотоволтаици. Има подобна технология, но тя е САМО за подаване на точец към клима вентилатора в купето на електромобила, за да не се разрежда основната батерия.
  • 45 някой

    1 3 Отговор
    ЕЛЕКТРОМОБИЛ НА КОНДЕЗАТОРИ- ДОБРА РАЗРАБОТКА И ЕКСПЕРИМЕНТАЛЕН МОДЕЛ ИМА И НАШИЯ Т.У.-ако нямаше толко изостанало оръжие и платени технологии за производство на нови оръжия,отдавна да сме забравили мириса на бензин.

    Коментиран от #46

  • 46 Мартин

    4 0 Отговор

    До коментар #45 от "някой":

    Какви са тези кондензатори бе момче, имаш ли представа за какво говориш въобще? Поне наричай нещата с истинските им имена. Говориш за супер-кондензатори. А те са големи по обем и съхраняват удивително малко енергия, много по-малко отколкото съизмерима по големина батерия, независимо от производствената и технология. Така че определено няма да има автореволюция на основа на супер кондензатори. За това говори и липсата на изливане на пари в доработки по въпроса - просто няма изгледи за постигане на резултати. Единственото преимущество на супер-кондензаторите пред всичките сортове батерии е почти пренебрежимото им вътрешно съпротивлени, което им позволява скоростно да предоствят много силни пикови токове - само дето за много кратко време.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Jason Button

    5 3 Отговор
    Електромобилите са решение за мобилността на бъдещето колкото лепенка за рани е лек за дупка от куршум.
  • 49 Домакин

    6 1 Отговор

    До коментар #47 от "гост":

    Ти си източник на дезинформация, също като коня. Един от тези, които нямат търпение да се похвалят пред всички с незнанието си. Специалисти по нищо, не знаят как се пише "батерии", но типично по бай ганьовски не признават авторитети. И си мислят, че знаят всичко за света по-добре дори от специалистите в съответните области, никога не признавайки, че може би грешат. Наричай черното бяло, не забравяй да се наредиш заедно с останалите овце на опашка за новия айфон, издигай Тесла в култ и се клани на своя "месия" Илън Мъск. Ние пък си запазваме правото да ти се смеем на постовете. Ти си гост, но от некания тип - най-добре си иди!

    Коментиран от #51, #54, #55

  • 50 Гост

    6 5 Отговор
    Някой виждал ли е електромобил през зимата. То просто няма как да стане. Идеята е добра за градска кола но до там. В хибридите е бъдещето.....поне близкото бъдеще 15 - 20г
  • 51 гост

    1 7 Отговор

    До коментар #49 от "Домакин":

    Истината боли , нали , особено когато разчиташ на лековерността на публиката да я "информираш" пристрастно . Ако тоя "специалист" ти е надеждата да спре електромобилите , моите съболезнования .
  • 52 Бай унуй

    4 0 Отговор
    4-5лв за 200-300км,а цената за кабела?
  • 53 айнщайн

    4 5 Отговор

    До коментар #23 от "Бай Шиле":

    БОЖЕ, боже! Бай ШИЛЕ, ти някога чувал ли си за ГОРЕНЕ?! Няма горене, при което се отдела САМО вода! Винаги се отделя въглероден двуокис и окис, защото при горенето се ОКИСЛЯВА ВЪГЛЕРОДА! А точно във СО2 е проблема. Проблемът е и и отделената топлина, която също загрява атмосферата, пич!

    Коментиран от #56

  • 54 гост

    3 10 Отговор

    До коментар #49 от "Домакин":

    Между другото никога не съм имал айфон и нямам никакво желание да имам занапред , защото това е "огледалото" на "немските премиуми" при смартфоните , прехвален и силно надценен . По месии също не си падам , ако ти смяташ Мъск за такъв , явно ти е направил такова впечатление , кой съм аз да те разубеждавам , хахахах . А относно петрола и електромобилите , преживей го най-после , дори кумирите ти от "стогодишните" си признаха , че четвъртата индустриална революция е вход и единственото което могат да направят е да се борят да не паднат зад борда , преди две или три години тука спореше , че електромобилите никога няма да станат масови , сега вече 2/3 от ЕС обявиха , че до 15-тина години ще са задължителни , как ти се струва , май си зле с прогнозите !

    Коментиран от #57, #58, #74

  • 55 гост

    0 9 Отговор

    До коментар #49 от "Домакин":

    Също така не виждам никаква разлика в това дали административно се налагат електромобили или стандарти за емисии , както през последните години бяха наложени стандартите от Евро 1 до Евро 6 и предстоящия 7 . Това е същото като антимонополните закони , вкарващи в пътя самозабравили се производители готови още 200-300 г да тровят и рекетират парично клиентите си заради собствените си печалби . "Специалисти" отдавна признали официално , че имат специални отдели занимаващи се само с "програмирано остаряване на продукта" са се загрижили за "заблудата" от електромобилите ! Ами изчакайте да се провалят , бе господа ! Ама не ви стиска , щото знаете , че няма да стане , а вие ще сте история тогава .
  • 56 Гост

    8 2 Отговор

    До коментар #53 от "айнщайн":

    Ти да не си Едуард Айнщайн - психично болния му син?
    От кога атмосферата се загрява от въглеродния двуокис и горенето?
    Интересно къде си бил в часовете по физика за 6-ти клас, та си пропуснал да научиш, че атмосферата се загрява от земната повърхност, която се загрява от слънцето, като всичко това става чрез конвекция.
  • 57 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #54 от "гост":

    Нещо пак се пообърка. Аз все още твърдя, че електромобилите няма да станат масови, но ти явно не може да проумееш, че има доста хора, които мислят като мен и разбират, че всичко е една голяма лъжа! Та в тази връзка, не ме бъркай с други никове, защото аз си пиша само с този, но има и други пишещи с него - все пак всеки решава с какъв ник да пише тук.
    Пък нали беше казал, че електричките ще станат масови до 5 години - май ти си по-зле с прогнозите, а?!
  • 58 Домакин

    8 1 Отговор

    До коментар #54 от "гост":

    Не вярвал ма Deutsche Welle. Не вярвал на този или онзи учен. А на кого вярваш? На планета пайнер, биг брадър и водещите в радио вероника ли? Искам само да те питам от кое село си и какво пушиш? Каквото и да е, явно успява да ти сложи розови очила. Дай малко насам. Или това, или не можеш да осмисляш това, което четеш. То е ясно, че нямаш техническа грамотност, но въпреки това "разбираш" от всичко. Това, че си прочел няколко статии, не те прави специалист. В този свят нищо не е 2+2=4. Всичко е компромиси. Електромобилите на батерии имат някои предимства. Но ти пропускаш да забележиш, че имат и сериозни недостатъци. Виждам, че ти е трудно да осъзнаеш факта, че производството на електромобили силно замърсява околната среда (за тока им на тези електромобили не говорим откъде идва) и те стават зелени след много, ама много сериозен пробег. Или че батериите са изобретение на 150 години и оттогава единствения силно ефективен метод, който сме открили за сериозно увеличаване на капацитета им, е да ги паралелизираме. И това докато теглото и габаритите им нарастнат до библейски размери и колата се превърне в носорог. Или че същото това тегло разваля поведението на пътя и ги прави прекалено скъпи за производство.

    Коментиран от #61

  • 59 Шест на сто

    5 0 Отговор
    По суша, въздух и море - навсякъде със ДВГ. Електрокарите са за летищата и гарите.
  • 60 Morgoth

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "Иво":

    Като цяло мизерията се разпределя еднакво навсякъде, но за това трябва време. А при липса на вятър за дълго се концентрира около източника. В случая се получава отровен градски смог. Това е което ще се избегне с електрическите автомобили. А за тези извън големия град, както и за животните значение няма - при тях ще дойде една и съща мизерия, но вече разредена.
    И между другото най-вероятно съм пътувал много повече и на много повече места извън България от теб ;-)
  • 61 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #58 от "Домакин":

    Искаш ли да чукнеш в чичко гугъл (да не нервираме МОДЕРАТОРА) и да видиш колко "велики" учени и още по-велики организации години наред убеждаваха целокупното човечество , че пушенето е абсолютно безвредно и даже едва ли не лекува един куп болести , а после едни други "велики" учени и организации също години наред твърдяха , че оловото в бензина също е безвредно и едва ли не "подобрява настроението" , щото почнаха да се доказват куп случаи на лудост вследствие отравяне с олово ? И някой съмнява ли се КОЙ "финансираше" съвсем "независимите" им разработки?

    Коментиран от #63

  • 62 гост

    1 6 Отговор
    Ами не е много вярна понеже нито сравненията са верни, нито продуктите за батерията. Разработват се нови видове батерии, които до 2020-2022 ще се произвеждат масово. При производството на вички други коли освен Тесла също се отделят емисии, замърсява се околната среда, а при производството и рафинирането на нефт става пък ужасно замърсяване. САЩ водят войни за нефт, палят се кладенци и става пълен погром в държавите добиващи нефт. Това влиза ли в сметката за негативи при колите с ДВГ? Май не. Гигафабриката на Тесла е проектирана така, че да покрива енергийните нужди от фотоволтаици, ветрогенератори и геотермална енергия, точно за да се намалят емисиите. Никой друг производител не го прави това, в Китай бълват отрови, ала проблема не трябва да се търси в ел.колата, а да се следи производството. Но е по-лесно да се анатемосва ел.кола, отколкото да се заложи стадарт за производство на батерии.
  • 63 Домакин

    5 0 Отговор

    До коментар #61 от "гост":

    Да не сменяме темата. Не говорим за медицина. Модераторът ще ни изтърпи малко. Но все пак да кажа - знаем, че човешкото тяло е "малко" по-сложно устроено от най-съвременната ни техника и още не сме изучили напълно негативните ефекти от излагането му на такива и онакива химикали, електромагнитни полета в различни честотни диапазони, някои радиоизотопи и т.н. Още по-сложно става заради факта, че хората не реагират по един и същ начин на дадено въздействие - доказано имаме точно 4 групи пациенти. Като изключим опитите на нацистите в Аушвиц и Бухенвалд преди ~70 години, реално никой не би си и помислил да заключи човек в газова камера и да го обгази с въздух с високо съдържание на оловни частици. И после да му направи дисекция и да търси поражения, нали така? Тогава как с точност да предскажем как различните концентрации биха се отразили на здравето ни? Плъхове, примати? Те не са точно хора. Пример - тестовете с плъхове покават, че плъховете получават нищо повече от леко зачервяване на дихателните пътища при NOx концентрации от по 3-4000 мг/м2. Тогава ние за какво се впечатляваме от тези 40 мг/м2, заради които сме тръгнали да забраняваме ДВГ? А даже в сградите и офисите разрешеното ниво е до 950 мг/м2 и никой не изглежда притеснен от подобни концентрации?
  • 64 Алабала

    1 4 Отговор
    Производството на батериите много занърсявало , хахаха . Ами ДВГ-тата да неби да се раждат , нали и затяхното производство се отделя СО2 , ами маслата за смазване на двигатвл , скорости и тн.
  • 65 олио

    4 1 Отговор
    Може да се смеете ,но аз виждам бъдещето с дизеловите двигатели на растително масло - демек олио.
    Изгарянето на олиото не намалява мощността на двигагеля , не вдига разхода и е екологично. Липсват сажди NO, N02, тежки метали и олово
    Олиото се добива лесно и не е вредно за околната среда . Освен това може и всяко домакинство, което има дизелов автомобил да си ползва мазнината от пържените картофки за колата.
    В белите страни вече с леки модификации се използват растителни масла и при ноните поколения двигатели с директно впръскване common rail.
    Какви батерии какви 5лв.
    Екологичния двигател на бъдещето е дизеловия на олио.

    Коментиран от #66

  • 66 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #65 от "олио":

    А случайно да ти мина през акъла ( какво смело предположение) какво ще означава това ? При примерно 1 000 000 автомобила , а в България са над 3 млн , и среден пробег 15 000 км със 7л/100 км става една хубава цифричка от 1 050 000 ТОНА (не кг) олио !!! При положение , че цялото производство на България възлиза на 1 500 000 тона слънчоглед от който се получават едва 525 000 тона олио ! Демек цялата реколта на България не стига и за половината от нужното за 1000000 коли ,да не говорим за повече и напълно забравяш за използване за храна ! Как ти се струва , а ?

    Коментиран от #67

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 гост

    1 4 Отговор

    До коментар #67 от "олио":

    Поне да се беше напънал да прочетеш , че до две три години изобщо ще забранят използване на храни като царевица , слънчоглед , соя , рапица и т. н. за производство на горива , още "велики" идеи да имаш ?

    Коментиран от #70

  • 70 фют

    4 1 Отговор

    До коментар #69 от "гост":

    Пич , голяма трагедия си. :)

    Коментиран от #71

  • 71 гост

    1 4 Отговор

    До коментар #70 от "фют":

    Ето ти мнението на"чистия дизел" за бъдещето на ДВГ , надявам се поне на тях "вярваш" ?!
    В опит да излязат от ситуацията и да се дистанцират от дизела германските автоконцерни пренасочват инвестиции към развитие на електрическата мобилност. След като Mercedes обяви такива инвестиции, според германския Handelsblatt сега и Audi прави опит да пренасочи около 10 милиарда Евро от инвестициите в разработка на ДВГ системи, за да финансира с тези пари развитието на своята електромобилна програма.
    http://www.ecars.bg/blogs/2143-audi-rezhe-investii-dvg-12-miliarda-elektromobili

    Коментиран от #72

  • 72 алф

    3 0 Отговор

    До коментар #71 от "гост":

    Пич стига си поствал едни и същи коментари в различните статии.
    Ти си пълен папагал. COPY - PASTE и накакви опити да размишляваш ама нещо не ти се отдава ,защото не си си го написал някъде ,за да си го paste- неш.
    Факт е ,че се мъчат да наложат електромобилите на всяка цена като още не са много ясни мотивите им. Прави се уж за екология.
    Тук има огромно преплитане на интереси за милиарди и билиони и трилиони евро. Икономиките на цели държави ще рухнат при прехода към електромобилите. Екологията е много съмнителна в случая. В природата се отделят достатъчно вредни емисии дали от изригване на вулкани дали от други "дейности", които не са дело на човека. Вземи и прочети историята на планетата и ще разбереш, че всичко е един кръговрат в природата. Имало е големи периоди от време на затопляне и охлаждане на планетата. Редували са се ледникови епохи с периоди на страшни температурни аномалии и засушавания в които температурите на Земята са били по- високи и от днешните. Пак ли човека е бил виновен? Хайде стига глупости. Колелото се върти приноса на човека за затоплянето на планетата го има ,но на фона на другите " двигатели" в природата е пренебрежимо малък.
    Земята ще се затопли ,но това ще стане със или без електромобилите и фалшивата екология
    Всяко живо същество отделя CO2 през целия си жизнен цикъл. Дай да изтрепем всичко на земята, за да можем да намалим CO2. Как ти се струва?
    Другия път като ти се допърди стискай халката да не изпуснеш екологията.
  • 73 перо

    1 0 Отговор
    Скоро четох че в южните и средни западни щати вредните емисии от ел коли са по-големи от тези на хибридите, поради това че основния им източник на електроенергия са въглищата. Не се сещам колко тона въглища трябва да изгориш за да заредиш една електричка.
  • 74 МАК

    1 1 Отговор

    До коментар #54 от "гост":

    Ей не се спря да замърсяваш коментарите със твойто тъпо мислене далече от реалността!! Не ми се прави на специалист по гсм и щот не си такъв!! Айфона е и ще бъде мерцедеса на гсм ите лисицата като не стигнала гроздето казала че е кисело!! Аз съм със Айфон 5S от почти 3 години не си спомням да е забил редовно като има тпдейти се правят и няма ядове за разлика от Бозоид телефоните-съжалявам!!хайде махай се и спри да замърсяваш коментарите със твойто идитско мислене!!