12 334 56

Очакваният провал на псевдо мерките срещу войната по пътищата

Скандинавските пътища са опасани с камери, като навсякъде пред тях стоят големи предупредителни знаци

Венцислав Михайлов
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

В края на миналата година направихме една тежка равносметка - въпреки гръмките закани и "мерки" на властта да спре войната по пътищата, жертвите са почти колкото предходната година.

Това коментира Десислава Любомирова за сайта „Актуално“.

"Резултатите в края на годината не са така добри, както се очакваше", заяви бившият шеф на КАТ Алекси Стратиев.

Нулевият ефект от "невероятните" промени в закона не трябва да изненадват никого. У нас сме свикнали винаги да откриваме топлата вода (обикновено напълно безуспешно) и упорито да не считаме за нужно да се поучим от опита на по-справящи се от нас държави.

Скандинавието например е известно с това, че е дом на най-безопасните пътища в света. Страните от полуострова са си поставили за цел да приключат година без жертви в катастрофи и са много близо до постигането на тази задача.

Разликата, естествено, е че в Швеция по пътищата шофират шведи, а у нас - ние, но законите и инфраструктурните мерки са основата, която гарантира спазване на правилата.

Скандинавските пътища са опасани с камери, като навсякъде пред тях стоят големи предупредителни знаци. Логиката е превенция и намаляване на скоростта, а не събиране на глоби. У нас се въведе точно обратното - знаците пред камерите бяха махнати и резултатите са налице.

Също така във въпросната Швеция - държавата с най-малко инциденти, ограниченията на скоростта са много по-ниски - 30 км/ч в града и 70 км/ч извън него. Шведите са решили и въпроса с опасните тесни междуградски пътища като са инвестирали усилия и ресурс в изграждането навсякъде, където е възможно, на шосета от типа "2+1" - трилентов път, който сменя посоката на двулентовото еднопосочно движение на всеки няколко километра, за да се осигурят условия за безопасно изпреварване. Нещо, което не хрумва на никой у нас.

За въпроса с глобите и по-важното - контролът те да бъдат коректно налагани и събирани, дори не е нужно да коментираме.

Така властта може да бъде сигурна, че и догодина ще регистрира подобна като настоящата статистика за жертвите на пътя. Те няма да станат по-малко, защото важните проблеми продължават да не бъдат решавани. С подобни псевдо мерки просто ще продължим да се заблуждаваме. И да се избиваме.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Ощърбий
    Отговор
    1 15:04  06.01.18
    Извода какъв е? На бай ви ганя му требе знак да го предупреди да намали, че да не го снимат. Вместо бай ви ганя да се научи да кара спазвайки правилата, он си търси виновни що са му майнали предупредителните знаци, били му вземали парите. Леле каква трагедия, бай ви ганя не моел да кара с превишена скорост щот му били земали парите... Малиииии то голям провал ще дойде това а?

    Коментиран от #32

  • Спасов
    Отговор
    2 15:42  06.01.18
    Много правилно! Браво!
  • Георги
    Отговор
    3 15:46  06.01.18
    Много хубава статия! Подкрепям напълно. Само че в допълнение, трябва да започнем с много повече часове кормуване и доста по-дълго изпитно време от това, да стигнеш безпроблемно от единия до другия край на средно малък град.
  • Тост
    Отговор
    4 15:49  06.01.18
    Никой не иска да залавя джигитите.Ами сложете през 100 м по една кутия за камера на Цариградско и околовръстното където е три ленти,сменяй през седмица камерата вътре да видим дали няма да се спазва ограничението като не знаеш къде е??????

  • Plovdiv
    Отговор
    5 16:44  06.01.18
    Наскоро КАТ Пловдив след месеци наблюдение и анализ обяви, че повдигнатите пешеходни пътеки не гарантират достатъчно безопасността на пешеходците, а трябват легнали полицаи преди самите пешеходни пътеки... Това, последния идиот на улицата да бяха хванали, щеше да им го каже. И щом за онова, което го знае последният кретен, на КАТ му трябват месеци анализ и наблюдение, какъв е изводът???? Но едва ли трябва да се учудваме на нещо в държава, управлявана от Боянски Пън!

    Коментиран от #6

  • Plovdiv
    Отговор
    6 16:45  06.01.18

    До коментар #5 от "Plovdiv":

    Грешка - имах предвид Банкянски Пън!
  • ТМВ
    Отговор
    7 16:59  06.01.18
    М даа,повод за размисли. Ето как стоят нещата в Дубай.Идеални пътища градски магистрали с шест платна,знаци за ограничения на скоростта плюс камери. И най важното че се спазва. Максимално разрешената скорост е 120км. А по нашите псевдо магистрали с две платна 130,140км. Нещо няма логика....!!

    Коментиран от #19, #22

  • Morgoth
    Отговор
    8 17:02  06.01.18
    КАТ изцяло са си изпълнили целите, дори са ги преизпълнили. Тяхната задача за съжаление не е да правят превенция и да спасяват животи - тяхната цел е пишат актове и до там, дори събирането на глобите след това не ги интересува. Но пък за поредна година ще се похвалят колко много актове са написали. А превенция не им трябва, ако няма жертви по пътя току-виж си загубили работата.
  • волен сидеров
    Отговор
    9 17:02  06.01.18
    Напротив на българина му махате всички забрани -пълна свобода-газ колкото мой.....с ограничения,глоби,закани ...такива неща на българина му действат обратно-пускайте го на свобода -той сам после ще се регулира и ще влезе в клетка-сам самичък.а на бабаитите тях ги наблюдавайте и като стъпят накриво директно в ареста без съд и присъда .ама ...тука трябва железни топки всяко семейство като изгуби по някой и почернее сам ще се жегне...-така че-пускайтееее ги на свобода-махайте камери и знаци и ограничения и гааззз

    Коментиран от #10

  • Morgoth
    Отговор
    10 17:04  06.01.18

    До коментар #9 от "волен сидеров":

    Всъщност този експеримент го направиха на една отсечка от пътя към Благоевград. Резултата беше че жертвите намаляха.
  • бай АНАНИ
    Отговор
    11 17:29  06.01.18
    нямаме пътища неграмотни хора без основно образование са водачи на М П С в каква държава живеем как ще се справим незнам
  • Различен
    Отговор
    12 17:32  06.01.18
    Ми, пълни простотии, общо взето! Малки въпроси! Защо хванатите с алкохол, дрога или без книжка не влизат директно в панделата за месец, два, три? И да не може и господ ги извади от там, докато не им изтече времето и след това вече съд и прокуратура да се занимават с това, колко още наказание да изтърпяват? Докога пари ще се инвестират в безсмислени магистрали, направени само да могат скапаните софиянци да си ходят по моретата и селата? А най-натоварените и с най-много жертви пътища да чакат неКОЙ да благоволи да се заинтересува от тях! Примерно пътя Русе В. Търново! Докога нЕкой ще вземат книжки без да имат елементарни умения, само плащайки си? Докога по пътищата ще се допускат таралясници, предизвикващи всякакви ПТП-та?

    Коментиран от #14, #16, #52

  • Бай Пешо
    Отговор
    13 17:39  06.01.18
    Обучението на младите шофьори е много малко ,нямат никаква колегиалност ,никаква етика на пътя .Младите все едно са тръгнали на състезание !!!!,Задължително курсовете трябва да са както едно време - минимум 3 месеца и задължително ПОЛИГОН!!!!Да се въведе И култура на безопасност!!!! Няма смисъл от големи глоби .
  • Различен
    Отговор
    14 17:41  06.01.18

    До коментар #12 от "Различен":

    Да продължим. На времето, при Бай Тошо, всички пътища водещи извън Русе/за София, Варна и Силистра/ Бяха в голямата си част с разрешена скорост 100 км. При тогавашния автопарк! Сега, след няколко разширения на пътищата, с други МПС-та, разрешената скорост е 90 км. Защо? Защо на всяка отбивка, пътечка пресечка има ограничения 40, 50, 60 км?? Защо на двеста триста метра от тези места не се изградят елементарни допълнителни платна и който иска да спира, да си влиза там и да си намаля скоростта? А-ааа, няма да има места, където да са хранилки на КАТ! КОЙ се интересува изобщо от пропускливостта на пътищата, от времето необходими за преминаване на дадено разстояние, от екологията? Кога в България ще има знаци за МИНИМАЛНА разрешена скорост и ако не е движиш с по-голяма такава, да те глобяват или да ти спират от движение МПС-то, ако то не може да се движи с такава?

    Коментиран от #15

  • Различен
    Отговор
    15 17:45  06.01.18

    До коментар #14 от "Различен":

    Или прекалено много въпроси задавам?? А най-лесното, но и най-безсмисленото е, ръгай там едни глоби и да става, каквото ще! КАТ и комисиите по безопасност си отчетоха дейности и си заслужиха заплатите, както и ранното пенсиониране с 20 заплати на куп!
  • 16 18:25  06.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • MGMaschinengewehr
    Отговор
    17 18:49  06.01.18
    В "Скандинавия" живеят скандинавци а в България, българи. Или както е прието да се казва, "тук е така"!
  • Шофьор
    Отговор
    18 19:00  06.01.18
    Кой Ви ги каза тези ограничения в Швеция? Хората просто имат "отпушващи" трафика пътища. Редуващи се ленти за изпреварване и колчета свързани с въжета , за тези , които все пак решат да настъпят закона.Пътуваш 110 километра с 110км/ч и стига за един час. Няма да карам зад тирове и каруци ,просто всички карат с 110. Пътя Шумен -Русе е подобен но без колчета та. На такъв път спокойно 120 ограничение , яки глоби и контрол.
  • ДЮна
    Отговор
    19 19:16  06.01.18

    До коментар #7 от "ТМВ":

    Ти па знаеш ли какво значат 6 платна? Боко разпряваше че на Казичане имало 6 платна на околовръстното, мое от него да си чул. 6 платна път нема ни у Дубай, ни у USA, ни у Булгаристан.

    Коментиран от #21

  • волен сидеров
    Отговор
    20 19:33  06.01.18
    едно една идея за отпушване-вместо да правят магистрали към морете-ТРЯБВА ДА ПРАВЯТ ТУНЕЛИ В СТАРА ПЛАНИНА -трябва България да се съединява а не да оди само на морето и в парламенто.... Шипка -тунел трябваше да е приоритет първи.... те слагат ограничения да си докарват заплати
  • 21 19:33  06.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ГГГГГ
    Отговор
    22 19:53  06.01.18

    До коментар #7 от "ТМВ":

    6 платна или 6 ленти? За един приятел питам. Правете разлика между двете.
  • Азазил
    Отговор
    23 20:23  06.01.18
    У нас всички усилия на КАТ се изчерпват само с увеличаване на глобите или повече рестрикции. Като целта е не безопасност на движение, а по-високи подкупи.
  • неграмотен
    Отговор
    24 20:38  06.01.18
    Всички купени книжки да се отнемат. На циганин без средно образование да не се дава книжка!!!!!
  • Гост
    Отговор
    25 20:49  06.01.18
    На циганин който не може да напише 1 страница диктовка не трябва да му се издава книжка. Дипломи за средно образование имат почти всички, а 95% от тях немогат да си напишат името, да не говорим да чете или пише. Всеки да си направи изводите сам как си взимат шофьорските изпити. Работя в Кат Регистрации и имам наблюдение. Не ме хокайте. Всичките нови простотии са с единствената цел събиране на повече пари. По новите разпоредби като те спрат за проверка в града и имаш неплатени глоби те съпровождат до кат взимат ти книжката и като донесеш платежно за платените глоби ти я връщат. Нищо, може и да си ги платил вече тези глоби. Носете си копия на платежните в колата, а оригиналите в каса в къщи, че станаха по ценни от ценни книжа. Хахахах

    Коментиран от #26

  • Гост
    Отговор
    26 20:52  06.01.18

    До коментар #25 от "Гост":

    И повечето катаджии не искат хората да се избиват, но тея отгоре им е през оная им работа за хората, пара да се събира.
  • шИфьор
    Отговор
    27 22:52  06.01.18
    В България битува мнението че ако постоянно ни глобяват за всичко шофьорите ще карат добре и дисциплинирано - глупаво и напълно погрешно. Ще дам пример с капитан(навигатор) на кораб. За да управляват успешно и безаварийно се изисква дълго и трудно обучение. Не се разчита на глоби и страх. Естествено при сериозни произшествия се влиза в затвора. Младите шофьори нямат никаква подготовка и си мислят че само въртенето на волана и превключване на скоростите е достатъчно. Ако си мислите че с глобите ще станат по-добри шофьори - извинявам се но е доста елементарно. Знания и умения се овладяват с обучение и часове кормуване , а не със страх и глоби !!!
  • DBS
    Отговор
    28 23:49  06.01.18
    Проблемът е ,че тук никой не мисли.Тъй като почти всеки ден минавам по път София -Перник .... добре ремонтиран е пътя НО. Всяка сутрин тапа на влизане в софия,само едно платно на никой ли не му дойде на акъл да сложи двойна прекъсната линия и един два светофара.Сутрин отваря 2 ленти за София вечвр 2 ленти обратно. Мантинелата е толкова близо до платното,че ако ти се счупи колата няма къде да спреш и да се оттеглиш безопасно за другите.Почват да те заобикалят в насрещното с риск. Отделно по двойната лента към Перник всеки кара все едно е на Северното трасе на Нюрборгринг. Там трябват камери.Трябват камери и на още Възлови места по София-Варна хубав е пътя но не може да се кара с 140 там не е магистрала. И най-важното хванат ли те мърдане няма а не ....този извади карта,онзи е син или племенник на еди кой си,този пък е колега няма как да го закачаме.И накрая цялата строгост на закона и тези "мерки" за безопасност се стоварват върху обикновения човек .САМО върху него
  • Пътник
    Отговор
    29 23:57  06.01.18
    По повод ограниченията в Швеция сте написали АБСОЛЮТНИ ГЛУПОСТИ И ЛЪЖИ!!! В месеца карам поне 3000 км там. Никъде не съм попадал на ограничение 3окм/ч !!! Най-ниското ограничение на скоростта (доста рядко срещано!!) е 50км/ч Масово (да повторя - масово) през селата ограничението е 70, та на места и 80 км/ч - / пътя е обикновен двулентов./
  • БГ водач
    Отговор
    30 23:59  06.01.18
    Хора не мислите ли, че това с ограничението на скоростта и пълна простотия? Аз мисля, че това се налага заради разни некадърници, които и с 40 км./ч. да карат пак ще се бръснат в някого. Та заради тези некадърници трябва ли всички хора, които умеят да карат да бъдат спъвани ? Не мисля. Тези, които не могат да карат пак ще се блъскат колкото и ограничения да се сложат, а отделно е това, че няма и да ги спазват. Аз съм шофьор от над 35 години и извън града редовно си поддържам 120-130 км./ч. и мисля, че това е една напълно нормална скорост. Да знам, че съм в нарушение, но как мислите нормално ли е човек да се влачи с 90 км./ч. разрешената скорост за извънградско ? Кога човек трябва да тръгне примерно от Варна, че да стигне в София? Стига вече с тези абсурдни ограничения на скоростта. На някой места наистина е наложително да има ограничения, но това е само на някой, а не повсеместно навсякъде. Виждал съм по нашите пътища доколкото могат да се нарекат така на прав участък и то с километри при идеална видимост ограничение от 50 км./ч. само, защото преди поне 30 години край пътя е имало заведение някога, от което вече са останали само основите му. Е, за какво е това ограничение там? Кого да пази? Хората, от които зависи това трябва да седнат и да помислят къде да останат ограниченията на скоростта там където наистина има нужда от тях и на всички останали места да се премахнат. Защото спъването на движението не води до безопасност, а точно обратното. Стават дълги
  • БГ водач
    Отговор
    31 00:01  07.01.18
    Стават дълги колони от автомобили наредени зад тирове и автобуси, водачите се изнервят и някой от тях започват рискови изпреварвания за мен напълно безсмислени и тогава стават белите. Не може преди всеки един завой да има ограничение ако не е твърде остър и може да изненада шофьорите. Ако един водач няма акъл да прецени, с каква скорост да вземе завоя, то той изобщо не става за шофьор. Заради такива ли ще стоят разни безумни ограничения?
  • Гост
    Отговор
    32 00:14  07.01.18

    До коментар #1 от "Ощърбий":

    Изводът какъв е?! Не превишената скорост убива в България, а Ганьовщината,липсата на познания в областта на ЗДвП - неправилни маневри-престрояване,изпреварване и мн.др.-отнемане на предимство неволно или нарочно ,и не на последно място лоши пътища - липса на адекватни табели,знаци,маркировки,осветление,ограничена видимост,лоши пътни настилки....
  • Пътник
    Отговор
    33 00:18  07.01.18
    Да ограниченията в България са безумни (на кръстовище на главен път и такъв с идващ от нивата - 60... , на всяка бензиностанция и кенеф - 60 ..., това го няма никъде в Европа! Но .... Никъде (дори и в Румъния ...), никой не си позволява да пресече непрекъсната линия и "да изпревари колоната"! Всеки си чака като поп! А скорости от 120-130 км по двулентов път могат да развиват само ЗАВЪРШЕНИ ДЕБИЛИ!!! Това също го няма никъде в нормалния свят. Навсякъде за такъв ограничението е 90км/ч .

    Коментиран от #34, #36

  • Аман от умници като този пътник
    Отговор
    34 00:26  07.01.18

    До коментар #33 от "Пътник":

    Пътнико, когато станеш шофьор тогава ще ръсиш мозък относно скоростта от 120-130 извънградско дали е нормална или не. Много добре го е написал този "БГ водач". Днешните автомобили вече разполагат с 6, 7, че и 8 предавки и как мислиш може да се карат такива автомобили с 90 км.? Днешните автомобили да не са ти от времето на соца "Москвич", "Заз" и "Трабант", които като вдигнат 90 и могат да излетят от някой завой. Така, че не ръси мозък по темата щом си само един пътник.
  • 35 00:37  07.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Не е точно така
    Отговор
    36 01:00  07.01.18

    До коментар #33 от "Пътник":

    Еми в Германия, извън града, ограничението е 100км/ч. И германците никак не го спазват, който и каквото да ви говори. Карат си 120 и това е и ако някой кара много по-бавно, започват да свирят и святкат. 9 години съм живял там.
  • Аман от умници като този пътник
    Отговор
    37 01:11  07.01.18

    До коментар #35 от "Пътник":

    Ей смешко явно ти си голяма работа щом като "" Навърташ по 10-15 000 км по пътищата на Европа с 90 км/ч"" АМА КАТО ПЪТНИК. Вземи и си изкарай една книжка и тогава като навъртиш тези километри като шофьор ще имат право да коментираш. Докато си само пътник не се обаждай и си трай. И да те питам с тази скорост от 90 км./ч. кога стигаш по европейските пътища от точка А до точка Б? Че ти като направиш два курса и ще се пенсионираш бе. Кой ще те търпи такъв "бързак"? Ха ха. Разсмя ме. Заради такива "бързаци" като теб, които подпират движението хората се изнервят и стават белите. Сигурно си поредния "умник", който гледа в огледалото си и се кефи като подпира останалите. Яд ли те е като минат покрай теб и само им гледаш задният номер? Представям си те как вечерта си го изкарваш на жената в къщи, защото на други не можеш. Като не ти харесва в България, какво търсиш тук? Върви във Великобритания там са същите като теб тоест неможещи. Карат с летни гуми през зимата дори, когато вали сняг. Карането по двулентов път не е за всеки явно и ти си в това число. На такива като теб явно им трябва да карат по летища, защото двулентовите са ви малки. И не се засилвай много 30-40 км. може и да ти е добре, а може и да ти е бързичко.
  • Пътник
    Отговор
    38 01:21  07.01.18
    Кой път точно в Германия е с ограничение 100 /щото ще отида да проверя ;) / И редовно карам с 90 там (та даже и със 70-80 понякога) - как пък никой досега не ми е "светнал" ... Не съм виждал и някой да "светва" дори когато настигне някой по-бавен, изпреварващ в лява лента. Чака си реда най-чинно. Войната по нашите пътища няма да спре и причината е че: КАТ не ги интересува да спре; АПИ не я интересува да спре; Бг шофьорите не ги интересува да спре (щото са фанали Бога за шлифера и са най-големите тарикати и профита, та могат да карат със 130 двайсегодишните си гнилочи...) .... А ако въведат (както в Германия между другото) глобите да ти се събират веднага - "на място", от полицаите просто си представям какъв рев и тръшкане ще настане... /за неизлизалите от селото си - спира те полицията за нещо си (или просто на паркинга си те харесали за проверка), проверяват те в системата и ти "цъфват" 500 евро глоби... Еми докато не ги платиш там на място няма тръгване! "ама госин полицай неам пари в мен..." - "няма проблем господине - ще ви закараме до банкомат" "ама госин полицай, аз и в картата нямам..." - "няма проблем господине, сега ще извикаме за колата ви репатрак да я закара до нашия паркинг (за което естествено ти плащаш), а вие може да продължите с близкия обществен превоз докато съберете пари да си платите глобата" Ако пък си упорит тарикат и "забравиш" да я платиш, то ще видиш и местните затвори как изглеждат... /в тая ''сцен
  • 39 01:24  07.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Аман от умници като този пътник
    Отговор
    40 01:39  07.01.18

    До коментар #39 от "Пътник":

    Умнико професионален водач съм от 1985 г. Това достатъчно ли ти е? Къде си ми тръгнал с твоята 1999 г. За този период от време не съм имал сериозни нарушения да не казвам голяма дума и на зъл час. Имам претенциите да съм добър шофьор с правилна преценка. Не се имам за пилот въпреки, че на моменти съм бил с доста над 130 км./ч., но преценката ми е, че владея колата, защото ако бях несигурен щях веднага да намаля въпреки това не съм казвал, че 200 и над 200 км./ч. е нормална скорост, но да ми опонираш, че 120-130 км./ч. е нещо ненормално е просто смешно. Ако действително си шофьор и за теб тази скорост е висока то не знам как изобщо си взел книжката си.
  • 41 01:48  07.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Пътник
    Отговор
    42 01:55  07.01.18
    Между другото потвърждаваш и друго мое наблюдение - че масата простотии по българските пътища се твори не от набедените 18-25 годишни "тамън-взели книжка'' шофьори, а от уж "улегналите" такива между 45 - 55 години ... П.П.: от любопитство - на камион качвал ли си се? Ама не да те повозят или да го подкараш на паркинга. Ако си - пази Боже ....

    Коментиран от #44

  • 43 02:09  07.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Аман от умници като този пътник
    Отговор
    44 02:15  07.01.18

    До коментар #42 от "Пътник":

    В голяма грешка си относно това, коя е възрастовата група, която предизвиква повече "простотии" както си се изразил, но не искам да споря за това с теб. Много пъти съм виждал самонадеяните келеши като натискат газта и карат като че ли са безсмъртни, а не владеят автомобила си и тогава рано или късно правят белата. Добре ще ти задоволя любопитството да не само че съм се качвал в камиона и съм го карал и повтарям, че нямам сериозни нарушения и перипетии. За да си шофьор първо ти трябва талант и да ти идва от вътре това не се учи. Имам претенциите, че съм доста добър шофьор и не смятам да те убеждавам. Притежавам всички категории с изключение на една за трактор.
  • Пътник
    Отговор
    45 02:23  07.01.18
    Охоо - те тези с катастрофите, всички имат претенцията преди тях "смятам се за добър шофьор" ... :/ Ми не - не си ! Относно камиона - както казах пази Боже...! /че и там (в България доста често) е пълно с "профита" дето мушат магнити, сменят карти и се мислят за "голяята рабУта"..., а всъщност са прости малоумници и цървули!/
  • Пътник
    Отговор
    46 02:53  07.01.18
    Хммм - как така си "професионален" шофьор (твърдиш че имаш всички категории без тази за трактор), а нямаш за трактор? След като категорията за трактор се присвоява при изкарване на "С" категория ... ??? Нещо послъгваш с "професионализма" ме съмняваш ...

    Коментиран от #53

  • 47 03:20  07.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ггост
    Отговор
    48 08:11  07.01.18
    Истината е,че манталитетът на българина е различен.Законът и пътищата ни верно,че не са перфектни,но каквото и изменения да се внесат,повечето мислят не как да ги спазват,а как да ги заобиколят.Като направят хубав път,българинът натиска газта до дупка,че да видят останалите колко много върви 15годишното му БМВ. Докато все прехвърляме вината за убитите по пътищата на други,а не се замисляме,самите ние как шофираме,нищо няма да се промени.Трябва ред,дисциплина и отговорност,...качества,които не са ни особено познати.
  • лев
    Отговор
    49 09:06  07.01.18
    А как ще пьлним БЮДЖЕТА.
  • Тодик
    Отговор
    50 10:37  07.01.18
    Много писане НИЩО градивно за в градски условия намаляване на скоростта става само чрез премахване на знак 36 СТОП и тогава правилото за настоящия неграмотен който си е купил свидетелство за правоуправление няма от къде да зная това нека да шофира по главната като изглавен излиза от някаква уличка превозно средствокоето е дясностоящо удря го и после става интересно несъобразена скорост това от КАТ доста проценти по-висока застраховка и ако няма каско колекторските фирми ще му стъжнят живота почти същото и извън града и пътна полиция да служи както трябва не да КРАДАТ гориво да стоят зад храстите а да патрулират превенция да слугуват на народа за това са се разписали да СЛУЖАТ
  • Тодик
    Отговор
    51 10:44  07.01.18
    Дясностоящия
  • Гоуст
    Отговор
    52 11:15  07.01.18

    До коментар #12 от "Различен":

    Отворко смешен, ти идвал ли си скоро в София, да видиш колко милиона такива, като теб, от провинцията, сме длъжни да търпим? Ето за това се правят магистрали, да може пишман софиянците като вас да си ходят по родните места!

  • Аман от умници като този пътник
    Отговор
    53 11:46  07.01.18

    До коментар #46 от "Пътник":

    А бе ти си по зле отколкото те мислех. И кой ще ти даде категория за трактор след като DE няма нищо общо с трактора? Никога през живота си не съм сядал в трактор и ей така ще ми дадат и тази категория така ли? Ти наистина си много зле. У вашето село така ли ви раздават книжките? Караш за В категория и ти дават и D и E, а за самолет не ви ли дават там? Наистина си философ ама дървен.
  • Един от всички
    Отговор
    54 13:09  07.01.18
    Аз подкрепям ЗА ЗАТВОРА които УБИЕ ЧОВЕК на ПЪТЯ!!!

    Коментиран от #55

  • някойси
    Отговор
    55 14:53  07.01.18

    До коментар #54 от "Един от всички":

    Катаджийте корумпираните а те всички са такива са големите виновници за войната по пътищата
  • некойси
    Отговор
    56 23:42  07.01.18
    Ами че нали товае условния рефлекс на мутрата ... да събира пари ... събират под всякаква форма и от всичко. Целта никога не е била решаване на проблема с инцидентите по пътищата.

Напиши коментар:


Публикувай