2 382 20

Мерките срещу мръсния въздух в София са пълна глупост

Да проследим логиката на действията...

Снимка: БТА
Снимка: БТА
Любомир Аламанов
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Да опитаме да проследим логиката:

---> Вдигат рязко цените за градски транспорт;
---> Не подобряват условията в градския транспорт;
---> Разбираемо се използват повече автомобили;
---> Твърдят, че автомобилите замърсяват въздуха;
---> Пускат евтини билети за градски транспорт, за да не се използват автомобили;
---> Но само в дните, в които вече е мръсно;
---> За да може хората да ходят и да дишат повече въздуха.

Само прост математик съм. Но не виждам логика...

Ако автомобилите са виновни за замърсяването, то някой в общината трябва да да си понесе отговорност, че с предишните си решения общинарите сами са допринесли за това положение. Логично е.

Ако автомобилите не са виновни за замърсяването, то така наречените "мерки срещу замърсяването" са пълна глупост. И това е логично.

Ако по-евтиният билет помага срещу замърсяването, защо не го използваме всеки ден, за да няма замърсяване? А го използваме само когато вече има замърсяване? Това пък не е логично...

Даже няма да питам дали някой общинар прави "причинно-следствена връзка", че подобно замърсяване има предимно през зимата. А количеството коли е същото като през лятото. Т.е. може би има друга причина... Тук даже не търся логика.

Имам страхотна идея. Да направим бдение и да ръсим с пясък срещу мръсния въздух. Звучи нелогично? Че да не би в другите неща да има логика?

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Иванчо
    Отговор
    1 14:12  29.01.18
    Прав е човекът.
  • гфдгсдф
    Отговор
    2 14:13  29.01.18
    Аз пък вчера сутринта се опитах да си купя зелен билет от три бутки и един автобус, в бутките нямаше (странно, все пак сутрин беше, не е да кажеш след обяд да са се свършили) а рейсаджията дори и не беше чувал за такъв билет. Та тоя билет ще се окаже някакъв много митичен.

    Коментиран от #15, #17

  • чичо Пешо
    Отговор
    3 14:13  29.01.18
    не не, друго е по-забавно - представете си основен булевар, порядъчно натоварен, в един момент нячий брилянтен мозък решава, че ще се бори срещу замърсявамето на въздуха и прави едната лента на булевадра велоалея. Резултатът както може да се досети и 6 годишнината ми племенница е огромни задръствания и още по-лош въздух. Вместо да се облекчава движението се приемат мерки увеличаващи задръстванията.

    Коментиран от #6

  • Гоуст
    Отговор
    4 14:23  29.01.18
    И то мръсен въздух в събота и неделя, когато "софиянци" ги няма... не е случайно, че сме последни по всеки един показател, с такива управници

  • Санкция
    Отговор
    5 14:49  29.01.18
    По-просто е отколкото си мислите- става въпрос за пари. Очаквайте скоро да се увеличи таксата за синя зона. 😉 Просто в момента се промиват мозъците на хората за да се оправдае увеличението.
  • OMG WTF
    Отговор
    6 15:49  29.01.18

    До коментар #3 от "чичо Пешо":

    А сега ти си представи нещо: основен булевард порядъчно натоварен, в един момент нячий брилянтен мозък решава, че ще се бори срещу замърсявамето на въздуха и прави едната лента на булевадра велоалея. Резултатът както можете да се досетите е, че половината шофЕри изоставят бръкмите си и тръгват с колелета. В резултат на това, движението по булевадра се облекчава неимоверно, въздухът е по-чист, повече хора започват да се движат повече, което води до по-малко сърдечно-съдови заболявания (убиец номер 1 на българите). А дано, ама надали. Къде ти Бай Ганя да върти педали и да се поти? Той знае само ракийката, салатката и да псува политиците пред талавизора. А ако му свърши пиенето отскача с колата до кварталния магазин на 500 метра.

    Коментиран от #8, #14

  • добавка
    Отговор
    7 16:12  29.01.18
    Велоалеите не се ползват в 80% от времето, т.к. климътът в София не го позволява. Те пречат на движението на други превозно средства и съответно правят задръствания, т.е. повече замърсяване. Вместо по булевардите, велоялеите трябва да са по малките улички, за да не пречат. Второ улиците на града са в кал. Даже жълтите павета са в кал. Кога общината ще почне да си гледа работата и да мие улиците? Има ли заначени хора да контролират да не се внася мърсотия в града? Ако има, защо не си вършат работата?
  • верваш ли си
    Отговор
    8 16:22  29.01.18

    До коментар #6 от "OMG WTF":

    Чичо ти Пешо е съвсем прав. Това как всички шофьори изоставят колите и почват да карат колелета може да го има в Холандия, където има съответната инфраструктура, зимата е мека, страната е равна. И там няма да си стеснят булеварда, а ще направят допълнителни алеи. Тук напук на логиката ги правят за да пречат (Дондуков и Раковска са типичен пример, Моста Надежда също) а не да решават някакъв проблем. И като знаем кой ги строи, оставаме с впечатлението, че е правят по-скоро да се приберат едни пари. Така че трябва мисъл, но нашите управници пред последните 30 години им липсва такава мисъл.
  • Иван
    Отговор
    9 16:25  29.01.18
    При цена на "зеления" билет 1.00 лв. колко са загубите на Столична община за 1 ден и кой ще понесе отговорност за тези загуби.(Все пак те ощетяват всеки от нас). Ако няма загуби,защо всеки ден да не пътуваме за 1.00 лв. и след месец да се види състоянието на въздуха.

    Коментиран от #10

  • Висока е
    Отговор
    10 16:49  29.01.18

    До коментар #9 от "Иван":

    Цената на билетчето в момента е по-висока отколкото трябва да бъде. Освен това нещата накрая все ние ги плащаме и ако не е градския транспорт, ще е на друго място. Затова трябва да се балансира. Но нашите управляващи не са кадърни, за да го направят. Назначават калинки и няма кой да работи в администрацията. Назначени са хиляди чиновници, не работят. Даже по-скоро пречат. И трябва да се почне от депутатите, които както разбрахме се управляват със смс-и. Следователно и 20-3 могат да вършат същата работа, но ще получават много по-малко като заплати.

    Коментиран от #12

  • тирето
    Отговор
    11 16:49  29.01.18
    г-жа Фандъкова пътува ли с градски транспорт???
  • Иван
    Отговор
    12 18:09  29.01.18

    До коментар #10 от "Висока е":

    Просто не си даваш сметка колко си прав,но...Не бих започнал с марионетките,които наричаш "депутати".Хайде да се "качим" по-високо-кой дърпа конците на марионетките?Кой назначава роднини-калинки?Кой определя "победителя" във всяка Обществена поръчка? Няма смисъл да продължавам,нали?
  • аве фюрер
    Отговор
    13 19:49  29.01.18
    Най накрая някой да каже на тая начална учителка , че е пълен смях и за чеп не става.
  • аве фюрер
    Отговор
    14 19:52  29.01.18

    До коментар #6 от "OMG WTF":

    А бе ти с кви хапчета злоупотребяваш редовно .
  • гост
    Отговор
    15 19:59  29.01.18

    До коментар #2 от "гфдгсдф":

    Всички са чували за него, но никой не го е виждал.
  • гост
    Отговор
    16 20:05  29.01.18
    Да, ама този математик в общината ще му се присмеят и ще го изгонят под предтекст, че той от управление и политика не разбира. Няма логика да изкараш хората на улицата в момент на високо замърсяване и в момент когато се препоръчва хората да не излизат навън ако не е належащо. Простотията на управниците ескалира, кога ще гръмне и какво точно ще гръмне? Докога българите трябва да търпят тази подигравка и дране на кожи?

  • Именно
    Отговор
    17 02:29  30.01.18

    До коментар #2 от "гфдгсдф":

    Сигурно е бил само един (зеления билет) и са го продупчили вече ;)
  • ЛАЛАЛА
    Отговор
    18 21:37  30.01.18
    Късно е за форуми, дебати и протести. ХОРА те ограбиха и продължават да хранят овцете за да не умрат с малко, но достатъчно, за да ни стрижат. ХОРА за бога прогледнете. Или бунт или Терминала на летището, това е спасението.
  • Армеец
    Отговор
    19 08:12  31.01.18
    Разберете, София се намира м/у 2 планини, не може да сравняваш качествата на въздух с други големи градове, които са построени на големи реки (или открито море) ... където има течение и отвява мръстния въздух. Който не е ходил в час по география ... справка: Лондон, Париж, Берлин, Барселона, Будапещ, Виена, Рим Та спрете с това уеднаквяване на параметри, след като географията и природата е различна... видяхме, че с години колите светат с фарове, а катастрофите не се намаляват, така че и новите "предложения" очакваме да са толкова ефективни!
  • 20 11:08  17.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай