5 927 24

Германия спешно търси тираджии. Десетки хиляди

Германия спешно се нуждае от тираджии: търсят се десетки хиляди шофьори на камиони. Ако проблемът с острия недостиг на кадри не бъде овладян, след 2030 година на германския трудов пазар ще липсват около 150 000 тираджии

Германия спешно търси тираджии. Десетки хиляди
Deutsche Welle
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

В Германия възниква остър недостиг на шофьори на тежкотоварни камиони. Според няколко професионални организации, които се занимават с логистика и транспорт на стоки, в момента страната има нужда от десетки хиляди тираджии. В тази връзка агенция ДПА съобщава, че различни германски фирми търсят между 45 000 и 60 000 шофьори на тежкотоварни камиони. През последните години работата на тираджиите изгуби атрактивност заради ниското заплащане и тежките условия на труд, както и заради силната конкуренция от Средна и Източна Европа.

"Скоро може да възникне криза в доставките"

Последствията от дефицита на кадри в този отрасъл са непредсказуеми. „Скоро може да възникне криза в доставките", предупреждава представител на една от двете големи професионални организации, които обединяват фирми за транспорт и логистика. Всяка година в пенсия излизат около 30 хиляди шофьори на камиони, а новите попълнения са двойно по-малко. Ако тази тенденция се запази, след 2030 година на германския трудов пазар ще липсват около 150 хиляди тираджии.

Според експерти от професионалните организации, в момента почти всеки трети шофьор на тежкотоварен камион е на възраст над 55 години. Само 2,5% са по-млади от 25 години. Почти всички тирадижи са мъже, процентът на жените е нищожен - едва 1,7 на сто. Шефовете на фирми се опитват на насърчават жените-шофьорки, но за да имат успех, трябва съществено да се подобрят условията на труд. Вярно, че в бранша вече се въведоха много подобрения - по-широки шофьорски кабини, тоалетни на борда и гъвкаво работно време, но това явно не е достатъчно.

Има ли решение?

В същото време обемът на стоките, които се транспортират с камиони, непрекъснато расте, включително поради стремглавото развитие на онлайн-търговията. Шофьорите от страни като Полша, Румъния и България, които вече работят на германския пазар, също не могат да компенсират дефицита на кадри.

Недостиг на тираджии се забелязва не само в Германия, а и в други страни. Но прогнозите за бъдещето на германския пазар са особено мрачни. Представителите на браншовите организации са убедени в едно: спешно трябва да се подобри имиджът на професията в Германия. Само така могат да се привлекат тъй необходимите „шофьорски ръце".

Германия
Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 11 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 дявола

    55 1 Отговор
    Трудно ще си намерят ако търсиха проститутки по-лесно щеше да е
  • 2 JPower

    64 3 Отговор
    ""спешно трябва да се подобри имиджът на професията в Германия.""" Пак се търси под вола теле....Спешно трябва да се увеличи заплатата им.!!!! Може да опитат с шофьори от тъмните приятели на Меркел!!! Мухахаха
  • 3 Ееее

    56 4 Отговор
    Нали си вкараха милиони емигранти и 5% от тях да обучат, ще им стигнат.

    Коментиран от #7, #9

  • 4 Миризлив пор

    47 0 Отговор
    Стига бе, 2 еднакви статии за 2 дена. Написали сте го, относително ниски часови ставки и кофти условия на труд с много отговорности - с единия крак в затвора с другия в гроба. Докато имаше готови подготвени кадри от България Полша и Румъния нямаше проблеми, баламите свършиха и започнаха проблемите. Хората не са роби и кога могат да си продадът труда по-изгодно го правят, реално ако работят в някоя фабрика парите са повече, храната е добра и всяка вечер виждаш децата си и спиш до задника на жена си. Това основно отказва младите да се захванат с този чергарски живот.

    Коментиран от #22

  • 5 Ай стига бе

    16 3 Отговор
    150 000 тираджии ще се търсят? Абе, вие нулите за нищо ги нямате май. Я ги намалете малко!
  • 6 DDDDDD

    36 3 Отговор
    Българските превозвачи за това започват да задържат по 2-3 заплати на шофьора за да не избяга,вместо да увеличат с някои лев.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор

  • 8 ТИР

    43 1 Отговор
    Дават между 1500-2000 евро. Да си ги карат!
  • 9 DDDDDD

    40 1 Отговор

    До коментар #3 от "Ееее":

    На такъв дето до вчера яздил камила, днес ще смееш ли да дадеш камион.Той не знае как да се качи в кабината камо ли да запали двигателя

    Коментиран от #10

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор

  • 12 не може да бъде

    24 0 Отговор
    Че защо бе , толкова инженери ,лекари си вкараха та тираджии ли нямат. Да ги преклалифицират в тираджии и готово.

    Коментиран от #13

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор

  • 14 Порно

    26 3 Отговор
    Като фалират превозвачи от Източна Европа след пакета мобилност , и ще се освободят кадри. Каквато е и едната цел на тази промяна. Разбира се, заплатите няма да ги вдигнат. Няма да има тираджии и от гостите на баба Шмеркелана , те не са дошли да работят , а да завладяват Европа. Ще бачкаме ние , дето ни имат за роби.
  • 15 Божкейййй6767

    22 1 Отговор
    Баба Шмъркел нали покани хората от Африка да дойдат в EU?Ето шофьори.........
  • 16 Гад

    19 0 Отговор
    Да си ги търсят от Макрон тия тираджии. С неговите промени сега ще се втурнат хиляди

  • 17 ВЕСКО

    12 1 Отговор
    ТОЧНО ТЕЗИ ГЕРМАНСКИ КАТОЛИЦИ ,ЗАМЪРСЯВАТ НАЙ МНОГО ВЪЗДУХА..С ТЕХНИТЕ ПРЕВОЗИ....А НЕ ДА ВИКАТ ЧЕ МОЯТА 30 ГОД..КОЛА ЦАПАЛА ВЪЗДУХЪТ......НАЛИ СА МНОГО РАЗВИТИ....ЩО НЕ ПОЛЗВАТ ..ЖЕ-ПЕ-ТО!
  • 18 Дойче веле

    4 1 Отговор
    Фалшиви новини.
  • 19 Хаха айде меркел

    8 0 Отговор
    Е 3 милиона бежанци вкараха. Те до 2030та ще се утроят. Все ще се намерят 150 000 да карат на тея смешни центове на км по счупените им 2 лентови презадръстени магистрали с баущелета на всеки км
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор

  • 21 Гъссст

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "JPower":

    Във фирма (БО транс) от хановер има доста цигани от бг които карат
  • 22 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Миризлив пор":

    Браво, абсолютно сте прав .
  • 23 гост

    3 0 Отговор
    "Публикувано във факти.бг: тоалетни на борда и гъвкаво работно време, но това явно не е достатъчно." - До автора на темата - може ли да дадете пример с една кабина направена за Европейските пътища която има тоалетна на борда? Кое е гъвкавото работно време?
  • 24 Дядо

    2 0 Отговор
    Заминаваме с бабата за Германия , ще станем фишори .

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.