Last news in Fakti

15 Юни, 2019 06:31 13 552 91

Volkswagen отива в Измир?

  • фолксваген-
  • завод-
  • volkswagen

Германската компания ще строи нов завод и търси най-подходящото място за огромната инвестиция

Volkswagen отива в Измир? - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Volkswagen​ ще строи нов завод и търси най-подходящото място за огромната инвестиция. В битката за нея останаха само две страни: България и Турция. А турците изглежда са сигурни в успеха си.

"Инвестиционните намерения на германските компании вече не се влияят така силно от политиката", уверява шефът на Отдела за чуждестранни инвестиции към турската президентска служба Арда Ермут. Пред германския "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг" (ФАЦ) той споделя още, че благодарение на настъпилото разведряване в отношенията между Германия и Турция нарастват шансовете Volkswagen да избере именно Турция за новия си завод.

Ермут е главен съветник на турския президент Реджеп Таийп Ердоган за преките чуждестранни инвестиции и основен преговарящ с Volkswagen. Германският автомобилен концерн търси площадка за новия си завод, в който да произвежда моделите Karoq на Шкода и Ateca на Сеат.

Разширяването на производствените мощности на германския концерн е особено наложително. Пред Ханделсблат шефът на Шкода, която е дъщерна фирма на Volkswagen, уверява, че могат да продават 100 хиляди автомобила повече, ако имаха съответния производствен капацитет. "Имаме потенциал да увеличим продажбите си до 2 милиона автомобила през следващите 10 години", казва пред германското издание Бернхард Майер. Миналата година са били произведени 1,2 милиона шкоди.

Турците искат това производство

От турска страна засега не съобщават никакви подробности относно хода на преговорите - за да не повлияе това на водените разговори. Анкара обаче определено се надява в бъдеще да бъде не само пазар, но и производител на въпросните марки автомобили.

През 2018 година Volkswagen е бил най-продаваният автомобил в Турция (67 хил. бройки), към които трябва да добавим и 21 хиляди продадени Skoda. Сред първите 6 най-успешни в Турция марки - това са още Fiat, Ford, Toyota и Hyundai - Volkswagen е единственият, който няма своя производствена мощност в страната.

Политическото напрежение между Берлин и Анкара се отрази и на двустранните икономически отношения: през 2018 година германските преки инвестиции в Турция са спаднали до 350 милиона евро. На този фон инвестиция на Volkswagen, възлизаща на 1,3 милиарда евро, би била добре дошла за Турция.

Измир предлага само предимства

Според ФАЦ, новият завод на Volkswagen може да бъде построен на 40 хектара площ край Измир. До 2001 година от конвейерите там са слизали опели, преди General Motors да закрие това производство. Германското издание е научило, че се преговаря с турската страна за изграждането на железопътна линия от площадката до второто най-голямо турско пристанище - това в Измир. Освен това турската страна е предложила да се включи в инвестицията със 100 милиона евро.

Ермут е отказал да потвърди това, но е нарекъл подобни държавни субсидии "черешката върху тортата". Без да споменава поименно България, говорейки за "конкурентите от Източна Европа", той е припомнил следния факт: на турска територия работят девет големи автомобилни производители и 400 доставчици на части. Досега България е успяла да привлече само един китайски концерн.

"Имаме потенциал за поне още два завода"

Сред предимствата на Турция е и това, че в страната няма недостиг на квалифицирана работна ръка - за разлика от много страни от ЕС. Всяка година в Турция се дипломират по 51 хиляди инженери за автомобилната промишленост. Да не говорим за това, че със своите 80 милиона души население страната представлява несравнимо по-голям пазар.

Що се отнася до разходите за работни заплати, те биха били сходни с тези в Източна Европа, посочва пред ФАЦ икономическият съветник на турския президент. А по отношение на производителността, продължителността на работното време и отсъствията поради болест предимствата били категорично на страната на Турция. "Имаме място за още най-малко двама или трима международни автомобилни производители", уверява Арда Ермут.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Минаващ от тук

    138 32 Отговор
    Турция стана автомобилен производител отдавна. За съжаление България не се справя със задачата. Това е положението. Ако дойдат тук кой ще работи и какво качество ще даваме.
  • 2 Обективно

    153 53 Отговор
    Трябва съвсем да са изкукали швабите за да предпочетат България пред Турция ! Българина е мързелив и крадлив ! Да не говорим за технологичния опит който имат турците в автомобилостроенето !Ние едно време правехме ел. кари и мотокари , но и това беше някаква пародия на производство ! Турция е много по-изгодна и заради евтината лира . Това въобще не ме радва , защото съм българин , но не ми пречи да правя обективни изводи ! Обзалагам се с целия форум ,че Турците ще спечелят !

    Коментиран от #9, #14, #37, #62

  • 3 Оууууу

    60 62 Отговор
    Какви турци, какви пет лева -естествено България !
  • 4 гост

    58 18 Отговор
    За нас поздравления за усилията, инвестицията за комшиите.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 На Иван брат му

    81 28 Отговор
    Естествено че ще предпочетат Турция. В БГ има само стари хора, некомпетентни, мързели и роми. Трябва да са луди да направят завод тук!

    Коментиран от #22

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Borislav Popov

    42 44 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Що се отнася до разходите за работни заплати, те биха били сходни с тези в Източна Европа, посочва пред ФАЦ икономическият съветник на турския президент.) А къде е икономическия съветник на нашия президент, какво направи той, за да убеди немците да дойдат в България ?? Докато Радев шитка по разни форуми и държи речи, турците си решават ревлните проблеми, а на наште управници май им все едно, ще има ли завод в България или не.

    Коментиран от #10, #58

  • 9 тоя с магарето

    26 25 Отговор

    До коментар #2 от "Обективно":

    Първо се научи кога се използва пълен член, пък после давай квалификации кой е мързелив и кой не.

    Коментиран от #12, #39, #54

  • 10 тоя с магарето

    52 9 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    Първо се образовай за формите на управление на България и Турция, а после се прави на умен.

    Коментиран от #27

  • 11 Фен

    29 12 Отговор
    Нали не вярвате на това? Все пак, източникът е Дойче веле! А "свободната медия" пак пропусна да напише "платен репортаж".
  • 12 Споко

    15 29 Отговор

    До коментар #9 от "тоя с магарето":

    Не се безпокой за пълния ми член ! Доста го използувам за такива като теб с големи усти !
  • 13 Гост

    40 8 Отговор
    От българска страна кой е преговарящ най крадливия сигурно. Те затова нямаме шанс.
  • 14 Фен

    20 46 Отговор

    До коментар #2 от "Обективно":

    Хейтърче, в момента България е най - доброто място за инвестиции на балканите - в Румъния инфраструктура е от времето на Чеусешко, в Турция никой не знае кво ще направи Ердоган, Гърция е ясна, а другото не е ЕС.

    Коментиран от #15, #47, #80

  • 15 И защо тогава

    57 13 Отговор

    До коментар #14 от "Фен":

    Никой не инвестира и всички се махат от този рай България?

    Коментиран от #18

  • 16 Ей сега ще дойде

    21 9 Отговор
    Форумният шут гей Даньо и през сълзи и сополи ще ни разясни как от турците не става нищо и как заводът ще е при най-умнокрасивите с невероятни успехи навсякъде. Само да изтрезнее....
  • 17 злобар

    42 5 Отговор
    Бат Бойко трябва да опъне ушите на Меркел и въведе тотални икономически санкции с/у Германия! ха ха ха
  • 18 Фен

    23 28 Отговор

    До коментар #15 от "И защо тогава":

    Ми мини около Пловдив, и ще видиш, дали никой не инвестира.

    Коментиран от #23

  • 19 112

    22 9 Отговор
    Ако Борисов не се справи и с тази важна задача, вече трябва да се маха
  • 20 местен арбайтер

    43 12 Отговор
    И у нас ще има завод ,за ............винтилите на Фолксваген с 5000 работни места , щото ни управляват ...........въздухари !!!
  • 21 Гошо

    32 10 Отговор
    Никой не се съгласява вече на високия процент рекет на мутрата
  • 22 гост

    38 14 Отговор

    До коментар #6 от "На Иван брат му":

    В България имало некомпетентни мързели. Щото в Турция са много компетентни. Работих по един голям проект с двама турски радио инженери. Нахални, арогантни, а иначе въздух под налягане. Появяваше ли се проблем с покритието, те не изчисляваха оптимални позиции на антени, надуваха радио предавателите и гърмяха усилватели като пиратки. Всички балканци сме еднакви, без словенците де. А завода ще е в Турция просто защото първо е голям пазар и втори, тези коли са насочени и към руския пазар, защото завода на ВАГ Украйна затвори по политичвски причини и сега няма как да ги експортират евтино от Европа.

    Коментиран от #24, #25

  • 23 Те шопите са така

    25 1 Отговор

    До коментар #18 от "Фен":

    От искъро по-дълбоко и от Витоша по-високо нЕма. Говоря ти за инвестиции не за усвояване на евросубсидии.
  • 24 А ти какво предлагаше

    13 6 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Да грабнете по една антена в ръка и да обикаляте като гламави за по-добър "обхват" ли? Хахахаха
  • 25 Хахаха

    9 15 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Представям си как ти са се смяли турските инженери. Първото нещо което се уточнява при проектирането на предавател или приемник е местоположението на антената. Освен това когато всичко работи и изведнъж има проблем в покритието ако антената не е съборена от ураган проблемът се търси другаде. Ама ти това от къде да го знаеш....то не е като да дращиш глупости по коментарите, иска се и акъл
  • 26 sova

    14 5 Отговор
    И сродниците ти в Турция ли само с този член се хвалят. Че кюрдите стават все повече
  • 27 Borislav Popov

    14 16 Отговор

    До коментар #10 от "тоя с магарето":

    То така е най удобно, да гледаш от страни и да плюеш, че Боко за всичко е виновен, аз не го оправдавам него и той има за кастрене ! Но аз да те питам аз тебе, за чий хур ни е тогава президент, той какви функции изпълнява ?? Толкова ли не може и Радев да удари едно рамо и да помогне да се осъществи този проект ? Аз оставам с такова впечатление, че някой наши управляващи само това и чакат да се провали проекта и тогава вече ще ги чуем и тях разбира се, когато започнат да критикуват Боко и къмпани ! А иначе като ги чуе човек да говорят по телевизора, всичките душа давт за България и за българите, на гоооолеми патреоти се правят.

    Коментиран от #67

  • 28 не чета зеле

    12 3 Отговор
    Отново Немско зеле..радиостанцията на Шорош и сру...
  • 29 гага

    10 10 Отговор
    А дали ракетите с400 ще опазят завода?? добра мишена ще бъде в Измир??
  • 30 Batushka

    26 8 Отговор
    Идея си нямаме колко сме зле в тоя тиквен рай....стабилност във време на застой!

    Коментиран от #34

  • 31 Германец

    26 11 Отговор
    А някой да се е съмнявал в шансовете на Турция срещу България ? Защо да идват в България, където няма профи работници, а останалите са алчни, прости, крадливи и завистливи! Още навремето го беше казал Радой Ралин !
  • 32 Мемфис

    22 20 Отговор
    Нашата БГ няма перспективи!
    80 год комунизъм я довършиха окончателно.като чета в този форум,нормален човек в държавата не е останал- кафяви и некадърни русолизци обричащи всичко още в зародиш на провал.

    Коментиран от #52

  • 33 Бат Гойко

    11 6 Отговор
    Пак гризнахме дръвцето.........
  • 34 Госあ

    17 3 Отговор

    До коментар #30 от "Batushka":

    най точното определение 👍 и стабилни кражби на еврофондове
  • 35 1122

    22 5 Отговор
    С тая корупция по високите етажи на властта кой ще рискува да строи и то автомобилен завод? Те ще започнат да продават на черно и части и коли,знаем какво стана с РЕНО С РОВЪР,ПЪК И СЕГА С КИТАЙСКИТЕ.ЕДНО,ЧЕ НЕ ОСТАНАХА ГОДНИ ХОРА ДА РАБОТЯТ В ТАКИВА ЗАВОДИ,ПЪК И КОЛКО ДУШИ МОГАТ ДА СИ КУПЯТ НОВА КОЛА С ДОХОДИТЕ КОИТО ПОЛУЧАВАТ? Мечти и и и и.... Хората искат честност, високи доходи на населението,че да има покупателност и млада работна ръка ....кое от тези три изисквания го има у нас?
  • 36 Гост

    35 6 Отговор
    Вие сериозно ли помислихте че VW ще строи завод у нас, ама сериозно ли? Това да не ви е греат уол или както там беше, хората съществуват почти един век защото взимат правилни бизнес решения.
    И откровено казано, завод в България е неправилно решение. Да имаме ниски данъци.....и това е . Какво нямаме?
    Като за начало нямаме хора, и не говоря само за квалифициран човешки труд, като цяло няма хора, няма инфраструктура, управлението е корумпирано и т.н. и т.н. знаем си кирливите ризи.
    Турция е най-развитата икономика в региона от край време, погледнете им БВП, да не говорим че 10 мил. турци работят и живеят в Германия и т.н.
    Та още веднъж, вие сериозно ли си мислихте че VW ще избере държава със затихващи функции, а защо сме такива ами заради нас самите...

    Коментиран от #38, #40

  • 37 Чапла

    10 10 Отговор

    До коментар #2 от "Обективно":

    Ми като си българин кво ми го хвалиш турците още малко на богове ще ги направиш
  • 38 некъв

    9 4 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Не си много прав!
    Най-напред привличаха всички инвестиции по волята на западните държави. После привлякоха инвестиционния интерес от карго летището, което южно корейци щяха да правят в Стара Загора.
    Инвестират в България, само в мръсни производства и нискозаплатени професии - производство на гумени маркучи и наемане на шивачки...
    Сега взимат, ако е вярно де, завода на Фолксваген.
    И това всичкото на фона на 30 годишни опити за фалиране на държавата, пък дори и чрез амбулантните търговци през Кап. Андреево и единствения прецедент за допуснато двойно гражданство, само това с България.

    Коментиран от #41

  • 39 Хъш

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "тоя с магарето":

    Какво е общото между пълнияТ член и мързелъТ?
  • 40 некъв

    10 6 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Всичко това е намеса на чужда държава във вътрешните работи на България.
    За пред света те са най-добрите, че го раздават и малко обидчиви...
    Но дори и в Библията е записано, че „по делата ще ги познаете„.
    Гледайте им свършеното и тогава съдете за тях. Лицемери, надути пуяци, без знания, но какво да се прави... религията и битието им е такова. Затова могат да направят завода там - ония, ако им каже ходжата, могат и постоянно надупени да са!
  • 41 некъв

    12 13 Отговор

    До коментар #38 от "некъв":

    А на тия дето ми „цъкат„ минуси, мога да пожелая приятно пътуване до анадола! Там са ви джамиите, там си показвайте и магариите, изнасилвайте си сестрите и дъщерите, крадете на братовчедите си жените, докато са гастарбайтери!
    Нямате работа на европейския континент!

    Коментиран от #43

  • 42 Боко тариката

    8 4 Отговор
    И що тогава толкоз се подмазвахме и купихме 346 папуняка за полицията ???
  • 43 Спокойно бе аркадаш

    10 3 Отговор

    До коментар #41 от "некъв":

    Не се напъвай като матрос на учение...жежко е, давай го по-рахат...

    Коментиран от #49, #51

  • 44 адно

    17 7 Отговор
    Имало е индустрия преди 1944.Технолилогични за времето си немски фабрики които пияните мародери за отмъкнали на изток.След 9-ти другарите научиха народа на мързел,корупция,измама,пиене......Преди 1944 в Турция са се призвеждали главно локум,баклава и наргилета.А в Ловеч е имало дори отлично работеща самолетна фабика,която чекистите немедлено закриват и крадат обурудването .Знаят ли ушанките че БГ е била важен доставчик за вермахта? Може би немците си спомнят този период.
  • 45 Bingo

    16 9 Отговор
    Преговорите се водят от правителството на България и VW, не виждам какво може да помогне в случая Президента ни. Ако има виновен за това VW да не избере България то неговото име е Бойко Борисов, заради политиката която води в последните 10 години, и заради която политика стотици хиляди млади и образовани българи напуснаха родината ни. Единствената причина да изберат България е политическа и можем да се надяваме единствено на това.

    Коментиран от #84

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Фактите

    7 8 Отговор

    До коментар #14 от "Фен":

    Ердоган е пътник до една година , слепецо ! Политиката не е за всяка уста ! Турция щеше да бъде вторият Хонконг , ако не беше сбърканата им религия ! Ти някога виждал ли си как работят обикновените турци ?! По-работливи са и от пчели !

    Коментиран от #50

  • 48 Новичок

    14 3 Отговор

    До коментар #7 от "СоцБоц":

    Калпавия материал,калинки,менте патриоти и др.Всяка година повече двойки на матурите,с това темпо след 10.г. среден успех 3.00 и кой ще пълни университетите само фолкаджийки.Пфу...„От тази копелдация ти искаш да правиш нация-няма как ”
  • 49 некъв

    6 9 Отговор

    До коментар #43 от "Спокойно бе аркадаш":

    Само турци и цигани в тоя форум... Че и дават „акъл„ - нещо, което нямат! Ходи си при ходжата и си търси ибрика!

    Коментиран от #55

  • 50 некъв

    6 5 Отговор

    До коментар #47 от "Фактите":

    С изказването ти за обикновените турци съм съгласен. Но те точно затова са такива, заради сбърканата им религия! „Ходжата каза да сме надупени!„ И хоп, само задници се виждат в тълпата.
    По същата логика ще им се каже, да правят, като в Косово и Босна! И как мислиш, ще изпълнят ли?

    Коментиран от #59

  • 51 некъв

    8 7 Отговор

    До коментар #43 от "Спокойно бе аркадаш":

    Хасане, хасане, да те е„е, кой те хване! Не можеш да се скриеш, с който и ник да си! Турската ти същност смърди отдалече! Знаеш, къде е Кап. Андреево, качвай се на джипа и с него към анадола.

    Коментиран от #57

  • 52 Тоя па

    5 1 Отговор

    До коментар #32 от "Мемфис":

    Ако "лошото" тогава е обратното на "хубавото" сега, то определено искам да имам в избилие тогавашното "лошо"!
  • 53 Беге крадливата полит шайка

    5 0 Отговор
    В траур нема да има рекет😂😂😂😂
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Ами така е

    13 3 Отговор

    До коментар #49 от "некъв":

    Българите одихме на запад да мием кенефи, а българките....знаеш ;)

    Коментиран от #68

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Иване иване

    7 2 Отговор

    До коментар #51 от "некъв":

    Тебе те е.е кой те хване. Казах ти, давай го по-рахат, от тебе нищо не зависи освен чистотата в кенефа.

    Коментиран от #69

  • 58 popi

    14 3 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    Боре, Боре, нима ти не знаеш че Турция е вече президентска република и съответно президентските съветници са с по-голяма тежест в държавната политика чрез президента. В България Боковите съветници са на ход. Ама там чета, че били готови да дадат 100 милиона съпътстваща инвестиция. А тук какво си чел или чул за наши предложения освен една препоръка от Боко да не се шуми по въпроса за да не се разсъхне работата. А като се знае, че нашите не обичат да дават, а да лапат рушвети и комисионни се сещай какъв ще е резултата от мача. Та не намесвай нашия президент в твоята игра по тези причини, знаейки за неговите силно орязани пълномощия. Олекваш много и се предатавяш или като тъпо парче, или като средно елементарен манипулатор пред всеки който поне може малко да мисли.
  • 59 Некъв ли си кекав ли си не те знам

    12 1 Отговор

    До коментар #50 от "некъв":

    Ама с тая вечна злоба на роба винаги ще си нещастен лузър. Светът върви напред, а ти тъпчеш още на едно място в 14 век.

    Коментиран от #71, #73, #74

  • 60 А защо е въпросителната в заглавието?

    16 5 Отговор
    Едва ли има инвеститор с ума си който да предпочете България пред Турция само заради това, че тук живее най-умнокрасивото племе на всички земни кълбета....
  • 61 тоя с магарето

    1 5 Отговор

    До коментар #56 от "vw golf":

    А аз на жена ти, дъщеря ти, сина ти, после може и на баща ти и накрая и на теб ще се праснем за десерт.
  • 62 Уеишг

    19 4 Отговор

    До коментар #2 от "Обективно":

    Батка, какво знаеш за карите ти? Към 1986 си бяхме в първата петица, 2002 /годината на несъстеятелността/ все още в първата десятка в света. Производствената цифра 89000 бр. все още не е достигната от никоя фирма в света„ Просто БКХолдинг се беше целенасочено унищожен. Един нюанс: 44зоводи доставчици, 5 монтажни завода, институт, декари територии, всяко предприятие с почивна станция мамори и на планина и то не къде да е /пример завод БК Средец - или завод 12, към 350 дка в центъра на София - зона I, почивни станции в Китен - към 12 дка на първа линия, и на Пампорово, малък стадион в София и др/... както казах престъпно, несъстоятелността бе обявена заради един заем от около 12 млн долара, но заема беше изплатен! Платежното беше разнасяно навсякъде ... дори в народното събрание, но колегат, който го занесе каза"те направо не ме виждаха". Синдичката Бояна К. бе назначена въпреки, че към момента е била следствена, а това не е законно... сега е в Южна Африка ... та така могат да се изпишат още томове.
  • 63 Балъка от BG

    3 1 Отговор
    Има предсказание , че двама или трима големи инвеститори ще влязат в България и корумпираното блато ще се превърне в РАЙ !!! А дано ама .........
  • 64 Неизненадан

    8 2 Отговор
    Някой да е хранил илюзии, че швабите ще дойдат у нас?
  • 65 onq s korq

    4 5 Отговор
    завода е у нас, заради ергазан щото иска с400
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Истината е,

    4 1 Отговор

    До коментар #27 от "Borislav Popov":

    че президентът Румен Радев започна лобиране за завода на немците в България и беше тотално оплют от ГЕРБ да не се меси.
  • 68 некъв

    4 4 Отговор

    До коментар #55 от "Ами така е":

    Кенефите на запад се мият основно от турчуля!!!
    А ти хасанчо, турски циганин ли си или цигански турчин, че нещо не мога да те определя?
  • 69 некъв

    2 1 Отговор

    До коментар #57 от "Иване иване":

    След като ти си в тоя „кенеф„, а аз отговарям за чистотата... Нали се сещаш, къде отиваш, сиган?
    И стига сте оаквали българските форуми...
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 некъв

    4 4 Отговор

    До коментар #59 от "Некъв ли си кекав ли си не те знам":

    Независимо, че тия, дето си мислиш, че са ти предци, са ни върнали обратно във робовладелския строй и още няколко стотин години встрани от еволюцията на човечеството - ИМАМ повече от тебе, МОГА повече от тебе, ЗНАМ повече от тебе! И така ще е и занапред, че ти с тоя пусти коран, даже не си задаваш въпроси, а въображението ти е развинтено само за девиците в рая.
    Цитирай ми някой ваш известен поет, даже тая туркиня, която живее в Лондон и е написала книгата за сценария на последното ви филмче, не е истинска туркиня и сега искат да я съдят! Аз ще ти цитирам само трима - Ботев, Славейков, Дебелянов.
  • 72 INOT

    6 2 Отговор
    Малко история - През 1950 г. в Пловдив е създаден Автомобилен завод „Васил Коларов“. Първият мотокар е представен през 1965 г. Пловдивският завод е преименуван на Завод за електрокари и мотокари „Рекорд“ през 1967 г.

    Годишното производство след 1980 г. достигна 20 000 мотокара в много и най-разнообразни модификации. През 1988 г. производството достигна 28 500 броя. Над 90% от това производство се изнасяше директно в 44 страни по света.
  • 73 некъв

    2 4 Отговор

    До коментар #59 от "Некъв ли си кекав ли си не те знам":

    Горното беше за ИМАМ повече от тебе.
    Мога повече от тебе!
    ИМАМ Лазаров, ИМАМ Кольо Фичето, ИМАМ Жул Браун. Тези дори и несвързани с коранчето ти и непознати за тебе, са исполини /единия едва има завършена гимназия/ , в сравнение с професори, които удрят челото в килима, по пет пъти на ден и отричат Дарвин. Това е за МОГА повече от тебе.
  • 74 некъв

    1 4 Отговор

    До коментар #59 от "Некъв ли си кекав ли си не те знам":

    ЗНАМ повече от тебе. Едно име е достатъчно - Джон Атанасов.
    Докато ми вадиш факти, за любимата ти ВТОРА родина, гледай да си предоговориш заплатката, че лирата пак се обезцени... Да не стане някакъв проблем със грантовете, че мит не знам дали ги индексират!

    О-ооо, да бе, ти беше на заплатка в медията на Пеевски. Взимаме заплатка от БГ, грантчета от туркие и със заплатката от БГ - придобита по най-честния начин, оакваме форумите и лъчезарно хвалим сиганетата на юг!
  • 75 Гледач

    3 1 Отговор
    Ето за това се радвам щом чуя че МЮСЮЛМАНИ ЧУКАТ немците.
  • 76 SAAB

    1 1 Отговор
    А .....какво стана бе тиквочи ? / одупени /
    Сопрайс .....за главанака.....или за дупеблизачите - тука !
    А с париците гласувани за "инфраструктура '......очоцкаха ли ги разБойковци ?
  • 77 ПетровДругарят Петров

    1 2 Отговор
    Почвам отзад напред-Къде е съветника на президента? 1 или повече се набутаха евродупетати-решават си личното битие и развитие.През оная работа са им интересите на БГ.В България са правени автомобили над средното европейско ниво за времето-Рено Алпин.Но болшевиките ни разкатаха фамилията.До ден днешен ни управляват и ей ги резултатите-прокудени интелигентни и работливи българи,деградация, циганизация/кои са твърдия електорат на ГРОБ?/,чалга и простащина,корупция на всички нива.
  • 78 кос

    6 1 Отговор
    абе как ГЕРМАНИЯ и ЕС разрешават да е в Турция дето нарушава човешките права и прави бизнес с Ц400 а ние не може да търгуваме с Русия и на цакат за газта
  • 79 Диамантената ръка

    4 0 Отговор
    Където им е по-изгодно там ще го направят vw завода, бизнес е, не любовна среща.
  • 80 пръч

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Фен":

    хубаво мsсто за ангария ама избегаа бачкаторити за щастие а ся експлоататорите да духат супата!
  • 81 Светльо

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "СоцБоц":

    Щото ако е някой друг ще направи фокус и всичко ей сега ще се промени... 40г. безхаберие няма да се заличат ей сега...
  • 82 Германия и азиатско средновековие

    4 1 Отговор
    Правим си сметки без да знаем какво мисли кръчмаря? Не знаем за какъв пазар е предназначен този завод. Ако е за европейския, то предимствата на България са очевидни. Ако разчитат и на местен пазар, то това е друго нещо. Всички останали плюсове и минуси на България могат да се преодолеят. Все още имаме шанс, защото политически и икономически Турция е колос на глинени крака, който не може да избегне криза и в политически и особено в икономически план. Само е въпрос на време кога ще стане това.
  • 83 Пламен

    2 0 Отговор
    Аз като гледам китайските СЮВ в ЮТУБ - руски представяния, някак ми е жал за Шкода и Сеат. Че и за Аркана дори. Засега законодателно ги спират, но докога? Те си купуват европейските автопроми...
  • 84 Любо

    0 1 Отговор

    До коментар #45 от "Bingo":

    Какво да помогне,като е ограничен селяк 😂 слуга на БКП
  • 85 гостенин

    1 1 Отговор
    Бреи ако направят завода тука всички цигани ще се втурнат да работят там и за българите дет са останали няма да има място
  • 86 волен сидеров

    1 1 Отговор
    аа ни мой да бъде ,що остайхте Булгаристан,или тука са много теа дет искат куфарчета с...
  • 87 Docenta

    0 1 Отговор
    Няма никаква интрига,завода ще е в България,Бойко ще обяви новината преди изборите

    Коментиран от #89

  • 88 гнида

    0 0 Отговор
    Евроатлантическите ценности ги спазваме , преборихме корупцията според баце и барни ръбел ..... Е не виждам пречки заводът да се построи в България !
  • 89 бузю

    0 0 Отговор

    До коментар #87 от "Docenta":

    а дано , ама надали :)
  • 90 aaaaaaaaa

    1 0 Отговор
    На кой ще ги продавате тия нафтови гюмове?И то следващите 10 год?Ората забраняват масово ДВГ
  • 91 Завод с яки бетонни стени

    0 0 Отговор
    Площадката на Кремиковци се разчиства усилено тя собственост на първа инвестиционна банка правителството трябва да е откупи и да финансира с нея германците на нея има всичко което искат жепе линия добър път близко е летище софия много потенциална работна ръка,предимството на турция е големият вътрешен пазар и това че не са член на евро съюза могат да правят държавни финансиране,и да изнасят за цяла азия африка и Русия