33 619 177

Гласове край морето: "Кой луд ще дойде да почива тук?!"

Взеха ни младите хора, сега ще ни докарат възрастните, за тях да се грижим. Това е бъдещето, още по-модерно робство, казват хотелиери по полупразното Северно Черноморие

Гласове край морето: "Кой луд ще дойде да почива тук?!"
СЕГА
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Коментар на Диян Божидаров за в. „Сега“

Четиризвезден хотелски комплекс в курорта Св. св. Константин и Елена. Часът е малко след 9, времето мъгливо, не става за плаж. Би трябвало из фоайето да щъкат хора. Но не. Мъж обяснява по телефона, че денят му е свободен от ангажименти: „Тук съм, стоя си, празно е. Няма къде да бързам. Сърцето ме боли, но това е, няма туристи“. Мъжът е Атанас Карагеоргиев, хотелиер с 27-годишна биография в частния сектор и собственик на почти празния околен лукс. „Естрея резидънс енд палас“ е с 60% запълняемост в началото на юли, а през 2018 г. по същото време, на старта на т.нар. висок сезон, е бил целият пълен.

Настроението по северния български бряг е минорно. Медиите информират за скандали и отлив на туристи предимно на юг, но положението е същото и в курортите край Варна. Карагеоргиев е един от многото браншовици, които приемат сезона като трагедия. Екип на „Сега“ разговаря с доста представители на сектора, които очертаха средно около 20% отлив на летовници. Сочат комплексни причини: стабилизирането на политическата ситуация в Египет, Тунис, Турция, ориентирането към тях на туристопотока, който в последните 3 години помпаше нас; криза в самолетните превози (фалит на Germania, свити полети на Ryanair и проблеми в други фирми);

слаба държавна политика,

касаеща рекламата и родните авиоуслуги; старата беда с визите за руснаци, която, комбинирана с високата цена на самолетния билет, прави идването у нас трудно и скъпо. Отливът е предимно от Германия, Русия. Всъщност най на север, в района на Шабла, където все още туристическата индустрия е далеч по-семпла, оплаквания не се чуват – малкото легла са запълнени изцяло.

В курортите обаче проблемите са много. Днешните трудности се стоварват върху стари беди, които предпоставят липсата на честна конкуренция и дават представа защо сегашният отлив притиска предприемачи до стената. Обяснението на Карагеоргиев, който е стартирал през 1992 г. с хотел на Златни пясъци, звучи като изповед. В нея проблемите се трупат като брънки, за да образуват желязна верига:

При договорите за приватизация

видният наш премиер Иван Костов реши да се раздържавяват хотелите чрез отстъпено право на строеж. Който искаше да си купи земята, трябваше да го направи от съответните курортни дружества. На тези дружества им бе подарена инфраструктурата. Примерно при приватизационния договор си поел ангажимент до 3 или 5 години да реализираш инвестиция, да кажем, стаите от 30 да станат 70, но за да го направиш, трябва да купиш от тях земята - ако не, стават ти съсобственик. Отделно от това до ден днешен им се плаща такса инфраструктура. Тези дружества също са хотелиер, ето как съм притиснат да наливам вода в чуждата мелница. Същото е и с плажните концесии. Защо въобще са нужни те, защо общините не се грижат за ивиците както някога? Аз, който съм налял 10-15 милиона евро, ще страдам, защото не мога да си пратя туристите отпред на плажа?! Ако ги пратя, ще трябва да извадят 50-70 лв. Заради едни 18 милиона лв., които държавата прибира от концесии, губим 200-300, може би 500 млн. лв. В годините назад нерегламентираното строителство също повлия негативно. Но има и друго. Доста хора решиха да изсветлят парите си чрез туризма, поради което държавата предприе тактиката „Няма да помагаме на сектора, защото той все ще извади нещо под дюшека“. Но това

доведе до обезличаване на всички инвеститори,

до общия знаменател „мутри“. Но аз защо да съм мутра за това, че съм работил и съм успял да спечеля нещо, да го налея в България? За някои може да не е от значение колко точно са туристите. Но когато си теглил кредит, който е 40-50% от цената на инвестицията, става много важно дали двама туристи повече ще дойдат, или не.“

Конкретно за настоящия сезон червената лампичка е светнала още в края на зимата с ранните записвания. „Варненският кмет Иван Портних изрази желание пред Съюза на хотелиерите да помогне - на варненското летище от април до определена дата на юни да се спонсорират полетите. Можеше да го прави общината за сметка на курортната такса. Но никой от

правителството не пожела да си мръдне пръста

Подкрепата на кмета не е достатъчна, държавата трябваше да организира туроператорите“, казва Карагеоргиев. И дава пример как Турция спонсорира именно полетите (по 6000 евро в слабите месеци), което кара туроператорите да работят с нея поради намаления риск. Карагеоргиев посочва и още беди – Гърция дава за руснаците дългосрочни визи, например за 3 години, а България предоставя еднократна двуседмична; центровете ни за визи в Русия са едва три; от петмилионния Санкт Петербург няма полет до Варна, липсват директни линии и до други големи градове; чужди партньори били готови да докарат туристи, но ако държавата покаже специално отношение, а тя не го прави. „На този фон се дадоха унизително малко пари за реклама. Направо се чудя как все още някой идва в България. А министърката вее байраците (Ангелкова – б.а.), четири сезона ще правим… То един не можем!... Със сигурност и в нас като мениджъри има проблеми, но основната беда е липсата на държавна политика“, категоричен е хотелиерът.

Обобщението за несгодите в туризма звучи така: „Изобщо до ден днешен всичко се прави единствено и само

за да задоволим интереса на бившите силови групировки

Воглаве с премиера“.

Настоящето е ясно, но Карагеоргиев е силно песимистичен и за бъдещето. Критиката му не е само спрямо нашите управници: „Изход няма. Какви ли не варианти съм пробвал през годините. Тъй като имам покрит басейн с полуолимпийски размери, топла минерална вода, опитах рехабилитация, да излизат хората излекувани от тук. Оказа се, че не мога да го правя, защото нейно величество госпожа Кунева не е договорила синхронизация със здравната каса на Германия. Е, как да има здравен туризъм? Единственото, което може да правим, и това е нашето бъдеще, е да бъдем старчески дом на Европа. Да осигуряваме луксозни, евтини старчески домове – и ЕС ще го стори по най-безогледен начин с подкрепата на нашето правителство, евродепутатите ни. Въобще - ще се радваме и ръкопляскаме“. Карагеоргиев, макар да е активен човек с размах,

говори с евроскептицизъм,

какъвто се среща и при пенсионерите, които цял ден не стават от телевизора. „От много години съм в сектора, наблюдавам - казва той - Трябва да си много глупав, за да не разбираш процесите. Взеха ни младите хора, сега ще ни докарат възрастните, за тях да се грижим. Това е бъдещето, още по-модерно робство.“

Разговорът с Гешо Любенов, собственик на фирма „Турал“, не е толкова философски. Но става ясно, че от гледна точка на туроператорите почти всички изброени проблеми са налични. Плюс специфични. „Ще представя нещата от моята камбанария – казва Любенов. – В Москва се провеждат зимна и лятна борса. За да участвам,

трябва да похарча 10 000 евро, които после не мога

да ги изкарам от руските туристи. Ако отида, излиза, че аз плащам рекламата на България. Можеше държавата да направи щанд и да покани големите туроператори на руския пазар – щяхме да си платим билетите и настаняването, но самият щанд можеше да е безплатен. Сравнявам нашите щандове с тези на Хърватска например – техните са страшно добре направени“. Любенов също е на мнение, че ключов проблем са самолетните превози до Москва, тоест наличието на един-единствен превозвач, което вдига цената на билета до 350-400 евро. „Е, кой е тоя ненормалник, който ще дойде в България?“, пита се и той. (Почти успоредно с нашия разговор правителството обяви, че по линията Варна – Москва – Варна освен „България Ер“ полети започва и „Бул Ер”). За в бъдеще Любенов препоръчва по-голяма прецизност на стратегическите документи - според него

трябва стратегиите да се пишат от хора в бранша

"Може би сегашните автори са прекрасни мениджъри, маркетингови специалисти, но само хората от сектора познават проблемите в дълбочина“, казва той.

Кратка анкета из северните курорти показва, че цените на нощувките са приблизително същите спрямо миналата година. Хотелиери се оплакват, че просто няма как да ги смъкнат, след като токът и водата са се увеличили стремително. А ето и някои „съпътстващи“ престоя цени – масовият чадър с два шезлонга е 30 лв., за 10 дни стойността им е 240 лв.; хотелите по първа линия са имат зони, техните гости ползват безплатно плажните екстри; бирата е 4-6 лв., таксиметров превоз от Златни пясъци до центъра на Варна - 25 лв. Но не цените, а едни опашки правят впечатление –

вият се пред хотелски барове, напомняйки навалиците

за бира през късния наш социализъм. Туристите се редят, за да консумират леки храни и напитки като част от „пакета“. Забелязват се и надписи: „Моля, не вземайте повече от 2-3 напитки, за да не чакате дълго!“. Аз се почувствах унизен само като ги чета. А какво остава да се редиш на такава опашка или пък да участваш в упражнението като персонал?

В Кранево духът е почти революционен. Уличните търговци не чакат подкана, за да излеят душата си. „Всичко е мафия, брат ми, мафията прогони туристите. В ръководството на България, във визите, в политиката е проблемът. Грам западняк няма и руснаци няма, само Беларус и Молдова. Миналата година бе 300 пъти по-добре. Министърката на туризма трябва да си ходи.“ Думите са на 61-годишния Валентин Петров, продавач на плажни принадлежности. Край него е Анатолий от Беларус, който изстрелва: „Визата струва 70 долара. Лекарствата са много скъпи в аптеките, едни от най-скъпите в света.

Аз валидол си купувам, почти 6 лв. е тук

Е, как може, това уж е детски курорт, а цените са за милиардери! С тези пари в Турция два пъти ще летувам".

В Кранево очевидно руснаците са кът, макар да се счита за тяхна „столица“. Няма ги и в Балчик. 68-годишният Eнчо Иванов има какво да каже по въпроса. До 2008 г. е стопанисвал два хотела (с 200 и с 50 легла), продал ги е, днес си гледа старините като собственик на баничарница в градчето:

„Секторът е частен, но без държавна реклама няма как да станат нещата. До мен има цяло блокче с апартаменти на руснаци, празно е. 34 години имам в хотелиерството, обикалял съм Русия, Украйна.

Нашите посолства за една запетайка връщат –

бюрокрация (издаването на визи и други документи - б.а.). Казвам им – аз съм българин, помогнете ми, но все едно никой нямаш насреща, не те признават като сънародник. Отказах се от хотелите точно защото видях накъде вървят нещата с Русия. Оживление имаше преди 3-4 години, когато ТУИ (немски туроператор) докара много туристи. И Путин тогава заради сваления самолет удари Турция – потокът натам секна, възползвахме се ние. Но Русия и Турция оправиха отношенията, а в югоизточната ни съседка обслужването е перфектно, клиентът няма от какво да се оплаче. А тук кой да обслужва туристите – хора няма, демографията е трагедия. Ето, бюрото по труда ми праща момиче, но тя е неграмотна, касова бележка не може да чукне. Откъде да дойде персоналът по хотелите? Скоро бях на ресторант с жена ми, обслужва ни сервитьорче от Молдова. То бърка езика, няма нужната подготовка. Дошло да изкара лятото тук. Дават му храна, квартира, заплата, бакшиши… – доволно е. Но

един професионалист не може да разчита

на такива кадри“. Енчо Иванов също е настроен доста срещу ЕС. Счита, че туризмът ни и държавата като цяло се съобразяват с интереси, които са в разрез с българските. Дали и той мисли, че хотелите ни ще се превърнат в старчески домове? „Да, то вече беше под някаква форма преди десетина години. Идваха скандинавски и германски пенсионери – евтиничко им бе“ (говори за времето на Тройната коалиция).

Иванов също е на мнение, че общините трябва да поемат плажовете. Той (и не само той) счита, че няма как концесионерите да предлагат ниски цени на услугите, тъй като имат големи разходи по поддръжка. Всъщност по щекотливата медийна тема „Празни ли са шезлонгите, или не“ положението в северните курорти е: отпред до морето са пълни, „на втора и трета линия“ – празни.

„Базата ни е запълнена почти 100%. Още през февруари–март уикендите и празниците бяха резервирани. Ние разчитаме на друг тип клиенти, не зависим от визи, туроператори и държавна политика.“ Такава пък е картината най на север през погледа на Радослав Русев, собственик на семеен хотел „Тюленово“ (56 легла). Според него

проблемите са там, където има свръхпредлагане,

а пазарът се саморегулира. „При нас също няма отлив. Нашите традиционни клиенти са тук“, добавя Полина Калчева от хотел „Лазур“ в къмпинг „Шабла“ (40 легла). Големите проблеми очевидно липсват при малките играчи, където и брегът не е застроен. Но обликът на туристическата ни индустрия не се определя от тях. „Абе, някак няма увереност, енергия в хората, живец. Унилост цари. И държавата ни е така, и за туризма важи“, казва накрая таксиметров шофьор. Правдиво е обобщил ситуацията.

България
Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 66 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Даже
    Отговор
    1 13:38  20.07.19
    и ние простите шопи не искаме да идваме да почиваме при вас. Но вие варненци си го заслужавате след всичкото плюене по нас.

    Коментиран от #47, #117, #120, #155

  • 2 13:41  20.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Кой68
    Отговор
    3 13:44  20.07.19
    Нали досега държавата угаждаше със закони и като си затваряше очите пред безаконието на "частния бизнес".Ниска култура на обслужване и със цени неотговарящи на предлаганото в хотелите?Ламтеж за бързо забогатяване и връщане на "инвестицията"......Не само сърцетж ще ги боли,а и задниците с които ламтят за пари.Съсипаха Черноморските курорти сега е ред на планиските като първи е Банско.....Това е реалноста-бетон,асфалт и алкохолен туризъм...

  • Свинарник
    Отговор
    4 13:44  20.07.19
    Мутренска държава ! Мутренски хотели ! Сшабо обслужване и мърсотия !
  • Лошо лошо лошо
    Отговор
    5 13:45  20.07.19
    Морето на Ангелкова и герберастията !
  • Анти ТИМ
    Отговор
    6 13:46  20.07.19
    Проблемътна ВарнЯ е ТИМ! Мутрите държат летището и си вдигат таксите- вижте цената на билета и таксите, които са 30-40% от стойността. Константин и Елена е ТЯХНА БАЩИНИЯ. Този курорт е тотално застроен от групировката, обслужва се само от техни фирми и най-показателно е, че дори и да си купиш земята то комуникациите остават ТЕХНИ и реално заложническата драма продължава. Всичко там е окабелено от МСАТ и въпреки наличието на покритие на други провайдери, няма как да ползваш техните услуги, защото никой от тях не иска да се бута в територията на ТИМаджийте и изнудването, шантажа и РЕКЕТА ПРОДЪЛЖАВА! Курорта тотално се унищожи и скоро очаквам да стане градска част. Няма нищо "курортно" там, освен курортните цени...

    Коментиран от #56

  • 7 13:56  20.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Главата не е за украса
    Отговор
    8 13:58  20.07.19
    Внимателно изчетох статията. Значи, държавата им виновна, пари за реклама не давала, визи и т.н. били скъпи за руските друзя. ОК, но как се другите им виновни, а те не?! Никой не се оплаква в тази статия, че нямат български туристи, а само как нямало руснаци и тем подобна пиянска сган!?!? Никога няма да ви се промени мисленето, а от там и по-успешният бизнес. Искате да излъжете водкаджиите, да ги одерете. Явно това за вас е успешен сезон. Вече бях със семейството си в Гърция за 8 дни. Края на август пак съм там. На набедените бг хотелиери им желая с тези си действия още мнооого такива успешни сезони, като настоящия!

    Коментиран от #10, #150

  • Летовник
    Отговор
    9 14:02  20.07.19
    От времето на соца до сега манталитетът на "хазаина" по морето не се е измърдал изобщо, независимо дали става въпрос за къща или 5* хотел. Всичкия им маркетинг оттогава та и до днес се заключава в това да прекарат някой да си плати предварително за измисления им интернетен "лукс" и после да го цакат през цялата почивка. Тази политика е обречена и аз повече НЯМА ДА СЕ МИНА да дойда във вашия капан! Сигурен съм, че другите ви клиенти, на които сте крещяли "Ако щеш бе!" също няма да дойдат. Огромните ви джипове ще остареят и няма да имате пари да си купите нови. Мокетите ще се вмиришат, стените ще мухлясат, мебелите ще станат вехти, а персонал няма да намерите. Така ще си клечите там, псувайки държавата като всеки некадърен маргинал, но и за миг няма да ви дойде на ум, че проблемът сте си вие.

    Коментиран от #68, #174

  • Шовинист
    Отговор
    10 14:03  20.07.19

    До коментар #8 от "Главата не е за украса":

    И какво направи в малякостан? Яде боклуци от уидл, а зад гърба ти гръцмулите подвикваха "глюпав вульгарос...." . И за сведение сега съм на море в родината си България. Пълно е с поляци, немци, руснаци и чехи. Е, има и някой друг пиян англичанин, ама те щот са в нато ;)

    Коментиран от #12, #33, #34, #116

  • Раша
    Отговор
    11 14:05  20.07.19
    Ревахте,че Бьлгария ще е курорт за векове.Че руснаците насилно вас ви определих за индустриализация. Нито за пьрво,нито за КУРОРТИТЕ не ставате.Ако е,че господ ви даде шанс заради природа. Чао,отворени.
  • Стефан
    Отговор
    12 14:06  20.07.19

    До коментар #10 от "Шовинист":

    Ти, мутро проста, не плачи на чижди гробища. Какво аз ще направя с парите си е моя работа. Ти мисли как ще извадиш тия пари, които си заглобил в бетон и рушвети, че както е тръгнало баламите са се свършили.

    Коментиран от #16

  • Мислене на мизерници
    Отговор
    13 14:10  20.07.19
    Кой ги спира хотелиерите да вземат плажовете на концесия и да си пускат клиентите без пари на шезлонга? Могат в хотелите да си имат магазини, аптеки и всичко що е нужно и да продават на безценица. Могат и да помислят преди да бетонират всичко. Константин и Елена тази зима се уреди с двойно по голяма застроена площ. Пък пясъка в най добрия случай си е същия...
  • Docenta
    Отговор
    14 14:10  20.07.19
    Типичен хотилиер комсомолец.Вината е в другите не и в него самият.Типична бетонна глава
  • Биде
    Отговор
    15 14:11  20.07.19
    И кой ви кара да строите еднообразни огромни комплекси залепени един до друг???!!! Сега за тях няма туристи е и обслужващ персонал също! Ето до това води тбезграничната и алчна глупост на жалващите се т.наречени хотелиери и собственици!!!

    Коментиран от #144

  • 16 14:12  20.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Хектор
    Отговор
    17 14:15  20.07.19
    Никога няма да храня мутри!Никога на лайноморието!Търсихте чужденци,били по-платежоспособни! Мразите руснаците!? Накрая ще се радвате и на цигани.......Всичко ,което е построено е с крадени ,мръсни пари.Сега МУТРИ ,ползвайте си вие хотелите.Има Господ на тая земя,идва Видовден!Добре ,че Беломорието остана в Гърция иначе и него щяхте да бетонирате.Не за пръв път се радвам ,че сме загубили територия.Унищожихме един рай!

    Коментиран от #21, #38

  • нервен ( разбивача на тролове )
    Отговор
    18 14:15  20.07.19
    На нашенеца все някой друг му е виновен и това си е !!! Сега аз на северното ни Черноморие няма да отида защото не съм от северна България по простата причина че съм майничка и си имам магистралка до Бургас и ще си ходя някъде в оня край на морето ..и поне веднъж в годината си ходя на нашето море но в повечето случай ходя поне 2-3 пъти ...

    Коментиран от #75

  • Шовинист до зомбитата
    Отговор
    19 14:17  20.07.19
    Момчета, някой от вас бил ли е на френската ривиера, или из италианските курорти, в Марбея или коста брава? Ами там е още пи-застроено от тук, кофти пясък и много солена вода. Ама да сте чели някъде да ги плюят както Наши медии плюят Нашето черноморие? Във Френската ривиера спадът на туристи е над 30 % - това за сведение....

    Коментиран от #23, #24, #48, #171

  • Триацетат
    Отговор
    20 14:17  20.07.19
    Има българи, които ходят на Бетономорието и търпят мръсните нътрешки номера само понеже не знаят език и се притесняват, че няма да се оправят. Хора, не пълнете гушата на тарикати, които ви имат за балами. В Гърция и Турция можете да се оправите и на български. Ако искате наистина да си починете - не ходете на Бетономорието!
  • 21 14:22  20.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Дорде морето е грабеж така ше е
    Отговор
    22 14:23  20.07.19
    Ние не желаем да гледаме татуирани напомпани морски батки дето гледат как да ни прецакат и вземат парите и после да се хвалят помужду си кви сме глупаци и балъци и как са ни взели парите и с тях да си живуркат луксозно с метресите им това нема ка да става повече не и с моите пари😂😂 мрете там ако ще и без пари да е мутроморието пак нема да ида щот не искам да ви гледам физиономиите ми надменни чалгарски
  • Триацетат
    Отговор
    23 14:24  20.07.19

    До коментар #19 от "Шовинист до зомбитата":

    Ходили сме, дришльо, и в Андалусия, и на Майорка, и на Канарите, и в Италия, и в Хърватия, и в Куба. Такъв гнусен и подъл тарикатлък, като по българските курорти никъде няма. Който иска да си направи актуална справка за текущото състояние да отвори букинг.ком и да чете отзиви" за българските хотели.

    Коментиран от #26

  • нервен ( разбивача на тролове )
    Отговор
    24 14:24  20.07.19

    До коментар #19 от "Шовинист до зомбитата":

    Бил съм разбира се ...мога да ти кажа че на много от скъпите курорти даже няма пясък ами е ситен каманяк ...за това казвам че мога да направя сравнение
  • Иван
    Отговор
    25 14:25  20.07.19
    Това е простотията. Ясна картинка. Всеки иска и е свикнал в БГ нещо да крадне от даржавата. Комунистически бвши звезди са всиките хотелиери и те на това са свикнали- държавата. От там искат все нещо да им падне и така да направят гуша. Това е. Не чакайте руснаци и украинци и беларусци. Няма никаква политика да ги докара по ясната и много проста причини, че за тях курортите са Египет и Турция. БГ е само да пробват евентуално веднъж на 10 години, ако някой не знае и се излъже. Всеки от тях знае за тъпанарщината в БГ и не иска и да чуе. Унгарец ми каза тази седмица сравнявам Сл. Бряг и Хърватия. Не ми пречи че е презастроено и че шезлонга и чадъра со по 20 евро и в Хърватия е така. Да имаш ти пясък, а не чакъл на плажа както е на Адриатика и да не можеш да си конкурентен въпреки по-ниските цени, значи че си направил кенеф, а не курорт . Така че няма какво да се вайкат. Хората като строят правят и околната инфраструктура а в БГ всеки налива бетона и хъврля боклука отстрани на 10 метра да не говорим за алеи тротоари и архетектурни решения в унисон с целия подрайон. И всеки е готов да печелбарства, а не да обслужва, и тогава да спечели. Нямя как простаците да се съревновават с хора, които правят нещо с мисъл напред във времето. Явно изпраха парите от някои руски олигарси за 20 години и сега ще реват вече да чакат държавата т.е всички ние да налеем пари в тяхната мелница. По-добре да фалират. Така е в нормалнат апазарна среда. Ще дойдат други може пък те да не с
  • нервен ( разбивача на тролове )
    Отговор
    26 14:25  20.07.19

    До коментар #23 от "Триацетат":

    Нормално отзивите ги пишат някви такива като тебе хейтари ...избиващи комплекси тва е ганьовщина до дупка

    Коментиран от #30

  • В турция е по хубаво
    Отговор
    27 14:26  20.07.19
    И ако ще и война да има пак ше ида там да почивам бегето е потънал кораб за мен и каквото и да става няма сила която да ме върне като турист там ако ще и квито шарени реклами да има тва си остава една територия на грабеж обири измами защото е заложено като идеш на море и да бъдеш ограбен до откат там трябва да ти е скъпо и да работиш целата година че да дадеш парите си на мутрите да си живеят техния лъскав живот и метресите им не мерси не желая да съм глупака дето ше плащам за бентлитата яхтите пурите ланците кокайна и така насетне на приматите
  • Българан
    Отговор
    28 14:28  20.07.19
    Познавам доста собственици на хотели по нашето черноморие. Нито един не почива в България. Е, без Ветко и Маринела.
  • 29 14:28  20.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 30 14:30  20.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • onq s konq
    Отговор
    31 14:31  20.07.19
    В."Сега" е на "Граждански договор" при БСП.Не че БСП си нямат в."Дума",но него НИКОЙ НЕ ГО ЧЕТЕ ,дори и Управата на партията,за която е БЕЗПЛАТЕН."Сега" трябва да пише "Лоши работи" ЗА ВСИЧКО В БГ,Като в момента се е съсредатачил върху Черноморието.Ще дойде Зимата и същият вестник ще почне да пише СЪЩИТЕ "ЛОШИ РАБОТИ" за Планинския ни туризъм.А идеята е проста:Да се ОБЯСНИ НА НАРОДА колко лошо е управляван от настоящото Правителство и да ВЗЕМЕ НАЙ-НАКРАЯ ДА ИЗБЕРЕ БСП да РЪКОВОДИ ДЪРЖАВАТА,щото ...ще ЗАБРАВЯТ ДА УПРАВЛЯВАТ!
  • TimeTraveller
    Отговор
    32 14:32  20.07.19
    Вината е винаги в другите. Египет, 80 EUR на вечер, Ultra AI, страхотно обслужване, хубава храна. В БГ двойна цена, всички намръщен. Дори и с самолетния билет е по-добро.
  • 33 14:35  20.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • КЛЮКАР
    Отговор
    34 14:43  20.07.19

    До коментар #10 от "Шовинист":

    Добре де,той е бил в Гърция. Аз бях в ИТАЛИЯ. Близо до Римини. Хотел на първа линия, стая 80е. Закуска, обяд и вечеря. Изглед към морето. Wf. Кафето в бара 1е(навсякъде почти е 1.10). Корнето с шоколад 1е. Басейн към хотела. Чадър и 2шезлонга 7.50Е. Бус от летището на Римини-Република Сан марино до хотела безплатен (служебен на хотела).

    Коментиран от #43, #93

  • Пламен
    Отговор
    35 14:44  20.07.19
    Ми то морските курорти като квартал. Обяснява ни министърката, как биели колчета за ограда около хубавите плажове - частна собственост било; наливат бетон върху дюните, било укрепване на ивицата; оня омбашия с кемпера платил по 100лв. да разринат дюната, че от ЧАСТНАТА си собственост нямал гледка към морето?! Няма как да стане. И хем преди 5-6години се даваше пример със събарянето на мега хотели по испанското крайбрежие, и замяната им с фамилни къщички. Ама не - на 300кв., 400легла било нормално.
  • Турист
    Отговор
    36 14:47  20.07.19
    Естествено, че мръсотията и некачественото обслужване нямат нищо общо със ситуацията.
  • НА МОРЕТО
    Отговор
    37 14:48  20.07.19
    Е ПЪЛНО САМО С РУСКИ БОКЛУК .
  • дедо от луната
    Отговор
    38 14:53  20.07.19

    До коментар #17 от "Хектор":

    KIIL MUTROS ...
  • Амиии
    Отговор
    39 14:53  20.07.19
    А дано задържи така поне 5 години. Може и да прогледне нашият ”туризъм” след това!
  • 123
    Отговор
    40 14:57  20.07.19

    До коментар #21 от "нервен ( разбивача на тролове )":

    На Позитано 20, или .....? Ба*и, много богати пишат тука, бре! Ти да видиш....
  • Ром ама кубински
    Отговор
    41 15:00  20.07.19

    До коментар #21 от "нервен ( разбивача на тролове )":

    Абе що не отидеш на Позитано10нервно да разбиваш.
  • Поручик Балканец
    Отговор
    42 15:05  20.07.19
    Аз работя добре платена, но стресова работа. На почивка ходя два пъти годишно заради чистата вода, слънцето и тишината. Искам да мога да се наспя, и нощем, и след обяд. Искам персоналът да се отнася с уважение към мен и не искам стрес. Затова ходя в Гърция. След като се пенсионирам ще ходя в Турция. А в България нито мога да се наспя, нито мога да си почина. И за колата няма паркинг. И едно проклето разстройство, още първия ден, заедно със т.н. "слънчева алергия". Да не говорим, че по-скъпо ми излиза. Не благодаря, няма нужда.
  • Анонимник на 3 Бекса
    Отговор
    43 15:06  20.07.19

    До коментар #34 от "КЛЮКАР":

    Аха, положението си е същото и с Франция и Испания. Пък ако не те държи на едно място за 700€ си две седмици по цялото Средиземноморие с плаващ 4-звезден хотел :D (като в тази цена са и билетите и летищните трансфери). Но някак не е същото като нашето Черно море - не се будиш от надута музика в 3 часа, храната не е видимо втора врътка.......
  • Жоро
    Отговор
    44 15:15  20.07.19
    Ужасен персонал ,не само по хотелите дори в аптеката и кръчмата е така. Зле образовани с никакво възпитание, зле изглеждащи и зле обучени ниско платени кадри. Във комбинация с високи цени и лошо качество на въздух,храна,вода използвани продукти в кухните. Собствениците селски тарикати. Тъпи но хитри и нагли. Ей това са част от проблемите А НЕ визите. Европекките богати туристи нямат нужда от визи а от качество,усмивка и търговци,които да знаят как да им извадят душата с памук.
  • Anton
    Отговор
    45 15:15  20.07.19
    На баба ви хвърчилото, в Слънчев бряг вече е пълно с хора. В повечето заведения с програма цените са като в София. Информацията ви е остаряла. Който има пари за пръскане да заминава за Гърция, където кафето е 5 евро, а вечеря за трима 50 евро. Всичко е платена пропаганда от бизнесмени, които притежават хотели и ресторанти в Гърция. Стига лъгахте хората, бях и на двете места и видях за какво става въпрос.

    Коментиран от #46, #60, #126, #127

  • Зуман
    Отговор
    46 15:18  20.07.19

    До коментар #45 от "Anton":

    Лъжеш, Антоне. Аз съм в момента в Гърция. Няма такива цени.
  • Дака
    Отговор
    47 15:23  20.07.19

    До коментар #1 от "Даже":

    Тебе пък кой те вика да идваш ,че ще бойкотираш😄😄. Стой си в шопландия и си гледай планината
  • Порно
    Отговор
    48 15:28  20.07.19

    До коментар #19 от "Шовинист до зомбитата":

    През май 2 седмици във Фуенхирола , това е между Малага и Марбея. Застроено е , но очевидно е добре планирано. Крайбрежния булевард е по хубав от Ница. Има огромен пясъчен плаж , на който зоните със шезлонги са не повече от 20 %. Две седмици за двама с полетите и трансфери , на пълен пансион излезе 2900 лева. Харчили сме само за допълнителни удоволствия , но спокойно може да останеш на платеното. Водата в Средиземно море е по солена , но има отлични душове през 20 или 30 метра. На мутроморието бях последно за три дни септември 2015 , на истинска почивка последно 2010. Явно няма и да стъпя скоро.
  • цв.цв. 7апартамента и асансьор
    Отговор
    49 15:36  20.07.19
    Нормално е да няма почиващи защото остават излъгани ,нормално е да няма квалифициран персонал като не им плащат обещаното,осигуряват ги на 4часов работен ден а смяна под 12часа няма
  • местен
    Отговор
    50 15:39  20.07.19
    Никой чужденец не е виновен за УНИКАЛНИЯ ни манталитет, от типа - ден година храни, ще дойде друг балък, различни цени за БГ и чужденци."Прекрасна " приватизация, калпаво стрителство, един сезон обичаме, в следващия мразим парите на Руснаците, цени в кръчмите все едно е готвено и доставено от съседен град, с продукти от Италия, но донесени на ръце. Къса брегова ивица, но всеки уважаващ себе си дилър, митничар, чиновник, сводник иска да е хотелиер. Е, очевидно не става, а и няма персонал за без пари. По същата причина няма има и завод на WV у нас, 5000 души персонал - откъде? и естествено за 800-1000 лв.бруто. Парите са лични, всеки си решава сам, не е само Сл.бряг, до последно ми се иска да си похарча за спане в малък хотел с удобства, и по прилични малки кръчми в БГ, отколкото да пълня гушите на едрите перачи у нас , или при съседите- тяхното си върви и без нас. Успех с почиката на всички!
  • ussr
    Отговор
    51 15:39  20.07.19
    Отношението на персонала,че българите са трета категория и не са платежоспособни е легендарно.БГ черноморието е само за богати чужденци и т.н.Като чуеха,че клиента е бг,персонала се чудеше как да го изгони този клиент.Ще ходя на море там където не се интересуват от националността,а от парите ми...Алчна сган...
  • Морски
    Отговор
    52 15:44  20.07.19
    Кой ти ходи на северното Черноморие Мръсна вода от Дунав Също и по студена Няма го чара на южното За Румънци Украинци Руснаци става
  • Доволни дедеагач
    Отговор
    53 15:46  20.07.19
    Здравейте ,ние посетихме Александрополис гърция ,много доволни останахме ,кафето е 1,50€ ,нощувка 50€ в отлична чиста стая тв клима ,газ 1,30€/литър,храна напитки в гръцкия лидл е по евтино от бг лидл,градчето има хубав плаж с пясък ,два крайморски парка .БЕЗПЛАТНИ ПАРКИНГИ,Много по добре е почивката от бг-черноморието
  • фен
    Отговор
    54 15:50  20.07.19
    Никога няма да храня мутри!Никога на лайноморието!Търсихте чужденци,били по-платежоспособни! Мразите руснаците!? Накрая ще се радвате и на цигани.......Всичко ,което е построено е с крадени ,мръсни пари
  • местен
    Отговор
    55 15:57  20.07.19
    За цените в Гърция ,Халкидики ,началото на сезона - обяд за трима - 3 сувлаки, 3 бири и хляб -35€, вечеря -зависи от храната ,но от50 до 120€ за трима, бира на плажа 4 до 5€ зависи от бара и марката. Обаче чистотата, реда, отношението - несравнимо. п.п. Не знам цените в магазините за Х.С., не съм имал работа там, но знам на горивата- LPG 0.8€, дизал около 1.4 -1.5 €, има разлики , защото може би има конкуренция, знам и друго - ЕДНОЦИФРЕНО ЧИСЛО е ДДС -то на енергоносителите. Няма вълни, няма водорасли има жива риба в морето, има и усмихнати хора, ненатрапчива музика и т.н.

    Коментиран от #58, #83

  • Реми
    Отговор
    56 16:05  20.07.19

    До коментар #6 от "Анти ТИМ":

    Редовното оправдание на незнаещите и неразбиращите. Не виждам другите градове, в които ги няма да са просперирали много.
  • 57 16:06  20.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • На гърция е скъпо
    Отговор
    58 16:07  20.07.19

    До коментар #55 от "местен":

    На турция е истината по ефтино или цени като тука бил съм по магазини и гледам😂😂бензин по ефтин гаста е като тука храната също е ефтина в магазините migros само алкохола им е по скъп но това е религиозна политика да нема такива изтърбушляци там като тука😂😂😂
  • незнайко
    Отговор
    59 16:14  20.07.19
    МРЪН, МРЪН МРЪН !!! Всички доводи са изсмукани от пръстите !!! Ако бяха намалили цените с 1/3 не можеха се отърва от почиващи !!! ДА АМА НЕ !!! Трите летни месеца трябва да им избият пари за цяла година !!! Щом е така стойте си без почиващи и догодина друга песен ще пеете !!!
  • Трифонов
    Отговор
    60 16:17  20.07.19

    До коментар #45 от "Anton":

    Точно така е! Прав си. Естествено, нашето за нищо не става - всички, дето са писали в тоя смисъл, са също прави. Но... в Гърция е абсолютно същото... с някои нюанси, но като цяло - много, много зле. И е пълно с българи... така, че селянията, от която реват преждекоментиралите, и тя е на ниво. И оня, дето писа за Франция, Италия и Испания... и той е прав. Истината е, че когато е 35 градуса на сянка, комарите те ядат на рояци, дрехите са все залепнали за гърба ти от пот, а гадното слънце пече, та майката си е***о, обективно никъде няма как да е хубаво. Аз затова не ходя на почивки. А лятото ми е най-омразният сезон. После две седмици трябва да се възстановявам от "почивката". Има, хората са измислили, солариуми - влизаш и за 10 минути се сдобиваш с тен, за който на слънце, трябва да пръхтиш в пот цял ден, а първите 4 дни не можеш и да спиш от неизбежното слънчево изгаряне и телесно прегряване. Ако ли пък отидеш в прехвалената Гърция, или трябва да ходиш из "плажа" със смешни гумени навуща, или трябва да се лекуваш с дни, щото си налучкал нещо от изобилната им отровна фауна... Айде няма нужда!!!

    Коментиран от #129

  • Черно море, много е добре...
    Отговор
    61 16:21  20.07.19
    Бях два пъти на Черно,ще ходя и на Бяло,най-хубаво е че го правя без кредити...
  • НИКОГА ПОВЕЧЕ НА БГ ЧЕРНОМОРИЕ
    Отговор
    62 16:26  20.07.19
    Тези хотелиери да спрат да търсят вината за липсата на туристи другаде и да погледнат себе си какви ги вършат. Там е заровено кучето на неуспеха им и тепърва ще има да плащат за години наред и напред заради гадните им номерца, които си позволяваха срещу туристите било то български и чужди. Вече никой не иска да идва при тях и това им е отплатата, която сами си заслужиха. Споменават как държавата им била виновна, защото не ги рекламирала. А БЕ ЕЙ, ОТ КЪДЕ НА КЪДЕ ЩЕ ВИ Е ВИНОВНА ДЪРЖАВАТА ? ЗАЩО ДЪРЖАВАТА ТРЯБВА ДА ХАРЧИ ПАРИ ОТ БЮДЖЕТА, КОЙТО Е СЪБРАН ОТ ДАНЪЦИТЕ НА ХОРАТА, ЧЕ ДА ПРАВИ РЕКЛАМА НА ХОТЕЛИЕРИТЕ ??? Който иска реклама, да си плаща от джоба.
  • 63 16:34  20.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Турист
    Отговор
    64 16:55  20.07.19
    Аз за последно направих огромната грешка да отида в Поморие и никога повече няма да повторя!
  • Шовинист до тупана
    Отговор
    65 16:56  20.07.19

    До коментар #33 от "Воланд":

    Като чета подобни ломентари и си задавам въпроса "една крава няма ли да се справи по-добре"? Тук сте се събрали само комплексари да су развивате мускулите на слюннитв жлези. Хубавото е, че не всички Българи са като вас....
  • Петко
    Отговор
    66 17:06  20.07.19
    Ем да само си говорим и тва е , в момента ни оправлява един луд с компания от ненормални, ами дано следващото на което секачи да кара е някоя сувалка белким се не връща
  • Гледач
    Отговор
    67 17:08  20.07.19
    С рекламата която организира правителството ни да се ходи в Гърция какво очаквате?Тиражират си скандари с наркозависими туристи.оворят против нашето море.И по сайтовете същата война .И папагалите ходят в Гърция. Но преди това спират в Благоевград на ХИПЕРМАРКЕТИТЕ. Или в Гърция има лидъл .И ТАКА ИМ Е ПО ЕВТИНО.

    Коментиран от #130

  • газ ток
    Отговор
    68 17:19  20.07.19

    До коментар #9 от "Летовник":

    Малко ми се плаче от цялата българска обстановка, те си мислят че бат бойко и компания им е виновен за мизерията а всъщност не осъзнават че той е просто едно огледално отражение на цялото население. Същите сте всички, не ви е виновен той.
  • АНЕНЕРБЕ
    Отговор
    69 17:35  20.07.19
    НАЙ ВАЖНОТО В ИЗКАЗВАНЕТО : „Изобщо до ден днешен всичко се прави единствено и само за да задоволим интереса на бившите силови групировки Воглаве с премиера“. Cui bono? Cui prodest? ВЕЧЕ Е ЯСНО В ЧИЯ ПОЛЗА СЕ ПРАВИ ВСИЧКО ТОВА. В ИМЕТО НА ПЪРВИЯТ В ПАРТИЯТА И В ДЪРЖАВАТА - човека Слънце с който от ранна утрин до късна вечер електронните медии и тези на ПЕЕВСКИ ни облъчват.
  • НИКОГА ПОВЕЧЕ НА БГ ЧЕРНОМОРИЕ
    Отговор
    70 17:43  20.07.19
    Тези така наречените хотелиери и всякакви там им дойде от хак и сега ревът като бенгалски тигри, ама това е положението сами си го направиха. Пожелавам им още поне 5 години да "жънат" такива и по-големи "успехи" и да затварят кепенците и да се омитат, защото това ги чака. На никой не му пука за тях. Да си обират бетона, чадърите и шезлонгите и да ги няма. Преди години като не е имало толкова бетон, чадъри и шезлонги да не би българите да не са ходили на море? Ходеха разбира се и пак ще ходят, но когато тези се изметат. Щат не щат, ще си ходят, защото вече никой няма да им стъпи на бетономорието и няма да видят и 1 стотинка. А сега вийте като вълци и то гладни, така ви се пада.

    Коментиран от #77

  • slucaen
    Отговор
    71 17:44  20.07.19
    balacite svarhiha .......................kat stane vreme sa isbori dano sahto taka da se osasnaem
  • Истината
    Отговор
    72 17:52  20.07.19

    До коментар #2 от "Софиянец":

    Поне от средата на миналата година в Слънчев бряг не дъни нито чалга, нито нормална музика. Това разбира се изгони хората, които отиваха там за да се забавляват и те отидоха в по-хубавите гръцки курорти или в Испания. В момента, в хубавата и скъпа част на Марбея откритите барове и заведения работят до три през нощта. Музиката дъни яко, но който иска да се забавлява това не му пречи, а хората, които искат да си почиват избират други части където да нощуват на спокойствие. Да не говорим, че само част от Слънчев бряг беше шумна точно както е и в Марбея в момента. В други части си беше спокойно. Спокойно е също в Албена, Дюни, Слънчев ден и на още много, ама много места по българското Черноморие.
  • Циганин
    Отговор
    73 18:01  20.07.19
    Руснаците и циганите превзехме българските плажове. Други мизерници освен нас няма .
  • Бил в Гърция
    Отговор
    74 18:17  20.07.19
    То ако имаше два грама мозък, щеше да прочетеш, че точно намаляването на руснаците е една от причините за слабия сезон. А специално циганите са последните, които ще платят за шезлонг. Достатъчно много съм виждал от тях на гръцките плажове преди Кавала. Отиват по пет души в една кола, седят цял ден на плажа без почти никаква консумация и после гърците се чудят как да изчистят боклуците след тях.
  • Да го духате майните
    Отговор
    75 18:17  20.07.19

    До коментар #18 от "нервен ( разбивача на тролове )":

    Кур за България
  • Комунистите
    Отговор
    76 18:23  20.07.19
    Завзеха всяко курортно кътче в България, препродадоха част от местата и на ОКУПАТОРИТЕ ни , заляха всичко с бетон , цените по заведенията са безбожни , а храната абсолютно некачествена, и хората избягаха от курортите , да си ги кътат сега и да си ги посещават с пияните руснаци ! В Гърция четирима хапваме и пийваме добре за 35 евра, а тук и 70евра не стигат !

    Коментиран от #78

  • Явно говориш наизуст
    Отговор
    77 18:24  20.07.19

    До коментар #70 от "НИКОГА ПОВЕЧЕ НА БГ ЧЕРНОМОРИЕ":

    Нали гледа репортажа за джипа на Перла. Как не обърна внимание, че в частта на плажа където беше правен клипа отзад се виждаше само зеленина и то много. Има много други плажове, които са така. Защо всички коментират само Слънчев бряг, който дори и застроен е курорт в топ 20 на Европа, а не казват нищо за Синеморец и десетки други наши курорти.

    Коментиран от #79

  • СссереМ
    Отговор
    78 18:31  20.07.19

    До коментар #76 от "Комунистите":

    Всяка година съм във слънчев бряг във виктория палас, и почивката е меко казано перфектна,а на тебе ти е застроена главата с бръмбари,отивай на почивка в чукотка подлого.

    Коментиран от #132

  • НИКОГА ПОВЕЧЕ НА БГ ЧЕРНОМОРИЕ
    Отговор
    79 18:53  20.07.19

    До коментар #77 от "Явно говориш наизуст":

    Аз наизуст не говоря. Проблемът е, че ти и останалите като теб "мислите" наизуст, но няма как да го разберете и за това все другите ще са ви виновни, че вече не искат да ви се доверяват и да бъдат драни. Балъците свършиха и сега ще си изпиете горчилака докато фалирате, а след вас ще дойдат хора, които разбират от хотелиерство и ресторантйорство и ще направят необходимото, за да се върне българският турист, което вие очевидно не умеете. В природата празно нямай вие се омитате и на ваше място идват тезий които знаят какво да правят. То не е сложно, но понеже сте алчни и това ви пречи да видите къде е проблема. Не става да дерете туристите с 99 такси за какво ли не, да образувате на хората само нерви и да искате да се върнат пак. Хората просто ви казаха БАСТА и сега ревете това е истината.
  • Доцента
    Отговор
    80 19:14  20.07.19
    Днес,20 юли на обяд влезнах в ресторант в с. Лозенец на морето. Една порция пържен сафрид от 200 гр. струваше 12,99 лв. при цена на същата риба в Кауфланд за 1 кг. 6 лв. Сметнато от 1 кг. сурова риба стават 4 порции х 13 лв=52 лв. 46 лв. за олио, персонал, собственика и 10% данък печалба. Засрамете се, догодина ще имате по малко туристи. На площада сергия със заразват смокините бяха 12,50 и 1 кг. диня 1,20 лв на борсата са 35- 45 ст

    Коментиран от #103

  • 81 19:23  20.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Боко
    Отговор
    82 19:24  20.07.19
    Бетонирахте почти цялата плажна ивица,после другите са ви виновни!Хората който имат пари,не са толкова глупави,знаят къде да отидат.
  • местен
    Отговор
    83 20:15  20.07.19

    До коментар #55 от "местен":

    Прав сте, и приятелите ни казват същото.
  • Гласувахте ли
    Отговор
    84 20:26  20.07.19
    Не?!?!?!?!? На ви сега Бокотиквощивина.

    Коментиран от #100

  • ама
    Отговор
    85 20:46  20.07.19
    Друг път!Никога.....
  • Краси
    Отговор
    86 21:53  20.07.19
    Аз днес докара жената, децата и тъщата (дано се удави) до Черноморец. От 12 години не бях ял миди с пясък... Слава богу, че утре си тръгвам към София

    Коментиран от #87

  • Оня с рикията
    Отговор
    87 21:55  20.07.19

    До коментар #86 от "Краси":

    Предполагам, че проблема не е в цената, нали?

    Коментиран от #88

  • Краси
    Отговор
    88 21:55  20.07.19

    До коментар #87 от "Оня с рикията":

    Твърдо не...
  • Гинка
    Отговор
    89 22:00  20.07.19
    Бай Ганыо из Европа
  • агент08
    Отговор
    90 22:05  20.07.19
    Сами сте си виновни, бе тъпунгери!
  • от Гърция
    Отговор
    91 22:08  20.07.19
    Мед ми капе,кеф
  • гост
    Отговор
    92 22:14  20.07.19
    В тоя хотел естрея цените са космически, а плажа е на 10-15 мин. Цената на чадър с 2 шезлонга-30лв. Само неориентирани руснаци го посещават и то, предполагам, не повтарят. Целия курорт Св. Св. Константин и Елена е такава цифромания, че се чудиш: в Б-я ли си или в Италия.
  • Да да
    Отговор
    93 22:23  20.07.19

    До коментар #34 от "КЛЮКАР":

    Случайно съм ходил в Ричоне. Точно под Римини е и е много известен. Цени всякакви, според мястото. Пясъка малко каляше. Навалица и отживелици. Група млади талибани изнасяше програма по улиците. Водата беше мокра и солена! Чудо ти казвам. За Барселона да кажа. Голяма плажна ивица без хотели до нея! Малко мизерно и пренаселено. Водата мокра и солена. Южна Испания - водата мокра и солена. Хотели на плажа няма! Плаж голям, пристанища бол. Цени различни,според мястото. България - водата мокра и солена! Цени различни. Забавления - собствени. Плажни ивици - ограничени! Пристанища - цели 2! И някое за яхти. Пясък - идеален. Обслужване - на каквото случиш! Музика в хотела, приятна обстановка, чисти стаи и музика от близката чалготека, намръщен персонал и мизерия. Кефти за семейството, кеф ти с любовницата.
  • Това е истината
    Отговор
    94 22:24  20.07.19
    Публикувано във факти.бг: Изобщо до ден днешен всичко се прави единствено и само за да задоволим интереса на бившите силови групировки Воглаве с премиера
  • 95 22:27  20.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Илиян
    Отговор
    96 22:27  20.07.19
    Ами,ако искате забийте ги тези чадъри,не само до водата-пробвайте и навътре в морето,белким пък някой турист доплува...Нагли мутри!
  • Българофил
    Отговор
    97 22:33  20.07.19
    Смешни са тези, които обичат Черноморието но не знаят къде да отидат, но още по-смешни и жалки са тези, които ходят в Гърция на квартира с пълен багажник с храна и си готвят т.е.живеят като в къщи и не чувстват че са на почивка!!! Това само българин може да измисли като сравнява цените на гръцката квартира с български хотел 5*! Всеки е свободен да почива където иска и където му позволява джоба и не е необходимо да плюе страната си, а да се погледне в огледалото и да си зададе въпроса:”АЗ КАКВО НАПРАВИХ ЗА ТАЗИ СТРАНА БЪЛГАРИЯ”??? Вие обаче българчета недоносени искате само да вземате и никога да давате!!!

    Коментиран от #173

  • Анонимен
    Отговор
    98 22:34  20.07.19
    Точно там има четри звездни хотели ,които някога може да са отговаряли на титлата си ,но сега въобще не отговарят,защото за запуснати ,искат да лапат без да влагат !
  • стоян георгиев
    Отговор
    99 22:35  20.07.19
    пролетариите се радват че туризма ни бележи спад след тётиите на българското правителство.другари спада в туризма ще се отрази във всеки сектор на икономиката ни,та радваите се че си давате парите в гърция,но после като идете на чичо доктор да не ривете че ви е отрязъл здравия каракк!проблемите у нас са свързани,радоста че се е прецакал туризма ще доведе радост и при прецакването на вашия бизнес ,другари!
  • ГЕРБ завинаги
    Отговор
    100 22:35  20.07.19

    До коментар #84 от "Гласувахте ли":

    Пак ще спечелим изборите
  • Георги
    Отговор
    101 22:45  20.07.19
    Не е само туризма. Истината е че цялата държава е гето, на нормалните хора не им е приятно да почиват в Гета. Още с кацането на летище София минаваме през циганските гета които описват състоянието на цялата държава, във Варна е същото.
  • Абе
    Отговор
    102 22:47  20.07.19
    Тоя хотелиер дето сте го лансирали в статията и реве - Нещо да каже за ДДС в туризма 9%??? Айде вдигнете им ДДС на 20% и после държавата да плаща в ниския сезон самолетни билети, реклама И т.н. аман от мутри ей
  • Трети ръкав
    Отговор
    103 22:53  20.07.19

    До коментар #80 от "Доцента":

    Вчера на третия ръкав на Халкидики ядох бифтеки 200 грама (кюфте) с гарнитура. Беше вкусно, гръцката салата също. Кюфтето струваше 9 евро, а салатата 6 евро. Каймата за кюфтето струва максимум 4 евро. Т.е. кюфтето струва максимум 1 евро. Гарнитурата да е още 1 евро максимум. Защо за продукти с цена в магазина 2 евро ми взеха 9 евро имаз не мога да разбера. Явно в Гърция не е по-различно.

    Коментиран от #104

  • От третия ръкав
    Отговор
    104 22:54  20.07.19

    До коментар #103 от "Трети ръкав":

    Уточнение. Каймата е 4 евро за 1 килограм.
  • 105 23:05  20.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Али Реза
    Отговор
    106 23:37  20.07.19
    "Британска медия хвали Слънчев бряг: Не е нужно да чупите касичката, за да почивате там!" Ха сега де,на кой да вярвам?

    Коментиран от #114

  • Твърд
    Отговор
    107 23:47  20.07.19
    Всяка година на българското черноморие. Кеф ти Варна, кеф ти Приморско. Никога не се знае на коя оферта ще се попадне - на измамници еднодневки или рядко срещаната зодия - качествени хора с желание за успешен продукт. Така че оферти много, лошото е че трудно се намират читавите в БГ, и създават брутално общо впечатление като картинка на отрасъла. Каузата изобщо не е загубена в БГ, само трябва да се избира внимателно ! Мутрите са завзели една част, мърлячите друга, некадърниците тоже, реститутите не са назад. Антибиотиците в аптеките също, че малко са кофти вълните и заустията. А за читавите, които имат сили и желание - остава малко пространство за изява. В Гърция е точно обратното. Въпрос на преценка.
  • Диамантената ръка
    Отговор
    108 23:50  20.07.19
    Каква е тая мания пък де се ходи на море? От какъв зор всяка година куцо и сакато се юрва на море и какво прави там, плюска и се налива с алкохол и се въргаля на пясъка, щото много се уморил, а пък това било почивка. Примитивна работа, може би остатък от милиони години, заради произхода на живота като едноклетъчни в океаните?!?

    Коментиран от #143, #147

  • Туроператор
    Отговор
    109 23:50  20.07.19
    Ако не лежа само един месец на шезлонг на Слънчака, ще спестя за почивка на Бали през август.
  • Ивка
    Отговор
    110 00:24  21.07.19
    Никога няма да стъпя в тоя смърдялник Особено скапаният му хотел Естрея.Една нощ бях.Стаята приличаше на манастирска килия.Мирише на мухъл.А на всичкото отгоре някаква вечерна сватба гърмеше цяла нощ ОТВРАТ НИКОГА НЯМА ДА СТЪПЯ ТАМ МОЛИХ СЕ ДА МИ ДАДАТ СТАЯ ДА МОГА ДА ЗАСПЯ НЕ ИМ ПУКАШЕ ДАНО ДА ФАЛИРАТ
  • Ивка
    Отговор
    111 00:24  21.07.19
    Никога няма да стъпя в тоя смърдялник Особено скапаният му хотел Естрея.Една нощ бях.Стаята приличаше на манастирска килия.Мирише на мухъл.А на всичкото отгоре някаква вечерна сватба гърмеше цяла нощ ОТВРАТ НИКОГА НЯМА ДА СТЪПЯ ТАМ МОЛИХ СЕ ДА МИ ДАДАТ СТАЯ ДА МОГА ДА ЗАСПЯ НЕ ИМ ПУКАШЕ ДАНО ДА ФАЛИРАТ
  • Драйвър
    Отговор
    112 00:42  21.07.19
    Стига долна пропаганда,какво ги слушате АЛЧНИТЕ ХОТЕЛИЕРИ!За тях ако може и хора по дърветата ще настанят!Преди курортите БЯХА ПРЕТЪПКАНИ,сега са нормално заети,има място и на плажа и в парка,не е слаб сезона,А ОЧАКВАНИЯТА ЗА ДЕН ГОДИНА ХРАНИ-НЕ СЕ СБЪДНАХА!Не може да имаш плаж с три хиляди места и хотелска база с трийсет хиляди!След като Гръцките и Турските курорти прибраха "плявата" ,сега по плажовете и курортите в България положението е много по добре,няма я оная дива селяния която беше преди,да му мислят Гърците!
  • 113 00:42  21.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Слънчев бряг
    Отговор
    114 00:43  21.07.19

    До коментар #106 от "Али Реза":

    го счупи Валери Симеонов Шумомера.
  • Станчо
    Отговор
    115 00:50  21.07.19
    Еми да ние ако има нещо нередно ще го качим във фейса и ще направим такава анти реклама на Бг че само могат да ни завидят
  • Вервай ми
    Отговор
    116 00:55  21.07.19

    До коментар #10 от "Шовинист":

    И аз баце си думах кат тебе ама 2013г. ми писна и сеа си ода у турско на моабет и да ти шепна ама само на тебе, на половина е там баце и кльопачката е огън бий!
  • 117 01:09  21.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ха ха
    Отговор
    118 02:17  21.07.19
    Ти си корав, да знаеш. Затова няма българи по черноморието, повечето хора с ниски заплати ходят в гърция или турция , и си прекарват много добре и спокойна почивка. По черноморието всички предпочитате чужденцие пред сънародниците си защото ги мразите! Ти с този пост си един малък пример. Но с вашата алчност и злоба и чужденците изгонихте, и персонала си изгонихте. Богатите българи не стъпват по мазутното море по тази причина. Не сте коректни, надувате цените но не предлагате почти нищо качествено!
  • Хайнрих Химлер
    Отговор
    119 02:19  21.07.19
    Welcome to Auschwitz, г-жо министър на туризма!
  • Рапан
    Отговор
    120 02:20  21.07.19

    До коментар #1 от "Даже":

    Шопите си ходите от години по южното черноморие около Бургас.Затова всичко се бетонира.На север идваха основно чужденци на спокоен семеен туризъм.А Варненци отдавна са в чужбина особено след приватизациите на златни с участието на мавъра олимп,мултигруп тим и дуги
  • Алчни сте
    Отговор
    121 02:43  21.07.19
    Алчни сте хотелиерите и търговците по морето. Изгонихте българите поради тази причина се си изгонихте и чужденците, от който си мислихте че ще ви направят милионери. А сега ревете, алчни сте ,злобни сте . Карате персонала си да бачка по 14-15 часа на ден, третирате ги като роби , заплатите им са колкото да не умрът от глад,за да се върнат да ви пълнят банковите ви сметки! Гнусни сте, сега си почивайте в празните ви хотелчета и пак гонете българите. Сега си ходим на море в гърция и турция, защото ни посрещат човешки, и услугите който предлагат на по ниски цени от вашите черноморски хотелчета са много на по голямо ниво от вашите.

    Коментиран от #161

  • Pompev
    Отговор
    122 04:56  21.07.19
    Така е,искат бързи милиони. То за скъпо има навсякъде.Кат са дигнали цените,мноо ясно че ше има отлив.
  • Pompev
    Отговор
    123 04:59  21.07.19
    И тия комунистическо мутренски манталитети само гадни и3pаелски туристки ги опрат,понеже са ходили в армията :)
  • Хасан4о
    Отговор
    124 05:25  21.07.19
    Защо Рускоговорящия да ходи на хотел след като си закупиха имоти ,къщички на до 100 км навътре от морето . Вижте си централната част на Варна. Излез вечер и освен Руски трудно ще чуеш друго. Вижте си надписите на магазините с " Дубльонки и т.н. " Те -Реските туристи си имат земя и къщи и апартаменти . Колко искаш окще да дойдат след като не си отиват ? А сега като направят и магистралата София -Белград пътя за Хърватско и Черна гора ще е още по-лек. Та чак и Гърците ще го усетят . А " Хотелиерите бизнесмени " няма да ги оплакваме и нищо безплатно повече не трябва да вземат от Народа . Да се запитат колко от тях са с подарен първи милион и от кого . То бяха съветници в общини ,кандидати за кметове ,все около партии овъртолени или със опити за собствени такива . Колко хотела се управляват от подставени лица на политици или по-лесно ще изброите тези които не са . Другите имоти и въобще бизнеса и икономиката е в ръцете на все такива изедници като почнеш от селски кмет та до олигарсите мулти милионери вече в НС. Колкото милост и справедливост имате към пенсионери и трудещи се ,това ще получавате и Вие драги ми бизнесмени политици. Всичко се връща и повръща , а на оня свят не пускат с ремъркета в които да си носиш парите. И с две-три шкембета не взимат . Само с едно отиваш и то ръфано от червеи. Или Вие Богоизбраните ще се мумифицирате вече като едните фараони . Може и лекарства за вечен живот да пиете ,та да страдате по-дълго ,ваща ...
  • Кольо
    Отговор
    125 05:55  21.07.19
    Направихте бетонни и тухлени жилищни комплекси с по-малко разстояние между "Блоковете " хотели отколкото в нормален Софийски или Варненски квартал. В блока ти обаче няма дискотека дънеща музика до сутринта или ресторант на първия етаж в комплект с няколко бара включително на покрива. Съборете тези бетони сега докато още имате пари и си направете две или три етажни бунгалоподобни къщички и ресторанта да е ресторант отделно ,бара да е бар и дискотека който иска да повърви малко пеша или с кола от там където другите всъщност са дошли да почиват . Предлагал ми лукс ? Какво е вече "Лукс " . Климатика ли ,хладилника в стаята ли ,телевизора ли с тъпите канали или масажистката ти е луксозна ? Какво няма този който иска да отиде на почивка и море ? Ами няма шума на вълните и морето ,глупци такива. Аларма ,бетон, пияници , наркомани , мутри , коли и всички останали "луксозни екстри " които предлагате вкл. и басейните ги има на всякъде . Излезте малко от амплоато си на велики бизнесмени милионери гледащи строго и с ненавист работниците си и по същия начин гостите си ,разходете се из най-близките села и там ще видите климатици / може на изплащане / ,телевизори и кабелен бърз интернет ,чадъри и шезлонги в двора до басеин .. Но.... дискотеката е по-далечко и цените са далечко от Вашите , а почивката прекрасна . Въпрос на приоритет нали..Вашия са парите и сега ще разберете цената им.
  • Ривиа
    Отговор
    126 05:55  21.07.19

    До коментар #45 от "Anton":

    Направи си пак сметките! Да, кафето им е по-скъпо, ако приемем, че твоите цифри са верни, но тук вечеря за трима, така че и тримата да се нахранят и да са доволни ПАК излиза повече, при средно качество на продуктите, даже под средното! Съмнявам се, че има някой, който съжалява за всичко това повече от мен, все пак съм от България, но това е положението за момента! Гърците имат по-доброто! И не само те! Ако някой има осъществим идеи, какво да се направи, нека пише! Ама не нещо, от типа"нека сме били подпишели петиция, и да я пратим на кмета" или нещо подобно! Ясно е, че така няма да стане! Или пък"нека сме съберяли пари, и да направим нещо". Стига, да бях в друга държава, може би. Ама ние сме в България. Извинете, но мой познат ми разказва една случка:нещо някакъв негов познат го будалка, и приятеля ми му казва, че лъже като дърт циганин. И се оказва, че тъкмо минават покрай един циганин. Кой ще познае, какво им казва? Е, казва им:Че вие българите лъжете повече и от нас, циганите!!! Какво говори това! А?!
  • хаааааааа
    Отговор
    127 07:03  21.07.19

    До коментар #45 от "Anton":

    хахаха - ти не си излизал от панелката в Обеля!
  • Иван
    Отговор
    128 07:06  21.07.19
    Никой не ти е взимал младите хора ,а вие бившите ченгета и комунисти ги изгонихте.Изпрахте си парите,като замърсихте(бетонирахте) черноморието и създадохте мутренски порядки в управлението на бизнеса и държавата . И това всичко под умелото манипулиране от Кремъл,следвайки руската доктрина за унищожаване на България.
  • въх
    Отговор
    129 07:06  21.07.19

    До коментар #60 от "Трифонов":

    Трифонов, ти си дърт мрънкач, личи си.. И ти си стой в панелката в Люлин.
  • Ууууууу
    Отговор
    130 07:10  21.07.19

    До коментар #67 от "Гледач":

    Евтино търсят и западните туристи, Гледачо - иначе всички щяха да са по френската Ривиера.
  • onq s konq
    Отговор
    131 07:15  21.07.19
    Язе па си накупим консерви бира рикия и други неща от смесеня магазин къде е у центара на село и отпрашвам с беенвето към Лозенец и там си имам едно место къде паркирам и си спим у беенвето и сичко ми излиза бес пари . Само къде има много комаре да ме апат нощеска ама ас като препалим веенвето и ги опушим и те бегат като алави та ча до сутринта се не сещат да се врънат!

    Коментиран от #140

  • Гларус
    Отговор
    132 07:15  21.07.19

    До коментар #78 от "СссереМ":

    СссереМ, ти да не си шофьора на Ветко?
  • solaris
    Отговор
    133 07:50  21.07.19
    до-53.александрополис ни е любим,много е приятно и чисто!плажа каманак,но морето супер!цените в магазините като тук-но в€.
  • 134 08:47  21.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Garrincha
    Отговор
    135 08:57  21.07.19
    Ривът наш'те чорбаджии га им опря до гз … , ма га имаше не рИвяхти - а, Енчо ? Едни на други си направиха мизерия алчните хотелиерчета, а сега държавата да им помогнела - демек, народа (аз, в частност) да им спонсорирам гостите с безплатни билети !!! Наско и Енчо - хотелиери от 30 години - как, бе, мишоци, като всичко беше държавно ?
  • Анонимен
    Отговор
    136 09:09  21.07.19
    Ами то от куцо, корав и сакато, нито ресторант организация нито хотелиерството не се става. Това е най трудният бизнес който може да се управлява. Министър ката на туризма, хал на хабер си няма, а и туроператороте каквото им диктуват това правят. Държавата я направиха не състоятелна. Опростиха всичко. Защо по соца имаше западни туристи. Как Живков ги докарваше. Пълно беше със туристи от западна Германия, и как им се радвахме,само.как курортите ни бяха пълни, и всеки българин можеше да си го позволи. От 1977 година съм в туризма, така че мога да споря даже и с министър ката дето квото и свирят това играе.
  • Георги
    Отговор
    137 09:20  21.07.19
    Наистина Черноморието ни се презастрои и има неща, които много дразнят като примерно разни чички,които преградили гората и ти вземат такса за паркинг , за да стигнеш до плажа ( визирам Силистар до Синеморец). Но на Синеморец всичко е пълно, има доста поляци, предимно иначе българи и мога да кажа, че където и да съм отишъл на заеведение или аквапарк, обслужването е било супер. Малко се прекалява с това, че обслужването било лошо. И не знам защо се тръби колко добро пък било в Гърция примерно ( за Турция съм съгласен, че е на ниво). В Гърция те гледат лошо само защото си българин и едва скриват неприязънта си към теб, пък вие ми говорите за добро обслужване. Отделно, че не всички хотели са на мутри, а има и доста семейни хотелчета, където дори може да се хапне нещо сготвено от домакините. Дайте да не гледаме само в черно.
  • Най лесният
    Отговор
    138 09:49  21.07.19
    и бърз начин е да се тури край на концесионерството на плажовете. Което е отживелица от мутренските времена. Валери Симеонов изброи кои плажове към кои мутренски групировки са. Общините поемат грижата за плажовете. Все ще намерят някой лев да се чистят в края на деня. В големите курорти се отдават на хотелиерите да се грижат. Срещу консумация, като в Гърция, взимаш си шезлонга и толкова. Просто е, но не го правят, защото концесионерството храни и легион чиновници, отдаващи плажовете.
  • 139 09:52  21.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Plovdiv
    Отговор
    140 09:57  21.07.19

    До коментар #131 от "onq s konq":

    Ами Ристе къде е в цялата схема?
  • Зоро
    Отговор
    141 10:35  21.07.19
    Къде е Иван Костов сега да се изтъпани да каже как е изградил пазарно стопанство с по-високо качество и че пазарът оставя само качествената услуга, а другите фалират?
  • турист
    Отговор
    142 10:35  21.07.19
    Въпросният хотел иска 1000 лв за едноседмична почивка за една стая. Без обяд. Голям шанс за промоция при гастроентеролог след почивката. После да не се чудят.
  • 143 10:59  21.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ХХХ
    Отговор
    144 11:03  21.07.19

    До коментар #15 от "Биде":

    Ами те си помислиха, че е бездънна яма!!!
  • Бачо Киро
    Отговор
    145 11:13  21.07.19
    Проблемът с плажовете е известен на всички - пет човека ги вземат от общините и ги дават под наем на съвсем други цени на хората, които ги работят. Кво се правите на улави, всички по морето знаете кой е "главният концесионер", който разпределя парчетата... Държавата получава едни кирливи 18 милиона, но концесионерът изстисква много повече от робите, които ще вземат плажовете под наем и ще ви натресат дебелите такси за чадър и шезлонг... Трябва да е като навсякъде - общините провеждат конкурси директно с тези, които ги работят, ама пуста простотия и бандитщина, кое у нас е като хората направено...
  • aaa
    Отговор
    146 11:22  21.07.19
    От алчност се умира ,другари и другарки.Не може само да грабиш ,без да даваш защото рано или късно теглиш късата клечка...
  • ХХХ
    Отговор
    147 11:25  21.07.19

    До коментар #108 от "Диамантената ръка":

    Един верен коментар! И аз се чудя защо е това чудо да се ходи на море? Голяма работа! Живея на 500 метра от плажа и изобщо не ме привлича с нищо! Верно като деца бяхме по цяло лято по плажовете, ама на голям човек не виждам за какво му е. То е радост за децата, както и карането на ски през зимата.
  • 148 11:35  21.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 555
    Отговор
    149 11:38  21.07.19
    Кой ще ходи на нашето море при тия цени. Едно семейство в Гърция почива една седмица за 500-600Е, в Турция за 1200-1400Е. Гърция е много по добре от тук и по евтино. Турция си е направо рай. А тук какви са цените, и какво получаваш за парите си.

    Коментиран от #152

  • Хахото
    Отговор
    150 12:09  21.07.19

    До коментар #8 от "Главата не е за украса":

    Много добре си го написал. От мене браво.
  • ФАКТ
    Отговор
    151 12:18  21.07.19
    Това е положението,собствениците сами са си виновни -лош персонал(добрия го изгониха с ниските заплати),от там и лошо обслужване!!!! Високи цени ,в магазините,в ресторанти,в хотелите-за българите е скъпо и прескъпо !!!! Във България,нищо не е както трябва !!!! Бизнесът,трябва да е в умни ръце,в образованите хора и възпитани,а не в необразовани връзкари и мутри !!!!
  • Guest
    Отговор
    152 12:22  21.07.19

    До коментар #149 от "555":

    Оцених те с + щото принципно си е така, само нещо цените бъркаш при съседите и комшу... В Гърция в сезон за семейство на седмица, средно 500 евра са ти само нощувките. В Турция за 500 евра си семейно (2+2) на полупансион!!! На хотелчета с басейнчета, на 200 м от плажа. На 700 еврака вече сте с жената и децата на "аз много обичам да идЪ"!
  • Гост
    Отговор
    153 12:33  21.07.19
    Не се минава седмица без да ни занимавате с тва тъпо черноморие! Прочетох 1-2 статии, всяка е една и съща с другата, е хубу сезона е слаб, незнам си кво си. Стига сте мърморили хората имат и по-сериозни проблеми за които никои не пише! Много ме топли че няма туристи, родителите ни живеят с пенсии от 200 лв на месец, за тва никой не говори! Ай сиктир...
  • Стан
    Отговор
    154 12:38  21.07.19
    След бума на строителството, сега е ред на пазарната икономика да си свърши работата. На бизнеса по морето му предстои да анализира ситуацията и да предприеме адекватни мерки. И понеже държавата се явява сериозен фактор, определено им трябва силна организация с която да изискат от държавата конкретни мерки. Само с мрънкане нищо няма да постигнат. Аз също имам бизнес и постоянно се боря и много се радвам, че тук съм само страничен наблюдател. В крайна сметка от тази ситуация ще бъдем облагодетелствани ние потребителите. До няколко години очаквам качеството да настигне цените.
  • 155 12:46  21.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Стан
    Отговор
    156 12:55  21.07.19
    Лично аз ходя на Черно море за по един-два уикенда на сезон и ми идва много в повече. На почивка: поне седмица в Гърция - предпочитаме на долу по островите(и не ядем в "уидъл", а по таверни), седмица в Турция - ол инклузив и седмица-две в южна Франция(имаме си къща в Сет). От там прескачаме до Испания и на връщане слизаме по ботуша. Цените на всякъде са съизмерими, но с това приликите с нашето море се изчерпват.
  • 1234578
    Отговор
    157 13:24  21.07.19
    Г-н Бизнесмен Атанас Карагеоргиев, доста умни неща казвате. Обаче бъркате в едно: „западняците не ни взеха мадите хора“ – това не е вярно. А е друго "ВИЕ БИЗНЕСМЕНИТЕ/ПОЛИТИЦИТЕ/ ИЗГОНИХТЕ МЛАДИТЕ" с мизерните заплати. Младите бяха изгонени на Запад да търсят по-добри заплати и живот. Пенсиите както и всичко „безплатно“ у нас в България го „дават“ работещите млади хора. А не бизнесмените или партиите и политиците като Корнелия Нинова и Бойко Борисов. Политиците са тези, които само преразпределят. Визимат от младите и раздават на старите, които гласувата за тази или онази крадлива партия, която обещае по-високи песнии и по-безплатно здравеопазване. Но обещаването не означава даване. Само, че младите у нас не са толова глупави, колкото им се иска на политиците, бизнесмените и алчните пенсионери. Младите са дотатъчно умни за да разберат, че „спасението“ за тях е на Запад. Кой мислите осигурява парите за охолният живот на политици и „бизнемени“. Ако не занете, аз знам младите работици. Да в България има 2,2 млн. пенсионери. От тях 1 млн. са мизеруващи пенсионери, но има и половин милион пенсионери с много добри пенсии - около 1000 лева месечно. У нас проблема, е голямото неравенство както в заплатите така и в пенсиите. Кой мислите осигурява пенсиите на половиният милион ачните бабички и дядовци? Защото пенсиите не ги плаща държавата, както твърдят политиците като Нинова или пък както твърди Бойко Борисов: „Аз плащам пенсиите“ ... „Аз съм дал еди к

    Коментиран от #163

  • Баце
    Отговор
    158 13:25  21.07.19
    Невидимата ръка на пазара нанесе едно кроше, ама пак държавата да помага, а кажи го на Костов, а за руснаците на топката Ал. Йорданов. И по-малко демократична алчност.
  • Ето за това от
    Отговор
    159 13:29  21.07.19
    От 4 години не ходя на Черно море! Преди 5 години ми стана "черно" за цял живот със заразите които хванахме или от храната или от мръсната вода! Ходим на Гърция и съм безкрайно доволна! Няма да си помисля за нашето море!!!
  • Ооо
    Отговор
    160 13:34  21.07.19

    До коментар #155 от "Неразбиращия":

    То затова го яд човек да дойде да ви остави едни пари, щото отношението ви е все че ви обират, колкото и да ви оставят. Яд ви е да вземете парите на хората за това дето предлагате, първо щото знаете че не струва толкова и второ щото виждате че не им пречи да ви платят въпреки надценките ви!!! Докато не си избиете тая завист и злоба от главата, нищо няма да се промени!
  • Дани
    Отговор
    161 13:54  21.07.19

    До коментар #121 от "Алчни сте":

    Абсолютно вярно твърдение!!! На какви ли не простаци и наглеци се нагледах в Поморие тази година! Хора постарайте се малко , за да се върна следващата година.Ние не сме телета , а туристи. За една седмица съм оставил 1500 лв , малко ли са ?
  • Заслужавате си го!
    Отговор
    162 15:56  21.07.19
    Тази година -20% туристи, до година минус още 30-35%.. След 3 до 5 години ще го духате вече суполив! Боклуци Алчни, Нямате Наяждане
  • po-znaesht
    Отговор
    163 16:44  21.07.19

    До коментар #157 от "1234578":

    Тъпанар!!Младите били плащали пенсиите на алчни половин милион пенсионери,на които били по 1000 лв!!Нищо от това не е вярно!!Провери,че по данни на статистиката-държавната,индексцията на пенсиите около новата горна граница 1200 засегна само 26 хиляди пенсионери! А високи пенсии взимат едва 170 хиляди хора!!И ти изобщо не си запознат с формулите за изчисление на пенсиите,Идиот..!!Тя зависи от коефициента,демек-съотношението между взиманата заплата през всичките години на работа и средната национална годишна заплата! Който е взимол по-голяма заплата,на него са удържани по-големи социални осигуровки !!Затова сега взимат по-големи пенсии..Това е справедливо и само идиот като тебе счита,че по-високите пенсии са несправедливи!!! О

    Коментиран от #170

  • дддд
    Отговор
    164 18:35  21.07.19
    Когато председателят на асоциацията на хотелиерите и ресторантьорите призова "да внимаваме да не обидим богатите и чувствителни шведи", вие защо не го скалпирахте?
  • Таратор
    Отговор
    165 19:21  21.07.19
    Докато българския хотелиер не се научи че ден година не храни и че туризмът е и съхранение на природата, традициите и уважение към клиентите, няма да се оправят.
  • Български Украинец
    Отговор
    166 21:07  21.07.19
    Докато не смените приоритети от Русия на нормални държави като например Украйна, коята загубих 80% от своите плажи и морски брягове от Руснацка окупация, ще имате проблеми. Украйна има милиони платежеспособни хора коите миналите три години търсих евтина и недалечна от държава почивка. Освен това украинци не се изискват визи!! Вие загубих много от те хора, когато вдигнаха цени на настанявания и храна на 100% от 2013. Също не правите никаква реклама за Полша, Прибалтика, Унгария, Словакия, Чехия. Те хора имат пари но изискват нормално ниво на сервиз и цени не като в Турция. За те цени имат Турция и Египет. Като пример, ходих на Южен плаж в Несебър, на 4 човека получих сметка за чадър и два шезлонга, 300 гр водка Finlandia, 2 безалкохолни коктейли, 2 бира бг, 3 цаци и 3 картофки - 175 лева! Вие вообще нямате мозък? Кой глупак ще идва и плаща в България такъва сметки ако в 300 км има Турция с 50-100 евро на ден олинклузив? Намалите цени на ниво съответно предлагани сервизи и ще имате милиони украинци, полаци, прибалтийци следваща година. Цена в България надхвъля вече много ниво на сервиза. България е курорт за хора с доходи от ниският и средният клас. Забравихте за това. Започнете с цени на чадъри и шезлонги. За 10 години цената става двойно повисока. А те са шезлонги и чадъри предлагат същи с възраст на 10 години и повече... Никой от милионери никога не се идва на почивка в България, а цените за вашето ниво на туристи е вече много високи от реални. И
  • Бай Тошо
    Отговор
    167 22:18  21.07.19
    Още малко остана и ще се върне държавата със 100 години на зад
  • Никога Бг море
    Отговор
    168 22:54  21.07.19
    Ай стига ревахте вече!Писна ни вече дори да ви слушаме!!Крайно ереме беше да си оберете плодовете на алчността,безочието,мутренската култура и наглите кражби,грубостта и очевадната ви простащина и всякаква липса на професионализъм!!!Не разбрахте ли,че от вас,тъпи крадльовци,професионалисти-хотелиери,рестрантьори,мениджъри,не става нищо!!Прости сте си и това е!!Нищо общо с туризма!Никога няма и да привлечете клиент,щото тъпия бай Ганьо си е тъпа кратуна!И крадлив,и нагъл!!Стойте си там,ветрейте си се с малкото тъпаци,дето незнаят какво е ниво на туристическо обслужване и какво трябва да получат за парите си,и продължавайте да се гледате„умно”помежду си и това е!!Не ми е кеф дори тъпите селски мутри да ви гледам,камо ли да ви хрантутя!Аре,чупка!!И„тишина”!!Не ни пълнете главите с проблемите си,крадльовци алчни!!!

    Коментиран от #172

  • 169 00:17  22.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Audi
    Отговор
    170 01:41  22.07.19

    До коментар #163 от "po-znaesht":

    Най-големите пенсии вземат чиновниците, които не са внесли и един лев осигуровки. А вноските на онези от едно време ги изнесоха комунягите отдавна. И затова ти казва човека , че младите плащат сегашните пенсии. Заплатите им са ниски поради огромните осигурителни данъци.
  • Мечо Кух
    Отговор
    171 01:49  22.07.19

    До коментар #19 от "Шовинист до зомбитата":

    ...то и в Монако е презастроено и скъпичко , ама на мен ми хареса ...
  • 172 01:55  22.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор

  • Audi
    Отговор
    173 02:05  22.07.19

    До коментар #97 от "Българофил":

    Браво господине. Поздравления за мнението. Имало и нормални хора !

    Коментиран от #176

  • Гледач
    Отговор
    174 09:00  22.07.19

    До коментар #9 от "Летовник":

    Говориш глупости. Да не си взел ПАРИ за ТЕЗИ глупости?
  • Денислав
    Отговор
    175 10:52  22.07.19
    А същият господин дали ще се похвали как е тормозил персонала си или знае само да се оплаква? И един факт - куротът "Константин и Елена" и Дюни са единствените, които бележят ръст на приходите и почиващите. Тенденциозните статии на плачливи хотелиери може да си запзите за балъците, които им се връзват.
  • Сам ли се хвалиш?
    Отговор
    176 07:52  23.07.19

    До коментар #173 от "Audi":

    И си викаш браво! Браво за това, че болшинството българи нямат пари, за да почиват нормално? Те са принудени, от държавата, да си носят храната, в Гърция!
  • НЕДОВОЛЕН ПАМПОРОВО
    Отговор
    177 16:47  24.07.19
    Здравейте българи,пих кафе на кулата снежанка-3,5€,вход на кулата-2,5€,магнит за хладилник-2€,спах в къщички ,,малина,,-45€. следващият ден пих кафе в гърция-1,5€,гръцки хотел-25€ ,чистота навсякъде,купих магнит-1€-ИЗБИРАМ ГЪРЦИЯ ПРИЯТЕЛИ

Напиши коментар:


Публикувай