5 219 29

БДЖ, докога така?

Що за гениални хора работят в БДЖ питам аз?

БДЖ, докога така?
Снимка: БГНЕС
Факти
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Коментар на читателя ни Димитър Стоянов

Темата БДЖ е болна тема, обсъждана с години, писано е много по нея и въпреки всичко остава актуална. Аз обаче в качеството си на пътник, който се налага да използва услугите им всеки ден, определено имам нужда от вашето съдействие за поредния материал, който се надявам да не остане глас в пустиня.

Що за гениални хора работят в БДЖ, питам аз? Само преди ден, в 12:47, в сайта bdz.bg беше публикувана новина с гръмкото заглавие "Подобрява се разписанието на бързия влак "Слънчев бряг" от Бургас за София". Във въпросната статия прочитаме, че влакът ще тръгва от 15:25 ч. вместо както досега от 16:30 ч. Причината е (цитирам) "Осигуряване на възможност за осъществяване на удобни връзки с други влакове, както и с по-ранното пристигане на бързия влак в удобно време в централна гара София".

Да направим един по-подробен поглед на статитие, публикувани днес в сайта bdz.bg. Още с влизането в секция новини виждаме 15-тина статии с отменени влакове или обявени закъснения. И познайте! О, чудо! БВ №8602, на който УЖ подобрихме разписанието за да се осъществяват по-добри връзки и който трябва да пристига в УДОБНО ВРЕМЕ, има закъснение от 71 минути, което по график означава, че ще пристигне в същия час, в който е пристигал досега. Каква обаче е разликата, ако ви интересува? Всичко е просто - БДЖ съвсем не се интересуват от пътниците, ползващи услугата им. Те са решили още и още да ги мачкат, като всъщност цялата идея е била бързият влак №8602 да пристига 1 час по-рано на Стара Загора. След това влакът от БЪРЗ да се представи като пътнически и в целия участък от СТАРА ЗАГОРА до ПЛОВДИВ влакът №8602 (БЪРЗ ВЛАК) да се движи като пътнически. Това, разбира се, създава не само дискомфорт в пътуващите, които от Бургас до София вместо за 6 часа ще стигнат за не по-малко от 8, ами и в същото време са заплатили цена на билета за категория БЪРЗ влак, който половината време се движи всъщност като ПЪТНИЧЕСКИ.

Разбира се пътниците не са уведомени, че влакът ще стане пътнически и в момента си пътуват кротичко във влака и въобще дреме им на БДЖ-то, че не само са ужилили хората да платят билет за БЪРЗ влак, който изобщо НЕ е бърз, но и в сайта си умишлено представят информацията като "ПОДОБРЯВАНЕ НА РАЗПИСАНИЕТО" вместо да обявят, че от недостиг на локомотиви бързият влак ще е пътнически.

Това не е единичен случай, това е ежедневие. Аз мога да дам пример с друг БЪРЗ ВЛАК, който най-редовно се преобразува на пътнически, но хората си плащат като поп за категория БЪРЗ (което е по-скъпо). Това е БВ №2660 от Враца за София, който минава през гара Лакатник в 06:35. Тъй като често БДЖ нямат композиция да си покрият пътническият влак от 6:55 от Лакатник за София (по същата линия, по която се движи и бързият влак №2660), БДЖ им хрумва гениално решение - влакът се движи до Лакатник и спира в 6:35. Вместо да продължи по разписание в 6:36 и да пристигне в София в 7:30, влакът стои 20 минути на Лакатник и изведнъж от БЪРЗ влак той вече е пътнически и си спира на всяка гара. Така, разбира се, те си покриват липсата, а за пътниците, които трябва да са на работа от 08 ч. остава поредното обяснение пред работодателите си защо влакът, който трябва да пристигне в 7:30 в София всъщност е пристигнал в 8. Обяснението е логично - БДЖ нямат локомотиви и композиции и за това си сливат който им бърз влак скимне с пътнически.

Аз например често пътувам с БВ №7630 заминаващ от гара София в посока гара Мездра. Уважаеми ми медии, този влак тръгва навреме веднъж на две седмици. През цялото останало време хората си чакат по 60-90-120 минути, често го сливат с друг влак (№9647, заминаващ от 20 ч. за Русе и Силистра) и още повече бързият влак спира на всички гари или с други думи казано това е ПЪТНИЧЕСКИ влак замаскиран с думите БЪРЗ влак за да плащат пътниците повече пари. Та в това число и аз.

Няма да повдигам въпроса за ПВ 20171 от 14:20 който трябва да заминава в посока Горна Оряховица през гара Мездра. Този влак всеки ден има закъснение от други 60-90-120 минути, ама това за хората, които не пътуват с него не е от значение, но ние пътниците, които дремем и чакаме по 120 минути, молейки се да дойде локомотив и да ни вземе и да ни закара, това е загубено време. Вместо да се приберем по домовете и да си свършим къщната работа, масово пътниците в този влак стоим и чакаме на гарата и се молим на всичките светии машина да дойде, да ни вземе и да ни закара. Това се случва, но с цената на големи закъснения.

По едно време БДЖ "решиха" проблема, като изместиха (без предупреждение) началният час на влака да е в 14:25, седмица по-късно в 14:30, седмица по-късно в 14:40 и така влакът се буташе към 15 ч., но той никога не тръгваше преди 15:30, просто закъснението изглеждаше по-малко в сравнение с началния час 14:20.

И това е нищо! Само ако погледнете в сайта на БДЖ колко десетки и дори стотици закъснения дневно и седмично има, колко влакове се отменят и сливат с други и всичко това заради прословутият недостиг на машини. И искам да попитам въпросните лица, отговарящи за това дружество, защо подяволите не го смениха този график, защо просто не намалят някои влакове и предварително не обявят кои ще отпаднат, така че да си покриват разписанието с необходимите локомотиви. Очевидно тази им система с 60-90-120 минути закъснение НЕ работи. Тя изнервя пътниците, а БДЖ ни връзва ръцете, защото нямаме никакъв шанс да си потърсим правата. Вместо това всяка година се наливат пари в тези железници за да НЕ си изпълняват задълженията.

И докога така? Обявиха вече конкурсите за нови вагони и локомотиви? Вие осъзнавате ли, че самата процедура трае месеци, с обжалването ще станат години, БДЖ НЯМА да купят НИЩИЧКО преди 2024 година (прогнозно казано). Те до 2024 година мислят да карат с тези 60-90-120 минути закъснение ли? Кое е това безотговорно лице, което не седна и не преработи графика на железниците така че да се покрие с наличната техника? Докога така? Плащам за БЪРЗ влак, пътувам в пътнически с по 90-120-150 минути закъснение по трасето и накрая дори няма от кого да си потърсиш правата, защото се оказва, че в БДЖ права нямаш. Платил ли си - платил си, докарахме ли те - докарахме те. Пък дали сме закъснели с часове или с дни - не ни интересува. Както би казал актьора Христо Гърбов "Това са си вече лично ваши извращения!". Евала му за тази роля! Вярно, тя е за ТУРоператор, но идеално описва ситуацията в БДЖ и тяхната "загриженост" за пътниците - че влак №8602 ще тръгва по-рано за да пристига по-рано. Да, ама НЕ. Идеята е съвсем друга, ама важното е българинът да повярва.

България
Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 22 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 +359888314777

    2 4 Отговор
    Мариана Богданова
  • 2 ٩(͡๏̯͡๏)۶

    37 0 Отговор
    Новата промоция на БДЖ: повече минути на същата цена!
  • 3 ШИПКА

    29 19 Отговор
    Точно утайките на обществото работят в ЖП-то ,които едвам минаваха горните класове в училище, тройкаджии и малоумници, висшето им образование не струва и пукната стотинка ,имат супер много администрация, крадат, ползват много привилегии, и затова вземат мазни заплати ,говоря главно за мазните жепейци които работят в администрацията.

    Коментиран от #25

  • 4 Ядеитн

    10 8 Отговор
    Кой немой спести едно илядо лева за гоуф или астричка на газчица да оди со БДЖ то или да си седи на село.
  • 5 БГ681

    30 2 Отговор
    Всичко това е целенасочено за да откажат хората да пътуват по- сигурно във влак, а за сметка на това да пълнят джобовете на автобусните шефове. да не говорим за трафика по пътищата
  • 6 Morgoth

    17 11 Отговор
    БДЖ се ползва основно от групи, които имат намаление - бивши и настоящи работници, пенсионери и студенти, както и от цигaни, които отиват на работа в града и рядко си плащат билета. Докато целта е да се обслужват нискодоходните групи БДЖ няма как да предоставя качествена услуга. Искаме влакове като във Франция, но имате ли идея колко струва там билета? Сещатели се, че от тези които сега пътуват с влак 95% ще слязат от него, ако докараме качеството и цената на европейските скоростни влакове? БДЖ е обречено на мизерия, защото обслужва бедните!

  • 7 Петър

    36 0 Отговор
    БДЖ е като здрав човек който се държи в изкуствена кома . Могат да го излекуват веднага и да го събудят но ще им секне кранчето на определени кръгове!

    Коментиран от #9

  • 8 Петър

    19 2 Отговор
    В "БДЖ" и "НКЖИ" няма здравомислещи. От 20г. се превъртат едни и същи " професйоналисти" за управители и началници в двете дружества. Каквото им е нивото преди такова е и сега.......
  • 9 Брат ми

    11 1 Отговор

    До коментар #7 от "Петър":

    Абсолютно вярно!
  • 10 Гост

    16 7 Отговор
    Евала за точния анализ. С БДЖ съм си имал вземане даване следа като веднъж влакът потегли, а аз подавах малолетното си 3 годиншно дете на майка му и бях стъпил с единя крак на перона, а с другия на влака. ПУснах сигнал - няма такава излагация и порнография - оказа се че всичко било ок. Всеки ден ползвам услугите им и твърдя,че те никога не могат да си нацелят разписанието. Или влакът тръгвам с 3-4мин. по-рано или закъснява с 30-40 мин. За капак спирките и гарите им са опикани, няма чакални, крушките не святят, билето продавачките са нагли и мързеливи. Никой няма да жали за БДЖ, че съдбата им е тежка, но все пак това е държавна железница и хората разчитат на този тип транспорт. Не мога да си обесня как в цял свят железниците просперират и се интегрират нявсякъде, за да облекчат градския трафик, а в държавата на идиотите - България, БДЖ тегли яко назат. Не мога да си го обесня, но доволно потривам ръце преди краха на БДЖ и наистина искам да видя някой в затвара заради този крах.

    Коментиран от #26

  • 11 mobile. bg , cars .bg ,

    1 12 Отговор
    Кола за 1500-2000 лева, курс за водач 700 лева, И ще си спестите мъките
  • 12 Последния софиянец

    24 1 Отговор
    Нарочно съсипват БДЖ в полза на автобусната мафия.
  • 13 Лъжлива статия

    7 7 Отговор
    Относно №8602 пътувам с него редовно и да промениха му разписанието, да той закъснява...НО НИКОГА НЕ Е БИЛ В РОЛЯТА НА ПЪТНИЧЕСКИ ВЛАК, защо използвате и без това лошото положение в БДЖ, само и само да си напишете "ЛЪЖЛИВАТА СТАТИЯ" Проверете в разписанието и ще видите че този влак спира само на големите гари на които спират всички Бв-та

    Коментиран от #14

  • 14 ouuu

    4 8 Отговор

    До коментар #13 от "Лъжлива статия":

    ти си мазен жепеец

    Коментиран от #15

  • 15 Ааа

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "ouuu":

    Ти сигурно си комплексар с малка патка, познах ли?
  • 16 СЪРДИТ

    14 0 Отговор
    От десетилетие ремонтират подбалканската линия!! С незначителни изключения влаковете са с прехвърляния и "трансбордаций" с автобуси !! Сигурно за по-кратко е построена линията !! Има ли край тази идиотска гавра с хората !! Явно, че този начин на безкрайни ремонти е удобният начин за нагла кражба на големи суми пари......пишеш за ремонта на участък 100, всъщност си вложил 20, а останалите 80 - е джоба на "правилните хора, партия и управници" !! И това ще безконечно така, защото е безконечна наглост, лакомията и безнаказаността на дерибейте на нещастна България !!
  • 17 Шаран БГ

    11 0 Отговор
    След ВСВ основниая транспорт бе БДЖ.Пътническите влакове закъсняваха спрямо обявените разписания понякога по-вече от два часа. Но....министър-председател на НРБ стана един едър и много лош комунист от Златица. "Жепейците" осъмнаха едно утро с униформи и пагони като войници. Заплатите на редовия персонал бяха повишени. Какво е било сред администрацията - не знам !? Помня от 1950 до 1953 година, пътническите влакове започнаха да "цепят" секундата от разписанията... !!!! Че народът хубаво го е казал: " Кучето бяга според тоягата " !!
  • 18 Аз аз

    7 0 Отговор
    Всеки ден пътувам и всеки ден влаковете закъсняват.И от централна гара София тръгват със закъснение. Каква е тази простотия не знам .
  • 19 Йордан Василев

    15 0 Отговор
    В далечната тоталитарна 1972 г.,като машинист ,карах експрес ,,чака,,от София до Бургас за 4 ч.и 40 минути ,направете сметка с каква скорост се дижиме назад????!!!!Йордан

    Коментиран от #29

  • 20 гост

    7 0 Отговор
    Вижте на Запад какво представлява железницата и какво е у нас. Години наред живях в Германия и ползвах обществен транспорт, не съм си и помислял да ползвам автомобил. Само велосипед, влак и трамвай. Всичко е точно, закъснение може да стане в рамките на минута, две, ако има ремонти по линията може и 5мин, но това е. Сменят релсите през нощта когато трамвайте не работят и всичко е завършено сутринта в 6ч. Уредено, почистено, ремонтирано и да, не са на печалба, особенно трамваите, но подпомагайки тях, общината предоставя чист транспорт в града, а не смрад и задуха както у нас. Прибрах се, викам си ще продължавам да позлвам бдж и след няколко пъти и висяне с часове по гарите се отказах, мизерията и неудобните връзки не ме спират, но закъсненията са голям проблем и железницата е символ на точност, но не и у нас.
  • 21 Редовен пътник

    10 1 Отговор
    Докато се подържа толкова много администрация и в двете структури на железницата и докато се мисли само за метрото ,здрави и навреме тръгващи влакове няма да има!

  • 22 Зарата

    1 1 Отговор
    За какво говорите бе хора, ами вижте цените на билетите каква смехория са?
  • 23 незнайко

    0 2 Отговор
    В БДЖ работят хора на ДЪРЖАВНА РАБОТА !!!
  • 24 Николай Тодоров

    0 0 Отговор
    Цените на билетите в БДЖ гонят тези на автобусните фирми, говорим за редовните цени... Затова и влакове ползвам основно в чужбина. Там пък цените на високоскоростните са понякога по-високи от тези на самолетните превози.
  • 25 Мартин!

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "ШИПКА":

    От личен опит ли знаеш ГосподинТройков Неудачников Утайков! Ти неси Шипка, а Бузлуджа пропаднала!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор

  • 27 Атанас Танев

    2 0 Отговор
    На мен също ми се налага ежедневно да пътувам по маршрута Своге-София и обратно. Просто, защото живея в Своге, но работя в София. Както стотици, дори хиляди хора, защото разрушителният 30-годишен преход доведе до там: далновидните напуснаха страната и макар в преобладаващата си част да са обслужващ персонал в Европа и по света, живеят достойно и обратен път назад няма, а останалите, сред които огромен процент пенсионери, деца и малцинства за цвят все още вегитираме в тази прогнила от корупция и боричкания за власт между съмнителни политически елити, някога Велика в исторически план държава, а сега държавица, последен разряд в бленувания ЕС. Ами то уважаеми събеседници и читатели, каквато държавата, такова и уродливото държавно отроче БДЖ! Също прогнило и разпадащо се! Най-много ме боли обаче, че в БДЖ оправия няма, защото държавата, както и общините са лоши собственици. В условията на пазарна икономика, държавата е показала, че не може да действа като успешен търговец и бизнес мениджър. Държавата трябва да е просто администратор на икономическите процеси, чрез държавната нормотворческа инициатива. Но тя трябва да регулира тези процеси в интерес на естествените и логични икономически процеси и принципи и в интерес на обществото, като цяло, а не в интерес на Бойковисти, Доганисти, Пеевисти и всякакви други такива тъмни кръгове и лобита. Така и в БДЖ, царува некомпетентност, корупция, лобизъм, разграбване. Ето, като пътник аз ежедневно пътувам по принуда с БД
  • 28 Пенсионер

    2 0 Отговор
    Въпреки всичко , с влак е най-удобно пътуването - може човек да се разтъпче , има тоалетна , отново има спални вагони , бюфет ..
  • 29 ЛУКУЛ

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Йордан Василев":

    Прав си шефе,но тогава само в нашето депо имаше 130 локомотива!Сега трагедията е пълна,няма локомотиви,дори и вагони и не се знае кога ще има....ФАКТ

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.