Last news in Fakti

16 Ноември, 2019 11:00 25 582 197

Казват, че при Живков беше по-добре. Да видим:

  • тодор живков-
  • социализъм

С тази своя носталгия възрастното поколение очевидно е създало сред младите погрешни представи за живота в НРБ

Казват, че при Живков беше по-добре. Да видим: - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Българите, които вярват, че при Живков е било по-добре, са двойно повече от отричащите това твърдение. Нашият автор Георги А. Ангелов си направи труда да сравни живота тогава и сега. Без емоция, само чиста статистика.

Само 22 на сто от българите смятат, че твърдението "При Живков беше по-добре" не е вярно. Така поне излиза от провокативно изследване на „Галъп интернешънъл“, резултатите от което научихме тази седмица. Въпросното допитване тества отношението на българите към клишетата, загнездили се в колективното съзнание след 1989 година. Или т.нар. “морфичен резонанс” (по Ахмед Доган). От изследването научихме и това: 45 на сто от анкетираните българи смятат, че по време на дългогодишното управление на Тодор Живков в България се е живеело по-добре, а 33% казват, че нямат мнение по този въпрос. И още: 54% смятат, че демокрацията ни е отнела много.

За целите на този текст нека да създадем един средностатистически хомункулус и да му вдъхнем живот с данните на Националния статистически институт и на Световната банка. Ще го наречем Стати. Той е едновременно дете, мъж и жена, учащ се, работещ и пенсионер. Тоест, неговият образ е представителен и за хората без собствени доходи.

Продължителност на живота

През 1960 година Стати е доживял 69,25 години, през 1980 - 71,16 години, през 2000-та - 71,66 години, а през 2016 - 74,61 години.

Тоест, днес Стати живее с 5 години повече, отколкото когато Живков започва да израства в кариерата си.

Доходи и разходи

През 1962 година Стати е имал годишен доход от 487 лева, от тях - 225 лева от заплата. На година е харчел 461 лева, от които 211 лева за храна. Статистиката не издава никакви детайли за доходите извън заплата и пенсия, но бързо става ясно, че нашият средностатистически българин едва ли е живял много добре, след като почти цялата му заплата отива за храна, за която е чакал на дълги опашки.

Към края на “зрелия социализъм” - през 1985 година, нашият герой вече се е позамогнал. Печели 1990 лева на година, от тях 1203 лева са от заплата. Харчи общо 1836 лева, а за да напълни хладилника си “Мраз”, са му необходими 752 лева. След хиперинфлацията по Виденово време и деноминацията на парите при Иван Костов, през 1999 година Стати прави чудеса: има доход от 1502 лева, 629 лева от тях са от заплата, харчи 1301 лева, от които 1112 лева отиват за храна. В наши дни, през 2018 година, общият годишен доход на Стати е 6013 лева. От тях той харчи 5772 лева, като за храна отиват 1714 лева.

Казано иначе: от статистическите данни излиза, че българите, според които при Живков е било супер, не са съвсем прави. Даже хич. Разбира се, трябва да направим следното уточнение: както знаем от популярния виц, статистиката е наука, при която ако главата е във фурната, а краката във фризера, температурата на тялото се оказва съвсем нормална. И все пак - ето още интересни данни.

Днес българинът пътува в пъти повече

1980-та е една от годините по време на соца, през които най-много българи са пътували извън страната - тогава цели 756 631 българи са били зад граница, като можем да се обзаложим, че повечето от тях са ходили в СССР. За сравнение - само през септември 2019 българите, пътували в чужбина по работа или като туристи, са били 653 570, като повече от половината са ходили в страни от ЕС.

Лъжливото усещане за сигурност

Казват, че по време на соца българинът се чувствал много по-сигурен - за работата си, за бъдещето си, за своя живот и живота на децата си. Но не е било точно така - просто властите са създали такова възприятие. Благодарение на мощната пропаганда и липсата на свободни медии. Едно време новините по единствената телевизия започваха с успехите на партията и на трудовите колективи, а днес слушаме и гледаме кървави подробности за инциденти с човешки жертви. Така се създава впечатление за все по-ожесточена война по пътищата на България. Но и това не е така.

Най-черната година по българските пътища е 1990-та. Тогава са загинали 1567 души. Десет години по-рано, през 1970, загиналите на пътя са 1066. А през 2017 година, според официалната статистика на МВР, жертвите на пътя са 682. Като имаме предвид, че в наши дни регистрираните автомобили са около 3,5 милиона, а през 1973-та само 1 милион, можем да направим извода, че при соца смъртността на пътя е била в пъти по-голяма. И още един интересен извод от статистическите данни: със затварянето на индустриалните гиганти се е подобрило и качеството на въздуха.

А социалното неравенство?

Преходът, който, според усещането на мнозина, сякаш никога няма да свърши, рязко разтвори ножицата на социалното неравенство. Особено ако за база за сравнение служи еднаквата бедност по време на соца. По данни на Евростат, пpeз 2008 гoдинa paзлиĸaтa мeждy дoxoдитe нa нaй-бoгaтитe и нaй-бeднитe 20% oт нaceлeниeтo e 6,5 пъти. Πpeз 2017 гoдинa тази paзлиĸa вeчe е 8,2 пъти. За сравнение: сpeднaтa paзлиĸa зa Eвpoпeйcĸия cъюз e 5,2 пъти.

Накрая да кажем и това: за усещането, че днес сме много по-зле, вина носи същата тази пропаганда, която никога не си е тръгвала. Друга причина е липсата на знания за процесите и за истинските виновници. Да не забравяме и носталгията по отминалата младост. Според свидетели, дори Живков е казвал, че "вече нищо не е като едно време, дори шоколадът”.

Лошото е, че с тази своя носталгия възрастното поколение очевидно е създало сред младите погрешни представи за живота в НРБ. А тези погрешни представи по всяка вероятност ще окажат влияние върху решенията им в бъдеще. Като например за кого да гласуват.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 112 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ал та фанах Атаопънах

    76 96 Отговор
    След 30 години ще има статия: "Казват че при Бойко беше по-добре".

    Коментиран от #45

  • 2 ГЕРБ = ГРОБ

    204 43 Отговор
    ГРОБ ще ни погребат !!!!!

    Коментиран от #72, #138

  • 3 Viper

    113 156 Отговор
    Да си комунист е много тежка диагноза.

    Коментиран от #74, #131, #144, #194

  • 4 някой

    262 15 Отговор
    Стига сте ни сравнявали с Живков от преди 30год!
    Сравнявайте ни с Белите страни!
    Дайте да видим техния стандарт на живот и нашия стандарт на живот за 30год. демокрация!

    Коментиран от #12, #42, #117

  • 5 Анонимен

    318 97 Отговор
    При Живков хората се обичаха повече, а между личностните отношения бяха на светлинни години от сегашното им ниво. При Живков, просветата и културата бяха във възход, сега са на дъното. При Живков се стояха заводи, сега фалират. При Живков хората строяха жилища, сега наемат. При Живков изнасяхме продукция, а сега евтина работна ръка. При Живков нямаше безработица, сега е 24 %. При Живков нямаше престъпност, сега е 60%. Живков имаше т..и, Бойко Не. Да продължавам ли..... Мога така цял ден...

    Коментиран от #10, #91, #94, #140, #149

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Бесен Язовец

    138 24 Отговор
    Я сега да кажат колко са били онкоболните през 1950-1990г и 2019г? И това за жертвите на пътя е общо не за катастрофи на автомобили просто за 60г българина се е научил да пресича на зебрата! Айде марш оттука

    Коментиран от #29

  • 8 незнайко

    142 19 Отговор
    Кой им плаща на тези да пишат статии за живота ни ???
  • 9 Нора

    122 24 Отговор
    След 10 години ще има статия: " При БорисоFF беше НАЙ- ЗЛЕ".
  • 10 незнайко

    48 22 Отговор

    До коментар #5 от "Анонимен":

    Жалко за този който Ви е дал минуса .
  • 11 Бесен Язовец

    211 13 Отговор
    1970г.родени 158 000 бебета 1980г.140 000 бебета 1990г. 105 000 бебета 2019г 60 000 бебета! И в приридата дори когато има хубава годи дивече се множи, а в сухите и гладни години намалява природни закони!
  • 12 ЗЕВС

    195 22 Отговор

    До коментар #4 от "някой":

    България през 1988 г.
    заемаше 25-то място от 130
    държави. През 2016 г. България заема 88 място в света.

    България е на първо място по смъртност в ЕС.

    България е на първо място по заболеваемост от белодробни болести

    България на първо място по брой убити при катастрофи в целия Европейски съюз,

    България е на първо място по смъртност от мозъчен инсулт в Европейския съюз.

    България е на първо място по аборти сред непълнолетни момичета!

    България е страната с най-остро неравенство и най-голям дял застрашени от бедност в ЕС

    България заема четвърта позиция в ЕС по брой умишлени убийства.

    България е сред първенците с най - голям дял на сивата икономика По данни на Международния валутен фонд е 29,17% за периода 1991-2015 г. Това ни приближава до нивата в Африка.
  • 13 ЗЕВС

    149 12 Отговор
    България е 47-а в света по икономическа свобода

    България е на 55-о място по върховенство на закона.

    България е на позорното 71-во място в индекса за корупция.

    _________

    България е на 93-о място в света по качество на пътищата. В рейтинга попадат общо 137 държави, като България получава 3,4 точки. С толкова са оценени още Виетнам и Уганда.

    България е на 111-о място, след Македония и Боливия, в класацията за свободата на словото в света.

    България е на предпоследно място в Европа за просрочени задължения.
    Около 1/3 от българските граждани имат просрочена ипотека, наем или други финансови елементи, като например сметки за комунални услуги или плащания под наем.
    По този показател страната ни е на предпоследна, 27-ма позиция в ЕС, зад нас е само Гърция.

    България е на последно място в Европейския съюз по жизнен стандарт.

    Коментиран от #110

  • 14 ЗЕВС

    87 5 Отговор
    България е 47-а в света по икономическа свобода

    България е на 55-о място по върховенство на закона.

    България е на позорното 71-во място в индекса за корупция.

    _________

    България е на 93-о място в света по качество на пътищата. В рейтинга попадат общо 137 държави, като България получава 3,4 точки. С толкова са оценени още Виетнам и Уганда.

    България е на 111-о място, след Македония и Боливия, в класацията за свободата на словото в света.

    България е на предпоследно място в Европа за просрочени задължения.
    Около 1/3 от българските граждани имат просрочена ипотека, наем или други финансови елементи, като например сметки за комунални услуги или плащания под наем.
    По този показател страната ни е на предпоследна, 27-ма позиция в ЕС, зад нас е само Гърция.

    България е на последно място в Европейския съюз по жизнен стандарт.
  • 15 Сашо

    137 15 Отговор
    По живково време имаше средна класа. Това липсва на днешните хора, които половината заплата си я дават за храна, а другата половина за плащане на сметки.
  • 16 Хипермен

    173 7 Отговор
    Кажете колко банки имаше тогава и каква беше лихвата,кажете колко казина имаше тогава,колко заложни къщи, колко ЧСИ,колко аптеки....кво ни отклонявате вниманието от баш обирджиите на днешното време които стресират и обират народа и е много по зле и от комунизма.
  • 17 Дядо Мрази

    132 3 Отговор
    Публикувано във факти.бг:
    В наши дни, през 2018 година, общият годишен доход на Стати е 6013 лева. От тях той харчи 5772 лева, като за храна отиват 1714 лева.

    Я пак! Нещо на мен тия 1714 лева ми бягат още Февруари.

    Коментиран от #153

  • 18 alvin

    174 11 Отговор
    Отвратително манипулативна статия, насочена към необразовани и/или силно объркани симпатизанти на т.н. демократи. Стойността на лева по времето на социализма, няма нищо общо със стойността му днес. Същото е и с долара. Определящо за състоянието на една икономика е покупателната способност на гражданите преди и сега. Например, колко литра гориво може да се купят с минимална заплата, колко KW/h електроенергия, колко хляба и т.н. Определящо е да се види и на кое място по сила на икономиката е на световната сцена по време на комунизма. България е била в двадесетте най-продуктивни икономики в световен мащаб. Нека се види съотношението лев-долар, качеството на образование, а когото говорим за "качество на живот" - нека се види и нивото на морала и на ценностната система у хората и т.н.
  • 19 Kasapina

    132 28 Отговор
    Тодор Живков е наи велика оправник на България и ще остане колкото и да го плуете и да твърдите че сега живеем по добре ички го знаем че не тека здраве опазването беше напълно бесплатно и наи доброто във Европа сички хора строяха нови къщи и ходеха на почивки и секи имаше работа по селата имаше хора и много чисти дворовете пълни сас ябълки круши череши имаше на сякаде моия ягоди какво ли не храната беше една от наи добрата във светъ кашкавала Витоша сирене кисело мяко сичко имахме прес това време сега сме по зле иот Сумалия

    Коментиран от #83, #177

  • 20 Един

    97 10 Отговор
    Подобни сравнения са нелепи и са абсолютна глупост!!!!
  • 21 кълвач

    119 5 Отговор
    По времето на хан Аспарух, доходите са били още по ниски, а мнозина българи са живеели в колиби! Да помогна малко на DW.
  • 22 Pompev

    30 10 Отговор
    Сега последно време мина Живковия среден стандарт -средна заплата 230 лв,ен хляб 0,30 лв =щшщ хляба в месец
  • 23 Pompev

    22 10 Отговор
    Сега последно време мина Живковия среден стандарт -средна заплата 230 лв,ен хляб 0,30 лв =767 хляба в месец

    Коментиран от #26

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 видиш ли DW

    81 5 Отговор
    просто им тегли една майна без изобщо да ги четеш, няма да сбъркаш.
  • 26 Pompev

    9 47 Отговор

    До коментар #23 от "Pompev":

    А сега имаме 900 хляба × 1.20 = 960 хляба в месец, 1080 lv sredna zaplata

    Коментиран от #33, #35

  • 27 no name no face no number

    86 14 Отговор
    Да му ядете ........на Живков жалки злобни капиталистически плювачи
  • 28 Pompev

    80 1 Отговор

    До коментар #24 от "gos":

    Така е ,това беше хубаво по комунизма,иди сега на запад и си купи жилище- сички са под наем

    Коментиран от #75, #111

  • 29 Алфа Вълкът

    27 82 Отговор

    До коментар #7 от "Бесен Язовец":

    Те онкоболните се дължат точно на онова време. Над 2000 ядрени теста в по целият свят, никакъв контрол на пестицидите и торовете в храните, като бях малък спирките бяха пълни с некролози на хора по 40г.

    Коментиран от #38, #66

  • 30 Един човек каза 1985

    60 7 Отговор
    "Булгар лев - Балкан долар" ..... каза го турчин пред 1985 г.
    Вероятно сега ще каже "Булгар лев - хаирсъз пара"...
  • 31 Порно

    80 3 Отговор
    Всъщност дойче сере повтаря идеите на Сорос за социална стратификация. Искат хората да са доволни от това , което са в момента , да не се развиват. Обратно на американската мечта. А за сведение на автора , продължителността на живота се определя най вече от храненето и здравеопазването в млада възраст.
  • 32 Pompev

    28 8 Отговор
    Щото Бойко на управлява затва:))))))
  • 33 Алфа Вълкът

    21 91 Отговор

    До коментар #26 от "Pompev":

    Едно съм разбрал, по онова време се е учело математика до 3-4 клас най-много. Две числа не може да умножите без ЕЛКА. Това е масово за "математиците" в тоя сайт дето въздишат по Бай Тошо.

    Коментиран от #112, #114, #135

  • 34 онзи

    116 6 Отговор
    Не казват Стати пуска ли си парното през 2019г.Стигат ли му парите да ходи на море всяка година,ял ли е Стати при комунизма мляко от палмите,ял ли е 50 годишно замразено месо с незнан произход....Бити или клани са родителите на Стати от тъмни субекти на селото му.На колко години се е пенсионирал Стати,освен бонбони и чат пат бутилка коняк Стати оставял ли е нещо друго при евентуален преглед при лекаря...При зъболекаря Стати давал ли е пари...И с колко зъби е бил Стати около пенсионирането си,при положение,че не е бил нервак и не е псувал "онази"власт....Хиляди въпросителни може да има около Стати....Затова Българите са били под турско робство 5века защото всеки е гредал себе си и не го е интересувало общото благо.Хиляди е имало тогава като автора на този безмислен разказ и хиляди ще има .След падането на комунизма имаше огромен ентусиазъм за демокрацията в Бг но тя беше плод ня въображението,че всички ще станат чорбаджий и ще тънат в охолство и ще се излежават а друг ще бачка...Е животът показа,че тази мечта няма да я бъде и че от 9милиона мишлета в близко бъдеще няма да има кой да вдигне бариерата на границата за преминаващите талибани.Но нали Стати си е добре и се радва на живота

    Коментиран от #40

  • 35 КОНТРАТА

    75 4 Отговор

    До коментар #26 от "Pompev":

    650-750грама е хляба. КГ върви към 2лв и то долнопробен с примеси иначе няма да се опече!

    Коментиран от #43

  • 36 Абе

    92 7 Отговор
    Вижте само кой е автора на статията и няма смисъл да говорим дали е има нещо вярно ?! Така ! При бай Тошо в сравнение с другите държави по онова време живеехме по добре от сега в МНОГО отношения , естествено има и много плюсове в сегашните времена но , анализирайки без пристрастни фактите се вижда тогавашните ни ръководители се грижеха повече за народа си , бяхме ЗДРАВИ , нали това си пожелаваме първо по празниците ?! Бяхме много по образована нация ! Може да сравните образованието и здравеопазването сега и тогава и да не спорите кога е било по добре , защото парите като цяло са повече от тогава да , обаче не дай Бог да се разболееш или някой близък и си до там ... Пожелавам на всички купени журналисти и национални предатели да им се случи нещо такова за да разберат че ЗДРАВЕТО е най важното и точно това ни липсва сега в днешното " прекрасно " демократично време . Българите изчезваме , гинем , мрем и на никой не му пука ... Това стана за периода на "демокрация"
  • 37 ЗЕВС

    71 5 Отговор
    DW спонсорира Факти.бг. така че, който плаща поръчва и музиката. Не- случайно България е на 111 то място по свобода на словото.
    П.П.
    Винаги, когато един народ преминава под нова форма на управление, героите на миналото стават злодеите на настоящето.

    Коментиран от #49

  • 38 Бесен Язовец

    40 10 Отговор

    До коментар #29 от "Алфа Вълкът":

    20 000ядерни опита??!!! Сега мяма некролози щото са скъпи!

    Коментиран от #48

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Pompev

    11 51 Отговор

    До коментар #34 от "онзи":

    Аве не ми го хвали комунизма живял съм го,Стати знае,през 80те биваше,останалото е пълна трагедия,лагерите ги затвориха през 60те
  • 41 999

    98 11 Отговор
    Бай Тошо– Построени 500 язовира, АЕЦ с 6 реактора, стотици Български заводи, Военна промишленост,достойна армия 120000,безплатно икачествено образование,безплатно медициско обслужване,прираст на населението с 2,5 милион,малка престъпност и не заключващи се домове,истинско интегриране но ромите и нулева безработица,развито селско стопанство и животновъдство с износ на качествена продукция в целият свя, инвестиране в нови технологии, двама космонафти,здрава банкова система и лев със златно покритие, и така на татака, При охраната на Бай Тошо– един язовир с хонорари от над 1 милион лв., 30 години кражба от АЕЦ Белене и загуби за над 2 милиарда.л,.чужди инвеститори и заводи които изнасят печалбите на вън,ограбване на природните ресурси като злато и др.,смешна армия,образование под всякякаква критика,в студентски град София наркомания и проституция, здравеопазване чиста мафия и смъртнос като в африка, безработни и необразовани цигани които безчинстват безнаказано,селско стопанство внос на картофи от Египет,Франция,Полша, домати от гърция турция, животновътсво 90% внос меса лежали 30г. по резервите на целият свят, харизване на златните залежи,редовно аграбване на банките през период на десетина години,няма пари за линеики камоли за космонафти. Или както казваше един Българин от Столипиново " кражба му е майката" За съжаление държавата ни отива по дяволите.
  • 42 О.Ч.З

    38 2 Отговор

    До коментар #4 от "някой":

    Са видя ли ЗЕВС ти написа доста неща и трябва да се гордеем със наще политици във доста неща сме във челните позиции па макар и във лошите те се трудят вече близо 30г неуморно за да ни докарат до тука и няма да спрат скоро
  • 43 Pompev

    43 2 Отговор

    До коментар #35 от "КОНТРАТА":

    Ами за 700 грама и двата,качеството беше по комунизма по добро
  • 44 1944

    14 65 Отговор
    социалистическата ви народна република се спомина през 89та заради хора като вас дето ви взеха смрадливи от къра да ви натирят в столицата на ръководни длъжности. неграмотни, озлобени и нагли. иди да кажеш на любимия си правешки циганин че сега шоколада е истински и е по хубав.

    Коментиран от #51

  • 45 Ники

    12 67 Отговор

    До коментар #1 от "Ал та фанах Атаопънах":

    При бойко наистина е много много по добре отколкото през всичките отминали времена и то не само от статистиката
  • 46 Три поколения

    5 6 Отговор
    Минали 3 поколения, 90 години, намрили "обетованата земя", тябва да миинат 225 години - 3 поколения - та да не помнят. При средна продължителност на живота, тогава и сега.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Алфа Вълкът

    12 8 Отговор

    До коментар #38 от "Бесен Язовец":

    Да над 2000 ядрени опита/теста има , не 20 000, сложи си очилата. https://www.statista.com/statistics/263223/number-of-nuclear-tests-worldwide-by-country/
    https://youtu.be/dGFkw0hzW1c

    Коментиран от #67

  • 49 1944

    4 44 Отговор

    До коментар #37 от "ЗЕВС":

    пий си хапчетата дядка. факти ру е на грантове от руската амбасада от години.
  • 50 Христо

    84 4 Отговор
    На 30г съм, твърде млад за да знам от първо лице какво е било. От баща ми, майка ми, бабите ми и дядовците ми съм слушал много. Да отбележа, че са били бачкатори, хора без партийни книжки, баща ми дори е бил въспрепятстван в последния момент да постъпи на работа в мвр, защото е нямал партийна книжка. Та от род НЕкомунисти съм слушал какво е било по време на комунизма. Имало е терор над тези които не са спазвали правилата, другите са живеели сравнително добре, не са се притеснявали какво ще сложат на масата. Нямало е голям избор по магазините(отдавам го на годините), но всичко е било истинско и чисто, сега имаш избор на отрови. Всички празници са се спазвали, хората са били сплотени, не злобни и завистливи. Подобно нещо явно не е било добре за група висшестоящи и според мен се е инсценирала ситуация в която лидера е бил набеден за да бъде отстранен. След свалянето се работи срещу народа, занижава се образованието, умишлено се озлобява обществото за да не е единно и силно. От първо лице мога да изкажа наблюдения от 95-96г насам... в морално отношение нещата вървят на зле. Имаме една съвременна диктатура, имаме избор по магазините на отровни и вносни продукти, вземаме повече пари като цифра. Дебила се тупа по гърдите, че е вдигнал заплатите незнам си колко пъти, а не казва какво се е случило с инфлацията. 10лева през 2000-2005г се равняват по стойност на сегашни 40-50лв... Та слава на управляващия ни демократично настроен продажник, който ни продаде на амери

    Коментиран от #55

  • 51 Pompev

    6 32 Отговор

    До коментар #44 от "1944":

    Качеството на храната е по зле,че намаля населението е зле,но последното е свързано пак с другарите,затвориха си заводите затова
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Последния софиянец

    34 1 Отговор
    Остана им само да лъжат децата.
  • 55 Pompev

    15 28 Отговор

    До коментар #50 от "Христо":

    Горе долу е така ама чак сички да са били сплотени,,,хората тогава си правеха мръсно,топеха се,крадеше се много и т.н.
  • 56 СЪРДИТ

    56 6 Отговор
    Абсолютно тъпа поръчкова статия !! Безсрамно лъже и измисля "факти и сравнения" -- кога и къде в БГ е имало месечна заплата под 20 лв, само от това може да се разбере каква е статията!! Може да мине пред днешните тинейджъри, които нямат ни спомени, нито представа за тогавашното време !! ОТВРАТИТЕЛЕН БЕЗСРАМЕН И БЕЗКРУПОЛЕН ЛЪЖЕЦ Е АВТОРА, А И ФАКТИ СЕ ИЗЛАГАТ С ТАКИВА СТАТИЙ !!

    Коментиран от #182

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 ай де бе

    50 4 Отговор
    Простотията на Дойче е зашеметяваща!
    Къде е манипулацията?
    Сравняват определени удобни неща преди 50-60 г. с днес.
    Защо не сравняват България преди 50-60 г. с други страни по онова време? Например с Южна Корея, с Унгария, или Турция, които тогава са били след нас по жизнен стандарт!?!!
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Pompev

    11 33 Отговор
    Преди комунизма България е била по богата от Германия,затова и избират Хитлер,така че комунистите идват на готово вече изградена държава

    Коментиран от #62

  • 61 До 29

    30 3 Отговор
    Броят на некролози на лица под 40г, залепени по спирките е един много интересен, информативен и бих казал революционен статистически показател. Дори в ЕС не се ползва все още
  • 62 Ти вред ли си

    15 5 Отговор

    До коментар #60 от "Pompev":

    Да, и един мармот завива шоколада в станиол...

    Коментиран от #65

  • 63 Димитър

    62 3 Отговор
    Най ми е смешно западна пропагандистка медия, която винаги е бълвала жлъч срещу източния блок, да ме учи как съм живял преди 30-40 години. Аз помня как съм живял, и чувствам на гърба си пропадането, мизерията и отчаянието, което ни донеде "демокрацията", няма нужда медия лъгала цял живот да ми "отваря очите"!!!
  • 64 Студент

    14 26 Отговор
    Нафталинените гноми са толкова смешни. Разрешиха на паплачта да разпродаде държавата и сега търсят кой им е виновен като си изливат носталгията, а през това време ние младите ще плащаме.....
  • 65 Pompev

    8 27 Отговор

    До коментар #62 от "Ти вред ли си":

    Вярно е това което пиша,всичко друго е комунистическа пропаганда
  • 66 САП

    51 5 Отговор

    До коментар #29 от "Алфа Вълкът":

    А сега има контрол на пестицидите така ли?
    Ще те светна в една малка подробност, тогава пестицидите се ползваха много по малко, защото просто нямаше от къде да ки купиш. И всичко беше много по чисто.
    За чистотата на сегашното производство от химия просто не ме разсмивай с вицове. Всичките "Е" добавки в храните, какво са? Чиста химия.
    А вземи направи едни тестове на храните които ядеш за торове, пестицидите, фунгициди и хербициди(трите категории препарати за растителна защита). Гледай да не се гръмнеш като получиш резултатите.
    Само, че има една малка подробност. Понеже е свобода на словото няма да намериш лаборатория, която може да ти направи нужните тестове. Отделно дали ще можеш да ги платиш.

    Коментиран от #68

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Бесен Язовец

    50 6 Отговор

    До коментар #66 от "САП":

    Сега пият,, мляко" от соя и си подслажда със сладка царевица да развиват икономиката на краварите! Ядът телешки салам със пилешко за дълголетие. Стати харчил 1700лв за храна на година и затова Стати яде месо само на Коледа!

    Коментиран от #69

  • 69 Алфа Вълкът

    2 28 Отговор

    До коментар #68 от "Бесен Язовец":

    Ти от едно време си на мъжко мляко и не си го спирал до днес! За тоя дето си го коментирал какво да кажа? Толкова ви е общата култура и 3500 опита няма, гургур!

    Коментиран от #92

  • 70 Ник 3900евр.

    14 39 Отговор
    Комунизма ни съсипа и продължава да го правят тяхните деца и внуци на другите от ДС.Сравнение с белите държави и тогава и сега сме за уплаквате.
  • 71 факт

    35 2 Отговор
    по-тъпо нещо не съм чел!!!
  • 72 Доктор

    5 19 Отговор

    До коментар #2 от "ГЕРБ = ГРОБ":

    Няма да има нужда. ти си интелктуален труп, а тях не ги погребват, защото ги разфасоват за органи. След това, което си написал спокойно можеш да дараваш органите си. Доказано имаш мозъчна смърт.
  • 73 4567890

    43 1 Отговор
    НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА КАЖЕ ПОНЕ ЗА ЕДНА ХРАНИТЕЛНА СТОКА КОЯТО ЕДНО ВРЕМЕ ДА Е БИЛА ВЪВ ПЛАСТМАСОВА ОПАКОВКА? НАЧИ СИЧКО-ВИНО РАКИЯ БРЕНДИ ШВЕПС ОРАНЖАДА АЛТАЙ И Т.Н. БЕШЕ В СТЪКЛЕНИ БУТИЛКИ. А СЕГА? ПЛАСТМАСАТА НЕ Е ЛИ ОТРОВНА? РАЗГРАЖДА СЕ ЗА ОК. 400 ГОДИНИ. И НА КОГО ДА БЛАГОДАРИМ ЗА СИЧКО ТОВА? ВИЙ СИ ОТГОВОРЕТЕ!

    Коментиран от #122

  • 74 12 udar

    23 4 Отговор

    До коментар #3 от "Viper":

    Твърдението ти се отнася САМО И ЕДИНСТВЕНО за лицето Бойко Методиев Борисов и бандата му ГЕРБ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 75 Бай Кольо

    7 10 Отговор

    До коментар #28 от "Pompev":

    80 процента от Италиянците в Италия живее в собствени жилища,не говорим за пришълците, има статистика за тези неща,чети малко вместо да говориш празни приказки за запада
  • 76 Доктора

    11 27 Отговор
    Започнах работа през далечната 1983г. Държа да знаете,че за времето си имах доста добро образование, средно специално, та започнах в голямо държавно предприятие, заплатата ми беше цифром и словом 130 лева на месец. След 6 месеца ме допуснаха до изпит върху цялата инсталация, която смея да твърдя че не е никак малка и заплатата ми скочи с30 лева- 160 лева заплата - 1983 г.,вие си правете изводите!

    Коментиран от #97

  • 77 Шляп

    10 28 Отговор
    Същите комунисти на Живков провалиха прехода към демокрация,за да си мечтаем отново за мракобесния им режим.Котка и комунист по гръб не падат и на бялото викат черно,защото не могат да преглътнат провала си и да си простят за чудовищните престъпления и предателства извършени от тях към собствения им народ в името на червения култ.
  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Западните Балкани

    37 2 Отговор
    Усещането е на база други неща, а не непременно за парите. А и доста неща може да се оспорят в сравненето. При соца нямаше такава мизерия като сега. Повече от половината хора тънат в мизерия в момента. Поне още 25 % са малко над ръба и а се случи нещо, веднага изпадат от каруцата. Така че нещата не са толкова еднозначни. При всички положения е важното как се чувстват хората. Дали въобще сега се чувстваме добре, независимо как е било тогава. Първо корупцията на принципа мой човек и плати си - на всяка крачка, поощрява се от управляващите и т.н. Това погубва хората. Никаква справедливост - изборът на Гешев е показателен. Бъдеще за младите - в чужбина. Това е България в днешно време. Ако преди повече от 30 години се беше разбрало за такива като Цветанов, Горанов, Цецка с евтини крадени апартаменти веднага в затвора. Днес само ги погалват по главата. И т.н. та въпросът в наистина ли живеем добре днес (без сравнения), има ли яснота дали се развиваме в правилната посока. Отговорът е "не" и няма значение дали е било по-добре през 1970.
  • 80 Borislav Popov

    39 2 Отговор
    Към края на “зрелия социализъм” - през 1985 година, нашият герой вече се е позамогнал. Печели 1990 лева на година, от тях 1203 лева са от заплата,...... точно тук е голямата лъжа,1900лв. на година са 120лв.на месец,точно толкова взимаше дядо ми пенсия тогава( неговата беше най ниската в България),за същият период,баща ми както обикновено шофьор,оолучАваше около 300 лв на месец ( това са 3600лв на година) ,авторчето определено послъгва
  • 81 Шляп

    11 29 Отговор
    Може всичко да е имало,но свобода нямаше,а човек без свобода не се развива,а вехне и деградира.Това хората не са цветя да ги сложиш у саксия,да ги поливаш и обгрижваш и да чакаш да растат.За какво мислиш всичките ни патриоти възрожденци все за свобода са се борили,а не примерно за заплати и добри условия под сянката на турския султан.Защото ако нямаш свобода,значи нищо нямаш, без свобода всякакви материални придобивки се изпразват от съдържание.
  • 82 Радвв

    8 31 Отговор
    По хубаво от демокрацията няма, по комунизма те караха да вършиш неща насила и който не е съгласен в затвора...

    Коментиран от #86

  • 83 дедо Гошо

    14 11 Отговор

    До коментар #19 от "Kasapina":

    Доскоро селският тарикат от Правец беше най-простия човек управлявал България,но сега селския хитрец от Банкя вече е номер 1.Явно и ти си от онези 80%.
  • 84 Истината

    11 28 Отговор
    Една от основните опорни точки на руската хибридна война срещу България е боклуците, които я провеждат да внушават, че времето на соца е било нещо като Златен век а след него следва само разруха.
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Шляп

    11 16 Отговор

    До коментар #82 от "Радвв":

    Народа го е казал "Насила хубост не става." Получихме си свободата,но пък комунистите си прибраха салама,тоест всичко постигнато с труда на народа през социализма или пък го разрушиха,като че ли е тяхно и ни оставиха да се радваме на свободата по долни гащи само,а отрочетата им все още облечени във власт продължават да дерибействат над народа и да му втълпяват колко хубаво се е живяло тогава.Но и тяхното време скоро ще изтече и народът български отново ще изправи снага,напук на всички душмани.
  • 87 Шляп

    9 15 Отговор

    До коментар #85 от "4567890":

    А кой пусна бандюгите от затворите,за да тероризират народа?Кой ги покровителстваше и все още покровителства?Не бяха ли това пак същите комунисти,които ни водеха към светлото бъдеще?
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 голям майтап

    8 28 Отговор
    са червените старчоци Как само се разбълваха Нищо няма да се върне другари А тогава си беше една отвратителна милиционерска държава феодално крепостна мизерна и бедна В историята ще останат сериозните исторически проучвания а те са еднозначни С вашите глупотевини само удължавате мизерията на внуците си
  • 90 4567890

    25 3 Отговор
    НИКОЙ НЕ ГИЙ ПУЩАЛ ТЕ СТАНАХА ПОСЛЕ ДУПЕ И ГАЩИ СЪС СДС АКО ПОМНИШ. КЪФ Е БИЛ САМОКОВЕЦА ПРИ Т.Ж. ХОП-ПИКОЛО В НЕКЪФ ХОТЕЛ.КЪФ Е БИЛ И.ПАВЛОВ-КЕЛНЕР И СТРУГАР НЯКЪДЕ СИ.БРАТЯ ИЛИЕВИ-НИКОМУ НЕИЗВЕСНИ.АКО ДЪРЖАВАТА С СИЧКИЯ СИ АПАРАТ-ВОЙСКА МИЛИЦИЯ В.К.Р. ГРАНИЧАРИ ВЪТРЕШНИ ВОЙСКИ СПЕЦ.ЧАСТИ И Т.Н.СИ БЕШЕ СВЪРШИЛА РАБОТАТА КАКТО ЕДИН МУСОЛИНИ У ИТАЛИАНО СЕГА ЩЕШЕ ДА Е СЪВСЕМ ДРУГО И НЯМАШЕ ДА СИ ЧЕШИМ ЕЗИЦИТЕ ТУКА.КЕЛФАЙДА ОТ ЦЯЛАТА СОБОДА ДЕТ Я ФАЛИТЕ ТОЛКОС

    Коментиран от #95

  • 91 възмутен

    22 7 Отговор

    До коментар #5 от "Анонимен":

    Лъжеш мръсен гербераст Сега безработицата е точно 99% престъпноста 104.8% а по улиците можеш да ходиш само с бронежилетка и прескачайки припадналите от глад В Ленинград по време на блокадата е било в пъти по добре отколкото сега в твоята България
  • 92 САП

    25 0 Отговор

    До коментар #69 от "Алфа Вълкът":

    За каква обща култура става въпрос тук?
    Погледни, какво наистина се контролира в земеделската продукция.
    И ще се изненадаш.
    Всичките гледате страшните нитрати и пестициди. Пълен смях гледате само това което е популярно.
    Нима фунгицидите и хербицидите не са опасни.
    От хербицидите Раундъб с активно вещество "глифозат" се пръска навсякъде включително, и градските градини да не расте трева във фугите. Е те вече препаратите не се казват Раундъп значи активното вещество е друго. Не опасен и не предизвиква рак. Само дето осъдиха Монсанто да плаща милиони точно болни от рак.
    При всичките салати дето ги купуваш от веригите преди да се засадят в земята се пръска със препарати на базата (глифозат).
    От фунгицидите колко забраниха защото са карциногенни не ми се говори. А те са безопасни щот са за болести по растенията.
    Да бе да безопасно това дето трови и гъбите.
    С фунгициди всички земеделски култури се пръскат по прогноза на 15-20 дни.
    Въобще си мислиш колко зле беше едно време земеделието, щот не си виждал сегашното положение.
    Щом икономисти продават химически препарати и определят дозите жална ти майка.
  • 93 4567890

    12 1 Отговор
    АФТОРА СМЯТА СА БРОЯТ НА ЗАГИНАЛИТЕ ПРИ КАТИСТРОФИ НА ГЛАВА ОТ НАСЕЛЕНИЕТО НЕ ПРИ БРОЯ НА КОЛИТЕ.ОДИ ВЪРНИ ТЕЛИТАТА ДЕТ ГИЙ ДАЛ БАЩА ТИ ЗА ДИПЛОМАТА ТИ
  • 94 стоян георгиев

    5 26 Отговор

    До коментар #5 от "Анонимен":

    хаххахах хохоххохо!и защо фалира при живков бе другар?що един милион недоволни се събраха да празнуват след като падна в центъра на софия?и що не прочете статията в нея има статистика,суха статистика.дето показва кво си можел да си купиш през живково .

    Коментиран от #121

  • 95 Шляп

    20 0 Отговор

    До коментар #90 от "4567890":

    А какви бяха СДС,до един пребоядисани комунисти,бивши комсомолци,доносници и службогонци,затова и легнаха така услужливо на Запада и предадоха народа си на произвола на западните корпорации и едрия капитал,само и само за да останат във властта и да имат достъп до кацата с медеца.Сами себе си даже осъдиха,като заклеймиха комунистическия режим,но какво от това.Лустрацията така и не се осъществи.Вдигнаха нов бардак пък вътре пак същите стари к*рви.
  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 Техника

    19 2 Отговор

    До коментар #76 от "Доктора":

    Стига бе лъжец аз почнах също през 1983 г в един завод заплатат ми беше 245 лв
  • 98 истината

    20 15 Отговор
    Да не забравя При другаря Живков всички бяхме светли и духовно издигнати личности По улиците само усмихнати хора ще видиш а ако не е усмихнат значи е ухилен Така си и спяхме ухилени Радвахме се значи на щастливия си живот осигурен ни от любимата партия и лично от гениалния и вожд А какво ниво а живота какво качество имахме -най високото възможно Затова трябваше и да поддържаме 150000 гранични войски че да спират тълпите гладни американци англичани и т н дето се мъчеха да влязат
  • 99 Димитър

    25 2 Отговор
    Статията май е Бойкова поръчка. Защо не сравним например цената на бензина със средната работна заплата тогава и сега? защо не сравним цената на салама например със заплатата тогава и сега? Билетчето за градския транспорт беше 0.06 лв сега е 1.00-1.20лв. процентно каква е разликата? Да не говорим за цената на тока, за картите за почивка, за безплатното образование и безплатното здравеопазване. Кое по точно да сравним питам автора на статията?

    Коментиран от #195

  • 100 ПЕНКО

    14 3 Отговор
    ДА СИ СПОМНИМ : ПРАЗНИЦИТЕ ;БАНКЕТИТЕ; ДЕЦАТА;УЧЕНИЦИТЕ; СЛАВНИТЕ СПОРТИСТИ ; ЧЛ.40-А; ПАРТОКРАТСКАТА ДИКТАТУРА ;ПЛУВАНИТО В ТРЕТИ КЛАС-ЗА ВСИЧКИ ; ПОЧИВНИТЕ СТАНЦИИ ; ДОБРОТО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ ; ПРЕКРАСВОТО УЧИЛИЩЕ ; БРИГАДИТЕ ;НАШЕТО МОРЕ ; СКИ СЪСТЕЗАНИЯТА ЗА ВСЕКИ МОЖЕЩ ; ПАРТИЙНИТЕ ВЕЛИЧИЯ-ГАДОВЕ; ПАРТИЙНИТЕ СЕКРЕТАРИ И Т.Н.
  • 101 ПЕНКО

    7 3 Отговор
    И КАТО УЧЕНИЦИ ;И КОТО ВОЙНИЦИ ; И КАТО СТУДЕНТИ .../КОГАТО НИ "ХВАНЕХА БРАЙКЯТА" /- ПЕЕХМЕ ЗАЕДНО КАКВО ЛИ НЕ : И "ПИЕМ -ПЕЕМ ПУШИМ -ДАМАДЖАНИ СУШИМ " !!!! ДОБРЕ ,ЧЕ УЧИЛИЩЕТО ДНЕС -ОЩЕ СРОДЯВА ДЕЦЕТА НИ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 102 Димитър

    25 0 Отговор
    А малко инфо за автора на статията или по точно кога е родин/преди 89 или след/ и въобще дали е водил съзнателен живот до 89 или и той говори наизуст?
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 Димитър Петрунов

    25 1 Отговор
    Г-не навремето имах една учителка по български език.
    Та тази мъдра жена казваше:
    -"Не е беда да си простак, но почнеш ли да вееш знамето
    на простотията това е истинско нещастие.
  • 105 милко

    25 1 Отговор
    тоя статистик къде е живял и дали той знае ли какво беше тия къщи са правени по онова време с оная заплата днеска се правят ама от крадци кой сиромах строи сега тогава имаше ли бездомници клошари да ви ебем демокрацията и свободата на словото ама такава му е работата и той трябва да яде па макар и прос тъп и упорит може би бивш милиционер

    Коментиран от #106

  • 106 стоян георгиев

    3 22 Отговор

    До коментар #105 от "милко":

    къща от онова време днес може да направиш за около 20000 лева.демек колкото една средно скъпа кола.мога да ти припомня ква беше тогавашната къща.седемдесет квадрта на етаж ,средно два етажа.наи-евтините керемиди,плоча и трегери бити на ръка.вътре варова замаска вън нищо.наи-евтините мукавяни врати ,евтино дюшеме и допотопна елинсталация ,като голяма част от крушките си висят за раскош без плафони.външен клозет и ако си от интелигенцията баня с размерите квадрат до два.та тва чудо дето голяма чaст е сътворено от собственика с помоща на самоуки ентусиасти от махалата днес може да го имаш без проблем.

    Коментиран от #116, #120

  • 107 Пако

    7 0 Отговор
    Морфичен резонанс!!!!!!!!
    Абе този Амед не беше ли учил водни науки?
    Какви са тези термини,и не е ли правилно
    Аморфен от -Аморфа
  • 108 123

    23 0 Отговор
    По тъпа статия не бях чел досега егати излагацията на dw.
  • 109 Тодор Живков

    21 0 Отговор
    Съсипаха я оная държава
  • 110 Ханко от село Осеня

    2 15 Отговор

    До коментар #13 от "ЗЕВС":

    Тези глупости на бузлуджа ли ви ги говорят
  • 111 Ханко от село Осеня

    5 17 Отговор

    До коментар #28 от "Pompev":

    Поредните глупости , докато на запад хората следват работата и там си търсят дом , тук всички си търсят работа покрай вкъщи. Още сме далеч от разбиранията на демокрацията , но все пак сме я започнали , като погребем и последния шумкар , преключваме с прехода.
  • 112 Един българин

    30 1 Отговор

    До коментар #33 от "Алфа Вълкът":

    По бай Тошово време се кандидатстваше в Техническите вузове с математика, а сега с общообразователен тест, защото иначе никой няма за влезе ...... :) !!!!!! Навремето участвахме в международни олимпиади по математика, където сме били сред първите, а сега сред последните ....
  • 113 ася

    18 0 Отговор
    ная статия не отговаря на истината.пълна с лъжи.явно герб добре са платили на журналиста написал шегите.
  • 114 Бета тигър

    9 0 Отговор

    До коментар #33 от "Алфа Вълкът":

    Абе пубер,в седми клас започвахме
    уравнение с едно неизвестно а в края на осми
    вече с две неизвестни.....

    Коментиран от #119

  • 115 Димов

    10 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Но не е било точно така - просто властите са създали такова възприятие. --------- А защо сегашните власти не създадат такова възприятие? Не могат ли?
  • 116 РаЗкошен

    7 1 Отговор

    До коментар #106 от "стоян георгиев":

    Георгиев,какъв е този раСкош бе приятелю?
  • 117 Димов

    8 6 Отговор

    До коментар #4 от "някой":

    И преди и сега сме по-назад от белите страни. Но сега мисля, че живеем така, както живееше германеца през 80-те. Значи, пак живеем като германците, подир които цъкахме с език, само че с 40г назад.
  • 118 Димов

    9 0 Отговор
    Абе, тая статия да не я е писал някой като оная, Мартина Балева?
  • 119 Даскала

    1 9 Отговор

    До коментар #114 от "Бета тигър":

    Уравнение с едно неизвестно сега се преподава във втори клас.
  • 120 мозък имаш ли

    17 0 Отговор

    До коментар #106 от "стоян георгиев":

    Аспарух е живял в юрта. Социално слаб ли е бил или неговото управление е било просяшко? Как може да сравняваш неща, чието развитие се дължи на технически прогрес и го обръщаш на следствие от стандартите на управлението?

    Коментиран от #128

  • 121 Даскала

    22 1 Отговор

    До коментар #94 от "стоян георгиев":

    Щото аз помня, какво си купувах по Живково, и нямам нужда някой да ми казва. Живковото го събориха децата на партийците. Те бяха израснали в охолство и научени на мързел. Свикнаха някой да им бачка, а те само да папкат. И когато бащите им (тогавашните управници) поодъртяха и трябваше да прехвърлят цялата ръководна работа на децата си, се оказа, че тия хрантутничета хич не искат да се занимават с производство, с добиви, с условия на труд, и прочее неща, за които се иска бая работа. По-лесно им беше просто да ликвидират строя, да разпродадат всичко, натрупано от бащите им, и да почнат да пилеят наследствени, нонепотени парици.

    Коментиран от #129

  • 122 Даскала

    12 0 Отговор

    До коментар #73 от "4567890":

    И тръбите за питейна вода вече са пластмасови.
  • 123 Шаран БГ

    18 0 Отговор
    Щом авторите са от "Д.В." ясна е, и статистиката, и дълбокомъдрените разсъждения. За кого са тези"данни" от 1962 година? Пълна измишльотина!!! Това могат да повярват хора родени след 1980 год. За родените през времето на ВСВ тези "данни" са напълно фалшиви, несериозни и тенденциозни.Може да се каже -- смешни Още не са измрели всичките.... Почакайте още 10-15 гтодини, тогава пишете всичко , което можете да изсмучете от пръстите си !!!! Живи свидетели на онова време няма да има !! 1962 година - това са 17 години след войната. Ако не броим първата "обмяна" на парите през 1947 година, имаше още две обмяни. Първата бе през 1952, а втората през 1962 год. И двете ставаха плавно от 01.01 до 31.03 на съответната година съответно 10 към едно !!След казармата като дребен служител аз имах годишен доход от 864 лева !! Баща ми -строителен работник имаше около 1700 лева. Но това бяха прилични суми, на които можеше да се живее и да се заделя някой лев. Първата къща строихме с заем от ДИБ от 3000 лева / една тухла единичка 7х12х25 см. струваше 0,033 лева - 1000 тухли = 33 лева/ И заема изплатихме 1973 година ! През 1975 год. строихме втора къща! Все на 120 кв.м. - "другарите"по-вече не даваха !?!? А в 1962 г. цените на хранителните стоки бяха невероятни. 5 кг кутия тахан халва струваше точно 5 лева - с ламаринената кутия заедно !! Хлябът /черния/ = 0,15 лева, белият 0,22лв. В тях години след 62-ра държавата си бе стъпила на краката !
  • 124 drMihail Nikolov

    4 1 Отговор
    Manipulativna kompolacija,s kojato ni karas da se otrecem ot zivota si,i koeto e po strasno manipuliras i trovis mozacite na mladite!
  • 125 Българина

    20 3 Отговор
    Живя дълго време в перфектната държава Социализъм, осигуряващ на 100% от населението достатъчни доходи и всичко за живот. Но Капитализма, за да оцелее, използва непозволени методи и разруши Социализма. Социалистическите държави навлязоха неподготвени в Капитализъм. Българите още не са разбрали, че Капитализма е фалшифа форма, съществуваща от жаждата на човека за богатство, за сметка на бедността на други човеци. Българите още не знаят как функционира Капиталистическата държава и ако искаш нормални неща трябва да си ги извоюваш, защото НИКОЙ НЯМА ДА ТИ ГИ ПРЕДОСТАВИ КАКТО СОЦИАЛИЗМА. Социализма също си имаше цена, осигурява всичко, но задължава всички на 100% да работят. И ето защо падна СОЦА, събориха го тези които не искат да работят, а искат да печелят и да им дават. УЗРЯВАЙТЕ БЪЛГАРИ. ГУБИМ ДЪРЖАВАТА СИ И СЕБЕ СИ.
  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 Без коментар

    20 1 Отговор
    георги ангелов (нарочно изписвам това име с малки букви), който е "автор" на тези глупости, работи в институт "отворено общество".
    Защо си правите труда да коментирате платените глупости на този соросоид.
  • 128 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 129 стоян георгиев

    8 6 Отговор

    До коментар #121 от "Даскала":

    комунизма падна щото децата на комунистите не бяха комунисти .реално те бяха вече пообиколили тук там и хич не им се живееше в комунистическия коптор.затова и като падаше комунизма не излезе ни един от тях да го брани ,просто искаха само да не ги закачат и спокоино да си харчат откраднатото,което и стана.тва е основната причина за падането и то без кръв.ако децата на старите искаха комунизъм щеше да се леят реки от кръв,предвид милитаризацията на комунистическата държава и едва ли строя щеше да се смени.

    Коментиран от #150

  • 130 Бай Тошо

    22 0 Отговор
    120 лв. заплата - 14.50 лв. на месец вноска заем за апартамент /естествено от ДСК/. Сега децата ми получават 800 лв. заплата - 600 лв. месечно ИПОТЕКА. 120 лв. заплата - 6 лв. ток и стотинки за вода. Важното е покупателната способност тогава и сега.
  • 131 Курти

    12 0 Отговор

    До коментар #3 от "Viper":

    Най-определящото за развитието и качеството на живот в дадена страна са образованието и здравеопазването. На какво ниво са биле до 89-та и на какво ниво са сега?
  • 132 Старото време

    5 2 Отговор
    Човечеството , върви,, уж,, напред..! Наполовина добри неща, наполовина не, не искам да се връща това време...образованието доста качествено беше, но манталитета пак просташки, защото сме в една готина държава...! Здравеопазването важно за всички хора по света, при нас беше добре...! (Родина - мать зовьот) извинявам се нямам, специалната буква,, е,,
  • 133 гощо

    2 5 Отговор
    Треее си тотално српЕла личност да смЕташ,че тогава е било по убуууу!
  • 134 Нобор

    19 2 Отговор
    Няма база за сравнение. По соца BG почти стигна 9 милиона, сега сме наполовина. Нещо да кажете?
  • 135 Нещастник

    8 1 Отговор

    До коментар #33 от "Алфа Вълкът":

    Ако знаеш таблицата за умножение ,ще ти дам 1000 евро .Искаш ли да те препитам ?
  • 136 Васил

    19 2 Отговор
    Онзи ден платих занималнята на синчето 400 лева на месец, ходих и на зъболекар - две пломби и почистване на зъбен камък-300 лева, на баща ми пратих 200 лева за скенер, и приключих със заплатата. А, да и карта за ГТ си взех за 50 лева. При соца тия всичките неща щяха да ми струват точно 5 лева.
    Айде дойче сере да сравнява живота и доходите тогава и сега. Ток, вода, парно сега са ми 400 лева на месец, плюс ипотечен кредит 600, общо 1000.тогава всичко това беше 30-40 лева на месец. Ама те за сравнение само цената на телевизорите и бананите ползват, не и такива прозаични неща като разходи за жилище, храна, транспорт, образование и здравеопазване. Айде да сравним и пенсии и пенсионната възраст, дойче сере. Тогава една учителка, пенсионирала се на 52 година взимаше 120 лева пенкия, сега на 62 година 350 лева-колкото е парното и топла вода на тристаен зимата.
  • 137 Ддса

    12 1 Отговор
    Вярвайте на хората, не на статистиката. Защото една от 50000 мечки гризли убива човек. Един от 13000 човека убива човек. Според статистиката е по-безопасно да срещнеш мечка гризли, отколкото човек.
    Освен това според статистиката, краставиците са вредни. Всеки роден преди 1900-на година и ял краставици е умрял.
    Относно храната: при ТЖ ядохме био храни. Направете днешната сметка с цени на био храни. Включете и поне по две ходения на зъболекар годишно и разходи за един ученик.
  • 138 Левски

    12 1 Отговор

    До коментар #2 от "ГЕРБ = ГРОБ":

    Това не го очаквах ама за такъв народ като нашия е нормално.Промяната на историята продължава.Първо започна с турското Робство било присъствие и едва ли не трябвало сами да ги поканим.Сега съсипват и Златния век когато се построи държава за завиждане...Тъпчете историята си децата ви ще плащат независимо дали са бедни или богати.Ех жалък народ сме....
  • 139 purko

    7 13 Отговор
    При Живков има 3 документирани фалита на държавата. 90% от заводите работеха на загуба ,само да има работа за всички. Трябваше да имаш познат месар за да си купиш кремвирши,и да си член на партията да почнеш що годе свястна работа. За виц можеше да се събудиш в Белене. А дали щяхме да сме 9м.ако можехме да ходим където си искаме

    Коментиран от #142, #146

  • 140 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 141 Глупости

    15 1 Отговор
    Сравненията не са коректни. Не можеш да правиш сравнения със 50год.историческа разлика. Коректното сравнение на кое място в световните стандарти сме били тогава и на кое място сме сега.
  • 142 Тъй ли?

    6 2 Отговор

    До коментар #139 от "purko":

    Кои са те и къде са документирани?
  • 143 Васил

    17 2 Отговор
    Тогава родителите ми плащаха 6 лева наем за двустаен, ток, вода, телефон и парно още 20 лева, отделно си построиха апартамент 150 кв. с месечна вноска 50 лева. Образование и здравеопазване безплатни, две седми детсси лагер 5 лева. Айде сравнявай, дойче сере. Без банани се живее, без жилище и лекарства не.
  • 144 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 145 Хомункурус

    10 0 Отговор
    С гореизложените голословия се цели заблуда ..... Ако ви кажат , че по-добре да се живее в извратен декоратичен капитализъм , че е по-добре да се ядът имитиращи продукти , че престъпността е намаляла на всички нива , че зравеопазването е по-функционално , че има справедлива заплащане , че има социална политика и т.н. Вие ще повярвате ли ?
  • 146 Къде са

    12 1 Отговор

    До коментар #139 от "purko":

    Къде са документирани въпросните 3 фалита? На лишчетата от Козяк ли?
  • 147 Plovdiv

    6 0 Отговор
    Сатанорос трябва да умре най-сетне!!! Това няма да оправи нещата с магическа пръчка, но задължително тая Сатана трябва да я няма!!!
  • 148 ДаЧетешеДойчеВеле

    11 0 Отговор
    A да четеш Дойче веле е по-зле и от "Работническо дело" ... В Дойче веле пропагандата е млрд. пъти по силна и затова го и четат чужденци... да им набиват в главата колко е зле в чуждбина и само как в райското място Германия търсят добри хора и добре се живее с 40% данъци :)
  • 149 Николай

    5 17 Отговор

    До коментар #5 от "Анонимен":

    При Живков хората се пазеха от съседа си за да не го издаде в милицията, че по някакъв начин се е замогнал. При Живков се строяха заводи като Кремиковци които работеха на загуба. При Живков много хора без жилища живееха по тавани и мазета под наем защото нямаше достатъчно панелки за нуждаещите се. И аз мога така цял ден ама няма да ме разбереш.

    Коментиран от #151, #159

  • 150 Даскала

    13 2 Отговор

    До коментар #129 от "стоян георгиев":

    Ние никога не сме имали комунизъм. Имахме социализъм, но ти разбрах мнението. За децата на комунистите нямаше никакво значение как ще се казва строят. Те просто искаха да започне разграбването, че да почнат да живеят с народните блага като фараончета. Промяната от соц към демос беше театър за пред наивният народ. Името на строят не ги бърка. Ако сега само прекръстим сегашният строй от демократичен на социалистически, без да променяме нищо в него, те няма да имат нищо против, че живеят в социализъм щом ще продължат да разграбват.

    Коментиран от #170

  • 151 Стрелата

    10 0 Отговор

    До коментар #149 от "Николай":

    Само едно щте ти пиша валитен лев вземи ипрочети до 1989 ток вода 10на лв а сегаси на бързи кредити за всичко свобонии ама гладни.
  • 152 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 153 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 154 ввв

    4 9 Отговор
    Много сложно е да се сравняват епохи и стандарти! Как сме живяли тогава и сега. Много зависи кой го измерва. Sоциализма бе строй на простичкия човек един строител примерно получаваше доста повече пари от един средно статистически лекар. Тоя същия доктор предпочиташе да кара такси от колкото да работи в болница щото изкарваше доста повече... А сега си представете ако границите бяха отворени както сега колко доктори на заплата от 200-300лв . щяха да работят в България и колко щеше да е хубаво здравеопазването .... Сега нещата са малко по нормални... Колкото повече се усъвършенстваш и учиш толкова шанса ти да живееш по добре от тези които ги мързи да учат, работят и най важното да мислят....
  • 155 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 156 q2z

    11 1 Отговор
    Да,бях по щастлив.Всички държави вървят към по зле.Субективизма ми не може да прави паралел.Времето и случая са други.
  • 157 Митев

    7 0 Отговор
    Беше по добре,исках нещата да стават още по добри,но уви вместо да тръгнем нагоре ние тръгнахме надолу,а сега сме в някакъв застой и ножицата между нас и другите народи се отваря все повече и повече в наш ущърб....93
  • 158 В е л и к и я

    11 0 Отговор
    Във годините при които е управлявал Живков и в Западна Европа е било много по добре от сега ,такова е било времето , заводите са работили и хората са живеели много по спокойно..по въпроса за продължителността на живота -медицината е много по развита в днешно време и на това се дължи евентуалното за някои по голямо дълголетие .Но само за някои, защото на другия полюс са многото умиращи от инфаркт млади хора , нещо което в 70 те и 80 те не е съществувало въобще ... !
  • 159 Анонимен

    11 0 Отговор

    До коментар #149 от "Николай":

    И как се е замогвал някой през Соца? Просто не беше възможно и това му беше хубавото - всички имаха по малко, но достатъчно. Сега комшията ти като кара ес класа, а детето му има айфон 11 в трети клас на теб какъв ти е келипира? Щом някой се е замогнал през Соца не му е била чиста работата, защо да не го издаде съседа?! Ти знаеш ли какво е в Англия? Там не само съседа, ами и най-добрият ти приятел, ще те докладва веднага, ако правиш нещо нередно. И затова са добре англичаните, защото имат нетърпимост към всяко кривване от правилата. Може и да са роботи и наистина са такива, но боготворят правилата. Проблема е че българина ще достигне подобно ниво на самосъзнание след около 70-80 години докато ни управляват ниско морални индивиди. Докато през Соца ние си го имахме този морал, макар и наложен от тогавашната система. Кремиковци може и да е работел на загуба, но е било по-важно че е покривал нуждите на населението. Държавата дори и да е губела от Кремиковци, но печалбата на друго предприятие, е покривала загубата. Живеели били по мазета и тавани. Нормално е млада двойка да тръгне от нулата, но после за нула време за стояли къщи и апартаменти. Сега строят само богатите.

    Коментиран от #172, #173

  • 160 гост

    15 0 Отговор
    и какво излиза според тоз материалец? че баща ми през 1962 г е получавал около 20 лв месечна заплата, а останалото го е крал?! и с тия пари е отгледал семейство с две деца? че 10 години по-късно си купи нов москвич а после и апартамент? на дочовото зеле едно ще му кажа, през 1980 г тъст ми, който беше шлосер, получаваше между 500 и 700 лв заплата...
  • 161 Стайков

    17 0 Отговор
    Дават се само дейсттвителните стойности на заплатите, но не и тяхната реална стойност. Тоест, какво може да се купи с хартийките.
    Пример. 1966 год. , малкия Балкан Бургас. 12 еднолитрови канички вино, 4 шопски салати, 4 мешана скара, музика на ушенцето. Всичо това за 4,90 лева. Транспорта - от 3 до 6 стотинки, безплатна медицина, курорти за работници и служители, Безплатно училише от 1 до завършване на висше образование, пансиони и степендии за учащите се, спокойствие - спане при незаключени врати. Нощно време съм се прибирал от съседно село като ученик. Може ли анкетьорът ношем да се прибере сам в нощта от друго населено место през гората. Не си правете илюзията, че сега е по-добре.
    Нямаше безработица. нушо повече, назначават те за 15 минути същия ден бе никаква бюрокрация. Държавата предварително подготвяше кадрите за даден вид производство, а посе се създаваше това производство с вече готови кадри. Сега капитала иска готови кадри, без са си е мръднал пръста за подготовката им.
    Място за сравнение няма.
    На-после, къде са над 2 милиона млади хора, напуснали Българския настоящ "РАЙ" Пчелата не бяга от меда.

    Коментиран от #163

  • 162 Арим

    9 2 Отговор
    Наистина по това време Живков си живееше добре!
  • 163 Шляп

    2 9 Отговор

    До коментар #161 от "Стайков":

    А като беше толкова хубаво,защо пазеха границата да не избяга някой при лошите капиталисти,разстрелваха на място и репресираха цялото семейство на бегълците като ги обявяваха за предатели на родината.Егати изкрейзалите ненормалници са ни управлявали тогава,ако им е бил така добър медеца,защо са ни държали насила при него.

    Коментиран от #164

  • 164 Шляп

    3 10 Отговор

    До коментар #163 от "Шляп":

    В тоя ред на мисли,ако през комунизма бяха отворили границите сигурно почти всички щяха да избягат,защото повечето си го мислеха,но просто не смееха,за да не пострадат най-вече близките им.Рискуваха само тези,които нямаха какво да губят или не искаха да бъдат роби на червения култ.

    Коментиран от #166

  • 165 Готин

    13 0 Отговор
    Преди 35 години бяхме на светлинни години пред китайците. Днес сме на светлинни години след тях. Нещо май сме пропуснали по време на ,,демокрацията,,!?
  • 166 До 164

    12 0 Отговор

    До коментар #164 от "Шляп":

    Хайде, сега приятел да обесниш, да границите са отворени, що сега пък хората избягаха от ДЕМОКРАЦИЯТА а?

    Коментиран от #167, #168

  • 167 Шляп

    2 5 Отговор

    До коментар #166 от "До 164":

    Отидоха да търсят препитание по света ако не си разбрал,щото след като комунистите се самосвалиха от власт и се върнаха като демократи опоскаха и разрушиха всичко създадено от народа през социализма.Свободата дойде,ама на гол тумбак,ала демокрацията,дето уж върви с нея още не е пристигнала,понеже все още ни управлява старата комунистическа номенклатура,дето разбира само от тоталитаризъм.Па дано тия дето са емигрирали видят какво е и как работи демокрацията по света,та да отворят и очите на останалите българи и веднъж завинаги да отхвърлим от съзнанието си отровата на комунизма.
  • 168 Анонимен

    5 0 Отговор

    До коментар #166 от "До 164":

    Да обясни, ама не му изнася отговора.

    Коментиран от #169

  • 169 Шляп

    1 2 Отговор

    До коментар #168 от "Анонимен":

    А какъв е отговорът според вас?
  • 170 стоян георгиев

    3 6 Отговор

    До коментар #150 от "Даскала":

    социализъм е нямало имаше тоталитарен комунистически режим.тва че ползваха като синоними комунизма и социализма си е просто игра на думи,както и дежурно извинение че комунизма не е завършил развитието си .тва оправдание се ползваше за да се оправдават провалите на комунистическото управление!

    Коментиран от #171, #176

  • 171 Яверт

    5 0 Отговор

    До коментар #170 от "стоян георгиев":

    Сложих плюс ама същото важи и за сегашните "демократи". Няма значение какъв етикет си лепят различните индивиди. Истинското деление на управляващите е дали са крадци или родолюбци. Като че ли в сегашно време крадците са повече и по нагли и за 30г. стана ясно че въобще няма значение каква е партийната боя. Това е причината аз лично при всяко гласуване да разчитам на мажоритарните елементи на вота а не на партийните. Ако цитирам обаче Т. Колев: и след мъглата, а....., пак мъгла". Въпреки всичко няма да се откажа да изпълнявам своето право и задължение като гражданин на РБ и ще продължа да ходя и гласувам.
  • 172 Николай

    1 6 Отговор

    До коментар #159 от "Анонимен":

    Виждал ли си през соца опашка за дамски превръзки. Защото аз съм виждал. И това е в град в който имаше индустрия и беше сравнително добре зареден, а в по малките градове съвсем нищо нямаше.
  • 173 Николай

    2 0 Отговор

    До коментар #159 от "Анонимен":

    Публикувано във факти.бг: И как се е замогвал някой през Соца? Просто не беше възможно и това му беше хубавото - всички имаха по малко, но достатъчно.

    Коментиран от #174, #175

  • 174 Николай

    0 5 Отговор

    До коментар #173 от "Николай":

    Абе вие нормални ли сте какви глупости ми пишете тука. Имам много приятели тук в България които се изучиха работят здраво и живеят добре. Които преди 10 ноември нямаха нищо общо с комунизма и ако не беше паднал този строй нямаше да имат никакъв шанс. Стига занимава хората с равенство и не знам какво си още. Имам и такива които умряха от пиене преди да навършат 50.
  • 175 Николай

    2 6 Отговор

    До коментар #173 от "Николай":

    Това са опорните точки на БСП за равенство, най големите крадци които разграбиха и фалираха държавата след 10-ти ноември. Те са хората които създадоха мутрите, пирамидите и фалираха банките.
  • 176 Даскала

    2 0 Отговор

    До коментар #170 от "стоян георгиев":

    Ще се съглася. Но и №171 също има право.
  • 177 Имаш

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Kasapina":

    уникален правопис. Явно селските пияници в кръчмата са ти били учители!
  • 178 българин

    7 1 Отговор
    Тази статия е най-големия майтап, не на годината, а на века!
    Отново се опитват да масажират и променят истината. Факт е, че до 1989 година нямаше нито безработни, нито гладни, нито бездомни хора, които от отчаяние да се самозпалват. Хората тогава бяха ЩСТЛИВИ, за разлика от сега. Здравеопазването беше напълно безплатно и на ниво. Транспорта беше добре развит и на смешно ниски цени. Всички които живяха през социализма знаят, че качеството на живота тогава, бие днескашната цигания която ни е яхнала, по всички показатели. Сега хората живеят в пълна несигурност и са по нещастни от когато и да е било, като изключение прави само турското робство. Всеки който твърди обратното ви лъже.

    Коментиран от #179

  • 179 Шляп

    1 7 Отговор

    До коментар #178 от "българин":

    Пак същата плоча въртите,колко било хубаво през социализма и как нямало гладни,бедни,бездомни и болни,а хората били щастливи,а пропускате да споменете за обратната страна на медала и за негативите,които надделяха и заради които се срути и строя.Сигурно за някои хора е най-важно да са на безопасно място,копанката им да е винаги пълна и да ги обгрижват и само толкова,но с какво тогава те се различават от едно прасе в кочина или агънце в кошара.
  • 180 Ах тези банани

    5 1 Отговор
    "а пропускате да споменете за обратната страна на медала". Прав сте, само момент да помислим. Да, сетих се, социализма имаше един голям негатив. Нямаше ги лъскави те западни витрини осеяни с всевъзможни идиотизми от рода на айфон, айпад..... айсектир, като се замисля и това не е вярно, защото корекомите се пръскаха по левове те, а валута всеки можеше да си купи от чуждестранни студенти, тираджия и прочие. Да помислим пак....аха, сетих се, правеха проблеми да се слуша Бийтълс и Свободна Европа(ЦРУ). Това ли е? Ами и това издиша, защото плочи на Бийтълс и на търкалящите се камъни имаше във всеки един дом, пък и Свободна Европа се слушаше. Та значи кой друг негатив, освен лагерите в които е имало и от едните и другите и освен полите затворници са били пълни и с обикновени крадци и мошеноцо? Аха, вече се сдосетих....банани наистина нямаше. Верно е че само по Нова Година излизаха и се намираха трудно. Ех тез банани, дайте един голям паметник под формата на банан да направим в памет на ненаялите се на банани. Ама няма страшно, сега сме бананова република и банани има в изобилие. Знаете ли, за мен лично кое беше най-хубавото на Соца? Това беше именно липсата на глезотиите, които сега ни заливат от щандовете. Щот като ядеш банани веднъж годишно и те имат вкус на манна небесна, а като ги ядете всеки ден, дотолкова ти втръсват, че и най-първокачествените имат вкус на картоф. И това важи за всеки един аспект на живота, а не само за бананите. Тогава се радваме на малк

    Коментиран от #184

  • 181 Ах тези банани

    7 1 Отговор
    Тогава се радвахме на малкото, на междучовешките отношения, на усмивката, на книгите. Децата тогава растяха щастливи, свободни, безгрижни, обичащи, четящи, жадни за знания и за откриване на света. Сега гледат зомбирано в телефоните, видеоигрите и таблетите.

    Коментиран от #183

  • 182 Незнайко

    1 2 Отговор

    До коментар #56 от "СЪРДИТ":

    Жените които са работели по ТКЗСтата в Североизточна България през 50-те и 60-те години са получавали надници под ЕДИН ЛЕВ! Айде потърси малко повече информация за онези години и тогава говори.
  • 183 Шляп

    1 7 Отговор

    До коментар #181 от "Ах тези банани":

    Много те бива да изопачаваш истината,така както го прави и всеки дебелоглав комунист разбира се.Слава на Бога,че вече сте на бунището на историята и можете само да въздишате и разправяте небивалици за това безвъзвратно отминало време.

    Коментиран от #185

  • 184 Крокодилчето Мурджо

    4 0 Отговор

    До коментар #180 от "Ах тези банани":

    Ако знаеш колко си е*ан в главата, ще се хвърлиш от някой мост. Няма да ти обяснявам, защото го нямаш умственния потенциал да го разбереш. Ти си като едно механично магаренце с пружина, навиеш го и то започва да подскача и хвърля къчове. Само попитай някой човек който е живял при соца и 99% от хората ще ти кажат, че тогава са биле по-щастливи. Колкото за Бийтълс и Ролинг стоунс, още имам тяхни плочи от 1971 година, закупени свободно от Балкан тон. Първо си научи урока и тогава се опитвай да заблуждаваш наивниците. Тогава хората бяха хора! Сега демокрацията ги превърна в зверове и се лаят и хапят като се разминават на улицата.
  • 185 Крокодилчето Мурджо

    7 0 Отговор

    До коментар #183 от "Шляп":

    Извинявай №180, имах пред вид №183
    Ако знаеш колко си е*ан в главата, ще се хвърлиш от някой мост. Няма да ти обяснявам, защото го нямаш умственния потенциал да го разбереш. Ти си като едно механично магаренце с пружина, навиеш го и то започва да подскача и хвърля къчове. Само попитай някой човек който е живял при соца и 99% от хората ще ти кажат, че тогава са биле по-щастливи. Колкото за Бийтълс и Ролинг стоунс, още имам тяхни плочи от 1971 година, закупени свободно от Балкан тон. Първо си научи урока и тогава се опитвай да заблуждаваш наивниците. Тогава хората бяха хора! Сега демокрацията ги превърна в зверове и се лаят и хапят като се разминават на улицата.
  • 186 Истината

    1 5 Отговор
    Поддържам че сега живея много по добре от преди демокрацията.Който може винаги ще се реализира при днешните условия.Ревльовците и тогава и сега ще останат оутсайдери
  • 187 Стъкмистика

    6 0 Отговор
    Никъде не пишат каква е била покупателната способност на парите преди и сега., защото тогава сметките не излизат. Преди минимална почивка на море 14 дни пълен пансион така наречения днес ол инклузив колко семейства могат да си позволят днес? А ако ходят и ол инклузив 14 дни на планина? Тогава съвсем се объркват сметките. Преди билет за градски транспорт 6 ст. Днес 1,60 лв. Парно за отоплителен сезон 20 лева днес над 2000 лв мъка мъка, литър бензин преди 22 стотинки днес 2, 20 лв
  • 188 Колхида

    5 0 Отговор
    Демокрация това са изпражнения увити в целофан! Отвън лъскаво гледаш искаш, а като се докоснеш до него и надникнеш под красивата обвивка виждаш грозната истина и как си била излъгана
  • 189 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 190 hhhh

    4 0 Отговор
    Ако при демокрацията беше по-добре, защо непрекъснато плюят по Соца. Ако наистина беше по-добре сега, всички щяха да го видят и те не трябва да лаят и да плюят по никой. Правят го, защото всички които са живяли по време оно, казват че при соца са биле много по добре и най-важното че тогава са биле щастливи!
  • 191 1714 лева годишно за храна ли?

    1 0 Отговор
    Значи се пада по 140 лв на месец? По-малко от 5лв на ден? Фалшиви данни!
  • 192 Тато

    2 0 Отговор
    А КОГА КЕ СТИГНЕМ 28-то МЯСТО НА ТАТО....
    Митове и легенди за промиването на мозъци по време на соца.....

    https://bultimes.com/%d0%bc%d0%b8%d1%82%d0%be%d0%b2%d0%b5-%d0%b8-%d0%bb%d0%b5%d0%b3%d0%b5%d0%bd%d0%b4%d0%b8-%d0%b7%d0%b0-%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%bc%d0%b8%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%b5%d1%82%d0%be-%d0%bd%d0%b0-%d0%bc%d0%be%d0%b7/


    Нивото на образованието и здравеопазването беше в пъти по-високо от днешното. Имахме силна армия. Имахме истинска храна, а не вафли ку-ку-ру-ку. Децата без надзор играехме до 23,30 през лятото пред блока. Учител беше уважавана професия. Когато по телевизията говореха за преизпълнените петилетни планове хората или не обръщаха внимание /99%/ или се подсмихваха. Имаше здрави семейства. Имаше много работещи производствени предприятия, всички изцяло българска собственост. Бяхме 28-ма в света държава по стандарт на живот. Имахме много силно селско стопанство, непрекъснато влакови композиции пътуваха натоварени с български плодове, зеленчуци и консерви за Съветския съюз и Европа......
  • 193 Мустафа

    1 1 Отговор
    СТИГА С ТОЯ ЖИВКОВ БЕ ГЛУПАЦИ .Тоя който гледай в миналото няма бъдеще
  • 194 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 195 Анонимен

    0 0 Отговор

    До коментар #99 от "Димитър":

    И сега, вече по добре ли е всичко или не?
  • 196 Анонимен

    0 0 Отговор
    Наи важното е колата
  • 197 СПАС

    1 0 Отговор
    СТАТИ ЛИ ДА МИ КАЖЕ ИЛИ ДА ВЯРВАМ НА СЕБЕ СИ?:)))))))))))) СТАТИ МОЖЕ ДА КАЗВА НА ЗОМБИРАНАТА МЛАДЕЖ.:)))) ТОК-1,8-2 СТ./КВЧ, СЕГА 14-25, ВОДА 3 СТ/М3, СЕГА 3-6 ЛЕВА/М3!!! ОТ 100 ДО 200 ПЪТИ ПОВЕЧЕ!!! 20000%!!!, БИЛЕТЧЕ ЗА ОМНИБУС 6СТ. СЕГА ОТ 1-2,5 ЛВ. ОКОЛО 30 ПЪТИ ПО-СКЪПО!!!! С ПРЕМИИТЕ КАТО МЛАД СПЕЦИАЛИСТ ПОЛУЧАВАХ 250 ЛВ. МЕСЕЧНО!!!!! 155ЛВ ОСНОВНА! ЖЕНА МИ СЪЩО! НЯМАШЕ БЕЗРАБОТНИ!!! С 500 ЛВ МЕСЕЧНО МОЖЕХМЕ ДА СЕ КЪПЕМ В БАСЕЙН, ДАЖЕ ОТ ПРЯСНО МЛЯКО!!! АПАРТАМЕНТИ ОТ 13 000 -18 000ЛВ!!!! КОЛИ ОТ 4500 ДО 10 000ЛВ. ...НИЕ ИМАХМЕ ТРАБАНТ, ЗАЩОТО ИЗЛИЗАШЕ ЗА 1-3 МЕСЕЦА! ,,,,,,,,,ТОГАВА БЕШЕ ПОНЕ 5 ПЪТИ ПО ЛЕСНО ЗА ЖИВОТ!!