1 604 20

Износът и вносът трябва да се реорганизират веднага

Необходимо е бързо да се потърси алтернатива в железопътния транспорт

Износът и вносът трябва да се реорганизират веднага
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

"Транспортът трябва по спешност да се реорганизира и единственият вариант при такива кризи от неконвенционален характер е железопътната инфраструктура", призовава в писмо до ФАКТИ читателят ни Петър Веселинов.

"Опашките по границите няма да спрат, а ще се увеличават, а това ще затруднява все повече доставките на продукти, лекарства и всичко друго, което е нужно за оцеляването на хората и икономиката в цяла Европа. Дори малко дете може да пресметне, че пропускането на 200 камиона на ден от турска страна няма как да стопи 50-километрова опашка от тирове, чакащи да преминат.

Всичко това се случва на всички граници и ще доведе до недостиг на лекарства и други жизненонеобходими стоки.

Зелени коридори ще се дават за едни тирове и не си мислете, че останалите водачи ще стоят и ще чакат с дни. Въпрос на време е нервите на шофьорите да излязат извън контрол и това може да се предотврати единствено и само с влакови композиции, морски и въздушен транспорт.

Последните няколко години България изгради и модернизира железопътната си инфраструктура. Тя вече е на високо ниво и сега трябва да се включи на 100% с всички сили и средства за осигуряването на товарни влакове от БДЖ, за да помагат за транспортирането на стоки от трети и за трети страни.

Още от времената преди световните войни железницата е била най-сигурната опция за превоз на стоки и хора по целия свят. Дори днес част от нейните служители са възпитаници на военни училища и могат да помагат при нужда и ситуации като война и подобни на настоящата кризи", обясни Петър Веселинов.

Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 13 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Георги

    13 3 Отговор
    Какво се модернизира, какво, жп-то ли?!?! Бургас-София за 6ч. Ами то и преди 30г. си беше така, даже тогава имаше и експрес, който го вземаше за по-малко. Сменихте 5 вагона и вече се модернизирахте. Я го кажето това на японците или французите.
  • 2 Точно така е

    22 2 Отговор
    Още един пример,че на министерски постове се слагат само некомпетентни хора !!! 100% е прав човека,влакът се обслужва от 2-3 човека и превозва стоки колкото 500 камиона !!! Да оставят камионите само за вътрешен транспорт от гарите до търговските обекти.
  • 3 Бай Чо

    12 1 Отговор
    Абсолютно правилна теза, обаче много тираджийски интереси ще засегне и ще завият на умряло. Дано все пак здравият разум надделее и калинките да послушат въпросният господин Василев🚂🚂🚂
  • 4 Директно от Швеция

    0 1 Отговор
    Тук във Швеция транспорта не е спрял за минута ,всичко си пътува и работи. Държавата нареди вчера24.03.2020 ,на тези дето висят по тезгяха в баровете и ресторантите, да седнат задължително на масите за да бъдат обслужени. Държавата си работи и фирмите се въздържат да освобождават работници но предупреждения за освобождовоне има а и някой други като Волво нямат компоненти и затварят. Училища и детски градини работят,учителите помагат в кухнята и сервират храна на децата ака има нужда. Медецинската готовност е в краен случай използвано място. Хората се лекуват от дома с изключение на тези които са много зле. Хигиената е на много високо ниво по принцип и това явно помага срещу короната. Личната хигиена е също принципно висока ,навиците поучителни.
  • 5 Бай ганьо

    7 1 Отговор
    Правилно да спрат тия тирове само задръствст пътищата
  • 6 Директно Швеция

    2 1 Отговор
    Днес магазините за дамско облекло" ДЖОЙ "в Швеция имат тотална разпродажба поради фалит , вътре пълно с купувачи ,нещо немислимо за България в този момент. МОЯТА ЖЕНА И ТЯ Е НА ПАЗАР.

  • 7 никой

    9 0 Отговор
    По- икономично е с влакове. С тия тирове излиза, че на всеки вагон има шофьор, а влаковата композиция от 7-8-9 или повече вагона може да се обслужва от 2-3 души. В Бг има много жепейци, да ги наемат на работа.
  • 8 хубаво пишеш

    5 1 Отговор
    Но за това е нужна държавна политика .Но ние досега мислехме как да унищожим БДЖто и да купуваме тирове на старо или на лизинг щото трябваше да подпомагаме икономиката на запада.
  • 9 ivan

    4 0 Отговор
    Жепейците са минавали военно обучение и са били полувоенна организация.Вижте как пръскат по гарите има организация и има дисциплина. Добре,че на 70% от тези обучени работници са на работа щото ако чакаме на младите сме жив зян –никаква дисциплина.Няма кой да работи вече ужас.
  • 10 СтарТИРаджия

    1 5 Отговор
    Въпросният Веселинов явно е дрът комуняга-утопист! Сега е бавно. Ако се вкл. железниците ще стане убийствено бавно! Този, Веселинов е останал във времето на СССР - Бургас - Кремиковци - Бургас - СССР! По цяла Европа ро-ро превозите отдавна умряха. Останаха само за комплектни силно търсени стоки (напр. влаковите композиции на дачия). Впрочем гарантирам, че нищо няма да се вкл. и да се случи 'щото, след месец няма да намерите кьорав шофьор да Ви закара каквото и да е, откъдето и докъдето и да е! Факти що публикувате небивалици на некви кукундрелници? Представям си товарене на 50 вагона композиция с разнородни стоки. Прикачане, разкачане по гари и граници. Преди т'ва 'найсе дни време да се натовари! А доставките до крайният получател... По-горе Ви казах - ще са неосъществими. Само гледайте още 2 - 3 седмици, ако се проточи вакханалията! На колегите (които все още не са карантинирани) им писна. Никой не иска никъде да върви зад граница!!!

    Коментиран от #11

  • 11 Ivan

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "СтарТИРаджия":

    Ти май си за очила, говори се за стоки от трети страни и за трети страни !!! Ма явно на теб е нещо много неразбираемо описано по тоз начин . Сам казваш, че след месец хората (шофьорите) няма да могат да карат ами тогава уия ли ще ядеш ако не се вземат мерки и търсят начини.

    Коментиран от #14

  • 12 сноу

    6 0 Отговор
    Ами по омразния ви соц имаше една отлично работеща жп структура и въпреки ,че не сме били кой знае колко богати ,железниците бяха непрекъснато обновявани с машини ,вагони ,гари ,поддръжка и т.н.С хиляди бяха заети .Това да лашкаш един скъп камион на 3-4 хил.км с шофьор по граници ,винетки ,такси ,гуми ,гориво ,спане ,паркинзи ,глоби, задръствания ,техн.поддръжка си е чисто изнудване на т.н .развити държави Германистан ,Франкустан и т.н.Есна композиция от 30-40 вагона ще разчисти опашка от 80-100 камиона и то без грижи...
  • 13 Еееее

    5 0 Отговор
    Само да ви кажа, че железниците умишлено не се модернизират, защото има бивши министри и настоящи такива, които държат превозите с камиони и автобуси и нямат изгода от това.
  • 14 СтарТИРаджия

    1 5 Отговор

    До коментар #11 от "Ivan":

    Кви трети страни бе Иване, Иване, да те ... кой те .....! Цяла Европа е блокаж бе умник! 'Найш колко ме вълнуват "трети страни"?! Баз анталийски домати и фурми от Иран ще изкараме, ама наистина ще ядеш от трите най-дългото, 'щото всичката храна дето я папаш е европейско производство! Ти и всички тук въобще наясно ли сте как се опаковат и транспортират хранителни продукти? Цялата технология. Ако опрете до влакове само 'ляб (ако си го омесите), картофи и лук ша дъните, след яко чакане при това! Де..., т'ва сте само комуняги с глави в ауспусите. Седете си по къщята, тракайте зъби от страх, мислете за глупости и чакайте - да Ви оправят! Пак. И без т'ва парата ша свърши - ще им е по-лесно!

    Коментиран от #15, #17

  • 15 никой

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "СтарТИРаджия":

    Китай никога не са спирали ЖП транспорта. Винаги са го предпочитали пред всякакъв друг вид транспорт. Да не би да са прости? Имай предвид, че може да става бавно, но пристига по- голямо количество стока. И не се заблуждавай, че ще закъсаме без внос. Бг производителят се промени много, произвежда се всякакъв вид продукция- и разнообразна като асортимент, качество, и за непретенциозни, и за взискателни...
  • 16 Чичо Пешо

    2 0 Отговор
    Много вярно!!! При така създалата се ситуация, Правителството трябва час по-скоро да помисли и за тези допълнителни мерки и да стори това!!!
  • 17 Tate

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "СтарТИРаджия":

    Пишеш колкото да не заспиш !! Америка Китай Австралия Европа имат силноразвита ЖП мрежа !! Тук се унищожи всичко наизлязоха разни ТИР фирми от кол и въже . Една композиция от 10 четриосни вагона ще натовари колкото 30 тира ако не и повече ! Но "Демокрастите" прецакаха товарните гари разпродадоха какво ли не !! Като си толкова "Тираджия " я кажи защо Тецовете се захранват със ЖП вагони !!
  • 18 Tate

    2 0 Отговор
    И другото няма ЖП вагон който да излиза празен от БГ,и да влиза празен от Европа ,поне така беше едно време ! Може да седи 2 месеца на някоя гара но товар се намира и за него !! А за тираджиите трябва почивки заплати и т.н. ! И висене по границите !
  • 19 Петър

    1 0 Отговор
    Абсолютно правилно казано и написано е мнението на автора. Трябва да се помисли за в бъдеще и да има ясна стратегия АМИ АКО СПРЕ ВСИЧКО като автомобилен транспорт @@@! Тук е времето да има експерти от всички области и стратези които да мислят за в бъдеще. Понякога такива мнения и предложения като дадените от този човек могат да са много по положителни и в интерес на България и икономиката и нищо, че не са казани от политик.
  • 20 ТИКВА

    0 0 Отговор
    жп мрежата е безалтернативна, но за съжаление имаше една главна ТИКВА, която все още обикаля с джипката из калта да гледа как багери копат нещо без смисъл.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.