18 Април, 2020 19:01 23 139 58

Френските шофьори няма да изместят българските

  • шофьори-
  • пакет мобилност-
  • божидар чеков-
  • превозвачи
Френските шофьори няма да изместят българските - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Има един покварен начин да се посяга на свободата на словото - това е чрез дезинформацията. Французите имат един лаф - ако напълните една чаша с вода, в нея шампанско не влиза. Това се отнася и за информацията за българските шофьори.

Преди години видях репортаж по френската телевизия за изоставени български шофьори, които нямаше какво да ядат. Хората, живеещи около тях, им носеха храна. Аз тогава отидох и купих в един ресторант 100 кюфтета, 50 бири и им ги занесох. От тогава следя съдбата на българските превозвачи. Опитах се да намеря синдиката, да помогна с юридически съвети, но те отказаха. Един по един ми се обаждаха да ги заведа до автогарата, да бягат в България. Казаха, че ги е страх за техните семейства.

Това сподели журналистът Божидар Чеков в предаването "Студио Хъ" по телевизия "7/8". Запитан какво предлага Макрон в интерес на работещите, независимо дали са българи или французи, той отговори:

"Няма разлика във Франция между българи и французи. Има шофьор, има доктор, има шлосер. Не е Макрон в основата на това положение, то е от 10 години. Но Макрон е много по-зрелищен и медиен политик. Българските депутати, които го нападат, те го нападат в България. Това е популизъм, който се използва за вътрешно политически цели. Докато в европейския парламент те се молят да бъде продължен... тази френска дума "дерогация", което значи да се отпусне още малко привилегията да се спи в кабината, да се кара два часа повече на ден, да се ядат сандвичи, за сметка на шофьорите, да не се мият, да не приличат на другите. Още малко ако може тази дерогация. Но това не е насочено срещу българските превозвачи, защото Макрон каза - равен труд, равно заплащане. Кой е против това нещо? Българските евродепутати? Защо? Така ли се защитават интересите на българите? За да бъдат сочени с пръст като най-бедните и най-унижените работници в Европа?"

Той разкри и при какви условия работи един френски международен шофьор. "Например те карат 7 часа на ден, известна почивка, известен брой километри - всичко това го има. Българите искат да имат повече километри, да почиват по-малко, да карат повече, и да бъдат платени по-малко. Но най-важното е, защото никой не може да каже колко са платени българите? Най-важното е, че ги хващат за ушите за осигуровките. Българските шофьори са осигурени на минимална заплата - да кажем 300 евро. Французите, холандците, германците, са осигурени на 3000 евра. Имаме 10 пъти разлика. Няма ли място някъде за споразумение между 300 и 3000? Защо трябва да правим протести, защо трябва да се заканваме на Макрон, че бил убиец на българския бизнес? Може ли някой нормален човек да си представи ситуацията - 200 000 души да бъдат на улицата в България и съответно 200 000 семейства да гладуват заради Макрон. Може ли някой да си представи 200 000 френски шофьори да се качат на камионите и да заместят българите? Такова нещо е невъзможно! Както е невъзможно англичаните да си берат ягодите сами. Има неща, които са невъзможни икономически и практически. Това е тежък труд, специфичен, с висока квалификация и уважаван. Българските шофьори са уважавани навсякъде. Никой не иска да ги изхвърли, те са необходими. Обаче са унижени. От кого? От българските работодатели. Те карат Maserati, BMW, спортни коли, и не знам какво си. Френските работодатели нямат такива коли. Те плащат ДОД до 70 процента, ако много печелят. Българските работодатели колко плащат - 10 процента. Е, няма ли място за споразумение. И сега в тази криза, която започва, България има страхотна нужда от Европа. Трябва ли да размахваме юмруци срещу Европа сега, когато имаме най-много нужда от нея? Тези, които обвиняват Макрон, че е убиец на българския бизнес, те работят против интересите на България.

Българите изнасят хора. Когато се изнасят хора, това е много чувствителна част от икономиката най-вече по време на една криза, защото икономиката може да е гладка като езеро, но може и да има вълни, а се задават вълни с 9 метра височина. Тогава, когато има работещи в чужбина, те страдат най-много, защото всяка страна си гледа първо своите. Стеснява се пазара и активността, следователно за шофьорите ще има проблеми и за всички, които работят в чужбина. Виждате колко детески хиляди се завърнаха. Колко от тях имат здравни осигуровки? Защо България изпуска хора навън без да ги подготви. Пълно е с разни посредници, които наемат български работници и ги продават в Европа", смята журналистът.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 94 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния софиянец

    83 4 Отговор
    Като няма какво друго, изнасят хора. Като свършат хората какво ще правят?

    Коментиран от #3, #16, #23

  • 2 Българан Балкански

    11 78 Отговор
    Стига сте ѝ плащали на тая дърта, бетонна, червена подлога хонорари. Рейтингът му удари дъното. Вече и ченгесарски дотации няма. За какво го хрантутие само вие си знаете.

    Коментиран от #25

  • 3 EU BG

    6 19 Отговор

    До коментар #1 от "Последния софиянец":

    Хъркахщи хамстери много още
  • 4 Друговремец

    9 9 Отговор
    Преди 8 години схващанията на автора бяха съвсем други. Сега се е преродил и очовечил. Как става това не знам. Даже бяхме влязли в задочен спор относно един идиотски шпионски филм и гледната точка за студената война.

    Коментиран от #11

  • 5 слаботоков

    87 10 Отговор
    Много правилно! По-добри международни шофьори от Българите в Европа дори и Азия няма! Българите са карачи!!!! Най-добрите! !!!👍

    Коментиран от #15, #50

  • 6 Румпелщилцхен

    124 10 Отговор
    Прав е автора. Имам няколко познати тираджии. Работеха като луди в БГ. Често по 14-16 часа на ден. Мизерни заплати и често удръжки за щяло и нещяло. Побъркваха ги. Избягаха в Испания. Там започнаха на 3 000Е а после станаха на 4 500Е заплата. Изнесоха семействата си там. Сега си купиха собствени камиони /чисто нови/ и работят за себе си. Да коментираме ли повече?

    Коментиран от #7, #14, #19, #27, #46

  • 7 Един блокиран от дирниците

    42 45 Отговор

    До коментар #6 от "Румпелщилцхен":

    И преди плана "Макрон", нашите шофьори работещи за български фирми имаха възможност да работят за работодатели от ЕС, но не всички го правеха?! Сега с 2-3 тъпи поставени изисквания ще принудят българските транспортни фирми или да фалират или да се регистрират в държавите от Западна Европа и тогава там ще плащат данъци и осигуровки. Това е скритата цел на Макарончо, а не че го е грижа за нашите шофьори...
  • 8 Порно

    34 3 Отговор
    Всъщност от пакета Макрон отпадна точно това , което беше в полза на шофьорите. Остана връщането на 28 дни. И в Испания може да се устрои шофьор. В Германия , Франция и доста други страни почват работа в посреднически фирми , и оттам ги наемат тираджийските фирми. Все пак им трябва евтина работна ръка.
  • 9 Точно в десетката

    92 1 Отговор
    Българските чорбаджи предпочитат да дадат рушвет на политик а не добри условия и заплащане на работника
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 божидар чеков

    15 0 Отговор

    До коментар #4 от "Друговремец":

    Като не знаете "как става това" бъдете ясен и конкретен! С намеци за въображаеми промени на автора, само ми губите времето. Много ще ви бъде трудно да докажете, че съм променил каквото и да било в мнението, писането и изявите си.
  • 12 тираджия

    76 2 Отговор
    Страхотна и вярна статия.До номер 6,такива пари не са се взимали навън.Работих над 14г.в Испанска фирма.Заплати около 2500е.До 2008г.можеше да се кара до максимум 11.30 ч на ден,глобите бяха смешни.70-80е,франзия 135е.В момента за 10,30ч.каране-испания-800е.И,няма да е една,некаде си пуснал над 90км,нещо по камиона.От 2012.повечето фирми имат офиси в БГ.По малки разходи,застраховки,а,и парите на шофера с 500е.надолу,и за капак го водят куриер,за да е 3та кат.труд.Приветствам всички мерки на Макрон,как може франсето да е през седмица в тях,и кара 90ч.за 2 седмици,осигуряван на 3000е.Аз спя в легло 2на 1-като кофчек,няма ме по полвин година,и всичко само за да може шефа да е добре.Но,шефа вече не е само българин,И испанци,французи,почти от целият ЕУ имат регистрирани трансп.фирми тук,и гледат на нас като на носарчета.
  • 13 тираджия

    32 1 Отговор
    Да довърша горенаписаното.Повечето от Вас,и хабер си нямат от работата на един тираджия.Парите са хубави,друго нищо.90процента от такива като мен са без семейства,аз,да чукна на дърво не съм от тях.Но,спя на спалня,до красива все още и обичана жена,и въпреки,че работя за 1000лв.все още де,не ми минава на акъл да се връщам.

    Коментиран от #24

  • 14 Кажи къде дават 4500е

    9 16 Отговор

    До коментар #6 от "Румпелщилцхен":

    След,това си отвориха фирми и живота им стана песен.Да бе да.Във Франция нямало българи-французи,имало доктори,шофьори...ама като дойде кризата,всяка държава си гледала свойте,а не работещите ЧУЖДЕНЦИ.Е,авторе,защо сам си противоречиш?
  • 15 Новите шофьори

    27 4 Отговор

    До коментар #5 от "слаботоков":

    Българският шофьор БЕШЕ сред най-добрите шофьори.Сега тенденцията в България е такава,че от който нищо не става,бивш бакшиш,полицай,мързелив и некадърен,става шофьор.И това го наложиха големите транспортни фирми като П..К, П.... А.....В ,А.Т Т...С и така нататък.Не искам да обидя никой добър млад шофьор,има и такива,но са доста малко.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Какво стана със синчето на Трайков транс

    29 0 Отговор
    Синът който погуби 3 живота и си се разхожда свободно вече.Всичко се потули бързо.
  • 19 Посмали малко

    35 1 Отговор

    До коментар #6 от "Румпелщилцхен":

    Коя е тази фирма в Испания, която плаща 4500 евро на месец ? Да не говорим за лева?
    Защото заплатите са около 2 000 - 2 500 евро.
  • 20 SPL

    15 0 Отговор
    151и186 това са базисните часове на месец с това започвате "заплати, осигуряване и т.н", дори да не сте заработили тези часове ви се заплаща.Допълните часове се заплащат на :::::::::: работния ден 8 часа х 10.00е.тук може да се споразумеете с шефа :2часа+х12.50 е след 10часа работа х15.00е дано всеки мой колега не се подведе с фалшиви приказки на нас ние позволено да работим до мах.15часа всеки ден но сме с лимит 240 часа на месец по закон . France
  • 21 Ffffff

    9 31 Отговор
    Българина за нищо не става само знае да се хвали като циганен а накрая реве повече и от дете . Това племе трябва да се затрие от земята
  • 22 SDS

    23 0 Отговор
    Регистрирайте тр.фирма във Франция,плащайте си данъците и заплатите там и пак ще сте на печалба,но лакомията е лоша болест.Това са шоьори,истински мъже ,а не роби завързани в гръцка галера и само да гребат.

    Коментиран от #56

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Голям Слон

    29 2 Отговор

    До коментар #13 от "тираджия":

    И кое им е добре платеното? Обикновено повечето шофьори говорят така, но отказват да погледната фактите безпристрастно. Давам винаги пример със себе си, защото тази работа съм я работил. Та, месечно правих по 12 дълги курса в България - от Пловдив до Добрич. Заминаваше се в всяка неделя, вторник и четвъртък. Т.е., понеделник, сряда и петък реално си на път. Вторник, четвъртък и събота до обяд бях по големите вериги в София. На практика почивах половин събота и неделя до вечерта. 12-те дълги курса генерираха приблизително 12.000 км на месец и около 300 часа работа. Приблизително и 12 къси курса с пробег от около 3600-4000 километра и приблизително 140-150 часа. Тотал: грубо 15.000 км на месец и около 450 часа. Часовата ставка беше 2 лева на час. И 8 ст на километър.Общо: 1200 лева от километри, 900 лева от труд и 480 лева командировки. С някой и друг бонус ги докарвах до 3.000 лева на месец. Хайде сега да сметнем какво излиза грубо това на час...Аз го изкарвам по 6.60 на час. Което е крайно неточно и подвеждащо, защото командировките не би трябвало да са включени в сметката. Като ги махнем отиваме на 2 лева по-малко. За 4.5 на час работят много хора в България, без да се убиват от пътуване, без някакъв съществен риск, без опасност от ежедневни глоби, налагани от ДАИ за щяло и нещяло и започващи от 150 лева... Та, още ли твърдиш, че е добре платена професия?

    Коментиран от #29, #32, #40

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 4500 евро може да ги изкараш Джункоера

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "Румпелщилцхен":

    Не бъркайте Америка с Европа
  • 28 Ивайло Габровски

    8 3 Отговор
    Напълно подкрепям написаното от Вас г-н Чеков.Работя като международен шофьор
  • 29 15 хил. км на месец в Бг

    10 3 Отговор

    До коментар #24 от "Голям Слон":

    Ти май нещо ги сънуваш тези километри в България и то за месец... То пътища няма.. Малко ти куца аритметика..

    Коментиран от #30

  • 30 Голям Слон

    9 0 Отговор

    До коментар #29 от "15 хил. км на месец в Бг":

    Гледам дотук никой никаква аритметика не ти е направил, освен мен. При това много детайлна и най-вече - ДОСТОВЕРНА! Ако на теб нещо ти куца, вина нямам. Курс от Пловдив до Добрич е 1000 километра (446 км във всяка посока, плюс градското в Добрич). От Пловдив до София с всички околни локации, като Столник, Мусачево и Метро-12 - под 360 км на курс няма. Даже леко съм занижил стойностите. Пиша ти, смятам ти и ти пак не вярваш. Съжалявам. Не мога нищо повече в своя защита на изнеса :-)))

    Коментиран от #34

  • 31 БъХъ

    13 11 Отговор
    Боклуци. Елате да ви дам три камиона със контакти на западноевропейски фирми които са завзели българския пазар,изкарвате износ 2000км на 1200€ и в момента толкова на внос. Пратете немския или френския превозвач да ги натовари тези курсове и да осигурява на 3000€.
    Всички дето плюете бг превозвача идете в европа бе,там ще имате 20 дена на година почивка и скъсан гъз от работа със две карти ама не на км а на твърдо /дърво/.
  • 32 тираджия

    12 1 Отговор

    До коментар #24 от "Голям Слон":

    Не визирах работата тук а навън.Тук,в момента даже не работя като шофер именно заради ,,достойното,,заплащане.Навремето съм правил 21000км.на месец,парите са били около3200е.Заплащането обаче никога не трябва да е обвързано с километрите,защото ставаш потенциален убиец на пътя.И,това е записано официално в регламент 561-2007г.Но никой работодател не го спазва,и сме потърпевши ние.

    Коментиран от #33

  • 33 Моля?

    10 2 Отговор

    До коментар #32 от "тираджия":

    21 000км на месец????
    Н магнит, с две карти или с двама шофьори?

    Коментиран от #35

  • 34 Аман

    5 4 Отговор

    До коментар #30 от "Голям Слон":

    На тези къси релации 15 000 км са мираж или много магнит и нонстоп каране.
    Товаро-разтоварните дейности и работното време на фирмите или са извън сметката или не разбирам от транспорт
  • 35 тираджия

    5 0 Отговор

    До коментар #33 от "Моля?":

    За времената,когато пиша,картите и магнита бяха светло бъдещеАко не знаеш как се въртят шайби,и колко по рано се сменят,мога да ти обясна.И тези 21000км не са били еземесечни,един или два пъти в годината.И не са повод за гордост.
  • 36 Никола на 70 години от Варна.

    13 0 Отговор
    Последните 7,години до навършване на 65годишна възраст имах късмет да работя с документи в Люксембургска фирма на контейнери. След навършване на 65 години подадох документи за пенсиониране и след 3месеца получих решение за 495Е пенсия на месец. Българската за 25г. стаж 170лв.

    Коментиран от #52

  • 37 El Torro

    12 1 Отговор
    Защо се карате?!, не разбрахте ли? , че всичко идва от управниците ни които са тясно свързани с транспортните ни фирми и не само. Каква справедливост и кой за кого да мисли?!?.
  • 38 Мерки

    4 2 Отговор
    1. 7 часов работен ден в транспорта не съществува. Има 9-часово време за шофиране и 12-часов работен ден + задължителна 11-часова пауза. Незнам французите по кой Регламент (според Вашето мнение) работят, но явно не е официалният 561.
    2. Мерките, предложени от Макрон нямат нищо общо като цяло с благоденствието на шофьорите, защото според промените, които се очакват да влязат в сила, то по-скоро ще бъдат засегнати камионите и фирмите.

    Коментиран от #42

  • 39 плевен

    4 0 Отговор
    Гледам одобрението на написаното и се кефя. Само преди година, казаното сега се приемаше за национално предателство. Организираше се специален транспорт за гласуването в ЕП. Впрегнати бяха министри от правителството. Политическата кариера на хора, които посочваха безобразната експлоатация от транспортните фирми, беше застрашена. Почти всички мълчаха.

    Коментиран от #43

  • 40 Белведере

    1 4 Отговор

    До коментар #24 от "Голям Слон":

    Това е нейстина,до Добрич и обратно са 1200км. похвална е нуждата да се изскараш работяга,е все пак Великден е,бъди здрав.

    ,

    Коментиран от #41

  • 41 Голям Слон

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Белведере":

    От Пловдив до Добрич през Риш са 445 км :-) В двете посоки 1000 километра. Написах го ясно на чист български. Нямам нужда да се изкарвам работяга, нито много съвестен и каращ по регламента водач. Естествено е, че няма как да направиш 15.000 километра, като спазваш регламента. От Пловдив до Варна без карта. От Варна до Добри и обратно - с втори пътен лист и карта. На другия ден пак.. От Пловдив до София без карта. В София втори пътен лист, слагам картат, свършвам работа и на Църна маца спирка за сваляне на картата.... То шофьорите са основните виновници за това какво правят работодателите с това съсловие. Всеки е стиснал хляба и гледа семейството му да не гладува. Няма значение. Носиш глава на раменете - мисли и действай.
  • 42 Голям Слон

    2 1 Отговор

    До коментар #38 от "Мерки":

    24 денонощие -11 почивка =13часа. Т.е. извън позволените 9 часа шофиране, имаш още 4 часа "друга работа". Да не говорим, че имаш право на удължено работно време и намалена почивка два пъти в седмицата. Но през седмица... Вратички бол.

    Коментиран от #47

  • 43 Божидар Чеков

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "плевен":

    Благодаря. Редки са българите, които виждат истината.
  • 44 Шофьорите

    3 6 Отговор
    Абе хитрец шофьорите са едни от най платените в България, заплатите им стигат до 2500€. Никой във България не осигурява работниците на реалните пари които взима. Сега наистина повечето превозвачи ще си регистрират фирмите в Европа и пак губеща ще е само и единствена България.
  • 45 Кр, Рашев

    2 0 Отговор
    Не желая да ми бъде отнета превилегията да избирам къде и как да си изкарвам почивката!!!
    Който не му отърва да работи друго 8832

    Коментиран от #51

  • 46 He puesto cojones para salvar transporte

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Румпелщилцхен":

    Румпелстилцхен: Спал си на мокри вестници напоследък.„Започнаха на 3000€, сега вземат 4500€.”
    Объркал си се нещо!
  • 47 Мерки

    3 0 Отговор

    До коментар #42 от "Голям Слон":

    Абе ти имаш и 24 и 45-часова пауза, но иска и компенсация преди края на третата седмица, като може да прикачил 24 към 9. Можеш и 3+9 да правиш , за да не си с намалена дневна пауза.
    Твърде наясно съм с транспорта и затова считам, че легално схема 12 000 км/месец при кратки разстояния е мечта

    Коментиран от #48

  • 48 Голям Слон

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Мерки":

    Никъде не твърдя, че пробегът е по Регламент :-) Цялата работа тръгна от "добре платената работа" на шофьора в България. И в Европа, доколкото зная, не е цвете. Да, цифрите са различни, но и разходите са в пъти по-големи от България. За щатите мога да кажа, че работата е доста благодатна и доходна, но пак всичко зависи от работодател, диспечер, дали си собственик на камиона и полуремаркето и пр. Там вече точни цифри не мога да кажа, защото не съм я работил от първо лице тази работа там, но най-добрият ми другар ме е просветлявал по много въпроси. Зная за доходи между 6 и 10.000 долара на месец. И действително това е един идеален старт за всеки шофьор, който иска бързо да натрупа пари там.
  • 49 Да попитам

    1 3 Отговор
    Абе, къде са данъчните?
  • 50 що бе

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "слаботоков":

    Краднат нафта яко, пипат товарите, за цигари, като лафка са! Лошото е, че всички се учат от тях, за това се разработват композиции без шофьор.
  • 51 :)😁

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Кр, Рашев":

    Кой те пита бе.
  • 52 така е

    0 1 Отговор

    До коментар #36 от "Никола на 70 години от Варна.":

    Каквото си построил тук, това да сърбаш! Дано ти я спрат.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 защо ме изтри

    1 0 Отговор
    Тапанари, 22 тира меле, и коментари от детската градина
  • 55 Емил

    3 0 Отговор
    Докато свят светува, скромния, работлив, добър човек ще робува, а мазния двуличен тарикат ще пирува!
  • 56 Камионджия

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "SDS":

    Абе да не им е опрял някой пистолет на главата че са там? Айде стига сте изкривява ли истината. Истината е, че 80% от шофьорите не искат да се осигуряват на повече от минималната, защото иначе трябва да си плащат процентите както си е по закон и предпочитат да си вземат паричките, вместо да чакат държавата да им ги събира. Качете се на камион, карайте 2-3 години или си купете камиони, давайте по 5000лв заплата, осигурявайте на тавана и тогава си пишете компетентните мнения. Ако имате хал...
  • 57 Иван

    0 0 Отговор
    Всички БГ транспортни фирми,са мошенници.
  • 58 Васил Василев

    0 0 Отговор
    Колега, колко години имаш трудов стаж в транспортна фирма, която работи вътрешно в Европа? Кои са тези " гладуващи' водачи, които са чакали за кюфтета и ги е страх за семействата, имате ли идея на какъв коефицент трябва да кара френския шофьор за да бъде осигуряван на 3000 евро( за информация и да ги взима тези пари, половината са за храна и трябва поне един уйкенд да спи в кабината и той), след 13 години между Франция и България като ръководител в транспорта Ви гарантирам, че, никой не ни уважава, ние сме второ качество хора, няма българска фирма която да си позволи да плаща 3000 заплата и толкова осигуровки, тъкмо защото любимите французи ни ползват и плащат като на второ качество работници
    залатата на един български шофьор в момента е около 2400 ево чисто на осигуровки 1500 лв
    та така