5 914 24

30 милиона за строителство на горски пътища?!

Пътища в горските територии няма! Отново изнемогващият народ понася бремето на лакомията на своите управници

30 милиона за строителство на горски пътища?!
Илюстративна снимка, БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Пореден ден в страната на беззаконието и поредната истина, която крещи в лицата ни, но унесени от десетилетна дрямка така и не успяваме да положим усилия да потъркаме поне сънливите си очи, камо ли да прогледнем… През 2019 г. по груби сметки Държавните предприятия, стопанисващи държавния горски фонд, са изразходвали близо 30 милиона лева за „строителство“ на горски пътища и транспортна техническа инфраструктура!

До тук добре, но от тук нататък какво следва, когато дръпнем завесата. Първо всеки здравомислещ човек ще си каже, че разходът на такива средства за горски пътища (там няма полагане на асфалт) не допуска вероятността да има непроходими горски пътища или най-малкото да са обезпечени фирмите, добиващи дървесина да работят в безопасни условия на труд и при минимален разход на средства за  извоза и транспортирането на дървесината от гората.

Ако всичко това е вярно, то съвсем логични и на място са следващите ми въпроси, пред които ръководителите от  Министерството на земеделието, храните и горите запазват хладнокръвно мълчание, а именно: 

Защо в условията си за участие в търгове за продажба и добив на дървесина държавните горски и ловни стопанства продължават да вписват в забележка, ЧЕ направата на пътища в обекта е за сметка на изпълнителя или направата на пътя е калкулирана в цената на дървесината (т.е. уж по евтина дървесина, за да ви останат пари, да си направите сами пътищата)?

Защо продължава да важи забраната за извоз на дървесина при дъждовно време, ако в действителност са построени здрави пътища и в този смисъл продължават да бъдат налагани парични санкции на фирмите при транспортиране след всеки кратък валеж?

Защо се прекратяват договори и се задържат стотици хиляди левове гаранции за изпълнение при забава в изпълнението на графика, при все че на практика не е осигурен достъп на фирмите до обектите, при все че мостовете са разрушени и при все, че след така наречените от вас „ремонти“ след две преминавания на тежкотоварния автомобил коловозите стават дълбоки по 1 метър?  

За тези, които не са запознати – „строителство“ на пътища в горски територии в действителност означава загребване с багер на почва от насип и разстилането ѝ върху съществувало някога трасе на път, което на практика позволява преминаване на тежкотоварни автомобили в сухо време за не-повече от няколко седмици. Всеки собственик на мобилен телефон би могъл да изчисли колко машиносмени на багер следва да бъдат извършени за тези 30 000 000 лева, по мои сметки са около 75 000 за една година или 205 машиносмени на ден, без почивен ден, т.е. 205 багера на територията на цялата страна са работили всеки ден без почивка в горите!

Излишно е да разяснявам абсурдността на ситуацията.

НЕ, цената за направата на пътя не е за сметка на изпълнителя, както посочвате в условията си за участие в търгове, ТЯ е за сметка на нашите баби и дядовци, защото всеки непредвиден разход, направен от фирмата, която е добила дървесината е компенсиран с увеличаване крайната цена за потребителя!  Ето за чия сметка е, „уважаеми“ управляващи прахосници на пенсии и средства за лечение!

Защото никой, най-малкото бизнесът е длъжен да прикрива лъжите Ви!

Пътища в горските територии няма! Отново изнемогващият народ понася бремето на лакомията на своите управници.

Ако управляващите не ги е грижа за тежкотоварните автомобили на фирмите, извозващи дървесина, нека проявят загриженост поне за автомобилите на горските стопанства, все пак тези хубави джипове са държавна собственост и са купувани с пари на държавата-Народа…

 През 2019 г. Мохамед Амин - председател на Консервативния мюсюлмански форум на Великобритания оттегли членството си от партията след 36 г. в редиците ѝ, веднага след като Борис Джонсън е обявен за победител в конкурса за лидерство.

Г-н Амин добавя: „Моята основна причина за напускане на партията е моралната му неспособност (на Борис Джонсън) да бъде лидер на Консервативната партия или премиер… „Него не го интересува дали казва истината.“ 

България не е политическа партия, Тя е нация с история и дори да имахме възможност да я напуснем, не бих призовал сънародниците си да го сторят, макар че управниците ни не ги интересува дали казват истината. Има един единствен начин да им покажем несъгласието си с тяхното аморално, обидно, пренебрежително, подигравателно, дръзко и нагло поведение и то е отправяне на ясно послание, като ги заменим час по-скоро с българи, които са доказали се със своите познания, умения и морални качества и които никога не са участвали в политическия живот на страната. 

Коментарът е на адв. Марин Поповски

Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 43 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 закривай

    69 4 Отговор
    БГ и Колумбия - двете кочини с най-скъпа пътна инфраструктура на глава от населението в СВЕТА.
  • 2 Xxx

    49 3 Отговор
    1 милион задължително отива в шлафчвто, другите ще ги разпределат.
  • 3 прифронтовакът с решената съдба

    56 3 Отговор
    На Марин Поповски май не му е ясно, че българският народ никога нищо не е избирал. Управленците му са били винаги селектирани и инсталирани отвън.
  • 4 Мирослав

    53 2 Отговор
    Не знам за какво са били използвани тези пари. Много е възможно и да са просто откраднати. Факт е обаче, че горските пътища имат нужда от поддръжка и тя съвсем не е евтина. Също така е факт, че най-големите унищожители на горски пътища са точно дърводобивните фирми с претоварените камиони.
  • 5 аха

    52 4 Отговор
    Дърводобиват трябва да бъде тотално забранен,те за пътища се загрижили...И без друго изсякоха всичко,то почистване на речни корита и дерета ли не беше,фирми близки до кметовете секат,друг неможе да се уреди.Спрете изсичането,залесявайте!

    Коментиран от #24

  • 6 100кила

    21 1 Отговор
    Баце пъха кинтите в шкаф, не си мислете че това е гаф. Кърджалийската п глобява депутатите с 300, а баце е европейските лидери с 200

  • 7 Бивш канадец

    46 0 Отговор
    Бях изненадан, когато колега руснак ви показа техния закон за горите. И постановката е много проста - режеш дървета, но си длъжен веднага да заредиш площта, която си обезлесил. За неизпълнение - пак режеш и залесяваш, но вече с раирани дрехи. Толкова ли е трудно и тук да стане така, или ДПС не дава такава възможност на Тулупа?
  • 8 Някой

    28 2 Отговор
    9 000 000 лв за 6 км . Много шкафчета по пътя.
  • 9 Ооо

    25 2 Отговор
    Що не направят пътища в софийските квартали които са в регулация а няма път ??? Тръгнали пак в гората да гонят михаля. Оставете гората на природата
  • 10 Родолюбец

    23 0 Отговор
    Управител пътищата в Бг че сега и горските.Ами нали там далаверата е мнооого по по голяма.Кои ще ги види.
  • 11 sssr

    26 1 Отговор
    браво на човека ,ето това е истината в момента и тези хора трябва да влезат в затвора,не иванчева.
  • 12 Шаран БГ

    40 1 Отговор
    Камионите , които извозват дървесината са около 10 тона бруто. Обикновено стари трошляци, на които собствениците им с героични усилия вдъхват живот. По какви "горски" пътища се движат - само те си знаят. На края на гората, на равно място стъпил здраво на асфалт, стои огромен / 60-80 кубиков/ лесовоз. Дървената маса се претоварва от десетина камиона на лесовоза.Последният бавно и тържествено се отправя в неизвестна посока. Обикновено на ден три-четири / 3-4/ такива огромни лесовози се отправят неизнестно за къде от територията на Горско стопанство- село Старо Оряхово. Тъй като варварската сеч продължава близо 10 /десет/ години дъбовите гори в този район са" разредени " до неузнаваемост. На места терените са безпощадно "избръснати" до голо. За залесителна дейност поне аз не съм чул някъде да има !! Горските пътища са временни до изсичане на определени терени. После ерозират в долове . няма растителност. НЯМА ГОРА - НЯМА ВОДА !!

    Коментиран от #14

  • 13 1288

    19 1 Отговор
    Оставка! Съд! Затвор!
  • 14 Хаджи хаджи Българин

    19 2 Отговор

    До коментар #12 от "Шаран БГ":

    Ами те мутрите в управлението, са свикнали само да " усвояват" а не да инвестират в държавата! Сравнявайки постиженията на НРБ и тези след 1989, това е повече от Национална Катастрофа за България! Днешните са 10х по- вредни за страната, отколкото шумкарите!
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор


  • 17 Ааааааааааъ

    14 2 Отговор
    Поредната нагла кражба на Боко и компания, чекмеджетата трябва да се пълнят с милиони за сметка на овцете, които пак ще гласуват за своите палачи...
  • 18 АЛЕКО

    11 0 Отговор
    ДНЕС БАЙ ГАНЮ БИ КАЗАЛ ; БЕ ТИ МИ ДАЙ НА МЕНЕ ПЪТИЩАТА , МАНИ Я СОЛУНСКАТА МИТНИЦА
  • 19 Нерегистрир@н

    1 4 Отговор
    За бога братя работете, времето на приказките свърши. Свят ше ви се завие, как българи мохамедани се трудят и имат и на бб главата ще купят и на всички ви. А днес с пари работни места, дипломи, всичко можеш да си купиш. Не лега работата бойко и цветане или хората на сорос. Политика хляб не дава. Вие се борите за кокала, да избягате от х и у провинции... Аз така мисля и се молим едно след друг да умрем двамка, що ммладежи не искат тук. По-добре си останете у дома в деня на изборите. Да ходят тяхните си хранимайковци да гласуват. Живи и здрави. Лека и спорна вечер и поздрави от бангладел.
  • 20 ????

    3 1 Отговор
    Бангладеш, кой и защо ми поправяте
  • 21 да да

    4 1 Отговор
    значи никъде нищо да не се пипа и строи! една дупка да се копне и несретнците скачат да обясняват как се краде!
  • 22 КАНДИДАТ

    1 0 Отговор
    Добре,пътища се правят, но тези пътища отбелязяни ли са на картите.А пътищата направени от фирмите за дърводобив за чия сметка са? А защо собствениците на фирмите, ако направят такъв път, за улесняване придвижването до мястото за добив и извозване на добития дървен материал след това се санкционират - съставят им се АУАН и НП и губят лицензи. За тези пътища ДГС/ДЛС пари не харчат - от тези 30 млн.лв. Къде остават тези пари? Въпроси, въпроси? Може би коментиращия знае повече.
  • 23 бау бау

    2 1 Отговор
    Статията е на доста добро ниво, което е рядкост, защото браншът дърводобив е специфичен и повечето хора си нямат хабер от тая работа. Нормално е всеки като види тирове с дървесина да бъде притеснен, че гората си отива, не просто си отива, а едни бесни роми я секат на поразия и едни дебели чичковци яко забогатяват от тия дърва. Така, обаче това е труден бранш в който не се изкарват чак толкова пари, а в много случаи едва се крета, като много бизнеси в БГ. Горите в България се СТОПАНИСВАТ, което ще рече че някой се грижи за тях, част от грижите са и СЕЧ от тази СЕЧ има много ползи-пари в хазната, заплати за горските, дърва за бабичките по селата и малките градчета, суровина за заводи и дъскорезници и разни други - от там и работни места. Сега като се извършва сеч се спазват определени правила всяко стопанство има план колко може да се сече и т.н не е давай наголо докрай. Тия работи ги определят лесовъди. Че стават злоупотреби има и такива случай сигурно, особено в някои райони. За тия дето си мислят, че след 10 години ще се събудят в България държава с планини, но без гори ще вметна, че тук е едно от местата по света където горите са се увеличили в последните 30-40 години /около 7 % на година/. През комунизма са засадени големи площи с бор за борба с ерозията и за да има суровина за заводите преработватели.
  • 24 бау бау

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "аха":

    Къде да залесяват? Общо взето всичко що е държавен горски фонд е залесено, кой ще си даде нивата или двора? Те дават пари на хората да чистят пасица от замозалесяването.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.