18 Юли, 2020 12:42 14 050 94

"Не съществува никакъв руски геном": откъде произлизат руснаците?

• русия-
  • геном-
  • произход-
  • археогенетика

"Не съществува никакъв руски геном": откъде произлизат руснаците? - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Каква е генетичната история на Русия? Какви следи са оставили руснаците в ДНК-то на европейците? Кога древните жители на Байкал са станали индианци в Америка? Интервю с германския археогенетик проф. Й. Краузе:

Йоханес Краузе е сред водещите германски представители на младата наука, наричана археогенетика или палеогенетика. Тя се занимава с изучаване на историята на човечеството и живота на Земята въз основа на анализ на генетичния материал - ДНК. През 2010година Краузе става професор по архео- и палеогенетика в университета в Тюбинген, а през 2014 - първи директор на създадения с негово участие в Йена Институт за история на човечеството към "Макс Планк". От юни 2020 той е начело на отделите по археогенетика както в Йена, така и в Института по еволюционна антропология в Лайпциг. Той е един от авторите на книгата "Пътешествието на нашите гени. Историята за нас и за нашите предци.". Руската редакция на ДВ разговаря с него:

През май 2020 учените от отдела по археогенетика към Института за история на човечеството в Йена публикуваха изследване за взаимовръзката между древните жители на Байкал и индианците в Америка. Какво успяхте да установите?

Проф. Йоханес Краузе: Праисторическа Америка е била заселена от хора от северозападните части на днешна Русия през Беринговия проток и Аляска - това е доказано. Включително чрез генома на американските индианци, който е специфично съчетание на гени от Източна Азия - днешен Китай, и северната част на Евразия. Такова съчетание 50:50 в самата Евразия вече няма, но то съществува при индианците. Открихме го и в ДНК, което извлякохме от зъба на живял преди 15 000 години индивид, намерен при разкопки в района на Байкал. Това доказва, че предците на индианците в Северна и в Южна Америка са живели на територията на северозападна Русия.

Какви точно са задачите на сравнително младата наука археогенетиката?

Проф. Йоханес Краузе: Тази наука се занимава с определен исторически период - от 100 000 до 1000-2000 години назад. И именно в изучаването на този период бе постигната истинска революция - научихме много нови неща за произхода и миграцията на различните популации. Русия например заема централно място в нашите изследвания, защото твърде много събития в историята на първобитния човек са се случили на огромната територия на Русия - първо. И второ - защото благодарение на студения климат в Русия много по-добре са се съхранили кости с генетичен материал.

Какво ново научихте за живота на първобитните хора на територията на днешна Русия? До какви изводи стига археогенетиката?

Проф. Йоханес Краузе: Научихме много за миграцията на древните обитатели на южноруските степи, представителите на т.нар. Ямна култура. Преди около 5000 години те са имали колела и каруци, с които са започнали да се движат както на изток, така и на запад. Покрай тези движения в различни точки на Европа у хората попадат части от тези "степни гени". Те са най-много в източната част на Прибалтика, докато в Средиземноморието са много малко, например в Сардиния пък изобщо ги няма. При това не става дума за миграция от типа на днешната, а за процес, продължил 500 години, в рамките на който са възниквали смесени популации.

И излиза, че от територията на днешна Русия са били заселвани и Америка, и Европа?

Проф. Йоханес Краузе: Да, но преди движението на степните номади на запад преди около 7500 години, в Русия са започнали да се заселват земеделци и животновъди от три посоки -  от Кавказ, Централна Азия и Китай. ДНК-то на представителите на Майкопската култура, която предшества Ямната, се състои наполовина от гените на тези, които са мигрирали от северната част на днешен Иран. Техните предци от своя страна са били от Близкия Изток, а пък в арабските региони съвременният човек е пристигнал от Африка.

Нима всички жители на съвременна Евразия имат и "африкански", и "близкоизточни", и "степни" гени?

Проф. Йоханес Краузе: Не само това - във всеки от нас има и по два процента от неандерталците, макар това да е друг, измрял човешки вид.

А съществува ли този руски геном, за който много се пише в Русия?

Проф. Йоханес Краузе: Не, типичен руски геном няма - жителите на Русия разполагат с почти цялото генетично разнообразие, което се среща днес извън пределите на Африка. Комбинацията е същата като в Европа. От генетична гледна точка през последните 500 години Русия е един от най-динамичните региони на планетата. Минаващият през територията ѝ степен пояс, свързващ Източна Европа с Азия, е един вид автомагистрала, по която често са се движили мобилни групи - скити, хуни, авари, монголи. Всичко това е довело да мащабен генетичен обмен. И в днешна Русия няма ясни генетични граници - такива няма и на картата на света. Всичко е смесено.

• 1 отговор

директно от маймуните

• 3 Сорос Зеле

Сорос.... много еврейско.

• 4 Експерт

Голямата бензиностанция е пример, че генетичният микс не води до нищо добро.

• 5 ДНК доказва

Няма евреи.

• 7 Антимилиционер

Руснаците произлизат от българи.

• 9 За САЩ става дума, нали?

До коментар #4 от "Експерт":

Там местният геном е изкоренен по хуманни съображения...
  • 10 А българите

До коментар #7 от "Антимилиционер":

са македонци- от Ал . Македонски.

• 11 По забавно ще е

какво мисли професора за "американския геном" -)))

• 12 Karosel

Е това е всеизвестно, че болшинството от руснаците произхождат от монголоидната раса. След Христа и особено през средновековиет
    о са се поддържали връзки със Скандинавието откъдето идва и светлият ген на част от руснаците. За жалост в последните години се наблюдава етническа гонитба (индиректно) като се толерират по-мургавите руски събратя. Ето например Лавров е типичен представител с неколкократни подобрения.

• 13 Кристиян Вигенин

Руснаците са скандинавски цигани,омешани с различни азитски племена и нямат нищо общо със славяните.Нещо повече,за една бройка да приемат Исляма.Най-точното определение за тях е: Сибирско-Азиатски Дегенерати.

• 14 Blackthorn

Тез германци упорито предизвикват съдбата Руският флаг да се развее отново в Берлин!

• 15 Бесен Язовеце

Трудно му е да признае, че гените на германите са и руски гени от север! Руснаци, финките, норвежците, шведите, геманите,поляците, хърватите, саксите са с едни и същи скандинавски гени +славяните! Това, че има и азиатски гени става впоследствие. Какъв е бил Рюрик варягата според тоя?

• 16 Тамерланд

До коментар #4 от "Експерт":

Ма то германците и те произлизат от руснаците бе охлюв. А дедите ни са общи и идват от Иран .Да не говорим че Чингиз Хан има 16 хил потомци. А в гените на англичаните има от флотата / пиратите/ на Чингиз Хан и внукът му Кубилай хан .
  • 17 Свиневъд

До коментар #10 от "А българите":

Кой ти я каза тая смешка

• 19 краля на скорпионите

До коментар #11 от "По забавно ще е":

Какъв американски геном бе ? То англичаните не си знаят генома , че камоли американците. Над сто народности са се омешали в краварника.
  • 20 ГруЮ

До коментар #15 от "Бесен Язовеце":

И цяла източна Германия? С градове като Кемниц - славиянското поселище на лужицките сърби Каменец, построено до река Каменица? Или пък Бранденбург, столицата на Прусия, който преди това се е казвал Бранибор?
  • 21 незнанието не те оправдава

Папурко , произхода и на руснаци и на българи е от земите на Иран. Прабългарите са основавали много държави по пътя си !
    България е древна страна, съществувала от много векове на различни места в Азия и на Балканския полуостров.

„Овнешката битка“ – първото и последно поражение на Чингис хан Състоялото се през 1223г. сражение е документирано като първата и последна загуба на монголския владетел. Той останал удивен от дързостта на волжките българи. Загубата на най-изтъкнатия му пълководец довела до няколко поредни военни съвета(курултаи), на които било решено да се ликвидира Българската държава. За една година монголската империя събрала близо 500 000 души войска. От тях 300 000 били изпратени към столицата на Волжка България – град Булгар. Освен редовната армия, в похода участвали и няколко васални армии , чийто брой остава неизвестен. Завладяването на създадената от хан Котраг държава започва през 1224г. и приключва чак през 1270г., когато срещу нашествениците след дълги борби се изправя едва 120 000-на българска войска.

• 22 папурко

До коментар #13 от "Кристиян Вигенин":

Коментер 21 е към тебе.
  • 23 теб

До коментар #2 от "Горила датайбе":

горилатакаттеейба явно много ти хареса:)
  • 24 ГруЮ

До коментар #21 от "незнанието не те оправдава":

В този ред на мисли, българите са един от малкото народи в Европа, които винаги са се стремили да създадат своя държавност. Сами. Другите са германци или древногерманските им роднини скандинавците италииците и...май не се сещам за повече. На другите държавите са им създадени и подарени.

• 25 Руснаците

Произлизат от на татко си члена
  • 26 Госあ

Абе тая работа не е много проста и ясна. Такива палеогеноми без сравнителни съвременни популационни анализи са пунта мара малко. ДНК е супер увредена,замърсена и няма повторения. Намират костите на някакъв скитник и започват догатки. Аз съм чел една голяма международна статия за произхода и преселението на европейците и руснаците си бяха дефинирани и клъстерирани близо до скандинавците.
  • 27 Кристиян Вигенин

До коментар #21 от "незнанието не те оправдава":

Българи и Руснаци са с различен произход.През 12 век българите от Волжска България са принудени да се бранят от руснаците,които нахлуват в техните земи.Да не говорим,че в днешна Русия пречат по всякакъв начин на народите от Татарстан и Чувашия да се определят като българи,както и да променят имената на държавите си на Волжска България.

• 28 Какво иска тоя дойчовец

Така и не разбрах какво иска да каже тоя дойчовец. Колкото има руски,толкова има немски или пък френски или английски геном. От генетична,езикова и географска гледна точка германските и славянските етноси са най-близо едни до други в сравнение със останалите индоевропейски етноси. Германските етноси са повлияни от латински и угърски гени,а на север от ескимоски гени. Източните славяни са повлияни от монголоидни и угърски гени,а южните славяни от гпъцки,латински и тюркски гени. Абсолютно чист етнос няма,а особено дойчовците през последните години усилено работят да помургавеят.
  • 29 Руснаците

са си коренно население на Европа от незапомнени времена. Славянските земи са били от Урал до Дания. И няма какво да се питат от кой произхождат, пришълците трябва да се питат от къде произхождат! Но явно тия дето са опитвали с война да ги унищожат и не им се е получило сега опитват психологически - да дълбаят и унищожават отвътре.
  • 30 Karosel

Всеизвестен е и факта, че 40% от жителите на днешна Москва са мюсюлмани. Най - голямата джамия (съборная джамия) в Европа е именно там. Беше открита наскоро заедно от Путин и Ердоган и може да побере до 10 000 мисюлмани. Факт!

• 31 Веее шемет

До коментар #30 от "Karosel":

Мюсюлманин не е етнос веее шемет. Иранците са мюсюлмани но са основата на индоевропейците.

• 32 Руснаците

са българи само, че говорят на диалект. Такива са сърбите и македонците. Те затова ни мразят. В България са останали да живеят само хановете и болярите. Простолюдието е в приграничните райони.
  • 33 Ееее

Руснаците са извънземни.Затова са първи в космоса.
  • 34 Някой успя

Не е нужно да си генетик та да видиш,че скандинавци,немци,поляци и руснаци,чехи и вобще славяни си приличат по външен вид - кожа,очи,коси,лица. Точно нацистите са отвличали руски и полски деца по време на окупацията и са ги възпитавали по немски защото са им приличали на арийци. Руската държавност е основана от викингите,а всеки що годе образован знае,че до 1612г. руската династия е на Рюриковите,т.е. викингска. Отделно Екатерина Велика е немска принцеса,но това не и пречи да се грижи за Русия. Отделно последния руски император, германският кайзер и тогавашният английски крал са братовчеди. Немско-славянската прилика е налична ,но през 20-ти век някой успя да настрои тия етноси едни срещу други взаимно да си изтребват.

• 35 РОДЕН В БГ И КАКЪВ СЪМ

ДОЙЧЛАНД ЗАПОЧВА ОТ ЕДИН КРАЛ ДЕТО ГОВОРЕЛ САМО С КОНЕТЕ НА НЕМСКИ. А С ДРУГИТЕ НА КАКЪВ ЕЗИК Е ГОВОРЕЛ? И КО ИЗЛИЗА ТО ДОЙЧОВЦИТЕ СА ПРОИЗЛЕЗЛИ ОТ КОНЕТЕ. А ВУЛГАРИТЕ ОТ ДЕ ПРОИЗЛИЗАТ? А ПРОСТИТЕ И КРАДЛИВИ ТИКВИ ОТ ДЕ ПРОИЗЛИЗАТ? ГОЛЯМА СТАТИЯ КОЯТО НИЩО НЕ КАЗВА. ТАКА ТАКА. СРЕЩАМ ГЪРКИНЯ В АТИНА И ТЯ МИ ВИКА, ТИ НЕ СИ ВУЛГАРИН А БЕЛГИЕЦ. СРЕЩАМ СЕМЕЙСТВО ОТ ЛЮКСЕМБУРГ НА МЪРТВО МОРЕ. ТЕ МИ ВИКАТ ТИ НЕМОЖЕ ДА СИ БЪЛГАРИН. СРЕЩАМ ЛИТОВКИ ВЪВ ВИЛНЮС ТЕ МИ ВИКАТ ТИ СИ КАВКАЗЕЦ. ПЪК АЗ СЪМ СИ БЪЛГАРИН.

• 36 папурко

До коментар #27 от "Кристиян Вигенин":

И как обясняваш сходния език на българи и руснаци ? Можем да се разберем и без преводач. Докато с немци и англичани - не !

Коментиран от #46, #92, #93

• 37 РОДЕН В БГ И КАКЪВ СЪМ

До коментар #35 от "РОДЕН В БГ И КАКЪВ СЪМ":

ЗАБРАВИХ ДА НАПИША В МОСКВА МЕ ПРИЕМАТ ЗА РУСНАК. ТАКА ЧЕ ДОЙЧОВЦИТЕ СА ДОЙЧЕ ЗЕЛЕ.
  • 38 от де ви вадят толкова умни и красиви

До коментар #30 от "Karosel":

Църквата Света София като е в Истамбул данеби 40% от турците там да са християни ?

• 40 Karosel

До коментар #31 от "Веее шемет":

Ако искаш истински дебат не използвай думи които по някъкъв начин накърняват достойнството на човек. Второ никъде не съм опоменал, че мисюлманите са етнос! И трето твоето мнение не променя факта, че Русия вече е по-скоро мисюлманска отколкото християнска държава!

• 41 българите са наследници на арийците

До коментар #31 от "Веее шемет":

Иран е център на една от най-древните цивилизации в света.Първата трайна държава на територията на днешен Иран е образуваното през 28 век пр.н.е. царство Елам.

Мнозинството от иранците произхождат от арийците !!!
    Иран е завладян от мюсюлманите през 7 век. Прабългарите са наследници на арийците и са напуснали тия земи много по рано.
    Вероятно около началото на новата ера. Създават много държави по пътя си , част от тях на територията на днешна Русия.

• 42 Karosel

До коментар #38 от "от де ви вадят толкова умни и красиви":

Съотношението на броя мисюлмани и християни към определени религиозни постройки в различни градове няма пряка зависимост. Какво общо има църквата Св. София и Съборная джамия, аз лично не намирам връзка!

• 43 чичко Гугъл знае

До коментар #40 от "Karosel":

Русия е 146 милиона население. Като мюсюлмани се определят 7% от населението .
    Колко са в България ? 13,5% според преброяването от 2011 година. Ами сега ?
    България мюсюлманска държава ли е ?
  • 44 ПЕНКО

ЗАЩО "ШВАБЕНЗИ -ЩВАЙНЕ-ГУТЕН" ИЗСЛЕДВА ГЕНОМ --НЕ Е ЛИ НАЦИСТКО ????? КАКЪВ Е ГЕНОМА В САЩ И ЛАТИНО АМЕРИКА ????? А РУСКИЯТ ГЕНОМ Е ИДЕНТИЧЕН СЪС ШВАБЕНСКИЯ -ШВАЙНЕН !!!!!
  • 45 кажи бе красавец

До коментар #42 от "Karosel":

Като не намираш връзка защо я споменаваш Съборната джамия ?
  • 46 Кристиян Вигенин

До коментар #36 от "папурко":

Старите Българи на Аспарух,които основават тази държава,говорят на език,който няма нищо общо със славянския.В по-късен период,солунското наречие на славянският език измества напълно езика на който са говорели първите българи.Това се случва заради претопяването на старите българи в по-многобройната славянска маса,както и заради налагането на азбуката и покръстването.Съвременният чувашски език е най-близо до езика на първите българи.

До коментар #15 от "Бесен Язовеце":

А Златната Орда нещо говори ли ти че по това време руската територия е била около Москва . От къдесе появиха толкоз много руснаци изведнъж ако не са се претопили с тюркомонголоидите ? Просто тюркомонголите са им подсилили гена иначе в историята се знае кои са били винаги побеждаващи.
  • 48 папурко

До коментар #46 от "Кристиян Вигенин":

А от къде идват славяните бе учен ?
    Установено, че славяните са населявали обширни области, заключени между Карпатите, Балтийско море и реките Одра, Днестър и Днепър.
    На днешната територия на България се настаняват около пети век.

• 49 Мамата

ОТ ТРАКИТЕ
  • 50 Мамата

И стига с тази религия.Всички ще изчезнат сле 40 години....

До коментар #41 от "българите са наследници на арийците":

Прабългарите са тюркски племена може да направиш справка , всички наследници на племената на които са роднини прабългарите говорят тюркски . А днешните българи нямат много общо с тях защото като циганите са си изгубили езика .

Коментиран от #52, #53, #58, #65

• 52 Българите са наследници на Арийците

До коментар #51 от "Гост":

31% са арийските гени на българите. Останалото е на земеделски народи, основали първите цивилизации на Шумер и Египет. 55% от генофонда ни е народи, дошли от Близкия Изток. Останалите 14% от гените си сме наследили от местни ловци кроманьонци, които арийците и земеделците са заварили по нашите земи.

Това сочи публикувано в списание Nature мащабно проучване на два големи международни екипа от генетици и археолози от Харвард, Университета на Аделаида, Колумбийския университет, учени от Дания, Германия, Швейцария, Полша, Русия, Канада и др.
  • 53 Българите са наследници на Арийците

До коментар #51 от "Гост":

Резултатите са публикувани в Nature в поредица от три статии:

1) Wolfgang Haak et al. Massive migration from the steppe was a source for Indo-European languages in Europe // Nature. V. 522. P. 207–211.
    2) Morten E. Allentoft et al. Population genomics of Bronze Age Eurasia // Nature. V. 522. P. 167–172.
    3) John Novembre. Human evolution: Ancient DNA steps into the language debate // Nature. V. 522. P. 164–165. - синопсис (обобщение)

Резултати от проучването на екипи на Дейвид Рейк и Сванте Паабо, представени от Йосиф Лазаридис (Харвард), са публикувани и в края на миналата година в изданието на Американската асоциация за човешка генетика.

До голяма степен изследванията изясняват ранните етапи на заселване на Евразия от хора от съвременен тип.
  • 54 Анонимен

До коментар #10 от "А българите":

ПРАБЪЛГАРИТЕ,са туркоезични племена живеещи на АУЛИ,тоест на родови общинен строй жените им са носели шалвари,а мъжете като войни са носели конски опашки ...и са прекосили Дунав от монголските степи ,и със силата на оръжието са подчинили и са асимилирани живеещите се племена .и от седем племена,кумани,славяни маджари,и.т.н.през..681год е образувана Българската държава,..но преди това е съществувала ВОЛШКА-БЪЛГАРИА, и тя първа е приела ИСЛЯМА..

• 55 Кристиян Вигенин

До коментар #48 от "папурко":

Освен сходните езици в основата на които стои старобългарският църковно-славянски език,нямаме нищо общо като произход с руснаците.Етносите образували съвременните народи на България и Русия са различни.Тази теза за общият произход с руснаците се лансираше по времето на НРБ и разни партийни "академици" се пънеха да я доказват.

• 56 чети историята бе

До коментар #54 от "Анонимен":

Държавата не е "Волшка " - а Волжка България. А волжките прабългари изчезват след превземането на държавата от монголците.
    Волжка България е основана приблизително по едно и също време със сегашната ни държава .
  • 57 папурко

До коментар #55 от "Кристиян Вигенин":

Как обясняваш общия произход на езика ?
  • 58 В повече

До коментар #51 от "Гост":

И на мен залитането по прабългаризма ми идва в повече. Вероятно в планините на Афганистан прабългарите са били от най-северния ареал на иранските етноси. За 1500-2000 години обаче докато достигнат устиено на р.Дунав доброзорно са приели много тюркски елементи в езика,бита,полинъка. Тръгват от Афганистан като уседнали земеделци ,а пристигат тук като номадска орда на коне. Вероятно аристокрацията им е имала спомен и ирански навици,но долу простолюдието е било повече или по-малко тюркизирано. Тук са заварили славянско море,омесено с траки,готи,т.е. германско племе,както и гърци по крайбрежието на морето..
  • 59 папурко

До коментар #55 от "Кристиян Вигенин":

Кога се появявя - "старобългарския църковен език" ?
    Кога възприемаме християнството ?
    Руснаците до тогава глухонеми ли са били ?

• 60 Салито

Бе аз не ги знам какъв геном имат руснаците, ама е факт, че преди 75 години, такъв бой сложиха на дойчовците, че ония още треперят.
    А ако не са си взели поука, пак ще ядат боя и все така.
    Смо дето руснаците в последно време много пропаднаха. Пияни, в изолация, Путин джудже, Решетников изперкал.... и това до момента, до който не се окаже, че президента на САЩ е избран от руснаците, пропадналите руснаци се месят в изборите в Англия, наперените хамериканци ядат бой от руските в Сирия, Либия... абе изобщо дето ги сварят.
  • 61 Любител на суджуци

Ааааа недейте така! Всички народи о света произлизат от македонците или българите! Даже конгоанците, Габонц4932ите и ескимосите! Прапрапрадядо им е прапрарадядото на Тиквата!
  • 62 мразя руските говеда

Какъв производ имат тея говедари...Абсолютни примати.Дет се вика ,маймуната е произлезла от руснака !
  • 63 От север

Славянските нападения над Византия започват още през 5-ти век. Това са източни славяни които се спускат на юг покрай Карпатите от източната им страна. Първо населват днешна Румъния и после навлизат във Византия. Чак в средата на 6-ти век т.е. 550г. славяните се осмеляват да презимуват на Балканите и то не къде да е а в Босна,защото са планини и е далече от Константинопол. През следващият един век славяните трайно се заселват на Балканите защото Византия въобще не е в състояние да ги спре и изгони. Преди славяните полуостровът е опустошен от хуни и готи и население има само в големите градове - София,Белград,Солун,Пловдив,Одрин и градовете по морето. Траките са избити или побягнали в планините. Готите след век и половина доминация в по-голямата си част се изтеглят от Балканите щото няма какво вече да се ограбва. В тоя вакум се настаняват славяните като достигат чак до Пелопонес. Византия ги търпи защото и трябват земеделци,които да възродят производството,като постоянно ги елинизира. Славяните на два пъти обсаждат Солун,но не успяват да го превземат.

• 65 До Гост

До коментар #51 от "Гост":

Не сме си загубили езика, циганите де! Говоря за циганите християни от клана кардараши.
  • 66 Кристиян Вигенин

До коментар #59 от "папурко":

Достатъчно ясно обясних защо в България се говори славянски език и как се е наложил.Старобългарският и Църковнославянският,които са изключително близки нямат нищо общо с езика на старите българи.В същото време те са наложени в Русия с така наречената "руска редакция на старобългарският език" през 11 век.Това се дължи на приемането на християнството и на кирилицата,която се разпространява от български книжовници.Това че различни народи говорят близки езици,или изповядват една религия не е гаранция за общ произход.Много често е следствие от политически и демографски причини.

• 67 А на кой език са псували

До коментар #66 от "Кристиян Вигенин":

Добре дееее,защо без проблем се разбирам с хървати,словенци и словаци? Там старобългарският език никога не е разпростарняван и налаган. Защо като се пошматкам 1 месец между чехи пак започвам да се разбирам с тях,а примерно с немците за 1 месец не ми се получава да се разбирам? Сърбите изрично не ги споменавам защото за тях се приема,че са използвали старобългарския като църковен език. Само не ми е ясно на какъв език са псували сърбите преди християнизацията им?
  • 68 гост

Руснаците са българи. Няма такова нещо, като руска нация и руски език. Това са българска нация и старобългарски език.

• 69 Кристиян Вигенин

Защото както обясних,така наречените "прабългари" са се претопили и с тях е изчезнал "прабългарският" език и съответно хората,които са продължили да се наричат българи са използвали вече "старобългарски",който е език от южнославанската група,при това най-ранно засвиделстваният писмено славянски език.Произхода е нещо друго.Във формирането на даден етнос влизат различни племена,а още повече при формирането на нация влизат различни етноси.От тази гледна точка ние нямаме нищо общо с руснаците като произход.Във формирането на съвременните български и руски народи влизат различни етноси.

• 70 Стефаниот

До коментар #34 от "Някой успя":

Учените отдавна говорят за балто-славяно-германска общност,която започнала да се разпада езиково и етнически преди около 5-6 хиляди години.

• 71 Еееееее

До коментар #46 от "Кристиян Вигенин":

Няма доказателства за това,какъв е бил езика на старите българи.Но генетични проучвания на кости,смятани за прабългарски, посочват недвусмислено,че прабългарите са европеиди, близкородствени с траки, славяни и германци.А чувашите са тюрки.Надписите от периода преди покръстването,намирани у нас са единствено на гръцки език.

• 72 Наваксват ударно

До коментар #70 от "Стефаниот":

Балтийците са преходни етноси между славяни и германци. Езиковедите отдавна са установили,че това са етноси и езици с общ произход. Това ,че са се смесили с перифирни етноси не променя общия им произход. Немците като най-вътрешни най-дълго са останали сравнително чисти,но сега при Меркелица ударно наваксват.
  • 73 Кристиян Вигенин

До коментар #71 от "Еееееее":

Съвременните генетични изследвания доказват недвусмисленно,че нямаме нищо общо с руснаците.Докато много висок процент от населението в Русия е с хаплогрупа N,на някои места до 80%,характерна за монголо-алтайците,то българите които я притежават са около половин процент.Българите са индо-арийци,докато в руснаците тече доста азиатска кръв.Най-близко генетично до нас са "македонците",гагаузите и румънците,без значение дали това се харесва на някого или не.

Коментиран от #75, #76, #86, #87

• 74 Значи, казваш,

До коментар #12 от "Karosel":

че индианците са руснаци, а китайците са индианци, пак гнусотийте на Дойче веле.
  • 75 Емпирични критерии

До коментар #73 от "Кристиян Вигенин":

Чел съм поне 4-5 генетични изследвания,които доста се различават. Едни откриват сходства с италианци,други с румънци,трети с хървати и гърци. Най-близки сходства са открити с румънци,гърци и хървати.За гърци и румънци е ясно защото в тях има население от едновремешна средновековна България. За хърватите обяснението е само едно - славяни са. Сърбите уж не правили генетични изследвания или поне не публикуват резултати. Има смисъл сърбите да се ослушват защото може да се окаже,че Източна Сърбия е населена с български гени. За руснаците ,според политическата поръчка ,генетичните изследвания варират с резултатите си от средна близост с българите ,до голяма отдалеченост. Едно генетично изследване за да е валидно трябва да почива на много емпирично проверяеми критерии и когато те не са ясно и подробно заявени и обяснени е ясно,че това е спекулация с политическа насоченост.

• 76 Еразъм

До коментар #73 от "Кристиян Вигенин":

Това, че непрекъснато повтаряш глупости не значи, че ще станат истина!!! Писанията ти са боза от лъжи, неистини, полуистини и измишльотини - на принципа на Гьобелс.
    Прав е бил Ботев: "След някои хора остават САМО пълни нужници". Та и след тебе ще е това!

• 77 Сссс

До коментар #14 от "Blackthorn":

Че те германците само войни предизвикват, от 1871г насам са започнали 3 войни
  • 78 Госあ

До коментар #75 от "Емпирични критерии":

Това,което пък аз съм чел, румънците,хърватите и сърбите изобщо не влизат. Най вероятно защото не са извадили ДНК от кости. Но е най достоверното относно методите,извадките и екипа. Публикувано е в голямото Нейчър. Та,българите сме клъстерирани заедно с гърците, италианците от Бергамо (щото италианците са два генотипа, както и французите) и албанците. Всъщност типични средиземноморци. Каквито са и антропологичните ни белези.
  • 79 Да, знам едни на които подариха

До коментар #24 от "ГруЮ":

Държава...май на 8 март, женският празник.....а не на 3 март беше....
  • 80 Българите са турци

Говорещи македонски език.
  • 81 Кристиян Вигенин

До коментар #76 от "Еразъм":

Признавам,че съм сгрешил.Русофилистиците и безмозъчните болшевишки лумпени,генетично са едно към едно с руснаците.В някои отношения са дори повече руснаци от самите руснаци.Доволен ли си каскет?

До коментар #69 от "Кристиян Вигенин":

Прабългари няма.Към 580 г. Аварския Хаган Баян I установява надмощие над повечето славянски, български и германски племена, живеещи в Панония и Карпатския басейн.Когато Римската империя не е в състояние да плати субсидии или да наеме аварски наемници, аварите нападат балканските територии на Римската империя. Според Менандър Баян командващ армия от 10 000 кутригурски българи войни ограбва Далмация през 568 г., като ефективно прекъсва източно римската наземна връзка със Северна Италия и Западна Европа.
  • 83 Ман40

"...Праисторическа Америка е била заселена от хора от северозападните части на днешна Русия през Беринговия проток и Аляска..." , т.е. от сегашните Европейски части преминали цяла Азия до Беринговия проток, за да отидат в Америка? От тогава още са бягали значи! ;-)

• 84 Мада ама

Сталин изсели и изтреби Българите в Русия!
  • 85 оооооооо

Точно руснаците са чисти ВАРЯГИ....глупости може да пише всеки и навсякъде,особено ако си плаща !
  • 86 Еееееее

До коментар #73 от "Кристиян Вигенин":

Може би си прав.Наистина днешните руснаци са с много азиатски гени.Дори бившия президент Елцин изглеждаше като типичен монголоид.Според мен обаче ,когато се говори за произход на някой народ,трябва,да се види какъв е произхода на ядрото му, преди смесването му с други етноси.Така например, трябва най напред да се разбере произхода на народностното название руси, и да се види какъв по произход е народа носел, това самоназвание, или външно название.Ако това е било северногерманско племе, значи че руснаците са с викингски, германски произход, ако са били славяни, значи са от славянски, и т.н.
  • 87 Еееееее

До коментар #73 от "Кристиян Вигенин":

А, щом включваш и гагаузите, които, са тюркоезични, това доказва следните неща- езика на древните българи, не е бил тюркски, понеже гагаузите, които го говорят по ген не са тюрки, а индоевропейци.Румънците, чийто ген е също като нашия, до към късното средновековие, не са говорили латински ,а български език. Македонците, не говорят, друг език, освен диалект на днешен български.Така излиза, че от тези три езика, българския е най стария, говорен от предците на днешни румънци, гагаузи, македонци, българи, а вероятно и на северни гърци и северни италианци.
  • 88 Едо Шевернадзе

До коментар #3 от "Сорос Зеле":

Аз да ви кажа: Произлизат от Бушмените
  • 89 Кауш

До коментар #83 от "Ман40":

Или на професора, или на преводача географията куца. Точната дума, която се налага от поясненията по-долу, е североизточна.

Ясно е че няма как да има руски геном, защото това не е един народ, а са множество народи поробени от Москва. Само, че така наречения "учен" не казва какви са границите на отделните групи в тази огромна територия на "Русия". И кави са тези народи.

Има исторически доказателства, че викингите са дошли от Север и са поробили местното население. Първата им столица е на север Новгород, така е създадена Русия. После слизат на Юг и преместват столицата си в Киев. Дори са имали намерение да се настанят и на наша територия. Имали са договор с византийците от Константинопол и княза им Светослав напада България и превзема столицата ни Пресла. Това става по времето на цар Петър - син на цар Симеон Велики. След което Византийците изтласкват съюзниците си руснаците и унищожават държавата България. Владеят земите ни в продължене на 200 години.

Много повърхна и размита статия, кончентрирана само върху Русия. В нея има само лини твърдения, в статията няма изтъкнато едно научно доказателсво. И ми се струва, че мнението изказано в нея противоречи на други изследвания на гените в Европа, където ясно се казва че има някоко типа геноми, единият е средиземноморски ...
  • 91 Сиси

До коментар #68 от "гост":

Руснаците вземат езика които им даваме но не са българи .както латиноамериканци, Еквадорци ,мексиканци,Колумбиици говорят испански имат обща религия косто км дава симпатия но не са испанци.турците пишат с латински букви но не са италианци.хърватите са католици но приличат на нас българите и имат много сходни имена и фамилии с нашите.
  • 92 Сиси