4 92054

Богдан Милчев за ФАКТИ: Проблемът е не знаците и маркировката, а управлението на риска. Настояваме премиерът да реагира

  • богдан милчев-
  • институт за пътна безопасност-
  • стефан янев-
  • оценка на риска-
  • държавна агенция “безопасност на движението по пътищата”-
  • управление-
  • катастрофа

"Няма какво да се вторачваме в знаците и пътната маркировка. Маркировката е такава навсякъде. Имаме нужда да оценим къде са най-опасните места", посочи ръководителят на ИПБ

Богдан Милчев за ФАКТИ: Проблемът е не знаците и маркировката, а управлението на риска. Настояваме премиерът да реагира  - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

“Институтът за пътна безопасност през последните шест месеца всеки ден моли премиера за среща, защото виждаме лавинообразно увеличаване на жертвите от пътнотранспортни произшествия и предстои второ Своге. Това е съобщено и във ФАКТИ, в мои интервюта, и във всяка друга моя медийна изява, и с десетки официални писма до българския премиер. В момента се случва поредната тежка катастрофа с автобус и с много жертви в България. За пореден път медиите дават хляб и зрелище на хората, като показват експерти, които са готови да се съблекат и чисто голи само и само да ги дават по телевизията. Вглъбили са се в това, че на мястото на инцидента маркировката не била добра, мантинелата не била добра, знаците не били добри. В цялата ни транспортна система почти навсякъде, на всяко кръстовище има дефицити, има ги тези проблеми.

Решението, което от години - от Своге насам, ние постоянно настояваме да бъде взето, е да създадем Държавната агенция “Безопасност на движението по пътищата” (ДАБДП) и тя да направи оценка на риска. ДАБДП беше създадена, но такава оценка на риска - не. Ако бяхме направили оценка на риска за пътнотранспортни произшествия, щяхме да видим, че на мястото на катастрофата на АМ “Струма”, по данни на МВР, са станали 10 леки катастрофи за три години. Щяхме да анализираме защо там стават леки катастрофи, възможно ли е според скоростта да стане и тежка катастрофа и да предотвратим този инцидент”.

Това заяви в интервю за ФАКТИ д-р инж. Богдан Милчев, ръководител на Института за пътна безопасност (ИПБ).

В днешния ден Институтът за пътна безопасност за пореден път се обърна към министър-председателя Стефан Янев с искане в спешен порядък да бъде извършена подробна оценка на риска на българските пътища.

Подобна оценка на риска беше извършена от Института за пътна безопасност, като докладите за оценката бяха публикувани на 15 февруари т.г. Въпреки че ИПБ предадоха докладите на институциите, пред нашата медия д-р инж. Богдан Милчев многократно посочи, че реакция няма.

“По данни на Института за пътна безопасност има над 1500 места в страната, които са с подобен висок риск за настъпване на тежки произшествия. Неразбирането на държавата, че трябва преди едно място да стане място с концентрация на тежки произшествия, да ги предотвратяваме. За да ги предотвратим, ни е нужна оценка на риска. За да направим оценка на риска, първо трябва да го идентифицираме. За да го идентифицираме, ни трябва методология, по която да го идентифицираме. От Своге насам нищо от това не беше направено”, категоричен беше Милчев.

“В момента няма какво да се вторачваме в знаците и пътната маркировка. Маркировката е такава навсякъде. Ние имаме нужда да оценим къде са най-опасните места. Знаете ли какво ще се случи сега - делото ще бъде прекратено, защото не може да се води дело срещу починало лице - шофьора, а мястото за отдих ще бъде премахнато. Ако бяхме оценили риска, това място вече щеше да е премахнато. На мястото за почивка не му е там мястото. То е трябвало да бъде премахнато още когато са се случили 10 леки катастрофи. Те показват, че там има проблем”, категоричен беше Богдан Милчев.

“На 28 юли Институтът за пътна безопасност изготви и представи кaртa нa чeрнитe пътищa в Бългaрия - най-опасните пътища у нас, изготвена на база оценка на риска. Тази отсечка попада сред тях. Още тогава алармирахме, че имаме проблем с управлението на риска. Действия не са предприети”, припомни Богдан Милчев.

“Проблемът е в управлението на риска, не е проблем на знаците и маркировката. Знаците и маркировката навсякъде са проблем. Проблемът е, че управлението отказва да извърши оценка на риска - първо да ни покаже къде може да загинем, след това да оправи знаците и маркировката", категоричен беше той.

“Изпратихме десетки писма към Томислав Дончев, който беше ресорен министър тогава и отговаряше за Държавната агенция “Безопасност на движението по пътищата”. Десетки писма към Стефан Янев, който отговаря за управлението на риска. Нямаше реакция. В момента желанието на цялото общество е проблемът да не се политизира, за да не развали българо-македонската дружба. Аз не искам да политизирам нищо, искам да кажа истината - истината е, че имаме дълбок, сериозен проблем с управлението на транспортната ни система. Този проблем може да се реши само от експерти по управление на риска - не от експерти, които търсят моментна слава като лешояди. За правенето на управленски решения е необходима политическа воля”, обясни ръководителят на ИПБ.

“Държавната агенция “Безопасност на движението по пътищата” беше създадена именно за да направи оценка на риска. Нейните експерти днес излизат и ни обясняват, че били направили анализ на риска. Такъв анализ няма на техния сайт. В държавата такъв анализ няма. За да направиш анализ, ти първо трябва да идентифицираш риска, да го оцениш и чак тогава да го анализираш. Как направиха анализ, като не знаят къде е опасно и къде не? Виждаме, че бъркат понятието концентрация на тежки произшествия и места с висок риск от произшествия. Концентрацията е, когато на дадено място вече е станало тежко произшествие. Управлението на риска изисква да не допускаме да се случва произшествие - това са две различни неща. Държавните експерти обаче излизат по телевизията, като или показват некомпетентност, или правят опит да заблуждават обществото”, каза още Богдан Милчев.

Той беше категоричен, че оценка на риска е необходимо да се направи в най-спешен порядък. “Ако знаем на кои места ще загинем, ще ги променим. Ние не сме идентифицирали местата с нисък, висок и много висок риск. През февруари 2021 година ИПБ направи оценка на риска. Там тази отсечка е с висок риск. Цялата магистрала “Струма” - от Видин до Благоевград, е с много висок риск от настъпване на произшествия. Още месец февруари т.г. показахме тези данни - нито тогавашното правителство, нито сегашното проявява интерес към управлението на риска”, посочи той.

“Проблемът е, че българските политици не искат да променят начина, по който управляваме транспортната ни система. Това е проблемът - предстои ни следващата тежка катастрофа. Докато ние не променим модела на управление, ще продължим да загиваме”, подчерта Милчев.

“Настояваме премиерът Янев незабавно да приеме експертите на Института за пътна безопасност, за да му презентираме решенията. Това е експертен разговор между политиците и експертите по управление на риска. Очаквам премиерът на държавата наистина да бъде докоснат от проблема с пътищата. Този инцидент е само повод за среща, причината е, че ние нямаме управление. Говорим за това години преди катастрофата - колко кървави писма изписахме, включително през Вашата медия. Изведнъж се намериха много експерти да говорят, докато ние посочваме тези проблеми години преди катастрофата”, посочи ръководителят на Института за пътна безопасност.

“Държавната агенция “Безопасност на движението по пътищата” вече трябваше да е оценила риска. Настояваме, ако на премиера Янев наистина му пука за хората в България, да се срещнем. Не искаме да политизираме проблема, но трябва да го кажем - проблемът е в управлението, а кой може да реши проблема с управлението - политиците. Нека бъдем честни, а не лицемерни, не да мислим за дружбата със Северна Македония, а да кажем истината - проблемът е, че ние не управляваме транспортната си система. Политиците са тези, които могат да променят това. Те обаче отказват да го направят. Позволяваме си да говорим по този начин, защото през последните 4 години стотици пъти говорихме по същия начин”, завърши д-р инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

Поставете оценка:
Оценка 2 от 30 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Някой

    64 7 Отговор
    Много специалист,много експерт.Оставете следствието да си свърши работата.Тези експерти само чакат да стане злополука и почват с мненията без някой да ги пита.

    Коментиран от #18

  • 2 Това е Шериат

    31 1 Отговор
    В Перник съществува ОПГ и въпреки жалбите всичко се потулва!
  • 3 Българка

    74 3 Отговор
    Трябва масово да се ЗАКРИВАТ АГЕНЦИИ, а не да се създават нови. България сме на първо място от нищоправещи чантажии в агенции, институти , комисии, контролни органи и вся вредни за джоба на данъкоплатеца институции.

    Коментиран от #13

  • 4 Перо

    64 4 Отговор
    Всички държавни институции и НПО-та,създадени от и по време на толупа,свързани с безопасността на движението трябва да бъдат закрити,защото нямат никакъв ефект,пречат,дублират и упражняват функции на други ведомства. През времето на тяхното съществуване,броя на ПТП-та и жертвите по пътищата се увеличиха значително.
  • 5 ТаУмВзе

    41 5 Отговор
    Според логиката тоя гербераст, трябва да се премахне цялата маркировка от гробните пътища, барабар със светофарите и асфалта, които и без това си изчезва!

    Коментиран от #35

  • 6 Снайпер рекърдс

    26 4 Отговор
    Тоя чичак е одрал кожата на Спенс

  • 7 Я магесник селски

    17 2 Отговор
    С тая ръчичка.
  • 8 УСА боклук

    30 1 Отговор
    Не съм спец , но да си попитйам дали е било осветено местото за отбивката? Там, на завоя ли трябва да има отбивка?
  • 9 Премиера

    32 3 Отговор
    му крив , че по цял ден се почесват тук - там ?!
  • 10 Българка

    50 5 Отговор
    И за чий ... ни е Институт за пътна безопастност? Каква работа са свършили калинките там? Какъв е резултата от съществуването на такъв орган? Според мен източване за издръжката му на държавни средства ЗАКРИВАЙТЕ!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #26, #33

  • 11 111

    37 3 Отговор
    ПРОБЛЕМА Е ,ЧЕ НИКОЙ НА ДЪРЖАВНА СЛУЖБИЦА НЕ МУ СЕ РАЗВАЛЯ РАХЪТЛЪКА ,КАФЕНЦАТА ПО КАБИНЕТИТЕ Е ПО ВАЖНО
  • 12 уаси Тито

    31 4 Отговор
    Борисов трябва да отреагира!Засега се е спотаил.Все още няма кой да го пита къде са парите за маркировка,асфалта, мантинелите и так далее....

    Коментиран от #27

  • 13 Браво българка

    17 0 Отговор

    До коментар #3 от "Българка":

    Точно това трябва да се направи
  • 14 Иван Грозни

    42 2 Отговор
    ЦЕЛИ 6 МЕСЕЦА алармират! А къде ви бяха алармите преди това. Сега сте на пангара и започнахте да кудкудякъте "помощ" ще ни закриват. Трябва защото станахте много специалистите по алармите.
  • 15 VVVVVVVVV

    39 1 Отговор
    Само лае и търси хранилка. Като беше шеф на КАТ, къде спа? Аман от такива специалисти.
  • 16 Къде са парите за маркировка?

    20 1 Отговор
    То няма такава , обаче да не се вторачваме. Пътни знаци колкото искаш , защото се печели добре от знаци , ама и там колко са спестили.
  • 17 PE6OGOLF4E

    31 2 Отговор
    Баогдане,Богдане ти си глу пак.....,как да няма значение маркировка и знаци....оценти щял да прави...,не щаст ник.....,били такива навсякъде,еми точно де....и навсякъде се трепат хората.....
  • 18 Патето Яки

    12 0 Отговор

    До коментар #1 от "Някой":

    Следствието сега ще получава бонус 2.7 заплати и няма време за друго.
  • 19 А бе ей

    18 2 Отговор
    бай Х ти къде беше, когато беше на държавна службица и отговаряше за това
  • 20 Този

    17 2 Отговор
    Този експерт,се появи от първата минута по телевизиите да плюе българските институции.Прилича ми на удобен момент за разчистване на сметки.Защото има писмена информация,че главният прокурор на РСМакедония е казал,че е видял пластмасови туби.Жалко ,когато при такава трагедия ,има хора да търсят политически дивиденти.Даже този "специалист",вчера каза ,че Борисов му предлагал да оглави тази агенция,ама той отказал.После плюе наляво и надясно.Ами да е поел отговорност.То да лае всеки може.Бог да прости загиналите хора.
  • 21 Българин

    12 5 Отговор
    Абсолютно точно казано Маркировка, знаци!? Осъзнайте,се!!! Знаците ли ще подкарате автобуса,?! И на такъв широк път. Ей,ало,шофьорите за какво са?
  • 22 Летя

    20 1 Отговор
    Богдане, защо НЕ реагира, докато беше ШЕФ НА КАТ? МИШОК, тогава никакъв те нямаше!
  • 23 Бамбука

    18 2 Отговор
    Този измисли "Теория на глупостта" . Може без маркировка и табели ? Може и без глупостите които е написал.
  • 24 Никой

    13 5 Отговор
    Знаците и маркировката няма да ви подкарат автобуса! Шофьорите за какво са!? С колко километра в час е карал тоя?! Щом на този прав и широк път е катастрофирал? Осъзнайте,се? Ей, Напоследък само критикуват,без да работят, Доникъде така!
  • 25 истина е

    15 0 Отговор
    Мишките излизат да обясняват какво е трябвало да се направи ,но след всяка катастрофа а не са по пътищата и да си вършат работата , а стоят по топлите си кабинети , щипейки секретарките си когато им носят кафе и коняк !
  • 26 Българка

    2 4 Отговор

    До коментар #10 от "Българка":

    Институтът е частен тъй че няма какво да закриват те си го плащат!
  • 27 Ami

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "уаси Тито":

    За асфалта трябва да питаш Станишев, при него се прави този път
  • 28 НИЯ

    5 1 Отговор
    АЗ СМЯТАМ, ЧЕ ГОЛЯМ АВТОГОЛ СИ ВКАРАХМЕ, КАТО ЗАПОЧНАХМЕ ДА ГОВОРИМ ЗА НЕПРАВИЛНА МАРКИРОВКА, ЗА ЛИПСА НА ЗНАЦИ И КАКВО ЛИ ОЩЕ НЕ. САМО СЛЕД ВРЕМЕ МАКЕДОНЦИТЕ ЩЕ ИЗКАРАТ, ЧЕ НАШИЯТ ПЪТ Е ВИНОВЕН ЗА ТЯХНАТА ТРАГЕДИЯ, И ГЛЕДАЙТЕ КАКВО СТАВА. ЩЕ ЗАПОЧНАТ ДА СЪДЯТ БЪЛГАРИЯ, И ЩЕ СТАНЕ СТРАШНО ДАНО НЕ СЪМ ПРОРОК.
  • 29 Българин

    14 0 Отговор
    12 години х 97лв.винетки няма никъде маркировка ,светоотразители пък никога е нямало, оказателни табели също ! Индианска държава сме ,ама джипове е пълно!
  • 30 пътник

    4 0 Отговор
    Жалко е само за загиналите толково нелепо хорица и деца. Не е виновен пътя , а ако не му е станало лошо на водача , Бог да го прости вината си е изцяло негова. Автобусните шофьори по принцип не спазват правилата. Имат ограничители на скоростта , но ги повреждат и карат с толкова колкото може да да вдигне автобуса.Контрола от нашите контролни органи е занижен и изобщо го няма.Дали е имало и втори шофьор или не, все още официялно не се знае , или един е бил за четрите автобуса и затова се губи един пътник в този автобус. Не се казва , как се избухва нафта за секунди, а очевидеца от фургона казва , че не е меришело на петролни продунти. Надявам се всичко да се изясни , но не е виновен пътя или е виновен , че го има.Всеки ден съм в движение и вече е страшно да се кара от недисплинирани водачи с чувство , че са велики. Бог ни пази само , но и той пропуска да ни закриля.Господ е българин, но вече му е писнало .
  • 31 ПСР

    4 1 Отговор
    Оценка на риска.И после какво?Има рискови участъци,много са,но вие си карайте по тях нерисково.Оценката на риска,ще ли потъне в нечие чекмедже на поредния чиновник от поредната Държавна Агенция? Нещо някой нещо да пооправи,за да минимализира риска? Това,което сутринта видях по НТВ,ама хич не ми хареса-мантинела-таран,изтъркана маркировка,неосветено,няма"котешки очи",да рисково е.И въпросът е,докога ще си остане така.
  • 32 Българин

    4 1 Отговор
    Когато маркировката и знаците не са добри, не са видими или липсват, риска се увеличава... има много места по родните пътища и особено през ноща е Рисково да се шофира, границите на асфалта, банкетите, завоите, храстите, локвите, реките, които се образуват при дъжд (когато вали дъжд), циганските каруци без, каквоито да е светлини или отразителни...
  • 33 Пенсионери и уволтени от КАТ

    10 1 Отговор

    До коментар #10 от "Българка":

    Това е НПО, неправителствена организация от кадри, уволнени или пенсионирани от КАТ, както и някои други, които искат са получават пари от бюджета. Милчев е бивш шеф на КАТ, а там е и една руса пенсионерка пак от КАТ, която преди години беше говорителка на МВР за пътни произшествия. Драпат за пари от бюджета
  • 34 DrivingPleasure

    6 1 Отговор
    Този и оная мъжкарана с него са изключително дразнещи наглеци!

    Коментиран от #36

  • 35 sars cov2

    2 4 Отговор

    До коментар #5 от "ТаУмВзе":

    Според логиката на този гербераст , ако другарят комунист , временно управляващ България и я довел до фалит , си беше свършил работата , както и другарката Комитова беше платила от парите , които ББ и беше оставил , а не да ги краде, за да се направи ремонта , сега тези 46 македонци да са живи и здрави ...

    Коментиран от #37

  • 36 Гого

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "DrivingPleasure":

    Ти си още по дразнещ ...
  • 37 ТаУмВзе

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "sars cov2":

    Кога мутропитека е оставял кинти бре пич? Имаш бясни халюцинации. Докато територията се врътка от чужди посолства, чрез всякакви кукли на терен.

    Коментиран от #40

  • 38 селянин

    3 0 Отговор
    Автобуса бас ловя е имал проследяващо устройство, така че самата фирма превозвач може да каже сама в този момент с каква скорост се е движил и как се е движил преди удара! Вярно липсват знаци и маркировка на много места у нас, но да не се хващаме за най удобното от вратата. В Своге пътя беше чисто нов след ремонт... с некачествени материали, но този участък е в употреба от доста години и не е строен по Тиквената технология на крадене чак.
  • 39 Хиндо

    5 0 Отговор
    Милчев това ти сам ли го написа. Още ли риткаш футбол с Борисов, или спря щото оня има шести менискус. Как "издържа" последния си изпит по Контрол на пътното движение в Академията на МВР за да станеш началник? Сам,с пищов, или с решен тест, щото си много експерт?
  • 40 Сигурно е

    1 4 Отговор

    До коментар #37 от "ТаУмВзе":

    Даже Комитова не отрича,че за строежа на "Хемус"е имало отделени около половин милиард.Ама къде ги прехвърлиха.. Няма да си кажат.За ремонта на училища около 12 милиона,ги прехвърлиха за тестове за ковид.Куче влачи,диря няма.
  • 41 Темелко

    3 0 Отговор
    Еййй 100 пъти повтаря оценка на риска , оценка на риска .... Демек това което е направило институтчето му, та балкем някакви парички да се усвоят.
  • 42 БАТ РАМБО

    7 0 Отговор
    ТОЗИ НЕЩАСТНИК ДЕТО РЪСИ МОЗЪК , КОЛКО Е НЕЛЕП ГОРКИЯ , АЛОУУУ , КАК БЕЗ МАРКИРОВКА И ОСВЕТЛЕНИЕ И СВЕТЛООТРАЗИТЕЛИ НА МАНТИНЕЛИТЕ И ЗНАЦИ БЕ МУШМОРОК , ТИ АКО КАРАШ ВЕЧЕРНО ВРЕМЕ В МЪГЛА , КАК ЩЕ СЕ ОРИЕНТИРАШ ? , ТИ ДА НЯМАШ СЛУЧАЙНО ТЕВЕН ЗА НОЩНО КОРМУВАНЕ НА ОЧИТЕ ОТ ТАНК , ИЛИ ВЕЧЕРНО ВРЕМЕ СИ В ХОЛА НА ДИВАНА ПРЕД ТЕЛЕВИЗОРА , ДА АМА ИМА ХОРА КОИТО ПЪТУВАТ И ПРЕЗ НОЩА ; ТИРОВЕ, КАМЬОНИ , АВТОБУСИ , ЛЕКИ АВТОМОБИЛИ , МНОГО РЪСИТЕ АКЪЛ НАПРАЗНО И ВСЕ КОМПЕТЕНТНИ , ОСТАВЕТЕ СЛУЖБИТЕ ДА СИ ВЪРШАТ РАБОТАТА , ЗНАЧИ ТУКА НЕ МОЖЕ МАРКИРОВКИ И ОСВЕТЛЕНИЯ И СВЕТЛООТРАЗИТЕЛИ , А ПО ДРУГИТЕ ДЪРЖАВИ МОЖЕ, ВИЕ У КОЙ СВЕТ ЖИВЕЕТЕ , В ПРОТЕРОЗОЙСКАТА ЕРА ЛИ ? !!!!!🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬❤️❤️❤️❤️❤️!!!!.

    Коментиран от #48

  • 43 Мокитова

    1 5 Отговор
    Би трябвало да се образува наказателно дело срещу Комитова за неупражнен контрол, както и срещу шефове от АПИ и от безопасността на движението.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 3439

    0 1 Отговор
    Имало е експлозия, това е терористичен акт, тези ви правят на идиоти. Все пак говорим за албанци....
  • 46 Бендър

    2 0 Отговор
    АлоУ КАТ-аджийчето, я да се покриваш някъде, барабар с всичките ти подобни калинки! Още си спомям преди десетина години, като новоназначен шеф на КАТ, какви високопарни обещания даваше! За нов морал, за ефективна пътна полиция и пр. Резултатите всички ги виждаме - виновни няма, наказваме някой другар, премествайки го на друга блага службичка, за да успокоим народа и те така.

  • 47 ттт

    1 0 Отговор
    Аааа, не, господин Милчев. На КАТ не му е работа да осигурява пътна безопасност. Работа ми е да пълни хазната! Затова ще слагаме катаджии не на опасните места, а там където има безсмислени ограничения и шофьорите масово не ги спазват. Що се отнася до риска, какво да ти кажа - хората бездруго станаха много. Макар, че мене ако питате, ако закрият служба КАТ в хазната ще останат повече пари отколкото събират от глоби.
  • 48 АСА

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "БАТ РАМБО":

    Всъщност и той е прав и вие сте прав. Вярно е, хоризонталната маркировка по нашите пътища е безобразна, изглежда въобще не слагат перли в бялата боя. Във много държави съм карал нощем, маркировката направо свети на фаровете. Прекразно се вижда и без фарове. В България трябва да се смени цялата. пределно ясно е, че няма как да стане моментално, трябва да се започне с най-опасните места, затова трябва и оценка на риска. Веднага се сещам за две места близо едно до друго, на които заради маркировката и по-точно липсата и могат да станат много произшествия. От Пловдив отивате към Казанлък. На отсечката между Баня и Подбалканския път има завой и отклонение към Ведраре. Хоризонтална маркировка въобще липсва. Отклонението е по продължението на досегашното ви движение, главният път по завоя. Човек, който не знае добре пътя, може много лесно да се обърка. Същият номер го има малко по-късно на Подбалканскияя път, там дори е още по-зле, защото сградата на гара Калофер (до където е отклонението) и мами водачите, че пътят е натам. Има още хиляди такива места, а и много по-опасни, но понеже пътувам често по този път, тези ги знам наизуст.
  • 49 Богдан Милчев? Управлявахте "риска" като

    3 0 Отговор
    КАТ, на държавна служба, резултата всички го знаеме!! Сега като"частници" пак искате да го Управлявате тоя риск!! Този път ще ви Ритнат Хранилката!! Нищо не става от вас!!
  • 50 Аз ......

    2 0 Отговор
    Сменяше швейцарски франкове през 2008 декември в Сосиате до СДВР на Стамболийски!!!!! Още беше с пагони на раменете!!!!!!!
  • 51 Marinov

    1 0 Отговор
    ОПАЗИ БОЖЕ България от тези ШВЕСТЕРИ и дай БОЖЕ скоро да ги Закрият та да не се харчат поне за такива парите на бедния ни народ! Пътщата зависят от Финансовите възможностти на държавата и след като е ясно че БГ няма такива възможностти то тези иследвания и предложения са нереализуеми и не трябва да се харчат по тях народни пари!
  • 52 Анонимен

    0 0 Отговор
    Причините никой не ги знае все още от нас обикновените, ако е заспал, ако е карал с висока или превишена скорост, много мнения, с много въпросителни. И тази вечер във фермата андрей се изказа относно.. Гърция.. Андрейчо, и там мили, не спазват правилата и ще ти кажа действителен наш случай. Кара млад с ориятели учещи в германия. На магистралата в Гърция, нашият се е движил с 120 км /час, излиза от пресечката и се влива по магистралата с много висока скорост. Няколко метра влачи колата. Къснет, а бяха деца на доктори, учени. Вика х кат. Идва, нито проба за алкохол нито за дрога и гърка по живо по здраво нищо. И се молел на колене, моля ви, недейте.. Навсякъде Андрей има, но не сте живяли дълги години, има ги всякакви, наркомани карат и нищо, там навън, нищо общо с преди и тук стана както е на запад. Карат надрусани, по улици не виждам кат, но все пак в западни държави са по дисциплинирани, а бг гърция почти едно, малко по ок при гърците, че там няма кражби, няма толкова катастрофи, стоят си полицаите по стаите но знаят чужди езици, английски. Мисли се навреме Милчев. Липсва ми реда, дисциплината по живково.
  • 53 Богдан Милчев?? Корумпетата бивши

    1 0 Отговор
    От КАТ и МВР отново като Марокански скакалци Налалиха сайта!! Да се разкарат тези чиновници с"експертизите" си!! Ако Държавата им е плащала, тези са Само Търтей и Калинки, за качили се на Хранилка!!
  • 54 Бевши Катаджии!! Бяха безполезни на

    1 0 Отговор
    Държавната Хранилка, заработваха за тях си, сега си направили частни, фирми, Центрове, Институти, и подобни!! От Тези Корумпета никой не иска акъл, да се разкарат, не да ръсат "мъдрости" да Назидават и поучават!! Тези са доказано Некадърни!!