Last news in Fakti

11 Септември, 2013 12:18 3 933 1

Батко отново командва в АПИ

  • лазаров-
  • веселин георгиев-
  • десислава терзиева-
  • батко-
  • апи-
  • братко
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

След решението на Правителството да остави бившия Председател на УС на АПИ Лазар Лазаров в Управителния съвет на Агенцията, последва обяснение от цикламената министърка Десислава Терзиева, че той ще отговаря за еврофондовете. Терзиева не уточни на какъв език той ще кореспондира с представителите от Брюксел и как ще поддържа кореспонденцията след като не владее чужди езици.

Стана ясно от някои публикации, че Лазаров е назначен по времето на Батко и Братко за шеф на лабораторията на Батко и с негова помощ е рекетирал бизнеса.

Впоследствие, поемайки поста на председател на УС на АПИ той връща жеста на Веселин Георгиев. Един от първите договори, които сключва е с фирмата Биндер за текуща поддръжка на област Сливен. Договорът е за срок от 4 години и за милиони левове. Допълнително Лазаров даде възможност на Батко да усвоява европейски фондове, като доставя материал от кариерата си за АМ Тракия. По този повод получи и прякора си Малкия Батко. Сега пък Веселин Георгиев успя да го остави в УС на АПИ. Така си помагат Батковците. Шефовете на Пътния фонд, когато Веселин Георгиев беше директор, бяха Орешарски, Мутафчиев и Гагаузов. Къде са те сега? Защо не бе публикуван доклада на KPMG за тогавашните далавери? Трябваше българските граждани да знаят, защо бяха спрени европарите за пътищата ни.

Но да се върнем в настоящето. Оставяме Лазаров в УС на АПИ и започваме същата процедура, както при Батко и Братко. Последният е гарант, че малкия Батко ще слушка.
Лазаров също е доволен, че няма да му извадят далаверите на светло. Над него бди и ГЕРБ, които години наред го ползваха за да уреждат своите фирми с апетитни обекти.
В АПИ нищо няма да се промени - директорите са назначавани от самия Лазаров. Члена на УС на Агенцията - Захариева е също негово протеже. Директорите на Пътни Управления също са назначени от малкия Батко. Интересно е, че повече от половината са му състуденти!? Дори собствената му съпруга работи в АПИ и част от родата му.
Защо ли го няма в онова тефтерче?

Още в първия ден на встъпването в длъжност на новия Председател цялата агенция, под ръководството на Батко Лазар започна да изважда фирмите и договорите на Чайков и да ги публикува в публичното пространство. Това беше предупреждение, че ако не слуша ще бъде очернен и оплют.

От тук нататък е ясно, че ще продължат да печелят поръчки само определени строителни фирми. Ще се повтарят случаи, при които от девет кандидата ще бъде допуснат само един, за да няма конкуренция и да се защити огромна цена. Ще продължават заменките, при които се подменят материали и държавата губи огромни средства. Ще продължава некачественото строителство, което ще е уж проверено от Лабораторията на АПИ. При поръчките за консултант - строителен надзор ще има договори на стойност 8% от СМР - рекорд не само в България. Ще продължават проблемите в проектирането.

Новият Председател идва от бизнеса. Той също е правил доста компромиси и лесно ще бъде привлечен в тази мръсна игра. И докога ще продължи това? Трябва ли пак да ни спрат парите за пътища от Брюксел?
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Илиян Янев

    0 1 Отговор
    Бля-бля, бля-бля! И нищо конкретно. Само раздумка някаква. Единствено вярното в статията е, че на много поръчки стойността на надзора стигна 7-8% от стойността на строителството. Което си е чиста кражба. Но те са основно във т.н. "водни цикли". И нямат нищо общо с АПИ. Другото вярно е, че за последната отсечка на околовръстното на София отстраниха всичките други осем фирми, за да остане "Трейс". А тези фирми имат големи и опитни отдели ПТО, които подготвят офертите. Абсурд е да не са качествено направени. И именно в тези посоки трябва да се търсят интересните неща и скандалите - защо се предвиждат такива стойности за надзор и защо трябваше да остане само "Трейс" в играта. И за проектирането е права, но само го загатва, а какво точно има предвид...? Но не ги търси г-жа/г-ца Ковачева тези отговори, а се пуска по лесната плоскост: вкарваш Батко и Братко в разговора и нещата ти се получават. А пък къде е Батко в схемата...? Аз поне не разбрах. Ама на кой му пука?