Last news in Fakti
22 Септември, 2019

Одобрявате ли карането с включени фарове през деня?


Одобрявате ли карането с включени фарове през деня?
С подкрепата на
mobile.bg
Да, целогодишно.
37% (1338)
Да, но само през зимата.
27% (954)
Не, излишно е.
36% (1301)

Коментари

  • 1 полезно е

    16 26 Отговор
    мозъка е по-възприемчив като види светлината и дори реагира по-бързо полезно е за всички

    Коментиран от #8

  • 2 Профи

    9 13 Отговор
    Сега не е нужно да се взирам за колите дали са паркирани или се движат. Още повече, че никой не спазва правилника с подаване на светлинен сигнал при потегляне. Много по-лесно е в ориентирането, а и повечето коли сами си гасят и палят фаровете при старт и изключване.
  • 3 Западните Балкани

    6 6 Отговор
    Идеята на включените фарове през деня е да се забелязват колите по-лесно и така да се избягвар проишествия. За целта не е нужно да се използват фаровете, може колита да се направят по-лесно забележими и с други способи - оцветяване например. Така ще се избягва заслепяването през деня.
  • 4 Прф. Шофьор

    32 2 Отговор
    С включени фарове хабим повече гориво и замърсяваме околната среда , никаква полза.
    Те еколози кво правят...спят ли!!!
  • 5 onq s konq

    7 24 Отговор
    В началото бях твърдо Против да карам на къси щото акумулатора ми беше за смяна ,но след 2 глоби по 20 кинта осъзнах че е животоспасяващо ДА МЕ ВИЖДАТ НАСРЕЩНИТЕ и да не предприемат необмислени изпреварвания въобразявайки си,че карам с 90,а не със 180.Затова и съм си сложил възможно НАЙ-МОЩНИТЕ "Ангелски очи"/140 единици/,с които може да се кара дори само с тях в Града през нощта.
  • 6 Ал та фанах Атаопънах

    17 6 Отговор
    Всички хора си купуват коли със сив, черен и други тъмни цветове, само и само да не си личи че им е мръсна колата. Предишните коли бяха с ярки цветове, затова не беше нужно да се кара с светнати фарове. А сега колите се сливат с асфалта и е трудно да се виждат отдалеч. Ксеноните и силните светодиоди обаче са най-голямата простотия, защото вечерта даже на къси светлини те заслепяват.

    Коментиран от #25


  • 7 Шаран БГ

    7 11 Отговор
    Много тенекия по улици и пътища - много нещо. Дори при силно обедно слънце, автомобилът сас вклюючени къси светлини / не някакви си там мъждукащи по броните лампички/ се забелязва от голямо разстояние. Това важи особено много сега, когато оцветяването на колите е под всякаква критика , относно пътната безопасност. Радкост е да се види дори бяло боядисана кола, камо ли някой фрапиращ, забележим от голямо растояние цвят !! Често по междуселските пътища водачи си позволяват да гасят светлините / "огромни" икономии правят/,което е неправомерно и опасно. И пътищата лоши - и скоростите големи......и без фарове ...и колите /много от тях дърти таралясници/ ...Все предпоставки за безопасно кормуване, нали ??

    Коментиран от #21

  • 8 САП

    10 5 Отговор

    До коментар #1 от "полезно е":

    Да но само за колите. Какво става с пешеходците?
    Доказано е, че драстично намалява забелязването им от водачите. Просто навиците на мозъка, го карат да се вторачи в светлините и да игнорира другото.

    Коментиран от #9, #10

  • 9 луд

    17 2 Отговор

    До коментар #8 от "САП":

    Да и аз съм съгласен , докато се пулим в насрешните фарове и се чудим защо левия му фар свети като "на дълги", пропускаме да гледаме за пешеходци. Отделно сега ако някой е забравил да светне, го забелязвам два пъти по-късно, станали сме зависими от пуснатите фарове.

    Коментиран от #11, #12

  • 10 Инфо

    3 10 Отговор

    До коментар #8 от "САП":

    Елементарно е. Наближавайки пешеходна пътека си длъжен да намалиш и огледаш за пешеходци, в този смисъл не ти трябва да се оглеждаш за фарове. Такова нещо можеш да докажеш само ако игнорираш правилника. По вашата логика не трябва да шофирате при здрач, понеже пешеходците нямат светлини, което ще рече, че ще стане мазало.

    Коментиран от #14

  • 11 Инфо

    5 8 Отговор

    До коментар #9 от "луд":

    Такива ,,колеги,, дето не си регулират фаровете демонстрират произвол и нетолерантност и подлежат на санкция,а за това са отговорни контролните органи. Това е водач, който също игнорира правилника. Ако се съсредоточавате прекалено много по фаровете, това ще рече, че психически сте не пригоден за шофиране, и сте заплаха за околните.

    Коментиран от #15, #29

  • 12 САП

    15 0 Отговор

    До коментар #9 от "луд":

    Те хората са го казали отдавна. Ползата от дневните светлини зависи от географската ширина с граница около 46 - 50 паралел. Над 50 се увеличава ползата. Между 46-50 няма особено значение. Под 45 стават вредни.
    Но ние пак откриваме топлата вода.
    Има държави в, които е забранено карането на фарове (защотп се увеличава ПТП) през деня и те глобяват.
    Всичко е свързано с реакциите на окото в зависимост на околната осветеност. Ама нали всичко западно е най добро.
  • 13 Обикновен човек

    10 9 Отговор
    Новите коли на дневни светлини(много важно-заводски), старите на къси свилини, при лошо време-всички на фарове и точка по тази тема. Друг е въпросът, че КАТ трябва повече да контролират за нерегулирани свелини и китайски ксенони.

    Коментиран от #27

  • 14 САП

    11 0 Отговор

    До коментар #10 от "Инфо":

    За твоя информация.
    Пешеходците не са само на пешеходните пътеки. При определени условия могат да се движат по пътното платно. Не всички живеят в градове, където има тротоари. Много често пресичат неправилно или излизат внезапно.
    И преди да напишеш, че не им е мястото на пътя се замисли, колко често ти си пешеходец и дали спазваш правилата.

    Коментиран от #17

  • 15 САП

    7 0 Отговор

    До коментар #11 от "Инфо":

    Ти май си психо тест.
    Подобно нещо нито един психо тест не може да отчета.
    "Вторачването" за което говоря не е психологическо, то вследствие на волевото налагане над защитните инстинкти(да избягва ярките обекти) на окото. Не виждане на па пешеходеца е следствие на свиването на зеницата за ограничаване на светлината от най яркия обект(фара на колата).

    Коментиран от #16

  • 16 Инфо

    4 7 Отговор

    До коментар #15 от "САП":

    Няма смисъл да се палиш. Психо-теста за водачи включва светлинни и звукови сигнали, като се наблюдава реакцията ви върху тях. Ако се вторачите в някоя светлина и не реагирате навреме с необходимото копче на таблото, психолога няма да ви допусне да продължите(ако не е корумпиран, разбира се)

    Коментиран от #23

  • 17 Инфо

    4 5 Отговор

    До коментар #14 от "САП":

    За невежите пешеходци си абсолютно прав, но проблема произлиза именно от неспазването на правилника, неправилно пресичащите са в нарушение, и трябва да бъдат санкционирани системно, иначе няма как да се научат да спазват правилата
  • 18 Ха ха

    10 1 Отговор
    За някои неща сме по европейци от западна Европа а за други сме направо от изтока.
  • 19 VIKI

    12 1 Отговор
    Много добре си беше преди 8-9 години. Знаеш зимни гуми и фарове целодневно от 1 ноември до 31 март задължително! - Ама нали трябва да се подмажем на Брюксел. Пък иначе преди 4 години Австрия отмениха целодневните задължително вкл. къси светлини като опасни - през лятото особено! Полза от фарове през деня има само късна есен - зима и ранна пролет при наще географски ширини - 1 ноември до 31 март!
  • 20 злобар

    5 0 Отговор
    Одобрявам само тогава когато се ползват като специални , сиреч както беше едно време когато недай си боже си принуден да караш някого в спешното.

    Коментиран от #31

  • 21 Шаран

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Шаран БГ":

    ли се родиш, цял живот шаран ще си останеш.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор

  • 23 САП

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Инфо":

    В психо теста се търсят реакции. Там не се изисква волево подтискане на инстинктивни реакции. Нещата са коренно различни.
    А и реално психо теста в частта на машината за реакция за днешните поколения свикнали компютърните игри мисля, че е безсмислен. Те са толкова нетренирани да реагират, че за мен си губи смисъла.
    Вторачване може би не е най точната дума на ситуацията, но поточна не се сещам.

    Коментиран от #26

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор

  • 25 Будала

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ал та фанах Атаопънах":

    Черното не си личало, че е мръсна?! Бялото не си личи! Всъщност светло сив (сребърен) металик...
  • 26 Инфо

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "САП":

    виж сега, имаш право, съгласен съм. всеки човек има по някоя антипатия към определени неща. очевидно е че те дразнят насрещно движещи се светлини или проблясъци докато си в движение. мен лично светлините ме дразнят през ноща. през деня дори ме улесняват и за това дадох аматьорското си мнение като се позовах на психологията. не съм категоричен че мнението ми е правилно. моля да ме извините ако съм ви обидил
  • 27 Хахото

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "Обикновен човек":

    А нещо да кажеш дали са намалели произшествията при запалени светлини, защото статистиката сочи, че няма никаква разлика. Така че това е нещо напълно излишно. Точка.

    Коментиран от #30


  • 28 Траян

    3 1 Отговор
    Напълно излишно приумица на някой който незнае за какво взема заплата.
  • 29 луд

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Инфо":

    Сега прочетох какво си писал и мога да те уверя , че имам валиден психо-тест.
  • 30 Обикновен човек

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "Хахото":

    Тук става дума за привличане на вниманието, а това, че българинът е "топ" шофьор се знае. Всичко е излишно, ненужно и пречи. Както е и с културата на шофиране...
  • 31 1488

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "злобар":

    Това е най доброто решение но тук вече няма да стане. Нашите се позовават на Англия и Скандинавските страни. В Лондон се мръква към 3 часа, тук към 17:30 зимата и 21:30 лятото къде е логиката. Ние нямаме елементарна култура на пътя как очаквате да се промени нещо като повечето са от село и карат като талибани в града. Трябва всички независимо с каква категория сме да ни прекарат през независим изпит и ако го издържим да продължим да шофираме, ако не го издържим да ни отнемат свидетелствата и да ни дадат срок в рамките на месец да се явим повторно и да го издържим и ни връщат свидетелствата за управление. Ако това не стане наново курса но не при чичо и вуйчо, а както трябва.
  • 32 Чичо

    1 1 Отговор
    Категорично Да, със светлини. Мога да дам прост пример: В Гърция не са задължителни светлините през деня. В голямата движение /примерно Солун/ понякога трудно се следи от насрещните кой е паркирал , кой се движи. На паркинги, в двупосочно движение е същото. Затова - по-безопасно е със светлини. В Западна европа нямам спомен някой да кара без светлини, не знам какъв е законът навсякъде. На практика нищо не се пести - радход на гориво...и изхабяване на крушки, хайде стига........жалко е. Нищо не е .
  • 33 Чичо

    0 0 Отговор
    Само да добавя. Карам кола от 1983г. Всеки ден. Минал съм през периода , когато не се искаха светлини тук. Колите бяха други, движението беше друго.........Абе........да се пазим взаимно. Бъдете здрави.
  • 34 генерал Гоцев

    2 0 Отговор
    Какви фарове бе пу тки??? Едната къса ми струва $72...Всичко е за пари бе тъ панари...Нали знаете кои са най-голямите производители на автомобилни лампички...
  • 35 Кералайн

    0 0 Отговор
    Ще ви разкажа какво се замислих онзи ден.
    Карам си колата сложила съм си слънчевите очила стъклата са фабрично затъмнени и гледам всички караме със светнати фарове. Мисля си добре де слънцето свети най ярката звезда в тази галактика. Топло 42 градуса а ние овцете, ЗАЩО караме на светнени фарове. И тогава се замислих, значи фаровете натоварват цялата електрическа инсталация следва смяна, предпоставка за късо съединение, по-бързо горят крушките от часовете работа, по-бързо се изстощава акомулатора. по голям разход на гориво, по-мръсен въздух. Значи явно някой върти бизнес в тея сфери и тогава ми светна явно УПРАВЛЯВАЩИТЕ ги е страх от тъмното а за следващите явно им е трудно да видят какво е останала от тази бедна държавичка, от тоя окаян народ, та да откраднат нещо стойностно. Да обикновенно крадците крадат по - тъмно, но уви нашите управници вече не ги е СТРАХ, нито от закона нито от срама. Пък и защо да се плашат имат си пищови имат си злато от какво да ги е страх. Та ето това е причината цяла България да кара на фарове.
    Или някой е на др. мнение ?

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към анкетата