29 Юли, 2016 08:48 58 361 13

Електромагнитно окачване за автомобили от 80-те

  • електромагнит-
  • окачване-
  • автомобили
Електромагнитно окачване за автомобили от 80-те - 1

Днес автомобилните компании правят всевъзможни окачвания, като целта на всички тези системи е да съчетаят меката и комфортна возия със стабилността на автомобила. Като цяло обаче има два основни вида возия - мека и твърда. Първата създава комфорт, но пък колата с меко окачване не е толкова стабилна в завои, а при втората е стабилна, но пък създава дискомфорт на водача и пасажерите. Оптималното съчетание на тези две крайности е основна цел за всички, правещи автомобили.

Малцина обаче са запознати с един много интересен проект, представляващ електромагнитно окачване и обезпечаващ оптимален баланс между управляемост и комфорт. Още по-любопитното е, че за основа на това изобретение служи конструкцията на обикновен високоговорител. Най-общо казано тонколоната функционира за сметка на намотка с меден проводник, работеща в магнитно поле. Благодарение на нея електрическият ток създава вибрации, които имат амплитуда, зависеща от изходния ток.Електромагнитно окачване за автомобили от 80-те

Този принцип се използва и при специално разработените за целта амортисьори. В електромагнитното окачване е монтиран линеен електромотор, работещ като демпферен елемент и командван от контролер. Конструкцията ефективно потушава колебанията и обезпечава умопомрачителни възможности за настройки на управляемостта и возията. Автомобил, снабден с подобно окачване, практически няма крен в завоите и много гъвкаво се адаптира към различната пътна настилка.

Тази технология се появява на бял свят благодарение на компанията Bose още през 80-те години на миналия век. Била тествана в Lexus LS400, но въпреки безспорните и предимства така и не стига до серийно производство. Причината? Тя е доволно банална - системата е скъпа и повишава значително крайната цена на автомобила.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    0 0 Отговор
    В Ситроен ДС навремето този проблем е бил решен с живачен балансьор. Това окачване обаче е върха на изобретенията. Едва ли цената е имала значение. Просто корпорациите не са искали това да влезе в употреба. Може причината да е и друга. В Европа няма дупки и неравности по пътищата.
  • 2 гост

    2 1 Отговор
    Подмяната на един амортисьор би била непоносимо скъпа, а теглото на автомобила много по-високо. Но е трябвало да го има като опция, а не да се отрича напълно, клиентите може да го искат в крайна сметка.
    Ситроен са вързали много важни възли в един хидравличен елемент и това, освен че системата е скъпа спрямо тези на кошниците. Най-доброто засега е независимото окачване, доставя задоволителен комфорт на ниска цена. Всичко друго е скъпо, чупливо и неизгодно.
  • 3 Знайко

    0 0 Отговор
    Бъркаш относно Ситроен - няма живак, а хидро-пневматично самонивелиращо се окачване (http://www.citroencarclub.org.uk/drupal/node/32), но това не намалява оригиналността на решението им.

    Коментиран от #7

  • 4 Косматия

    0 2 Отговор
    Тва е готино!!!

    Ич не се клати кат патка кат върви!
    Босе у моментя се задоволяват да праят само седалки за камьони со туй окачване.
    Хамортисьорите май нещо не видеа бел свят.
    http://www.boseride.com/

  • 5 Димитър

    2 1 Отговор
    Причините, поради които не се е реализирал този проект нямат нищо общо с цената. Основните са били:
    - Високи нива на шум при работа на "амортисьорите"
    - При максимално натоварване системата е консумирала до 1.6KW

    Самата идея обаче е реализирана в шофьорските седалки на някои камиони в САЩ. - Bose Ride System

    Коментиран от #6, #9

  • 6 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "Димитър":

    Наскоро имаше публикации за подобни , които даже генерират ток , а не да консумират , както и има разработки за електрически спирачки без хидравлика , макар че при електромобилите и без това 90% от спирането с със системата за рекурперация , така че мисля изобщо не е свършило
  • 7 незнайко

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    Да вярно, че е било само експериментално - под КУПЕТО. Не става дума за окачването на колелата.
  • 8 Димитър

    2 2 Отговор
    Със сигурност в бъдеще стандартното окачване - Амортисьор/Пружина - и всякакви подобни разновидности ще изчезнат. Въпросът е кога и на каква цена :)
  • 9 ТГРП

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Димитър":

    Хората си го казват в клипа- too heavy and too expensive.Нали разбираш англе?
  • 10 Роман Ценов

    1 1 Отговор
    Не е зле.
  • 11 Agi

    3 1 Отговор
    вземете прочетете малко са Тойота Соарер,1986 година вече серйино го предлага това окачване с магнитите
  • 12 нагазаки

    1 1 Отговор
    ВЕЛИКО ЗА Лунните ни кратери
  • 13 Перничанина

    0 5 Отговор
    Проверете и BMW E30 я има тази опция от завода