19 Септември, 2016 07:15 22 831 13

Видовете спирачни дискове

Всички сме чували за перфорирани, вентилирани и нарязани спирачни дискове, но какво всъщност означават тези определения? Повечето съвременни ежедневни автомобили притежават предни вентилирани дискове, а някои по-тежки и бързи и задни, като на практика това представляват два плътни диска свързани по средата с ламели, които наподобяват перки, като задачата им е да се охлаждат лесно. В спортните автомобили, често забелязваме, че дисковете са перфорирани, като това главно влияе върху визията. При по-интензивни спирания и съответно температурни разлики, дупките могат да доведат до образуването на микро пукнатини, а те до по-сериозно нарушение на материала. В състезателните автомобили се използват само нарязани дискове, като при някои дори липсват нарези, поради намалената контактна площ и основната цел там е изчистването на накладките, като дисковете са в комбинация с "камбана" от друг материал. Това води до по-трудно предаване на температурата и съответно по-бързо охлаждане.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Карабас

    2 1 Отговор
    "Това води до по-трудно предаване на температурата и съответно по-бързо охлаждане."
    К`во рече?
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Цеко

    3 0 Отговор
    Ще рече, че топлината не се предава от материал на материал, хитряги...
  • 4 плюнчо

    0 0 Отговор
    Ми като се пускат да пишат неща от които хал хабер си нямат!!!
  • 5 гамена

    1 0 Отговор
    "Перфорираните" дискове т.е. дупчиците служат за покриването на линейните разширения на диска когато загрее и спомагат да не се деформира при високи температури на диска, а не до воденето на дребни пукнатини. Всички мотори са така, дори имат доста големи отвори в диска. Изхвърлянето на феродовият прах и вода е по лесно при "нарязаните" които обикновено са и "перфорирани" http://www.otto-zimmermann.de/en/produkte/sport-bremsscheiben.html
  • 6 спец

    3 1 Отговор
    "В спортните автомобили, често забелязваме, че дисковете са перфорирани, като това главно влияе върху визията."
    Първо, това не влияе много върху визията. И второ - не влияе ПЪРВО върху визията, а е ГЛАВНО за охлаждане. А това, че интензивните спирания водели до пукнатини и смешно, защото тези дискове са именно за спортно каране, освен ако не са турски, чешки или полски ментета.

    Коментиран от #7

  • 7 до 6

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "спец":

    опитен спец- от цял свят идват ментетата, вервай ми... не ги "отгряват" за по-ниска цена, което води до лесното им изкривяване!
  • 8 Въпрос

    0 4 Отговор
    Хммминтересно ми е защо съпругът ми даде 4700лв зазащото неговите били някакви КЕРАМИЧНИ дискове ???? тук никъде не ги споменават а в сервиза на Нисан му ги слагат понеже за неговата кола такива били не знам какъв модел е , закупихме я преди 2 години една бяла с 2 врати ниска и много реве нешо ДЖИТИ незнам си какво била ..... уж биламного спортна пък някакви керамични дискове и накладки и слагали..... нямам дума какви са измамници тези от Нисан......

    Коментиран от #9, #10, #13

  • 9 Въпрос

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Въпрос":

    Да поясня закупена е преди 2 години чисто нова на малкия талон пише Марка - Нисан , а на Модел - ГТР ... излъгали ли са го тези отНисан или наистина за тази кола са такива и ако са такива , защо нищо не се казва във статията за такива

    Коментиран от #12

  • 10 Димитър Колев

    7 0 Отговор

    До коментар #8 от "Въпрос":

    И като се събуди нямаше нито ГТР, нито керамични дискове.
  • 11 Кисел

    1 0 Отговор
    Некои автожурналисти вече изкараха пенсия с превеждане на чужди статии...
  • 12 ГОСТ

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Въпрос":

    Керамичните дискове цената им е тая, която цитираш с една единица отпред в евро. С две думи, 15000 евро.
  • 13 СДФГ

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Въпрос":

    Имаш ли 12 години? Или по-малко?А бе, кви пишат тук!