Представянето на новата Micra в Париж се състоя без дълги приветствени речи. Японците изкараха на подиума квартет от четири разноцветни автомобила, а шефът на концерна Карлос Гон не беше многословен. Всички присъстващи обаче бяха вперили поглед в автомобила. От скромната количка, позната ни досега, Micra изведнъж се бе превърнала в модна икона.
Обяснението за тази трансформация е просто. Досегашната четвърта генерация, появила се на бял свят през 2010 година беше опит да се направи евтин автомобил, който да се прицели към пазарите от третия свят. Производството на автомобилите беше пренесено от Англия в Индия, а в добавка беше стартирано производство и в Тайланд, Китай, Мексико и Индонезия.
Само че успехът не дойде. Колата не се продаваше добре, нито на новите пазари, нито в Европа. Статистиката показва, че през миналата година са продадени 66 000 коли Micra, а от модела Renault Clio са реализирани 300 000 бройки. Сега обаче стратегията е преосмислена и Micra се завръща с гръм и трясък при хечбековете от условния В клас. Това личи още от пръв поглед.
Външно петата генерация на Micra доста силно наподобява на умален вариант на новото поколение на Murano, но въпреки това притежава свой собствен облик. В сравнение с досегашния модел новата Micra е по-дълга, по-широка, но по-ниска. Коефициентът на въздушно съпротивление е много добър за автомобил от този клас - 0.29. Моделът ще се предлага само и единствено с пет врати.
Задните врати обаче са маскирани, като дръжките са прикрити в колонките. Първоначално новата Micra ще се предлага в десет основни цвята и множество допълнителни окраски на отделни елементи. Интересното е, че общият брой на цветовите комбинации е 125 и всеки може да направи автомобила си доста забележим и нестандартен.
Ярко е оформен и салона - с контрастни вложки в тапицерията, авангардни прибори на арматурното табло и мултимедия със седеминчов екран. Воланът е скосен в долната си част в стил GT-R, което завършва спортната осанка на салона. Материалите в купето са меки на допир и изглеждат добре. Отпред е просторно, но отзад, типично за колите от този клас, ръстови пасажери ще изпитат лек дискомфорт.
Технически Micra e доста близка с Renault Clio. От "франсето" е заимствана платформата, силовите агрегати и електрониката. Първоначално, на пазара, новият моден хечбек ще се появи с два агрегата - бензинова 900-кубикова турботройка и 1.5-литров дизел с мощност 90 конски сили. Те ще работят с механична скоростна кутия. Впоследствие ще се появи роботизирана трансмисия и литрова атмосферна версия с мощ 73 коня.
Сред опциите в новата Micra има системи за автоматично спиране, следене за движение на превозни средства в т.нар. "мъртви зони", камери за кръгов обзор и висококачествена и доста мощна аудиосистема Bose. Новият Nissan Micra ще се произвежда във Франция, на същото място, където се прави и Renault Clio. Европейските продажби ще стартират през март 2017 година.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пешо
09:06 01.10.2016
2 няманисан
Коментиран от #8
09:27 01.10.2016
3 Msux
Аз имам клио 2004та година, взех го за никакви пари, колата е супер пъргава, икономична, здрава, приятно се управлява. Има си минуси, има доста пластмаса и скърца гадно и возията не е перфектна като на S klasse. За същите пари , приятел си взе БМВ 5серия 98година и има ремонти за 1500 минимум , харчи много повече , като го карах, не бях впечатлен също и не се знае кво още ще се строши. АБЕ по-новото си е по-ново, давах му съвети да си купи някоя нормална кола , не ме послуша. Аз си врътнах 45 хиляди км тази година и съм влизал 3 пъти да сменя масло и един лагер смених. Рено при малките автмобили са страхотни, не говорим за лимузини, там са мега зле :0
10:20 01.10.2016
4 ддд
истински
10:30 01.10.2016
5 некойси
10:59 01.10.2016
6 некойси
10:59 01.10.2016
7 nmz
11:36 01.10.2016
8 няма нисан е тъп
До коментар #2 от "няманисан":
ако не знаеш рено купиха нисан преди години, няма да е взаймствана от мерцедес естествено!!!12:24 01.10.2016
9 Гешо
16:22 01.10.2016
10 Тошето
17:28 01.10.2016
11 Някой
17:42 01.10.2016
12 Гост
Коментиран от #16
19:43 01.10.2016
13 Десислав Попов
07:44 02.10.2016
14 микра
16:46 02.10.2016
15 чук норис
11:26 03.10.2016
16 гост
До коментар #12 от "Гост":
Прав си, но на Запад им пука колко замърсяват, а у нас изрязват всичко възможно понеже никой не ги контролира. Вероятно половината коли са за спиране от движение, смрад, пушилки и канцерогени се сипят, но никой не го интересува. На Запад 10г. кола се отдава за скрап, получаваш ваучер и си купуваш нова - евтина, скъпа, иконикична или не, важното е да е нова. У нас отива сульо и дава 8х.лв за голф после още няколко хиляди за ремонти, губи всеки месец от обезценяването, но е доволен, че кара голф тди-светилото на колите. Вместо да плаща по 190лв на месец лизинг и да кара нова кола, било то дачия, рено, пежо, шкода или др. евтина. У нас не може това да се разбере като манталитет, докато не започнат да спират колите при техническите прегледи, няма нищо да се промени.Микрите от 90те бяха железни, да гниеха купетата, но пък окачване и двигател нямаха равни в класа.14:49 03.10.2016