Last news in Fakti

18 Октомври, 2016 07:15 6 779 2

Тестове за вредни емисии и кубатурата?

Новите реални пътни тестове за вредни емисии ще променят много представата за намалението на работния обем, което е завладяло всички по света. Скандалът "Дизелгейт", който се разрази миналата година, определено накара властите и автомобилните компании да разгледат случая с по-различен поглед. Развитието на системите за електрическо задвижване притисна достатъчно производителите и вече почти няма голяма марка без малък трицилиндров двигател, но дали това е необходимо? 

Някои от компаниите дори започнаха да отричат дизеловите двигатели, които са били едни от най-добрите им разработки - например Renault. Всеки човек дори и с бегли технически познания знае, че големите двигатели в нормални натоварвания работят с много по-малък капацитет и съответно обороти от малките. Някои новоразработени малколитражни турбодвигатели използват гориво, за да бъде намалена температурата в тях и повечето от него остава неизгорено, което пак води до отделяне на повече вредни емисии. Хибридните установки от своя страна използват малко по-големи агрегати с вътрешно горене, което изглежда леко странно при цялото това намаление на работния обем, но те все още са много по-скъпи от останалите. 

Доказването на факта, че намалението на работния обем не води до по-ниски нива на вредни емисии и то от тестовете на световните регулатори, ще засегне позитивно произвоството на най-масовите автомобили и определено ще "успокои" производителите. Това естествено няма да промени пътя, поет към електрическото задвижване и автономното управление. Темата е необятна и тепърва ще следим нейното развитие.

Два от автомобилите, които в последно време повишиха работния обем на двигателите си, са Mini - с преминаването от 1.6-литрови към 2.0-литрови агрегати за S и JCW, Polo GTI - от 1.4-литров към 1.8-литров TSI. Те не са от най-масовите версии на моделите, но също трябва да отговарят на постоянно затягащите се норми.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Mercedes-Benz

    3 0 Отговор
    Еййй най-накрая добри новини... Аз това откога го говоря, а и други хора, изобщо всеки човек, който има малко познание на тема автомобили знае че нещата са така както е описано в статията!
  • 2 LEX

    3 0 Отговор
    Нима някой още вярва, че електромобилите са безвредни? Нима някой още си мисли, че автономното управление е бъдещето? Безброй пъти е доказвано през годините, че електромобилите са толкова вредни за околната среда, в някои случаи дори по-вредни от истинските. Има безброй ситуации в които автономното управление е не толкова ефикасно, колкото един шофьор с талант и усет. Една програма е толкова добра, колкото създателя си.