Да се открие W140 в идеално състояние, при това от първи собственик, днес не е лесна задача. При проектирането на легендарната S-Klasse, смятана не без основание за последния истински Benz, немските инженери са заложили ресурс, от какъвто съвременното автомобилостроене просто не би имало икономическа изгода. Времето обаче не прощава никому и запазените екземпляри от този модел са все по-малко.
Когато не предизвикват раздразнение у купувача, басните на продавачите за бившия собственик пенсионер обикновено будят насмешка. В случая с колата от снимките обаче омайните приказки са подкрепени от внушителна по обема си документация.
Новият полски собственик на реликвата я купува от роден през 1936 г. жител на Дуисбург. Типично по немски, педантичният дядо е запазил не само всички документи и сервизни книжки, а и куп фактури, справки и касови бележки от 1992 г., когато купува лимузината, до ден-днешен.
Налични са дори инструкциите на навигационната система Blaupunkt и мобилния телефон Nokia 60-50. Съхранени са и квитанциите, които свидетелстват за цената на колата и различните екстри - близо 206 000 DM. Преизчислена спрямо инфлацията, днес тази сума се равнява на около €154 000. Полякът, закупил фантастичния 600 SEL W140, е готов да се раздели с него за 40 000 злоти (€9 280).
Консервираният 600 SEL W140 е боядисан в класическия цвят 199 Blauschwarz, комбиниран със сив кожен салон. Автомобилът е от модификацията с дълга база.
Шестлитровият 12-цилиндров двигател на гиганта развива 408, а не 394 к.с. както при повечето автомобили от този модел. Обяснението е в датата на производство. През 1992 г. Mercedes-Benz модернизира W140 и мощността е намалена от екологични съображения.
Пробегът на колата докосва границата от 200 000 км, но по външния вид и интериора не се усеща и намек за умора. Ако се изключат дребните драскотини по предната броня, Benz-ът изглежда както в деня, когато е слязъл от конвейера.
Първият собственик явно се е грижил за автомобила като за зениците на очите си. Всичко функционира като ново - дори пиктограмите на различните бутони и лостчета по арматурното табло не са изтъркани.
В колата, естествено, никога не е пушено. Дядото дори е залепил стикер с надпис "No smoking" на пепелника.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 жжжж
14:42 25.10.2016
2 Уникален
14:42 25.10.2016
3 Кракра
На 170 000 километра пробег на 23.08.2007 не е извършена пълна профилактика на автомобила, а само смяна на маслото. Данни за последващо сервизиране също липсват.
Няма спор, колата изглежда добре и много запазена, но данните просто не отговарят на действителността, което поне за мен поражда много сериозни съмнения доколко пробегът и състоянието и са реални. По-скоро ми се струва, че имаме поредния издухан кошник на 500 000 км, само леко лустросан.
14:47 25.10.2016
4 Nazu
15:05 25.10.2016
5 Йотов
15:12 25.10.2016
6 гост
15:25 25.10.2016
7 ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ
Коментиран от #11
16:07 25.10.2016
8 Васил Атанасов
16:10 25.10.2016
9 Иван Господинов
17:52 25.10.2016
10 Иван
18:01 25.10.2016
11 German cars FAN
До коментар #7 от "ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ":
Фен съм на всички немски марки без Opel и от личен опит бих ги подредил така, ако трябва да избирам1. Mercedes-Benz
2. BMW
3. Audi
4.Volkswagen
Също да не забравяме и Porsche, но то е повече спортна марка и е за по-богати хора, но определено е уникален автомобил, но него не го номерирам, защото номерацията е за масовите марки, които подреждам...
За мен най-добрата возия е тази на Mercedes, возил съм се и в стари и в нови Mercedes-и и ако трябва да ги сравняваме конкретно с Audi, мога да ти кажа, че 1 стар Mercedes модел от преди 25 години, има возия, каквато Audi направиха чак през 2010-2012-та година.
Не казвам, че Audi-то е лошо, напротив, добри са, но Mercedes са по-напред от тях...
18:30 25.10.2016
12 ЦИГАНИНА
19:56 25.10.2016
13 Цве
20:01 25.10.2016
14 Mercedes-Benz
Коментиран от #23
20:34 25.10.2016
15 Бай ХОЙ
21:08 25.10.2016
16 Някой
22:23 25.10.2016
17 КАЛОЯНОВ
Коментиран от #22
22:39 25.10.2016
18 мгеоп
Коментиран от #24
22:46 25.10.2016
19 Deutschmann
23:04 25.10.2016
20 Царевица
23:13 25.10.2016
21 Msux
01:47 26.10.2016
22 тъй
До коментар #17 от "КАЛОЯНОВ":
май не ти стига акъла да си го потърсиш от другаде....ха?01:49 26.10.2016
23 хуа
До коментар #14 от "Mercedes-Benz":
хахахаааа..поклон? хаххаааа ПОКЛОН...ти изби рибата бре...айде и салют...това да не ти е класика бре....смръдлива кочина за стадо прасета....недей да правиш харакири само!хахаха...ПОКЛОН, А?02:00 26.10.2016
24 Кракра
До коментар #18 от "мгеоп":
На фактурата го пише - премахване на обозначенията V12 и 600 SELTypenkennzeichen - Wegfall означава точно това. Има го 2 пъти във фактурата.
Много хора на Запад, за разлика от България, не желаят да се хвалят публично каква точно кола притежават.
Коментиран от #26
09:35 26.10.2016
25 Кракра
Смяна на маслото на 23.08.2007, пробег 169617 км
Фактура за ремонт от Bosch Service на 14.03.2013, пробег 174330
За близо 6 години - пробег под 5 000 км?
Просто не се връзва.
09:43 26.10.2016
26 Иван
До коментар #24 от "Кракра":
ДоКракра–писах веднъж каква кола на какви км съм взел.Ако искаш пиши си телефона и ще ти пратя по whatsApp снимка на сервизната книжка .Има такива коли на такива км,повярвай ми.
Коментиран от #28
11:26 26.10.2016
27 W202
13:13 26.10.2016
28 Кракра
До коментар #26 от "Иван":
Никъде не съм казал, че няма такива коли. Казвам само, че тази ме съмнява и че написаното в сервизните документи още повече засилва съмненията ми.16:57 26.10.2016
29 УТРЕ ПО РАНО
08:30 27.10.2016
30 ВОЛВО
19:18 28.10.2016
31 Russia
Коментиран от #32
18:44 21.02.2017
32 0000
До коментар #31 от "Russia":
Ба тромав.това като го изриташ и литва.карал съм с такъв мотор няколко пъти.да знаеш изобщо не е за подценяване.ама и разхода на гориво не е майтап23:46 19.07.2020