7 Декември, 2016 07:15 13 319 9

Тест на VW Amarok 3.0 V6

  • vw-
  • volkswagen-
  • amarok-
  • тест-
  • тестдрайв
Тест на VW Amarok 3.0 V6 - 1

Излизането на първия пикап на Volkswagen през 2009-та година, бе прието леко недоверчиво, но Amarok бързо показа на какво е способен. Моделът имаше и ясна идея за идентичност - най-доброто оборудване в класа, което да го отдели в премиум сегмента. Всички останали конкуренти са много сурови, но екстрите и нивата на шум определено не бяха тяхната сила допреди няколко години. Сега дойде време за фейслифта на модела, а с него се появи и нещо дългоочаквано - 3.0-литровия V6 дизелов двигател, който да запълни празнината от нютонметри на малкия 2.0-литров агрегат. Външните белези на обновения Amarok са със значително повече хром, а салонът на автомибила е още по-рафиниран и притежава фантастични предни и задни седалки, като голяма част от него е облечена в кожа. Интегрирани са и най-новите системи за сигурност на компанията, а стандартното ниво на оборудване е достатъчно богато, но има и апетитни екстри.

Екстериор
В този клас, всичките конкуренти притежават малко по-щур и атрактивен дизайн, но Amorok не бяга от стила на VW и е значително-по семпъл и прибран, което го прави и по-приемлив в градски условия. Обновлението е най-забележимо в предницата - нова броня, нова хромирана радиаторна решетка съдържаща V6 логото, както и нови предни светлини. Линиите на автомобила са малко по-агресивни, а и в новите джанти се забелязват много по-големите спирачни дискове. Всички посоки в дизайна, са за създаване на премиум визия и ефекта наистина е постигнат. Новост за модела е и това, че той ще се предлага само във версията с двойна кабина и четири врати. Автомобилът притежава и най-голямата товарна площ в сегмента с ширина от 1222 мм, като това позволява товаренето на "евро" пале напречно, като теглото на товара може да достигне до 1 тон. Общата позволена кубатура на багажното отделение е 2.52 м2. Пикапът притежава и една от най-аеодинамичните форми в сегмента.

Интериор
Вътрешноста е нещото, което веднага ще ви привлече в автомобила - изобилие от кожа, удобни "разделени" задни седалки, спортни предни седалки, удобен ергономичен волан, лесна за работа мултимедийна система и приятни декоративни детайли от пиано лак и алуминий. Предните седалки имат общо 14 вида реглажи, като това не важи само за шофьорската. Разликите с първата версия са видни - кръглите въздуховоди са заменени от хоризонтални пера, воланът е нов, мултимедийния екран е двойно по-голям и целия дизайн на таблото е променен и изглежда значително по-приятно и "непластмасово". В последните години, всички производители се пренасочиха към култивирането на постната вътрешност на пикапите, но VW определено са се справили най-добре. Автомобилът не се различава интериорно от високия клас седани, като за това освен хубавия салон се грижат и ниските нива на шум отпред и отзад, дори с магистрална скорост.

Двигател
Тук е основната и очаквана промяна в Amarok - 3.0-литровия V6 дизелов BlueMotion агрегат, който да допълва малките двулитрови. Той запълва нуждата от въртящ момент и го прави най-явно в сравнение с конкурентите си, като основна заслуга има също и осемстепенната автоматична скоростна кутия ZF. Нютонметрите са точно 550, а нивата на мощност са три - 160, 200 и 224 конски сили. Управляваният от нас автомобил бе с най-високата мощност и тягата наистина се усещаше, докато при някои от тестваните преди това конкуренти, тя не бе изявена изобщо, а определено я очаквахме. Разходът на гориво се държеше в рамките на 11 литра, като автомобилът не бе каран икономично.

Ходови характеристики
Автомобилът бе тестван при всички условия, като за целта посетихме и специално изградено офроуд трасе, на което да изпитаме възможностите му и функцията за спускане при ниски нива на сцепление, която се контролира изключително лесно - бързо натискане на бутона в движение активира веднага системата, като повишенето на скоростта се управлява от педала на газта. Системите за сцепление се намесват и при най-малката нужда, а големият въртящ момент ни изтегля безпроблемно при големите наклони. Трите нива на мощност имат и три нива на задвижване - задно, 4MOTION с водещо задно задвижване и включване на предния мост при нужда, което има и "бавни" предавки при ръчната скоростна кутия и 4MOTION с перманентно задвижване на колелата с Torsen диференциал. Опционално се предлага и заден диференциал с механично заключване. Управлението е отлично и се осланя на кормилната уредба със Servotronic. В модела са имплементирани серийно и системите за сигурност, като превенцията за челен сбълък. Спирачките при големите нива на мощност са със зачително по-големи дискове с размер от 430 мм отпред и 405 мм отзад. Килограмите с 3.0-литровия двигател достигат до съвсем малко над 2 тона.

Цена
Тестваният от нас автомобил бе с най-високото ниво на мощност и със значително количество допълнителни екстри и цената му започва от 85190 лева, като след допълненията достига до 104564 лева. Стойността му определено е завидна, но автомобилът си заслужва и заедно с колегите, наистина не успяхме да открием нещо, което да ни подразни поне малко в него. Най-близкият конкурент до Amarok е пикапът на Nissan - Navara.

Подробни технически характеристики за Amarok - ТУК


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гошо

    9 17 Отговор
    ВПЕЧАТЛЯВАЩ!!!

    Коментиран от #2

  • 2 German cars

    23 11 Отговор

    До коментар #1 от "гошо":

    Впечатляващ боклук, като всичко на ваг!!! По-добре един Дъстер, поне е по-евтин, а и със сигурност по-надежден!

    Коментиран от #8, #9

  • 3 Дядо поп

    8 9 Отговор
    Хубава кола,ама за собственици на сервизи а за каране
    извън пътя ти трябва и познанство със собственик на ЮМЗ
    в района .
  • 4 Съни

    11 7 Отговор
    Без да влизам в спорове тук,искам да кажа,че имах първото поколение Амарок.Не съм вманиячен фен на никоя марка-но Амарока ми скъса нервите и джоба-факт.За 3 години,реално дадох пари по него колкото за нова малолитражка.Като в повечето проблемни случаи ползвах гаранцията на производителя.Откакто го продадох съм щастлив човек-не казвам че ВАГ правят лоши коли...но за себе си съм решил-никога повече кола от ВАГ..
  • 5 ХОРЕЙШО

    2 10 Отговор
    Паркетинг кенеф.Немеца никога не може да направи кола,която да се движи извън асфалт.

    Коментиран от #6

  • 6 Bobi

    13 1 Отговор

    До коментар #5 от "ХОРЕЙШО":

    Немеца е измислил колата , асфалта също ....а някои хора тогава още са яли ориз на свещи
  • 7 Ханс

    11 6 Отговор
    Навъдиха се страшно много тъпаци каращи мазда или друг японски кенеф, обясняващо как, кой, какво не може. Не осмислят нещастно бедния си живот, казвайки ни как немеца е нещастен глупак и нищо не може, а българския посерко с 2,50 лв в джоба е голямата работа. Скрийте се малко мишлета, стоплете се, студ идва!!!
  • 8 Спиро

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "German cars":

    А и със сигурност няма как да е по-надежден.
    Почвате да говорите пълни щуротии в стремежа си да изкарате "ваг" мобилите боклуци.
    Със сигурност има и по-добри, със сигурност има и по-лоши. Фолксваген Груп правят достатъчно добри коли. Със сигурност има и такива, които ще задоволят изтънченият ти вкус. Но пък никой няма и намерение да те превъзпитава и да те прави фен на друга марка.
  • 9 Марио

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "German cars":

    Като искаш иди си купи тоя кенеф дъстър.Пластмаса,некачествени материали и не е проходим колкото vw.