Tesla Motors безспорно нанася сериозни удари над бензиновата, дизеловата, хибридната, а и на електрическата конкуренция. С човек, като Илон Мъск зад волана, и с продуктова гама, която съвсем наскоро бе разширена с още един ключов модел - кросоувърът Model X. Кола, която в най-мощното си изпълнение P90D (преди съвсем новата P100D), разполага с близо 200 к.с. повече от Cayenne Turbo S, и чието зареждане „догоре“ струва около 20 лв. За сравнение, резервоарът на Cayenne гълта над 230 лв., а по отношение на динамиката, P90D има какво да каже: 0-100 км/ч за под 3,5 секунди. Изумително.
Но, тук не става въпрос за сравнение между Porsche и Tesla, а за последния за 2016 г. проект на Art Studio Vilner, изпълнен именно на базата на Model X P90D. Амбициозна задача, особено когато собственикът - човек, който притежава още две коли от марката - е искал допълнително обезшумяване на интериора. Екипът на ателието остава изумен от сериозната заводска изолация на колата, но въпреки това успява да отдели тотално салона в акустичен аспект, от случващото се на пътя. Това определено е най-тихата Tesla в света.
Основен цветови акцент в интериора е тюркоазният цвят, който може да се асоциира пряко с „цвета на електричеството“. Той е представен от предпазните колани и кантовете на стелките, като още по-електрически мотив представляват графиките имитиращи пистите на печатните електронни платки. Такива в тюркоаз и с бродираното V на Vilner, са качени на седалките, в областта под подглавниците, като същия мотив, но в черно, е изобразен на гърбовете на предните две седалки. „Електрически писти“ в тюркоазен цвят са бродирани дори от долната страна на козирката на таблото.
Vilner оставят положеният в завода карбонов пакет непокътнат, като разширяват присъствието на въглеродния композит с детайли по екстериора. От него са изработени предният лип, корпусите на огледалата и задният спойлер, който е получил и T лого с фин, тюркоазен кант. Още една препратка в „цвета на електричеството“, свързваща екстериора със салона, са боядисаните спирачни апарати. Те могат да бъдат видени зад 20-инчовите джанти, които Vilner преобразява в цвят Dark Plutonium Silver.
И накрая, разбира се, чантата. Няма специален проект на Vilner, който да не бива предаван с комплимент, сак изработен от същите висококачествени материали, вложени в автомобила. Фина кожа, логото на Tesla Motors избродирано с тюркоазен конец, бродерия с „електронните писти“ и презрамка в унисон с предпазните колани, завършваща с карбонови катарами. Без съмнение това е най-ексклузивната Tesla, не само в България.
ТТ данни
2016 Tesla Model X P90D, 0 куб. см, два ел. мотора, 762 к.с., 967 Нм, едностепенна автоматична, двойно задвижване, 90 кВтч батерия, пробег 413 км, 2440 кг.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 др Ливайн с големите уши
Това на електрокар да те дразнят шумовете си е сериозна работа. По скоро трябваше да му я изолират от вредни електромагнитни излъчвания :)
Коментиран от #3
12:36 13.12.2016
2 Боб
13:05 13.12.2016
3 гост
До коментар #1 от "др Ливайн с големите уши":
Рекламата на Ролс Ройс гласеше доколкото си спомням : " единствения шум в салона , който ще чуете е тиктакането на бордовия часовник ( механичен естествено ) . И все пак освен от мотора и трансмисията има шумове от гуми , вятър и околна среда , така че електрокар или не има какво да се изолира , а обикновено интелигентните хора не се кефят на "якия звук" на ДВГКоментиран от #9, #15
13:31 13.12.2016
4 Чочо
13:40 13.12.2016
5 Morgoth
Прекрасна машина, само цената и е малко солена, а в наши условия е доста трудно с поддържката при най-близък сервиз на 1500км.
13:46 13.12.2016
6 незнайко
13:49 13.12.2016
7 Клошарски
14:03 13.12.2016
8 Гаргаляцов
14:26 13.12.2016
9 др Ливайн с големите уши
До коментар #3 от "гост":
Добре че определи Фердинант Порше, Енцо Ферари, Феручо Ламборгини, Еторе Бугати, Уйкям Харли и много други на "НЕинтелигентни" !!!Коментиран от #16
14:26 13.12.2016
10 ЪЪЪЪ
????
Коментиран от #11
14:59 13.12.2016
11 гост
До коментар #10 от "ЪЪЪЪ":
А не е ли , 762 срещу 521 , даже с 241 повече , а и 967 Нм срещу 720 Нм и то от 0 до максимални обороти и естествено под 3,5 с срещу 5,2 за Порше , за разход и "поддръжка" да не говорим , а на всичко отгоре Поршето е по-скъпо , даже този от статията с всичките изгъзици ако го сметнеш за 10 г. ще излезе наполовина на Поршето , а ще струва два пъти повече на старо17:21 13.12.2016
12 ХойБай
18:27 13.12.2016
13 Д-р Менгеле
За селянина с колеле Гаргамелцов- в милионен тираж се продава, просто не могат да смогнат с производството. Непроизведените автомобили са разпродадени за следващите няколко години. Ако не знаеш, автомобилите не ги произвежда Хари Потър. За сега Тесла имат само един завод, който има някакъв капацитет. След 5-6 години със сигурност ще могат да изкарват милиони тиражи, като гледам как се инвестира в развитието на Тесла.
18:51 13.12.2016
14 гост
много ще се смее. Два ел.двигателя по 381к.с при него един от 80к.с
тук батерия 90кВч срещу 3,6кВч и променлив генератор с динамо
и никакви батерии по 1.5 т. Има там електроника и много мозък за
да получи нужните параметри. Така че докато не разберат как се
прави "вълновия влак" на НТ ще возят дълго излишно тегло.
19:24 13.12.2016
15 нтгнтг
До коментар #3 от "гост":
Не си много запознат с рекламата за Ролс Ройса19:48 13.12.2016
16 Спиро
До коментар #9 от "др Ливайн с големите уши":
Разбрах го "Гост" какво иска да каже.:)Не е така, както си го разбрал. Въпроса не е към създателите а към потребителите.
20:04 13.12.2016
17 Електрошок
Коментиран от #18, #19
23:01 13.12.2016
18 гост
До коментар #17 от "Електрошок":
Точно така ще стане , ама след 4-5 пъти по 5 години , а междувременно първите 8 ще са в пълна гаранция , а вторите 8 ще са съвсем малко по-зле , ама пак ще си късат всякакви ДВГ "премиуми" и ще харчат на ГОДИНА колкото Поршето на седмица , та верно шок ще получиш00:05 14.12.2016
19 гост
До коментар #17 от "Електрошок":
А и забравих , след 10-тина години новите батерии ще струват колкото на Поршето гумите , та ако искаш можеш да си ги сменяш напролет и наесен , като гумите де , не че ще има някаква "нужда"Коментиран от #20
00:09 14.12.2016
20 айде ве
До коментар #19 от "гост":
Нострадамус пасти да яде :))) Ти си за КАНАЛ 2000 - Маг Тесла хахахА на Вилнер шевовете, колко ще изкарат ???
Коментиран от #23
00:29 14.12.2016
21 гошо
Коментиран от #24
07:28 14.12.2016
22 Ivan S
Коментиран от #28
09:53 14.12.2016
23 гост
До коментар #20 от "айде ве":
Вилнер изобщо не ме интересува , а за Нострадамус и канал 2000 явно ти си специалиста , но за батериите можеш и сам да видиш в статистиките (сам си ги намери , да не кажеш , че съм ги изфабрикувал) , че за последните 4-5 години цената е паднала от 350-360 долара за квч на 120-130 долара , а производството се е увеличило само с 50-60% . А само Гигафабриката ще го увеличи двойно , а има и други , така че всички очакват цени от 50-70 долара за квч , което значи 100 квч (Тесла Х 100РД ) батерия 5-7000 долара !!! Ако не знаеш колко струват гумите и джантите на Поршето мога да ти кажа ,че от някои марки са доста повече10:39 14.12.2016
24 гост
До коментар #21 от "гошо":
Ще караш каквото ти се разреши или ще си го караш на село , ама от тия села с по 7-8 жители , щото в по-големите ще ти го приберат ! Както сигурно си чул , вече масово се спират пърделниците от движение в градовете , а пък тия "чипосаните" и с махнати гърнета от догодина ще имат големи изненади в България , " вервай ми " както викате у ваше село10:55 14.12.2016
25 ХЮЙ СМАДЪР
15:26 14.12.2016
26 Марин
16:38 14.12.2016
27 Елементарно
19:45 14.12.2016
28 Отомото
До коментар #22 от "Ivan S":
Явно е доволен, щом след седана направи и джипа. :)19:57 14.12.2016
29 Никой
21:53 16.12.2016