22 Декември, 2016 13:36 11 803 21

Кои са най-продаваните коли в Европа?

  • jato dynamics-
  • автомобили-
  • европа

Отговор на този въпрос ни дава класацията на JATO Dynamics

Класацията за най-продавани автомобили в Европа от доста време насам има един лидер и това е Volkswagen Golf. Въпреки грандиозния скандал, получил прозвището "Дизелгейт", през ноември 2016 година най-продаваната кола на стария континент си остава Volkswagen Golf.

Бестселърът от Волфсбург обаче бележи спад със 7.5% в продажбите спрямо аналогичния период от миналата година. През миналия месец германците са продали 37 686 екземпляра. Втората позиция, с 27 716 коли, се заема от Renault Clio, което отчита ръст на продажбите с уникалните 20.3%.

Третото място е за Volkswagen Polo (25 989 продадени коли), но и този модел на VW бележи спад с 6.7%. Четвъртата позиция в класацията е за Ford Fiesta, която се продава повече с 5.8% спрямо миналия ноември. За периода са продадени 23 166 коли от модела Fiesta. Петицата се затваря от Opel Astra.

Новата Astra e автомобил, който също бележи сериозен ръст в продажбите си. С продадените 21 312 екземпляра Astra отбелязва ръст с 34.2%. В десетката влизат още Skoda Octavia (20 087 броя +7.9%), Opel Corsa (18 642 броя -9.4%), Peugeot 208 (18 197 броя +0,9%), Renault Captur (18 081 броя +21,6%) и Volkswagen Tiguan (17 893 броя).

Що се отнася до последния представител в десетката - Volkswagen Tiguan, то експертите от JATO Dynamics, които изготвят класацията, отчитат лавинообразно търсене след смяната на поколенията. Tiguan попада в десетката за ноември, благодарение на уникалния ръст от 55.7% в продажбите си.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ичлибе

    9 16 Отговор
    европейците карат европейски боклуци.
  • 2 mediator37

    10 9 Отговор
    ... и американците и африканците и азиатците карат европейски коли.

    Коментиран от #3

  • 3 Йордан

    8 5 Отговор

    До коментар #2 от "mediator37":

    те германците карат и японски и корейски.Германците до преди години слагаха японските на челни класации.
    Цял свят си карат коли от всякакви производители
  • 4 Julio

    17 17 Отговор
    Нямам обяснение за това как на първо място е кола чийто бензинов двигател по заводски данни гори масло като обикновенно гориво. Отдавна вече ако искаш свестна статистика за качествата на колата трябва да гледаш всичко друго но не и такава правена от европейци. Европейският потребител все повече се доказва като тъпак и лаик относно всичко (не само коли). Ако не бяха "тъпите" американци с техният пазар сигурно още нямаше да знаем кво е свестна автоматична скоростна кутия в Европа. Щяха да ни бутат "ръчката" и до ден днешен. Изклатиха ни с нафтовите си боклуци дето бучат като трактори - никъде другаде не могат да ги пробутата освен в Европа. Бе изобщо европейците излезнахме най-големите балъци...
  • 5 Ех Жулио

    14 16 Отговор
    Е сигурно защото са много скапани европейските коли са лидерът по продажби в премиум сегмента и в САЩ и в Япония....Виж се колко изречения с простотии си написъл без нито 1 факт !

    Коментиран от #7, #20

  • 6 Borislav Popov

    14 8 Отговор
    Астрата и Клиото - са много красиви като за едросериен автомобил. Голфът като дизайн - не струва . Като техника - твърде чуплив и скъп за това което предлага.
    Интересното е че в България напоследък се виждат много нови Клио - та . Явно съотношението цена - дизайн - качество е предпочитано от мнозина.
  • 7 факти

    7 8 Отговор

    До коментар #5 от "Ех Жулио":

    Lexus е лидер в Америка.В Европа всеки си поддържа неговото.
    За качество лидер са Japan.
  • 8 1234

    13 6 Отговор
    преди по малко от година си закупих VW GOLF с бензинов двигател,върнат от лизинг на 74 000 км.още в гаранция.колата много ми харесва и върви уникално засега нямам проблем.но хора,такъв маслояд не съм виждал,дори се притесних,че има нещо на колата но се оказа,че си е съвсем нормално да гори толкова масло.егати инжинерите егати колите,аз лично не мога да приема съвремена кола да има дакъв сериозен недостатък.къде по стари автомобили не горят и на половинат масло отколкото този уж съвременен автомобил.но купил съм го ще си го карам какво да се прави
  • 9 Plovdiv

    5 2 Отговор
    Въпросът е кой е най-гъвкав и приспособим на все по-населения автопазар. Което не винаги означава най-добрият, но и това влиза в правилата на играта.
  • 10 Антон

    4 4 Отговор
    Ей сега вече разбрах защо в Пловдив има толкова много авто сервизи.
  • 11 YAMAHA

    5 3 Отговор
    Бута масло тва е!
  • 12 Бай хой

    1 9 Отговор
    Тия които пишат че VW е чуплива кола и гори масло не са докосвали дори такъв автомобил. От японските по големи кебапчийници няма.


    Я някой от поклонниците на жълтурковщината да обяви кой е автомобила на годината 2016 в Япония.

    Коментиран от #13

  • 13 Julio

    7 2 Отговор

    До коментар #12 от "Бай хой":

    11 Вагена служебни имаме - всички купени нови. Всички с ТСИ-двигатели - 1,2, 1,4 (на две мощности), 1,6 (на две мощност). Всички до един горят масло. Като капак докато са гаранционни гадовете от ПоршеБГ не дават да сипваш друго масло освен тяхното и за да не стават сакътлъци всеки си пътува с тубата в колата. Последната кола с подобна "иновация" която ми е попадала в полезрението е Трабанта. И с него винаги вървеше туба с масло но той поне няма картер...
    Пожелавам ти да се докоснеш да подобна кола с/у минималната сума от 32 бинки с ДДС и да дойдеш да ни кажеш колко си доволен и как ще си купиш отново такава.

    Коментиран от #14

  • 14 ГОСТ

    7 2 Отговор

    До коментар #13 от "Julio":

    Последния смислен дизел на ФауВе си остана 1,9. Новите 2.0 и 1.6 дори по чуждоезичните форуми доста ги плюят.

    А TSI моторите / 1.2 и 1.4 / са още по-зле.

    1.8 TSI е по-сполучлив но си харчи като за 1.8
  • 15 Пушек

    7 3 Отговор
    Мдаа всички ваг-.ни пушат яко и горат масло
  • 16 Автомобил

    3 4 Отговор
    Форд Фокус седан 100 к.с. бензин, двигател тип Дуратек - фейслифт- 2010 ниво на оборудване Титаниум, "сглобен" от Германски поделения но далеч, не тяхна разработка - е всичко това, което се съдържа в понятието : истински съвременен технически добре реализиран автомобил, почти без друг аналог в анализа /като изключим някой модели на Нисан и Рено /, а именно : сравнително ниска цена/високо качество/голяма икономичност/ удобно-широк за ползване с относително -висока екология. Който е карал точно такъв знае. Горчивата истина е, че те не са масово предлагани, за да може други "премиуми" и "спорни", "мутренски" и други К....ЦИ да се продават на дебели спекулативни цени. А знаете ли защо ? Защото маркетинга отдавна вече не е маркетинг, а предлагане на блещукащи скъпи стъкълца като "скъпоценности" на тези, които са "превърнати" в неуки и неграмотни маси... някой от по-старите читатели си спомнят тези "маркетингови" прийоми от миналото.

    Коментиран от #21

  • 17 Автомобил

    1 0 Отговор
    За повече онагледяване :

    http://www.autoevolution.com/cars/ford-focus-4-doors-2008.html#agal_2
  • 18 Линк

    0 0 Отговор
    По скоро тука

    http://www.autoevolution.com/cars/ford-focus-4-doors-2008.html#agal_0
  • 19 No name

    5 4 Отговор
    Много са ми смешни голфaджийте имам наблюдения само на 2,3,4,6 . Да започнем от 2кaтa грозна и като ти се превала парното сваляйки цялото табло,интериор по зле от на бийтълс, и гният което е поправени със времето. Тройка тези сa ми любими зимата влизаш през багажника ,а прозорец отваряш като затоплиш купето евентуално или на пролет.Четворка нисък кенеф за нашите пътища,като дойде време за шарнири оле ле мале о ткъде толкова пaри за блока вие си знаете .Шестица за нея май пипатно но и май зле от изброените на 100 000км. РЕМОНТ ГЛАВА причината е ,че мешa мaслото и водата . Всичко което написах е от опит а не празни приказки.
  • 20 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "Ех Жулио":

    В кой сегмент са лидер , че не разбрах ? Или още не си чул , че Тесла от две години продава повече от Ауди , БМВ и Мерцедес , а догодина по всички прогнози ще продаде повече от трите задно !
  • 21 Бай хой

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Автомобил":

    И най важното пропускаш. Не боледуват.

    Един съвет от мен - научи правилото за трите Ф.