Някои от съвременните автомобилни производители правят коли още от своето основаване, но много от компаниите, които днес произвеждат леки коли са започнали дейността си със съвсем различен бизнес. Сега ще ви върнем доста назад във времето, за да ви разкажем какво са правили някои от днешните автомобилни компании, преди да се захванат с производство на коли.
Тук не сме включили компании, които, преди да започнат да правят коли са произвеждали двигатели, самолети, влакове и други такива подобни неща. В нашата своеобразна класация място намират само фирми, започнали бизнеса си с нещо, коренно различно, което няма никакво отношение към самодвижещите се машини.
Братята Дукати, които са основатели на знаменитата фирма за мотоциклети, първоначално се занимават с производство на радио компоненти. Това става през 20-те години на миналия век. По това време те са абсолютни професионалисти в направата на кондензатори, вакуумни лампи и други "вътрешности" на тогавашните радиа.
Компанията Adam Opel AG е една от най-старите автомобилни производители в света. Любопитното обаче е, че тя е основана през 1862 година, а първият автомобил с марка Opel се появява през 1899-а. Назрява логичният въпрос: Какво са правили в Opel цели 37 години? Отговорът е... шевни машини. Впоследствие започва производството и на велосипеди и чак след това от Opel се заемат с автомобилите.
Французите от Peugeot и днес са известни със своите велосипеди, които са произвеждани още преди появата на първата кола Peugeot. Само, че малцина знаят, че бизнеса на компанията стартира с производството на кафемелачки, мелнички за сол и черен пипер. Последните два продукта се произвеждат до ден-днешен. Първоначално компанията произвежда и триони, телени намотки, рамки за чадъри, стоманени пръти и др.
Автомобилното подразделение на Hyundai е само една част от огромната Hyundai Group, която и днес е известна с производството на електроника и машини за тежката промишленост. Първата южнокорейска компания с име Hyundai е основана през 1947 година и първоначално е строителна компания. Много бързо обаче навлиза и в други отрасли на промишлеността. Преди автомобилите Hyundai предлага на пазара строителни материали.
Историята на Skoda - вторият най-стар автомобилен производител в Чехия, също е свързана с производството на велосипеди, но не така, както може да се очаква. Тук не става дума за промишлена компания, произвеждаща велосипеди, а за един човек на име Вацлав Лаурин, който притежава книжарница. Вторият човек е Вацлав Клемент, който е инженер. И двамата обаче са любители на велосипедите. Веднъж откриват дефект в колелото Seidel&Naumann, пишат до компанията производител, но тя не им обръща никакво внимание. Така те решават да направят свой собствен велосипед, а по-късно и мотоциклет.
Един от най-големите автомобилни производители в света започва своя бизнес с производство на тъкачни станове за текстилната промишленост. Те бързо стават популярни заради автоматизираната система, която спира стана при възникнал проблем. Основателят Сакити Тойода продава патента на британска корпорация, която пък започва да го финансира по проект за разработка на автомобил. Първите коли от тази марка се наричат Toyoda, но впоследствие името е сменено на Toyota.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Михаил
14:19 23.01.2017
2 123
Не са ли 27 години?
Коментиран от #8, #35
15:29 23.01.2017
3 Чичу Ади
Коментиран от #10
15:31 23.01.2017
4 Д'Мин
18:02 23.01.2017
5 БМВ
Коментиран от #6, #24
19:51 23.01.2017
6 555
До коментар #5 от "БМВ":
Тук става въпрос за АВТОМОБИЛНИ производители.......20:00 23.01.2017
7 на чичо ади чичото
Коментиран от #17
20:26 23.01.2017
8 bad
До коментар #2 от "123":
моля, прочети пак преди да храниш - 1899г - 1862г = 37г.Статията е много добра и найстина сега разбрах за луксозното изпълнението на Шкода - Лаурин и Клемент.
20:42 23.01.2017
9 matematika
20:49 23.01.2017
10 и аз да попитам
До коментар #3 от "Чичу Ади":
тези ли мелнички смляха конкуренцията на рали Дакар?20:54 23.01.2017
11 лост
21:29 23.01.2017
12 фонзи
22:30 23.01.2017
13 Васичка Атанасова
00:46 24.01.2017
14 Селянина с колелото
01:05 24.01.2017
15 ivelin
02:03 24.01.2017
16 ???
Коментиран от #18
07:05 24.01.2017
17 Чичу Ади
До коментар #7 от "на чичо ади чичото":
Чичу, бръкнал си в кошницата и си напипал нещо меко, ама не е пастет, а обикновено л..но! Поне да знаеше, че е Пежо 809. Та въпросното, както и бъгито от Дакар нямат нищо общо с мелничките им са сол и черен пипер, защото се изработват от съвсем други хора, в съвсем други заводи. Те и Ситроен мачкат в WTCC, ама цивилните им коли не стават и за чеп за зеле. Иначе за колелата на Пежо съм съгласен, уникални са!Коментиран от #22
08:31 24.01.2017
18 Трифонов
До коментар #16 от "???":
Да-а-а-а... ковчези. Те, защото ковчези правят, затова цял свят точи лиги по тях и във всяка страна са най-продаваният премиум бранд от повече от десет години. Твърденията на Мерцедес за това, че 2016г. те са продали повече, беше съответно опроверган от БМВ, защото глобалните продажби на марките на БМВ - БМВ, Ролс Ройс и Мини, са все пак по-големи от тези на Мерцедес и Смарт. Т.е. и през 2016г. БМВ са с най-големи продажби при премиум производителите. В целия Свят. Предимно по света. Щото в България през 2016г. от всички продадени коли, само 17% са нови. Пък не знам ковчези ли са БМВ, не са ли... Щом намираш, че петнайсет годишната кошница, дето караш ти от производител на ширпотреба, като абсолютно всички, посочени по-горе такива, представлява нековчег... твое мнение, но това мнение не е резултат от мисловен процес, а от чиста проба завист и злоба, така че едва ли е меродавно. Мисли и работи по въпроса как да успееш, за да си купиш ново БМВ! А не да си бъркаш в носа по цял ден и да се успокояваш, че новите БМВ-та били ковчези, много се разваляли, горели много и всъщност... изобщо не били хубави. С дрънкане на такива простотии нито БМВ-тата ще станат лоши, нито ти ще станеш нещо повече от поредния лузър с два лева в джоба и голяма кошница необосновани претенции!Коментиран от #33, #34
13:05 24.01.2017
19 dragorua
Коментиран от #20
13:14 24.01.2017
20 shiva4a
До коментар #19 от "dragorua":
само да Ви казвам шевните машини са едни от наи прецизните творения на техниката14:59 24.01.2017
21 shiva4a
Коментиран от #32
15:09 24.01.2017
22 Д'Мин
До коментар #17 от "Чичу Ади":
Чети и се извини на чичо ти:Peugeot 208 T16 Pikes Peak няма почти нищо общо със стандартната версия на модела. Състезателният автомобил има тръбно шаси и е оборудван със средноразположен би-турбо двигател. Той е V6, има обем 3.2 литра и предава въртящия момент към четирите колела посредством секвенциална трансмисия с 6 степени. Мощността му е 875 к.с., а общата маса на колата - 875 кг.
Всичко това позволява ускорение от място до 100 км/час за невероятните 1.8 секунди. 200 км/час се достигат за само 4.8 секунди, а максималните 240 км/час - за точно 7 секунди.
17:39 24.01.2017
23 BMW
19:02 24.01.2017
24 ace
До коментар #5 от "БМВ":
Към БМВ....произвеждали са самолетни двигатели....мога да разкажа много неща от историята особено през 2рата световна война...неща иживяни, отнасящи се до производството в БМВ....тях не можете да прочетете в нито една книга или да гледате в документален филм19:16 24.01.2017
25 j и h
В БГ да хейтваш или по-точно казано да мразиш всеки и всичко, което е успешно и харесвано е на висота, заради интелектуалното равнище на повечето ни сънародници. БМВ е eye-catcher, винаги ти хваща окото.
БМВ-тата са трън в очите на повечето от тези завистници. Ако е някоя друга марка въобще не я забелязват и не си правят труда да я коментират. Същото е и на пътя: ако питаш някой шофьор колко БМВ-та е срещнал за последните 10 километра повечето от тях ще кажат приблизително верен отговор, но ако ги попиташ колко бяха рената или фиатите или незнам си какво ще има много грешни отговори.
Че тези тесногърди хора, тъй като знаят, че не могат да притежават класен автомобил по една или друга причина, или заради това, че са станали фенове на друга марка кола като дете, им остава само да пишат какви боклуци са.
На мен не ми пречат, съжалявам ги!
19:55 24.01.2017
26 Георги
Коментиран от #28, #29
20:14 24.01.2017
27 Ivan
20:15 24.01.2017
28 четящия
До коментар #26 от "Георги":
За теб специално повторение:Тук не сме включили компании, които, преди да започнат да правят коли са произвеждали двигатели, самолети, влакове и други такива подобни неща.
20:59 24.01.2017
29 ПОРШЕ
До коментар #26 от "Георги":
И Порше са произвеждали селско стопанска техника!Коментиран от #30
21:01 24.01.2017
30 кроко
До коментар #29 от "ПОРШЕ":
Порше са произвеждали много работи, особенно по време на фашизма. Имаш завод, държавата прави поръчка, уастваш, печелиш и т.н.А ламборджини - трактори! И то до ден днешен.
21:25 24.01.2017
31 123
19:51 18.02.2017
32 Е тъй да има
До коментар #21 от "shiva4a":
Смешен си. Зимата явно не си излизал от дупката си наречена дом, за да видиш че главно БМВ-та имаше по улиците. Че цяла зима млади момчета раздаваха газ по цял ден и цяла нощ. Аман от смешници и клавиатурни мишки.16:05 10.06.2017
33 Иван Ковачки
До коментар #18 от "Трифонов":
Трифонов, моля те прегледай се, явно нещо не ти е добре главата или никога не си карал ново BMW! С брат ми си купихме 2 чисто нови Х5-ци от Камор Ауто и едната счупи мотор на 35 000 километра, а другата скорости на 17 000 километра. Повече такъв кенеф никога.21:40 06.02.2018
34 Иван Ковачки
До коментар #18 от "Трифонов":
Трифонов, моля те прегледай се, явно нещо не ти е добре главата или никога не си карал ново BMW! С брат ми си купихме 2 чисто нови Х5-ци от Камор Ауто и едната счупи мотор на 35 000 километра, а другата скорости на 17 000 километра. Повече такъв кенеф никога.21:40 06.02.2018
35 1899
До коментар #2 от "123":
189922:18 15.08.2018