30 Януари, 2017 05:30 56 943 29

Суперкари, дялани с теслата

  • суперкари-
  • клиновидна форма
Суперкари, дялани с теслата - 1

Понятията за аеродинамика са различни през различните години. Това е сложна наука, която определено не стои на едно място.

Още през 60-те години на миналия век инженерите разбират, че клиновидната форма на каросерията помага на обтекаемостта на колата.

Конструкторите от онези години обаче подхождат почти буквално към този постулат и много от тогавашните суперкари се отличават със силно изразен клиновиден силует.

На някои им отива, а други изглеждат просто потресаващо. Сега ще ви покажем десет такива суперколи от миналото.

Bizzarini Manta (1968 година)Суперкари, дялани с теслата

Това е един от първите клиновидни автомобили, а негов автор е италианският гениален стилист Джорджето Джуджаро.

Alfa Romeo Carabo (1968 година)Суперкари, дялани с теслата

Ефектната Alfa е дело на дизайнерското ателие Bertone, но по-любопитното е, че т.нар. Lambo-врати са се появили за първи път при Alfa Romeo.

Porsche Tapiro (1970 година)Суперкари, дялани с теслата

Една от колите, които имат най-силно изразена клиновидна форма. Формата на колата е определяна като длето, но това си е направо остър кинжал.

Ferrari 512S Berlinetta (1970 година)Суперкари, дялани с теслата

Още един италиански шедьовър, явяващ с концептуален автомобил и направен на шасито на серийното Ferrari, което е с мощност 550 коня.

Mazda RX-500 (1970 година)Суперкари, дялани с теслата

При това клиновидно купе на mazda футуристичен е не само дизайнът. Двигателят също е различен. Японците залагат на роторен мотор.

De Tomaso Pantera (1971 година)Суперкари, дялани с теслата

Дизайнът на този автомобил се оказва толкова прогресивен, че колата се произвежда почти без изменения в продължение на 20 години.

Lamborghini Countach (1974 година)Суперкари, дялани с теслата

Първият в света суперкар с марка Lamborghini и до ден-днешен се явява най-известната кола с въпросния клиновиден дизайн.

Dome Zero (1975 година)Суперкари, дялани с теслата

Трудно е да се повярва, но това чудо не е концепткар, а е произвеждано серийно, макар и в малки серии. Двигателят е с мощност 145 конски сили от Nissan.

Maserati Khamsin (1975 година)Суперкари, дялани с теслата

Това също е сериен модел. Между другото интересното при него е, че е първият модел с адаптивно серво на волана.

Aston Martin Bulldog (1979 година)Суперкари, дялани с теслата

Автомобилът може да бъде определен като нисък и широк звездолет с колела, който разполага с битурбо V8 мотор с мощност 600 к.с.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Васичка Атанасова

    72 12 Отговор
    КОЛИТЕ СИ ПРИЛИЧАТ ЕДНА С ДРУГА
    ГЛЕДАХ ГИ И НЕ НАМИРАМ НЕЩО ЛОШО В ТЯХ
    ДЯЛАНИ С ТЕСЛА НЕЩО НЕ МИ СЕ ВЪРЗВА
    НЕВЕРОЯТНИ КЛАСИКИ СА ВСЯКА ЕДНА ОТ ТЯХ
    ЩАСТЛИВЕЦ Е КОЙТО ПРИТЕЖАВА ДОРИ ЕДНА ОТ ТЯХ
  • 2 гощо

    24 20 Отговор
    Ясно е че са с колекционерска стойност,но че са грозни също е фект!!!! Няма да забравя през далечната 1990г пред мен спря Ламборджини Контач.....помислих,че извънземни са дошли а от вътре ми се хилеше един военен!!! Помня точното място в София на което видях този звяр!!!
  • 3 некойси

    11 17 Отговор
    Ферарито като че ли ми допадна, но не ми харесва травестита дето се е покатерил отгоре му.
  • 4 Марто

    7 18 Отговор
    Заглавието е много точно. Абсолютно, като, чи с теслата са правени.

    Коментиран от #5

  • 5 Енцо

    18 4 Отговор

    До коментар #4 от "Марто":

    Е , ЗА ВРЕМЕТО СИ СА БИЛИ СУПЕР АВТОМОБИЛИ ...

    Коментиран от #6

  • 6 ссс

    26 4 Отговор

    До коментар #5 от "Енцо":

    Но те и сега са супер !
  • 7 Иван

    17 5 Отговор
    Сигурно така ще говорят след 30-40 год. за много от сегашните автомобили.
  • 8 бай Иван

    38 0 Отговор
    Като искате извивки си взимайте една мултипла и й се радвайте.
    Квадратни,дялани с тесла, не ми дреме - по-хубави са от сегашните "пластмасова количка на горещ котлон"

    Коментиран от #11

  • 9 onq s konq

    8 15 Отговор
    А БМВ нямат ли такава?

    Коментиран от #17

  • 10 Хълк

    20 0 Отговор
    Забелязах, че повечето нямат странични огледала. А ферарито даже няма странични стъкла. Явно са били толкова бързи колите, че е нямало за какво да се оглеждат.
  • 11 гощо

    8 9 Отговор

    До коментар #8 от "бай Иван":

    Ти сядал ли си в такива коли от онова време? Аз съм сядал в едно ферари от 80-те години! Вътре беше по зле от Фиат Уно който се караше тогава!!!

    Коментиран от #12

  • 12 бай Иван

    2 6 Отговор

    До коментар #11 от "гощо":

    Карал съм Мазда 323 BF и Лада 2105, не сеъм казал че само квадратните суперколи ми харесват.
    И двете се карат по-лесно от Пасат 3(тоя без решетка).
    Сега тея новите много ясно че са по-комфортни, ама то е нормално.
  • 13 гост

    22 1 Отговор
    Когато са произведени тези коли ,журналистите ,който са писали статията не са били родени още. За времето си автомобилите са изглеждали ,като шедьоври в сравнение с тези по улиците.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Баш Майстора

    1 9 Отговор
    Всичките са правени на банцика!
  • 16 BMW

    6 5 Отговор
    Има една подробност ,че през 75та година докато тука са се карали фенуменални шедиоври на автомобилостроенето разбирай москвичи и лади хората на вън са карали грозни супер карс... кво да се прави.
  • 17 The real BMW

    5 8 Отговор

    До коментар #9 от "onq s konq":

    Имат - Най-скъпото BMW на всички времена: когато през 1979 г. Анди Уорхол обрисува М1, никой не подозира, че то не само ще се превърне в „бавареца“ с най-висока цена в историята на марката, но и в една от най-скъпите коли изобщо. Творбата на Уорхол се оценява на повече от 4 млн. лева.
  • 18 Той

    9 1 Отговор
    Защо няма Vector W8?
  • 19 The real BMW

    13 4 Отговор
    Това всъщност са произведение на искуството част от развитието на света в технологичен аспект сега изглеждат странно,но тогава са били нещо невиждано на фона на дъргели като ладите и москвичите.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 оня с автосервиза

    13 0 Отговор
    Ще ми се De tomaso - то пък ако ще и със кирка да е дялано ! - Мечти ,но пък кой знае ?
  • 23 iliev

    3 1 Отговор
    priyatel vijdal li si BMW M1 na jivo? da bezsporno e krasivo i bie M6 i M4gts na Redbull ring go gledah no niama obsto s tezi shediovri koito sa po gore...

    Коментиран от #24

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Али Джи

    0 3 Отговор
    "Между другото интересното при него е, че е първият модел с адаптивно серво на волана."... каква е тази глупост и какво означава?!
  • 28 Matchbox

    4 1 Отговор
    Някои от тях бяха направени като модели от Matchbox и си играехме с тях като деца. Дялани или изваяни, при дизайна едно мнение няма. По-важното е, че създадоха интереса у мен към автомобилите.
  • 29 Го Го

    0 0 Отговор
    Повечето са много красиви (с изключение на Aston Martin Bulldog и Dome Zero)- лично мое мнение. Сигурно са останали по десетина читави екземпляра от модел и струват майка си и баща си.