Понятията за аеродинамика са различни през различните години. Това е сложна наука, която определено не стои на едно място.
Още през 60-те години на миналия век инженерите разбират, че клиновидната форма на каросерията помага на обтекаемостта на колата.
Конструкторите от онези години обаче подхождат почти буквално към този постулат и много от тогавашните суперкари се отличават със силно изразен клиновиден силует.
На някои им отива, а други изглеждат просто потресаващо. Сега ще ви покажем десет такива суперколи от миналото.
Това е един от първите клиновидни автомобили, а негов автор е италианският гениален стилист Джорджето Джуджаро.
Ефектната Alfa е дело на дизайнерското ателие Bertone, но по-любопитното е, че т.нар. Lambo-врати са се появили за първи път при Alfa Romeo.
Една от колите, които имат най-силно изразена клиновидна форма. Формата на колата е определяна като длето, но това си е направо остър кинжал.
Още един италиански шедьовър, явяващ с концептуален автомобил и направен на шасито на серийното Ferrari, което е с мощност 550 коня.
При това клиновидно купе на mazda футуристичен е не само дизайнът. Двигателят също е различен. Японците залагат на роторен мотор.
Дизайнът на този автомобил се оказва толкова прогресивен, че колата се произвежда почти без изменения в продължение на 20 години.
Първият в света суперкар с марка Lamborghini и до ден-днешен се явява най-известната кола с въпросния клиновиден дизайн.
Трудно е да се повярва, но това чудо не е концепткар, а е произвеждано серийно, макар и в малки серии. Двигателят е с мощност 145 конски сили от Nissan.
Това също е сериен модел. Между другото интересното при него е, че е първият модел с адаптивно серво на волана.
Автомобилът може да бъде определен като нисък и широк звездолет с колела, който разполага с битурбо V8 мотор с мощност 600 к.с.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Васичка Атанасова
ГЛЕДАХ ГИ И НЕ НАМИРАМ НЕЩО ЛОШО В ТЯХ
ДЯЛАНИ С ТЕСЛА НЕЩО НЕ МИ СЕ ВЪРЗВА
НЕВЕРОЯТНИ КЛАСИКИ СА ВСЯКА ЕДНА ОТ ТЯХ
ЩАСТЛИВЕЦ Е КОЙТО ПРИТЕЖАВА ДОРИ ЕДНА ОТ ТЯХ
06:48 30.01.2017
2 гощо
07:11 30.01.2017
3 некойси
07:55 30.01.2017
4 Марто
Коментиран от #5
08:35 30.01.2017
5 Енцо
До коментар #4 от "Марто":
Е , ЗА ВРЕМЕТО СИ СА БИЛИ СУПЕР АВТОМОБИЛИ ...Коментиран от #6
08:45 30.01.2017
6 ссс
До коментар #5 от "Енцо":
Но те и сега са супер !09:19 30.01.2017
7 Иван
09:32 30.01.2017
8 бай Иван
Квадратни,дялани с тесла, не ми дреме - по-хубави са от сегашните "пластмасова количка на горещ котлон"
Коментиран от #11
09:57 30.01.2017
9 onq s konq
Коментиран от #17
10:18 30.01.2017
10 Хълк
10:56 30.01.2017
11 гощо
До коментар #8 от "бай Иван":
Ти сядал ли си в такива коли от онова време? Аз съм сядал в едно ферари от 80-те години! Вътре беше по зле от Фиат Уно който се караше тогава!!!Коментиран от #12
11:14 30.01.2017
12 бай Иван
До коментар #11 от "гощо":
Карал съм Мазда 323 BF и Лада 2105, не сеъм казал че само квадратните суперколи ми харесват.И двете се карат по-лесно от Пасат 3(тоя без решетка).
Сега тея новите много ясно че са по-комфортни, ама то е нормално.
11:29 30.01.2017
13 гост
11:51 30.01.2017
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Баш Майстора
14:06 30.01.2017
16 BMW
17:03 30.01.2017
17 The real BMW
До коментар #9 от "onq s konq":
Имат - Най-скъпото BMW на всички времена: когато през 1979 г. Анди Уорхол обрисува М1, никой не подозира, че то не само ще се превърне в „бавареца“ с най-висока цена в историята на марката, но и в една от най-скъпите коли изобщо. Творбата на Уорхол се оценява на повече от 4 млн. лева.17:07 30.01.2017
18 Той
18:57 30.01.2017
19 The real BMW
20:25 30.01.2017
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 оня с автосервиза
21:23 30.01.2017
23 iliev
Коментиран от #24
00:59 31.01.2017
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Али Джи
09:30 04.03.2017
28 Matchbox
08:53 17.04.2017
29 Го Го
11:56 19.05.2017