3 Февруари, 2017 21:47, обновена 3 Февруари, 2017 22:01 17 271 11

Марката, която преметна Кралицата

  • lonsdale-
  • mitsibishi-
  • sigma-
  • saloon-
  • estate-
  • протекционизъм
Марката, която преметна Кралицата - 1

Препъването на вносната продукция с мита, за да бъде насърчена националната икономика, се използва като политически инструмент от памтивека. Доналд Тръмп върна протекционизма сред актуалните теми, но дали новият стопанин на Белия дом не повтаря вече допускани грешки?

Марката, която преметна Кралицата

Една история от 80-те години на миналия век звучи подозрително познато на фона на заканите на американския президент да облага с 35-процентово мито вносните коли. По онова време британската икономика е заорала дълбоко в дъното и автомобилният бранш не прави изключение.

Марката, която преметна Кралицата

За да стимулира националното производство, Обединеното кралство приема закон, който удря здраво по вноса на автомобили. Те са обложени с такива мита, че за повечето чуждестранни производители става неизгодно да изнасят за Великобритания. Шефовете на Mitsubishi Motors обаче виждат шанс за печалба въпреки политическото менгеме.

Марката, която преметна Кралицата

Японците решават да построят завод под съвсем друга марка в държава от Общността на кралствата (16 от 52-те страни от Британска общност, в които английската кралица е държавен глава), чийто внос не се облага с мита на Острова.

Страната е Австралия, а новата компания - Lonsdale. Тя е регистрирана като австралийски производител и веднага започва сглобяването на седани и комбита Mitsubishi Sigma под "загадъчните" имена Saloon и Estate, които изнася за Великобритания.

Марката, която преметна Кралицата

Засуканата схема обаче се проваля, макар да е напълно законна. Автомобилите на Mitsibishi се оказват прекалено скъпи за марка, която никой дори не е чувал. Британците просто не желаят да дават толкова пари за кола със съмнително име. Lonsdale успява да продаде около 1 000 автомобила, след което прекратява съществуването си.

Протекционизмът обаче също не стигна по-далеч. Опелото на британското автомобилостроене започна именно в началото на 80-те, а към края на десетилетието се състоя и погребението. От славните някога островни производители с "малко" помощ от Honda и BMW британски остана единствено Rover, но и неговият край не бе особено жизнерадостен.

Марката, която преметна Кралицата


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ррр

    8 11 Отговор
    от снимките на лада самара прилича
    но от 80 е добре и лада смара
    но и 35 % не са много
    аз карам мотоциклет
    но освен японски и 80%
    отсъпка не би ме накарала
    да взема китаиски или руски или италиански

    Коментиран от #2

  • 2 платен соросоид

    10 13 Отговор

    До коментар #1 от "ррр":

    По-скоро Лада Самара прилича на тази. Ватенките пак са крали като за световно.

    Коментиран от #3

  • 3 някой

    12 10 Отговор

    До коментар #2 от "платен соросоид":

    Айде мълчи, нито си бил там, нито нищо, ама всичко знаеш, брей!
  • 4 Shmeker

    4 15 Отговор
    Явно докато продадат първите 1000 бр. и те вече са били ръждясали в Англия, за това никой не ги е искал

    Коментиран от #9

  • 5 Мишо

    12 6 Отговор
    И тази история какво общо има с Тръмп и САЩ, че статията е започната с това
  • 6 Driver

    14 1 Отговор
    Кой Rover остана?Land/Range Rover заедно с Jaguar са собственост на Индийския производител Tata,а марката MG/Rover е собственост на китайската компания Nanjing Automobile и последните модели на Rover (25,45,75)се произвеждат и продават и до ден днешен ,но само в Китай!

    Коментиран от #7, #8

  • 7 Хари

    14 1 Отговор

    До коментар #6 от "Driver":

    Малко да те коригирам, MG Rover се продава не само в Китай
    http://mg.co.uk/
  • 8 Чичу Ади

    9 4 Отговор

    До коментар #6 от "Driver":

    Говори се за края на 80-те, каква Тата, какви 5 лева. Индийците още сглобяваха трудовашки колички за киреч и тухли по него време.
  • 9 Кольо Камиона

    8 1 Отговор

    До коментар #4 от "Shmeker":

    На чичо ми Ладичката нямаше ръжда защото всяка есен я наказваше яко с корабен лак и не я караше през зимата.
  • 10 гощо

    14 0 Отговор
    Митсубиши Галант от началото на 80-те е по снимките!!!!!
  • 11 Карлсон

    1 1 Отговор
    За капутките отгоре - дизайнът на Лада Самара е на Porsche. Но вие освен български друг език не четете вероятно и той ви е труден.