14 Февруари, 2017 13:17 7 414 7

Ванкелов рай - най-голямата сбирка в света

Затягащите се екологични норми приключиха много пътеки в автомобилостроенето и една от тях бе тази на ванкеловите двигатели. От една страна те са сравнително несигурни, харчат повече гориво отколкото четиритактовите си събратя и искат повече поддръжка, но от друга страна са с много малки размери, спомагат за по-ниския център на тежестта и по-ниското тегло на автомобила, а и мощността им се повишава много лесно - трасформацията към принудително пълнене не изисква толкова много вътрешни промени, а може и да се добавят "цилиндри" - ротори. Предимствата им определено са на страната на феновете и поради тази причина в тази титанична сбирка има много поколения от много различни модели. Естествено те основно са на марката, която задържа фронта на ванкела много дълго време - Mazda, но поради тези предимства се използват за вграждане и в други автомобили и по-любопитните ще забележат доста интересни примери.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 кроко

    0 11 Отговор
    Това дето е най отпред БМВ ли е ?
  • 2 Перник

    2 4 Отговор
    Призовавам всички коУеги да направим сбирка в чест на винкеУо :)
  • 3 Име:

    6 3 Отговор
    "От една страна те са сравнително несигурни, харчат повече гориво отколкото четиритактовите си събратя и искат повече поддръжка, но от друга страна са с много малки размери, спомагат за по-ниския център на тежестта и по-ниското тегло на автомобила, а и мощността им се повишава много лесно - трасформацията към принудително пълнене не изисква толкова много вътрешни промени, а може и да се добавят цилиндри."

    Не се казват цилиндри, а ротори!
    Второ ванкеловите двигатели се доказват като по-икономични в състезателен режим от буталните, затова са и ги забраняват на Льо Ман. Ванкеловите двигатели се развъртат много по-бързо, както и позволяват по-високи обороти, заради това че са по-добре балансирани.
    https://www.youtube.com/watch?v=BWeu33H66Dc

    Коментиран от #4

  • 4 Име:

    8 1 Отговор

    До коментар #3 от "Име:":

    В този ред на мисли 787b представлява 4 ротора. Атмосферен 2.6 литров роторен двигател със 700к.с при 9000 оборота и 930к.с при 10500 оборота. 10500 оборота !!!
    Като инженерите не са целяли огромна мощност а издръжливост. След 24-те часа на Льо Ман, отваряйки мотора се видяло че той е бил в идеално състояние, готов за още 24 часа ако се наложи. :)
    Двигателят тежал само 180кг.
    За справка Rx7 има 2 ротора.

    За съзтезателни цели - няма по-добър двигател от роторния.
  • 5 гощо

    0 3 Отговор
    Е толкова дръгели на едно място не бЕх виждАл!!!!!!!1
  • 6 незнайко

    0 0 Отговор
    Ванкеловия двигател ще се подобри и измести буталния, такива са перспективите. Просто не ги пускат, защото цялата икономика на буталните ще се срине ? Монополите, са си монополи !!!!!

    Коментиран от #7

  • 7 тъйва

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "незнайко":

    тъй тъй ще стане...когато и маймуната в зоологическата стане човек, можеш дая седнеш и да почакаш заедно с всички умници пред клетката