Last news in Fakti

23 Март, 2017 10:14, обновена 23 Март, 2017 10:17 31 663 35

Двойка се задуши от тунингован ауспух

  • инцидент-
  • нещастен случай-
  • задушаване-
  • ауспух

Мъж и жена са починали в спортен Ford Fiesta ST заради модифицирана изпускателна система. 20-годишния Том Път и приятелката му Ники Уилис, на 23, се натровили с въглеродни окиси от ауспуха, съобщава в. Sun.

Автомобилът с телата на двойката бил открит паркиран до дома на момичето в Есекс в началото на декември 2016 г. След няколкомесечно разследване с участие на специалисти от Ford полицията е установила, че се касае за нещастен случай в резултат на задушаване с изгорели газове от двигателя на колата.

Разследващите твърдят, че причина за смъртта на двамата младежи е неправилно модифициране на ауспуха. Път, който следвал за инженер и от няколко месеца чиракувал във Ford, премахнал катализатора от изпускателната система и пробил вентилационни прорези в капака на двигателя. Докато сглобявал генерацията обаче, не затегнал добре изпускателния колектор, което довело до повишена концентрация на изгорели газове в двигателния отсек.

Във фаталната декемврийска вечер Том и Ники стояли на топло в колата часове наред. Очевидци от съседна къща свидетелстват, че двигателят на Fiesta-та работил цяла нощ. Събралите се под предния капак газове постепенно започнали да излизат от прорезите в него и да проникват във вентилационната система и купето.

За високата концентрация на отровните газове около автомобила е помогнало и студеното време. В доклада на полицията се твърди, че в салона на спортния Ford е имало 1 000 пъти повече въглеродни окиси от допустимото.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бай Иван

    43 69 Отговор
    Е.аси, не стига че са чупливи ми са и смъртоносни.
    .
    .
    .
    .
    .

    Не съм фен на немското, честно казано ми е писнало от ваг.ните и м....лите с 20год бмв и мерц.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 бегачка

    41 59 Отговор
    Още една причина никой да не обича ФОРДЪ !!!!!!!!!
  • 4 име

    101 26 Отговор
    Не карам Форд, но хора които само хейтват много ме дразнят - колата е модифицирана и това ги е убило. Компанията Форд каква вина има !?
  • 5 Име (Като гост)

    70 25 Отговор
    Абе вие изобщо прочетохте ли или видяхте Форд и дойдохте да плюете на. Аман от разбирачи
  • 6 гост

    29 42 Отговор
    Тук няма НИКАКВО значение немско, японско , американско и т.н. Единствената причина се нарича ДВГ и просто виждате концентриран резултат на това което дишате всеки божи ден , но в по-малки дози и съответно резултатите се появяват по-късно .
  • 7 Някой си там

    14 14 Отговор
    Да, някои тунинги карат двигателя да работи на такова изгаряне което произвежда по-високи нива на въглероден окис. Спомнете си времето когато карахме карбураторни коли и аспусите ни бяха керемидени. Намерете такава кола и и измерете емисиите - ще се учудите колко не-екологични са в сравнение с днешните норми.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Dr Greenthumb

    46 9 Отговор
    Абе, вие тука всичките сте на по 12 нали? В смисъл, надявам се да е така, защото другия вариант е да сте умствено-изостанали.

    Коментиран от #10, #15

  • 10 бай Иван

    20 32 Отговор

    До коментар #9 от "Dr Greenthumb":

    Да си карат каруците с предно дето ги тегли коня, аз ще си карам автомобил-със задно.

    Коментиран от #19

  • 11 Корковата тапа

    17 18 Отговор
    Съдбата на простите тунинг майстори...
    Чий го е дирил да пипа където не му е работа?

    Коментиран от #12

  • 12 User

    19 13 Отговор

    До коментар #11 от "Корковата тапа":

    що да не му е работата?
    Всеки може да си прави каквото иска по колата.
  • 13 smolata

    22 25 Отговор
    Момчето го е било страх да го изгаси, че после нема плалене тенекето.
  • 14 Форд Фиеста

    17 10 Отговор
    Хора, прочетете малко по-внимателно какво точно пише. Едното са направени отвори в предния капак, другото и основното е, че не е стегната добре връзка на ауспуха, а третото е, че колата е стояла на място. Пояснявам по трите. Вентилацията за купето е в предната част на автомобила и тя засмуква въздух от този около ДВГ. Ако нямаше отвори в капака, какво би се променило в ситуацията? Дори би било по-лошо, защото при спрял автомобил, през тези отвори е излязло поне малко повече от изгорелите и насъбрали се газове около ДВГ. ОСНОВНОТО. От немонтираната /непристегнатата/ добре генерация излизат част от изгорелите газове и се повишава концентрацията им над някакво нормално ниво. Ако беше пристегната добре, то концентрацията на изгорели газове надали би достигнала такова ниво под предния капак. Третото. При движение на автомобила, въздуха под предния капак се прочиства от въздушната струя на а-ла и концентрация на изгорели газове не би достигнала такова високо ниво /цитирано 1000 пъти над нормата/.
    В заключение - статията изкривява фактите и едва ли не, конструкторите на Форд са виновни за този инцидент.

    Коментиран от #16, #20

  • 15 мечу пох

    11 13 Отговор

    До коментар #9 от "Dr Greenthumb":

    Ас сам на 10 ма вечи мога да карам кола карах на башата бенвето
  • 16 така е

    13 0 Отговор

    До коментар #14 от "Форд Фиеста":

    Напротив, в статията са описани фактите и всеки нормален човек с логично мислене ще ги свърже точно по начина по който ти си ги свързал. А защо някой хора си мислят разни глупости, не е причината в статията!
  • 17 БАЙ МИЛЕ

    16 2 Отговор
    ЖАЛКО ЗА МЛАДИТЕ....
  • 18 Бай Гого

    14 1 Отговор
    Вече няма да спят на пуснат двигател !
  • 19 Romeo

    11 17 Отговор

    До коментар #10 от "бай Иван":

    Ще поясниш ли какво е по-доброто на автомобилите със задно, че съм останал с впечатлението, че колите с предно са по-стабилни, по-евтини, по-елементарни, те са също толкова забавни, колкото колите със задно, ако знаеш как да ги караш и в последно време са по-бързи. Единствените добри нови автомобили със задно (на цена по-ниска от 200 000лв.) са Alfa-Romeo Giulia (всички варианти), Toyota GT86/Subaru BRZ, Mazda MX5 и моделите на Caterham. Добрите нови коли с предно са твърде много да ги изброявам тук, изборът е огромен. Просто не виждам защо някой би отричал предното предаване.

    Коментиран от #22

  • 20 kЙХГ

    14 1 Отговор

    До коментар #14 от "Форд Фиеста":

    Вярваш си, но си в грешка. Няма парно, което да смуче въздух около двигателя, това е пълна простотия. Входящия въздух на парното обикновено е между предния прозорец и капака пред пасажера, затова и филтъра на купето обикновено е там. С незатегнатия колектор, газовете се задържат под капака, вместо да се отведат зад колата, а с дупките в капака те излизат и при пуснато парно се засмукват и директно вътре.

    Коментиран от #21

  • 21 и аз

    6 1 Отговор

    До коментар #20 от "kЙХГ":

    Абсолютно си прав.
  • 22 бай Иван

    18 11 Отговор

    До коментар #19 от "Romeo":

    1 грешно, има много повече фактори- гуми, окачване, център на тежестта.
    2 да бе, ако направят две еднакви чиято разлика е само в задвижването повече от 2 бона разлика няма да има. Не знам за тебе ама макс 2 бона на фона на 40-50 за мен е като капка в морето.
    3 По-елементарно от задното няма- двигателя си е надлъжно, трансмисията и тя, един кардан и диференциал. При предноти всичко е сбутано на едно и е тръдно за ремонт щото трябва цялата предница да се разглоби докато се стигне до трансмисията.
    4 айде не минавай на субективни неща. Много е забавно недозавиването, нали?
    Аз какво съм виновен че не се правят коли със задно?
    Произвидителя търси печалба, по-евтино му е да прави предно.
    Боклук с предно си остава боклук с предно.
    На кола с предно двигател се сменя много по-трудно от на кола със задно. Просто зависи от повече неща- широчина на трансмисията, позиция на трансмисията, широчина на блока.
    На задното само широчината за V-образните може да е проблем. местенето на "стената" (между двигателният отсек и купето) е детска игра в сравнение с разширяването на двигателния отсек.
  • 23 Татяна

    12 4 Отговор
    До колкото знам Форд не е немски автомобил.

    Коментиран от #24

  • 24 бай Иван

    17 3 Отговор

    До коментар #23 от "Татяна":

    Просто някои хора мислят че щом не ти харесва някоя кола то ти караш някой немски боклук
  • 25 Темида

    5 7 Отговор
    България...Митична страна където всички карат Немски "машини" и разбират от коли повече от всички други нации в света....Под машини разбирайте 20годишни кошници които не са виждали нова част от както са купени 4та ръка защото им поискали видиш ли 100лв а те я намерили в моргата за 100 (ръждясала ама става).....
  • 26 prostak

    8 1 Отговор
    А що не са излезли от колата, че всичко друго се начетох в коментари, ама най простото не видех.... стоят си и дишат....тука май прилича на самоубийство....
  • 27 ШАРАН БГ

    4 1 Отговор
    Човекът следвал за инДженер - даже и практика имал! Колата тук няма никаква вина. Жалко за младите хора. Това си е чиста проба самоубийство!Земята вече пропищя от толкова много тенекия, модел подир модела, от хубави по-хубави коли. Но има млади /кЙХГ/, които не знаят какви чудесии има по света. Как става отоплението на купето на Фолксваген- Костенурка ? Правих ремонт на такова "парно" за последно в 1995 год Оригинал - дойч !!!Едно корито ламаринки се монтират около "боксерчето" и като духне вентилатора ...... Къде отива топлия въздух ?

    Коментиран от #28

  • 28 Shmeker

    6 1 Отговор

    До коментар #27 от "ШАРАН БГ":

    Избягвайте плющенето в колите. По-добре на някое приятно място дето е по-подходящо за тази работа.
  • 29 ААА

    6 0 Отговор
    Случвало се е много пъти , младите да се скрият в гаража, да запалят колата , да пуснат парното , да заспят , и на сутринта да ги намерят задушени от газовете- черна класика в жанра. Но е недопустимо това да се случва в открито пространство, дори и работещ на място автомобил. Вентилационната система е така измислена , че да не вкарва външни газове. Примерно седиш часове в задръстване ,колите около теб работят, трябва да се задушат всички ли?. Вероятно недобрата и пропускаща сглобка на изпускателните тръби , съчетано и с пробив ,от двигателният отсег към купето . Някой е барал с каръшки ръце , дето не му е работа. Дори и малкият пробив в изпускателната система ,близо до двигателя, БИ ТРЯБВАЛО ДА МУ СПУКА ТЪПАНЧЕТАТА, и да вземе мерки.
  • 30 PlimP

    5 1 Отговор
    ай ся, форд ви бил виновен, имате същото мислене, като тя двамата дето са се гътнали
  • 31 колездача

    4 12 Отговор
    За Форд се черпи само когато успееш да го продадеш!
  • 32 Тц Тц тц

    3 6 Отговор
    Адски нелепа смърт! Жалко за младите! Недопустимо наистина това да става на открито. Недопустимо е и ДВГ бълващо отрова все още да се използва масово за транспорт на хората! Но не е луд тоя де яде баницата...

    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/29884-pet-mita-za-sofiiskiia-smog/
  • 33 Бореца

    4 5 Отговор
    Форд не било немска кола мале мале писна ми от тъпаци които цял живот са карали жигулета и си нямат понятие от коли ма караите си варелите за по 1000-лева на по 50-години и се гордеите с това карам същата фиеста и в всички отношения е много по добра от някои коли.Черпи се за продаден Форд ако се качите на Форд ще забравите за други коли

    Коментиран от #35

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 ШОПА

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Бореца":

    Е ПА ТОА