Last news in Fakti

1 Юли, 2017 07:15 7 069 23

Електрическият Jaguar I-Pace излезе за тестове

  • jaguar-
  • i-pace
Електрическият Jaguar I-Pace излезе за тестове - 1

Един английски производител познат със спортните си купета и лимузини много бързо навлезе при SUV-тата и след пускането на F-Pace на пътя и показването на по-малкия E-pace. Тук обаче, става въпрос за третия модел от този клас, който ще видим съвсем скоро в пълния му блясък - електрическият I-Pace.

Автомобилът по-скоро може да бъде причислен към кросоувърите поради снижения си силует, за да се позиционира по средата между SUV-тата и спортните седани на компанията. Прототипът му изглежда много близо до поточната линия, защото детайлите му са покрити само с камуфлаж - без подплънки, които да ги прикриват до неузнаваемост.

Характеристиките на I-Pace вече са ясни и изглеждат по следния начин - два електрически мотора на всяка ос с комбинирана мощност от 400 конски сили и ускорение от 0 до 100 за 4.1, 90 kWh батерия с максимален пробег от 354 до 500 км. Според компанията електрическото задвижване няма да влоши автомобила и той определено ще бъде насочен към тези, които обичат управлението. Предполага се, че премиерата на автомобила ще се случи на автосалона във Франкфурт през септември, а други слухове говорят, че той вече се произвежда в заводите на Magna Steyr в Австрия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    6 2 Отговор
    Айде малко радост за Госта , да видим какво ще изкоментира :
    Авторите на проучването посочват, че производството на литиево-йонни батерии за леки електрически автомобили отделя средно 150-200 килограма въглероден двуокис на киловат час капацитет на батерията. Nissan Leaf използва една от най-слабите батерии на пазара (30 kWh), но повечето модели разчитат на батерии с капацитет 60 и 100 kWh. Това означава, че за производството на батерията на Leaf се отделят малко над 5 тона въглероден двуокис. При производството на пакет батерии с капацитет 100kWh се отделя 15-20 тона въглероден двуокис още преди да е стартиран за пръв път електромобилът. Тази калкулация е на база 50-70% дял на изкопаемите горива в микса на електричеството, използван в производствения процес.

    Коментиран от #2, #3, #4, #5

  • 2 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    В такива разни "проучвания" си пишат каквото искат. Това кое колко замърсява е много разтегливо понятие и може да се разглежда от сто гледни точки.
    Второ: никой не си купува кола за толкова много пари понеже я смята за екологична. Вземат се по същата причина, поради която и другите скъпи автомобили - защото се смятат за готини.
  • 3 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Какво има да коментирам аз, че нещо не схванах?
    Аз не залитам в крайности и мразя просташката диктатура, която без научни факти се опитва да ми наложи нещо!
    Ягуарът е екстра, а и имам сантимент като бивш собственик на кола с тази марка.
  • 4 Гост 3

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Абсолютно вярно, в производството на 18650 елементи(каквито са по колите, хиляди един до друг) няма нищо екологично. Самата идея за синтез на тежки метали е доста Н-Е-Е-КОЛОГИЧНА. Да не говорим за потенциалната самоходна факла. В крайна сметка ако вземе да се скъса една от хартиените мембранки тънки микрони в някой от хилядите елементи имаме горяща мини еко катастрофа. Доста такива случаи, разбира се не се говори много много.
  • 5 Дядо поп

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    А мислиш,ли,че при производството на бензинова или
    дизелова кола не се отделя въглероден двуокис.
  • 6 незнайко

    3 2 Отговор
    Интересно ми е коментиращите имат ли смарт-телефони и лаптопи ? В тези устрайства има толкова батерии че се чудя какво обсъждате ?

    Коментиран от #7, #8

  • 7 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "незнайко":

    Ами направи си кола от батериите на смартфоните.

    Коментиран от #9, #10

  • 8 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "незнайко":

    Нали , реагират като първолаци без да опитат даже да помислят ! А както е написано във най-важното изречение по горе : " Тази калкулация е на база 50-70% дял на изкопаемите горива в микса на електричеството, използвано в производствения процес " !!!
    Тоест това е най-лошия случай . И какво се случва в него ? При средни емисии на ДВГ от 200 гр/км , да не кажа , че има и по 5-600 , въпросните 20 тона се изхвърлят само за 100000 км , след което по 20 тона на всеки следващи 100к , а батерията НЕ ОТДЕЛЯ и грам повече до края , който в момента е над 500к и то преди повторно ползване в стационарни пакети ! И след всичко това лития , никела и кобалта в нея могат да се възстановят 100% със част от енергията за нови . Да не говорим , че вече Гигафабриката се захранва със 100% ВЕИ , тоест цялата първа сметка умря ! Още обяснения ?
  • 9 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Не , драги , ти си направи смартфон и лаптоп с ДВГ !!! Хахахахаха

    Коментиран от #11

  • 10 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Да не би да не ти е известен и факта , че елементите на автомобилните батерии са същите като на лаптопите ? Това вече ще е излагация даже за теб !
  • 11 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Май жегата ти е разтопила и без това малкото мозъче?!
    Викаш да си направя смартфон с ДВГ, защото сигурно с ел.кола може да си направиш смартфон.
    А да, според теб лаптопа е само една батерия??? Голяма излагация, но май не е за мен, г-н кроманьонецо! Това хардуер изграден от милиарди полупроводникови елементи, това софтуер писан от хиляди програмисти, не могат да се сравнят с "великата" химическа реакция открита преди векове от Алесандро Волта!
    Наистина си смешен и абсолютно неук. Сънувай си ВЕИ-та и вярвай в глупости, че слънчевите панели произвеждат много електричество, само защото навън е 40 градуса, нищо че без слънчева светлина са абсолютно неизползваеми!
    Аман от глупостите ти!!!

    Коментиран от #12

  • 12 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Ауу , наченки на истерия ли усещам или постоянно си плещиш бабини деветини ? Първо ставаше въпрос за БАТЕРИЯ и ДВГ и за това , че без батерия НЕ можеш да направиш смартфон , лаптоп или даже модерния "хибрид" , както и още един куп уреди и инструменти без които вече съвременния живот е невъзможен и без която хардуера и софтуера ти са полезни колкото умрял плъх , а за какво ли полезен любимия ти ДВГ освен да изсмуква джобовете ти като прахосмукачка ?

    Коментиран от #13

  • 13 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Истерия има само при теб драги. Ако беше прочел първото ми мнение, вместо да се пени, щеше да спестиш много мъки на клавиатурата си.
    Да сравняваш батерия на кола с такава на лаптоп е все едно да сравняваш бензинова лампа с ДВГ.

    Коментиран от #14

  • 14 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Е тия пък са направо нахални , вече и зарядно не им трябва :
    Малко известна холандска фирма на име Lightyear разкри плановете за направата на електрически автомобил, задвижван от слънчева енергия, с пробег 800 километра. Lightyear One разполага със задвижване на четирите колела. Благодарение на слънчевите си панели електромобилът може да се движи месеци наред, без да се налага да се зарежда с друго, освен слънчеви лъчи.
    https://greentech.bg/archives/72771

    Коментиран от #15

  • 15 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    И един мармот ...
    От фенщина си забравил една много тънка подробност - слънчевите лъчи на нашите географски ширини ги има през по-малко от 20% от годината. Месеци ще върви на кукуво лято! Още преди 30 години имаше такива "революционни" коли и още ги чакаме да покажат какво могат реално.
    Ама какво ли разбираш от слънчеви панели и полупроводници, че да осъзнаеш какво ти пее радиото?

    Коментиран от #16

  • 16 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Я пак за "нашите географски ширини ? :
    Потенциалът на слънчевата радиация у нас е значителен,но се наблюдават значителни разлики в интензивността на слънчевото греене по региони. България може да се раздели на три слънчеви зони,като средната годишна продължителност на слънце греенето е около 2150 h и представлява около 49 % от максималното възможно слънцегреене.
    http://alemasolar.com/ceni-i-efektivnost.html

    Коментиран от #17

  • 17 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Ти верно ли не може да вденеш, че в денонощието има и нощ или караш само по светло? Та тези 49% от максималното слънцегреене правят 1053,5 часа през годината, която обаче има общо 8760 часа. Хайде сега за домашно сметни колко процента са 1053,5 часа от 8760, че наистина ставаш смешен!

    Коментиран от #18

  • 18 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Айде пробвай пак да ПРОЧЕТЕШ поне последните три реда или най- добре това от линка и спри да се излагаш

    Коментиран от #19

  • 19 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Какво има да чета, така написано излиза, че в България има 1053,5 слънчеви часове. Дори и да са 2150, колко процента са от 8760?
    Не знам кой се излага моето момче, но ти куца яко математиката!
    Хайде официално ни кажи колко процента от годината са слънчевите часове у нас и да видим колко са рентабилни слънчевите батерии!
  • 20 гост

    1 2 Отговор
    Електрическите коли се произвеждат и продават на загуба към този момент. Ако смятате, че Тесла са идиоти, то продължавайте да мислите по същия начин. Тези коли правят едно, запазват средата на употреба на автомобила незамърсена. Което значи, че са много полезни за хората, покрай които минава тази кола, а не в глобавен мащаб. Ако тока се произвежда от дизел, но се намира на 10км от къщата ти, то емисиите се разнасят замърсяването при твоята къща може въобще да не се отчете. Но ако дизеловата кола ти трака под прозореца и вдишваш канцерогените, то замърсяването и натравянето е пълно. Това е разликата, добави и възможността да се произвеждат с възобновяема енергия и ел.колите стават първи избор за разумните хора. Другите нека си говорят, че изтърбушения дизел бил по-екологичен.
  • 21 гост

    0 2 Отговор
    Какви приходи могат да бъдат очаквани?
    Съгласно действащото законодателство цените за изкупуване на произведената електрическа енергия са:
    - за фотоволтаични системи с мощност до 5 kWp: 0.381 лв. без ДДС за kWh (киловат час)
    - за системи по-големи от 5 kWp: 0.29 без ДДС за kWh
    Нормативно определеният срок за изкупуване на цялото произведено количество електроенергия е 12 години.Това приблизително е периодът, за който се изплаща една инсталация. В случай, че проектът е финансиран на 70% (по проект) , инсталацията се изплаща за 3-4 години .
    + инвестиционни разходи от 4 600 – 5 000 EUR/kW (2008 г , към момента 1800 - 2500 EUR/kW
    + експлоатационните разходи сридно 1,3 – 1,5 EURct/kWh за година,със заложена средногодишнна инфлация за 2008 г. От 3,9 % и за следващите години от експлоатацията на сэоръженията – 1,5 %;
    + полезен живот на активите – 25 години;оценка на реалната норма на собствения капитал,след данъчно облагане в размер на 9% и капиталова структура от 80% привлечен капитал и 20% собствен капитал и цена на привлечения капитал – 7%.Средно претеглената цена на капитала 7,72% .
    + При отчитането на изредените икономически параметри за образуването на цената и специфичните за България обстоятелства,обоснованите нива на цената на електрическата енергия,произведена от фотоволтаични модули са :
    + за фотоволтаични модули с обща инсталирана мощност до 5 kWp - 782 лв./MWh или 40,00 ЕURcents/kWh или 56,00 USA cents/kWh;
    + за фотоволтаични модули с обща
  • 22 гост

    0 2 Отговор
    + за фотоволтаични модули с обща инсталирана мощност над 5 kWp общо 718 лв./MWh или 36,7 EURcents/kWh или 51,5 USAcents/kWh

    Казах да четеш , вместо да се вдъхновяваш от собствените си излияния

    Коментиран от #23

  • 23 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Какво да чета, тъпите ти брътвежи и лъжи ли?
    Ще отговориш ли колко процента са слънчевите часове през годината или ще продължиш да пишеш простотии? Смешните ти лъжи лъснаха!