26 Юли, 2017 11:15 18 419 76

Великобритания забранява дизела и бензина

  • великобритания-
  • бензин-
  • дизел

От 2040 г. ще са позволени само електромобилите

Великобритания забранява дизела и бензина - 1
Снимка : БТА / АП

Великобритания иска да забрани продажбата на двигатели с вътрешно горене от 2040 г. Днес се очаква правителството на Острова да оповести конкретния си план, съобщиха водещите британски медии.

Към забраната са включени и хибридите, разполагащи с един електрически и един бензинов или дизелов двигател. По английските улици трябва да се движат само коли на ток, сподели вестник „Таймс“.

Преди три седмици Франция също обяви намерението си да забрани дизеловите и бензиновите мотори от 2040 г. Норвегия, на свой ред, взе решението от 2025 г. всички нови коли да не отделят вредни емисии. Според експерти след предприетите мерки и ограничения от страна на държавните администрации търсенето на автомобили с двигатели с вътрешно горене значително ще намалее.

Въпреки това, с оглед на високите цени и малката дистанция, която могат да изминат с едно зареждане, електромобилите представляват минимална част от продажбите на нови превозни средства. От Daimler и Volkswagen заявиха, че се стремят до 2025 г. всеки четвърти автомобил да е с електрически двигател.

BMW от своя страна обявиха, че ще произвеждат електрическо Mini във Великобритания, въпреки Брекзит. Според британския министър на икономиката Грег Кларк това е доказателство за доверието към екологичните принципи на Острова. Той смята, че това е началото на утвърждаването на Великобритания като производител на модерни автомобили.

Великобритания забранява дизела и бензина

Първи от двигателите с вътрешно горене се разграничи шведският автопроизводител Volvo, собственост на китайския Geely. От 2019 г. всяко ново Volvo ще бъде или с хибридно или електрическо задвижване.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Random

    74 8 Отговор
    Иска им се, ама всички фенове на JDM ще въстанат

    Коментиран от #50

  • 2 Кюмбе

    204 166 Отговор
    Дано да ги забранят навсякъде тия безполезни таралясници! Здравето е най-важното нещо! Аз съм с нов дизелов автомобил и веднага ще го продам ако това стане реалност и в БГ! Просто твърде много хора им махат катализаторите и ДПФ-ите и после меришат на манджа като застанеш зад тях... противно.. Хибридите са бъдещето!

    Коментиран от #3, #10, #12

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Гост

    107 181 Отговор
    Айде не се правете на големи природозащитници че не ми се харчат пари за OM606, Volvo или TDS.
    Накрая ще ви видя колко сте големи в реалния живот.
    И се обзалагам че ще ви обгазявам без дори гък да кажете.
  • 5 Къртев

    111 61 Отговор
    Добре ще е! Ама, какво ще правим петрола? Метанът също е екологично чист! Ама в България няма да стане до 3023г 😂😂😂
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Lexus

    164 73 Отговор
    Ами лека полека се вижда бъдещето на къде е ориентирано. Тъпото е, че някой състезатели-фенчета на пилячки не мислят това за "готино, братле".

    Коментиран от #8

  • 8 James

    111 73 Отговор

    До коментар #7 от "Lexus":

    Фенове са, защото за 2000 лева се купува весела дърта 318ка. Като почнат да купуват електрички за същите пари, ще им станат фенове и на тях. Аз пък си мечтая за W221 S500 след 2010та с 435к.с., издува се до 500 коня, т.е. идва на нивото на S63.
  • 9 българан

    69 78 Отговор
    винаги съм знаел, че британците рано или късно ще осъзнаят предимствата на това да не черпят петрол и да пълнят гушите на арабелите и рашаните. Няма смисъл. Европа трябва да се насочва към икономика на иновациите и новите и безвредни за околната среда технологии.

    Коментиран от #16

  • 10 Язе

    64 96 Отговор

    До коментар #2 от "Кюмбе":

    И кой ще ти го купи?

    Коментиран от #11

  • 11 Кюмбе

    117 62 Отговор

    До коментар #10 от "Язе":

    Лузър, ааа прощавай.. User изглежда заинтересуван!
  • 12 ЕШЩ

    55 86 Отговор

    До коментар #2 от "Кюмбе":

    На кой ще го продадеш?
  • 13 по темата

    20 13 Отговор
    Смяната на Бензиновите и Дизелови двигатели няма да бъде с Електрически, а с Кракодвигатели, които ще са основното за предвижване по онуй време.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Иван

    20 1 Отговор

    До коментар #9 от "българан":

    Британците имат в Северно море достатъчно петрол за собствените си нужди.Имат и инсталации за добив и на други места,примерно в мексиканският залив.Така че не зависят особено от арабите или от Русия.Може би това е една от причините да не им пука особено за ЕС.А по темата-навсякъде говорят за спиране през 2030-2040.Но произведените преди това остават в движение (може би с някои ограничения).Така че този преход ще се проточи доста години.Да спомена и ретро автомобилите (30+ години).Ако имаш такъв изправен не те лови ни Евро 6 ни 7.На запад доста хора имат ретро кола.
  • 17 2399

    11 13 Отговор
    САМО ВЕЛОСИПЕДИ
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Мартин

    54 11 Отговор
    Това е лудост. Батериите няма как да бъдат бъдещето. Тежат колкото половин автомобил, съдържат силно токсични киселини и метали, които карат дизелите да изглеждат екологично чисти. Не стават по-леки докато се разреждат и въпреки това имат енергийна плътност, развняваща се на 1/3-1/4 резервоар бензин или дизел. И кой от вас би си купил 7 годишен електромобил трета употреба оборудван с 500 килограмова батерия, чиито най-добри дни отдавна са преминали? Искате ли смартфон със 7 годишна батерия? Колите ще се превърнат в днешните смартфони. След няколко години употреба, когато батерията тръгне да се предава, ще мятаме колата да я смачкат и ще ходим да купуваме нова. Защото само батерията струва колкото половината кола. Ако не и повече. Икономически погледанато - тотална щета. Дайте насам да покараме 10 годишна Тесла S, чиято батерия е останала на 30-40% от първоначалния си капацитет, да се насладим на "невероятната мощност" и "убийствено ускорение". Но още няма 10 годишни Тесли Model S, нали?

    Коментиран от #21, #25, #26, #29

  • 20 доко

    25 2 Отговор
    Ура! 2039 год. съм с Бентли...най-после гъзар!
  • 21 Кюмбе

    15 1 Отговор

    До коментар #19 от "Мартин":

    Да, така е.. може би Водородните изглеждат переспективни:

    - добре подсигурен резервоар и безопасен.(от Тойота гърмяха по Мирай да го тестват с висок калибър пушка)
    - Много по малко като количество - с 5 литра изминаваш около 600 км.
    - Горе долу на цената на петрола на едно зареждане.
  • 22 Egi

    11 7 Отговор
    карайте колела бе хора :D зимата просто нема се работи
  • 23 Марио

    14 8 Отговор
    Ще караме детски играчки.Поне бензина да оставаят.Да им имам малоумните закони.Една електричка трябва да се зарежда през 80-100 км и се зарежда за повече от 30 минути.Ако тръгнеш но дълъг път 1000км+ Не знам как ще е.Електричката (с изключение на tesla)добра не знам.Как ще направят такива дето да вървят с повече от 200km/h и да не се зареждат на всеки 80 км незнам.Ако направят чак тогава ще кажа,че са добри.
  • 24 Пазарен Либерализатор

    15 2 Отговор
    Аристокрацията се придвижва с карети. Дреме им.
  • 25 Иван

    13 3 Отговор

    До коментар #19 от "Мартин":

    Съгласен съм с тебе,но ти изказваш гледната точка на човек който кара (както почти всички българи) кола втора или трета ръка.Нашият пазар е вторичен (направо от вторични суровини).А новите коли ги купуват предимно в Западна Европа.Знаеш,че повечето хора там карат нови автомобили.Никой просто не го интересува какво (ще) кара българина.От нас просто нищо не зависи.Каквото продават това ще караме.Алтернативата-велосипеди и файтони.
  • 26 БРУ

    18 8 Отговор

    До коментар #19 от "Мартин":

    Споко пич, както навремето ДВГ-тата са се движили с 20 км/ч и интереса им е дал развитие, така ще се случи и с батериите. Нито сега батериите са на нивото на тези преди 20 години, нито след 20 години ще са като сега.

    Коментиран от #28

  • 27 Vasik Atanasova

    11 9 Отговор
    според мене бъдещето е в електромобилите
    но ние няма да сме живи
  • 28 Иво

    25 8 Отговор

    До коментар #26 от "БРУ":

    Те батериите не са се видоизменили особено повече от 100 години, ти за 20 говориш. От 50 години сме на 20 години от дългоочакваното ново поколение компактни и леки батерии с огромен капацитет.

    Коментиран от #60

  • 29 ГОСТ

    16 15 Отговор

    До коментар #19 от "Мартин":

    Мартине, има Теслички навъртяли по 500 000 км и батерията все още е над 85% капацитет.

    А хората които си купуват нови коли не ги карат по толкова в 99% от случаите.

    Това дето теб те тревожи е само за БГ пазара. Спокойно тук поне до 2025 няма да имаш никакви проблем да си търкаляш Голф 3 1.9 ТДИ или Пасат 1.8 mi с газова уредба

    Коментиран от #33

  • 30 ДУЮ

    11 6 Отговор
    ПРЕДЛАГАМ да светът да мине на конска тяга. Файтони, шейни и техните производни.Хем чисто, хем екологично хем няма да смърди на манджа, както пише "кюмбето". Ще мирише на тор!! Кеф та кеф!
    Явно м...лите с каруците вече са по напреднали с екологията от нас.
  • 31 дарвин

    13 5 Отговор
    Питам се защо нищо не се казва за преминаване на самолетите и корабите на ток? Или самолетното гориво е еко или тежкото корабно гориво не замърсява атмосверата?Не, просто не могат да бутнат мафията която държи този бизнес.

    Коментиран от #37, #40

  • 32 Пешо

    15 6 Отговор
    Значи, на всички "природозащитници" искам само да споделя, че за производството на един електроавтомобил, се нанасят щети върху природата равняващи се на тези, които ще нанесе един осем цилиндров "таралясник" за 200к км... ама нали сме коне с капаци и щом като не дими значи и не замърсява... Отделно от това, при средна заплата от 1000лв не виждам как масовия българин отива и дава 70-80к, а и повече, за нов електроавтомобил. Та, ако това е бъдещето, значи си е е*ало м...та..

    Коментиран от #61

  • 33 Мартин

    25 6 Отговор

    До коментар #29 от "ГОСТ":

    Такиова животно в реалния живот като Тесла на 500К мили НЯМА и не се и очаква да има. Има само ЛАБОРАТОРЕН ТЕСТ, проведен от Тесла, при който уж батерията е запазила 80% от капацитета си. В реалния живот една батерия като падне под 70-75% оттам нататък настъпва срив и голяма загуба на капацитет за малък период от време. Едно е синтетично да натоварваш свежа батерия в лаборатория при 20 градуса рамките на година-две, а съвсем друго да я излагаш на влиянията на околната среда в широк темппературен диапазон година, след година, след година. И да очакваш след 7-8 години да е на 80%. Празни надежди.
  • 34 Julio

    21 6 Отговор
    Хранех повече надежди за британците но и те се оказаха еко-лицемерчета като франсетата и немците. Значи днешните политици за да си запазят позициите пред зелената мафия приемат някаква напълно имагинерна забрана за след 25 години, за която ще носят отговорност съвсем различни хора от тези които вземат сега решението.
    А ако псевдо ел-революцията претърпи провал? Ако клиентите не харесат да кибичат по 15 минути на зарядно за некви смотани 300 км пробег (и то само ако няма опашка)? Ако вече закупилите ел-коли си загубят привилегиите за безплатно паркиране и данъчни облекчения (щото нали уж всички ще са такива)? А ако тока поскъпне двойно и тройно заради увеличената консумация (което изобщо не късае само зареждането на колите но и отопление и производство и т.н.)?
    Само ще кажа че революция в дадена сфера не се прави със директиви, забрани и еко-изнудване от некви брадати примати с измислените им протести - някога създателите на ДВГ-автомобилите не са забранили на хората с каруци и коне да се движат за да се наложи колата като обичайно средство за транспорт. И това не трябва да се забравя.

    Коментиран от #48

  • 35 onq s konq

    21 2 Отговор
    Мене на село нема кои да ми забрани да си връткам беемвето а па съм си събрал близо пет тона нафта къде я зимам от комшията тои е тракторис и ми я дава по тънката лаисна така че страшно поне за мене нема !
  • 36 goni

    11 1 Отговор
    Освен това забраняват и секса!:) Дамите ще се осеменяват изкуствено и ще си подбират най-добрата семенна течност!:) То и сега има такива, ама тогава ще са на 100%!:) Човечеството ще се състой от гении и на никой няма да му пука за тия, които не са такива!:)
  • 37 Мартин

    9 1 Отговор

    До коментар #31 от "дарвин":

    Не, чисто и просто батериите, които са нужни за задвижване на кораби и самолети на разстояния надвишаващи 20 метра, са по-големи и тежки от самия кораб или самолет. Затова никой "природозащитник" дори и с половин уста не си и помисля да зачекне тази тема.

    Коментиран от #38, #39

  • 38 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #37 от "Мартин":

    Ама много те бива по фантазиите , нищо ,че лъжеш като дърт циганин , не само ,че корабите ще минат на ток , а даже няма да имат екипаж , това как ще ти се отрази , разбирачо ?
    https://money.bg/inovations/parviyat-avtonomen-korab-shte-bade-pusnat-na-voda-dogodina.html

    Коментиран от #41

  • 39 Иво

    4 3 Отговор

    До коментар #37 от "Мартин":

    А какво би станало ако примерно 2 електрически кораба на бъдещето се сблъскат на няколко морски мили от брега и някоя от батериите на единия от тях се пробие - десетки тонове "екологично чист" никел и "зелени" киселини ще се изсипят в морето. Тогава пораженията ще бъдат малко по-сериозни от няколко мазни петънца по плажната ивица наблизо. Нещо като модерен Чернобил. Какво ли биха казали тогава зелените природозащитници?
  • 40 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #31 от "дарвин":

    И кой каза , че нищо не се казва ? Това , че ти не знаеш , изобщо не значи , че не се случва , ето ти един вече работещ от две години
    https://www.blitz.bg/lyubopitno/tekhnologii/feribot-na-tok-puskat-v-norvegiya_news175515.html
  • 41 Мартин

    4 1 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    "Hapичaт гo "Теѕlа нa мopeтaтa" и e нacpoчeнo дa влeзe в дeйcтвиe в ĸpaя нa 2018-тa гoдинa дa зaпoчнe дocтaвĸи нa тopoвe oт мяcтoтo нa пpoизвoдcтвoтo им дo пpиcтaнищeтo Лapвиĸ, ĸoeтo e нa 37 мили paзcтoяниe."

    ...ммм, цели 37 мили - това е почти колкото разстоянието между Лондон и Ню Йорк, нали така? А за това колко си неук и елементарен, сам се опитай да си направиш сметката.

    Коментиран от #43

  • 42 гост

    2 5 Отговор
    "Зелените природозащитници" биха казали , че плещиш глупости , дето и децата ще им се смеят ! Айде поне като си толкова "загрижен" , пожертвай "вредната" батерия на собственото си сматрфонче , като я счупиш на две и виж сам какво "ще изтече" от нея , химико ! И тази батерия ще бъде бледо копие на тази която би задвижвала кораб !
  • 43 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #41 от "Мартин":

    Ама що тъй бързо забравихме , че "батерийте са по-големи от самия кораб" , та вече имаме претенции за разстояния ??!! А ти какво искаш още от първия да тръгнат за Ню Йорк ? И това ще стане , споко , изчакай само десетина години !

    Коментиран от #44

  • 44 Мартин

    7 2 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Първо, ще ми говориш на мен като се научиш как се пише "батериите". Не е "батерийте" колкото и да ти се иска. Кой ви дава дипломи на такива неграмотници. Второ - за да мине един 200 000 тонен контейнеровоз не 50 км, а 6000 километра без спиране за презареждане - колко трябва да е голяма и тежка смартфоновата ти батерия, пълна с екологично чист портокалов сок, а?

    Коментиран от #46

  • 45 1234

    6 2 Отговор
    На времето Никола Тесла е казал,че е измислил такова устройство чрез което всеки човек може да получи ел енергия в къщата си колкото иска,и безплатно.Тази енергия ще се разпространява на принципа на радио вълните ,а самата енергия се намира около земята в неограничени количества НО:всичко това е вземато от САЩ и Никола Тесла е оставен да умре в крайна бедност.Сега се чака просто момента американците да направят удара с електричеството.Поразровете се и прочетете нещо и ще се убедите сами.

    Коментиран от #47

  • 46 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #44 от "Мартин":

    Ами на теб , "научения" ще ти кажа , че точно корабите скоро няма да имат нужда от "батерии" , защото ще си произвеждат тока от най-голямата "батерия" - океана ! Тогава какви разстояния ще изминават , а ?
    http://stroitelstvoimoti.com/откритие-графен-солена-вода-ток/
  • 47 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #45 от "1234":

    Освен това може да прочетат за етера , изтрит от Менделеевата таблица : http://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/Tablitcata-koiato-uchim-po-himiia-ne-e-na-Mendeleev_36685.html

    Коментиран от #49

  • 48 Гост

    9 0 Отговор

    До коментар #34 от "Julio":

    Много си прав. Същите двуличници като норвежците са!
    Държава чиято икономика зависи 80% от добива на нефт, сега иска да им е чистичко!
    Спрете добива си на нефт, ама ще умрете от глад, нали? И аз съм за електрички, но такива двуличници ме дразнят с техните фашистки методи на лобиране!
  • 49 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #47 от "гост":

    Аз се чудех защо пишеш глупости, а ти просто нищо не си разбирал от физика!
    Ако беше прочел статията, която си постнал, щеше да научиш и за един физик наречен Айнщайн. Може и да не си го чувал, но той е виновникът да се изтрие етерът. Ето цитат от статийката ти:
    "Основната причина да се отхвърли концепцията на етера е фактът, че тази концепция, след развитието на Специалната теория на относителността става ненужна - електромагнитното поле е достатъчно."
    Сигурен съм, че ти е трудно да проумееш за какво става въпрос, но не разбирам защо се напъваш постоянно да демонстрираш невежество?
  • 50 БАТЕ ЖОРО

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Random":

    на циганите им е лесно, имат каруци. ние с хвърчила ще ходим там.
  • 51 Реалист

    4 7 Отговор
    Моля престанете да издигате двигателите с вътрешно горене на пиедестал. Революционно изобретение са, но по отношение на коефицент на продуктивност не са нищо особено (КПД- 45%). Електрическите двигатели, от друга страна, са много по иновативни и чисти. Когато електрическите коли станат на по 20 години и ние ще можем да им се насладим. Просто трябва да сме търпеливи. Това, при условие, че хубавата ни държава не се затрие дотогава.

    Коментиран от #53

  • 52 Наблюдател

    3 0 Отговор
    Понеже гледам,че спорите за батериите-литиево-полимерните батерии не са като акумулаторите.Те са по-скоро кондензатори.При тях проблема не е,че могат да замърсят околната среда,а това че натрупаната енергия,ако батерията даде накъсо,може да предизвика експлозия и пожар.
  • 53 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #51 от "Реалист":

    А ти престани да пишеш лъжи - ел. двигателите не само, че не са по-иновативни, но са половин век по-стари от ДВГ.

    Коментиран от #56

  • 54 реалист

    5 1 Отговор
    Дрън ,дрън ,колко много неща им се иска да забранят някои хорица с цел да забогатеят повечко . Що не кажат кое му е толкова вредното на ДВГ и кое и е екологичното на една енергоспестяваща крушка ,която съдържа много по-опасни материали от обикновената ,и че за рециклирането и е необходима десет пъти повече енергия отколкото за обикновената ? Е.ати наглите мерзавци .

    Коментиран от #59

  • 55 Shmeker

    1 0 Отговор
    Ще открият велосипеда.
  • 56 Някой

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "Гост":

    Първият произведен някога автомобил е бил електрически и ако по случайност не е бил открит бензина , никога нямаше да се появи ДВГ . Справка : Jay Leno s garage по CNBC
  • 57 Onq s kozata

    1 1 Отговор
    МРЪ да ви чета професорските излияния ....
  • 58 Вуте

    1 2 Отговор
    Аннуарсадат, я хаммилата, я хаммиларя. Е па оно 2040 мое и свето да го нема.
  • 59 Има начин

    4 3 Отговор

    До коментар #54 от "реалист":

    И кой точно ще забогатее от навлизането на електрическите автомобили? Автомобилните производители ли? Политиците? Държавите даващи субсидии?
    Производителите дават пари и рушвети, правят черен PR и още какво ли не за да НЕ произвеждат електромобили.

    Единствените облагодетествани са населението.

    По-чисти и тихи градове, по-малко разходи за транспорт, по-надеждни автомобили без никаква нужда от ремонт и поддръжка на двигателя. Възможност за напълно независимо осигуряване на енергийните нужди за перо транспорт, както на ниво държава, така и на ниво населено място, фирма или семейство.
    Като допълнителна екстра, при достигане на критичен брой електромобили, е възможно да се изгради смарт грид мрежа, в която акумулаторите, освен консуматор, да са и източник на енергия и да служат за акумулиране на енергия от ВЕИ. Това ще позволи затварянето на много тец-ове, което в момента горят въглища дори и през лятото.

    Много на брой фотоволтаици, вятърни генератори и акумулатори, свързани в интелигентна мрежа, ще образуват една голяма виртуална електроцентрала, чиято мощност, е от порядъка на няколко атомни електроцентрали, а капацитетът няколко пъти по-голям от капацитета на ПАВЕЦ Чаира, който е най-големият в региона. Така освен енергийните нужни за транспорт, ще е възможно да се осигури електроенергия и за бита и производството.

    Забелязахте ли колко индустрии ще ИЗГУБЯТ ПАРИ. По-точно няма да сме длъжни ДА ИМ ДАВАМЕ ПАРИТЕ СИ.

    Коментиран от #62

  • 60 Бри

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Иво":

    Все още имат плюс и минус, никакво развитие нали...
  • 61 Кюмбе

    5 0 Отговор

    До коментар #32 от "Пешо":

    Да и аз го чух това за производството, че повече наранява природата в Топ Гиър. Ама истината е, че самите батерии, от които има огромен излишък вмомента могат да бъдат рециклирани и използвани в автомобили, вместо да стоят по складове. Вмомента има толкова много материял за батерии, че ума не ви го побира.
  • 62 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #59 от "Има начин":

    Поредната ти приказка от 1001 нощ.
    Разбира се, че трябва да се търси начин за по-чисти градове и по-малко стрес, обаче това с фотоволтаиците и вятърните турбини, са пълна демагогия!
    Не е нужно постоянно да пишеш лъжи, че това щяло да реши проблема, защото единствения факт е, че тези ВЕИ и волтаици работят само 20% през времето в годината, а няма начин за съхранение на енергия. За това има и излишък, както сам беше писал.
  • 63 Има начин

    2 3 Отговор
    И кое точно е лъжа? ПАВЕЦ Чаира е най-голямата помпено-акумулираща централа в югоизточна Европа. Капацитета, в идеалния случай е 7300MWh, а мощността за производство на електричество 864 MW и за изпомпване на вода 788 MW.

    Ако само от 5% от автомобилите в България са електромобили - 140 000 бр. с батерия 100 киловатчаса, то потенциалът им за съхранение на енергия е два пъти по-голям - 14 000 MWh - могат да приемат всичката енергия произведена от АЕЦ Козлодуй за седем часа. Ако оставят 50% от заряда си за шофиране, останалото количество енергия е точно колкото може да се съхранява в ПАВЕЦ Чаира.

    Мощността, която могат да приемат е 18 900MW - мощност по-голяма от мощността на 9 атомни централи, като Козлодуй.

    Мощността, която могат пиково да отдадат е 56 000MW - мощност по-голяма от мощността на 28 атомни централи, като Козлодуй.


    Сам разбираш, че България няма нужда от такава мощност, а дори да имаше, мрежата не може да поеме такава колосална мощност.
    Средната мощност на консумация по това време на годината е около 4000 мегавата през деня и 3000 мегавата през нощта. Следователно дори да спрат всички електроцентрали и тези 140 000 електромобила захранват с цяла България през най-натовареното време, ще изразходват от батериите им 30 киловата мощност - все едно се движат със 130 км в час - доста под максималната проектна мощност. В реални условия, натоварването би било по-малко, защото ще работи все някоя електроцентрала, фотоволтаик или
  • 64 Гост

    3 1 Отговор
    Интересно че Европа ги мисли тия работи а хамериканците си карат 5-6 иляди кубикови двигатели и на Тръмпи не му пука за екологията . Света да не е само наш
  • 65 Има начин

    2 3 Отговор
    Сам разбираш, че България няма нужда от такава мощност, а дори да имаше, мрежата не може да поеме такава колосална мощност.
    Средната мощност на консумация по това време на годината е около 4000 мегавата през деня и 3000 мегавата през нощта. Следователно дори да спрат всички електроцентрали и тези 140 000 електромобила захранват с цяла България през най-натовареното време, ще изразходват от батериите им 30 киловата мощност - все едно се движат със 130 км в час - доста под максималната проектна мощност. В реални условия, натоварването би било по-малко, защото ще работи все някоя електроцентрала, фотоволтаик или ветрогенератор.


    А това са сметки само за 5% от автомобилите в България. Въпрос на време е! Сега Разбираш ли какъв е потенциалът за съхранение на енергия?

    Зимно време и при нужда, е възможно да се използват квартални газови електроцентрали, който същевременно произвеждат и топлина за отопление и гореща вода с КПД до 90%, за разлика от КПД на двигателите на автомобилите. За разлика от въглищните централи, от газовите не се отделят толкова вредни вещества и могат да стартират за минути при нужда, без да е необходимо да горят, когато няма нужда от тях както се случва с въглищните централи.

    http://energia.elmedia.net/bg/2012-6/editorials/газовата-централа-в-сърцето-на-микромрежата_00574.html

    Коментиран от #67

  • 66 Много добре

    4 4 Отговор
    Какво толкова му умувате?!

    Смогът няма място в градовете и белите ни дробове.

    Американците са минали от файтони на коли за 15 години. Долу-горе толкова ще отнеме и подмяната на автопарка с такъв с нулеви преки емисии, считано от тази година, в която стандарт за бробег вече е над 300 км.

    Нещата са откровено прости - който иска петролна кола - да дава газ на село или в трети страни :)
  • 67 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #65 от "Има начин":

    8000 Мвт , което е двойно на потреблението на България се произвеждат за 4 часа дневно от фотоволтаици с площ 12000 дка , което е по-малко от 1/4 от София и няма нужда да се съхраняват в колите , домашната батерия на Тесла струва 3500 долара , а след десетина години ще струва 1500 и ще стане толкова задължителна колкото всичката бяла техника в жилищата , вече е в сила стандарт в ЕС , че след 2020 всички нови , а след 2035 и всички стари сгради трябва да произвеждат сами всичката енергия която потребяват , включително индустриалните , така че "обществените" АЕЦ , ВЕЦ , ФЕЦ и т.н. наистина май ще работят само за електромобилите .

    Коментиран от #68

  • 68 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #67 от "гост":

    Не разбирам защо продължавате да се излагате с тези тъпи фотоволтаици? Като няма слънце една седмица, с колело ли ще ходиш зимата на работа?
    Извинявай, забравих че ти отричаш Айнщайн и бълнуваш етера на изкукуригалия Никола Тесла!

    Коментиран от #69

  • 69 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #68 от "Гост":

    Ами явно трябва да ти се обяснява като на бавноразвиващ , че първо фотоволтаиците произвеждат ток и при облачно време , макар и по-малко , а случаи когато над ЦЯЛА България да е облачно НЯМА , дори и през зимата и че технологията на фотоволтаиците още не достигнала и 50% от потенциала си за ефективност и цена , но за какво да се моря , като тебе единствено те интересува да плюеш всичко , дето не е свързано с петрол ?

    Коментиран от #70, #72

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #69 от "гост":

    Още веднъж ще кажа, как тези елементарни обиди, показват че коефициеентът ти на интелигентност явно не превишава двуцифрено число!
    И е пълно със случаи, в които в ЦЯЛА България е облачно.
    Но какво да обяснявам на човек, който вярва в етера и не разбира от истинска наука. Като научиш кой е Айнщайн и Нийлс Бор, заповядай да дискутираме за фотона в електронно-дупчестия преход в полупроводниците от които са съставени фотоволтаиците!

    Коментиран от #73

  • 73 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #72 от "Гост":

    https://greentech.bg/archives/73031
    Специално за теб, от твоя "любимец" , знам че много цениш плановете му !

    Коментиран от #74

  • 74 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #73 от "гост":

    И какво трябва да ми покаже това? Някой имал планове да построи няколко хиляди кв, км. с фотоволтаици - чудесно.
    Забравих, че това е Мъск, а ти си болен негов фанатик!
    Няма лошо хората да имат мечти, планове и да работят здраво за тях. Не виждам обаче по никакъв начин не може да обори фактите, които съм написал 100 пъти и които ти всеки път се правиш, че не виждаш!
    Както казах: Публикувано във факти.бг: Като научиш кой е Айнщайн и Нийлс Бор, заповядай да дискутираме за фотона в електронно-дупчестия преход в полупроводниците, от които са съставени фотоволтаиците!
    Всичко останало са демагогия и лъжи!
  • 75 Лъжа

    3 0 Отговор
    А моторите? Ами самолетите, дет летят на високооловен керосин? Ами корабите дет горят по тон на км? Те не замърсяват! Всичко е пари и печалба, никой не го е.. за ващо здраве!
  • 76 ЧЕСТНО

    1 0 Отговор
    ДРУГАРИ ЗАПоВЯДАЙТЕ В СИБИР И СТЕПТА КАРАЙТЕ КВОТ СИ ИСКАТЕ И КОГАТ СИ ИСКАТЕ ДО СЛЕДВАЩОТО ПРИШИСТВИЕ .ТУК ЕВРОЗАКОНИТЕ СА ТАБУ .И ЗАРЯДНИ ЗА ЕЛЕКТРОАВТОМОБИЛИ НЕ СЕ ПРЕДВИЖДАТ ВЭОБЩЕ.