Last news in Fakti

9 Август, 2017 11:19 12 565 30

Автопроизводителите наддават за стари дизели

  • премии-
  • дизел-
  • авто

Автоконцерните искат да стимулират възможно най-много клиенти да сменят старите си дизелови автомобили с нови

Автопроизводителите наддават за стари дизели - 1

Концернът Volkswagen предлага премии от 2 до 10 хиляди евро при смяна на стар дизелов автомобил с нов. Сумата се определя в зависимост от модела на новата кола и може да нарасне ако новото превозно средство е хибрид, електрическо или на компресиран природен газ (метан). От своя страна, Daimler, BMW и Toyota предлагат премии в размер на 2 000 евро. Допълнителното условие, поставено от японците, е новата кола да бъде хибрид. От Ford, на свой ред, са готови да платят до 8000 евро за стари дизели.

От премиите могат да се възползват собствениците на дизелови превозни средства със стандарт за емисии на изгорели газове от Euro 1 до Euro 4. В Германия това са около 6.3 милиона коли – 14% от всички автомобили.

Въвеждането на стимулиращата мярка бе решено миналата седмица на срещата за дизела в Берлин. „Хубаво е, че дебатът за финансираните от държавата премии вече не е на дневен ред. Не е редно данъкоплатците да плащат за това, което автоиндустрията сама си причини. Инициативата е принос за по-чист въздух в градовете“, заяви немският министър на околната среда Барбара Хендрикс.

Съмненията в случая са около смисъла на премиите. Превозните средства със стандарт за емисии на изгорели газове от Euro 1 до Euro 3 вече са забранени в повечето градове в Германия. Изтеглянето от движение на автомобилите с Euro 4 е логичният ход на събитията и без плащането на премии.

Все пак автоиндустрията прие стимулиращата мярка, за да стабилизира продажбите си. Дебатът за спирането от движение на превозните средства, които отделят наднормено количество азотни оксиди, силно разклати пазара на дизелови коли – 45% от продадените нови автомобили за изминалата година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кюмбе

    3 9 Отговор
    Здр КП? Хибриди? О да!
  • 2 Гошо

    16 22 Отговор
    Времето на старите трактори умира.
  • 3 МАК

    14 14 Отговор
    Как ли пък да не заменя тройката новите им боклуци с живот до гаранция и тия скапани даунсайз мотори. Да си гледат работата!!!

    Коментиран от #8

  • 4 Алфа Ромео

    19 11 Отговор
    А така, бълвахте леки дизелови коли без да мислите ся давате пари да си ги изкупите, гениално...... Лошото е че тука още дълго ша ни тровят тия проклетии.

    Коментиран от #5, #28

  • 5 МАК

    15 5 Отговор

    До коментар #4 от "Алфа Ромео":

    Твоята италианска Резачка толкова лие екологична??

    Коментиран от #18

  • 6 Бай Благой

    13 4 Отговор
    Проблема до колкото разбрах е че в Германия са произведени доста дизелови автомобили, които на практика ще останат непродадени след разразилите се скандали както и след решението на правителството точно за тези азотни окиси.
    Общо взето като гледам сега се опитват като за последно да си пробутат тия дизелаци.
  • 7 ДЯДО

    46 7 Отговор
    Еврейския съюз ще си реши проблемите на принципа с един коршум много зайци.
    1.Ще си обновят автопарка с нови и по екологични.
    2.Ще си подобрят икономиката.
    3.Ще дишат по чист въздух.
    4.Ще ни пробутат старите , печалбата е по голяма отколкото за скраб.
    5.Накрая ще спечелят още веднъж като ни осъдят, че надвишаваме нормите за вредните емисии.
    6..............
    7..............
    итн

    Коментиран от #12

  • 8 Кюмбе

    5 11 Отговор

    До коментар #3 от "МАК":

    Има и БМВ хибриди но не чувам хейт за тях? КЪДЕ СТЕ НЕ ВИ ВИДЖАМ ПРЪСТИТЕЕ?

    Коментиран от #9

  • 9 МАК

    6 6 Отговор

    До коментар #8 от "Кюмбе":

    Благодаря изчадията от Мюнхен,френските чекий и италианските резачки не фигурират в речника ми!!Съжалявам!за хейт не съм любител на това всеки си предпочита дадена марка и да си чука главата!! Аз съм си направил отдавна избора !!
  • 10 Гого

    7 6 Отговор
    Дизела е в реанимация май в скоро време ще предаде богу дух Амин!

    Коментиран от #11

  • 11 МАК

    8 0 Отговор

    До коментар #10 от "Гого":

    Едва ли!!
  • 12 Дядо поп

    4 2 Отговор

    До коментар #7 от "ДЯДО":

    1.Да,ще си обновят автопарка,но дали ще са по-еко един
    Бог знае,по-еко са ама само докато ги тестват,като гледам
    новите дизели,какви турла изпускат при рязък старт едва
    ли са по-еко при реални условия,това никой не го мери.
    3.Че няма да дишат по- чист въздух съм на 100% сигурен
    цялата патаклама около въздуха е да си стимулират икономи-
    ката,като прекарат хората да си купуват нови коли,трябва
    да издържат мигранти,брекзит,Китай и т. н.т.
    А нас това не ни касае защото не произвеждаме коли.И
    който иска чист въздух,на село или да последа примера на
    св.Иван Рилски или спиране движението на коли с ДВГ в
    градовете всичко друго е печелене на пари и време от някой
    с интереси.
  • 13 браво

    5 2 Отговор
    Супер начин за продажба на милиони нови коли. Те и без това дават отстъпки на свяка нова, какво им пречи вместо това да вземат старата кола.

    Много хитро
  • 14 зая

    7 1 Отговор
    Пак е голяма тухла това с дизела.
    Нема да изчезне в БТ-то това е сигурно.
  • 15 Night Rider

    8 0 Отговор
    Бе какви премии от 200 евро, тия нормални ли са, щото хич не цакат с надути цени! И колкото и % намаление да ти дадат, пак плащаш повече. Ч...джийските А-класа, 1-ва серия и А3 ти искат за нови по 24-25 хиляди евро базови, тия ти "дават премия" от 2000 евра, нали като си вземеш я кожен салон, я навигация или някоя друга глезотия и пак си валат. Ай с....р другарю старшина!
  • 16 qqqqq

    5 6 Отговор
    Най сетне гадните миризлаци умряха. На ви сега нафта на черно.
  • 17 босе

    8 1 Отговор
    Искам да видя влекач(TIR) на ток или хибрид,може и комбайн или трактор.....айде дайте примери?

    Коментиран от #19, #20, #24

  • 18 Алфа Ромео

    11 0 Отговор

    До коментар #5 от "МАК":

    Фен съм на Алфа, но не карам Алфа, понеже не мога да си позволя такава Алфа каквато искам и няма да мога да поддържам подобаващо такава красавица. Карам немска бракма на пропан-бутан, доста по-чиста е от стар дизелов кюмюр.

    Коментиран от #29

  • 19 гост

    1 5 Отговор

    До коментар #17 от "босе":

    https://nikolamotor.com/
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/25379-bmw-pokaza-40-tonen-elektricheski-kamion
    https://fakti.bg/technozone/195921-mercedes-benz-pokaza-kamion-na-tok
    https://www.kamioni.bg/menu/10/post/19097/MAN-shte-proizvede-malka-seriq-elektricheski-kamioni
    Тези стигат ли или да продължавам ?

    Коментиран от #21

  • 20 qqqqq

    5 0 Отговор

    До коментар #17 от "босе":

    Ако елекромобилите ги направят както Тесла ги е измислил, никога по вече няма да има ДВГ. Въртящият момент на ел. мотора е в целия оборотен диапазон, ще има и "дърпане" и скорост. В момента единственно батериите ги ограничават което се прави умишлено.
  • 21 босе

    4 3 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Това са само "добри пожелания" , но не и реалности,натоварен с 26 тона ще измине не повече от 100км,зареждането ще отнеме около 36 часа....нека тази транспортна фирма е твоя-най-екологичната.....и най-губещата!

    Коментиран от #23

  • 22 Патриот

    14 0 Отговор
    Аз предлагам за да пазим въздуха си чист да забраним строежите върху зелени площи, морски градини, бойкоборисови градини, паркове и т.н.
    Странно защо всеки се хвърля на дизела и никой не прави сметка каква зелена площ от всеки град е застроена с нови жилища, молове и други търговски обекти. Къде останаха междублоковите пространства с градинките си?
  • 23 гост

    0 5 Отговор

    До коментар #21 от "босе":

    Ооо , да , само "пожелания" са ! Особено първия е такова пожелание , че за догодина се готви за продажби от 50 000 бр. и вече е събрал поръчки за половината , а показателите му са над два пъти по-добри от който се сетиш "истински ТИР"
  • 24 e 55 amg

    6 3 Отговор

    До коментар #17 от "босе":

    Има ел.прототипи на камиони NIKOLA motors company невероятни скоро ще стартират производство успехите им се сравняват вече с автомобилите Tesla
  • 25 МАДУРО ВЕНЕЦУЛАНСКИ

    4 4 Отговор
    до 2020 год.дизели от евро 1 до евро 3 ще бъдат спрени в по големите ни градове...Не се притеснявам че в Б.я ще навлязат стари коли от Европа...Законите ЕВРОПЕЙСКИ са за всички държави...включитилно и Б.я
  • 26 onq s konq

    6 4 Отговор
    Ас съм си събрал близо три тона нафта у бидони от комшията къде е тракторис и ми я дава почти бес пари така че не ми пука!Вчера ми даде и 20 кила масло М10Д па 1.50 килото та какво повече да искам от живота?Карам си беенвето и дигам пушилки наволя за бес пари-кеф голем!

    Коментиран от #27

  • 27 Алфа Ромео

    3 1 Отговор

    До коментар #26 от "onq s konq":

    Понякога си почти забавен.....
  • 28 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Алфа Ромео":

    Точно Алфа Умрело възродиха дизела, тяхна е идеята на комън-рейла.
    Освен това по-добрите мотори на алфите последните 20 години са дизелите, особено 2.4 JTD
  • 29 ВАГ

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Алфа Ромео":

    Караш немска "бракма" защото само немските могат да го докарат до "бракма" ,т.е. издържат много години .
    Не караш Алфа защото тъкмо да ти станат по джоба (на 7-8 години ) и вече са умрели.
  • 30 Ото Дизел

    0 0 Отговор
    Абе тровят ни с какви ли не добавки в храните и напитките ама шум тебя,колко емисии бълва един самолет????но това не се коментира,не се коментира и това че торове се правят с азота от въздуха......швабите чист въздух ли дишат а не карат таратайки,ами войните ,вулканите ,те Евро15 ли са....допреди 30години почти целия вътрешнозаводски транспорт беше елкари а сега???