Общинската компания Център за градска мобилност (ЦГМ) иска да купи на лизинг 60 нови автомобила. Но условията на обществената поръчка са написани така, че само една марка ванове ги покрива - Dacia Dokker, съобщи "Капитал".
Поръчката е за автомобили, които ще обслужват новите платени зони за паркиране в столицата. С решение от 20 юли на Столичния общински съвет бе разширен обсегът на зелената зона, което "налага спешното наемане на автомобили поради липсата на такива и поради остарелия наличен автомобилен парк", обясниха от ЦГМ пред "Капитал". Крайният срок за подаване на оферти е 1 септември 2017 г.
Търсят се 30 автомобила тип "ван" с бензинови двигатели, 20 вана с дизелови и 10 леки коли тип "хечбек" с бензинов двигател. Според обявлението на търга те няма да бъдат купени, а ще бъдат наети за четири години и половина, а прогнозната стойност е 1.5 млн. лв.
От ЦГМ оправдават избора си на процедура с това, че максималното плащане на месец за един автомобил ще е 400 лв. за лизингова вноска, което, "пресметнато за по-малко от пет години, прави икономически изгодна сума за нова кола, особено на фона на разходите за ремонт на стар автомобил".
Има две неща, които се открояват в този търг. Едното е, че поръчката не е разделена на обособени позиции за трите различни вида автомобили, които ЦГМ очаква да се доставят. Най-често в търговете за купуване на автомобили различните видове са разделени на различни позиции.
"Предметът е предоставяне при условията на оперативен лизинг на нови автомобили за нуждите на Центъра за градска мобилност, т.е. не търсим доставка, респективно покупка на автомобилите, а финансово решение. Автомобилите ще бъдат ползвани на лизинг за определен период от 54 месеца, след което ще бъдат върнати на лизингодателя", обясняват от ЦГМ .
Съмнения у представители на бранша предизвиква условието за вановете с бензинови двигатели - междуосието да е минимум 2800 мм, а дължината на автомобила - максимум 4400 мм. Според хора от бранша тези изисквания силно стесняват кръга на потенциални автомобили, които да се доставят.
"Всичко води до само един участник, само до една марка автомобили", казва източник от сектора. Според два източника от автомобилния бизнес на това описание отговаря само един модел от една марка - Dacia Dokker. Бърза проверка на познатите марки ванове показва, че наистина повечето от тях не пасват в така зададените критерии. Така само някой, който може да предостави конкретния автомобил за първата позиция в търга, ще може да изпълни и цялата поръчка, тъй като тя не е разбита на позиции.
Отсъства обяснение защо като критерий в поръчката е въведена дължината на междуосието или максималната дължина.
От ЦГМ обаче твърдят, че са направили пазарно проучване и според него на минималните технически изисквания отговаряли няколко марки и модели автомобили. Търгът не е обжалван в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), изтъкват от ЦГМ.
Официален вносител на Dacia за България е "Рено Нисан България". Ако от автомобилния бранш са прави и наистина само Dacia Dokker отговаря на изискванията за вид 1, все пак е възможна някаква конкуренция в търга, смятат източници на "Капитал". Отделни лизингови компании могат да предложат същия модел автомобил и да спечелят с цена - както стана в поръчка на НСО за председателството на ЕС например.
Критериите за оценка на офертите в търга са два, като цената е основният - с тежест 80%. Другият показател е срокът за доставка. Участниците трябва да имат минимален общ оборот за последните три години в размер на 500 хил. лв., но и да са извършили поне една дейност, сходна с тази на поръчката, през последните три години. Тоест трябва да са предоставили поне 60 автомобила при условия на оперативен лизинг, дългосрочен наем или финансов лизинг.
Конкретната поръчка не е колосално голяма. Но е поредната, в която победителят се предопределя с неважно условие.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 NSA
19:31 28.08.2017
2 Сюлейман
Коментиран от #3, #4
19:50 28.08.2017
3 004130
До коментар #2 от "Сюлейман":
Ем че то и каруцата само гориво и смазка иска.Пък и коня я тегли.
19:54 28.08.2017
4 МБК
До коментар #2 от "Сюлейман":
😂😂😂20:30 28.08.2017
5 Фалове или фауве фен
Коментиран от #9
20:49 28.08.2017
6 Фалове или фауве фен
20:50 28.08.2017
7 далаверимпекс
Коментиран от #8
21:14 28.08.2017
8 Алфа Ромео
До коментар #7 от "далаверимпекс":
Къде ша ги търсят тези ел-ванове, пък и електричките са доста по-скъпи от Дачия. Поне са проявили малко разум тука, добре че не са поръчали луксозни джипове и лимузини на гърба на изтормозения народ, като хрантутниците в парламента, между другото депутатите в Румъния се возят на Дачии.21:53 28.08.2017
9 Антонн
До коментар #5 от "Фалове или фауве фен":
Да не става въпрос за 19000км.Защото Дачия ,се паркира само до коприва богата е на желязо.
Става за служебна,кара 5г. и това е .
Не че не се чупи,частите са евтини за това се харчи.
Коя кола има основа броня,заварена за маската и челото на роговете.
Регулиране на фаровете с жила.
Дъстар джип,нали задното окачване и гърнето е пълен смях.
На времето Деуо Есперо,Мусо бяха популярни.
Е днес ги няма,същото е и с Дачия.
Нямя хубаво и евтино,хайде фенове -,-,-,-,-,-
Коментиран от #16, #20
22:44 28.08.2017
10 миьерия
01:29 29.08.2017
11 Тинтири Минтири
04:28 29.08.2017
12 Вервайте ми
04:31 29.08.2017
13 onq s konq
08:21 29.08.2017
14 Дачия съм карал
08:28 29.08.2017
15 гост
Същото е и с патрулките: една бройка излиза 100х.лв (кола, радиостанция, оборудване и 5г обслужване), а колата струва 25х.лв в магазина, радиостанцията е няколко хиляди, радарите се видя, че не стават, обслужването пак е няколко хиляди за този период. Или я е стигнала сметката на 30-35х.лв, а не, но се плаща на 100х.лв. Кой ги подписва тези поръчки? Отговорност не носи ли?
09:16 29.08.2017
16 Niki
До коментар #9 от "Антонн":
Която фирма иска може да си купи служебни БМВ-та или Ауди-та и да ги раздаде на сульо и пульо.Да им е.ат мамата - непрекъснато да ги карат с пълна газ, да ги прегряват, по черни пътища да ги карат със 80, да скачат бордюри, да катастрофират с тях през 6 месеца, да им сипват помии вместо гориво, салоните да заприличат на кокошарник.
Накрая остатъчната им стойност ще е няма и 10% от първоначалната.
11:25 29.08.2017
17 Капитана
13:08 29.08.2017
18 инженер по транспортна техника
Коментиран от #19
08:15 30.08.2017
19 qwerty
До коментар #18 от "инженер по транспортна техника":
Никой нищо не договаря - след сключване на договора шеФчетата ще карат (тест-драйв по Б.Б. и субару трибека) най-скъпите модели, предлагани от фирмата спечелила обществената поръчка. Историята помни много такива поръчки.пс. пред шоурума на рено имаше и нисан ГТР.....
17:20 31.08.2017
20 Този коментар е премахнат от модератор.