Ръководството на Volkswagen и синдикални организации разработват план за сдържането на конкуренцията от страна на... Skoda. Немците са притеснени от бурно растящите печалби на чешкия производител (€1.2 млрд. за миналата година), все по-добрите оценки на специализираните издания за продукцията от Млада Болеслав и все по-изострящото се съперничество между двете марки.
VW се бори с последствията от "Дизелгейт" и търси начини да намали разходите си със съкращения на работни места и орязване на финансирането на немските си заводи. Част от разглежданите варианти за възпиране на вътрешната конкуренция със Skoda са пренос на част от производството от Чехия в Германия и увеличаване на таксите за използване на технологиите на групата.
Във Волфсбург смятат "съчетанието от германски технологии и евтина работна ръка" за несправедливо предимство, с което ще се борят. Една от първите мерки, които немците смятат да предприемат, е увеличаване на заплащането за използването на модулната платформа MQB.
Министър-председателят на Чехия Бохуслав Соботка обяви, че в най-скоро време ще се срещне с ръководството на Skoda за изясняване на ситуацията. Премиерът се обяви твърдо против изнасянето на производството извън пределите на страната. Ако това все пак се случело, компанията щяла да бъде принудена да съкрати две трети от персонала си.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 123
Коментиран от #5
10:24 06.10.2017
2 123
А, това за цените не е вярно. Последните години Шкода и Фолксваген са на почти еднакви цени. Но, има едно голямо НО..
Шкода отдавна произвежда по-качествени автомобили от Фолксваген. Даже немските списания - например Ауто Билд постоянно ги слагат на първо място. Другото ОГРОМНО предимство на Шкода е, че от същата платформа правят огромно вътрешно пространство - широко купе и огромен багажник. Дизайна на Шкодите също е много по-добър - като се започне от С образните стопове до основните линии на автомобила.
А Супърба от снимката е в пъти по-добър от нелошия Пасат....
Коментиран от #20
10:28 06.10.2017
3 Фен
10:30 06.10.2017
4 Кузмич
10:31 06.10.2017
5 Буфон
До коментар #1 от "123":
Пише се технологии. Никъде в българския език, множествено число не завършва на Й. Не сме русия.Коментиран от #14
10:34 06.10.2017
6 321
10:35 06.10.2017
7 Пазарен Либерализатор
10:35 06.10.2017
8 123
10:40 06.10.2017
9 Автомобилист
В Германия в заводите на VW, работят - трето и друго поколение турци.
Преценете сами къде е качеството!!!
Коментиран от #10
11:01 06.10.2017
10 Гост
До коментар #9 от "Автомобилист":
Брат в заводите на Шкода работят повече чузденци Поляци Българи Монголци Украинци Румънци Унгарци и Индици аз съм работил в един от заводите на Шкода11:16 06.10.2017
11 Хорст
11:25 06.10.2017
12 3395
11:30 06.10.2017
13 фау ве
Пълни глупости!
Иначе Шкода е супер, защото технологично си е Фолксваген.
Коментиран от #30
11:30 06.10.2017
14 123
До коментар #5 от "Буфон":
Абе то и името на страна не се пише с малка буква , ама карай.Коментиран от #15
11:49 06.10.2017
15 Буфон
До коментар #14 от "123":
русия се пише с малка буква. Толкова за варварите.Коментиран от #27
12:16 06.10.2017
16 Гост
Коментиран от #18
13:54 06.10.2017
17 сойкаПРИСМЕХУЛКА
Коментиран от #19, #21, #32
15:40 06.10.2017
18 123
До коментар #16 от "Гост":
Ето така се получава, като сравняваш 120L с ФВ Голф 2. Вярно Голфът е една идея по-добър, съгласих се с теб.Ама по-новите модели си ги виждал само отдалеч, познах нали?
16:30 06.10.2017
19 Гост 2 оригинала
До коментар #17 от "сойкаПРИСМЕХУЛКА":
Ще ме прощаваш, ама не си прав. Предната кола ми беше Шкода, оборудването беше с много малка разлика от L&K. Сегашната ми е VW, доста високо оборудване, без някой допълнителни щуротии, с които дилъра само натоварва цената, но със сигурност неотстъпващо на L&K-то на Шкода. Сравнена със Superb, разликата по ценова листа е около 4 бона. Естествено, тя нараства защото Еуратек правят много добри отстъпки, за разлика от Порше. И това води до разликата в цената със сериозна сума,което кара човек сериозно да се замисли. От друга страна, това че някои си мисли че няма разлика между двете коли е абсолютна заблуда. Може и VW-то да е по скучно като дизаин, нооооо, качеството е очевадно. Шкодата е много добра, но другото наистина е по-добро. Малки, дребни нечица издават по високата класа на VW. Качеството просто се усеща в салона. Единствено Шкодата бие с по ниско тегло. Дали си струва? Ми, не знам, честно, защото с двете марки проблемите са ми били точно никакви. Но все пак, Шкода наистина е автомобил който е сериозна конкуренция на VW. Аз в моя случай държах на марката, а и новия Superb още не беше излязъл.17:43 06.10.2017
20 Mercedes-Benz
До коментар #2 от "123":
Правиш ли разлика между демокрация и пазарна икономика?17:48 06.10.2017
21 Голфон
До коментар #17 от "сойкаПРИСМЕХУЛКА":
И какво е общото на едно Ауди А4, А5, А6, А7 или А8 със шкода, сеат и фолкщайген?Отговор: Нищо.
VAG има две основни платформи - MQB за коли с напречни мотори - на нея се прави всичката ширпотреба - голфове, пасатори, шкоди, сятове и Ауди А3.
MLB е скъпата платформа с надлъжно разположени мотори - нея я използват Аудитата от А4 нагоре + порше и бентли.
Коментиран от #23
19:44 06.10.2017
22 Георги Василев
01:14 07.10.2017
23 1.9 TDI
До коментар #21 от "Голфон":
Прав си. Но Шкода се отказаха от надлъжните. И сега имат стоманено окачване навсякъде, макар, че алуминиево то е по-добро. Но е скъпо, а в момента VAGим продава механиката и платформата на много висока цена. Въпреки това чехите и словаците успяват да конкурират VW. Най вече защото в заводите все още работят бели хора. И си спазват дисциплина.Аз друго не мога да разбера - как тук в този форум пишещите казват че моторите на Ауди и vw са боклук, а на Шкода не са? В Шкода ги вадят готови от един сандък и ги монтират на шасито.
08:06 07.10.2017
24 Георги Славов
Skoda-Auto е собственост на Volkswagen Group.
Коментиран от #36
09:35 07.10.2017
25 Вуйчо
09:50 07.10.2017
26 asdads
11:59 07.10.2017
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 гощо
12:56 07.10.2017
29 Хорацио
По-качествен продукт от Фолксваген! Защо? Някой не се ли пита защо при еднакви неща дори по-некачествени пластмаси и ламарини се получава по-качествен продукт? Отговора е- в Чехия няма маймуни както в Германия и на поточните линии работят бели хора, които влагат всичко в работата си, а не ходят надрусани и пияни на работа и не скатават. Същото нещо имаме при Дачия сравнявайки я с Рено сглобявано в Турция и други места с кафяви работници на конвейрите. Това е простата истина, това е и причината за спада в качеството на БМВ и Мерцедес последните 25 години- некачествената работна ръка дошла от джунглите. Също така, разликата в качеството на Тйота сглобявана в Япония и САЩ е драстична, защото в САЩ в завода на Тойота са само емигранти от долен калибър, а в Япония - японци.
14:31 07.10.2017
30 Oпелофоб
До коментар #13 от "фау ве":
Статията не е тъпа ....Да Фолксваген са уплашени от Шкода и то не е от вчера.Дори в Германия продажбите на Шкода Супърб са по-високи от на пасат.Преди около пет години шефа на Фолксваген се изказа че не може дъщерна фирма да продава повече от майката ,в което има логика, и ги почнаха да ги режат.18:00 07.10.2017
31 Mein Fuhrer
- Фолксваген ...
Пфффффф егати престижа с работна кола !
20:06 07.10.2017
32 tony ilchev
До коментар #17 от "сойкаПРИСМЕХУЛКА":
Така са се уплашили,че им треперят веждите.Та те притежават не само Шкода а и Сеат,Порше,Bentley,Audi ,Bugatti ,MAN AG ,Ducati Motor Holding..... и четете си сами че не ми се пише:https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D1%81%D0%B2%D0%B0%D0%B3%D0%B5%D0%BD_%D0%93%D1%80%D1%83%D0%BF
20:36 07.10.2017
33 никога менте
21:27 07.10.2017
34 Симпли клевър-просто умно
22:17 07.10.2017
35 ВАГ
Били на една и съща платформа .... ами Ситроен,Пежо,Опел,Тойота,Лексус,Хонда,Мазда и много други като са на една та какво?!!!
Както съм казвал много пъти VW-та по пътищата на милион км колкото щеш ,от други марки на толкова км не съм виждал (с изключение на Мерцедес).
23:15 07.10.2017
36 Shmeker
До коментар #24 от "Георги Славов":
Собственост, но VW им продава платформата и механиката както казах. И то на висока цена. Вероятно ще я повишат още за да им се вдигне цената на шкодите и да им паднат продажбите. Друго не могат да направят.11:46 08.10.2017