Last news in Fakti

6 Октомври, 2017 11:04 47 114 84

Какво се случи с Москвич

  • москвич-
  • автомобили-
  • ссср-
  • завод

От многобройните бивши съветски заводи за автомобили днес са останали толкова, че да се преброят на пръстите на едната ръка. Руските АвтоВАЗ и ГАЗ работят сравнително успешно, а останалите или са заети от чуждестранни инвеститори или тънат в разруха.

По-възрастните знаят, че у нас в миналото най-популярни бяха руските автомобили Лада и Москвич. И докато Лада, под ръководството на Renault, процъфтява на руските пазари, то Москвич-ите отдавна са забравени.

Строителството на завода стартира през далечната 1929 година и само 12 месеца по-късно е пуснат в експлоатация. Разцветът на автомобилната фабрика, която впоследствие получава името "Москвич", е след края на Втората световна война.

Но с идването на "Перестройката" над марката Москвич започват да се спускат тъмни облаци. През 2001-а производството окончателно е преустановено, а девет години по-късно е завършена процедурата по банкрут.

След няколко неуспешни опита за възраждане на марката и на руското производство на автомобили Москвич, днес са останали само спомена и сградата, която тъжно напомня за някогашния си разцвет.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кобрата

    199 40 Отговор
    Автомобильный завод имени Ленинского комсомола
    Чудни машинки бяха, аз също съм карал Москвич преди години, може да не са нещо особено, ама за работа са идеални...
    А и чистата 12-тица руската сглобка бая си върви, изпреварвал съм Mercedes-и с него
    140 ги вдига безотказно ако е стегнат, а за кърска работа е направо катър...
    Даже руснаците са викали на Москвича - ''Дядо Иван''

    Коментиран от #58

  • 2 ЪРП

    131 28 Отговор
    .......ЛЕГЕНДА!!!
  • 3 Иван

    109 199 Отговор
    Пълен боклук!Баща ми имаше такъв преди 40 год.Беше на по малко от 50000 км.,когато смени основни и биелни лагери.Дребните ремонти бяха ежедневие,а колко пъти съм го бутал защото не пали даже не помня.Ръждясваше много бързо въпреки че стоеше в гараж и през зимата рядко се караше.Тия дето го хвалят са го виждали само на снимка.

    Коментиран от #5, #35, #74

  • 4 Коко

    164 17 Отговор
    Че то и от нашите заводи останките са същите!? Всъщност не! Тук и стените не останаха!
  • 5 незнайко

    107 48 Отговор

    До коментар #3 от "Иван":

    Сигурно баща Ви е бил счетоводител и нищо , ама нищо не е разбирал от техника. Вие сега колко разбирате от вашия автомобил , ако имате такъв ? Едва ли знаете как Ви работи инжекцията и кой отговаря за запалването в Вашия автомобил !!! А и още по зле ако е дизел !!!

    Коментиран от #9, #10, #69

  • 6 Митко

    181 27 Отговор
    Приказвате си без да мислите. Карах 2140 д 10 години и на пътя не съм оставал /170 х.км./ що е риболов и черни пътища аз си знам. Това е туристически модел на Т-34. Назад не знае!
  • 7 незнайко

    147 28 Отговор
    Москвича беше събрал няй доброто за времето си. Ресори на задния цял мост с диференциала. Предно четириточково окачване с пружини. Задно задвижване. Безпроблемна скоростна кутия. Двигателя прототип на БМВ с верига. Разбира се материалите за изработсата му не бяха най, най добрите, но важното е принципа. Не знам защо не го доразвиха а го оставиха да залезе ? Ако някой не знае, двигателя беше способен да достига 7500 оборота при преработка на центробежния регулатор! Но стига толкова носталгия...

    Коментиран от #11

  • 8 москвичът е вечна кола

    108 30 Отговор
    абе мразци на москвички вии сте много глупави като си купиш някаква нова кола на 6-10години ремонтът и подръжката им са много скъпи и проблемите са им много сложни а на туй отгоре кат са преебе електрониката не можеш да я запалиш да я подкараш че дори не можеш да си отвориш врата а москвичите и ладите имат по лесна и опростена механика която 4 годишно дете може да ти я оправи духайте ги беемведжии и мерцедеседжии

    Коментиран от #28

  • 9 Иван

    78 112 Отговор

    До коментар #5 от "незнайко":

    Москвича беше много ненадеждна кола.Това,че на някой му плащат да хвали руските коли не променя факта,че те са боклуци.Един автопроизводител с качествена продукция най малкото не може да фалира.

    Коментиран от #84

  • 10 Иван

    43 30 Отговор

    До коментар #5 от "незнайко":

    Аз съм си купил подробно ръководство за устройството на притежаваният от мен автомобил.За „инжекцията“ не знам,не съм имал проблеми,но виж карбуратор мога да ти разглобя и сглобя.А ти можеш ли?

    Коментиран от #12, #80

  • 11 321

    56 70 Отговор

    До коментар #7 от "незнайко":

    Двигателя не е прототип на БМВ, а е от БМВ 1500. После руснаците спират да плащат лиценз и решават да го "подобрят".
    Не е доразвивана тази кола, защото руските капацитети са били заети да правят само танкове, пушки и снаряди. Нормалния потребител е бил без значение. То за това нито една РУСКА кола не се е наложила на никой пазар. Жигулата (Фиат 124) после е подобрявана ... постига едно голямо нищо.

    Не случайно има приказката, че шофьорите на москвич ги погребват прави ... То като лежиш под нея цял живот.

    Коментиран от #24, #42

  • 12 незнайко

    43 27 Отговор

    До коментар #10 от "Иван":

    Радвам се, но си много малък за да разглобяваш и сглобяваш карбуратор Вебер и да го настройваш. Може и да не си чувал за този култов карбуратор.

    Коментиран от #13

  • 13 Иван

    50 19 Отговор

    До коментар #12 от "незнайко":

    Всъщност не съм много малък.Явно не четеш всичко написано.Гатанка за теб-дядо ми е участвал в първата световна война,хайде познай на колко години съм приблизително?А ти въпросният карбуратор можеш ли да го настройваш?А чукче и наковалня,знаеш ли какво е и как и на колко км. се регулира?Чета написаното от теб от дълго време и отдавна съм ти „скроил шапката“.
  • 14 Кракра

    52 79 Отговор
    Нечовешки боклуци, само ЗАЗ беше по-зле от тях. Ма той впиянченият мужик толкова си може.
  • 15 Гошо

    41 12 Отговор
    Има огромна разлика между москвич 412 и БМВ 1500.Единственото което ги свързва е клапанния им механизъм VHV който е дело на BMV.Този клапанен механизъм се използва от много марки по света.
  • 16 Найден

    45 108 Отговор
    Съветски скапани железа, радост за булгаристанските русофилистици

    Коментиран от #56

  • 17 БАКЪРА

    25 6 Отговор
    Абе, баят жилязу има още за земане
  • 18 Тишо

    74 10 Отговор
    Имахме навремето зелен дванайсетак дефорсиран... ииии ракета ! С лети джанти от Мерцедес на спици... естествено задника навирен. Абе... самолет !
  • 19 имал москвич

    66 47 Отговор
    Не спорете, баща ми имаше 2 москвича, и двата купувани нови, защото нямаше как да купи друга кола, за лада се чакаше твърде дълго.
    Единият беше 8 мак, другият 12-так купуван 1986 г., ръждяса и отиде за скрап на 36 000 км, вярно, че, тогава, като върнаха земята в началото на 90-те го вкарваше в нивата и товарихме чувалите с картофи, но като цяло си остава пълен кенеф. Ходили сме няколко пъти на море с него, беше голямо приключение. Харчи много, никакъв комфорт, ръждясва, разпада се двигателя след време, на скоростната кутия беше изтекло маслото, протекоха му гарнитури и всичко приключи на реалните 36 хил. км. иначе окачването е бетон, носи на блъскане и дупки, но си е кола от 50 - те години на миналия век и такава си остана до началото на 90-те, когато го замениха с Алеко, но тогава пък баща ми си купи западна кола и мъката свърши.
  • 20 имал москвич

    65 10 Отговор
    Карал съм мустанга, като млад щофьор и минах през едно дърво, не много дебело, въобще не го усети.
    Баща ми беше пропаднал се него в една шахта, циганите бяха откраднали капака, от ония кръглите шахти по пътищата, двама полицаи му помогнали и москвича продължи по пътя, към нивата. Москвича става само за кърска работа, да го блъскаш, да го товариш, вместо магаре, екстра е, ламарините са здрави, но ръждясват, иначе в началото е супер, за товарене на всякакви боклуци е супер, 1 тон ги поема без да се оплаква, пълнили сме го с чували картофи и тикви и какво ли още не. Нещо средно между трактор и автомобил.
  • 21 Алфа Ромео

    39 17 Отговор
    Единствената що годе прилична кола правена от СССР беше Жигули (Лада) които са както всички знаят италиански Фиати с някои изменения пригодени за руските условия.Волга също може би, която е копирана от някоя американска кола забравих точно марката, комфортна кола с огромен разход на гориво.
  • 22 газо

    33 22 Отговор
    АЗЛК....ах, защо ли те купих!?
  • 23 Гост

    18 24 Отговор
    Те сега ушанките в тоз завод разработват проекта "кортеж" сега:)
  • 24 Random

    2 8 Отговор

    До коментар #11 от "321":

    Нямат нищо общо.
  • 25 сойкаПРИСМЕХУЛКА

    28 8 Отговор
    Е как какво се е случило с Москвич? Ние нашия го разпродадохме на части, а купето го дадохме за вторични, за да го преработят и някой заблуден таксиджия да си купи от тая ламарина нова Дачия.
  • 26 Собственик на Москвич

    48 3 Отговор
    А за кръжока "Москвич" какво ще кажете?
    Всяка събота и неделя членовете на кръжока провеждаха целодневни занимания в ремонти и разучаване на Москвича по цветен атлас в между блоковите пространства. За 10 год. не бях влизал в сервиз.
  • 27 Радо

    47 14 Отговор
    Първата ни семейна кола беше 2140Д, на 110К км я взехме, ние млади и щастливи на 23г., тогава още не превъртаха километражите през 92-ра г., за 8г. не ни е оставяла на пътя никога, само нямаше никакво парно, продадох я на 240К км, двигателят не гореше грам масло, и 150 ги отлепяше на бензин.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Вермахт

    35 53 Отговор
    Москвича е боклук марка-- руска му техника няма какво да се лъжем -- всичко е откраднато от западен модел автомобил --купе и двигател. Руснака нищо не е изобретил а е направил копие.Просто сме били слепи нямали сме достъп до никаква информация как са живели хората на запад и какво са карали през тях години.- ум да ти зайде като видиш какви автомобили са произвеждали примерно през 50-те години Ама са сиромах потурланко беден невеж бай ганьо пак е бил голям успех за времето Какъв автомобил какво чудо МОСКВИЧ

    Коментиран от #75

  • 30 sdhj

    24 14 Отговор
    Ах Защо Ли те Купих
  • 31 факт

    33 11 Отговор
    бракувах август месец го здрав в движение резачка от всякъде ,но вече морално остарял....никога и никъде не ме е оставял, не кола , а москвич 21412
  • 32 гостенче

    47 6 Отговор
    Карах 18 години Москвич 2140 дефорсиран сглобен в Ловеч. Никога не ме е оставил насред път. Безспорно, сегашните автомобили са по-добри, но и него си го биваше. Карал съм с Москвича дърва, матраци, перални, телевизори, дървен материал, грозде, тор. Абе всичко съм карал с него, а си изглеждаше добре. Беше си добра мошина, особено да си свърши човек по-тежка работа.
  • 33 бях там наскоро

    56 11 Отговор
    Не знам дали разбирачите в този форум са чели скоро за заводите "Москвич" или си хортуват с факти отпреди 30 години.

    В момента част от сградите на територията на завод "Москвич" са наети от фирми "миньори" произвеждащи Биткойни.
    Цели етажи са наблъскани с най-модерна компютърна техника и произвеждат денонощно милионери.
    Тези помещения са избрани за тази цел, защото производствения процес потребява огромни количиства електроенергия, необходима е доставка на електричество колкото за едно индустриално предприятие, т.е. съответната инфраструктура я има в тези цехове.

    А снимката с оглозгания цех е сигурно отпреди 20 години, когато в "Москвич" направиха реорганизация и изнесоха старото оборудване нанякъде.
    После през 90-те години и до към 2010г на територията на завода действаше смесеното руско-френско предприятие "Автофрамос" те правеха коли по лиценз на Рено.

    А България си е ЯКА селяния, тъпак до тъпака седят и злословят по чужд адрес, най-ги бива в плюенето и жлъчните коментари.

    За сравнение ще ви кажа, че в Русия произвеждат автомобили почти всички големи световни производители . Факт ! Вече и Тойота , която е от голямото добрутро, се нави и откриха завод в С.Петербург . Правят топ моделите си Корола и Камри.

    А големите български усти правят китайски ментета в завод в Ловеч построен от бащите им за да произвежда по руски лиценз "Москвичи" .

    Бащите на големите български усти и г.зове са били далеч по-умни и работливи хора, напра

    Коментиран от #54

  • 34 Ощърбий

    60 24 Отговор
    АЗЛК - Ах Защо Ли те Купих, му вихахме с комшиите, като се гъзехме да ги ремонтираме пред блока!
    Имал съм 408 - оня с 4-те фара. Радио немаше тъй и не му турих, едва ли щеше да се чува нещо от радиото. Това чудо бръмчеше като танк...
    Ръгнеш 4-та, ако успееш с онази безумна система от лостчета направена скоростнио лост да е на кормилото и засилиш на повече от шайсе. Диффа почваше да вие като стадо гладни вълци. Какво ли масло не му слагах - нема тишина. Накрая мислех да го напълня с пепел от печката!!!!

    Моторя! О моторя!!! Още седи черното петно на тавана на гаражя, кат се подпали карбураторя му!
    Основен ремонт на към 80к. Не моеше и най лекия баир да качи.

    Но най великото тейническо постижение на Космича беше копчето на пода за превключване от къси на дълги и обратно!!!!

    А и да не забравим да споменем, че с един ключ на целия квартал Космичите се отваряха, а моя даже и с ключа за пощенската ми кутия.
    Поне се палеше само с неговия си ключ.
    Абе... Роман моа да напиша!!!!

    Коментиран от #41, #66

  • 35 СИРОМАХА

    32 6 Отговор

    До коментар #3 от "Иван":

    Виж сега, прав си, може да не са нещо хубаво Москвичите, ама вършат работа, а и хората дето ги карат са бедни и нямат голям избор какво друго да купят за цената на един Москвич...
    Викаш ти - бо...ци са, ми то и животът ни е бо...к ама го живеем, то с тея заплати кво друго да караш освен Лада и Москвич?
    Най-много някой издухан Golf на половин милион километра или пък някоя изгнила Vectra с приблизително същият пробег...
  • 36 гост

    35 7 Отговор
    В Детройт колко автомобилни завода се затвориха,че и градът опустя населението се пръсна в други градове,.То на всякъде може да се случи,един умира ,друг се ражда,това е живота.Защо правите трагедия от едни съвсем обикновени житейски работи?

    Коментиран от #37

  • 37 nikko

    22 3 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    В Италия, Ланча я ликвидираха..
  • 38 Бат Мишо

    36 13 Отговор
    бутал си го Москвича на баща си защото е бил българска сглобка ...по същата причина е и гниел.между праените в русия и бг има планини разлика.моя е руски и е първата и предполагам последната чисто нова кола в живота ми и все още си върви.Бавареца ми е отвънка на гаража, Москвата вътре даже и фасона и е по як

    Коментиран от #43

  • 39 Бат Мишо

    16 3 Отговор
    Гоше кат единствената прилика са клапаните слагаш ли басче
    да додеш до мое село където пред тебе ще надръндя скоростната кутия ДИРЕКТНО БАРАБАР С КОЖУХ от баварката на Москвата ....ще слажиш едни 200 лв да труда обаче, щото трябва да я сваля и сложа 2 пъти щото карам с нея Москвата -от 29 години е там
    РАЗБИРАЧ
  • 40 УЧЕН

    22 23 Отговор
    Тъй наречената кола Москвич отзат беше на ресори. още 1- вата год. се изпраряха и купето опираха на тампоните на моста . Тогава ги -шпренгвахме ...ТЕРМИЧНО ги извиваха...и понеже задницата се повдигаше и така не може да се кара - слагахме в багажника за постоянно торба С ЦИМЕНТ -50 кг.!!! А първото сменено масло сипвахме във праговете - за да не изгният. Е КОЙ ЩЕ МИ КАЖЕ . ЧЕ СМЕ КАРАЛИ КОЛИ ???
  • 41 forth

    16 4 Отговор

    До коментар #34 от "Ощърбий":

    Ощърбий. Голем смех с твоя коментар. Само за това ти дадох +. Направо започвай да го пишеш този роман!
  • 42 Stefan

    21 6 Отговор

    До коментар #11 от "321":

    Писал си за Жигулата, че не става нищо - не съм съгласен. За онези години около 1968г. и след това, за голяма страна като Съветския съюз, появата на нова транспортна и съвременна техника дава голям, може би огромен тласък на търговските, съобщителните и деловите връзки. Това е първият автомобил в СССР с ДВГ с висящи клапани / взети от ФИАТ а той от колите на Ферари от Формула 1/, съвременен карбуратор - които неща дават икономия с около 25% в сравнение с двг със стоящи клапани. И други нови технологии от Запада, въпреки, че руснаците правят около 700 подобрения.
  • 43 Иван

    17 25 Отговор

    До коментар #38 от "Бат Мишо":

    В България правеха сам Алеко,само за сведение.През 1973г. москвичите идваха от Русия.Между другото колко ти плащат да пишеш тия глупости?Ако парите са добри и аз ще почна да ги хваля.:)

    Коментиран от #47, #81

  • 44 ВАГ

    13 35 Отговор
    Да кажеш ,че този сандък е кола ....трябва да си много захлупен.

    Коментиран от #48

  • 45 Барчо

    35 12 Отговор
    Баща ми имаше Москвич и аз го наследих. Караше си безотказно. Не са като сегашните. Днешните коли са добри докъм десетата година. После е една бездънна яма за вкарване на пари. Частите, които се продават тук са от Китай от долнопробни гаражни цехчета без каквото и да е ниво на качество. Никога няма да те остави на пътя и може да се направи с тел или свинска опашка. Новите машинки така са направени, че трябва да си отидеш в сервиз и за най-елементарната повреда.
    Така че който плюе по старите коли се изказва малко неподготвен. Включително и западните коли по това време бяха елементарни за обслужване, но с по-друг дизайн и съвсем различна насока за клиентелата.

    Коментиран от #46, #50

  • 46 Иван

    11 9 Отговор

    До коментар #45 от "Барчо":

    Само за сведение преди 1989г. внасяха части и от Виетнам,тогава братска соц. страна.Спомням си че „виетнамските“ сегменти бяха много твърди и износваха бързо цилиндрите.Така че не си мисли,че и тогава всичко беше „оригинал“ от Русия.Да не говорим,че и Китай беше и е братска соц. страна.:)А на теб колко ти плащат да пишеш хвалби,ако не е тайна:)?
  • 47 Огнян

    9 1 Отговор

    До коментар #43 от "Иван":

    Москвич 408 Рила се е сглабял също в България от 1968-ма.
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/19605-istoriiata-na-bylgarskite-avtomobili-moskvich-408/
  • 48 Мснн

    11 14 Отговор

    До коментар #44 от "ВАГ":

    Абсолютен кирпич става само за кантара
  • 49 сафо

    16 11 Отговор
    Карам Голф 3 ТДИ и Лада 2107. Ладата е за прости хора. Ремонт се прави и на пътя,защото това се случва често,а на Голфа въобще не се е случвало,въпреки годините(25). "Необяснимо" е,защо когато правя завой с Ладата винаги псувам създателите и!
  • 50 MI2

    12 14 Отговор

    До коментар #45 от "Барчо":

    Нашият Москвич 1500 не можа да изкара и 100 хиляди и счупи диференциал два пъти. Вратите му се затваряха само със зверски удар и май последно не можеха и да се заключват. Двигателят беше много здрав - нали бил краден от БМВ май?
  • 51 гост

    27 5 Отговор
    москвича е идеално средство на което да се учиш да шофираш.никакви хидравлики абс вниманието ти е винаги насочено към пътя никога не знаеш какво ще стане и най вече учиш се на майсторлък.Само да отбележа че хората по Балкана още си ги пазят .
  • 52 стоян

    12 20 Отговор
    До русофилолюбците Въпрос -кат са толкова хубави и здрави защо са фалирали тези таралясници

    Коментиран от #53, #55

  • 53 гост

    12 2 Отговор

    До коментар #52 от "стоян":

    може би заради факта че повечето хора сами са си ги ремонтирвали и не е имало нужда от нова кола докато не е дошъл момента когато им е омръзнало да ги кърпят,и като няма достатъчно продажби на автомобили и дотам.
  • 54 Алфа Ромео

    7 8 Отговор

    До коментар #33 от "бях там наскоро":

    Знаем че има заводи на много големи производители в Русия, спокойно, само не се опитвай да ме убедиш че Космича е страхотна кола. Също знаем че в БГ не се произвеждат автомобили, а селянията и плюенето си го има по цял свят....
  • 55 123.300д

    22 9 Отговор

    До коментар #52 от "стоян":

    Щото капута Горбачов се продаде на "демократите" и унищожи всичко...а че си трол смотан се вижда и от слепите...кажи колко опели и бвм на годините на москвич си видял-хич,николко или нула
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Djak Sparo

    44 0 Отговор
    Ех стари момчета ,какви години изживяхме когато хайманосвахме с москалите.За всички останали ,без лоши чувства ,всяко нещо с времето си!?!?!
  • 58 Някой

    5 9 Отговор

    До коментар #1 от "Кобрата":

    Изпреварвал съм дори и ФЕРАРИ с моквич 412 нали е по лиценс на БМВ самоче руснаците нещо не са го копирали точно.
  • 59 Един

    5 8 Отговор
    Не забравяйте,че новите коли са направени да ходят на сервиз и защото има едни хора които се наричат монтьори и те хранят семейства какро и боклукчийте,лекарите,инженерите,продавачките и всички останали! Това че Бай ви Ганя разбира от всичко и няма пари за майстори си е друга тема на разговор...И да Мохера е страшен кендзеф,за справка вижте какви коли са правили Франсета,Италиянци и Немци,а Руснака само е крал и копирал най бездарно!
    Много руски следвоенни модели са крадени от Американците и приликите с външния вид са очевадни! Но ги признавам за камионите и верижните им машини перфектни за техните условия на север.....
  • 60 Кабагайдаров

    15 2 Отговор
    Фалит има не само в Русия ще ви припомня за една легенда Студебейкър , а колко има дето изобщо не сме ги чували....
  • 61 Кольо Камиона

    12 16 Отговор
    След края на ВСВ Русия разглобява завод на Опел, товари го на жп вагони и го сглобява за да произвежда Москвич. В технологично отношение през годините няма кой знае какъв напредък и до края си остава морално остарял немски модел с руски части сглобявани от пияни мужици. Той и Запорожката са най големите автомобилни недоразумения. На Андрешковците които ги харесват пожелавам един ден да се качат на ГоУф 2 и да открият разликата между кола и каруца.

    Коментиран от #62

  • 62 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #61 от "Кольо Камиона":

    тук си прав.гоуфа си е цяла каруца лагерницата вози по комфортно,но признавам на вагените 1,6 и 1.8 двигателите им нямат умиране .карал съм джета 1,6 89-та на 400 и косур хил. км и работи безотказно по-добре работи и от моята поларка 96-та производство която си е пълен курник .и относно возията откакто й се скапаха амортисьорите започна да вози по-добре нищо че малко губи сцеплението.
  • 63 ВАГ

    4 5 Отговор
    Вижте (горе на 3та снимка) само какво скеле са направили за 7 букви :)..... коли ще ми правят ....охлюви :)
  • 64 Т(рактор)-34

    8 3 Отговор
    Ще ви кажа едно,че е "дърво" си е дърво!Но нашия 8-ак с четири фара беше модел 66 г.Да не очаква някой да е Майбах AMG SLK Special ???
    По въпроса с авариите - да ви кажа на пътя не е оставал,не е гнило макар поради добрия ни стандарт на живот да не е виждал сервиз.Но и не е лежал никой под него с месеци.Не помня на колко километра беше ,когато баща ми го даде на едни цигани за желязо,знам че донесоха акумулатор и 2 л.бензин в едно шише.маркуче към помпата и запали веднага.
    За годините и времето си беше много добра за руска кола,кой каквото и да говори.А за колегите които за няколко години им изгнили диференциалите ще кажа - ако не знаеш какво и как,отиди в сервиза.А има и кофти късмет и музика бил много пиян и сгафил твърде много та затова гние,троши се и т.н.
    Поздрави и не ме мразете,не хуля само изказвам лични впечатления
  • 65 Митко

    9 13 Отговор
    Не знам какви коли сте карали всички разбирачи тук, но аз имах първо Москвич, после Жигула. Олелееее...Москвича нямаше и 10 000 км когато се наложи да почна практически уроци по автомонтьрство. А за части съм обикалял из цяла България. Много ви е къса паметта май на всички фенове на руското автопроизводство. Частите вярно бяха евтини...ако ги намериш. После Жигулката. На 45000 се скапа динамото, на 80 000 правих основен ремонт. Д не говорим за досадните ремонтчета които почти всекидневно се правеха. А относно другите коли дето уж се скапвали. Първата ми западна кола беше Форд Гранада. Взех я на 190 000. Карах я до 260 000 - само накладки, масло и филтри съм сменял. После Опел Кадет Дизел на 150 000. 6 години никакви ремонти. Закарах го на собствен ход до моргата ...няма да продължавам с японските коли които карам и до ден днешен. Стига с тези руски консерви че ставате смешни..

    Коментиран от #79

  • 66 100

    4 2 Отговор

    До коментар #34 от "Ощърбий":

    Браво! Всичко е вярно и интересно написано.А за ключа поне не викаш ключар като го загубиш.
  • 67 Перо македонеца

    9 5 Отговор
    Като са некачествени у морално остарели как да се купуват и да не фалират. Едно време, през 60-те Москвич 408 струваше колкото Форд и ако тогава се продава свободно на българския пазар Форд-ове, Фиати и Рена никой нямаше да си купува москвич.
  • 68 Марони

    6 12 Отговор
    Тези,дето ми хвалят Москвич,на раменете имат не глава,а.керпич.
    Ма те и руснаците са си керпичи и до ден днешен.
  • 69 Геро

    6 4 Отговор

    До коментар #5 от "незнайко":

    Еехх, Незнайко Незнайко.
    Явно Москвич не си виждал нито бутал.
    Пожелавам ти го.
    Време е да натрупаш вече малко житейски опит и да смениш ника. Всеки път гледам какви ги дрънкаш.
  • 70 мони

    4 8 Отговор
    Това не е кола,това е каруца!
  • 71 Жак

    6 4 Отговор
    Имах москве 412. Много ремонти но и много хубаяи спомени от младостта. Имаха хубав старт, по проходите изпреварвах ладите, но гореше много и бръмчеше много. Крали са от немците, но не достатъчно.
  • 72 Шофьор

    8 0 Отговор
    Взех книжка на Московец. Баща ми имаше. Респект! Всички, които се изказват, забравят най-важнато -ПРОСТО ТОГАВА,ПО ТОВА ВРЕМЕ, НЯМАШЕ ИЗБОР! Едно не може да се отрече -никога не можеше да забравиш мигача включен-имаше страхотна сигнализация.
  • 73 Киро-Смока

    4 2 Отговор
    В москвето на тати опънах първата си мадама.............после минаха и други ама както и да е.
  • 74 Опа

    8 3 Отговор

    До коментар #3 от "Иван":

    Човек незнам какъв е бил тоя Москвич или какъв е бил шофьора му,нашия чист 12 руска сглобка се кара 22 години, баща ми ми го даде да се уча на него като взех книжка! Беше на 700 000 км и двигателя не беше отварян! Карбуратора беше озон и центровката перфект! Никога не е отказвал да запали само с чукване на ключа! Така че явно във вас е нямало кой да смени чукче и наковалня и да барне хубава центровка! Така го взеха едни роми да си бръмчат с него!
  • 75 Пенсионер

    5 3 Отговор

    До коментар #29 от "Вермахт":

    Не всички сме били слепи при соца приятелю. Който беше любопитен можеше да намери всякакво информация за Запада , за колите им , за музиката и т.н. Е , имаше и такива дето се задоволяваха с Изкарай Гано говеда ...по радиоточката на прозореца на село и сега гласуват за БСП.Но имаше и будни младежи които схващаха разликата.
  • 76 Townboy

    2 0 Отговор
    Москвичът е класика. Първата "любов" за много от нас дето сме живяли по Тошово време!
  • 77 Дагето

    2 2 Отговор
    Чета и се чудя повечето от плюещите москвича само си го спомнят как изглежда камо ли да са карали.Москвич 12 двигателя е по лиценз на немския дарак БМВ а москвич 8 по лиценз на опел е мотора.На 8 слагахме карбуратор от кадет и докарваше разход 6/100.Дванаисетака вървеше 160 без проблем .Мотора е същия като на 316 пиша го заради разбирача ,които пише че нямал нищо общо с БМВ.Ладата превъзхождаше във всичко москвича.
  • 78 Я гледай

    1 1 Отговор
    Гледам Москвича на снимката и ми става едно такова мъчно , мъчно за соца.Защо почина бе , милия?
  • 79 Пешо

    2 0 Отговор

    До коментар #65 от "Митко":

    Да направиш на 80000 км. основен ремонт на Лада - значи си уникално некадърен шофьор! Сигурно си единствен на света!
  • 80 Съмнявам се,

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Иван":

    че можеш и на две магарета сламата да раздели. Млъквай вече, че достатъчно се изложи.
  • 81 Пешо

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Иван":

    Млъквай вече! Само "Алеко" не е правен в Ловеч. В тамошния завод "Балкан" има музей - върви и виж, тогава плескай глупости. В този завод са се произвеждали самолетите ЛАЗ, мотоциклети "Балкан", мотопеди, велосипеди...
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Москвич/Лада

    0 0 Отговор
    На баща ми последната кола беше Москвич 2140 за 100 и кусур хиляди км дребни ремонти. Моята първа кола Лада 21013 белгийска сглобка купих я на 3 години 36 хил. Км. На 128000 я продадох сменил съм и 2 шарнира и стартер. Късмет и добра поддръжка.
  • 84 Москвичиста

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Иван":

    Аз имам Москвич, който карам постоянно и не ми плащат да говоря хубави неща за него, защото лично аз съм много доволна. Студент съм все още и не ме влекат модерните коли така че много моля - едва ли ще е приятно да обиждам вашите коли.