Отново сме на драг пистата, като тук имаме един новак, за който ще ви разкажем подробно съвсем скоро - BMW M760Li. Защо присъства при тези доказани състезатели? Ами защото има точно 610 конски сили и 800 нютонметра идващи от 6.6-литров V12 битурбо двигател, задвижване на четирите колела и много по-лека конструкция от предходния модел. Другите конкуренти са добре познати - Audi RS6 Plus със своите 608 конски сили, Mercedes-AMG E 63 S в комби вариант и най-бързата Tesla Model S P100D със своите 680 електрически конски сили. И тук отново имаме два типа старт - от място и летящ, като и двата със сигурност ще ви заинтригуват.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гощо
09:15 08.10.2017
2 Гошо
09:21 08.10.2017
3 123
Коментиран от #5
09:29 08.10.2017
4 Гост
Теслата се разработва като iphone а не като автомобил, има проблеми със зарежданията, има проблеми с охлаждането има много спорове около това колко "екологично" е производството им.
Няма традиции, няма дух, не се усеща като кола....нищо и да НЕ може да се сравнява с марки автомобили дето имат близо 100 години производство зад гърба си, традиции в световния автомобилизъм и т.н.
Коментиран от #6, #75
10:58 08.10.2017
5 Електрика
До коментар #3 от "123":
Абе ти луд ли си, как така ще се хвърляш?Ей сега ще дойде гост, който набързо ще те убеди, че при мощност над 100 киловата, електрическите автомобили излъчват радиация и ще се разболееш от рак.
Даже ще ти препоръча по-бърз автомобил с реактивен двигател защото вдигал 1500 км в час. Това електричките за нищо не ставали. Били много стара технология.
Даже и това видео е нагласено, защото Илон Мъск така е наредил.
Коментиран от #10
10:59 08.10.2017
6 Мъка
До коментар #4 от "Гост":
"Ще карам 30 годишен баварец ама никога няма си купя..."Като нямаш пари за друго как ще си купиш бе каскет?!
Коментиран от #7
11:20 08.10.2017
7 ЛЕСЛИКАРУЧКА
До коментар #6 от "Мъка":
Това е коня под прикритие11:29 08.10.2017
8 Мартин
11:46 08.10.2017
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Гост
До коментар #5 от "Електрика":
Аз какво ще направя, не е твоя работа.Избивай комплекси на друго място, също като тези от клипа - тръгнали да сравняват 700 к.с. Тесла с коли около 600 к.с. Страшно постижение, няма що - цели 0,2 секунди за сметка на 100 к.с. повече!
Пък споменаването на реактивния двигател, който е ДВГ, само доказва как започваш да циклиш, продължавайки да се излагаш.
И не виждам нищо смешно в това да се обръща внимание на всички аспекти на влиянието на електричките върху здравето! То толкова ти е мозъка де, да приемаш всичко за чиста монета. Ето го предишни ми коментар за простотията ти, че силното електромагнитно поле не пречело на никой:
"Публикувано във факти.бг: Пък да знаеш, в САЩ нямат хора болни от рак. Там до преди 40 години са смятали тютюна за полезен, защото нямало факти доказващи канцерогенното му действие. Изобщо да ти имам смешните доводи!
А това, че си решил да подражаваш на някой, си е твой проблем. Ако искаш бъди девствен цял живот, като твоя кумир Никола Тесла!"
Хайде накрая си намери жена (или мъж) и пробвай да правиш секс, защото тук вече се изчерпа, г-н девственико!
Коментиран от #24
12:26 08.10.2017
11 Automobile1
12:51 08.10.2017
12 Аматьор
Глупав клип направен за глупави хора!
Лек ден!
12:54 08.10.2017
13 Истината боли
Коментиран от #20
13:00 08.10.2017
14 TSFH
13:12 08.10.2017
15 smeh
Започнаха да ми липсват Moscow Unlimited 500..там поне нямаше такива пародии, защото колите си ги карат собствениците и се борят за максимален резултат. Няма монтажи, няма смешници каращи на D, има само бинокли за тоя с по слабата кола.
Коментиран от #21, #23, #31, #48
13:15 08.10.2017
16 Електрика
https://youtu.be/t7xKWGzLjlo
10% 329kW 3.9s/100km
24% 485kW 2.9s/100km
50% 527kW 2.7s/100km
75% 559kW 2.5s/100km
98% 576kW 2.5s/100km -малко по-лошо време отколкото при 75% заради приплъзване и при двата опита.
Както се вижда от клипа, 2 такива ускорения дори при 10% заредена батерия, свалят капацитета на батерията с 1%, следователно могат да се направят минимум 50 такива ускорение с най-доброто време.
При всеки следващ опит, времето ще започне бавно да се покачва до 3,9 секунди в най-лошия случай и мощност при напълно разредена батерия от 440 конски сили. 99,8% от автомобилите които се движат по пътищата, само могат да си мечтаят за тези най-слаби резултати.
Коментиран от #46
13:35 08.10.2017
17 Електрика
13:44 08.10.2017
18 Moto11
14:07 08.10.2017
19 Тесла фен
Мой приятел в щатите се качва у тях и чете весник 60км. до работата. Сега тук ще скочат пъпчивите тинейджъри да ми обясняват как било кеф да караш кола от вас до кафето. Но когато пътуваш по 2-3 часа на ден не е точно така. Тези 2 часа можеш да правиш каквото си искаш. Времето е пари.
14:18 08.10.2017
20 Умнико
До коментар #13 от "Истината боли":
Това е лимузина.7-ма серия са тежки коли и не са направени за гонки.14:23 08.10.2017
21 смешко
До коментар #15 от "smeh":
Ако разбираше малко по - добре английски щеше да знаеш защо е така. Сега ще кажеш, че разбираш, но щом бълваш такива простотии е очевидно, че не е така.Коментиран от #22
14:52 08.10.2017
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Не е смешно трагично е
До коментар #15 от "smeh":
"Писна ми да гледам нагласени драгове...пълни с продуктово позициониране. "Според тебе всички автомобилни производители са по-прости или са по-бедни, за да вземат да направят някой клип и да позиционират своя продукт най-отпред ли?
Не, не са. Просто не могат! Един по един всички производители в прав текст си признаха публично, че Тесла технологично с няколко години преди тях. Само Бай Ганя не вярва и му се струва че всичко е нагласено.
Коментиран от #30
15:14 08.10.2017
24 Електрика
До коментар #10 от "Гост":
Така ли било? Аз се чудих защо американците са толкова облъчени, а те в буквалния смисъл ги облъчвали с рентгенови лъчи.Вероятно от Тесла са написали и някакъв софтуер, който докато ги облъчват с рентгенови лъчи и им втълпяват да си купуват още една Tesla. Докато се движат по улиците, облъчват и невинните минувачи и те да си купят! Само на това ще да се дължи невероятният им успех.
На всяко ускорение, пътниците в колата се облъчват, сякаш им правят по една-две рентгенови снимки.
Никога няма да си купя Тесла. Най-накрая успя да ме убедиш! Даже като видя по улиците ще бягам надалеч!
Ще си купя чист дизел, който почиствал въздуха и лекувал от рак, щом ми препоръчваш! Колко съм бил заблуден до сега, да вярвам че мръсния въздух убива по 7 милиона души на годината, а той ги лекувал, а тия мръсници от Тесла са платили на медиите да ни лъжат.
15:32 08.10.2017
25 Бай Тошо
15:37 08.10.2017
26 Истината боли
Коментиран от #29
15:53 08.10.2017
27 фдссф
16:43 08.10.2017
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 NERAZBIRASH
До коментар #26 от "Истината боли":
Ти явно не си ги виждал изобщо на вижо, а пък да си влизал в тях да не говорим. Комбитата може да събират малко повече багаж, защото са комбита, но мястото в интериора и много по-малко от 7цата.Е класата или 5ца са много по-малки от 7ца или S class, не ми гледай размерите на екстериора, отиди, влез и тогава коментирай.
Тя и S class е по-тясна, ама по-голяма вътре.
17:15 08.10.2017
30 smeh
До коментар #23 от "Не е смешно трагично е":
Ето как маркетинга създава ирационални тенденции дори в огромни индустрии. Къде и кога излезе CEO-то на някои от 3-те премиум бранда и каза:-Ние сме много назад технологично от Мъск:
- Защото нашите коли нямат 2 прости редуктора и диференциал, а сложни скоростни кутии, които трябва да теглят 2 тона желязо, да сменят скорости за 0,1-2 секунди. Да издържат на старт с launch control (от 4000об.) на умопомрачителните нютон метри и същевременно да можеш да си "круизваш" по аутобана с 270 отново на 4000об.
- защото нашите коли нямат "високотехнологичен" електромотор, а "прост" ДВГ плод на милиарди часове работа, тестове при всякакви убийствени условия. За който изискванията не са само каква мощност има, а как звучи, кое как е разположено, ако искаш дори как изглежда и още хиляди претенции.
- защото сме толкова глупави и как не се бяхме сетили досега при положение, че имаме вече почти по 100 години традиции, вместо да бъхтим залудо просто да пуснем тока, да надуем цената до небето и само да събираме големите печалби...
Ако още не си разбрал какво съм ти казал. Пробвай у вас да си направиш количка с електромотор и батерия...а после пробвай да си направиш същата, само че с ДВГ. И пак ела да си поговорим за технологии и иновации.
Коментиран от #32, #33, #37, #39, #40, #42
17:25 08.10.2017
31 Гост
До коментар #15 от "smeh":
Като се съмняваш, че всичко е нагласено и шофьорите не дават всичко от себе си, покажи клипове с по-добри резултати на 1/4 миля.Tesla за разлика от останалите в надпреварата, не е проектирана за ускорение, то си е бонус при електромобилите. Ако целяха максимално ускорение, щяха да намалят малко теглото. Виж какво се случва на четвърт миля, само с махането на предния багажник. Нещо което не съществува в друг автомобил и никой не би забелязал липсата му.
http://youtube.com/watch?v=lYg6e1RBsak
10,4 секунди, дори не е близо до останалите! Сещаш ли се колко килограма трябва да намалят от теглото си намалят от теглото си, за да свалят една секунда? Сещаш ли се колко автомобила, от тези със стогодишните традиции могат да направят такова време на четвърт миля?
Само да напомня, че състезанието на четвърт миля е класика и е стотина години по-старо от съвременните електромобили, за да натяквате, че едва ли не е създадено, за да може електромобилите да унижават двигателите с вътрешно горене.
Това си е класическа дисциплина, която години наред е показвала кои са най-бързите автомобили и няма случайни победители.
17:41 08.10.2017
32 ВАГ
До коментар #30 от "smeh":
:) няма да те разбере17:43 08.10.2017
33 Гост
До коментар #30 от "smeh":
BMW ще търси помощ отвън, за да настигне TeslaПри i3 бъркахме с посланието си към хората, призна шеф на баварците
Концернът BMW ще търси помощта на бързо развиващи се технологични компании, за да може да добави нужния блясък на електромобилите, които произвежда. Това призна изпълнителният директор на компанията Питър Шварценбауер, цитиран от Automotiv News.
17:46 08.10.2017
34 Гост
„В стария свят основните конкуренти на Volkswagen бяха Toyota, Hyundai и френските производители. В новия свят това е Tesla. Въпреки че е още млада компания, тя може успешно да спори с най-големите производители, които предлагат огромен брой модели и продават милиони коли годишно”, коментира Дийс.
Трябва да се отбележи, че през 2016 г. Volkswagen е продал близо 6 млн. нови автомобили, а Tesla едва 84 000. Въпреки огромната разлика в резултатите, Дийс е категоричен, че американският производител на електромобили има експерти и технологии, които Volkswagen не притежава.
17:46 08.10.2017
35 onq s konq
17:47 08.10.2017
36 Гост
17:59 08.10.2017
37 Гост
До коментар #30 от "smeh":
Натиск от акционери и регулаториУвеличаването на инвестициите в електромобили с дълъг пробег на Daimler идва и в отговор на настояването на акционерите на концерна, които смятат, че компанията няма адекватна алтернатива на своя конкурент от Силициевата долина. Настоящите изцяло електрически B-класа и Smart на компанията не могат да бъдат сравнени с гамата на Tesla.
18:03 08.10.2017
38 Кибик
18:06 08.10.2017
39 Гост
До коментар #30 от "smeh":
Американската компания е надушила потенциал най-после да заеме по-сериозна пазарна ниша в Германия, страна, която в миналото проявява относително слаб интерес към Tesla. Най-вече защото това е родният пазар на Daimler, BMW и VW. Tesla вече са удвоили германските си продажби през първата половина на 2017 г. пласирайки общо 2000 возила. Това е впечатляващо ниво на продажби за Германия, която изостава спрямо другите развити държави в областта на електрическите автомобили.Мениджърите на BMW, Daimler и VW на свой ред работят върху контраофанзива.
Клаус Фрьолих, мениджър по новите разработки в BMW, предпочита да говори за BMW и планираната електрическа стратегия, вместо за конкуренцията. Но в разговора той редовно се връща към калифорнийския конкурент на BMW и споменава думата "Tesla" 16 пъти в рамките на 60 минути.
Той приема BMW като "непосредствено състезаващи се" с Tesla, но плановете са да измести американския си конкурент след не повече от три години. Подобно на Tesla, BMW ще акцентира повече в бъдеще върху "емоционалната привлекателност" на електрическите си коли, с по-широки гуми и по-динамичен дизайн.
Дилемата на авто-гигантите
Подобно на всички германски производители, BMW се опитва да поддържа деликатен баланс. Фирмата иска да продължи да продава бензинови и дизелови автомобили, като същевременно се подготвя за ерата на електромобилите. Тя е оповестила планове за 25 модела електрически автомобили към 2025 г., но стартовите разходи за
18:18 08.10.2017
40 Гост
До коментар #30 от "smeh":
Тя е оповестила планове за 25 модела електрически автомобили към 2025 г., но стартовите разходи за тях ще са огромни.BMW вече са инвестирали сериозни суми в размер на десетки милиарди в устойчиви и екологични решения за автомобили. Компанията от Мюнхен залага сериозно на бъдещето. И поне за момента, тя губи пари от всеки електрически автомобил, който успее да продаде.
Дилемата на авто-индустрията е, че новият ѝ бизнес, който все още носи загуби, канибализира доходния, съществуващ пазар, като създава стимули да се отлага необходимата промяна.
Някои от опитите на компаниите да се подготвят за бъдещето изглеждат половинчати. В края на 2016 г. Daimler, Ford, BMW и VW оповестиха съвместна инициатива за станции за бързо зареждане на електромобили. Началото на проекта беше насрочено за 2017 г., с около 400 планирани локации в Европа в рамките на първата фаза.
Девет месеца минаха от този анонс и настоящият брой на станциите за зареждане все още си остава нула.
Първата зарядна станция се очаква да отвори врати тази година като се твърди, че технологията ѝ за зареждане ще превъзхожда тази на Tesla. За сравнение, Tesla вече построи над 6300 от своите така наречени Supercharger станции по цял свят. И заявената цел е броят им да се увеличи до 10 000 към края на тази година.
Коментиран от #41
18:22 08.10.2017
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Гост
До коментар #30 от "smeh":
Стигат ли ти толкова факти? Как според тебе се справят всичките "конкуренти на Тесла"То си е написано в предпоследния абзац - за девет месеца обещания, една кръгла нула, при това от всички големи концерни с милиарди приходи и 100 годишни традиции.
А това че Тесла не можела да вдигне 250 е смешно. Ето ти 253 километра в час, при това с кросоувъра на Тесла, и то не най-мощната му версия. 250 километра в час за 30 секунди и то без лаунч контрол. Нещо да имаш да казваш?
https://youtu.be/6TXAZstjkDg
18:31 08.10.2017
43 Гост
До коментар #41 от "Гост":
Така ще е, докато има такива като тебе, които на черното викат бяло, въпреки фактите. Такива които най-силните аргументи за обидите към събеседниците. Говори си, не ми пречиш. Със или без твое съгласие, прогреса си върви.18:34 08.10.2017
44 Истината боли
Коментиран от #70
18:55 08.10.2017
45 Тони
Първо се уточнете: дали теслата е спортна кола. Ако е такава я пуснете на писта да врътне 5-6 обиколки с конкуренция на спортни коли. Да видим как ще си зали спирсчките на 5-6 завой. Да видим как се справя със страничното ускорение талигата отиващакъм 2 тона.да вивим какво време ще покаже. Разбрахме че теслата има добро ускорение до 100 , ама това е само една малка част от качествата на един автомобил, мерещ се с големите.
Ако пък смятата че теслата е луксозен семеен седан, покажете как събира 4 куфара и пътувате комфортно с 4 човека, пуснато охлаждане на седалки, климатик и т.н. при повече лт 30 градуса външна температута на разстояние 400-500 км. Въсщност екстри като охлаждане на седлаки, отопление на подлакътници, въздушно окачване и подобни друго благинли теслата ги няма. В такъв случай теслата няма да може да ги мине като пробег поради несъвършените батерии все още. За справка официалния сайт на тесла моторс и виртуалния им симулатор на пробег.
Общо взето това е някакво глухо разклонение на автоиндустрията, което освен ускорение до 100 поради наличие на 100% въртящ момент още на старта , друго няма. Няма я и по автоизложенията.
19:07 08.10.2017
46 Мартин
До коментар #16 от "Електрика":
Недей много да ми философстваш и недей пуска клипчета с продуктово позициониране, направени от тесла собственици и тесла фенчета. Тези 0,2 секунди на драг пред бензинките ще са отлетели при 70% заряд на батерията. Айде тогава се напъвай на автомобилите от 20 век да те видим. Тесла фенчетата да си извадят главата от задника най-накрая и да осъзнаят, че Тесла дори не държат короната за най-бърз електромобил в света. Защото най-бързият електромобил в света го направиха малка група хървати без милиардите на онзи превдо-иноватор Илън Мъск. Най-бързият електромобил беше и е Rimac Concept One.Коментиран от #47
19:14 08.10.2017
47 Гост
До коментар #46 от "Мартин":
Добре съгласен съм с тебе, след 100 такива старта, един от автомобилите има шанс да бие Тесла. И аз имам въпрос към тебе, Ти сигурен ли си, че на автомобила ще му стигне бензина за 100 такива старта? А за 200, колкото може да направи Tesla преди да и свърши батерията?Porsche Cayenne, гори 60 на Сто при ограничена максимална скорост. Разходът няма ограничения при ускорение. Резервоарът му стига за 130 километра.
Щатската Агенция за защита на околната среда (EPA) публикува официални данни за разхода на гориво на Bugatti Chiron съгласно американските закони. Ако се вярва на замерванията, в смесен режим френската хиперкола харчи 21.5 л/100 км.
На магистрала консумацията може да спадне до 17 л/100 км, но само при положение, че не се кара много бързо. Ако бъде настъпен както подобава до максималната скорост, Chiron пресушава 100-литровия си запас от бензин за 7 минути.
А ти си се загрижил за разхода на ток на Теслата? С тези 200 лв, ще зареди 20 пъти и ще измине около 2600 километра с 200 километра в час, което е 13 часа шофиране, защото заряда и стига само за 130 км при тази скорост. Няма да ти смятам колко ще измине на нощна тарифа, да не ти стане нещо!
19:42 08.10.2017
48 Spec b
До коментар #15 от "smeh":
100% съгласен:))) не че т'слата не е най бързя на драг... Но другите коли просто не натискаха... И не може дя ме убедите, че rs6 performance e по-бавна от лимузина тежаща 2,3 тона +- ...:))))20:10 08.10.2017
49 Бат Мишо
интересува ме твароносимост ,сигурност , проходимост,колко често се нуждае от поддръжки и стойност на разходите за същата.откак съм куриер ме интересува и за колко ще мине разград- русе софия зимата щото отклоненията за закъснения са на време.а тес дето разпраят че електричката е по еко го плямпайте на някой бабалюга дет не знае как се правят батерии и ток и колко е чисто в мините а за АЕЦ да не говорим - много е еко - кажете го в Фукушимана орта и в чернобил.....и си носете каска и бронежилетка да не ми тежите на съвеста
Коментиран от #50, #51
20:28 08.10.2017
50 Гост
До коментар #49 от "Бат Мишо":
Не се притеснявай чистотата на енергията при зареждането и производството на батерии.Още тази година, се произвежда повече чиста възобновяема електроенергия, отколкото е необходима за преминаване на всичкия автомобилен транспорт на ток. Затова са необходими 5000 тераватчаса електроенергия. Ето какви са данните, за края на 2016 година:
Според агенцията генерираната възобновяема енергия ще се увеличи с повече от една трета до 8169 TWh през 2022 г. - спрямо 6012 TWh през 2016 г. - което се равнява на общото потребление на електроенергия на Китай, Индия и Германия.
Възобновяемите източници ще формират 29% от глобалния енергиен микс след пет години спрямо 24% в прогнозата от миналата година.
...Соларният фотоволтаичен капацитет се е повишил с 50% за годината, достигайки над 74 гигавата 2016 година, като това е първият път, в който ръстът на слънчевите фотоволтаици е бил по-бърз от всяко друго гориво, задминавайки нетния растеж на въглищата.
„Очакваме възобновяемите източници да растат с около 1000 гигавата до 2022 г., което се равнява на около половината от сегашния глобален капацитет на въглищна електроенергия, натрупана за 80 години“, казва изпълнителният директор на МАЕ Фатих Бирол.
„Това, на което ставаме свидетели, е раждането на нова ера на соларна фотоволтаична енергия. Очакваме ръстът на капацитета ѝ да бъде по-висок от всяка друга възобновяема технология до 2022 г.“, добавя Бирол.
21:49 08.10.2017
51 Гост
До коментар #49 от "Бат Мишо":
Относно пробегът, разходите и обслужването, Ако караш до 250 хиляди километра на година, една Tesla ще те оправи:За да може превозното средство да навърти 300,000 мили от Tesloop споделят, че са похарчили общо $10,492 за тези две години за поддръжка на колата и зареждане, като за този период тя е прекарала общо 12 дни в сервиз.
Според анализ на компанията за същия период автомобил от същия клас задвижван от двигател с вътрешно горене би им струвал между $70,000 и $86,000.
Колко ще ти е само горивото за 240 хиляди километра годишно?
22:00 08.10.2017
52 ВАГ
Всички големи марки имат готови електрокари но не се напъват да ги пускат в серийно производство.Логиката е ,че поне за сега електрокарите НЕ стават.
Ел.колите са далеч по прости от тези с ДВГ и не са никакво предизвикателство за инженерите на големите марки.
И ощще нещо : ако ги нямаше данъчните облекчения и свободното влизане в центровете на големите градове , Тесла щеше да е продала поне 10 пъти по-малко коли.
Коментиран от #53
22:42 08.10.2017
53 áкото цапа и мирише
До коментар #52 от "ВАГ":
"И ощще нещо : ако ги нямаше данъчните облекчения и свободното влизане в центровете на големите градове , Тесла щеше да е продала поне 10 пъти по-малко коли."
Ако, но реалността е друга. Градовете трябва да се разчистят от замърсителите, начело с автомобилите. Трудно е да го повярваме, предвид българската психология, да гледаш собствения си интерес, без да се интересуваш че вредиш на другите, като ги опушваш с дизела, печката на въглища или дори с цигарата си в закрити помещения, ВЪПРЕКИ забраните. Те ще кажат на Бай Ганя к'во да прави! Ами той има права! Задължения правила? Аааа, те са за останалите, не се отнасят за него!
23:20 08.10.2017
54 Физика
Когато правиш такова нещо :
1.Показваш точно какви са колите какво е това Tesla S???? То има различни такива.
2.Дори и да дадеш точният модел на колата, не мъчиш хората да си търсят ТТ данни а в началото си даваш малка табличка с тях за сравнение.
Коментиран от #57
08:15 09.10.2017
55 Оня с Лайната
09:44 09.10.2017
56 Оня с Лайната
09:49 09.10.2017
57 Мамо, мамо, а пък...
До коментар #54 от "Физика":
Мама още ли ти дъвче храната преди да ти я даде в устата?На всичките ти въпроси е отговорено и в статията и в клипа. Там където се съобщават времената, казват кой автомобил с какъв мотор е и колко конски сили.
На калпавия водолаз и водораслите му пречат.
За тези които не знаят английски, казаха също, че теслата изостана и тръгна последна на старта. Вероятно и това е било нарочно, заради такива като вас, който ще обясняват че е тръгнала преди останалите затова е първа.
След като твърдите, че само на един старт от място са добри електромобилите, защо никой не коментира доускорението?
От практическа гледна точка, е много по-важно да влезеш между два автомобила в кръговото, като тръгваш от място.
Да се изстреляш като снаряд при изпреварване в колона и насрещно движение, отколкото да взимаш 90-градусов завой с 200 километра в час,което може да се случи само на писта, но не и в реалния живот, където обикновено има и други участници, включително и насрещно движение, да не говорим за ограничение на скоростта.
Някой по долу беше писал, че щели да прегреят спирачките на втория завой. Сигурно ще остане изненадан, да разбере че електромобилите почти не ползват спирачките за намаляване на скоростта, така че няма никаква опасност да прегреят. Това особено важи за спускане по завои, където може да ускоряваш и намаляваш колкото пъти искаш, въпреки огромното тегло, без да се притесняваш, че ще прегрееш спирачките. Дори спирането е по-сигурно и
10:14 09.10.2017
58 Физика
Сега го изгледах със звук и чух. Трите имат сходна мощност затова са ги избрали. Нямаше нищо да им стане ако бяха постнали данните примерно за тегло , момент , конски сили но така са преценили.
Нямам нищо против Тесла просто ме е яд в какво плашило я превръщате, когато си купиш 7Series последното нещо което правиш е да я пробваш на драг.
Не може да създадеш концепция за еко автомобил и да я направиш 2,5 тона да вдига 250км/ч и да ускорява за 3 секунди това е малоумие, че и да се хвалиш постоянно с това като че ли няма нищо друго.
Трябваше още отначало да се почно с Модел 3 но с интериор взет он най-доброто от автомобилите досега а не това недоразумение.
Коментиран от #59
10:52 09.10.2017
59 Гост
До коментар #58 от "Физика":
Откога екологичните норми за един автомобил се измерват в мощност, максимална скорост или тегло?Не трябваше ли да гледаме колко вредни вещества отделя от себе си, при движение?
Един 800 килограмов дизелов градски автомобил, който гори 8 на Сто при 150 километра в час и ускорява за 15 секунди до 100, отделя много повече вредни емисии по време на движение .
Коментиран от #60
11:07 09.10.2017
60 Физика
До коментар #59 от "Гост":
Съгласен съм с вредните емисии (разходът е преувеличен за 800 кг. автомобил).Въпросът е че работата си е работа и енергията за тази работа си е енергия. Ако искаш да си икономичен няма как да изразходваш толкова енергия и няма смисъл да се равняваш по най-лошото ниво защото тогава и ЛПГ ще изглежда цвете.
Енергията трябва да се пести и използва по предназначение защото не само колите са на клона има и други там и ток(енергия) трябва за всички а не само колите да окупират всичко!
Коментиран от #61
11:36 09.10.2017
61 Гост
До коментар #60 от "Физика":
Разходът не е преувеличен за магистрално каране със 150 километра в час. За малък градски автомобил, това е на ръба на възможностите му и е възможно да гори дори повече. Нито трансмисията, нито аеродинамиката са проектирани за такава скорост.Илон Мъск никога не е рекламирал автомобилите са като екологични. Тази грешка направиха от BMW и даже си я признават.
Илон Мъск направи електромобилите по-бързи, по-сигурни, по-икономични, с по-голям полезен обем, по-стабилни заради ниския център на тежестта, по-автономни и въобще като цяло по технологични от останалите автомобили. Това ги направи желани, а не е екологията.
Преди това, а както се вижда от коментарите и все още, хората смятаха че електромобилите са малки грозни подобия на автомобил, понякога дори кръстоска между автомобил и мотоциклет, в които няма къде да си качиш и един куфар. Точно затова Илон Мъск започна от най-високия сегмент, за да покаже преимуществата на електромобилите. Екологията е като бонус.
Самият аз съм привърженик на електромобилите, както всеки е в крак с новите технологии, но не вярвам, че глобалното затопляне е причинено от хората.
Не вярвам обаче и да има някой, който да смята бензиновите и дизелови автомобили не замърсяват въздухът в градовете?
Коментиран от #62
12:44 09.10.2017
62 Физика
До коментар #61 от "Гост":
Абе я да се върнем 10 статии назад за Тесла S да видим какво ни казват те:Tesla vs .....
Tesla drag
Tesla acceleration
Била по-бърза ама бърза за къде за гробищата ли? Нали не е състезателна кола?
Била по сигурна, нали знаеш какво е импулс та как мислиш има ли разлика дали си 2,5т или 1,5т като се блъснеш в дървото при положение че ламарините са еднакви(теглото на теслата идва от батерията а не от кокпита)?
По-голям полезен обем, калко да е по-голям като всяка друга кола.
Била стабилна, дали е по стабилна от моята кола при положение че я карам до 160км/ч и то на права???? Нали се разбрахме че не е състезателен автомобил?
По икономични енергиино казахме че не са, ако говориш чисто финансово това е друга работа ама пък конюктурна. Всяка държава и община си запазва правото да влияе на цената искаш ли да отидеш в Катар примерно и да сметнеш колко е по-икономична?
Коментиран от #63, #66
13:11 09.10.2017
63 само да отбележа
До коментар #62 от "Физика":
Няма как да сравняваш енергийно двигател с 30% КПД и такъв с 95%(да предположим) . За да извадиш 100 к.с на колелата от нафта или бензин,нали се сещаш колко енергия си изразходвал! Ако кажа 300 ще е бонус за талигите. Това са отоплителни уреди. Да добавим и съединител,работа на празен ход, както и каране в зони на неефективни обороти, където КПД отива под 10% за печките на течно гориво. Излиза че градско Теслата е поне 7-8 пъти по ефективна от димящите дула и тук не броя замърсяването,шума,високата амортизация и идиотизма на част от ползвателите на МПС с ДВГ.Коментиран от #64, #65
14:19 09.10.2017
64 smeh
До коментар #63 от "само да отбележа":
Извиняваме се, че не ползваме "еко" ток от ТЕЦ Марица с КПД мнооого под 30% и да го превръщаме отново в механична енергия. Едни и същи аргументи дъвкани-дъвкани всеки път, не ви ли омръзнаха ? А сметка ще дойдеш ли да ми държиш, че вчера пекох пържоли на барбекюто с дървените въглища и "произведох" CO2 сигурно колкото нормална кола отделя за 1 ден? Пък после гледам съм се умирисал...влязох и си взех един душ...леле ама той бойлера изхабил ток за да ми подгрее водата колкото с Tеслата да минеш 30км. Ужас! Като сте толкова сигурни в бъдещето на електричките купете си акции от Мъск и продължавайте яростно да браните "иновациите", пък ако се окажете прави и поскъпнат, ето ви кеш да си купите такава. Ама се оглеждайте и да не се спука балона, че ще ви останат само бляновете.Коментиран от #68, #72
14:51 09.10.2017
65 Физика
До коментар #63 от "само да отбележа":
Ама аз говоря конкретно за Тесла S(не сравнявам ДВГ с ел. двигател), че тази кола трябваше да има друга концепция а Елън заедно с ел. потребителите я превърна в 2,5 тона чудовище с някакъв безумен ludicrous mode.Коментиран от #67
15:06 09.10.2017
66 Сигурност
До коментар #62 от "Физика":
Не забравяй, че Тесла няма двигател който да влезе при тебе при челен удар!Вместо това в предния кош има още един багажник. Посочи ми друг автомобил с два багажника?
Цитат за да не съм голословен, защото това са лесно проверими данни:
Новата кола на Tesla е очевидно повече от перфектна
Не, това не е подвеждащо заглавие. Последната версия на Model S на Tesla е получила 103 точки от възможни 100 от американското издание Consumer Reports. Този модел на колата предлага 4х4 предаване и други страхотни характеристики, като ускоряване от 0 до 100 за 3,5 секунди, и ефикасност, равняваща се на 2,7 литра на 100 км.
Това не е първият път когато автомобил на Tesla „чупи“ нечия система за оценяване – през 2013 Model S получи оценка 5.4/5 от националната агенция по безопасност, превръщайки се в най-сигурната кола произвеждана някога.
15:15 09.10.2017
67 Печалба
До коментар #65 от "Физика":
Тесла ще произвежда абсолютно всякакъв вид транспорт. Като започнеш от малки градски автомобили и стигнеш до автобуси и камиони.Просто е решил да започне с нещо, от което ще има най-много печалби, за да ги реинвестира в производството на останалите. Представи си какви щяха да са загубите, ако беше започнал с модел 3, щом сега има по 20% печалба от автомобил, но въпреки това като цяло компанията е на загуба.
Коментиран от #69
15:20 09.10.2017
68 Ппп
До коментар #64 от "smeh":
Средностатистически, в един вход за денонощие се отделят около 30 килограма лайна. Все едно ли ще ти е, да минават в тръбите покрай апартамента ти и да заминават далеч от града, или да е спукана тръбата на първия етаж, и всички да се изсипват в банята ти?Да всички ходят до тоалетна и отделяме гадости. Но за целта си имаме тоалетна, а не серем до масата в ресторанта, защото така ни е по-удобно.
А защо трябва да отделяме всички гадости от движението на автомобилите, точно на местата където дишаме? Ако ще се отделят гадости, по-добре да е далече от местата на които живеят хора.
15:33 09.10.2017
69 Физика
До коментар #67 от "Печалба":
Това ми беше другото възражение, пускаш Модел 3 обаче с потресаваще липса на ергономичност?Мисля че другите производители са по близко да истината от тях.
Нисан примерно са доста напред, бмв също напредват, понеже не зачеркват целият труд и опит събран до този момент а надграждат с един нов вид силова установка.
Коментиран от #71
15:56 09.10.2017
70 filo
До коментар #44 от "Истината боли":
Истината не боли когато е казана от такива "разбирачи" като тебе. Щом ми обясняваш, че БМВ не добра кола, ми е ясно какви познания имаш от автомобили.Коментиран от #73
16:37 09.10.2017
71 Гост
До коментар #69 от "Физика":
Честно казано, и на мен не ми харесва. Първия път като го видях, помислих че е шега, защото беше папарашка снимка на прототип.На премиерата, очаквах че повече от половината от половин милион резервирали модел 3 ще се откажат, защото на практика купуваха котка в чувал без да я видят.
Самият факт, че само 10% се отказаха, а 1800 човека правят нови резервации всеки ден от тогава, вместо да си купят предлаганите на пазара електромобили, доста красноречиво говори за нивото на останалите автомобилни производители.
Също така говори, че Илон Мъск си е направил добре сметката. За съжаление ще очакваме останалите автомобилни производители да го последват, защото видяха че това работи. В един момент автомобила наистина ще се превърне в таблет на колела.
17:05 09.10.2017
72 само да отбележа
До коментар #64 от "smeh":
На ТЕЦ-а КПД-то е много над това на БМВ-то.Освен че произвежда ток,произвежда и топла вода,както и ДВГ. Само че на места топлата вода от ТЕЦ се ползва пълноценно,а при ДВГ излита директно в атмосферата. Освен това,скоро ТЕЦ-овете ще бъдат малък процент от общия микс и то задъжително когенерации. Тези тецове които нямат сероочистители,ще бъдат спряни. Има и още нещо- ДВГ освен гориво,ползва и масло. По 4 л. на 10 000 км.средно без доливането.За 1 000 000 км.отиват 400 литра,а то не е от най-екологичните продукти. 10 % от товарния транспорт е свързан със зареждането на бензиностанции,каране на киселини и отпадни продукти от преработката на петрола.Един разлив от танкер е едно от "най-екологичните " събития,а джихадизма при амуджите и комунизма в СССР са само старнични явления18:23 09.10.2017
73 истината боли
До коментар #70 от "filo":
БМВ е най-добрата кола за автомонтьорите. Благодарение на БМВ много от тях се замогнаха и дори без да работят през зимата. Като ги гледам какви кочини се движат в БГ, май и през лятото не се напъват много.А БМВ като спечели някое ВРЦ,може да го зачисля към автомобилите. Иначе ви писах-двигател от Ф1 и гола рама ,за да не се изложи при гонка със семейния седан на Тесла :))))))),който е доста по-просторен от най-новата лимонеза на БМВ.Коментиран от #74
18:37 09.10.2017
74 filo
До коментар #73 от "истината боли":
Като не ти харесва БМВ просто не си го купувай, но няма смисъл да говориш глупости, в които никой не вярва.20:27 09.10.2017
75 Димитър
До коментар #4 от "Гост":
Ко бравиш11:06 29.09.2018