Last news in Fakti

18 Октомври, 2017 14:02 10 385 14

"Победа" с осем задвижващи колела

  • газ-
  • м20-
  • победа-
  • всъдеход

Загадъчен прототип на всъдеход с осем задвижващи колела се появи след близо 70 години забрава в Русия. Возилото е създадено от Конструкторското бюро по хидравлика към Челябинския тракторен завод през 1950-51 г. и сведенията за него са оскъдни.

Според слуховете автомобилът е разработен от конструктора Максим Николаевич Мелниченко, тогавашен ръководител на групата за хидростатично задвижване в ЧТЗ. Екипът му проектира и изработва уникалния всъдеход по самоинициатива.

Осемколесното чудо с футуристичен за времето си дизайн има доста компактни размери (дължина 4 530, широчина 1 900 и височина 1 490 мм), съчленена конструкция с шарнирна връзка и нитована каросерия от алуминий. Теглото е едва 600 кг.

Най-интересна е хидростатичната схема на задвижване. Двигател с вътрешно горене върти помпа, която привежда в действие осем (!) хидромотора - по един на всяко колело. Всички гуми имат система за регулиране на налягането, а на всяка двойка могат да се монтират гъсенични вериги.

В конструкцията са използвани множество възли и агрегати от ГАЗ-М20. От "Победа" е трябвало да бъде заимстван и двигателят с вътрешно горене, но такъв по неизвестни причини така и не е монтиран.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    37 9 Отговор
    Супер яка .
  • 2 Иван

    21 7 Отговор
    Наясно ли сте с теглото на двигателя и 8-те хидромотора? На съда с масло? Какви 600 кг ....

    Коментиран от #7

  • 3 Morgoth

    26 1 Отговор
    Е те на това скоба не можеш му сложи :)

    Коментиран от #4

  • 4 onq s konq

    2 14 Отговор

    До коментар #3 от "Morgoth":

    Може и още как!8 колела-8 скоби.Но и глобата ще е по 8!
  • 5 Johny

    9 30 Отговор
    Забележителен боклук!
  • 6 Роман дизел

    8 2 Отговор
    Двигателят е от пленен Месершмит ама не са могли да му сложат газовият инжекцион.
  • 7 автофен

    12 1 Отговор

    До коментар #2 от "Иван":

    600 е без двигателя от Победа. Иначе хидромоторите компенсират теглото на 4 диференциала,раздатка,скоростна кутия и т.н.
    При използване на алуминий за шасито е напълно възможно да се постигне това тегло.
  • 8 Спиро

    7 1 Отговор
    По принцип съм "голям фен" на руското автомобилостроене, но това определено ме кефи. Става въпрос за идеята, която са се опитали да реализират, но типично.... само до някъде.
    Повече ми прилича на подводница или на колата на Гру (от "Аз проклетника":))
    С по-добри производствени технологии, двигател, старание за изработка... абе просто ако го беше направил друг, щеше да е супер.

    Коментиран от #9

  • 9 Random

    8 3 Отговор

    До коментар #8 от "Спиро":

    Руснаците могат, проблемът им е бил комунистите.
    Просто са имали разговори от сорта на:
    "Имаме много добра идея за чисто руски автомобил"
    -"Колко ще струва?"
    -"Х"
    -"Ето ви У, вземете нещо западно, копнете каквото можете и не ни занимавайте с глупости, имаме армия която да превъоръжаваме"
    Нещо подобно се е случило с Москвич С-серия.
    Имали са си техен автомобил, обаче комунистите прекарват закон с който казват че съветските автомобили от среден клас трябва да са с предно, естествено парите на АЗЛК са отишли за разработка и тестове на кола със задно и като питат партията за финансиране отговорът е бил една Simca 1307.
    Така се "ражда" Алеко.
  • 10 Кузмич

    4 14 Отговор
    Поредната руска простотия. Ялова като всичко руско.
  • 11 MI2

    3 6 Отговор
    Заради излишъка от колела не може да се направят врати отстрани. Врата отпред? И при челен удар да се чудиш как да спасиш някого, а ако се отвори при сблъсъка, човекът без колан (тогава е нямало май) ще полети във въздуха. А радиусът на завой дали е колкото на съчленен икарус? И така разположен отзад двигател не ви ли се струва, че трябва да се движи наобратно? Вие представяте ли си всяка година да сменяте 8 зимни и 8 летни гуми? А при завой дали сте наясно, че това чудо завива само с чупка в средата и няма кормилен мост никъде, съответно гумите ще се хвърлят всяка година. Няма чистачки на предните стъкла, които са твърде малки за достатъчна видимост и багажник някъде дали има предвиден - никой не знае.

    Коментиран от #12

  • 12 Random

    11 2 Отговор

    До коментар #11 от "MI2":

    Кой пък е казал че това е семейна кола?
    Пише си: ВСЪДЕХОД, демек за армия, за учени, за горски, за полиция и т. н.
    Не е семейна че да задаваш тъпи въпроси
  • 13 Чук Норис

    3 8 Отговор
    С 80% механични загуби, ще стигне под кривата круша. Недоразумение някакво. 😝
  • 14 f16

    4 0 Отговор
    Това е първата кола на Батман