Загадъчен прототип на всъдеход с осем задвижващи колела се появи след близо 70 години забрава в Русия. Возилото е създадено от Конструкторското бюро по хидравлика към Челябинския тракторен завод през 1950-51 г. и сведенията за него са оскъдни.
Според слуховете автомобилът е разработен от конструктора Максим Николаевич Мелниченко, тогавашен ръководител на групата за хидростатично задвижване в ЧТЗ. Екипът му проектира и изработва уникалния всъдеход по самоинициатива.
Осемколесното чудо с футуристичен за времето си дизайн има доста компактни размери (дължина 4 530, широчина 1 900 и височина 1 490 мм), съчленена конструкция с шарнирна връзка и нитована каросерия от алуминий. Теглото е едва 600 кг.
Най-интересна е хидростатичната схема на задвижване. Двигател с вътрешно горене върти помпа, която привежда в действие осем (!) хидромотора - по един на всяко колело. Всички гуми имат система за регулиране на налягането, а на всяка двойка могат да се монтират гъсенични вериги.
В конструкцията са използвани множество възли и агрегати от ГАЗ-М20. От "Победа" е трябвало да бъде заимстван и двигателят с вътрешно горене, но такъв по неизвестни причини така и не е монтиран.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
14:16 18.10.2017
2 Иван
Коментиран от #7
14:34 18.10.2017
3 Morgoth
Коментиран от #4
14:55 18.10.2017
4 onq s konq
До коментар #3 от "Morgoth":
Може и още как!8 колела-8 скоби.Но и глобата ще е по 8!15:38 18.10.2017
5 Johny
19:33 18.10.2017
6 Роман дизел
22:23 18.10.2017
7 автофен
До коментар #2 от "Иван":
600 е без двигателя от Победа. Иначе хидромоторите компенсират теглото на 4 диференциала,раздатка,скоростна кутия и т.н.При използване на алуминий за шасито е напълно възможно да се постигне това тегло.
23:32 18.10.2017
8 Спиро
Повече ми прилича на подводница или на колата на Гру (от "Аз проклетника":))
С по-добри производствени технологии, двигател, старание за изработка... абе просто ако го беше направил друг, щеше да е супер.
Коментиран от #9
23:42 18.10.2017
9 Random
До коментар #8 от "Спиро":
Руснаците могат, проблемът им е бил комунистите.Просто са имали разговори от сорта на:
"Имаме много добра идея за чисто руски автомобил"
-"Колко ще струва?"
-"Х"
-"Ето ви У, вземете нещо западно, копнете каквото можете и не ни занимавайте с глупости, имаме армия която да превъоръжаваме"
Нещо подобно се е случило с Москвич С-серия.
Имали са си техен автомобил, обаче комунистите прекарват закон с който казват че съветските автомобили от среден клас трябва да са с предно, естествено парите на АЗЛК са отишли за разработка и тестове на кола със задно и като питат партията за финансиране отговорът е бил една Simca 1307.
Така се "ражда" Алеко.
00:44 19.10.2017
10 Кузмич
10:28 19.10.2017
11 MI2
Коментиран от #12
11:52 19.10.2017
12 Random
До коментар #11 от "MI2":
Кой пък е казал че това е семейна кола?Пише си: ВСЪДЕХОД, демек за армия, за учени, за горски, за полиция и т. н.
Не е семейна че да задаваш тъпи въпроси
13:13 19.10.2017
13 Чук Норис
14:18 19.10.2017
14 f16
14:30 20.10.2017