20 Октомври, 2017 10:53 2 487 56

Как да се преборим със замърсяването?

Както знаете, столицата ни бе призната за един от градовете с най-мръсен въздух в Европа. Причините за това са няколко и то много явни, като най-основната от тях са автомобилите. В много големи градове на Стария континент се предприеха крути мерки, но през последните 20 години тук така и няма промяна.

Данъчната политика е тотално объркана - за нов автомобил плащаш много по-високи данъци, а с времето те постепенно спадат, дори и след 14-ата година. Хибридните автомобили с чист електрически пробег също не се ползват с никакви облекчения. Такива има единствено за електрическите, но инфраструктурата за тях не се подобрява по никакъв начин от страна на държавата, а само от компаниите производители и вносителите. В същото време обаче и покупателната способност не се е подобрила особено много и трябва да се измислят правила, които да гонят баланса между двете неща, при това скоро.

Не е тайна, че всеки втори дизелов автомобил е с премахнат катализатор. Сами можете да си представите какво количество представлява това, като към ежедневните ни автомобили включим и фирмените, както и товарните. Те не се проверяват адекватно на техническите прегледи и не се санкционират по никакъв начин от органите на реда.

В момента се провежда софийският автосалон Sofia Motor Show, където се представят най-новите автомобили. Все по-голяма част от тях са електрически или хибридни, като един от малкото борци за въвеждането на по-адекватни правила са Асоциацията на автомобилните производители ААП, които са съорганизатори на мероприятието. Ето какво сподели по темата Александър Костадинов – директор „Маркетинг и продажби“ в „Мото-Пфое“.

Г-н Костадинов, как регулациите променят автомобилната индустрия? Ще станат ли ДВГ „жертва“ на екологичните политики?

Като всяка индустрия, автомобилната следва рамките, зададени от тези, които определят политиката в дадена област. Посоката е ясна за всички потребители и производители – новото поколение мобилност, която е чиста, устойчива, автономна, с възможност да е споделена. Слуховете за смъртта на двигателя с вътрешно горене са силно преувеличени, но тенденцията е замяната му с електрически.

Може ли Европейският съюз да принуди българските потребители да се обърнат към новите и екологично чисти коли с административни мерки?

Според мен българското правителство на първо място следва да създаде нова рамка, която да стимулира използването на екологично чиста мобилност, колите по пътищата да отговарят на техническите изисквания, в това число ако имат катализатор, той да е изправен. Предизвикателствата в тази област са разбираеми за всички. На ход е държавата, която да създаде и провежда такива политики.

Еко стандартите щадят хората и околната среда, но за мнозина са скъпо удоволствие. Как да настигнем промяната?

Баланс между едното и другото е ключът към решаването на подобна дилема. В момента баланс няма – наказват се тези, които купуват нови, щадящи здравето на всички ни автомобили, и се стимулира вносът и използването на амортизирани и силно замърсяващи автомобили.

Имате ли конкретни предложения за промяна в данъчната система, която да стимулира навлизането на екологично чисти коли?

Аз бих предложил да се обърнем към добрите практики, включително на близки като икономическо развитие страни наши съседи. Редно е автомобилите, които замърсяват най-много, да плащат най-високи данъци – добър стимул потребителите да се замислят за отпечатъка, който оставя техният автомобил. Ограничения до центъра на големите градове за автомобили, които не отговарят на Евро 5 или 6, също са част от подобен подход. Данъчни стимули, екологични субсидии за електрически и хибридни автомобили са друга част от потенциални мерки.

Не на последно място е комуникацията с потребителите и осъзнаването на проблема от една страна (най- мръсен въздух в Европа) и решението, част от което сме всички ние.

Какво ни показва индустрията на Автомобилния салон в София, който ще продължи до 22-ри октомври?

Представляваните от нас марки, както и повечето производители, показват колко далеч е стигнал прогресът при автомобилите – сигурност и безопасност, ефективност, свързаност, автономия. Автомобилът през 2017 г. е много различен от този през 1987. На изложението посетителите ще могат да усетят и духа на 2027 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДДДДДД

    17 6 Отговор
    Това се говори от много време. НЕ разбирам защо държавата не иска и не иска да го направи. Не може нова кола да плаща 3-4 пъти в повече от 20 годишната.

    Коментиран от #54

  • 2 законен

    6 6 Отговор
    Даааа , софийските морги вече се готвят за извозване на промишлени количества скрап !
  • 3 Driving pleasure

    22 4 Отговор
    Пишете барем, че е платена статията!

    Всъщност замърсяването в София е основно през зимния сезон от отоплението на твърдо гориво, замърсяване има и от прах - строителни обекти и непочистени улици.

    Че има коли, които са за спиране е вярно, това основно са стари бусове камиони и т.н. изтрзана от каране техника, но айде да не са баш и само автомбилите причина!
  • 4 гост

    10 10 Отговор
    Аз за нова кола трябва да плащам 500лв, такава с евро6 и минимално замърсяване, направо не мирише на изгорели газове. А стар голф3 турбодизел, какъвто пак съм имал и който опушва всички наоколо, плащах 14лв. Карах го на олио, но това няма значение, факт, че управниците спят от поне 10г. откакто сме в ЕС, а данъците и таксите са си по старата формула: който има пари за нова кола, ще има и за данъци, но никъде в ЕС го няма това. Така се стимулират замърсителите, а на съвестните хора им плюят в лицето. Благодаря ти, родино, че се върнах да живея тук, а ти си все така зла.
  • 5 Driving pleasure

    11 3 Отговор
    Извинявайте, ама нали не мислите, че точно данъците ще решат нещо?

    Ако имаш 3-5 хил лева за кола, какъвто е масовия случай в БГ каквито и данъчни облекчения та ако ще да ти го опростят до живот данъка пак не можеш да купиш нова кола - напротив вместо за 5 бедния дявол ще купи за 3, че да му артисат пари за данъци

    ДОХОДИТЕ СА НИСКИ В БУЛГАРИСТН!
    а не данъците високи!

    Коментиран от #7

  • 6 Shmeker

    15 3 Отговор
    Хората се топлят на дърва, това е проблемът. Първопричината за това и за старите коли е че хората нямат пари.

    Излекувайте първопричината за да спре проблема.

    Коментиран от #9

  • 7 гост

    7 14 Отговор

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    А кой ти е казал , че като нямаш пари трябва да караш кюмбе наречено "кола" ???? Точно това се прави с данък , щото като ти шибнат 2-3 000 плюс още толкова застраховка както е в другите страни , ще си налягаш парцалите и няма да се чудиш що там хора с по 2-3 000 евра заплати карат колела зимата !

    Коментиран от #8, #13, #47

  • 8 Анти гост

    15 5 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Да следващите стъпка предлагам:

    1.Тока да стабе 5 лева за кВч, все пак кой ти е казал че трябва да имаш тази екстра ще си събираш дърва от гората и ще се грееш.
    2.Водата да стане 5 лева на кубик що трябва да се къпеш всеки ден само за пиене ти стига.
    3.Месото да стане 30 лева, кой ти каза че трябва да го ядеш нали има евтин хляб.
    4. Училището да стане 10000 лева за срок, стига с тези образовани хора аман от началници трябва бачкатори да копаят картофите.

    Винаги съм се чудил как човек може да стане толкова злобен и нетолерарантен като теб?

    Коментиран от #10, #11, #12

  • 9 ИГеоргиев

    11 3 Отговор

    До коментар #6 от "Shmeker":

    Писнало ми е да слушам глупости. Какъв процент от населението на България има пари за нова кола ??? Все едно ние искаме да си караме старите коли. Ами ако имаме нормални доходи (поне 2-3 хил. лв на месец, колкто в други евро държави), едва ли ще са ни такива автомобилите. Да не говорим, че една електрическа кола цапа не по-малко от един дизел. Прочетете малко как се правят литиевите батерии и пластмасите за тях. От къде мислите, че идва токът-от гората, расте по дърветата или от изгорени въглища и ядрено гориво ? Стига заблуждавайте хората вече !
  • 10 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #8 от "Анти гост":

    На първо място сме в Европа по брой автомобили на глава от населението, съобщи главният архитект на столицата Здравко Здравков по време на откриването на двудневния „Обществен форум за Зелена столица“ във Френския културен институт. Като брой единични пътувания, в София пътуват средно по 1,1 човека с един автомобил. През 1961 г. обаче столицата е планирана за 80 автомобила на 1000 човека.
    „Оскъдното градско пространство не позволява да развива градските магистрали. Инвестициите в булеварди очевидно не проработват. Над 13 млн. се хвърлиха в бул. „Черни връх“, като не решиха един съществен проблем. По-скоро разтовариха „Симеоновско шосе“, коментира галвният архитект. „На една от последните сесии мина гласувано вилно селище във Владая. Предстои да гледаме едно вилно селище в плана с доста къщи, но тези къщи са обречени от брой пътувания, които са един автомобил за мама, един за татко и един за детето, което трябва да бъде закарано и върнато от училище“, коментира арх. Здравков, цитиран от „Фокус“ Той даде пример с 10 европейски града като дялове в трафика. Арх. Здравков обърна внимание, че велосипедното движение в Копенхаген и Амстердам е над 40%. „Съответно структурата на Париж е дала възможност с пешеходно придвижване с около 53%“, коментира арх. Здравков. По думите му гъстата мрежа, плътността на застрояване, късите връзки и гъстота на кръстовищата дават възможност за организиране на един компактен град.
  • 11 гост

    1 10 Отговор

    До коментар #8 от "Анти гост":

    Дали ти харесва или не бъдещето е на градове БЕЗ автомобили , изключая автономни електрически таксита , така че намери си друга тема да "философстваш"

    Коментиран от #34

  • 12 Гост

    11 3 Отговор

    До коментар #8 от "Анти гост":

    Покачването на цените нищо няма да промени. И 5 лв да стане водата и тока, пак ще се ползват защото са необходими.

    Цигарите Като станаха 5 лв да познаваш някой който е спрял да пуши? А уж им вдигнаха цените за да намалят пушенето.

    Точно вчера станах свидетел, как едно дете поиска да вземат банани, но бащата каза че нямали достатъчно пари за глупости, щял да му купи вафла. Стана ми кофти за немотията в България и на какви лишения са принудени да подлагат децата си някои семейства.

    На касата обаче полудях и ми идваше да удуша бащата! Взе два вида по две кутии цигари плюс един стек бира.

    Сега като ми разправяйте как българина нямал пари, незнайно защо си представих думите на бащата!
  • 13 Driving pleasure

    12 4 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Гостенино такива като тебе много ми лазят по нервата - ша знаиш!

    1во да ми направят заплатата 2-3 хил евро, аз ще реша дали ще я давам за кола или не!

    2ро да ми направят вело алеи като при тия на зашад дето даваш за пример и аз ще се кача и на колелото щото обичам

    3то да направят читав градски транспорт и аз ще го ползвам

    АМА НЯМА НИТО ЕДНО ОТ ТИЯ НЕЩА!!!! Ама искате нови коли да се карат - както било на запад? Е на запад карат нови коли щото имат добри заплати, не заради даначните облекчения.


    Автомобила вече не е лукс а необходимост - особено в България, където нямаш никакви удобни транспортни услуги! Ако живееш в едно село и имаш автобус 3 пъти дневно щеш нещеш ще си вземеш кола!
    Като викнеш линейка а те не могат да дойдат щото са на друг адрес а в общината има 2 една от които не работи ще палнеш колата даси закараш болното дете на лекар и така нататък и така нататък

    Но Еко-терористите явно сте достатъчно умствено ограничени да не може да фанете причинно-следствената връзка!!!

    Коментиран от #17

  • 14 Mercedes-Benz

    9 1 Отговор
    "гост" всъщност е онова тролче "деса-стоян", така че не му се връзвайте, поръчали са му да хвали "еко" боклуците нали все пак, зелените, либерастите и толерастите една ръка ги храни!
  • 15 Марио

    6 5 Отговор
    Трябва да се намалят данъците на новите автомобили а да се вдигнат на старите.И проблемът донякъде ще се реши.Но не ни натрапвайте електричките,защото са много непрактични и са малки и неудобни.

    Коментиран от #16

  • 16 Driving pleasure

    6 4 Отговор

    До коментар #15 от "Марио":

    Баце тва е глупост да знаиш...
    На една нова кола 150 коня данъка и за София е 475 лева
    На една 15 годишна кола 150 коня данъка и е 169 лева

    разликата е 300 лева

    е дявл го взел аз ако можеш да си позволя да плащам по 500 лева на месец лизинг + 2 бона на година каско + обслужване във фирмен сервиз нямаше да мрънкам за данъка

    И да обърнеш данъка - тоя със старата кола да плаща 500 а с новата 100 пак нямам стимул щото не мога да си я позволя и за тия 30тина бона дето ще похарча за нова кола ще плащам на старата данъка 50 години!!!

    Един познат си купи нова пежо 108 с лизинга ще му излезе 30 бона и се псува на умиране щото тва не е кола- малко, слабо не върви, неудобно, няма място... ама по-голямо не може да си позволи то и тва му идва нанагорно

    Коментиран от #19, #20, #24

  • 17 Гост

    5 7 Отговор

    До коментар #13 от "Driving pleasure":

    Наистина те се губят в причинно-следствените връзки. Ако колоната от 100 автомобила в които се возят по един човек, бяха решили да ползват градския транспорт, между двата светофара щеше да се движи един-единствен автобус който да се движи по разписание, а нямаше да има задръстване. Един автобус Не замърсява колкото 100 автомобила.

    Ако 80% ползващите автомобили се движеха с градския транспорт, автобусите щяха да са на 3 минути и билетчето щеше да е по-евтино.

    Ако имаше повече желаещи да пътуват с градския транспорт, изграждането на Метро щеше да е много по рентабилно и бързо.

    На запад дори и политиците пътуват с метрото, но Бай Ганьо го е срам!

    Коментиран от #18, #21

  • 18 Марио

    9 1 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Никога няма да ползвам градския транспорт.Да чакам на студа и да се бутам с хората.Почти всички миришат на неизмит г.з
    За не говорим,че с колата си ходя където искам пренасям си багажи и си излизам когато искам и където искам.
  • 19 Данъчен

    0 9 Отговор

    До коментар #16 от "Driving pleasure":

    "Баце тва е глупост да знаиш...
    На една нова кола 150 коня данъка и за София е 475 лева
    На една 15 годишна кола 150 коня данъка и е 169 лева"

    Нещо не си разбрал предишните събеседници.
    На новата кола не е голям данъка, на старата е малък.

    Вместо 169 лв трябва да е 1690 лв като на запад. Тогава ако искаш си я дръж пред блока в градинката, да си събираш покъщината в нея.

    Данъците са различни за различните населени места. Ако живееш на село, нито ще замърсяваш толкова, нито ще има проблем с трафика или паркирането, следователно данъците могат да се запазят на сегашните нива.

    Така който иска да кара автомобил в големите градове, ще си плаща. Ако не му отърва - да си ходи на село!

    Коментиран от #45

  • 20 мдам

    3 7 Отговор

    До коментар #16 от "Driving pleasure":

    Едно ограничение в центъра на София да не се движат коли или коли под евро 5 да плащат такси затова. Трафика ще намалее доста, тоест по чист въздух. Хората в мегаполисите са го решили този проблем отдвана, но нас и в преписването не ни бива

    Коментиран от #22

  • 21 Антиелектрика

    9 1 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Ти защо караш дизела си, а не ползваш автобуса?
    Оня другия "гост" и той кара нова Дачия, а иска да не му се пречкат стари дръгели - другите в автобуса, а той с колата!
    Вие сте толкова двулични, че споменавате на Бай Ганьо от вас, е адски гротескно!
    Слезте на земята и не се мислете за много велики, защото сте абсолютни комплексари!

    Коментиран от #23

  • 22 Марио

    5 2 Отговор

    До коментар #20 от "мдам":

    А като сложат това ограничение бай х.й как сте се придвижва ако имаш работа и бързах и не можеш да чакаш гладки транспорт.Или ако трябва да пренесеш някакъв багаж.Да не говорим,че в автобуса се возят всякакви изроди,които дори са опастни.Ако повече хора се возят в градския транспорт няма да смогват още повече да не говорим че ще има предпоставка за атентати и грабежи повече защото в автобуса сигурност няма.
  • 23 Гост

    2 4 Отговор

    До коментар #21 от "Антиелектрика":

    Не карам дизел, а пътувам с метрото. Много по-бързо стигам до службата, отколкото с лек автомобил. Досега не съм имал проблеми с транспортни услуги. Има и таксита и услуги за товарни превози.

    Коментиран от #25, #27

  • 24 123

    1 4 Отговор

    До коментар #16 от "Driving pleasure":

    Гледам ти постовете и май много се косиш.
    Давай го по-леко. И ако взема 2-3 000 евро заплата вероятно Ганьо пак ще си купи стара кола ама ще е супер лимузината на Мерцедес от преди 15 години.
    Ако не му сложиш някакъв хомот няма как да стане. Да не мислиш, че чичо ти Гюнтер умира от щастие да си продаде 10 годишната кола на Ганя за 2000 евро. Не ще си я кара до последно, ама в Германия данъка на тази кола е колкото струва и отделно за да вземеш ГТП плащаш още толкова за ремонти. За велоалеите си прав, ама няма да свършат работа напълно, защото половината година не можеш да ги ползваш.
    Градския транспорт специално в София е вече доста читав, ама друго е да се дотътря до входа с бракмата вместо да се возя в компанията на непознати.
    И автомобилът не е хляб, а е луксозна вещ. Може да се мине и без него- или поне ще имаш само един в семейството, а не за всеки член по един.

    Коментиран от #26

  • 25 Марио

    5 2 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Всеки си има мнение.Престанете за ни налягане смоето.Като искаш вози се в мръсотията.Като искаш с такси.Като искаш си наеми някой боклук.За тези пари на наема ще си изпращаш нещо.Аз лично ще си карам колата и няма да ползвам градския транспорт.
  • 26 Смешко

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "123":

    ХаХа автомобила не било хляб, нали това казах яжте си хляба и живейте а за богаташите месото, сиренето и плодовете.
    Колата е необходимост защото ако не е колата всички ще се наблъскат в София и тогава ако ще и само електрички карайте ще ни се стъжне на всички.
  • 27 Антиелектрика

    6 1 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Ами и аз често го ползвам, но не може да кажеш на хората по колко да са возят в автомобил!
    Освен това всеки решава каква кола да си купи според доходите. Не като тук някой екофашист да ми казва да си купувам нова Дачия вместо 15 годишно Порше например. Разбира се, всичко трябва да е изрядно технически и да отговаря на нормите!
    Просто контролът за ГТП е занижен и няма оправия. Но защо трябва да страдат изрядните данъкоплатци със стари, но технически изрядни автомобили?

    Коментиран от #29, #30

  • 28 Random

    6 2 Отговор
    На запад, та на запад.
    На запад менкат двигатели - 2jz, rb25, k24, b16/18 и никой нищо не им казва вие тука мрънкате че на старите коли им били много евтини данъците.
    Ми като можеш да извадиш 30 бона, то тогава естествено че можеш да извадиш 300 на година.
    Аман от иди*отщини.

    Тука на един двигател чак паспорт и лична карта скоро ще искат.

    Не би трябвало да има проблем ако на гоуф 2 сложиш двигател от гоуф4/5 например- по-висок евро стандарт, повече върви, естествено и спирачките сменяш, абе който иска и може да си го позволи, закона да не го пре*.ва.
  • 29 гост

    2 7 Отговор

    До коментар #27 от "Антиелектрика":

    Защото хората ти казват черно на бяло , че градовете НЕ СА ПРОЕКТИРАНИ за такъв трафик и за да го поемат , трябва половин София да се национализира и събори , за да се разширят пътищата , което няма да стане посмъртно ! Така че се гответе за жестоки ограничения на трафика , особено за лигльовци претендиращи да се возят сами в 5-6 метрови коли , ако ще и да са електрически ! Автономни споделени електромобили , които не паркират и качват поне 3-4 човека , това е единственото извън градски транспорт и електрически велосипеди и мотопеди , което ще се движи в бъдеще , а останалите да си ходят с "автомобилите" на село да им се радват в двора !

    Коментиран от #31, #46

  • 30 Гост

    3 4 Отговор

    До коментар #27 от "Антиелектрика":

    Аз не казвам кой какво да кара. Също така не казвам и аз какво искам и не искам.

    Ако трябваше да казвам, аз искам къща с басейн и 10 декара двор, от която въобще да не ми се иска да излизам, че да хващам градския транспорт. В нея да са наредени по едно Lamborghini Ferrari Porsche Макларън и още няколко. Освен това искам състоянието в къщи някой да ми плаща Поне по 10 милиона годишно, само защото съм се родил.

    Реалността обаче е друга. Както са започнали, само след няколко години повече от половината София ще стане синя и зелена зона. Ако видят че и това не върши работа, ще започнат да увеличават цената за час паркиране до нива, на които ще свършат работа.

    Чак толкова спешна работа на центъра, колкото твърдиш, няма да те объркат едни 20лв за два часа паркиране. Аз предпочитам да дам 5 на някой "бакшиш" и да не си губя времето да търся място за паркиране, което надали ще е близо до "спешния случай". Дори и електромобил да карам, пак трябва да му търся място за паркиране. Голяма работа че е безплатно.

    Това е само моята гледна точка и нищо повече!
  • 31 Амнезия

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    ХаХа гост ти май имаш амнезия.
    Когато ти казах че концепцията на Тесла е объркана да извади 2,5т над 5 метра кола на която най-голямото предимство е че можела да ускорява на светофара по-бързо от другите в някакъв безумен режим ти се хвърли на амбразурата да я защитаваш.
    Сега разбра ли какво искаме ние евтина малка кола за града с 200 км пробег. Евтина означава 8000 евро примерно.

    Коментиран от #32

  • 32 гост

    1 6 Отговор

    До коментар #31 от "Амнезия":

    Всъщност грешката си е твоя , ама няма значение . Сегашните Тесли никой не е проектирал за Европа , още по малко за градовете на Европа , а за Америка това въобще не е голяма кола , там най-продаваните коли са 6-7 метрови пикапи ! Градската Тесла за Европа тепърва предстои след три-четири години , щото преди нея има да излизат Y , Pick Up и Roadster и пак ще е най-добрата в класа си , но това нищо не променя за градските центрове на големите градове
  • 33 Антонн

    4 2 Отговор
    Защо се кефят че колата била нова,евро 6-7-8 и не замърсява.
    Малко са чисто новите коли в БГ.
    Масово хора каращи кола между 5 и 10г. я считат за нова,но тя е нов внос и е между 200000-400000 км.
    Повечето се купуват от "разбирачи" а колата е била през таван,без предница и рогове,все тоталки.
    И се започва : Аз съм дал една торба пари за нова кола,тя е евро 20 няма да плащам данък.
    Трябва старите коли да ги спрат,хем ми пречат и много замърсяват.
    Да ама за старите и новите дизели е едно и също.
    Обаче на стария бензинов "дръгел" съм сложил ГАЗ и гарантирано не замърсява повече от новите кенефи.
    Псевдо баровци газифицират и новите кошници,но там клапани горят.
    То си личи кое е по читаво,по магистралата на репатрак са все "нови коли" нека старите са скапани.

    Коментиран от #35, #36

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Марио

    2 3 Отговор

    До коментар #33 от "Антонн":

    Е как можеш да кажеш че старите дизели и новите е едно и също.Или нищо не разбираш от коли или караш дръгел и затова си мислиш че и старите са хубави и всички са равни.Старите са евро 2 евро 3 а новите 5 и 6.Има много разлика.И според мен новите автомобили не трябва са плащат такъв голям данък.Трябва да се вдигне данъкът на старите 30 годишни гнилочи.
  • 36 Марио

    2 4 Отговор

    До коментар #33 от "Антонн":

    Карай си 20 годишния ку.ник и се заблуждавай,че е по-хубав от новите.

    Коментиран от #37

  • 37 МАК

    3 2 Отговор

    До коментар #36 от "Марио":

    Зависи същия този как си е подържал, едва ли е по надеждна от новите, но понеже е съсипана от Газ, убеден съм че е станала на к.... ник! Аз също карам голф 3 тди на 20 години, повярвай ми три пъти е по надежден и лесен заремонт от новите кютуци !!да не говоря че си го подържам с скъпите филтри и пълна синтетика масло, а много обичам да вгорчавам живота на любителите на новите боклуци повярвали си че щайгата им върви пък му покажа че не върви!!много ми е кеф така от време на време !!
  • 38 Антонн

    2 2 Отговор
    Нищо не разбирам от коли.
    Едно и също е защото на новите дизели,отдавна са чипосани с премахнати катализатори и DPF-и.
    Да карам си "курниците" само че единия е не на 20 ами на 32Г.
    А твоита нова тоалетна /ако въобще имаш такава/ в хола да я качиш няма да искара толкова.
    С Opel Kadett E,ако въобще знаеш какво е това.
    Към морето скъса ангренаж със 120км.ч смених ремъка не само стигнах до морето и се прибрах.
    Последствията бяха 1-счупен водач и четири криви клапана,но колата се движеше.
    С нов и хубав сандък това ако се случи,от картера ще извадиш всичко на салата.Така че ти си караи пласмасарката с рециклирани матеряли,и се радваи че е нова мен не ме мисли.

    Коментиран от #39

  • 39 Марио

    2 2 Отговор

    До коментар #38 от "Антонн":

    Моята си и в гаранция и не я мисля.Кжла повече от 5 години максимум не се кара така че ти си я карай със здраве и дано още 32г
    да си я караш

    Коментиран от #40

  • 40 МАК

    3 3 Отговор

    До коментар #39 от "Марио":

    Тая гаранция , на която вярваш не трябва грам да вярваш!! А там се наливат и подаряват едни пари на тия некадърници, хайде няма нужда! Гаранционните сервизи в Парцаландия са пълен боклук и обирджий с абсурдна надценка на частите!!аз си сменям консумативите и част от ремонтите каквото ми е във възможнистите си го правя аз!! И знам гарантирано какво си слагам !! Ти си явно от ония дендита лигльовци дето го е страх да си нацапа ръцете!а това за катализаторите и чипосванията може и без еко глупостите !! Аза чипосванията затова се пдави предварителна подготовка на дадената кола и се отива във грамотна фирма със диностенд за настройка! Така се отключва реалниа потенциал на мотора и разхода пада поне със литър и половина надолу!!НО пак казвам за да има ефект нещата тряжва са се правят грамотно и обмислено!!

    Коментиран от #41

  • 41 Марио

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "МАК":

    Приятел дал съм един чувал с пари за моя range rover.Нормално да имам гаранция.Не не ме е страх да си нацапам ръчичките,просто има и искам да карам хубава кола и съм си изкарал парите и съм я купил.Сега след нова госини когато си сменя колата пак ще взема нещо гаранционно(не съм решил дали ще е чисто нова или малко карана на 5-6месеца)В момента имам пари и си купувам каквото искам.Преди 15г нямах и карах по-обикновени корици не гаранционни и си ги поддържах сам.

    Коментиран от #42

  • 42 МАК

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "Марио":

    Това е друга бира !!!
  • 43 Доцент

    3 7 Отговор
    Абе вие всички сте изпърдели гарнитурите на главите!

    1. Колата НЕ е нито приоритет, нито стока от първа необходимост. НИКОЙ не се е родил със срастнат г.з за автомобилна седалка.

    2. Електроавтомобил, зареждан само от ТЕЦ цапа от 3 до 5 ПЪТИ по-малко от ДВГ кола, когато се сметнат емисии по добив, транспорт, рафиниране и дистрибуцИя на петрола! ФАКТ НЕУСПОРИМ!

    3. Градският СМОГ защо се нарича "ГРАДСКИ СМОГ", бе професори?! Щото всичките ви бензинови и дизелови барутници са формирали един похлупак от отровни газове и сте превърнали града в газова камера, само щото ви мързи да си размърдате както задниците, така и мозъците!

    Това е истината! А истината има едно фундаментално свойство - винаги съществува!

    Коментиран от #44

  • 44 Антонн

    6 1 Отговор

    До коментар #43 от "Доцент":

    Ами пробваи в София без кола ,с градския транспорт да оставиш детето на градина или училище.И да стигнеш на време за работа,говорим примерно.
    При дъждовно време или зимата нещата са още по хубави.
    Какъв електромобил като Renault Twizy което е пародия струва над 20 бона,за другите да не говорим.
    ОК ако транспорта е както в Германия,или няма да имам кола или ще я ползвам само извънградско.
    За съжаление колата е необходимост а не лукс.
    Тук сме една шепа народ,колите ако бяха основния замърсител добре ще е.
    В Истанбул през деня населението е повече от цяла България,там какви задръствания има и какви строшеняци карат.
    Проблема е в тецовете и отопляването на дърва и кюмур,да и колите замърсяват но на този фон незначително.

    Коментиран от #48, #49, #50

  • 45 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "Данъчен":

    я по добре ти марш на село ;)
  • 46 балък

    8 1 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    тази глупост ''да се возиш сам'' от къде я измисли???
    първо: НЕ СЕ ВОЗЯ, ИМАМ РАБОТА И МИ Е НЕОБХОДИМО ДА СЕ ПРИДВИЖА С АВТОМОБИЛ, А НЕ С ГНУСНИЯ ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ !!!
    второ: АКО ИСКАШ ДА ВЗЕМАМ НЯКОЙ АКО ИМА СВОБОДЕН ДА ГО ВОЗЯ И НЕГО ЗА ДА НЕ СЪМ САМ ????
    трето: ЖИВЕЕМ В 21 ВЕК И Е НОРМАЛНО ДА ПРИТЕЖАВАМ И ИЗПОЛЗУВАМ АВТОМОБИЛ. ВСЕ ПАК СМЕ В ЕВРОПА, ПОНЕ НА КАРТАТА
  • 47 Васил Кунчев

    1 4 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Гледам си се опитал да им обясниш на говедата, но в замяна само минуси! Това е положението в бълХария. Не политиците са виновни, а простия народ. Аз живея извън клоаката и тук наистина зимата хората карат велосипеди целогодишно. Виждал съм в центъра супер яка мацка с пола и на токчета да се качва на колело и да си тръгва след работа. Едва ли няма пари да си купи кола, просто мисленето й не е на комплексирания бълХарин. Имах колега в бг, който идваше на работа с колело и всички му се смееха.... В държавата в която живея, плащам застраховка над 1500 лева за малолитражка и около 400 лева пътни такси. Новите коли с евро 6 плащат по 40-50 лева такси. Та не знам кой му каза на гай Баньо, че е задължително да притежава 20 годишен кош, паркиран пред панелката? Смешни са ми и онези, паркирали на забранено място и оправдаващи се, че нямало място за паркиране пред магазина/поликлиника/банка. Всички май са големи инвалиди, но само в главата.
  • 48 Марио

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "Антонн":

    Е тук вече съм съгласен с теб.Всичко което каза е така.Да добавя,че ако пък и багаж имаш ли и сте повече хора не можете въобще да се оправите с градския транспорт

    Коментиран от #51

  • 49 гост

    1 4 Отговор

    До коментар #44 от "Антонн":

    Научете се най-после , че в София тецовете ВСИЧКИТЕ до един са на 100% на газ и стига сте говорили глупости , градския транспорт с изключение на маршрутките също вече е сменен над 90% и единствените кадилници са 90% от трошляците които се търкалят по улиците . И интересно лятото кой се отоплява с дърва и въглища , та като се качиш на Витоша не можеш нищо да видиш от София , айде стига глупости !
  • 50 гост

    1 4 Отговор

    До коментар #44 от "Антонн":

    Ами вземи попитай баща си и дядо си как са те водили на детска градина и училище , като преди 89 г. 80% от софиянци се возеха на градския транспорт и то много по-лош от сегашния и недей да пробутваш тука лакърдии , просто ще тръгнеш по-рано , а не 10 минути преди часа .

    Коментиран от #52

  • 51 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #48 от "Марио":

    Еми много ясно , че си съгласен , ама други хора не са , примерно ей тия :
    Как ще изглежда транспортът на бъдещето? Вижте визията на Daimler директно от Щутгарт 19 октомври 2017

    Робоколи до поискване, въздушни таксита, подземни автобуси-тунели, мини-автобуси, които адаптират пътя си спрямо вашите нужди. Това е само част от визията на германския автомобилен гигант Daimler за бъдещето на транспорта. Тя беше представена от Франк Руф, старши мениджър Future Innovation в компанията, в рамките на медиен тур в Щутгарт по инициатива на Федералното министерство на околната среда, опазването на природата, строителството и ядрената безопасност и консултантската агенция adelphi.
    http://www.economy.bg/innovations/view/29689/Kak-shte-izglezhda-transportyt-na-bydeshteto
  • 52 Марио

    0 1 Отговор

    До коментар #50 от "гост":

    Да те умник точно това говорим.Че животът ще не е много по труден с градски транспорт.Няма да ни е комфортно и удобно.Всичко ще е по напрегнато

    Коментиран от #55

  • 53 СОФИЯ

    0 1 Отговор
    1во Фандъкова и СОС да сложат ДИПИЕФИ-катализатори на кварталите "Татарли,Христо Ботев,Суха река"където екологично се топлят на стари гуми и въглища. 2ро да стане платено влизането на коли с различна регистрация в центъра на София и чак тогава да пипат или не данъците!
  • 54 Авто мото

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "ДДДДДД":

    Само за информация при "глупавите"германци,колите над 20 години се водят олдтаймери и не се плащат данък!А застраховката им е минимална!

    Коментиран от #56

  • 55 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #52 от "Марио":

    Ами като искаш да живееш в 2 милиона град . че скоро и повече , това е положението ! Иди виж в Лондон , Ню Йорк или Сингапур и Хонг Конг дали някой въобще си мечтае да се вози сам из града в кола , щото така му било "по-лесно" . Като искаш да ти е лесно иди в Павликени , там пеша се стига за пет минути от единия край до другия и можеш да си оставяш трошката където ти скимне , и пак ще си почти до нея
  • 56 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "Авто мото":

    Малко си се объркал , олдтаймерите са над 30 години и са под 0,5% от всички коли , а и никой не ги кара за ежедневна кола , а в най-добрия случай няколко пъти в месеца