70-те години на миналия век вече утвърждават американските наточени седани, като едни от най-бързите коли по онова време. Mercedes-Benz и BMW се опитват да не изостават и през 70-те години също създават луксозни и изключително бързи седани. Сега ще ви разкажем за два от флагманите на тези марки, наложили се като еталон при европейските бързи седани. Става дума за 745i Turbo и за 450 SEL.
BMW 745i Turbo
Баварците вадят седана 745i Turbo, за да защити честа на марката. Това става през 1979 година с наточен седан от серията Е23. Става дума за версията 745i Turbo. Тази кола е дълга 4 860 мм, а масата и е 1.6 тона. Под капака и се крие редовият шестак М102, който е с работен обем 3.2 литра. Благодарение на високопроизводителен турбокомпресор от Borg-Warner, носещ индекса Н27, този агрегат достига мощност 252 конски сили и максимален въртящ момент 380 Нм.Пиковият момент се предава на задните колела посредством тристепенна автоматична трансмисия ZF (механична скоростна кутия не се предлага), което позволява ускорение от място до 100 км/ч за 7.8 секунди. Максималната скорост е 222 км/ч. През 1983 година автомобилът търпи рестайлинг и под капака му се появява мотора М106, който е с обем 3.4 литра.
Mercedes-Benz 450 SEL
Шедьовърът на немската инженерна мисъл - 450 SEL се появява на бял свят четири години преди BMW-то. Този автомобил разполага с атмосферен V-образен осмак, който е с работен обем от 6 834 см³. Агрегатът, който е с чугунен блок и алуминиева глава, има в наличност прецизната за онези години електромеханична инжекционна система Bosch K-Jetronic. Двигателят работи съвместно с тристепенна автоматична скоростна кутия и разполага с мощност от 286 конски сили.Пиковият момент е 549 Нм. Mercedes-ът е по-дълъг и по-тежък от BMW-то (5 060 мм и 1985 кг), но по-големите му въртящ момент и мощност го правят по-бърз от BMW-то. Ускорението от 0 до 100 км/ч. е 7.5 секунди, а максималната скорост е 225 км/ч. От 1975 до 1980 са продадени 7 300 такива коли.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 The King
Коментиран от #2, #4
10:43 23.10.2017
2 ...........
До коментар #1 от "The King":
Много си малък да казваш!12:22 23.10.2017
3 ГОСТ
12:37 23.10.2017
4 Random
До коментар #1 от "The King":
Ако не друго, то бмв поне могат да правят ръчни скоростни кутии.Половината мерцедеси са с баварски трансмисии щото заводските са изгърмели.
Да не говорим за ръждата.
Е55 АМГ 2001- на швейцарско сирене.
13:09 23.10.2017
5 Сълза и смях
Отвратителни фуги в мерца, още ги има в очиларките!
Бенвето грохнало и увиснало от завода още, гледа натровено и тъжно.
мерца безличен всичко правоъгълно и много лакоми и двете, под 30/100 не може да ги свалиш!
3.2 мотор с турбо и 252 магарета, смях в залата!
6.8 мотор с 286 магарета, рев и сълзи 50/100!
Коментиран от #6
19:21 23.10.2017
6 Никой
До коментар #5 от "Сълза и смях":
Като не можеш да оцениш класически коли, поне не се излагай.Коментиран от #7
20:54 23.10.2017
7 Театрални смехурии
До коментар #6 от "Никой":
Какво да им оценям бре, тези коли са грозни!А мощността смешна!
Коментиран от #9, #10
21:44 23.10.2017
8 Гошо пистака
08:14 24.10.2017
9 Хайл
До коментар #7 от "Театрални смехурии":
Ха ти сигурно си бил пикня в пелените на баща ти,когато са ги правели тея коли......Оценител.....
08:29 24.10.2017
10 Този коментар е премахнат от модератор.