Lancia 037, Audi Quattro, Ford RS200, Peugeot 205 T16 Evolution 2 и покрай тях ЗАЗ Таврия... Звучи като виц, но чудото на съветската инженерна мисъл действително участва в легендарната Група Б на Световния рали шампионат.
През 80-те години екип от естонски специалисти подготвят новата тогава "зазка" за битка с най-свирепата категория рали чудовища. Автомобилът е наречен Таврия ЭРФ като реверанс към спонсора на проекта - ЭстонияРекламФильм.
Състезателният ЗАЗ няма много общо със серийния хечбек. В центъра на тръбното шаси е монтиран двигател от ВАЗ-2106 с двоен карбуратор Weber и модерна за времето си охладителна система. След доработка на всмукателния и изпускателния тракт естонците успяват да изцедят от мотора 140 к.с.
"Таврията" от Група Б има големи въздуховоди, радиатор с увеличен площ и напълно преработено окачване. Получава се компактен автомобил с нелоша динамика, но състезателната му кариера приключва след само един старт в рали "Антика".
Безславната закачка с големите батковци в Група Б праща "зазката" в забрава. Колата е разкомплектована и дълги години събира прах по незнайни гаражи. Наскоро обаче естонски ентусиасти решават да я възстановят.
С реставрацията на униката се захваща MOMU Mootorispordi Muuseum. На страницата си във Facebook музеят информира редовно за напредъка на проекта, а когато възвърне оригиналният си вид, ЗАЗ-ът от Група Б ще заеме място в експозицията му.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бичето
12:38 23.10.2017
2 Random
13:02 23.10.2017
3 Напишете кода от картинката
Коментиран от #5
16:27 23.10.2017
4 Патето Яки
17:15 23.10.2017
5 Random
До коментар #3 от "Напишете кода от картинката":
Публикувано във факти.бг: През 80-те години екип от естонски специалисти подготвят новата тогава....Естонци са го правили.
Я покажи друга кола с 8 клапана 1600 кубика без принудително пълнене.
В класа й е било Рено 5 турбо - 180 к.с. с турбо(по-късно 350).
20:52 23.10.2017
6 Мммм
15:56 24.10.2017