Last news in Fakti

25 Октомври, 2017 19:00 3 266 1

Първата рожба на враждата с Енцо Ферари - Bizzarrini A3C

Случая, в който на инженерите им писва от корпоративните правила и стартират собствени проекти, е често срещан в автомобилната индустрия. Тук става въпрос за едни от най-култовите години на Ferrari - началото на 60-те и човек на име Джото Бицарини, който по това време е главен инженер на компанията, но бива уволнен, защото с още няколко човека не могат да понасят жената на Енцо Ферари, с която им се налага да работят. Това е първият човек, който иска да натрие носа на Енцо, като след това същото става и с Ford, както и "трактористите" Lamborghini. Речено - сторено, Бицарини много бързо създава машина, която кръщава 5300, която обаче разчита на американски V8 двигател - 5.3-литров Chevy. Купето е създадено от алуминий от Bertone, като през годините се произвеждат общо 133 коли. Тук обаче, става въпрос за състезателната версия, при която мощността скача от 365 на 400 конски сили, а двигателят бива преместен значително по-навътре в купето за по-добър баланс. От А3С се създават 29 автомобила, но не знаем колко освен този екземпляр са оцелели до момента. Автомобилът спечелва 24-те часа на Льо Ман през 64-та и 65-та, а след това идва хегемонията на Ford GT40.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дон Тони

    2 0 Отговор
    5.3литров двигател Chevy с който "спечелва 24-те часа на Льо Ман през 64-та и 65-та, а след това идва хегемонията на Ford GT40" ..... първият голям двигател на Шевролет е по-добър от тези на Ферари, а след това и този на Форд също