Last news in Fakti

7 Ноември, 2017 16:47 54 857 52

Нов връх в лъжите за разхода на гориво

  • разход на гориво-
  • изследване-
  • проучване-
  • icct

За никого не е тайна, че декларираният от производителите разход на гориво се различава значително от реалния, при това задължително в отрицателна посока. Резултатите от ново проучване обаче показват, че автомобилните компании никога досега не са лъгали толкова нагло за консумацията на колите си, както през последната година.

Изследване на независимата организация Международен съвет по екологичен транспорт (ICCT) сочи, че разликата в заявения и действителния разход се е увеличила почти двойно през последното десетилетие. Ако през 2006-2007 г. разминаванията са били средно с 15%, през 2013-2014 г. те са набъбнали до 25%.

Според ICCT в момента консумацията на гориво в реални експлоатационни условия и данните по каталог се различават с до 42%. При много марки от премиум сегмента разминаването може да надхвърли дори 50%. Обяснението, с което производителите продължават да се оправдават, са лабораторните методики за изчисляване на разхода.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    172 75 Отговор
    Поредната платена атака срещу ДВГ.
    На талига и докаравам разход ПОД обявения от производителя ако съм примерен и целта ми е икономия. При 5.3 за извънградско и 6.8 средно правя 4.7 на 100 и около 5.5-6 средно и то без да се влача.
    Е при повече ентусиазъм мога да удвоя заводските цифри.
    Разхода може да зависи от 100 неща и е най-лесно да се манипулира. А в реална пътна обстановка никога не може да приложиш еднакъв трафик и условия два пъти, за да има научна стойнос изследването - електромафията пак бълва пропаганда ан кило!

    Коментиран от #6, #25, #27

  • 2 100 октана

    147 56 Отговор
    Никола Тесла много отдавна е открил алтернативна енергия на нефтената НО,,,,,еврейската нефтодобивна мафия е все още жива.
  • 3 Гоуст

    76 10 Отговор
    Отделно премиум марките са с по-мощни мотори, които при лабораторния цикъл са икономични, но при реално натоварване гълтат яко.
  • 4 Електрика

    47 12 Отговор
    М,даа и после на Tesla разхода не излизал.

    Tasla рекламираха пробегът на голямата батерия за модел 3 на 500 км. Е да ама миналата седмица при сертифицирането по американския Стандарт EPA, се получило разминаване с 37 км. Илон Мъск обаче ги помолил, да запишат пробегът 500 км, защото така било по-близо до реалния. Кога това ще се случи с останалите производители? Но затова си затваряте очите нали?
    По Европейският цикъл сигурно щеше да излезе 700 км пробег.

    Коментиран от #7

  • 5 Гост

    56 7 Отговор
    теста се провежда при "идеални условия" , в тях нямаш задръствания, светофари, някой камион да те засече, дупки или бабунки по пътя...
  • 6 Електрика

    21 13 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Разбира се че може да свалиш на всякаква разхода под заводския. С една Тесла 700 коня, бяха изминали над 1000 километра за 12 лв ток.

    Аз съм свалял на едно Рено Меган разходът под 4 литра на 100 още преди седем-осем години! Разбира се беше само за експеримента около стотина километра със скорост около 70 километра в час.

    По новия Стандарт, който влезе от първи септември тази година, разликата в тестовете е максимум 5~10 процента и са повтаряеми. Това дава доста реален разход и доста реални вредни емисии.

    Коментиран от #8, #38

  • 7 Driving pleasure

    52 10 Отговор

    До коментар #4 от "Електрика":

    Не знам за модел 3... ама собствениците на S се хвалят с по 300 км реален пробег при обявени 500... хич не надписва и Свети Илон :)
  • 8 Driving pleasure

    21 9 Отговор

    До коментар #6 от "Електрика":

    Тесла мина 1000 км ама при скорост 40 и презареждане на батериите и Муск го призна, че само така може да се постигне :)
    Аз и говоря за разход под заводския с 3ма човека и климатик при нормално шофране с 90тина км/ч не влачене за експеримента.

    Коментиран от #10, #29

  • 9 Електрика

    41 9 Отговор
    300 километра с каква скорост? Защо някой изкарват 500, а други 300? Защо жената като карам моята кола, харчи поне 20 30 процента повече, въпреки че кара с по-ниска скорост от мен? Защо аз като се кача на нейната започва да гори по малко?

    Как изминаха 1000 километра със същата тази кола?

    Всичко зависи от стила на шофиране. С една и съща кола Opel Astra турбо дизел, съм правил софия-пловдив с разход 4,3, а обратно с разход над 9. Е колко гори тази кола?

    Коментиран от #11, #42

  • 10 Електрика

    14 19 Отговор

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Хайде стига си плащил лъжи!

    Покажи ми къде точно някой е писал за презареждане особено пък Илон Мъск?

    Илон Мъск още при изминаване на 800 километра, каза че Tesla може да измине и 1000 при правилните гуми!

    Коментиран от #12

  • 11 Driving pleasure

    10 2 Отговор

    До коментар #9 от "Електрика":

    Налити казвам нормално шофиране с 90, разрешеното от закона.

    И имено тук е разковничето на теста на тия "експерти, само да задържа с по 200 оборота на превключване по-късно от необходимото и вече е в преразход :)
  • 12 123

    9 7 Отговор

    До коментар #10 от "Електрика":

    Вярно никой не е писал за презареждане - с едно ги минаха тези 1000 км, но италианците се бяха влачили с 30-40 км в час в местност, в която повечето километри са надолнище.

    Коментиран от #16

  • 13 Axel

    40 3 Отговор
    Бях чел едно проучване при което излизаше, че най-икономично карат Скандинавците и то ней-вече Финландците. Масово постигаха разход под този, който производителя дава по каталог. Аз като съм ходил в Исландия, Финландия и Швеция ми е правело изключително впечатление, че всички карат много плавно и спокойно. Няма съзтезатели по пътищата. Когато карам със скорости между 70 и 90 км/ч и моята кола харчи извънграда под и около 5. А когато карам без да пестя, но с не повече от 110 км/ч колата ми скача на 6.5 л/100 км. Вече когато карам със 130 км/ч разхода отива над 8 л/ 100 км. Никакво чудо няма в това, проста физика.
  • 14 Надолу и с попътен вятър

    12 3 Отговор
    После си търси от ветъра 1000км. с електричката
    или 4-5 на сто с дизела при 130км. в час
  • 15 Майор Костов

    26 4 Отговор
    А моята кола въобще не гори. Продава се.
  • 16 Електрика

    13 6 Отговор

    До коментар #12 от "123":

    Е как въртяха 1000 километра само по нанадолнище, при положение че се въртяха в кръг? Няма такъв вариант.

    За разлика от бензиновите автомобили, електрическите нямат скоростни кутии и няма как да караш с неправилни обороти на ниска скорост. Колкото газ подаваш, толкова върви.

    Спираш да подаваш газ, и тя спира без да харчи нищо в задръстването. Затова електрическите автомобили са много по-икономични в града отколкото на магистрала. Единствения вариант да вдигнеш много разхода, е да даваш много газ за ускорение, а после да удряш спирачките вместо да намали скоростта с рекуперация.

    За разлика от тях, разходът на един бензинов или дизелов автомобил, може да бъде вдигнат по още много начини. Много ясно че за тестовете ще качат опитен шофьор, за да направи малък разход.

    Коментиран от #21

  • 17 кораттте

    14 9 Отговор
    Най-големият лъжец са бббееенве!

    Коментиран от #44

  • 18 Спиро

    26 1 Отговор
    Всичко е относително.
    За един резервоар ще измина поне 200км повече от жена ми. А и несъмнено ще го направя и с по-висока скорост.
    Така че, методи на замерване колкото щете.
    Като говорите за "Тесла", някой може ли да ми каже като как държавата ме стимулира да си купя електромобил и къде ще го зареждам? В нормалните държави, доколкото знам, тази манипулация е free на специални колконки, докато тук явно ще трябва да ползвам моя си контакт и да не плащам на Лукойл а на ЕОН.... или който и ще да е там.
    Малко след като минем на ток, ще се развихрят ценообразувателите на електроенергията, така че ще вариш яйце за 2 лв. Мерси.
    Карам си дизела, а държавата ако иска ЕКО, нека да криминализира кражбите на ДПФ и катализатори.
  • 19 Рейсър

    13 8 Отговор
    Тва че сте толкова шофьори и не можете да карате, не значи, че декларираният разход е различен. Аз си карам 17 годишната каруца и разхода на табло и колонка е половин литър под декларирания
  • 20 ВАГ

    36 5 Отговор
    Не знам кой колко лъже ,но на първо място са Лукойл .Първо лъжат ,че продават гориво и след това в литрите (в 10л туба могат да съберат 12-13л ).
  • 21 Знайко

    5 6 Отговор

    До коментар #16 от "Електрика":

    ХаХа абе ти в кой век живееш ???
    Явно си още в 20 век!!!!

    Ръчката не е за всеки, като не знаеш как да караш си вземаш АВТОМАТИК , разбра ли сега или да ти го напиша като за бавноразвиващ се :

    Автоматична скоростна кутия, и включвш на COMFORT.

    И да те питам колко харчи нормална кола като не натискаш педала на газта?????
  • 22 ЯАОЖГТ

    32 2 Отговор
    АБЕ ЧУЛИ ЛИ СТЕ НЯКОЙ КОЙТО КАРА ЕС КЛАСА ИЛИ ЖЕ КЛАСА ДА КОМЕНТИРА ИЛИ ДА СЕ ЗАМИСЛЯ КОЛКО ГОРИ.РАЗНИ
    ПРИЯТЕЛИ ПО КАНАДА И АМЕРИКА КАТО КАРАТ ХОНДИ И ТОЙОТИ С
    4 ЛИТРА ДВИГАТЕЛИ И КЕМПЕРИ С 6 ЛИТРОВИ ДВИГАТЕЛИ И КАТО ГИ ПИТАМ ВИКАТ
    НАЛИВАМЕ КОГАТО СЕ ИЗПРАЗНИ ДО ПОЛОВИНА РЕЗЕРОВАРА
    И КАРАМЕ.ВАЖЕН Е КЕФА И УДОВОЛСТВИЕТО.И КАТО НЕ ГИ ДАДЕТЕ ЗА ГОРИВО ЩЕ ГИ ДАДЕТЕ ЗА БИРА ЕВТИН САЛАМ ИЛИ ЗА ЖЕНСКИ КАПРИЗИ А ТОВА Е ОТВСЯКЪДЕ ПО НА ЗАГУБА.

    Коментиран от #45

  • 23 Бръм

    6 8 Отговор
    С всички коли които съм карал съм постигал заводските данни при това без да карам пенсионерската. Последно за 65км извънградско с 2-ма възрастни и 2 деца+багаж+климатик със скорости около 90км/ч и умело ползване на терена 4.2 по борд! Реален около 4.7! По книжка с 90 дават 4.9... Та те така. Ще пробвам някой път празна, без клина и ще понапомпя гумите!

    Коментиран от #24

  • 24 Спиро

    8 5 Отговор

    До коментар #23 от "Бръм":

    Право да ти кажа, забелязал съм, че когато съм уморено натоварен, разхода ми излиза по-нисък на извънградско. Колата е по-тежка и инерцията е по-голяма. Харчиш повече при ускоряване от нулата, но веднъж ускорил и само като поддържаш дадена скорост, разхода се занижава.
  • 25 Empty

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Съгласен съм с теб. Разхода зависи много от водача и разбира се от изправността на автомобила. Жена ми като започна да кара старата ми Алфа Ромео /1999/ зареждам и не вярвам средно 4.7л/100км дизел/зареждам винаги докато сам изключи пистолета/. Сега имам инсигния автоматик /2011/ почти 90% караме на темпомат независимо къде -град, аутобан, междуградско, е разхода съвпада с този който е дал производителя.
  • 26 Empty

    3 3 Отговор
    Швабите си бяха направили тест-експеримент с едно Ауди А6. Производителят даваше незнам си колко км с един резервоар и те от Кьолн до Барселона /толкова обещаваха от Ауди с един резервоар/. 2ма в колата без радио и с 90км/ч. След 200км нямаше какво да си кажат. Как е завършил теста не знам, не издържах да го изгледам до край.😁
  • 27 Коев

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Автомобила ти след 2014 ли е?
  • 28 Епа нищо не разбрах.

    9 0 Отговор
    Епа наща харчи 12 газ. Ама пак е по ефтино от нафта. 2.4 200hp. И по Еко; ))
  • 29 Max

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Само JTD може да постигне това.

    Коментиран от #36

  • 30 Георги

    5 0 Отговор
    Пежо 307SW 1,6-110к.с. Бях го купил ново и го пробвах Бургас-Сливен с 90км/ч, възможно най-икономично каране,плавно,без рязко спиране или потегляне.Ами даде ми среден разход 3,9/100.
  • 31 Julio

    2 2 Отговор
    Бе истината е че методиката за изчисление е сбъркана. И е сбъркана заради глупостта "евростандарт". Мисля си че ако го нямаше стандарта, вероятно щяхме да караме вече далеч по-икономични коли с истински технически данни. В момента положението е такова че трябва да ти шушнат на уше дилърите, колко реално харчи колата която си избрал. Няма по-голяма дивотия и всичко е заради силовото регулиране на пазара.
  • 32 todi

    0 4 Отговор
    Голф 6 тди 140 кс витмунд(германия)-софия
    Около2300км средна скорост 140-4.3л

    Коментиран от #34

  • 33 CL500

    2 1 Отговор
    Ако се вярва на компютъра, моята гори според официалните данни. Градско, ако умишлено карам в комфортен режим и макс икономично, мога да съм и под 18-те литра на 100, но стига да не е час пик. Има ли и по-дълги отсечки по булевард или моста, разходът още пада. Най-икономично ми е с около 130 км/час. Но градско в час пик, докат се прибера може да стане и 28 л/100 км. На магистрала при 230-260 км/час пак гръмва на 27 литра, но иначе с до 160 км/час е ок - към 15-16 литра.

    Коментиран от #41

  • 34 tost

    13 1 Отговор

    До коментар #32 от "todi":

    Когато изминеш 2300 км.със средна скорост от 140 ела и ми се обади.

    От 15 г. правя дълги преходи и знам за какво става въпрос. Другия път си погледни борд компютъра със средна скорост за прехода ти от Германия до Бг и тогаз пиши глупости.

    Коментиран от #40

  • 35 todi

    1 0 Отговор
    Това беше провокация.Разхода е верен.Карано е с максимално разрешената скорост
  • 36 Бръм

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Max":

    Дизелите правят по 2000км с едно зареждане! 1000км съм правил преди 18 години с 1.8д ескорт. 55л резервоар, 4.4 по книжка при 90. При скорости до 100км/ч винаги даваше до и около 5/100. На такъв съм минал 190к км!
  • 37 Бат Мишо

    2 0 Отговор
    2300 км с 140 средна скорост
    на панамериканската става
  • 38 Стига с тези

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Електрика":

    Стига с тези вредни емисии тая помия е за запада у над гори колкото щеш а и що народ се изсели по европа онез да му мислят най големите замърсители ако не знаеш са 1 китай 2 америка и3 германия в германия хора произвеждащи обикновенно домати за собствени нужди видят ли облаци се сбогуват с посева си щото не вали дъжд а менделеев таблица
  • 39 gost

    0 0 Отговор
    polo 3 на 300км пробег без цел икономия с литър и отгоре по малко от фабричния разход при 90% спазване на ограничения
  • 40 МБенц Профи

    2 3 Отговор

    До коментар #34 от "tost":

    Момче какво нявярно видя в написаното?Или защиото твоят варел не може да го постигне за това казваш като Шопа - такова животно нема. Аз имам и голф 3 тди( лимитирана серия Movie). С малко модификация на на електрониката се измести долната граница на макс. въртящ момент и се вдигна мощността с30% . И знаеш ли какво стана? Не може да си стои на гумите. Ускорява под 8 сек/100 км а ако знаеш как да настъпваш педала харчи по 3.2 л/100 км при средна скорост за 450 км -88км/час. Това че ти не можеш да го постигнеш нищо не значи. А за мен това значи че има да се учиш още много
  • 41 МБенц Профи

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "CL500":

    Наличието на Калкулатор за разхода в една кола е много полезно за възпитаване правилно използване възможностите на двигателя. 30% от обичайния преразход се дължи най вече на това. Ако и не поддържаш добре колата е другото което води до преразход( Горивна апаратура , настройки,филтри) почти всички производители имат разработки на модели с разход под 2л/100км но мафията не им дава да ги пуснат
  • 42 Nikola Tesla

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Електрика":

    Колкото й сипеш :)
  • 43 Гост

    1 0 Отговор
    Карам А5 от 2012г. с 3.0тди и 204 к с. Разхода и варира при икономично каране от 5.2 до 9 литра. Автоматика с 8 скорости е. Така че харчи колкото ми е тежък кракът. Другото са кръчмарски сметки
  • 44 Добре

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "кораттте":

    Точно те са най коректни и не лъжат за разхода
  • 45 Скскс

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "ЯАОЖГТ":

    Ама не сме у Канада
  • 46 kmvasilev

    0 0 Отговор
    Аз си водя статистика на един немски сайт, така имам доста по-точна представа за разхода, очевадно е, че и горивата не стават, и маслата, и филтрите, и на колонките ни лъжат и т.н. Вкарвам си и всички разходи - нови гуми, разни ремонти и подобни. Така поне следя разхода на 100 км. и колко ми струва удоволствието да карам моята си количка или дори на километър и когато стойността се доближи до тази на такситата ще е време за промяна...
  • 47 Стефко

    1 0 Отговор
    Направих експеримент миналата година с фиат браво jtd 105 к. с. Дизел. От София до Варна с 80-90 км/ч., изключване от скорост по наклоните, плавно ускорение и резултатите са налице- 3.6л./100км..Навръщане минах през Бургаската магистрала, агресивно каране, педала на газта до долу и в София при допълване даде 9.2л/100км..Правете си изводи сами.
  • 48 Минаващ от тук

    0 0 Отговор
    Ама те тези разходи са дадени за спокойно шофиране, не да караш като "болен идиот" както се изрази един руснак в едно автопредаване. Всеки километър, нервно натискане на газта, водене от типа газ-спирачка, повече товар, всичко се отразява също.
  • 49 Минаващ от тук

    0 0 Отговор
    Ама те тези разходи са дадени за спокойно шофиране, не да караш като "болен идиот" както се изрази един руснак в едно автопредаване. Всеки километър, нервно натискане на газта, водене от типа газ-спирачка, повече товар, всичко се отразява също.
  • 50 Мерджо

    0 0 Отговор
    Много е важно задкормилното устройство и хубавите ни пътища. Изключвам магистралите.
  • 51 Един

    0 0 Отговор
    Мпйта кола колкото и сипем,нищо не връща,вие не знам какво карате!
  • 52 Фен на БМВ

    0 0 Отговор
    Прясна и топла новина, с коментари от 2017г...