Поговорка, която е особено актуална сред автомобилните фенове гласи, че млада жена и стара кола са на късмет. Това наистина е така, но все пак има автомобили на старо, които се славят с по-голяма надеждност от останалите. Сега ще ви обърнем внимание на две японски предложения, които се продават у нас, при това на прилична цена и са с доказано надеждни компоненти. И двете са японски, градски и са дело на Toyota и Honda, а интересни екземпляри могат да се намерят в най-големия сайт за автомобили у нас mobile.bg.
Toyota Corolla
Самият факт, че от тази кола са произведени милиони екземпляри в 11 поколения, трябва да ни говори много. Осмото и девето поколение на модела не са изключение от правилото. Почти няма шанс нещо да се счупи в тази кола – окачването е солидно, атмосферните бензинови VVT-i двигатели работят безупречно години наред, а металът не корозира. Има и няколко недостатъка – тези коли са еднакво скучни както за гледане, така и за каране.
Honda Jazz
Практично, достъпно и свежо, поколението на Honda Jazz (2001 – 2008) е известно и със своята издръжливост. Хубавото при него е, че няма как да сбъркате, тъй като колата се предлага само с бензинови атмосферни двигатели. Можете да избирате между 1.2-, 1.3- и 1.4-литрови версии, които са еднакво издръжливи, но все пак има един, който се откроява. В Европа 1.3-литровият двигател претърпява модернизация и е прекръстен на 1.4 от маркетингови съображения. Именно това е двигателят, който трябва изберете. 83-те конски сили няма да ви накарат да заобичате тази кола, но разходът ще го направи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антон 1
Коментиран от #7
09:51 26.11.2017
2 onq s konq
Коментиран от #4, #5, #6, #16, #19, #24, #32, #33, #35, #53, #63, #71, #73, #90, #99, #100, #112, #116
09:51 26.11.2017
3 гощо
09:52 26.11.2017
4 Бесен Язовец
До коментар #2 от "onq s konq":
Скоро10:18 26.11.2017
5 koko
До коментар #2 от "onq s konq":
Оня с коня с Мъртвия TDS само фаровете му светят и пуши ,Джаза с 83 коня ще те направи смешен.Коментиран от #34, #64
10:22 26.11.2017
6 Honba
До коментар #2 от "onq s konq":
Като ти чета коментара е ясно,какво BMW можеш да имаш пък точно ти.....Папаш,ама на сън!
На двадесетия километър при скорост 180-2000км.h,ще отбиеш да вдигаш капака за да му се проветри телцето от прегряване!
Коментиран от #117
10:30 26.11.2017
7 Фен и собственик на хонда
До коментар #1 от "Антон 1":
Ами тук става дума за нормални коли за сигорно каране ежедневно което много от големите по известност в европа немогат да предложат а не за луксозни и бързи ако това търсиш колегаКоментиран от #8, #17, #26
10:44 26.11.2017
8 Антон 1
До коментар #7 от "Фен и собственик на хонда":
Сигорно е така !:)Аз само цитирах !
Иначе , Акорда много ми харесва !
10:52 26.11.2017
9 Алфата
Коментиран от #13, #14, #113
11:04 26.11.2017
10 Гост
Коментиран от #11, #20, #38
11:09 26.11.2017
11 Дедо Ви Я
До коментар #10 от "Гост":
Е па я моа, а та светна, че сичкото въшка особено, ако не е баш екстрено е дебило - таз модерна дума в момента и ремонтоустойчиво! Що па тряа да е грозно, щото я японско за очето убаво не съм скив?! Само новите мазди са шукаритетски експеримент!Коментиран от #114
11:18 26.11.2017
12 The TRAPPER
11:18 26.11.2017
13 Някой
До коментар #9 от "Алфата":
Гледай за поражения при водача,а не автомобила. Ако колата обира повече от енергията при удара, безопасността за шофьора ще е по голяма.11:22 26.11.2017
14 Винету
До коментар #9 от "Алфата":
Алфата, Джазът е перфектна градска кола, изключително удобна, с малък разход, добра динамика и пространство..., ама стоя ник едва ли знаеш какво е надеждност :)11:35 26.11.2017
15 Samurai
Коментиран от #39
11:42 26.11.2017
16 Samurai
До коментар #2 от "onq s konq":
Оня с коня, ако излеза със Субаруто на магистрала или на пресечен, или на завои ще ме фанеш за коня!11:45 26.11.2017
17 teoоgeoo
До коментар #7 от "Фен и собственик на хонда":
СИГОРНО си прав , разбираш ги.....11:47 26.11.2017
18 ник
11:59 26.11.2017
19 факт
До коментар #2 от "onq s konq":
ДА КАРАШ БМВ Е ДИАГНОЗА12:04 26.11.2017
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Пазарен Либерализатор
Огромен багажник като събереш задните седалки. Колата е висока, зимата е проходима в града. Пъргава е като я нагазиш. Окачването е здраво, като цяло колата е здрава, пластмасова е, но не скърца и не дрънчи. Пластмасата се чисти лесно от повръщано, пастели, флумастри, шоколад, мармалад и т.н. В хондата монтирах в пъти по-бързо детско столче от колкото в джипа, нямам идея защо. Харчи 6 в града 4,5 извънградско бенз 95Н. За около 6 години чанч от страна на жена ми и дечищата съм сменил само амортисьор на задната врата, тампони стабилизираща щанга, биалетки, накладки и там стандартните филтри, ремъци, масла, фреон. Идеална градска кола, коса предница и перфектна видимост.
Коментиран от #22, #40, #105
12:06 26.11.2017
22 Някой
До коментар #21 от "Пазарен Либерализатор":
Подкрепям написаното. И на жена ми Джаза не е мръднал близо две години.Коментиран от #41
12:41 26.11.2017
23 тойота
12:50 26.11.2017
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 ТАС
Японските автомобили искат малко обслужване, но много качествено и навреме. А също така качествени части. За България и двете са сериозен проблем.
Да минеш 100-200 километра за да стигнеш до качествен сервиз си е сериозен проблем.
Коментиран от #42, #98
13:16 26.11.2017
26 МаьдаМ
До коментар #7 от "Фен и собственик на хонда":
Мазда3 е много по добра по здрава, и красива от хондата и тойтатаКоментиран от #52
13:32 26.11.2017
27 До катъра
Коментиран от #29
13:59 26.11.2017
28 smeh
14:03 26.11.2017
29 Антон 1
До коментар #27 от "До катъра":
Според мен , човека се бъзика с нас !Коментиран от #56
14:07 26.11.2017
30 Хонда
Коментиран от #31, #43
14:43 26.11.2017
31 Японеца
До коментар #30 от "Хонда":
Хаха, вярно е това! Рядко съм виждал евро кола над 150000 км с неомаслен двигател, за разлика от японките.15:14 26.11.2017
32 Красо Зелето
До коментар #2 от "onq s konq":
Муленце, точно Корола с този мотор /192 к.с/ дето е в статията няма шанс да я доблиши, камо ли да я издухаш. И такива като тебе не трябва да имат допир до коли, а само до колела.15:44 26.11.2017
33 ЯЗЕ
До коментар #2 от "onq s konq":
евала, брато!15:51 26.11.2017
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 гост
До коментар #2 от "onq s konq":
Ииии ма много си голям с това твоето "беенве" коньооо! Мога да си те представя какъв 20 годишен баракудник караш, я 316, я 318, нааай-много 320 и си голям. Дай да те видя срещу MPS ми, колко струваш. Аааа извинявай, вие на село сигурно дори не знаете какво е това, ама няма нищо, важното е, че е с "беенве" оня с коня!!!!!!15:57 26.11.2017
36 TOKIO
Коментиран от #44
15:59 26.11.2017
37 до ХонБа
15:59 26.11.2017
38 мноо си зле
До коментар #10 от "Гост":
айде брат, имам Пасат дизелов на 20 години, давай, застани до мен да видим кой по-рано ще се счупи и кой по-малко гориво ще изхарчи!Да не говорим за комфорта и безопасността!Коментиран от #82
16:03 26.11.2017
39 хаха
До коментар #15 от "Samurai":
Ха-ха-ха16:05 26.11.2017
40 чакай малко
До коментар #21 от "Пазарен Либерализатор":
Като събереш задните седалки, къде ще сложиш ДЕТЕТО? Нещо си в грешна представа за автомобил!Коментиран от #51
16:08 26.11.2017
41 хахаха
До коментар #22 от "Някой":
е то па остава и да е "мръднал" Ха ха-ха! Е.ати т.паците16:09 26.11.2017
42 ТРОЛ
До коментар #25 от "ТАС":
Колега, липсата на качествени майстори важи не сами за японските коли. Това е сериозен повсеместен проблем в България. Аз карам Форд Галакси 2.3/146к.с. най-хубавата от всички 5 коли които съм имал до сега. За пореден път, както и предните коли итази ми я съсипаха "майстори". Но се опомних навреме и започнах сам да си я правят.Коментиран от #46, #48
16:10 26.11.2017
43 фвген
До коментар #30 от "Хонда":
Ми не знам дали е така, защото не знам за 11 години всекидневно каране, не съм отварял капака на фолксвагена, па дали има масло - божа работа16:13 26.11.2017
44 язе
До коментар #36 от "TOKIO":
Муааааа-ха-ха-ха16:15 26.11.2017
45 язе
Коментиран от #96
16:19 26.11.2017
46 ВАГ ГРУП
До коментар #42 от "ТРОЛ":
На тоя форд само емблемата е на форд, май си ечист ФВ ШаранКоментиран от #54
16:24 26.11.2017
47 smeh
16:25 26.11.2017
48 ТАС
До коментар #42 от "ТРОЛ":
Съгласен съм, че липсата на качествени специалисти е повсеместна, но за съжаление при японските е най-силно изразена. В страната са не повече от 5-6 добри сервиза за всяка от японските марки, а при европейските марки са поне двойно или тройно за всяка.За ремонтирането сам на колата и аз се принудих да го правя сам. Предполагам по географски и езикови причини информацията за европейските марки се намира доста по лесно. Технически грамотен съм и мога да го правя, но намирането на информация и части отнема твърде много време.
При японските има взети някои специфични решения , които европейските марки не използват и когато трябва ремонтираш такова нещо ядовете и загубеното време са твърде много.
Примерно напълнен с масло гумен тампон на окачването Върши много добра работа докато се спука, а да намериш такъв нов на практика се оказва невъзможно(и въпроса не за цена), сложихме гумен аналог във возията на колата се усеща осезателна разлика.
Коментиран от #50
16:40 26.11.2017
49 тойота
Коментиран от #65
16:52 26.11.2017
50 smeh
До коментар #48 от "ТАС":
Тъжно, но факт.Колите, които съм поддържал досега(предимно немски) предимно се обслужваха от майстор, който беше собственик на сервиз за японски автомобили. Просто си беше кадърен човека и умееше да се учи. Проблема идваше от там, че японките, които ходят са в ценови диапазон доста по-нисък от немските еквиваленти. Както знаете сервизите печелят предимно от отстъпките на части и по-малко от стойността на самия труд.
Това рефлектира и върху консумативите, като човек притежаващ кола за 30к няма да реве, че обслужване му е 2к, а от отстъпката сервиза ще получи чисто 400-500лв. Сега се загледайте по автопарка и вижте, че голяма част от по-скъпите коли са немски и респективно всеки кадърен майстор би се насочил към тях, защото е икономически обосновано...понеже собствениците са готови да платят по-високата цена. Капиталистически закон. Алтруизма и сектанизма движи до едно време.
Не искам да бъда разбран погрешно, но всеки си гледа "кяра" и не е длъжен на някой, понеже имат сходни разбирания в случая относно автомобили да работи за по-малко, от колкото друг също толкова кадърен, обаче за друга марка.
17:05 26.11.2017
51 Пазарен Либерализатор
До коментар #40 от "чакай малко":
Тя се дели 2/3-1/3 задната, сваля се малката част за количката, упражнението е правено хиляди пъти преди да станем натурализирани селяне и да минем на джипки.А като свалиш цялата задна седалка бебешкото столче минава на предната седалка.
17:05 26.11.2017
52 жигитайците
До коментар #26 от "МаьдаМ":
И ръждясала в още повече пъти....17:38 26.11.2017
53 Алфа Ромео
До коментар #2 от "onq s konq":
Гоуем си ве кон, кефиш, ама много други колеги тука все още ти се връзват.....19:04 26.11.2017
54 ТРОЛ
До коментар #46 от "ВАГ ГРУП":
ДВИГАТЕЛЯ И СКОРОСТНАТА КУТИЯ СА НА фОРД, останалото е на ВФ19:08 26.11.2017
55 ВАГ
Коментиран от #58, #62
19:22 26.11.2017
56 падналия ангел
До коментар #29 от "Антон 1":
Не с тях а с оригинала, познава се по нарочно направените правописни грешки. И е много готин 😂19:33 26.11.2017
57 Suzuki
19:55 26.11.2017
58 гост
До коментар #55 от "ВАГ":
Само да попитаме, какво е Пасат 3 ..., модел от времето на Голф 3 ли ще рече?Коментиран от #60
20:02 26.11.2017
59 оня с магарето
20:02 26.11.2017
60 ВАГ
До коментар #58 от "гост":
Пасат 3 е автомобил на който "японските" му набори са измрели а той се движи масово . Други въпроси?Коментиран от #61
20:11 26.11.2017
61 ВАГ
До коментар #60 от "ВАГ":
Японски е в кавички ,защото освен името няма нищо друго японско.20:13 26.11.2017
62 Пасатора
До коментар #55 от "ВАГ":
Тези пасати си пасираи попарата.Хонда се сглобява в Англия комшу.А пасата знаеш ли кой ти го сглобява рязани автомати с 8-ми клас.Коментиран от #67
20:14 26.11.2017
63 Topper
До коментар #2 от "onq s konq":
БМВ ти се казва каУяската каун, карай го, докато не падне сняг, че трябва да го зазимяваш в гаража 😉😜20:18 26.11.2017
64 Георги
До коментар #5 от "koko":
И 70 коня са му достатъчни за да го бие мъртвия тдс20:19 26.11.2017
65 ВАГ
До коментар #49 от "тойота":
Първо прочети какво е Тойота и кое и е скъпото ,Тойота груп е скъпата марка а Тойота мотор е част от нея.Ако става на въпрос Митсубиши груп има 10% от БВП на Япония а колите им фалираха.
20:23 26.11.2017
66 Shmeker
20:25 26.11.2017
67 ВАГ
До коментар #62 от "Пасатора":
В Англия се сглобяват колите за Англия ,за България в Турция ,както и Фордовете.Пък пасатите кой ги сглобява .... важното е ,че вървят по 30години,ФАКТ.
Коментиран от #68, #92
20:26 26.11.2017
68 жигитайците
До коментар #67 от "ВАГ":
Форд в турция май само баничарката се сглабя, не знам отде черпиш тия подробни информации... А и не знам що турция да е някъв еталон за лошо качество на сглобката като има доста по зле. Ако е навъпрос видях маверик днес беше на повече години от пасата и движеше, има и японски такива - това нещо да доказва?Коментиран от #70
20:50 26.11.2017
69 босе
21:14 26.11.2017
70 ВАГ
До коментар #68 от "жигитайците":
Турска качествена стока освен баклава няма .Говорим за 30г автомобили които масово се движат ,не единици.
21:33 26.11.2017
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Фен
До коментар #2 от "onq s konq":
Виж да не уцелиш големия двигател, защото тогава няма да познаеш марката като мине покрай теб... 😁😁😁21:52 26.11.2017
74 Marseille
22:51 26.11.2017
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 възмутен
Коментиран от #77
01:12 27.11.2017
77 ПИЧА
До коментар #76 от "възмутен":
Брато прав си не е ли Мерцедес БМВ Ауди ФОЛЦВАГЕН не ми говори. Това са коли които имат ресурс от поне 500 000 км а дори и повече.01:17 27.11.2017
78 жигитайците
До коментар #72 от "ВАГ":
Ама ти наистина ли???Шарана е наистина много далече и от Smax, който си е една добра кола, а Корола версото е ван, та ван... Свалете малко тия фенски очила нищо на никого не можете да докажете така, а ако имате нужда на себе си - то сами се замислете. Това важи и за японските фенове, разбира се, щото и там има какво да се иска дори от по-висок клас кат Лексуса... В днешно време марката е от много по-малко значение отколкото мисли масови българина, ако автомобила е на старо пък особено - там е важно кой и как го е карал...
01:25 27.11.2017
79 Джентълменът русофил
03:56 27.11.2017
80 Путкин
06:00 27.11.2017
81 ЧИЧО ГОШО
08:31 27.11.2017
82 Гост
До коментар #38 от "мноо си зле":
Пассат ти сериозен ли си бре човек доста некачествен автомобил мой проятел си ги копуваше чисто нови от 2006-до 2012 и накраяму писна то дюзи компютър и какво ли още не беше в сервиза на ваг.ните всеки месец за разход да не говорим просто няма смисъл под 5 бензин извънградско в градът зимата макс 7 газова нямам и немисля да слагам,карайте си курниците немски хранете автомонтьорите ваша си работа09:06 27.11.2017
83 прзз
при шофирнане 150 - магистрала
120 - извънградско
Коментиран от #95
09:54 27.11.2017
84 filo
10:08 27.11.2017
85 перо
10:21 27.11.2017
86 шофер
10:44 27.11.2017
87 пепко
10:44 27.11.2017
88 габъл
11:07 27.11.2017
89 hahas
11:18 27.11.2017
90 гост 2
До коментар #2 от "onq s konq":
Защо " налево надесно" требе само надесно.12:15 27.11.2017
91 Бай Благой
Вероятно са наистина много здрави коли, но пък на краш тестовете ги няма никакви.
Не си заслужава риска да станеш на хармоника вътре в тая консервна кутийка, колкото и икономични, здрави и неустоими да са!
14:26 27.11.2017
92 Inspektora
До коментар #67 от "ВАГ":
Не се обаждай неподготвен. Точно тези модели на Хонда и Тойота, както и Сивик се сглобяват в Англия. В Турция се сглобява седана на Корола.Коментиран от #94
16:18 27.11.2017
93 Яяяяяя
Коментиран от #106
19:05 27.11.2017
94 Дада
До коментар #92 от "Inspektora":
Тойота Аурис къде се сглобява? Щото на прозорците и пише " Шише-джам" :D19:08 27.11.2017
95 123
До коментар #83 от "прзз":
А, много закъсня бе готин! Тъкмо се чудех как никой още не е изрекъл тези магически цифри, и ето, появи се ти. Да ти кажа, много я натискаш. Слез на магистралата до 120 и на междуградски със 90 и ще постигнеш около 3.3 на магистрала и 2.7 на пътя. Лудииииии.....20:59 27.11.2017
96 до Яяяяя
До коментар #45 от "язе":
Абе прочети си написаното да видиш каква глупост си написал ...струва ми се че до 5-10 години малкото ти мозъче тотално ще изчезне, малко което си мисли че разбира от коли, ..а колкото до повечето които пишат тук, просто вижте какво се кара по света а не само в малката точица на картата наречена България. Пътувал съм в Гърция, също така и по Европа и там продължават да се движат тойоти, хонди, мицубишита забележете, от 70-те години, а некъв смешник по-горе ми разправя за некви аудита 80, пасатори и орели, не че са лоши ама чак да ги величаеш така,.... ами какво да кажа за Америка, където тотално господстват тойота и хонда, ами за 4 милиардна Азия където основно са японски коли ами Австралия ...просто вижте какви коли предпочитат хората по света, говоря за обикновените хора а не милионерите, и най-големите и мощни автомобилни фирми в света са точно 4 по официална статистика, две немски и две японски ама май и това не го знаете, мерцедес,бмв,тойота и хонда, това е...нито аз нито вие сме някакви за да оспорим този факт, за нас единствено остава да си лаем по форумите и да хвалиме това което караме и да плюем другите марки...Странно наистина как някаква си тойотка на която двигателите издържат стотина хиляди, (както каза един капацитет по-горе) е една от най-мощните автомобилни производители в света и години наред е най-продаваната марка, превърнала се в много страни в символ на качес
Коментиран от #97, #101
21:07 27.11.2017
97 123
До коментар #96 от "до Яяяяя":
По кротко колега, ще се гътнеш от нерви😉.Никой не отрича качествата на марката, но фенщината идва малко повече. Истината за тази марка е проста, не се влага нещо което е революционно и модерно. Използват едни и същи двигатели от десетилетия, дизайна им и е прост и обзавеждането е грубо, дървено, но и здраво. Е, какво да се счупи? То дет се вика, срамота е да не издържи! Отделно, предвид технологиите и двигателите тези коли се карат от много по улегнали хора, което още повече допринася за здравината им. Ти как виждаш двигател 1,6 със 132 коня да го юркаш на 4000 оборота до морето? Пробвай, не е приятно, а и разхода ще е зверски. Както обичам да казвам, целофана на Карола, комфорта на французите и двигатели плюс технологии на германците. Ммммм, супер комбинация за седан.
21:34 27.11.2017
98 БЪЛГАРИН
До коментар #25 от "ТАС":
БРАТ,прости ми , но ти сложих минусче,не за друго но го приех лично! От 30 год. имам сервиз за автомобили и мотоциклети.Фен съм голям на японците, има и части и майстори,просто повечето клиенти искат евтини части ,а после пред блока ''да му е'а м...'а глеий го тоа майстор ,не можа да изкара и 6 месеца''. Иначе ,братле си прав и за франсетата! Никога не съм го казвал ,но пак ще го повторя ''няма лоша кола, има лоши стопани''!!!!!!22:03 27.11.2017
99 10101010
До коментар #2 от "onq s konq":
Неграмотен22:19 27.11.2017
100 onq s dinozavara
До коментар #2 от "onq s konq":
Стига си хвалил този изгнил кенеф бе не ти ли омръзна? Явно си голям мазохист, за да караш такава барака, че и да се хвалиш с този дърт дрегел.22:28 27.11.2017
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Mazda
За динамиката и удоволствието от карането-дори една жена успя да забележи и да се удиви на Маздата,дори конете на Тойотата са малко повече (1.6 л.мотор и двете )!
22:35 02.12.2017
104 Терикат
19:37 09.12.2017
105 Гогогогогог
До коментар #21 от "Пазарен Либерализатор":
Разход 6 на сто в града? Айде и ние да караме коли и да знаем. Даже смарта не може да докара такъв разход. Другото съм съгласен, но 6 на сто е смехотворно19:15 17.12.2017
106 Гогогогогог
До коментар #93 от "Яяяяяя":
Може да е танк, ама къ не можаха да направят един мотор дето да не гори масло след 200 000. Ба та в опелите ,горат масло като луди,като остареят малко.19:23 17.12.2017
107 Димитър Кънев
19:37 28.01.2018
108 Пробата
05:39 28.02.2018
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 Газ 66
23:11 16.09.2018
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Ники
До коментар #2 от "onq s konq":
Заставаааай да ти слагам бинокли с еп3ката...най-обичам да им се лепна с 200 на 1 метър и да ги натискам тия бмвнца ...20:58 02.01.2020
113 Работи
До коментар #9 от "Алфата":
Алфата, акълът ти е, колкото е на една алфа😃 Джаз е лидер в безопасността, има бая звездички, толкова, колкото алфа не може да събере от 4 модела... Размазала се е, защото конструкцията и е да абсорбира удара, а не да ти влезе волана в кухата глава, а колата да е цяла.. Абе алфа, кво да ти обяснявам, щом си се кръстил "алфа*...17:03 09.10.2020
114 неразбрал
До коментар #11 от "Дедо Ви Я":
Бах тоя шопски диалект! Нищо не ти разбрах и си мисля нарочно ли говорите или пишете така. Едва ли има нормален човек който да те разбере.21:40 31.03.2021
115 гларус
19:08 26.04.2021
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 Младен
До коментар #6 от "Honba":
Прав си!Вече няколко беемвета изпушват и дори гръмват пред моята КИА СОУЛ при скорост 170- 180к в ч.19:01 28.10.2021