За всички правоспособни водачи на МПС-та е ясно, че зимата, особено у нас, управлението на колата изисква малко повече умения. Шофьорите трябва да са по-внимателни, защото пътната настилка е хлъзгава. В повечето случаи обаче това е видно. Заледените участъци или заснежените такива се виждат отдалеч и автомобилистите намаляват скоростта и са по-бдителни.
Има обаче едно явление, наречено "черен лед" за което сме ви разказвали много, но сега пак ще спрем вниманието ви на него. Черният лед се образува на суха настилка от разликата в температурата на въздуха и асфалта. Получава се невидимо ледено покритие, което е изключително опасно.
Ако попаднете на участък с черен лед, то в никакъв случай не натискайте спирачките рязко. Спирането трябва да става възможно най-плавно. Преди да тръгнете на път, обърнете внимание на атмосферните условия. Ако има мъгла, а температурите са под нулата има голяма вероятност пътят да е покрит с "черен лед".
Освен това, не натискайте педала на газта, както направиха героите от видеото по-долу, в противен случай може да се стигне до нежелани последици. Вижте, бъдете внимателни и винаги през зимата имайте едно на ум. "Черният лед" може да ви изненада навсякъде.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Euro
12:04 29.11.2017
2 шматки
Коментиран от #7
12:06 29.11.2017
3 Morgoth
Коментиран от #16, #20
12:49 29.11.2017
4 Вечния кмет
13:03 29.11.2017
5 Японеца
Черният цвят идва от калта и асвалта.
Леда винаги е бил и ще бъде прозрачен или бял!
А, за да сте в безопасност под -1градус намалете скороста с 20км/ч!
Лед има над мостовете и северните завои, в планината и полето, винаги когато е под нулата!
13:05 29.11.2017
6 знайчев
дори и да не е черен леда, а да се вижда пак може да поднесе колата, но след като поднесе както първия има как да се вкара в пътя, ако не започнеш с резки движения наляво надясно рязко газ или спирачка. И все пак си личи че пътя е мокър при минусови температури си е логично да е заледено нощно време по не си личи, но ако се внимава винаги когато температурата е 0 или по малко няма да има такива проблеми (есенно време като падат листа по пътя също е доста хлъзгаво при мъгла, лек дъжд > например прохода Шипка )
13:11 29.11.2017
7 страшна шматка
До коментар #2 от "шматки":
...........и кормилото пускаш и да се надигнеш от седалката трябва и да си вдигнеш ръката от подлакътника,ако имаш.Нищо не трябва да докосваш,само музиката може да бараш.13:25 29.11.2017
8 Ловеца на поршета
Коментиран от #19
13:53 29.11.2017
9 Некадърни водачи
Коментиран от #23
14:24 29.11.2017
10 Ники
15:24 29.11.2017
11 СУБАРО
Коментиран от #13, #14, #15, #25
15:50 29.11.2017
12 Кобрата
Който кара бързо, после го насят бавно!
15:58 29.11.2017
13 Алфа Ромео
До коментар #11 от "СУБАРО":
Карай си го със здраве, ама на лед и с 6х6 няма спасение.16:10 29.11.2017
14 Алфа Ромео
До коментар #11 от "СУБАРО":
Карай си го със здраве, ама на лед и с 6х6 няма спасение.16:11 29.11.2017
15 Onq s konq
До коментар #11 от "СУБАРО":
Че то туй собаро по изгнило от моито тдс бе брачет16:14 29.11.2017
16 Шофьор
До коментар #3 от "Morgoth":
Не само инстинкта... Карам кола с ABS, ESP, АSR, VDC, ел. разпределяне на спирачното усилие, електрически заключващ диференциал и не знам още какви си ситеми и глупости. В книжаката на колата пише, че системите са така проектирни, разчитат поведението на колата спрямо желанията на шофьора, които пресмятали чрез сензори във волана, педалите, гумите и т.н. От водача се изисква, когато иска да приведе колата в спряло положение да натисне педала на спирачката и системите щели така да направят, че колата да спре без да поднася, боксува и т.н. Недай си Боже да ми се налага да ги тествам, но се съмнявам да могат да въздействат на физическите закони.16:17 29.11.2017
17 ААА
17:58 29.11.2017
18 Патриот
Какво обаче е жълт сняг?
18:45 29.11.2017
19 Язе
До коментар #8 от "Ловеца на поршета":
Лесно е да се говори когато си в трамвая.Опитай да покараш обаче.Уффффф забравих,че тези с задно зимата сте с Гр.транспорт.Сега като ви няма на улицата стигам по-бързо на работа.Дано завали пак сняг.19:27 29.11.2017
20 Язе
До коментар #3 от "Morgoth":
Защо си мисля,че като вкараш двете гуми в тревата и.....ще се завъртиш.Айде малко по грамотно или не карай зимата.Коментиран от #29
19:30 29.11.2017
21 Bayerische Motoren Werke-BMW
19:31 29.11.2017
22 Колю
20:13 29.11.2017
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 PlimP
21:34 29.11.2017
25 запознат
До коментар #11 от "СУБАРО":
СУБАРУ бате караш субару стига с това ''субаро '' че взех да се чудя японците ли бъркат правописа иначе наистина е кола за всякакви условия аз имам карам я и потвърждавам22:11 29.11.2017
26 Сонсожмо
23:36 29.11.2017
27 БАЦЕТО
23:42 29.11.2017
28 Дедо Либен
09:08 30.11.2017
29 Morgoth
До коментар #20 от "Язе":
Има риск, но и да се завъртиш ще е към мантинелата и вместо челен със спрелия ще се остържеш отстрани. С две гуми извън леда ще могат да ти помогнат не само уменията ти, но и всичките съвременни трибуквеници с които колата ти разполага. С четири гуми на леда разчиташ само на Господ.09:15 30.11.2017
30 незнайко
10:22 30.11.2017
31 Алфа Ромео
15:01 30.11.2017
32 Този коментар е премахнат от модератор.